abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 11:54:39 #26
8875 Mdk
Smart-ass
pi_70020843
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef Taxidude het volgende:

[..]

Juist, dat schijnen veel christelijken maar even te vergeten.... of zouden ze hun eigen boek niet van kaft tot kaft kennen
Het verschil zit hem er wel in dat de meeste Christenen erkennen dat de bijbel is geschreven door mensen en dat de Koran voor de een hoop Moslims 'het woord van god' is, waar niet aan getwijfeld kan worden.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  maandag 15 juni 2009 @ 12:03:42 #27
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70021089
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:43 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Hoe men doortrokken is van haatdenken om het goede te dienen, zien we het duidelijkst in de Psalmen. Zie hoe de vrome David, in zovele psalmen vervuld van Gods goedheid, spreekt in Psalm 139:

‘O God, dat gij toch de goddelozen ombracht - gij, mannen des bloeds, wijkt van mij - die arglistig van u spreken en Uw naam tot leugen gebruiken, Uw tegenstanders. Zou ik niet haten, Here, wie U haten, niet verafschuwen wie tegen U opstaan? Ik haat hen met een volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.’ (19-22)

En dit schrijft de man ‘naar het hart van God’, een man, die toch ook met recht een ‘man des bloeds’ genoemd kan worden, tel ze op, de tienduizenden door hem verslagen.

Lees in Psalm 109 nogmaals de gedachten van David over de goddelozen:

‘Moge zijn dagen weinige zijn, moge zijn kinderen wezen worden, zijn vrouw weduwe;
moge zijn kinderen overal ronddolen en bedelen, en opgejaagd worden uit hun puinhopen... vreemden mogen plunderen al wat hij met moeite verwierf, hij hebbe niemand die hem liefde blijft bewijzen, niemand ontferme zich over zijn wezen, zijn nakroost zij ter uitroeiing, in het volgende geslacht worde hun naam uitgewist.
De ongerechtigheid van zijn vaderen blijve bij de Here in gedachtenis en de zonde van zijn moeder worde niet uitgewist...Dit zij van de Here het loon van mijn belagers en van hen die kwaad tegen mij spreken.’

http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/7.htm

Hm misschien verschilt de Koran dan toch niet zo van de Bijbel ofwel?
Hoor je mij ergens zeggen dat ik de bijbel een mooi boek vind.
Het hele idee dat er een aantal mesnen een boek geschreven hebben en dat als waarheid gaan prediken klopt al niet.
Of dat nu de bijbel of de koran is dat boeit me niet, dat er nog steeds mensen zijn die dit klakkeloos als waarheid aanemen is gevaarlijk.
ik ben de jager met de pet.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:09:17 #28
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_70021228
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:03 schreef Houzer het volgende:

[..]

Hoor je mij ergens zeggen dat ik de bijbel een mooi boek vind.
Het hele idee dat er een aantal mesnen een boek geschreven hebben en dat als waarheid gaan prediken klopt al niet.
Of dat nu de bijbel of de koran is dat boeit me niet, dat er nog steeds mensen zijn die dit klakkeloos als waarheid aanemen is gevaarlijk.
Dit heb je inderdaad niet gezegd. Maar je zei dat de moslims dit soort teksten uit de Koran aanhangen, dus ik dacht ik geef even tegengas om aan te geven dat dit eigenlijk voor elk geloof wel zo is.
Een religie heeft nou eenmaal extremen en dit is niet iets wat eigen is aan de Islam. Ik snap dan ook niet waarom niemand het in de media nou eens met Wilders uitvecht in een goed debat.
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_70021373
Op wiki staat een hele mooie quote die, mijns inziens, de afglijdende schaal van Wilders heel mooi illustreert:
quote:
Toen de nazi’s de communisten arresteerden heb ik gezwegen;
Ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaaldemocraten gevangen zetten heb ik gezwegen;
Ik was immers geen sociaaldemocraat.

Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;
Ik was immers geen syndicalist.

Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;
Ik was immers geen Jood.

Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;
Ik was immers geen katholiek.

Toen ze mij kwamen halen
...was er niemand meer die nog kon protesteren.
Daarbij meen ik mij te herinneren van mijn geschiedenis lessen dat Hitler ook op deze manier campagne voerde. Dus voor dat hij aan de macht kwam. Dit houdt uiteraard niet "Wilders == Hitler" in, maar het toont wel een gevaarlijke trend aan, imo.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:17:53 #30
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_70021386
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:54 schreef Mdk het volgende:

[..]

Het verschil zit hem er wel in dat de meeste Christenen erkennen dat de bijbel is geschreven door mensen en dat de Koran voor de een hoop Moslims 'het woord van god' is, waar niet aan getwijfeld kan worden.
Ach wat een onzin, waar haal je dat nou weer vandaan...... Er zijn genoeg christenen die denken dat alles dat in de bijbel staat waar is (want daar gaat het uiteindelijk om), ze zitten zelfs in ons parlement!!!
Wat een non argument (nog nooit in Oost Groningen geweest zeker )
  maandag 15 juni 2009 @ 12:24:08 #31
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70021500
Ik snap niet dat Wilders zich zo vast pint op de Islam en het deporteren. Er moet over de hele linie gewoon veel harder opgetreden worden tegen elke vorm van tereur. Of dit nou straattereur, voetbaltereur of tereur in zijn algemeenheid is zal me verrotten. Daarbij vind ik geloof, afkomst of kleur echt niet belangrijk.
Strenger optreden en harder straffen! Dat zal ze leren.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:24:32 #32
8875 Mdk
Smart-ass
pi_70021508
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:17 schreef Taxidude het volgende:

[..]

Ach wat een onzin, waar haal je dat nou weer vandaan...... Er zijn genoeg christenen die denken dat alles dat in de bijbel staat waar is, ze zitten zelfs in ons parlement!!!
Wat een non argument (nog nooit in Oost Groningen geweest zeker )
Het is gewoon een feit. De bijbel zou geschreven zijn door meer dan 50 auteurs, en de Koran letterlijk geciteerd zijn door hun God aan 1 persoon. Bovendien heb ik heb over 'de meeste', en 'een hoop' en scheer ik dus niets over een kam en zeg ik nergens dat ze allemaal zo denken. Wat jij nu doet is dus een non-argument. Uitzonderingen zoals jij die noemt bevestigen immers de regel.
pi_70021555
Is er al een eindoplossing?
  maandag 15 juni 2009 @ 12:29:39 #34
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70021595
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
  maandag 15 juni 2009 @ 12:43:59 #35
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_70021888
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:24 schreef Mdk het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit. De bijbel zou geschreven zijn door meer dan 50 auteurs, en de Koran letterlijk geciteerd zijn door hun God aan 1 persoon. Bovendien heb ik heb over 'de meeste', en 'een hoop' en scheer ik dus niets over een kam en zeg ik nergens dat ze allemaal zo denken. Wat jij nu doet is dus een non-argument. Uitzonderingen zoals jij die noemt bevestigen immers de regel.
Hahahaha
quote:

[..]
Uitzonderingen zoals jij die noemt bevestigen immers de regel.
Wie zegt dat dit uitzonderingen zijn, herinner jij je niet de EO discussie over het scheppingsverhaal. Kansloos
quote:

[..]
Bovendien heb ik heb over 'de meeste', en 'een hoop' en scheer ik dus niets over een kam en zeg ik nergens dat ze allemaal zo denken.
Die indruk wek je anders wel, maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Wilders doet dat wel, en als jij echt tegen generalisatie bent, hoe kan je hem dan steunen?

Het doet er sowieso niet toe of men denkt dat het geschreven is door één of meerdere personen, het gaat er om of mensen het aannemen voor waarheid! Dat is fout, mensen moeten voor zichzelf denken, zie mijn verhaaltje over onderwijs eerder in dit topic
pi_70021988
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:24 schreef ShaoliN het volgende:
Ik snap niet dat Wilders zich zo vast pint op de Islam en het deporteren. Er moet over de hele linie gewoon veel harder opgetreden worden tegen elke vorm van tereur. Of dit nou straattereur, voetbaltereur of tereur in zijn algemeenheid is zal me verrotten. Daarbij vind ik geloof, afkomst of kleur echt niet belangrijk.
Strenger optreden en harder straffen! Dat zal ze leren.
Jij begrijpt het, de goede allochtonen onder ons zien die schoffies het liefst ook achter tralies. Het probleem ligt toch echt bij het systeem.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:47:51 #37
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70021997
Misschien moet er een partij komen die religie gewoon verbied?
pi_70022074
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:47 schreef Houzer het volgende:
Misschien moet er een partij komen die religie gewoon verbied?
Nee dankje, ik maak zelf wel uit wat mijn doel is om te leven.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:51:22 #39
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_70022090
Persoonlijk ben ik niet gelovig, maar als jij je leven volgens een geloof wil leiden dan moet dat gewoon kunnen.
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_70022101
Wilders is een gevaarlijke gek. Overigens ben je echt een imbeciel als je denkt dat er hier veel moslims rondlopen die de sharia in willen voeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_70022146
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders is een gevaarlijke gek. Overigens ben je echt een imbeciel als je denkt dat er hier veel moslims rondlopen die de sharia in willen voeren.
Dat beeld is er nu helaas in de media en dat pikt iedereen op.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:54:07 #42
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70022153
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
Ja dat ben ik zowaar wel met je eens. Men vlucht van de Sharia om vervolgens deze weer in te voeren in de nieuwe leefomgeving. Klinkt niet erg logisch.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:56:50 #43
8875 Mdk
Smart-ass
pi_70022223
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef Taxidude het volgende:

[..]

Hahahaha
[..]

Wie zegt dat dit uitzonderingen zijn, herinner jij je niet de EO discussie over het scheppingsverhaal. Kansloos
[..]

Die indruk wek je anders wel, maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Wilders doet dat wel, en als jij echt tegen generalisatie bent, hoe kan je hem dan steunen?

Het doet er sowieso niet toe of men denkt dat het geschreven is door één of meerdere personen, het gaat er om of mensen het aannemen voor waarheid! Dat is fout, mensen moeten voor zichzelf denken, zie mijn verhaaltje over onderwijs eerder in dit topic
Als ik bij jou die indruk wek dan betekend dat maar 1 ding; je kan niet begrijpend lezen. Dat blijkt verder ook uit je punt dat ik Wilders steun. Waar heb ik in hemelsnaam gezegd dat ik Wilders steun? Dat mensen voor zichzelf moeten denken vind ik juist ook, maar ga dat maar eens tegen een gelovige vertellen die er heilig van overtuigd is dat zijn heilige boek het 'woord van God' is.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:01:33 #44
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70022380
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:50 schreef Santello het volgende:

[..]

Nee dankje, ik maak zelf wel uit wat mijn doel is om te leven.
Het was dan ook maar idee.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:16:35 #45
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_70022771
Ik ben geen Wildersstemmer, maar ergens snap ik zijn denkwijze.
We kunnen gaan miereneuken over hoeveel mensen het wel betreft, maar dat aantal geeft genoeg zorgen voor de samenleving.
Het toekomstbeeld is somber als moslims zo aan hun geloof blijven hangen, zich niet willen aanpassen aan een verlichte samenleving, waar ze naartoe mochten, maar de huidige meerderheid hun normen en waarden willen opdringen. We willen niet terug in de tijd, dus het zo niet slecht zijn als de moslims het juk van de allesoverheersende islam een beetje van zich af te schudden. Ik heb geen zin om als moslim te leven, in een land waar het nooit de bedoeling is geweest.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 13:19:50 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_70022862
POL?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_70023178
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:16 schreef ThunderBitch het volgende:
We kunnen gaan miereneuken over hoeveel mensen het wel betreft, maar dat aantal geeft genoeg zorgen voor de samenleving.
Het toekomstbeeld is somber als moslims zo aan hun geloof blijven hangen, zich niet willen aanpassen aan een verlichte samenleving, waar ze naartoe mochten, maar de huidige meerderheid hun normen en waarden willen opdringen. We willen niet terug in de tijd, dus het zo niet slecht zijn als de moslims het juk van de allesoverheersende islam een beetje van zich af te schudden. Ik heb geen zin om als moslim te leven, in een land waar het nooit de bedoeling is geweest.
Denk je dat nou echt?

Wat nou als een moslim zich bekeerd tot het Christendom, en dan 2 broden steelt, moet ie dan ook nog weg?
Of een blanke Hollandse jongen die zich tot de Islam heeft gekeerd?

Ik weet ook wel dat statistisch de meeste misdrijven gepleegd worden door allochtonen. Maar het is echt niet erfelijk bepaald dat een moslim eerder de wet overtreedt dan andere..
Misschien moet je bij het lezen van die cijfers in je achterhoofd houden in welke sociaal-economische klasse ze terechtkomen zodra ze hier de grens over komen.

Deportatie na een misdrijf is imo nooit de oplossing, en denk ook niet dat het hier beter van zal worden.
pi_70023469
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als je een stoere vergelijking met onze vroegere oosterburen wil maken moet je het wel goed doen:
Die Endlösung der Muslimfrage. Of mijn persoonlijke favoriet: Endlösung der Marrokanerfrage.

Zwarte humor.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:42:36 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70023569
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:16 schreef ThunderBitch het volgende:
Angst dat je verplicht moslim moet worden in Nederland. Kom op zeg, in wat voor bange wereld leef jij? Er is geen enkel bewijs dat dit ooit zal gebeuren. En nee, ook demografisch gezien zullen moslims de eerste tientallen jaren Nederland echt niet overnemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:45:09 #50
177885 JoaC
Het is patat
pi_70023649
Je moet geen criminele moslims aaanpakken, maar criminelen.

Moslim dit, moslim dat...

Er is criminaliteit, een aantal mensen wil dat er daar meer aan gedaan word. Of de dief dan Kees of Ali heet, ze moeten beiden keihard aangepakt worden. Apartheid is een achterhaald concept.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')