abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:16:57 #251
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70576173
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:08 schreef Bellerophon het volgende:

[..]

Valt me nog mee

Ik probeer iedereen week 3/4 te sporten (1,5 uur - 1 uur kracht en een half uur cardio), en dan ook nog een keer (of twee) hardlopen ernaast van een 3 kwartier.

Ik eet ongeveer (volgens calorieteller.nl) rond de 1200 calorieën op een dag. Ik weeg momenteel 84 kg en ben ongeveer 175, BMI is niet echt te berekenen via een website, dit omdat ik veel meer spiermassa heb dan vet.

Maar toch wil ik naar de 80 kg, dus vandaar mijn vraag over de alcoholische versnaperingen
BMI kun je wel berekenen, aangezien dat geen rekening houdt met spieren of vet. BMI is gewoon gewicht/lengte2, niets meer, niets minder. Dat het verder weining zegt over hoe gezond je bent, klopt als een bus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Levitation op 02-07-2009 12:29:15 (BMI berekening gefixt :@) ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:22:53 #252
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_70576331
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

BMI kun je wel berekenen, aangezien dat geen rekening houdt met spieren of vet. BMI is gewoon lengte2/gewicht, niets meer, niets minder. Dat het verder weining zegt over hoe gezond je bent, klopt als een bus.
Nee klopt, maar spieren wegen in het algemeen zwaarder dan vet, dus het geeft (dacht ik) een vertekend beeld van mijn gewicht

Klopt dus wel wat ik zeg
http://www.afvallen.be/tag/bmi/
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_70576363
Andersom, Levi

Ik word 'r zo giftig van hè. Ik heb nu een BMI van iets van 25,5. Vulde ik laatst een of anders testje in (iets over hartklachten), verschijnt er in grote letters: u heeft overgewicht

WTF Ik vind niet dat ik (nog) overgewicht heb
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:28:40 #254
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70576458
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Andersom, Levi

Ik word 'r zo giftig van hè. Ik heb nu een BMI van iets van 25,5. Vulde ik laatst een of anders testje in (iets over hartklachten), verschijnt er in grote letters: u heeft overgewicht

oja. Anders krijg je wel een heel laag getal.

Overigens ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel meevalt met mijn overgewicht. Ik heb eigenlijk een heel ander probleem: mijn benen zijn te kort.
***Levi was here***
pi_70576492
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Andersom, Levi

Zo voel ik me dus ook (maar dan met net een iets hogere bmi)
pi_70576559
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:28 schreef Levitation het volgende:

[..]

Overigens ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel meevalt met mijn overgewicht. Ik heb eigenlijk een heel ander probleem: mijn benen zijn te kort.

Dat blijft wel mijn ultieme droom: écht slanke benen. Zelfs toen ik ondergewicht had, had ik nog fietsbenen klapkuiten en dikke quadriceps
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:33:01 #257
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70576566
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:22 schreef Bellerophon het volgende:

[..]

Nee klopt, maar spieren wegen in het algemeen zwaarder dan vet, dus het geeft (dacht ik) een vertekend beeld van mijn gewicht

Klopt dus wel wat ik zeg
http://www.afvallen.be/tag/bmi/
Neemt niet weg dat je prima je BMI kunt berekenen.
Arnold Schwarzenegger schijnt in zijn topdagen een BMI van rond de 50 te hebben gehad.

BMI is dan ook bedacht als statistische rekenmethode om te kijken hoeveel % vd bevolking te zwaar of te licht is. En gemiddeld klopt het aardig, maar voor een individu kan het natuurlijk best zijn dat het nergens op slaat.
***Levi was here***
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:33:56 #258
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_70576586
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:28 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tjah ik ben sowieso klein 1m75 en als ik dat BMI ding moet geloven heb ik overgewicht (27,4) maar dat klopt dus niet omdat het mijn spiermassa niet kan berekenen
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_70576595
Een béétje rugby'er heeft een hoger BMI dan ik in mijn zwaarste dagen had, ja
pi_70576616
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat blijft wel mijn ultieme droom: écht slanke benen. Zelfs toen ik ondergewicht had, had ik nog fietsbenen klapkuiten en dikke quadriceps
ik heb een spiegel in huis gevonden waarin mijn benen slank lijken wil je hem lenen?
pi_70577204
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:30 schreef Miss_S het volgende:
Zo voel ik me dus ook (maar dan met net een iets hogere bmi)
Same here 25,5
maarrrr mijn taille is 79 cm en mijn buik hangt niet meer als ik op mijn zij lig
Ik heb het ook altijd raar gevonden dat de zelfde BMI regels gelden voor mannen als voor vrouwen
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_70577831
In Duitsland was toch iemand voor de politie afgewezen omdat hij een te hoog bmi had? Stonden foto's van die man online, duidelijk een bodybuildpostuur, bijna geen grammetje vet
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:33:01 #263
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_70610332
He he, daar ben ik weer!!! Eindelijk proefschrift ingeleverd

En nu maar solliciteren (straks een gesprek; niet echt fijn als het over de 30 graden wordt ) En dan heb ik nog een ander probleem: vorig jaar was ik 9 kilo dikker en het jaar ervoor was ik zwanger. Dus heb ik geen 'leuke/nette' zomerkleren meer (nou ja, welgeteld 1 setje; die rok is gewoon al zeker 5 jaar oud en de keren dat ik hem gedragen heb kan ik op 1 hand tellen ). Nou ja iig fijn dat ik het weer aan kan

Duimen jullie voor me???
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:46:23 #264
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70610820
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:33 schreef Droeke het volgende:
He he, daar ben ik weer!!! Eindelijk proefschrift ingeleverd

En nu maar solliciteren (straks een gesprek; niet echt fijn als het over de 30 graden wordt ) En dan heb ik nog een ander probleem: vorig jaar was ik 9 kilo dikker en het jaar ervoor was ik zwanger. Dus heb ik geen 'leuke/nette' zomerkleren meer (nou ja, welgeteld 1 setje; die rok is gewoon al zeker 5 jaar oud en de keren dat ik hem gedragen heb kan ik op 1 hand tellen ). Nou ja iig fijn dat ik het weer aan kan

Duimen jullie voor me???
Succes!!
***Levi was here***
pi_70611633
Succes Droeke
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:19:18 #266
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70612209
Ik zit met smart op de plensbuien te wachten die verkoeling moeten brengen. Kijk ik op buienradar, gaat het hier helemaal nog niet regenen. 't Is 32 graden! Ik wil regen!
***Levi was here***
pi_70613900
Succes Droeke!!!

Ik heb vakantie! Op de valreep ben ik nog gevraagd voor het mentoraat, en daar heb ik ook wel heel veel zin in!

En ik snak ook naar regen, ik dreef bijna weg uit mijn autootje op weg naar huis toe, zo warm was het...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_70620106
Geloof me..regen wil je niet, stervens benauwd hier nu. Je loopt naar buiten in een overhemd, en kan weer naar binnen omdat hij doorweekt is
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70620857
Het is hier nu heerlijk koel, er is hier niet veel regen gevallen, maar het is wel lekker afgekoeld nu.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_70660535
Het is hier stil zeg!

Ik ben vrijdag en gisteren lekker wezen skaten, in totaal een 60 kilometer afgelegd denk ik.

Enige nadeel, omdat ik al een tijdje weinig geskate had stond ik niet zo stevig meer. Ik ben twee keer gevallen, de eerste keer viel mee, maar de tweede keer ging ik hard onderuit. Resultaat, een dikke blauwe plek bij mijn elleboog, blauwe plekken op mijn billen, en elke keer als ik nu opsta gaan er meer spieren pijn doen. Mijn stuitje is er nu net bijgekomen als pijnpunt.

maar verder was het heerlijk, en mijn knieen voelen goed aan nu, dus ik kan het weer meer gaan doen.
  zondag 5 juli 2009 @ 10:27:56 #271
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70661061
Lekker, zo'n eind skaten! Wij waren gisteren in Antwerpen en daar kwam een groep langs onder politiebegeleiding. Zag er gezellig uit.

Ik wil zo graag regen, elke keer missen we de buien. Al weken lang niks dan een beetje miezer. Laat het maar komen. Wel 's nachts natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70661861
Wij hebben het zonder politiebegeleiding moeten doen, dat hebben we tot nu toe maar 1 keer gezien, en dat was toen wij in Bremen meededen. Maar daar deden ook zoveel meer mensen mee..
Was je een dagje in Antwerpen, of langer? Ik vond het best een mooie stad toen.

Is het bij jullie nog erg warm/benauwd dan Yppy? We hebben hier ook nauwelijks regen gehad de laatste tijd, maar na afgelopen vrijdag is het hier weer stukken beter uit te houden..
  zondag 5 juli 2009 @ 11:24:45 #273
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70661956
We zijn een halve dag geweest, Anna ging logeren bij oma. Het is een erg leuke stad.

Het is ontzettend benauwd, van dat hele vieze weer. Vrijdag hebben we ook geen regen gehad (wel onweer gehoord), dus de warmte kan ook niet weg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_70661992
Dan is het zeker hopen op regen..

We hebben hier ook maar 10 druppels gehad vrijdag, en wat gedonder, maar het was schijnbaar even genoeg om de ergste hitte uit de lucht te halen..
pi_70673911
In Utrecht heb je dat elke vrijdag.
Skaten op de openbare weg in een groep.
http://u-skateparade.nl/
pi_70674240
In Groningen heb je dat ook elke week, en daar doe ik ook aan mee, ik ben daar zelfs verkeersregelaar, al is daar dit seizoen nog weinig van gekomen...
pi_70683086
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:27 schreef YPPY het volgende:
Lekker, zo'n eind skaten! Wij waren gisteren in Antwerpen en daar kwam een groep langs onder politiebegeleiding. Zag er gezellig uit.

Ik wil zo graag regen, elke keer missen we de buien. Al weken lang niks dan een beetje miezer. Laat het maar komen. Wel 's nachts natuurlijk.

Ik was gister ook in Antwerpen en liep toen zomaar MK tegen het lijf Maar ik ben jou dus misgelopen
  zondag 5 juli 2009 @ 22:19:35 #278
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70683129
Whaaaaaaa, dus ik had jou ook kunnen zijn! Ik zag ook al twee vrienden lopen. Bizar gewoon. Waar je elkaar tegenkomt.
*OUD heilige*
  maandag 6 juli 2009 @ 09:40:04 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_70691053
Voor zover ik weet heb ik alle updates weer gedaan, mochten er nu nog mensen niet in het lijstje staan terwijl ze wel hun plan hebben ingevuld en een update hebben gedaan, trek even aan de bel (en hetzelfde voor het andere topic )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar maandag 6 juli 2009 @ 09:58:13 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70691440
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:03 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hier staat wel eea over de kcal in alcoholische dranken:
http://www.wijvallenaf.nl/CalorieenTabel/Bier-Wijn.html
En voor zowel dit als met alles geldt: neem niet teveel, maar geniet wel van wat je neemt.
Leuk lijstje! Ik ga aan de champagne, hoe meer je daarvan drinkt, hoe minder calorien erin zitten
champagne 85 ml 88
champagne 100 ml 87

Het is nog steeds warm hier... en ik slinger nog steeds tussen 88 en 89, terwijl ik zo heel graag minder wil. Maar ik kom er gewoon niet toe om te sporten, heb gisteren wel een wedstrijd gefloten maar ja, dan zit je ook alleen maar stil daar boven op die stoel
En de komende week is het superdruk, Isa wordt maandag 5, dus verjaardag vieren thuis, op school, traktaties maken, kinderfeestje regelen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70744324
Ik heb vandaag voor het eerst hard gelopen met Evy. Les 1 natuurlijk

Dat viel mij nog best wel mee (let niet op de piek in het begin, blijkbaar ging er iets mis met de hartslagmeter). Dit was de les van 1L-1W-1L-1W-2L-2W-2L-2W-3L-3W

Als je naar de grafiek kijkt, zie je dat hardlopen best een zware inspanning is, oftewel je zit snel in de hoogste zone, zone 3. Daar heb je weinig vetverbranding. Wel helpt dit om snel je algehele conditie op pijl te brengen. (ik zit nu nog te zweten )

De laatste piek was trouwens het zwaarste, daar had ik het ook echt zwaar. Dat zie je ook terug in de hartslag.

Anyway... donderdag op naar les 2.
Verder blijf ik ook mijn 3x cardio doen, al wat dat volgende week twee keer, omdat de lessen gecancelled worden omdat de leraar op vakantie gaat voor 3 weken . En de enige vervanging die ze hebben zijn allemaal van die dansklasjes....
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:03:58 #282
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70745972
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Gewoon jezelf belonen door iets leuks te gaan doen. Denk dat je daar ook wel aan toe bent nu.
V. en ik zijn na het inleveren van zijn proefschrift 3 weken naar de VS geweest, westkust... was echt super leuk.

Overigens ben ik ook heel stil, druk met studie enzo. Woensdag tentamen gehad over programmeren, was een mondeling over een programma dat we moesten schrijven en dat heb ik gehaald! En nu heb ik woe aanstaande nog een tentamen over databases, maar door dat andere tentamen heb ik daar veel te weinig tijd in gestoken en ben ik nu zo gaar en gesloopt dat ik erg veel moeite heb om nog te studeren. Vrees dus dat het woensdag een fiasco wordt. Naja, dan probeer ik het in augustus gewon nog een keer.
Ik heb het tentamen gehaald! Met een 5.5!
***Levi was here***
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:05:51 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_70746045
Precies genoeg dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:08:11 #284
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70746159
dat is pas relaxed zo vlak voor je vakantie!
pi_70746304
Levi lekker op het randje maar wel mooi gehaald!

dyna18, dat ziet er stoer uit! Dat wil ik ook! Getalletjes en grafiekjes ftw
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_70747428
Lekker Levitation!!!! Ga je fijn je vakantie in!

dyna18, ziet er hip uit...
Ik had het er vanmorgen met de fysio over, maar hij vindt zelf evy les 1 nog te zwaar voor mij.... Ik moet dus nog maar even kijken wat ik wel zou kunnen gaan doen. Sowieso ben ik nu nog wat stijf van mijn valpartij dit weekend...

Ik heb vanmorgen rode besjes gehaald, heerlijk!!! Ik heb ze al grotendeels op..
pi_70749681
Zo! Ik ben ook weer terug van een maandje vakantie. Vooral het zien van beren in het wild en St. Petersburg was erg cool. Nu weer aan het hectische leven wennen in Nederland. Mijn weegschaal vertelde me vanochtend dat mijn gewicht hetzelfde is gebleven gelukkig. Dus ik pas nog in mijn jurk . Maar toch moet ik wel wat aan mijn gewicht doen, dus deze maand doe ik rustig afvallen. Daarna flink aan de slag .

LevI: 5,5 is gehaald dus goed zo! .
pi_70752126
Welkom terug Pandorah! Je hebt dus een mooie reis gehad, ik ben benieuwd naar foto's en verhalen...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:47:37 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_70752517
Leuk Pan! Welkom terug

Ik heb juist toestemming van Bert om mijn jurk te verkopen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70757739
@teigan daar kan je fysio best eens gelijk mee hebben. Als je helemaal van 0 moet beginnen is dat meteen een zeer zware training. Vooral de laatste 3 min hardlopen vielen mij zwaar, terwijl ik nu al wel 6 maanden 2 a 3 keer per week aan cardio doe.

Kan jouw fysio niet een schema opstellen wat hij wel geschikt vindt?

@Isabeau is een onderdeel van de hartslagmeter die ik heb. Daarmee kun je je training online plaatsen, waar je alles kan terug zien, ook hoeveel kcal je verbruikt hebt en % vet verbranding.
Er zijn nu trouwens meerdere in deze thread die zo'n meter hebben. Je kunt ze voordelig aanschaffen met ING rentepunten.
pi_70758338
Dyna, jammergenoeg ben ik er nu voor de laatste keer geweest. Hij is nu 3 week op vakantie, en als hij er weer is ben ik verhuist... Ik moet dus straks weer een nieuwe zoeken, en daar wil ik zoiets wel mee bespreken..

Skaten wil in ieder geval wel weer, en het hardlopen is vooral de belasting op mijn knieen, als ik nu weer teveel doe, dan kon het wel weer eens mis gaan, en ben ik weer terug bij af..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:04:21 #292
262102 Mariah_Carey
All I want for Christmas.
pi_70760278
Kan ik ook in de OP? Niet dat ik dik ben ofzo, maar ik heb laatst toch een paar Marsen teveel gegeten. Mijn target is 3 kilo.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:08:29 #293
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70760495
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:18 schreef dyna18 het volgende:
@teigan daar kan je fysio best eens gelijk mee hebben. Als je helemaal van 0 moet beginnen is dat meteen een zeer zware training. Vooral de laatste 3 min hardlopen vielen mij zwaar, terwijl ik nu al wel 6 maanden 2 a 3 keer per week aan cardio doe.
Gelul! Evy is heel duideljk een beginnersschema en absoluut niet te zwaar voor iemand die geen klachten heeft in de gewrichten. Als je wel gewrichtsklachten hebt, dan is het een ander verhaal.

Cardio-conditie is overigens iets heel anders dan hardloopconditie. Idem voor fietsconditie en hardloopconditie.
pi_70762038
Voor iemand die nooit aan sport doet, zeg maar de echt bankzitter, kan een stevig wandeling al een uitdaging zijn. Zo iemand zou echt niet met Evy 1 kunnen starten. Je hebt gelijk dat Evy een schema voor opbouw voor beginners is, maar een bepaalde basisconditie is toch echt wel nodig.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:43:02 #295
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70768634
Ben het wel met Dyna eens... ik kon in het begin ook niet direct Evy les 1 lopen, heb daarvoor nog een paar lessen van een ander (rustiger) schema gelopen. Evy is best pittig.
***Levi was here***
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:47:50 #296
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_70768692
Maar jij hebt toch ook snel last van je gewrichten Levi?
Ik vond Evy wel erg goed te doen, les 1 en alle andere lessen ook. Fijne opbouw.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:48:34 #297
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70768700
Ach, ik ben sowieso anti-Evy. Maar afijn, ik heb alleen een deel van de 2e serie gedaan en de verschrikkelijke muziek-keuze en de belachelijke voedingstips, waren voor mij genoeg reden om na 4 lessen af te haken en weer zelf mn rondjes te lopen.
pi_70768721
Wat ik jammer vond aan Evy is dat op een gegeven moment de hardloopstukken heel hard omhoog gaan... Toen kreeg ik ook echt last van mijn knieen..

Maar aangezien ik toch een poging wil doen om in oktober de 4 mijl nog te kunnen lopen zal ik ergens moeten beginnen met weer opbouwen... En zo'n muziekje werkt bij mij beter dan zelf op een horloge/stopwatch loeren..
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:55:46 #299
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70768776
Volgens mij zijn er ook andere hardloopschema's te downloaden. Maar afijn, geen idee waar en ik ben te lui om zelf wat in elkaar te draaien.
pi_70768820
Ik ga ook wel eens zoeken als ik tijd heb en het echt weer zie zitten met mijn knieën..

En misschien toch ook rekening houden met het feit dat ik het niet ga redden voor oktober......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')