En meteen een bijbaantje vinden zodat je ook voor jezelf kan zorgen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:15 schreef Skylark. het volgende:
Op kamers gaan. Z.s.m.
Ze ziet toch hoe het er bij haar vriendje aan toe gaat, dommerik.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:28 schreef JoPiDo het volgende:
dit is echt duidelijk een onzinverhaal
als je moeder zo kookt, dan ben je het gewend en zul je het niet in eens opmerken als je ouder bent geworden
Ahum, mijn vader kon ook voor geen meter koken en dat was op mijn 16e nog net zo abominabel als op mijn achtste hoor. Hoe ouder je wordt, hoe meer het duidelijk wordt als je ouder niet c.q. slecht kookt. Zeker omdat je hoe ouder je wordt normaal gesproken ook vaker ergens anders eet dan thuis aan tafel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:28 schreef JoPiDo het volgende:
als je moeder zo kookt, dan ben je het gewend en zul je het niet in eens opmerken als je ouder bent geworden
Zwaar klote, zwaar klote.quote:
Tienermeiden willen nog wel eens plots op hun figuur gaan letten en dan valt het wel op als je moeder zo waardeloos kookt hoor!quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:28 schreef JoPiDo het volgende:
aangezien het topic in PUB is begonnen lijkt me het nog een tiener, maar goed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:10 schreef LoudGirl het volgende:
Iets van hulpverlening lijkt ook wel een strak plan. Maatschappelijk werk, schoolpsycholoog? Weten we nu al hoe oud TS is?
De afwaskwast ookquote:Op donderdag 11 juni 2009 18:10 schreef JoPiDo het volgende:
Ik vind wel dat de TS zich erg negatief uit laat over de koekenpan, de koekenpan is een onderschat stuk gereedschap in de hedendaagse keuken
Weet ze wel dat het verplaatst is?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef Nijns het volgende:
Ik ben benieuwd of de TS nog antwoorden geeft op deze (belangrijke) vragen. Daarom tvp
Dat maakt toch niet uit voor de MyAT's van TS?quote:
Je kan je ouders niet de schuld geven van een pedo die met zijn tengels aan je zit. Hoe erg je ouders ook op hun hoede zijn, sommige ouders kunnen dit niet voorzien. En je kan al helemaal niet de schuld geven aan je zelf dat je dit overkomen is, laat staan aan je ouders. Sommige dingen kan je gewoon niet zien aankomen als ouder. Dat kan liggen aan het feit dat ze wat sociaal onhandig zijn, ze hun kop in het zand steken of dat de dader het zo slim gespeeld heeft dat ze het niet door zouden kunnen hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:11 schreef tra7 het volgende:
Oke laat ik beginnen met mijn verhaal:
Ik ben in mijn jongere jaren misbruikt, en dat heb ik 3/4 jaar geleden aan mijn ouders verteld.
Vanaf dat moment hebben ze me constant op een botte manier benaderd, zo van: Wanneer ga je een keer naar de politie?.. Nooit hebben ze gevraagd hoe ik me erbij voel, constant moest ik aanhoren hoe hun zich erbij voelden. Het erge is nog dat hun mij vroeger met die vent mee lieten gaan, omdat het een 'vriend' van hun was, maar ik mocht vroeger altijd alleen met hem mee en mijn broertje niet. Ook gaf hij meestal alleen aan mij cadeautjes, weer mijn broertje niet. Dan moet je als ouder toch denken dit klopt niet?
Wat maakt het uit of je moeder terug smst of niet? Je hebt de boodschap doorgegeven en klaar. En kleine broertjes of zusjes voortrekken gebeurt bij elk gezin.quote:Verder is het bij ons thuis altijd rommel. Als ik er iets van zeg is het altijd; Stel je niet zo aan!
Mijn moeder kookt eten in een vieze koekenpan die ze alleen met water omspoelt, weer kreeg ik te horen
Stel je niet aan!
Ook eten we bijna altijd ongezond, of patat (2/3 x per week uit een vieze frituurpan!) verder lasagna enz..... Ook dat vind ik niet fijn.
Toen ik jarig was kreeg ik 50 euro ( Niks mis mee!) maar ze zeggen je krijgt ¤50,00 omdat je broertje dat ook heeft gekregen voor zijn verjaardag en we willen geen verschil maken, maar 2 weken daarna geven ze hem 150 euro voor kleding en bij mij hebben ze dat nog nooit gedaan.
Oké ik heb altijd gezegd tegen hun dat ik niet zovaak geld van hun wil omdat ik weet dat ze zelf ook krap zitten. Maar als ik een keer 10 euro nodig heb krijg ik te horen; Je hebt toch nooit geld nodig??
Sinds 2 jaar heb ik een hele lieve vriend, waarbij ik vaak blijf overnachten i.v.m. de situatie thuis, dan worden ze boos omdat ik daar zovaak ben. Maar met hun valt ook niet te praten. Als ik me moeder sms om door te geven dat ik bij mijn vriend blijf krijg ik ook geen antwoord terug.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:50 schreef mysterieblonde het volgende:
Mijn ouders zijn ook erg rommelig... en die vieze frituurpan herken ik wel...maar mijn ouders worden nooit boos als ik er wat van zeg...Als ik er wat van zeg gaan ze de frituurpan schoonmaken. Verder zijn ze wel lief en begrijpend en kan ik met hun wel over alles praten. En eten we wel 5 dagen in de week gezond. Dus jij hebt het iets erger getroffen dan ik denk ik. Ik schaam me wel eens om vrienden/ vriendjes mee naar huis te nemen... Mja ik ga wil ook uit huis...en ik denk dat dat voor jou ook het beste is. Hoewel dat op je 17de denk ik begeleid wonen is...
Studentenhuis kan inderdaad prima. Het wordt wel een ander verhaal als je mentale problemen hebt, waar je erg last van hebt. Jij hebt misschien geen mentale problemen, maar TS geeft aan dat dit ook een beetje meespeelt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:18 schreef Nijns het volgende:
[..]dat denk ik niet; ik ben ook op mijn 17e het huis uit gegaan (weliswaar om te studeren) en hoefde daar echt niet voor in een begeleid-wonen project te worden opgenomen; ik mankeerde immers niets geestelijk en/of lichamelijk. Wat ik wel weet: als je een woning wil zoeken via de woningbouw moet je je daar inschrijven en dan heb je wel toestemming (lees: handtekening) nodig van een van je ouders. Maar je kan prima in een studentenhuis oid wonen. (al betwijfel ik of het daar in veel gevallen schoner zal zijn
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |