omdat het leuk is misschien?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zou zoiets zelf willen maken?
Van zulke foto's staan er honderden op internet en waarschijnlijk zitten daar betere tussen dan die jij nu even gaat proberen te maken.
Waarom zou je dan uberhaupt fotos maken, er zijn altijd wel mensen met een camera van 5000 euro en lenzen van 5000 euro die betere fotos maken dan jij doet?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Van zulke foto's staan er honderden op internet en waarschijnlijk zitten daar betere tussen dan die jij nu even gaat proberen te maken.
Klopt, maar daarom is het nog wel leuk om zelf te doen, daarbij kan je er ook veel van leren.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Hoe zie je dat? Want als ik de foto opsla en eigenschappen -> details ga, staat er niets.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:04 schreef qltel het volgende:
In deze foto zit Exif-info:
# Camera Make = Panasonic
# Camera Model = DMC-FZ5
# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 20/10 second = 2 second
# Lens F-Number/F-Stop = 63/10 = F6.3
# Exposure Program = normal program (2)
# ISO Speed Ratings = 80
\bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenterenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:59 schreef Ynske het volgende:
Nachtfotografie is iets waar de lichtmeter van je camera het vrij lastig mee kan hebben omdat je soms met sterke contrasten kan komen te zitten. Het zal er dus vooral op aankomen van te experimenteren. Voor lichtstrepen te krijgen moet je uiteraard lang belichten. Let er eerst op hoe lang de beweging die je wil vastleggen duurt. Bijvoorbeeld als het 1s duurt voor een wagen om voorbij te rijden dan is 0,5s een te korte belichting. Bekijk het histogram van je opnames, verieer de iso instelling,... Wil je spikes rond straatlampen gebruik dan een klein diafragma,...
Bij nachtfotografie komt het er op aan veel te experimenteren en te proberen. Zo kan je soms tot verrassede resultaten komen.
openen in photoshop en dan opzoek naar de exif informatie..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe zie je dat? Want als ik de foto opsla en eigenschappen -> details ga, staat er niets.
[..]
\bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenteren
deze reactie ook in FOT...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3905quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe zie je dat? Want als ik de foto opsla en eigenschappen -> details ga, staat er niets.
[..]
\bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenteren
Ik heb een of andere Exif-viewer. Kwestie van klikje met de rechtermuisknop en ik kan het bekijken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[..]
bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenteren
Ik wilde deze kopen: http://www.bcc.nl/product(...)rafie-canon-eos-450dquote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Probeer je klauwen te leggen op een boek van John Freeman (ik heb hier Handleiding DSLR van hem staan, ISBN -10: 9059207548 en ISBN-13-9789059207547) Daar leer je in rap tempo je camera mee kennen en wat instellingen met je camera doen.
Loop ook eens binnen bij de plaatselijke kringloopwinkel. Bij die hier in de buurt heb ik in de loop der tijd al een heleboel boeken over fotografie gescoord, ook van John Freeman en ook van andere auteurs.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik wilde deze kopen: http://www.bcc.nl/product(...)rafie-canon-eos-450d
Voordeel: het is specifiek voor je camera, dus je gaat meer uit jouw camera halen (technisch)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik wilde deze kopen: http://www.bcc.nl/product(...)rafie-canon-eos-450d
Niet doen?
de sluitertijd moet lang genoeg zijn dat de auto's heel dat stuk weg kunnen afleggen, denk 10 - 15sec.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:46 schreef appelsjap het volgende:
Nou ik ben dus geweest, jammergenoeg waren er maar weinig autos waardoor de foto wat leeg eruit ziet,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal ff de exif info erbij pakken wacht evenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:50 schreef Matty___ het volgende:
[..]
de sluitertijd moet lang genoeg zijn dat de auto's heel dat stuk weg kunnen afleggen, denk 10 - 15sec.
diafragma van rond de 15 ofzo is prima, je maakt wide angle foto's en alles is ver genoeg weg zodat alles scherp blijft.
je moet wat test foto;s maken om te zien of het niet te donker wordt. indien dat wel het geval is dan het diafragma groter (dus kleinere f waarde) maken.
Probeer niet je iso te verhogen, wordt je foto er niet mooier op.
suc6
Waarom zon hoge iso waarde?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:06 schreef appelsjap het volgende:
http://i40.tinypic.com/k0yyt.jpg
# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 6/1 second = 6 second
# Lens F-Number/F-Stop = 13/1 = F13
# Exposure Program = shutter priority (4)
# ISO Speed Ratings = 400
http://i42.tinypic.com/t0kfw6.jpg
# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 6/1 second = 6 second
# Lens F-Number/F-Stop = 13/1 = F13
# Exposure Program = shutter priority (4)
# ISO Speed Ratings = 400
Ik had ook fotos met 10 sec sluitertijd maar die waren allemaal overbelicht, ik zal die zo uploaden incl exif.
Ik vind dat rood wel mooi eigenlijkquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:09 schreef sjoemie_82 het volgende:
Ziet er toch al goed uit?
Alleen ligt er wel erg nadruklijk veel rood over de foto.
Dit komt vaak door het type lamp wat je foto grafeerd.
ik heb deze bv in mijn straat gemaakt.
[ afbeelding ]
De lamp heeft dus duidelijk invloed op je foto.
(Lamp in de straat is het type pll)
Nja ik had sluitertijd WB etc zelf bepaald, alleen de diafragma werd door de camera geregeld en ook de AF.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:09 schreef Matty___ het volgende:
1. alles in M
2. iso op 100 of 200 (laagste waarde)
3. witbalans met de hand instellen
4. F13 is prima met 6 sec bij iso 400. dus bij iso 200 kun je 12 sec gebruiken voor dezelfde belichting
aan je lichtmeter heb je niet zo veel dus het is vooral uitproberen zolang je het maar in M doet
op A gaat je camera af op de lichtmeter.
als je op A een foto maakt dan stel jij het diafragam in.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik vind dat rood wel mooi eigenlijk
[..]
Nja ik had sluitertijd WB etc zelf bepaald, alleen de diafragma werd door de camera geregeld en ook de AF.
Ben toch even Brutaal geweest:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik vind dat rood wel mooi eigenlijk
[..]
Nja ik had sluitertijd WB etc zelf bepaald, alleen de diafragma werd door de camera geregeld en ook de AF.
Stuk beterquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:18 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Ben toch even Brutaal geweest:
[ afbeelding ]
Vinden jullie dat rood niet een extra sfeer meegeven aan de foto?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:51 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik alleen maar met de kleur balans heb gespeeld.
Smaken verschillen maar ik vin hem mooier zonder haha.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Vinden jullie dat rood niet een extra sfeer meegeven aan de foto?
heeft weinig met sfeer te maken maar met verkeerde kleurenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat dus... Sfeer geeft het totaal niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:56 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heeft weinig met sfeer te maken maar met verkeerde kleuren
Sla jij de plank even ontzettend mis. Stop nu maar met leven, er zijn genoeg mensen die het toch beter doen dan jij.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Dju!quote:
zie flickr... das gewoon in rotterdamquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:28 schreef Ynske het volgende:
Danny, is dat 'Kernwasser Wunderland'?
als ja, hoever is dat duistsland in?
Ik heb hem dus op bulb gezet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:24 schreef Uncle het volgende:
als je mooie strepen van auto's op je fotoos wilt dan zou ik de sluitertijd gewoon op 25 of 30 seconden zetten... dan heb je niet veel auto's nodig om toch een mooi effect te krijgen
owquote:
Mooie foto, maar volgens mij is die gemaakt het HDR imaging (high dynamic range).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:18 schreef Danny het volgende:
De kleuren horen niet rood te zijn. ik vind de bewerkte versie dan ook mooier. Schiet je in RAW? Zo ja is het een kwestie van naderhand de witbalans aanpassen. Er zijn ook hulpmiddelen te koop die je helpen de witbalans op je toestel meteen correct in te stellen. Voor dergelijke foto's is dat een prima optie, hoewel je vanuit een raw foto altijd zonder kwaliteitsverlies de witbalans nog kunt aanpassen.
[ afbeelding ]
(flickr)
Jij bedoelt waarschijnlijk het Landschaftspark Duisburg Nord. Vanaf Arnhem een goed uurtje Duitland in. (Als je netjes 120 blijft rijden in Duitslandquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
ow
tis ook niet wat ik bedoelde met dat kernwasser, dr moet in duitsland een of ander oud fabrieksterrein zijn dat savonds in gave kleuren verlicht is, ook leuk om met langere sluitertijden foto;s te maken
Ik schiet geen RAW, alleen JPEG.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:18 schreef Danny het volgende:
De kleuren horen niet rood te zijn. ik vind de bewerkte versie dan ook mooier. Schiet je in RAW? Zo ja is het een kwestie van naderhand de witbalans aanpassen. Er zijn ook hulpmiddelen te koop die je helpen de witbalans op je toestel meteen correct in te stellen. Voor dergelijke foto's is dat een prima optie, hoewel je vanuit een raw foto altijd zonder kwaliteitsverlies de witbalans nog kunt aanpassen.
[ afbeelding ]
(flickr)
Krijg je een onderbelichte foto?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:15 schreef daanoontje86 het volgende:
Oh dit is nieuw, langesluitertijd op stilstaande objecten.. daar had ik nog niet aan gedacht, ziet er wel gaaf uit!.. Ik vraag me alleen af waarom dit niet kan met een gewone foto met een kortere sluitertijd.. kan iemand mij dit vertellen?
Je kan de sluitertijd wel verkorten, maar dan moet je een groter diafragma en hogere ISO gebruiken.. wat tot gevolg heeft dat je scherpte minder wordt en de ruis in de foto hoger.. door een statief en een langere sluitertijd te gebruiken krijg je een 'crispier' foto.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:15 schreef daanoontje86 het volgende:
Oh dit is nieuw, langesluitertijd op stilstaande objecten.. daar had ik nog niet aan gedacht, ziet er wel gaaf uit!.. Ik vraag me alleen af waarom dit niet kan met een gewone foto met een kortere sluitertijd.. kan iemand mij dit vertellen?
Dan kan het licht wat langer inwerken op de sensor, heb ik ergens gelezenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:15 schreef daanoontje86 het volgende:
Waarom zou je hier willen reageren?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
jah, avondje pernis gedaan een tijdje geleden. statiefje mee en gaan.quote:
jupquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:17 schreef appelsjap het volgende:
Ik schiet geen RAW, alleen JPEG.
En wat voor een hulpmiddelen? Hulpmiddelen voor een custom WB?
Op http://www.dealextreme.com vind je overigens draadontspanners voor een prikjequote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Zelfontspanner en/of draadontspanner zijn wel tof, en kijk of je een optie tot mirror-lock-up hebt, zodat je spiegel omhoog gaat voordat de sluiter zijn ding doet.
Je kunt toch ook gewoon een wit vel meenemen, daarop inzoomen en dat als custom WB gebruiken?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:13 schreef Danny het volgende:
[..]
jah, avondje pernis gedaan een tijdje geleden. statiefje mee en gaan.
[..]
jup
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=1243&sg_id=4513
Op flickr staan wel wat vergelijkingsshots tussen auto of preset witbalans of custom witbalans na instelling met expodisc: http://www.flickr.com/search/?q=expodisc
Jammer dat de meeste wegen in NL wél verlicht zijn. In DLD kom je vaak wel wegen tegen die niet verlicht zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:05 schreef McKillem het volgende:
Is niet zo moeilijk, gewoon op statief, sluiterstand, sluitertijd instellen en knallen maar.
Dat soort foto's echter luisteren nogal nauw, en mooi resultaat behaal je eigenlijk alleen op onverlichte wegen.
Vooral die gele/oranje/rode magnesium straatlampen hoeren met je foto.
Zoiets krijg je bijvoorbeeld op een niet verlichte weg:
[ afbeelding ]
Groot @ Flickr
edit: Owh en gebruik zelfontspanner, stel hem in op 2 seconden ofzo.
Nadat je op de knop drukt trilt je camera nog even na, tenzij je een statief hebt waar je een hypotheek voor afsluit uiteraard.
Die trillingen zijn funest voor de scherpte van je foto.
Kan, maar is minder secuur. Het werkt verder wel redelijk natuurlijk. Overigens kun je gewoon de grootste filtermaat aanschaffen en 'm los voor je verschillende lenzen houden. Erop schroeven voor die paar tellen en dan weer helemaal eraf schroeven is redelijk tijdrovend en zinloosquote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:38 schreef appelsjap het volgende:
Je kunt toch ook gewoon een wit vel meenemen, daarop inzoomen en dat als custom WB gebruiken?
Lijkt me iets minder praktisch maar dan bespaar je 55 euro + het is maar voor één lens, je moet dan voor elke lens een aparte filter kopen a 55 euro
A28 zwolle-amersfoort of de andere kant op zijn onverlichte snelwegen... Moet ik toch eens een viaductje scorenquote:Jammer dat de meeste wegen in NL wél verlicht zijn. In DLD kom je vaak wel wegen tegen die niet verlicht zijn.
Kom je mij dan ook ophalen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:43 schreef Danny het volgende:
[..]
Kan, maar is minder secuur. Het werkt verder wel redelijk natuurlijk. Overigens kun je gewoon de grootste filtermaat aanschaffen en 'm los voor je verschillende lenzen houden. Erop schroeven voor die paar tellen en dan weer helemaal eraf schroeven is redelijk tijdrovend en zinloosJe hebt er dan maar eentje nodig.
[..]
A28 zwolle-amersfoort of de andere kant op zijn onverlichte snelwegen... Moet ik toch eens een viaductje scoren
Mijn foto is hier genomen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:38 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon een wit vel meenemen, daarop inzoomen en dat als custom WB gebruiken?
Lijkt me iets minder praktisch maar dan bespaar je 55 euro + het is maar voor één lens, je moet dan voor elke lens een aparte filter kopen a 55 euro
[..]
Jammer dat de meeste wegen in NL wél verlicht zijn. In DLD kom je vaak wel wegen tegen die niet verlicht zijn.
En de 2sec zelfontspanner gebruik ik al
Offtopic: volgens mij is dat maar 15km over de grens ofzo, maar het ligt er een beetje aan hoever je van dat specifieke stukje grens vandaan zitquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:28 schreef Ynske het volgende:
Danny, is dat 'Kernwasser Wunderland'?
als ja, hoever is dat duistsland in?
Bedankt voor de suggestiequote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:43 schreef Danny het volgende:
A28 zwolle-amersfoort of de andere kant op zijn onverlichte snelwegen... Moet ik toch eens een viaductje scoren
Het is misschien reclame maar ik heb voor mijn 50D een afstandsbediening gekocht voor +/- 5 euro.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:05 schreef McKillem het volgende:
Is niet zo moeilijk, gewoon op statief, sluiterstand, sluitertijd instellen en knallen maar.
Dat soort foto's echter luisteren nogal nauw, en mooi resultaat behaal je eigenlijk alleen op onverlichte wegen.
Vooral die gele/oranje/rode magnesium straatlampen hoeren met je foto.
Zoiets krijg je bijvoorbeeld op een niet verlichte weg:
[ afbeelding ]
Groot @ Flickr
edit: Owh en gebruik zelfontspanner, stel hem in op 2 seconden ofzo.
Nadat je op de knop drukt trilt je camera nog even na, tenzij je een statief hebt waar je een hypotheek voor afsluit uiteraard.
Die trillingen zijn funest voor de scherpte van je foto.
je mag DX best noemen hoorquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:13 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Het is misschien reclame maar ik heb voor mijn 50D een afstandsbediening gekocht voor +/- 5 euro.
Deze stelt gewoon scherp bij door drukken schiet hij en ik kan hem vergrendelen voor de Bulb functie.
Ik weet niet of ik de site mag noemen dus wil je het weten pm maar.
Ze hebben er ook vele uv filters en polarisatie filters.
Het is erg goedkoop en soms valt de kwaliteit tegen dat wel.
Ps ze kennen geen verzend kosten al bestel je maar 1ding voor 1 euro en dat vanuit japan geweldig.
Zucht en ik netjes zeggen dat ik de site niet wil noemen hahahquote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op http://www.dealextreme.com vind je overigens draadontspanners voor een prikje
Gratis verzending, betaling via Paypal, levertijd ongeveer 2 weken (vanuit HongKong).
Call me a nut: kruising Ceintuurbaan - van Woustraat? (kijkende in de richting van de Amsteldijk)quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:50 schreef hydraulix het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ergens in Amsterdam (Ceintuurbaan? Ferdinand Bolstraat?)
Erg tof! Ik las dat het een avondje Pernis was. Dat heb ik ook eens gedaan met een maat van. Er kwamen soort gelijke foto's uit als deze maar helaas allemaal te orange overbelicht. Ik had mijn camera toen ook pas een weekje. Ik denk dat ik dat eens opnieuw ga doen want die verlichte industrie is daar geweldig.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:18 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
(flickr)
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooie foto, maar volgens mij is die gemaakt het HDR imaging (high dynamic range).
Dan maak je meerdere foto's met verschillende diafragma's sluitertijden en plak je die foto's weer over elkaar heen.
Op die manier krijg je een foto die niet kleurgetrouw is maar zit er wel een enorme expressie in.
4 vertrekt er om de hoek, en de 3 en de 10 rijden over de ceintuur.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:26 schreef hydraulix het volgende:
Denk het wel. Ik weet in ieder geval dat ik die nacht de verkeerde tram gepakt had (25 i.p.v. de 12 ofzo) en maar besloot te gaan lopen. In ieder geval had ik mijn camera bij me en wist ik mij goed te vermaken
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:25 schreef mug89 het volgende:
Heb alleen last van een wiebelend statief
tja, hoe moet ik het anders zeggenquote:
Afrit Delft Noord?quote:
Een beetje té abstract als je het mij vraagt...quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:26 schreef mug89 het volgende:
Deze ooit is gemaakt, expres zo wazig gezet en opzich wel een leuk effect gekregen vond ik..
[ afbeelding ]
PS: Het is ook de snelweg....
Oke, kan natuurlijk, ik vond m zelf wel wat hebben, maar wel een beetje te inderdaad, kritiek is altijd weer bruikbaar voor de volgende keerquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:46 schreef Omniej het volgende:
[..]
Een beetje té abstract als je het mij vraagt...
Misschien wel ja, maar ik weet niet of het ook werkt met lange sluitertijd? het zijn wel allemaal strepen, en dus niet 1 object waar je de nadruk op kunt leggen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:52 schreef Skull-splitter het volgende:
een selectieve DOF (lilt shift?) had een tof effect kunnen wezen though...
Eerste foto al een paar keer langs zien komen, maar bij die foto mag het.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:55 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3632/3579932657_1e74b9aef5_b.jpg
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3310/3579931741_48859fdfb0_b.jpg
Thanks, inderdaad al voorbij gekomen in het beoordeel... topic.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Eerste foto al een paar keer langs zien komen, maar bij die foto mag het.
Die foto 'klopt' gewoon. Qua compositie, de streep van het achterlicht, die twee mensen die ondanks de lange sluitertijd toch behoorlijk goed stilstaan, de reflectie in de regen op de stoep...
Deze heb ik gemaakt met een compact camera zonder zoeker. Ik heb mijn vinger in het midden boven de camera uit gehouden en zo de taxi gevolgd. Bovendien stond ik op een kruispunt en ging de taxi, na voor het rode licht gewacht te hebben, net de bocht om (makkelijker met minder meters en minder vaart).quote:Het effect van de tweede foto is ook leuk. Ik heb het al vaak geprobeerd, maar ben er nog niet echt in geslaagd.
Handmatig scherpstellen maakt een erg groot verschil met foto's in het donkerquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:19 schreef SlamD het volgende:
Ik heb voor de zekerheid maar de zelfontspanner gebruikt, maar ik bedenk me nu pas dat ik misschien handmatig had moeten scherpstellen. Wellicht scheelt het niks, maar ik kan het proberen.
Dit waren ook min of meer tests, ik heb bewust het kleinst mogelijk diafragma gekozen om te zien hoe het resultaat met 60 seconden zou zijn. En nu weet ik dat deze instellingen iets te ambitieus waren, zeker voor een reisstatief.
Ja precies... Gezien ik geen draadontspanner of afstandsbediening heb ben ik 'beperkt' tot een 30 secs sluitertijd. Binnenkort eens op padquote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:40 schreef Omniej het volgende:
Verplicht is een wat groot woord, maar i.v.m. trillingen kan het wel handig zijn ja.
De bovenste vind ik heel aardig gelukt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:19 schreef Emme-r-tje het volgende:
[ afbeelding ]
(groot)
[ afbeelding ]
(momenteel geen grotere beschikbaar)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |