BMI kun je wel berekenen, aangezien dat geen rekening houdt met spieren of vet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:08 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Valt me nog mee
Ik probeer iedereen week 3/4 te sporten (1,5 uur - 1 uur kracht en een half uur cardio), en dan ook nog een keer (of twee) hardlopen ernaast van een 3 kwartier.
Ik eet ongeveer (volgens calorieteller.nl) rond de 1200 calorieën op een dag. Ik weeg momenteel 84 kg en ben ongeveer 175, BMI is niet echt te berekenen via een website, dit omdat ik veel meer spiermassa heb dan vet.
Maar toch wil ik naar de 80 kg, dus vandaar mijn vraag over de alcoholische versnaperingen
Nee klopt, maar spieren wegen in het algemeen zwaarder dan vet, dus het geeft (dacht ik) een vertekend beeld van mijn gewichtquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
BMI kun je wel berekenen, aangezien dat geen rekening houdt met spieren of vet.BMI is gewoon lengte2/gewicht, niets meer, niets minder. Dat het verder weining zegt over hoe gezond je bent, klopt als een bus.
oja. Anders krijg je wel een heel laag getal.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Andersom, Levi
Ik word 'r zo giftig van hè. Ik heb nu een BMI van iets van 25,5. Vulde ik laatst een of anders testje in (iets over hartklachten), verschijnt er in grote letters: u heeft overgewicht
WTFIk vind niet dat ik (nog) overgewicht heb
Zo voel ik me dus ookquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Andersom, Levi
Ik word 'r zo giftig van hè. Ik heb nu een BMI van iets van 25,5. Vulde ik laatst een of anders testje in (iets over hartklachten), verschijnt er in grote letters: u heeft overgewicht
WTFIk vind niet dat ik (nog) overgewicht heb
quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
oja. Anders krijg je wel een heel laag getal.![]()
Overigens ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel meevalt met mijn overgewicht. Ik heb eigenlijk een heel ander probleem: mijn benen zijn te kort.![]()
Neemt niet weg dat je prima je BMI kunt berekenen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:22 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Nee klopt, maar spieren wegen in het algemeen zwaarder dan vet, dus het geeft (dacht ik) een vertekend beeld van mijn gewicht
Klopt dus wel wat ik zeg
http://www.afvallen.be/tag/bmi/
Tjah ik ben sowieso kleinquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
oja. Anders krijg je wel een heel laag getal.![]()
Overigens ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel meevalt met mijn overgewicht. Ik heb eigenlijk een heel ander probleem: mijn benen zijn te kort.![]()
ik heb een spiegel in huis gevonden waarin mijn benen slank lijkenquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat blijft wel mijn ultieme droom: écht slanke benen. Zelfs toen ik ondergewicht had, had ik nog fietsbenenklapkuiten en dikke quadriceps
Same herequote:Op donderdag 2 juli 2009 12:30 schreef Miss_S het volgende:
Zo voel ik me dus ook(maar dan met net een iets hogere bmi)
Succes!!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:33 schreef Droeke het volgende:
He he, daar ben ik weer!!! Eindelijk proefschrift ingeleverd![]()
En nu maar solliciteren (straks een gesprek; niet echt fijn als het over de 30 graden wordt) En dan heb ik nog een ander probleem: vorig jaar was ik 9 kilo dikker en het jaar ervoor was ik zwanger. Dus heb ik geen 'leuke/nette' zomerkleren meer (nou ja, welgeteld 1 setje; die rok is gewoon al zeker 5 jaar oud en de keren dat ik hem gedragen heb kan ik op 1 hand tellen
). Nou ja iig fijn dat ik het weer aan kan
![]()
Duimen jullie voor me???
quote:Op zondag 5 juli 2009 10:27 schreef YPPY het volgende:
Lekker, zo'n eind skaten! Wij waren gisteren in Antwerpen en daar kwam een groep langs onder politiebegeleiding. Zag er gezellig uit.
Ik wil zo graag regen, elke keer missen we de buien. Al weken lang niks dan een beetje miezer. Laat het maar komen. Wel 's nachts natuurlijk.
Leuk lijstje! Ik ga aan de champagne, hoe meer je daarvan drinkt, hoe minder calorien erin zittenquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:03 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hier staat wel eea over de kcal in alcoholische dranken:
http://www.wijvallenaf.nl/CalorieenTabel/Bier-Wijn.html
En voor zowel dit als met alles geldt: neem niet teveel, maar geniet wel van wat je neemt.
Ik heb het tentamen gehaald! Met een 5.5!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gewoon jezelf belonen door iets leuks te gaan doen. Denk dat je daar ook wel aan toe bent nu.![]()
V. en ik zijn na het inleveren van zijn proefschrift 3 weken naar de VS geweest, westkust... was echt super leuk.![]()
Overigens ben ik ook heel stil, druk met studie enzo. Woensdag tentamen gehad over programmeren, was een mondeling over een programma dat we moesten schrijven en dat heb ik gehaald!En nu heb ik woe aanstaande nog een tentamen over databases, maar door dat andere tentamen heb ik daar veel te weinig tijd in gestoken en ben ik nu zo gaar en gesloopt dat ik erg veel moeite heb om nog te studeren. Vrees dus dat het woensdag een fiasco wordt.
Naja, dan probeer ik het in augustus gewon nog een keer.
![]()
Gelul! Evy is heel duideljk een beginnersschema en absoluut niet te zwaar voor iemand die geen klachten heeft in de gewrichten. Als je wel gewrichtsklachten hebt, dan is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:18 schreef dyna18 het volgende:
@teigan daar kan je fysio best eens gelijk mee hebben. Als je helemaal van 0 moet beginnen is dat meteen een zeer zware training. Vooral de laatste 3 min hardlopen vielen mij zwaar, terwijl ik nu al wel 6 maanden 2 a 3 keer per week aan cardio doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |