Jij moet het volgend voetbalseizoen echt zwaar hebbenquote:
Indd. Of hij nu gewoon weer de boot miste, of niet meekon weet ik niet. Maar hij is niet op zijn sterkstquote:Op woensdag 8 juli 2009 19:10 schreef Szura het volgende:
OT: Menchov mag wel blij zijn dat ze vooraan niet volop doorreden en dat ie er nog bij kon komen
quote:Mentsjov komt wel een beetje over als die Irakese minister van informatie onder Saddam, "Er is helemaal niets aan de hand" (terwijl er op de achtergrond zo'n 50000 Amerikaanse militairen Bagdad intrekken).
Het is erg maar moest er wel om glimlachen. Waar zal menchov zich nu op richten? Berg etappe overwinning? Het is toch vrij .. zinloos om nu nog alleen voor het klassement te gaan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:27 schreef Ericr het volgende:
4 minutes or 5 minutes, makes no difference, no?
Maar dit was in de Giro en de 2 vuelta's die hij won toch niet het geval ? In de giro is hij ook eens gevallen en in de vuelta heb je ook waaier etappes..quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het begint een beetje triest te worden.
Als er een waaier wordt getrokken of een valpartij is en ze gaan opsommen welke klassmentsrenners zich hebben laten verrassen omdat ze te ver naar achteren zaten, kunnen ze ondertussen Menchov standaard bovenaan zetten. Je zou toch denken dat hij ondertussen per ongeluk al eens iets juist had gedaan.
Wie dan allemaal? Ik zie Menchov op 1 minuut, en verder valt het wel mee volgens mij.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:31 schreef Klopkoek het volgende:
1 opsteker: meer klassementsrenners hebben tijd verloren
Nee hoor, hij heeft echt niet zoveel tijd verloren toen dat hij zonder dat tijdsverlies zou hebben gewonnen. Dan had hij volgens mij nog steeds een minuutje tekort gekomen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
Vorig jaar heeft hij ook onnodig tijd laten liggen. De tijd die hij daar onnodig liet liggen was net genoeg om met 10 seconden voorsprong de Tour gewonnen te hebben.
Ik weet wel: dat telt niet maar toch. Om aan te geven dat Menchov al vaker op cruciale momenten iets heeft laten liggen.
Dessel, Rolland, Anton, Moinard, Karpets, Coppel, Moreau, Arroyo, Astarloza, Zubeldia, Guttierez, Casar.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:36 schreef Wopper1 het volgende:
Wat is er met die gast zeg.
[..]
Wie dan allemaal? Ik zie Menchov op 1 minuut, en verder valt het wel mee volgens mij.
Jawel. Hij verloor 40 seconden met een waaier, 40 seconden met een afdaling, viel een keer en verloor 20 seconden doordat hij iemand niet kon ontwijken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft echt niet zoveel tijd verloren toen dat hij zonder dat tijdsverlies zou hebben gewonnen. Dan had hij volgens mij nog steeds een minuutje tekort gekomen.
Gevallen, no?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dessel, Rolland, Anton, Moinard, Karpets, Coppel, Moreau, Arroyo, Astarloza, Zubeldia, Guttierez, Casar.
Positief blijven he? Zal Menchov ook wel zijn.
Met relativeren en iets verder kijken dan alleen maar Rabo kom je een heel eind.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Knap dat jij nog zo positief kan blijven marcodej
Ik hoop inderdaad op zo'n landis ontsnapping van Menchov, zodat hij weer in goede aarde zal vallen bij iedereen hier. Hij kan immers echt wel goed fietsen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:53 schreef UltraR het volgende:
Joh, dit is alleen maar positief. Nu zal het voor hemzelf, de ploegleiding en de tourfavorieten definitief duidelijk zijn dat hij geen kandidaat voor het klassement meer is.
Zo kan Menchov dus lekker voor ritzeges gaan. Misschien wel de bolletjestrui?
Al weet je het nooit met de ploegleiding van Rabo. Soms denk ik dat zij zo'n dikke plaat voor hun kop hebben dat ze zelfs nu nog het klassement als doel blijven houden.
In een parallel universum misschien wel. Volgens mij is hij al aardig lamgeslagen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er echt iemand die denkt dat Menchov met zo'n Landis-ontsnapping gaat komen aanzetten? Dan bedoel ik niet geloven dat hij het kan volhouden of uitvoeren, maar dat geloven dat hij er uberhaupt ooit aan zou beginnen.
Het is überhaupt jammer dat er nog maar weinig goede Nederlandse wielrenners meer zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met relativeren en iets verder kijken dan alleen maar Rabo kom je een heel eind.
Ik denk niet dat die gedachte bij Menchov opkomt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er echt iemand die denkt dat Menchov met zo'n Landis-ontsnapping gaat komen aanzetten? Dan bedoel ik niet geloven dat hij het kan volhouden of uitvoeren, maar geloven dat hij er uberhaupt ooit aan zou beginnen. Ik zie 'm met de beste wil van de wereld zelfs nooit in de eerste helft van de slotklim aanvallen.
Zal Astana nooit toelaten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad op zo'n landis ontsnapping van Menchov, zodat hij weer in goede aarde zal vallen bij iedereen hier. Hij kan immers echt wel goed fietsen.
Nee, volgens mij heeft hij alle ambitie al opgegeven voor deze ronde. Hij doet niet eens zijn best meer om echt vooraan te zitten. Menchov heeft al vaker laten zien dat hij snel het kopje laat hangen als het tegenzit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er echt iemand die denkt dat Menchov met zo'n Landis-ontsnapping gaat komen aanzetten? Dan bedoel ik niet geloven dat hij het kan volhouden of uitvoeren, maar geloven dat hij er uberhaupt ooit aan zou beginnen. Ik zie 'm met de beste wil van de wereld zelfs nooit in de eerste helft van de slotklim aanvallen.
Hij zal dat dan zondag over een week moeten gaan doen. Voor dat moment zie ik weinig mogelijkheden. Je hebt weinig aan bergen die 40 kilometer voor de streep liggen en je 20 kilometer vlak moet rijden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Reed hij in 2007 ook niet als een natte krant rond en zat hij in het treintje Ramussen niet nog voor Dekker en Boogerd geposteerd en moest hij toen ook niet eerder lossen dan Dekker en Boogerd? Of verbeeld ik me dat nu?quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:41 schreef Bartoli het volgende:
menchov kan beter afstappen en zich richten op de vuelta. lijkt me met de start in assen voor rabobank nu ook interessanter met gesink eruit en een falende kopman.
Hoezo vreemd? Als Menchov zijn kop laat hangen dan wordt het ook niet beter met hem, maar blijft hij verliezen. Dat was in 2007 ook zo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Reed hij in 2007 ook niet als een natte krant rond en zat hij in het treintje Ramussen niet nog voor Dekker en Boogerd geposteerd en moest hij toen ook niet eerder lossen dan Dekker en Boogerd? Of verbeeld ik me dat nu?
Beetje vreemd die wisselvalligheid
Klopt. Vaak was Boogerd de laatste man, daarvoor TD. Terwijl Menchov eigenlijk bijna gelijkwaardig aan Rasmussen zou moeten zijn bergop.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Reed hij in 2007 ook niet als een natte krant rond en zat hij in het treintje Ramussen niet nog voor Dekker en Boogerd geposteerd en moest hij toen ook niet eerder lossen dan Dekker en Boogerd? Of verbeeld ik me dat nu?
Beetje vreemd die wisselvalligheid
Waarom is dat dan verdacht? Ik denk dat het eerder andersom verdacht zou zijn, het is al meer dan een decennium geleden dat iemand echt top was in beide rondes. Alsof je een vormpiek anderhalve maand kan vasthouden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:55 schreef Wopper1 het volgende:
Dit is gewoon heel erg verdacht (zonder iemand te beschuldigen). Het gaat er mij gewoon niet in dat je met gemak een Giro kan winnen, en 1,5 maand later gewoon niks meer kan laten zien.
Je hebt toch best nog wel verschil tussen een piek en gewoon degelijk rijden (zonder op te vallen maar ook zonder minutenverlies).quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Waarom is dat dan verdacht? Ik denk dat het eerder andersom verdacht zou zijn, het is al meer dan een decennium geleden dat iemand echt top was in beide rondes. Alsof je een vormpiek anderhalve maand kan vasthouden.
Het zou wel de manier zijn om nog iets van deze ronde te maken. Hij is het aan zijn stand, dikke salaris en publiek verplicht maar ik denk niet dat hij dat gaat doen. Ik verwacht dat hij gewoon gaat volgen en als hij nog steeds van voren zit (waar ik sterk aan twijfel) in de laatste paar 100 meter probeert weg te sprinten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kluivert 86ste minuutquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:09 schreef Falco het volgende:
Mentsjov zit teveel met Wenen in zijn hoofd.
Hierquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:57 schreef groenen het volgende:
Waar zijn de fans van de Giro eigenlijk gebleven?
Da's te zwaar voor 'm denk ik.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het zou wel de manier zijn om nog iets van deze ronde te maken. Hij is het aan zijn stand, dikke salaris en publiek verplicht maar ik denk niet dat hij dat gaat doen. Ik verwacht dat hij gewoon gaat volgen en als hij nog steeds van voren zit (waar ik sterk aan twijfel) in de laatste paar 100 meter probeert weg te sprinten.
Nu de Rabo de gele, witte, bollen en waarschijnlijk de groene trui kan vergeten moet de ploeg overschakelen op de Skil tactiek: Aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen. Met o.a. Ten Dam en Clement zie ik dat wel zitten, echter Menchov lijkt me daar niet geschikt voor.
Of zou Menchov de Tour gewoon uit moeten rijden (of over een week afstappen) zonder erg diep te gaan en zich richten op de Vuelta? Carlos Sastre heeft een paar jaar geleden ook alle 3 de rondes in 1 jaar gereden.
Ik dacht eigenlijk hetzelfde (voor de Giro tenminste).quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:31 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
Hier
maar ik dacht altijd dat de Giro een voorbereiding was voor de Tour
Die trainer van rabo moeten ze direct ontslaan.
volgens mij is er geen enkele rabo renner die hier zijn vormpiek haalt.
nee.. de rabo ploeg heeft gewoon te snel gepiekt.. het komt bijna niet voor dat de winnaar van de Giro ook goed presteert in de Tour.. dus op zich was het wel redelijk te verwachten dat ze nu een beetje door het ijszakken..quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:31 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
Hier
maar ik dacht altijd dat de Giro een voorbereiding was voor de Tour
Die trainer van rabo moeten ze direct ontslaan.
volgens mij is er geen enkele rabo renner die hier zijn vormpiek haalt.
Waarom niet morgen? Denk je dat Astana iemand op bijna vijf minuten morgen niet wat ruimte zou geven?quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's te zwaar voor 'm denk ik.
Ze moeten Menchov gewoon een flinke schop onder zijn kont geven en 'm in één van de bergetappes (niet morgen) vroeg laten aanvallen. En als het dan mislukt is het jammer, maar heeft 'ie het iig geprobeerd.
Volledig mee eens, ik erger me al paar jaar daaraan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is überhaupt jammer dat er nog maar weinig goede Nederlandse wielrenners meer zijn.
Ik denk dat het supporteren voor Rabo alsof het een voetbalclub is en het meeleven met Menchov uit die armoede is ontstaan. Vroeger had je dat niet zo. Zoals het hoort, want een wielerploeg is geen voetbalclub en wielrennen is primair nog altijd een individuele sport.
Niet als het Menchov betreft.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom niet morgen? Denk je dat Astana iemand op bijna vijf minuten morgen niet wat ruimte zou geven?
hij heeft totaal geen mentale weerbaarheid volgens mij.. als het even een beetje tegenzit gaat het helemaal mis..quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:46 schreef Ericr het volgende:
Ik wil een mijnwerkerskop zien morgen, de dood of de gladiolen. Maar volgens mij is de mentale weerbaarheid van Menchov daarvoor niet hoog genoeg.
Ach, ik hoop eigenlijk op een scenario sastre in de giro. In het begin van de col kijkt iedereen maar, en blijven maar kijken. Sastre ging, en de rest bleef kijken. Dat is de hoop voor de menchov fans morgen, als hij aangaat dat de rest van de favorieten blijven kijken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:58 schreef Ericr het volgende:
Als een concurrent gevallen is help je hem niet overeind maar geef je hem beter nog een paar pestklappen. Als Menchov straks op 15 minuten staat mag hij misschien een keer mee in een ontsnapping, nu zal hij weinig ruimte krijgen lijkt me.
Precies. Dan moet 'ie op minstens 10 minuten staan. Dus morgen en overmorgen nog wat tijd verliezen en dan aanvallenquote:
Dat kan hij toch niet maken? Naar huis gaan? Dan krijgt rabo echt de stront emmer flink over hun heen, Menchov acht ik echt nog wel in staat om een berg etappe te winnen. En als hij echt zou willen zou hij bijv. ook de bollen kunnen winnen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. Dan moet 'ie op minstens 10 minuten staan. Dus morgen en overmorgen nog wat tijd verliezen en dan aanvallen
of naar huis toe gaan, dat is misschien waarschijnlijker
Nee, dat kan 'ie niet maken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat kan hij toch niet maken? Naar huis gaan? Dan krijgt rabo echt de stront emmer flink over hun heen, Menchov acht ik echt nog wel in staat om een berg etappe te winnen. En als hij echt zou willen zou hij bijv. ook de bollen kunnen winnen.
De Giro vergelijken met de tourquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:01 schreef Magere_Gein het volgende:
In de Giro stond hij in het begin toch ook op achterstand? Of niet? Ik weet het ff niet meer.
Of Menchov MOET naar huis? En met hem.....quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. Dan moet 'ie op minstens 10 minuten staan. Dus morgen en overmorgen nog wat tijd verliezen en dan aanvallen
of naar huis toe gaan, dat is misschien waarschijnlijker
Waarom MOET 'ie naar huis? Wat win je daarmee? Behalve dat Rabo een renner minder in koers heeft?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:49 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Of Menchov MOET naar huis? En met hem.....
Idd, de Giro is een veel mooiere koersquote:
Ja, hij had misschien beter moeten presteren, maar heeft toch mooi de Giro gewonnen.quote:Menchov laat het gewoon enorm afweten.
Ow srry, ik zal mijn nader toelichten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom MOET 'ie naar huis? Wat win je daarmee? Behalve dat Rabo een renner minder in koers heeft?
Kloden, Leipheimer, Popovitch en Zubeldia rijden dat gaatje echt wel dicht hoor. mentsjov gaat nergens heen al staat hij op 20 minuten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach, ik hoop eigenlijk op een scenario sastre in de giro. In het begin van de col kijkt iedereen maar, en blijven maar kijken. Sastre ging, en de rest bleef kijken. Dat is de hoop voor de menchov fans morgen, als hij aangaat dat de rest van de favorieten blijven kijken.
Eens, maar zie je dat Breukink doen? Ik niet. Kan zijn dat Breukink binnenskamers wel met de vuist op tafel slaat, maar ik kan het me niet echt voorstellen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's te zwaar voor 'm denk ik.
Ze moeten Menchov gewoon een flinke schop onder zijn kont geven en 'm in één van de bergetappes (niet morgen) vroeg laten aanvallen. En als het dan mislukt is het jammer, maar heeft 'ie het iig geprobeerd.
Nee, niet echt. Ik zei ook niet wat Breukink gaat doen, ik zeg wat er volgens mij moet gebeuren om nog wat van de tour te maken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eens, maar zie je dat Breukink doen? Ik niet. Kan zijn dat Breukink binnenskamers wel met de vuist op tafel slaat, maar ik kan het me niet echt voorstellen.
quote:Breukink: Menchov zit niet goed in de koers BARCELONA -
Denis Menchov is in de Ronde van Frankrijk niet voldoende gefocust. Die kritiek kwam donderdag na de zesde etappe uit de mond van zijn ploegleider Erik Breukink. De Russische kopman van Rabobank verloor op weg naar Barcelona opnieuw een minuut op zijn concurrenten. De eindzege is inmiddels ver uit zicht.
"Het gat is wel heel groot”, vindt Breukink, die op tv bij de NOS aangaf dat er fysiek bij Mentsjov niets aan scheelt. Dat Menchov weer achterop was geraakt, noemde Breukink "een teken aan de wand.” Waarvan? "Dat je niet helemaal echt in de koers zit. Degenen die echt gefocust zijn, kunnen zich beter vooraan handhaven.”
Op een eindzege rekent Breukink niet: "Die verschillen zijn nu wel erg groot. Je moet eerst zien hoe je morgen bergop gaat rijden. Het is zaak het goede gevoel terug te halen en vandaar kijken we wat er mogelijk is.”
Een minuut verliezen is dan ook niet goed, ofwel?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:43 schreef Szura het volgende:
Wat kan iedereen die man toch afzeiken zeg.![]()
Volgens mij is wat ie ook doet niet goed.
[..]
nee.. Breukink is daarvoor een veel te zacht ei..quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eens, maar zie je dat Breukink doen? Ik niet. Kan zijn dat Breukink binnenskamers wel met de vuist op tafel slaat, maar ik kan het me niet echt voorstellen.
Hehe, leuke droom voor Astana, maar haalbaar is het niet natuurlijk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:29 schreef Palmboom313 het volgende:
Ajuus Menchov tijd om Contador te halen Rabo als hij weg gaat bij Astana
Hoezo niet?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:31 schreef Armstrong1984 het volgende:
[..]
Hehe, leuke droom voor Astana, maar haalbaar is het niet natuurlijk.Maar dat had je wel al door natuurlijk.
laten we nu niet doen alsof de Breuk niets heeft bereikt bij Rabo. Dat is het andere uiterste.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:30 schreef MrMoon het volgende:
[..]
nee.. Breukink is daarvoor een veel te zacht ei..
hij zal morgen wel moeten winnen en wat tijd pakken wil ie nog een rol gaan spelen..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:09 schreef Magere_Gein het volgende:
En toch gaat Mentsjov nog 3e worden, mark my words! (En morgen winnen).
Achter Armstrong en Contador?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:09 schreef Magere_Gein het volgende:
En toch gaat Mentsjov nog 3e worden, mark my words! (En morgen winnen).
Niet echt vreemd toch, als je pion bent in een dopingzaak die rond jou speelt. De rest hoeft niet in deze stress (word ik nu wel of niet gepakt) te rijden. Lijkt me niet echt goed voor je mentale weerbaarheid zo'n situatie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Men kan allemaal wel zeuren dat iedereen zo negatief is over Menchov. En ja .. dat gaat soms veel te ver hier. Maar is het niet opvallend dat hij van alle! favorieten die op voorhand! genoemd werden, menchov ver uit onderaan staat!
Wat een onzin zeg, de Vuelta is nog ver weg en Denis gaat echt niet 3 rondes rijden dit jaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat ze Dennis beter uit de Tour kunnen halen om hem vervolgens in de Vuelta in te zetten.
Daarom moeten ze hem voor de bergen uit de Tour halen. Dan rijd hij er dit jaar eigenlijk maar 2.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:17 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, de Vuelta is nog ver weg en Denis gaat echt niet 3 rondes rijden dit jaar.
Dat zal niet gebeuren, waarom zouden hem er in vredesnaam uithalen?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Daarom moeten ze hem voor de bergen uit de Tour halen. Dan rijd hij er dit jaar eigenlijk maar 2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |