abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:09:02 #251
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70823070
Mentsjov zit teveel met Wenen in zijn hoofd .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:10:46 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70823132
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:09 schreef Falco het volgende:
Mentsjov zit teveel met Wenen in zijn hoofd .
Kluivert 86ste minuut
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70823774
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:57 schreef groenen het volgende:
Waar zijn de fans van de Giro eigenlijk gebleven?
Hier
maar ik dacht altijd dat de Giro een voorbereiding was voor de Tour
Die trainer van rabo moeten ze direct ontslaan.
volgens mij is er geen enkele rabo renner die hier zijn vormpiek haalt.
if you ain't cheating you ain't trying
pi_70824175
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het zou wel de manier zijn om nog iets van deze ronde te maken. Hij is het aan zijn stand, dikke salaris en publiek verplicht maar ik denk niet dat hij dat gaat doen. Ik verwacht dat hij gewoon gaat volgen en als hij nog steeds van voren zit (waar ik sterk aan twijfel) in de laatste paar 100 meter probeert weg te sprinten.

Nu de Rabo de gele, witte, bollen en waarschijnlijk de groene trui kan vergeten moet de ploeg overschakelen op de Skil tactiek: Aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen. Met o.a. Ten Dam en Clement zie ik dat wel zitten, echter Menchov lijkt me daar niet geschikt voor.

Of zou Menchov de Tour gewoon uit moeten rijden (of over een week afstappen) zonder erg diep te gaan en zich richten op de Vuelta? Carlos Sastre heeft een paar jaar geleden ook alle 3 de rondes in 1 jaar gereden.
Da's te zwaar voor 'm denk ik.

Ze moeten Menchov gewoon een flinke schop onder zijn kont geven en 'm in één van de bergetappes (niet morgen) vroeg laten aanvallen. En als het dan mislukt is het jammer, maar heeft 'ie het iig geprobeerd.
pi_70824233
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:31 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Hier
Ik dacht eigenlijk hetzelfde (voor de Giro tenminste).
Maar toen ik hoorde dat 'ie wel echt een doel had gemaakt van de Giro, twijfelde ik er wel aan. Ik denk nu eigenlijk ook meer dat 'ie bij de Giro al echt top wilde zijn, en hoopte dat 'ie dat dor kon trekken naar de Tour, maar dat lijkt niet het geval.
Hij zou nog kunnen verbeteren, maar dat betwijfel ik.
pi_70824254
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:31 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Hier
nee.. de rabo ploeg heeft gewoon te snel gepiekt.. het komt bijna niet voor dat de winnaar van de Giro ook goed presteert in de Tour.. dus op zich was het wel redelijk te verwachten dat ze nu een beetje door het ijszakken..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:46:54 #257
40566 Ericr
Livewrong
pi_70824309
Ik wil een mijnwerkerskop zien morgen, de dood of de gladiolen. Maar volgens mij is de mentale weerbaarheid van Menchov daarvoor niet hoog genoeg.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:52:58 #258
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70824531
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's te zwaar voor 'm denk ik.

Ze moeten Menchov gewoon een flinke schop onder zijn kont geven en 'm in één van de bergetappes (niet morgen) vroeg laten aanvallen. En als het dan mislukt is het jammer, maar heeft 'ie het iig geprobeerd.
Waarom niet morgen? Denk je dat Astana iemand op bijna vijf minuten morgen niet wat ruimte zou geven?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:54:11 #259
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70824583
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is überhaupt jammer dat er nog maar weinig goede Nederlandse wielrenners meer zijn.

Ik denk dat het supporteren voor Rabo alsof het een voetbalclub is en het meeleven met Menchov uit die armoede is ontstaan. Vroeger had je dat niet zo. Zoals het hoort, want een wielerploeg is geen voetbalclub en wielrennen is primair nog altijd een individuele sport.
Volledig mee eens, ik erger me al paar jaar daaraan.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_70824639
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom niet morgen? Denk je dat Astana iemand op bijna vijf minuten morgen niet wat ruimte zou geven?
Niet als het Menchov betreft.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:58:55 #261
40566 Ericr
Livewrong
pi_70824761
Als een concurrent gevallen is help je hem niet overeind maar geef je hem beter nog een paar pestklappen. Als Menchov straks op 15 minuten staat mag hij misschien een keer mee in een ontsnapping, nu zal hij weinig ruimte krijgen lijkt me.
pi_70824774
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:46 schreef Ericr het volgende:
Ik wil een mijnwerkerskop zien morgen, de dood of de gladiolen. Maar volgens mij is de mentale weerbaarheid van Menchov daarvoor niet hoog genoeg.
hij heeft totaal geen mentale weerbaarheid volgens mij.. als het even een beetje tegenzit gaat het helemaal mis..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_70824864
In de Giro stond hij in het begin toch ook op achterstand? Of niet? Ik weet het ff niet meer.
Er is leven na de lach.
pi_70825226
Ja, maar dat was niet heel veel en daar was hij de beste tijdrijder.
pi_70825308
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:58 schreef Ericr het volgende:
Als een concurrent gevallen is help je hem niet overeind maar geef je hem beter nog een paar pestklappen. Als Menchov straks op 15 minuten staat mag hij misschien een keer mee in een ontsnapping, nu zal hij weinig ruimte krijgen lijkt me.
Ach, ik hoop eigenlijk op een scenario sastre in de giro. In het begin van de col kijkt iedereen maar, en blijven maar kijken. Sastre ging, en de rest bleef kijken. Dat is de hoop voor de menchov fans morgen, als hij aangaat dat de rest van de favorieten blijven kijken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70825820
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:55 schreef VoreG het volgende:

[..]

Niet als het Menchov betreft.
Precies. Dan moet 'ie op minstens 10 minuten staan. Dus morgen en overmorgen nog wat tijd verliezen en dan aanvallen
of naar huis toe gaan, dat is misschien waarschijnlijker
pi_70825943
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Precies. Dan moet 'ie op minstens 10 minuten staan. Dus morgen en overmorgen nog wat tijd verliezen en dan aanvallen
Dat kan hij toch niet maken? Naar huis gaan? Dan krijgt rabo echt de stront emmer flink over hun heen, Menchov acht ik echt nog wel in staat om een berg etappe te winnen. En als hij echt zou willen zou hij bijv. ook de bollen kunnen winnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70826208
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kan hij toch niet maken? Naar huis gaan? Dan krijgt rabo echt de stront emmer flink over hun heen, Menchov acht ik echt nog wel in staat om een berg etappe te winnen. En als hij echt zou willen zou hij bijv. ook de bollen kunnen winnen.
Nee, dat kan 'ie niet maken.
Maar eerlijk gezegd zie ik Menchov ook nog niet direct een lange aanval proberen. SoK zei wel dat Menchov dat niet aan zou kunnen, gezien zijn ineenstorten op Alpe d'Huez vorig jaar. Maar een aanval onderaan een slotklim is nog weer iets anders als een lange aanval.
In een groepje moet Menchov dat zeker kunnen imo, en daar zijn een paar etappes wel geschikt voor. De 2e en 3e in de Pyreneën. Daarvan heeft Menchov imo alleen in de laatste kans om in een lange aanval mee te gaan, omdat na morgen hij nog niet voldoende tijd verloren zal hebben om hem als kansloos te zien (hij krijgt dan nog geen ruimte). Oftewel: dan moet 'ie overmorgen nog eens tijd verliezen.
En de 2e en 3e etappe in de Alpen, waarbij met name die laatste er goed voor geschikt is door het aantal bergen dat daarin zit.
Kortom: naar mijn idee zal het nog wel even duren voordat Menchov (eventueel) weer iets laat zien.

Het is overigens wel de vraag of ze bij Astana iemand van Rabo zullen laten rijden.
pi_70826386
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:01 schreef Magere_Gein het volgende:
In de Giro stond hij in het begin toch ook op achterstand? Of niet? Ik weet het ff niet meer.
De Giro vergelijken met de tour
Menchov laat het gewoon enorm afweten.
pi_70826598
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of Menchov MOET naar huis? En met hem.....
pi_70826741
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:49 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Of Menchov MOET naar huis? En met hem.....
Waarom MOET 'ie naar huis? Wat win je daarmee? Behalve dat Rabo een renner minder in koers heeft?
pi_70826866
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:42 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

De Giro vergelijken met de tour
Idd, de Giro is een veel mooiere koers
quote:
Menchov laat het gewoon enorm afweten.
Ja, hij had misschien beter moeten presteren, maar heeft toch mooi de Giro gewonnen.
Menchov is van het niveau Evans, en waar staat Evans? Die mag volgens mij in zijn handen knijpen als 'ie nog bij de eerste 5 eindigt. Nee, daar mag je blij mee zijn. Dan kun je beter de Giro gewonnen hebben imo.
pi_70826911
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom MOET 'ie naar huis? Wat win je daarmee? Behalve dat Rabo een renner minder in koers heeft?
Ow srry, ik zal mijn nader toelichten.

Ik zal zeggen dat mijn doemdenken al begonnen is..
Er zijn er dan dus wel wat meer dan één renner die naar huis moeten..
pi_70826981
Foutje..
pi_70827015
In de Giro vond iedereen (waaronder ik) hem mentaal zo sterk omdat ie twee weken lang de druk van de roze trui en Di Luca zo goed aankon en werd hij geprezen omdat hij zo stoïcijns was, en nu is hij ineens mentaal zwak...

Ik denk dat wat Wombcat zei wel waar is: hij heeft van de Giro een doel gemaakt en hoopte zijn vorm door te kunnen trekken naar de Tour. Dat is blijkbaar niet gelukt en nu vind hij het wel best of zo: hij heeft toch de Giro al gewonnen. Hij heeft inderdaad ff een flinke schop onder zijn hol nodig om nog iets moois te laten zien...

Dat hij een schop onder zijn hol nodig heeft, kan je inderdaad zien als een mentale zwakte. Maar ik denk dat als hij de vorm wel had gehad (wat hij nu dus blijkbaar niet heeft) dat hij dan wel gefocused is. Maar ik denk dat hij zelf al gemerkt heeft dat het niet gaat, dus geeft hij er in dit soort etappes maar de brui aan.

Misschien is het feit dat hij zo rustig is zowel zijn kracht als zijn zwakte. Als het goed gaat houdt hij zijn koppie erbij en gaat hij niet naast zn schoenen lopen, maar als het slecht gaat blijft ie te rustig en mist hij de scherpte en de agressiviteit om dat om te draaien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')