Ik denk niet dat het leger bereid is om op hun eigen volk te schieten. Vooral als de oppositie geweldloos blijft. Dat zal uiteindelijk sympathie bij het leger wekken en wellicht tegen de regering zelf keren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:13 schreef spoor4 het volgende:
[..]
De oproerpolitie is outnumbered. Of zullen ze het leger inzetten tegen de bevolking?
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Ik bedoelde dan ook de Afghaanse Moedjahedin ten tijde van de oorlog tegen de Russen.
http://www.hoover.org/publications/policyreview/46480487.htmlquote:For the next 20 years, the Red Army’s recipe was one of butcher and butcher some more, its forces eventually numbering 130,000 soldiers. Among its advantages, Loyn numbers a land border which made it easy to reinforce its troops and bring in fuel though pipelines, a strong secret police, and a willingness to cover the country with antipersonnel mines. Its most feared weapon was the heavily armored Hind helicopter, and in 1985, the Soviets came close to having the mujahideen licked.
As a battlefield game changer, the American Stinger missile, introduced in 1986 and channeled through Pakistan, allowed the mujahideen to shoot down the hated Hinds, thus forcing helicopter pilots to fly so high that Soviet ground troops scathingly referred to them as “cosmonauts.” In retelling the part played by Congressman Charlie Wilson, Loyn indulges in a bit of reflexive anti-Americanism. His disdain for Wilson, described as a “fun loving buffoon,” is enormous, and he particularly obsesses about Wilson’s mistresses. As a congressman, Wilson may have had his flaws, but his efforts were deadly effective in defeating the Soviets.
Similarly, Loyn quotes with apparent disapproval former National Security Adviser Zbigniew Brzezinski’s comment: “What was more important in the world view of history? A few stirred-up Muslims or the liberation of Central Europe and the end of the Cold War?” It turned out to be more than a few, but Brzezinski’s statement still holds true. The Soviet system was an abomination, the removal of which was worth the subsequent turmoil.
quote:Terwijl in Iran honderdduizenden mensen al dagenlang protesteren tegen zijn herverkiezing, is de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad naar Rusland gevlogen voor een regionale conferentie over veiligheid.
Ahmadinejad is in Rusland gearriveerd, bevestigde een functionaris van de Iraanse delegatie vandaag. Het is de eerste buitenlandse trip van de president sinds zijn omstreden verkiezingsoverwinning vrijdag. Hij was al maandag in Rusland verwacht, maar hij stelde zijn reis uit.
Ondertussen roepen tegenstanders van de machthebbers op tot een nieuw massaal protest dinsdagmiddag in de Iraanse hoofdstad Teheran. Volgens hen is er bij de verkiezingen fraude gepleegd.
Ja, dat kan, dat hebben we destijds in Servië gezien. Althans er spelen natuurlijk meer dingen dan die verkiezingsuitslag, dat is als het ware de druppel die de emmer doet overlopen, want deze massale protestan komen natuurlijk niet vanuit het niets.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar kan je een compleet regime omverwerpen door een verkeerde verkiezingsuitslag?
Zelfs met hoofddoek kunnen ze er mooi uitzien.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:37 schreef MoonCore het volgende:
Het valt me op dat er erg veel mooie mensen wonen in Iran qua uiterlijk. Die vrouwen, nou nou.
http://www.dumpert.nl/med(...)islam_revolutie.htmlquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:37 schreef MoonCore het volgende:
Het valt me op dat er erg veel mooie mensen wonen in Iran qua uiterlijk. Die vrouwen, nou nou.
Generalen opgepakt om te laten vervangen door iets minder bedachtzame personen, of een (verloren) coup d'etat?quote:unconfirmed rumours - army generals arrested - many rumours of coupdetat by army - #Iranelection
6 minuten ago from web
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:47 schreef kunstfiets het volgende:
[ze zeggen dat de vrouwen massaal tegen zijn en jongeren en de jongeren vertegenwoordigen 66% van de bevolking.
dan zou je toch zeggen dat meer dan de helft tegen het huidige regime is...
Het zullen wel voornamelijk voertuigen zoals motors en auto's van de politie en de milities zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:23 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom moeten ze trouwens dingen kapot maken of in de fik steken om te protesteren, vreemd!
Tsja dat is altijd het wazige van rellen en protesten. Kan allerlei redenen hebben. Mensen zijn enorm boos, willen hun mening kracht bijzetten door dingen in de fik te steken, blokkades maken etc. Zolang het spul is van de regering kan ik er wel inkomen. Je bent tenslotte boos op die partij. Maar meestal gaan er ook persoonlijke spullen van kleine winkeltjes enzo aan wat natuurlijk enorm zonde is. Je kan zomaar failliet gaan door z'n rel.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:23 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom moeten ze trouwens dingen kapot maken of in de fik steken om te protesteren, vreemd!
jij negeert echt gewoon alles wat je niet aan staat he, het is wel bnw het blijven posten van ontkrachte posts en het negeren van argumentenquote:Op maandag 15 juni 2009 20:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
BNW? Dacht het niet.
Hoe kun je nou zo dom zijn om alles op het journaal te geloven. De geschiedenis wijst uit dat dit één grote Westerse show is om de grote boze Ahmadinejad op te laten donderen.
Doen ze dat niet bij elke gesloten markt? Bij elke anti-Westerse leider? Al niet decennia lang?
Moet je die voorgedrukte bordjes eens zien die daar nu uitgedeeld worden. Schaamteloze vertoning daar.
Bewijzen van fraude zijn allang gelekt. Wélke bewijzen?! Doe die nou eens inscannen alsjeblieft.
Anders krijg je geen plaatjes als "Black smoke rises over Teheran."quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:23 schreef _The_General_ het volgende:
Zo'n reactie daarbij:quote:
quote:The West doesn't hate Iranians - just the ones you hate
En het grappige is dat ik een artikel in Quest las over dat in landen met een dergelijk jeugd overschot de kans op oorlog zeer groot is. Dit kan nog eens heel interessant uit de hand lopen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit volgend hebben we nu een bevolking die grotendeels tussen de 20 en de 30 is, en pissed off over de toestand van hun land. Dat is levensgevaarlijk voor machthebbers, want de leeftijdsgroep die het snelst in actie zal komen.
Daarom gebruiken zo ook o.a. Venezolanen, Palestijnen. Die hebben totaal geen medelijden met het volk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het leger bereid is om op hun eigen volk te schieten. Vooral als de oppositie geweldloos blijft. Dat zal uiteindelijk sympathie bij het leger wekken en wellicht tegen de regering zelf keren.
ik gok dat ze nu te ver gaanquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:50 schreef themauster het volgende:
Dit is net uitgebracht door het iraans verzet:
Their demands include no less than the resignation of Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei. This widely-circulated document has been translated by PJM's Ardeshir Arian.
June 16, 2009
The following document, known as the Seven Point Manifesto, calling for the resignation of Supreme Leader Ayatollah Khamenei, has hit the streets of Iran. Hundreds of thousands of copies have already been circulated throughout the country.
A copy was sent from Tehran to filmmaker and activist Ardeshir Arian, who has translated it for Pajamas Media:
The Seven Point Manifesto calls for:
1.Stripping Ayatollah Khamanei of his Supreme Leadership position because of his unfairness. Fairness is a requirement of a Supreme Leader.
2. Stripping Ahmadinejad of the presidency, due to his unlawful act of maintaining the position illegally.
3.Transferring temporary Supreme Leadership position to Ayatollah Hussein-Ali Montazery until the formation of a committee to reevaluate and adjust Iran’s constitution.
4. Recognizing Mir Hossein Mousavi as the rightfully elected president of the people.
5. Formation of a new government by President Mousavi and preparation for the implementation of new constitutional amendments.
6. Unconditional release of all political prisoners regardless of ideaology or party platform.
7. Dissolution of all organizations - both secret and public - designed for the oppression of the Iranian people, such as the Gasht Ershad (Iranian morality police)
Ik zou ook geen andere optie zien. Zolang de raad van hoeders met de ayatolla niet oprot gaat er niks veranderen in Iran...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gok dat ze nu te ver gaan
Dus jij wilt hier beweren dat in iran voor het vieze werk venezolanen gebruiken. Het je hier een bron voor. Dat er wat palestijnen in iran dienen kan ik me nog wel voorstellen maar uit zuid amerika die niets met de islam hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:10 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
Daarom gebruiken zo ook o.a. Venezolanen, Palestijnen. Die hebben totaal geen medelijden met het volk.
Er wordt door Iran een hoop valse informatie rondgestuurd op twitter, dikke kans dat deze info ook vals is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:31 schreef themauster het volgende:
Reuters: Iranian opposition leader Mousavi is urging his supporters to not attend today's planned rally in Tehran "to protect their lives."
dus nu moeten mensen juist niet gaan meelopen in de mars om 5 uur lokale tijd
En ze zeggen niet eens direct dat de raad van hoeders wegmoet; een andere ayatollah dient Khamenei af te lossen. Ik vind het eigenlijk opvallend gematigd. Wat misschien ook wel moet. Sowieso omdat Mousavi niet iemand lijkt te zijn die wil breken met de Islamitische Revolutie. Al heel lang niets meer gehoord van Khatami, zou hij nog leven?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:28 schreef Ps2K het volgende:
Ik zou ook geen andere optie zien. Zolang de raad van hoeders met de ayatolla niet oprot gaat er niks veranderen in Iran...
Als ik tussen de regels door lees van hun 7 punten manifest dan willen ze de grondwet veranderen, dat kan impliceren dat de raad van hoeders zich niet meer mag bemoeien met de politiek.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:37 schreef speknek het volgende:
[..]
En ze zeggen niet eens direct dat de raad van hoeders wegmoet; een andere ayatollah dient Khamenei af te lossen. Ik vind het eigenlijk opvallend gematigd. Wat misschien ook wel moet. Sowieso omdat Mousavi niet iemand lijkt te zijn die wil breken met de Islamitische Revolutie. Al heel lang niets meer gehoord van Khatami, zou hij nog leven?
Inderdaad, dan maar die hele kliek afzetten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:38 schreef _Qmars_ het volgende:
Als verandering plaats kan vinden, moet men nu doorzetten. Die Moussavi ook niet meer vertrouwen.
Inderdaad, Twitter wordt nu ook door de overheid gebruikt om misleidende informatie te verspreiden. Vooralsnog gaat de demonstratie op Valiasr St. door om 14:30 NL tijd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:36 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Er wordt door Iran een hoop valse informatie rondgestuurd op twitter, dikke kans dat deze info ook vals is.
http://twitter.com/mousavi1388/status/2190246467quote:After yesterday million-large protests, continue your peaceful protests today in Tehran at Valiasr Street 5pm TELL EVERYONE. #IranElection
ongeveer 2 uur ago from web
Hij heeft daar stuk voor stuk goede vragen.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin in één post. Je kennis over de situatie in Iran is trouwens om te huilen.
quote:(..)Moin, a student of chemical engineering at Tehran University – the same campus where blood had been shed just a few hours before – was walking beside me and singing in Persian as the rain pelted down. I asked him to translate.
"It's a poem by Sohrab Sepehri, one of our modern poets," he said. Could this be real, I asked myself? Do they really sing poems in Tehran when they are trying to change history? Here is what he was singing:
"We should go under the rain.
We should wash our eyes,
And we should see the world in a different way."
He grinned at me and at his two student friends. "The next line is about making love to a woman in the rain, but that doesn't seem very suitable here." We all agreed.
Haha, gaaf ^^quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:56 schreef speknek het volgende:
http://www.independent.co(...)destiny-1706010.html
[..]
Dit is wel heel interresant. Het word nu bijna een soort van puzzel om uit te zoeken wat valse tweets zijn en wat niet. Enig idee welke accounts van de overheid zouden kunnen zijn?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Inderdaad, Twitter wordt nu ook door de overheid gebruikt om misleidende informatie te verspreiden. Vooralsnog gaat de demonstratie op Valiasr St. door om 14:30 NL tijd.
[..]
http://twitter.com/mousavi1388/status/2190246467
(geen idee trouwens of dit rechtstreeks door de "echte" Mousavi geplaatst wordt, denk het niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |