#ANONIEM | donderdag 11 juni 2009 @ 12:09 |
Rotterdamse metro FTW ![]() ![]() Ik snap sowieso niet waarom ze het in Amsterdam een metro durven te noemen omdat ze 5 ondergrondse stations hebben. ![]() De Rotterdamse metrotrein ![]() ![]() En de Amsterdamse ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door o.us op 11-06-2009 12:23:08 ] | |
Koewam | donderdag 11 juni 2009 @ 12:10 |
nou en? | |
getl0st | donderdag 11 juni 2009 @ 12:11 |
OV ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2009 @ 12:17 |
quote:Ben jij ook zo'n Amsterdammer met een grote mond over de A'dam metro? ![]() | |
Kopbal | donderdag 11 juni 2009 @ 12:18 |
A'dam heeft helemaal geen metro. Zijn gewoon verkapte trams. | |
spijkerbroek | donderdag 11 juni 2009 @ 12:20 |
quote:Fijn dat je jezelf voor schut zet door niet te weten waar de term 'metro' voor staat. Een metro (ook wel ondergrondse of stadsspoorweg) is een vorm van openbaar spoorwegvervoer in grote steden of agglomeraties die gebruik maakt van een conflictvrije baan (ongelijkvloerse kruisingen). Dat betekent dat de lijn meestal is aangelegd in een tunnel of op een viaduct. http://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_(vervoermiddel) | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2009 @ 12:21 |
[ Bericht 100% gewijzigd door o.us op 11-06-2009 12:22:19 ] | |
HeatWave | donderdag 11 juni 2009 @ 12:23 |
Ach ja, als je zelf niets voorstelt ga je maar patsen met het OV van je stad, tis maar waar je je eigenwaarde vandaan haalt he? ![]() | |
Koewam | donderdag 11 juni 2009 @ 12:24 |
quote:Nee hoor, maar je OP lokt deze reactie uit. (ook voordat je het aangepast had ![]() | |
Biogarde | donderdag 11 juni 2009 @ 12:24 |
Wat een kuttopic ![]() Wat wil je nou bereiken? Heb zelf niets met beide steden, maar dit is wel sad hoor ![]() | |
Semisane | donderdag 11 juni 2009 @ 12:24 |
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer, hoe dan ook zijn beide metrolijnen nou niet echt subliem te noemen hoor, vergeleken met subway/metro stelsels in andere wereldsteden. En wie weet, heeft A'dam rond 2040 die, op papier, geweldig mooie noord-zuid lijk gereed en dat loopt A'dam weer voor. ![]() | |
ThaBrain | donderdag 11 juni 2009 @ 12:24 |
Wel makkelijk om een van de oude Amsterdamse metrostellen te laten zien. In Rotterdam heb je ook van die oude grafbakken ![]() | |
Biogarde | donderdag 11 juni 2009 @ 12:25 |
quote:Incl. herenhuizen als ondergrondse stations! | |
littledrummergirl | donderdag 11 juni 2009 @ 12:27 |
de noord zuid lijn ![]() oude rotterdamse metro's ![]() ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | donderdag 11 juni 2009 @ 12:27 |
quote:Dat is er een uit de 5300 serie, bijna identiek aan de 5400 serie maar net wat ouder. ![]() Ook rijden er op de Calandlijn nog metro's uit de 5200 serie. Niet zo mooi, maar beter dan die in Amsterdam, dat is waar. ![]() Dit is het laatste GVD materieel overigens; ![]() Voor wat ze kosten best walgelijk ja. | |
Flashwin | donderdag 11 juni 2009 @ 12:29 |
quote:Nee, het merendeel is bovengronds. | |
littledrummergirl | donderdag 11 juni 2009 @ 12:30 |
quote:vanaf de maas iig.... Weet niet uit mn hoofd of dat meer dan de helft vd stations zijn | |
Kankerkachelsverkopert | donderdag 11 juni 2009 @ 12:32 |
quote:En de andere kant op dan? Vanaf Kralingse Zoom tot Nesselande is ook buiten. ![]() ![]() Nesselande | |
Peter | donderdag 11 juni 2009 @ 12:33 |
![]() Maar trouwens.. Rotterdam krijgt ook een tunnel voor de erasmuslijn.. gaat toch een stuk soepeler dan de N-Z lijn in A'dam... | |
littledrummergirl | donderdag 11 juni 2009 @ 12:33 |
quote:owjah de rode lijn ![]() | |
Flashwin | donderdag 11 juni 2009 @ 12:33 |
quote:Zuid. Vanaf Kralingse Zoom en verder alle voorsteden. Alleen centrum, west en oost is ondergronds. | |
Flashwin | donderdag 11 juni 2009 @ 12:38 |
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas. | |
Ticker | donderdag 11 juni 2009 @ 12:41 |
De metro's in Rotterdam zijn zo schoon!! Ik leg me bammetje in de ochtend, altijd zo op de stoel naast me neer. En eet ze vervolgens gewoon op! Zo! Dat is schoon! ![]() | |
68Chevelle | donderdag 11 juni 2009 @ 12:42 |
quote: | |
Flurry | donderdag 11 juni 2009 @ 12:43 |
quote:Die vind ik geniaal met die grote "M" voorop... net een superheldenkostuum: | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 12:46 |
quote:Nee, die van Rotterdam is meer dan tien jaar ouder dan die van Amsterdam. | |
Semisane | donderdag 11 juni 2009 @ 12:46 |
quote:De Nederlandse standaarden wbt metro's zijn dan ook niet van dien aard dat je daar trots op moet zijn. ![]() ![]() | |
Ticker | donderdag 11 juni 2009 @ 12:46 |
quote: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2009 @ 12:47 |
quote:Jhaa, idd. ![]() Btw, ze gaan een nieuwe metrolijn aanleggen totaan het strand van Hoek van Holland. Ze gaan de Hoeksche Lijn van de NS overnemen. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 11-06-2009 12:49:04 ] | |
Flashwin | donderdag 11 juni 2009 @ 12:49 |
quote: | |
Semisane | donderdag 11 juni 2009 @ 12:50 |
quote:Oh ja? Wist ik niet, nou ja weer wat geleerd. ![]() ![]() ![]() Na ja het is ook maar de metro verder...niet iets waar A'dam ooit goed mee gaat worden ben ik bang. ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 12:50 |
Het voordeel van het feit dat de Rotterdamse metro zo veel ouder is, is dat de eerste generatie metrotreinen inmiddels gesloopt is, terwijl in Amsterdam de eerste generatie nog rondrijdt. Daarnaast zijn alle oude metrostations gerenoveerd zodat ze er een stuk moderner uitzien (witte beplating op de wanden e.d.). Tien jaar geleden reden er nog donkerblauwe metro's op bruine stations. De metro in Amsterdam staat aan de vooravond van zo'n renovatie. Nadeel is alleen dat de Amsterdamse metrostations door hun gruwelijke betongebruik lastig te verbeteren zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2009 @ 12:52 |
quote: ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | donderdag 11 juni 2009 @ 12:54 |
quote:De Rotterdamse metro was er veel eerder, met je nieuwer. ![]() En Rotterdam heeft plannen zat om voor 2040 uit te breiden.. ![]() | |
Hephaistos. | donderdag 11 juni 2009 @ 12:55 |
Na de aanleg van de Noord-Zuidlijn wint Amsterdam het. Tuurlijk, het kost je 2,5 miljard en tientallen verzakte gebouwen, maar dan heb je ook wat ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 12:59 |
quote:In Rotterdam ligt de Noord-Zuid lijn er al sinds 1968 en daar is geen gebouw door verzakt ( ![]() | |
Hephaistos. | donderdag 11 juni 2009 @ 13:01 |
quote:Het verschil is dat ze in Amsterdam wél graag richting Zuid reizen ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 13:03 |
quote:Zit wat in. De grootste fout in Rotterdam is het viaduct op Zuid. Daarmee is de boel wel grondig verpest. En het lullige is dat het één stem scheelde in de gemeenteraad of er had wel een tunnel gelegen op Zuid. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2009 @ 13:08 |
Hoekse Lijn wordt metro SCHIEDAM - De Stadsregio neemt de exploitatie van de Hoekse Lijn in december van de NS over, om er in 2010 een metroverbinding van te maken. Een van de gevolgen is dat reizigers uit de regio Waterweg dan hun directe verbinding met NS-station Rotterdam Centraal verliezen. Het plan is immers de Hoekse Lijn op station Schiedam Centrum aan de huidige Calandlijn te koppelen. Reizigers met bestemming Rotterdam Centraal zullen dan voortaan op metrostation Beurs over moeten stappen. Treinreizigers richting Gouda en Utrecht – die nu nog op Rotterdam Centraal overstappen – wordt geadviseerd in de metro te blijven zitten tot station Alexander. Daar stopt eveneens de sneltrein naar Gouda en Utrecht. Dat dit nauwelijks extra reistijd zou betekenen, gaat er niet in bij de Schiedamse verkeerswethouder Yorick Haan. In een eerste verkenning van de Stadsregio – naar de omvorming van de Hoekse Lijn naar metro – wordt bovendien gesteld dat maar 11 procent van de huidige treinreizigers Rotterdam Centraal als eindbestemming hebben. En dus last kan ondervinden van de wijziging, omdat ze dan moeten overstappen. Ook aan deze stelling rammelt het een en ander, denkt Haan. Er zijn oude cijfers voor gebruikt. Daarom heeft hij samen met zijn Vlaardingse collega Ben van der Velde bij de Stadsregio verzocht om de recentste cijfers. Wanneer die beschikbaar zijn, is nog onduidelijk. Wie met Stena Line in Hoek van Holland arriveert en richting Amsterdam wil reizen, boekt volgens de Stadsregio juist tijdwinst. Nu is het zo dat ze met de Hoekse Lijn eerst naar Rotterdam Centraal moeten reizen om de intercity naar Amsterdam te kunnen pakken. Feitelijk reizen ze twee maal nutteloos langs Schiedam. Omdat Schiedam Centrum in het nieuwe intercityschema tussen Rotterdam en Amsterdam wordt opgenomen, kunnen de boottoeristen straks wel direct in Schiedam overstappen. Rotterdammers zullen eerder de lusten dan de lasten van het doortrekken van de Calandlijn hebben. Zij kunnen rechtsreeks vanaf tal van metrostations naar het strand reizen. Met de metro naar het strand ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hephaistos. | donderdag 11 juni 2009 @ 13:08 |
quote:Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst. Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 13:14 |
quote:Je kunt het ook omdraaien dat niemand meer in de Tarwewijk wilde wonen omdat die klotemetro op raamhoogte door de straat rijdt, waardoor alle woningen in die buurt in waarde gedaald zijn en er alleen nog maar achterstandstypes terecht kwamen waardoor de wijken verpauperd zijn. | |
Asgard | donderdag 11 juni 2009 @ 13:18 |
quote: ![]() | |
Semisane | donderdag 11 juni 2009 @ 13:26 |
quote:Zie een paar posts later, brainiac. ![]() quote:Amsterdam tegen die tijd ook wel weer, vrees ik. ![]() | |
marcel-o | donderdag 11 juni 2009 @ 13:29 |
quote: ![]() ![]() geniaal toen k dat voor t eerst hoorde toen. die "stem" gebruiken ze nu nog ![]() | |
Tonio-mcdo | donderdag 11 juni 2009 @ 13:32 |
quote:Meer dat mensen het niet echt waarderen dat er elke 5 minuten een metro langsdendert vol met passagiers die zo de privacy van je eigen huis in kunnen gluren. | |
jitzzzze | donderdag 11 juni 2009 @ 15:15 |
quote:Wat HeatWave zegt. | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 16:10 |
quote:Alleen sukkels laten de discussie daar op uitlopen. Het ging over de metro's. | |
Hephaistos. | donderdag 11 juni 2009 @ 16:12 |
quote:Ja, nog even... Als die metro ondergronds was gegaan was Zuid een bloeiend, welvarend, veilig, fris en fruitig stadsdeel geworden natuurlijk ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 16:19 |
quote:Ja, minstens! | |
Metro2005 | donderdag 11 juni 2009 @ 16:30 |
quote:Bijna alle stations zijn onder de grond in R'dam??? Even kijken: De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Pernis- Vijfsluizen – Troelstralaan – Parkweg – Schiedam Centrum (NS) – Marconiplein – Delfshaven – Coolhaven – Dijkzigt – Eendrachtsplein – Beurs – Blaak (NS) – Oostplein – Gerdesiaweg – Voorschoterlaan – Kralingse Zoom – Capelsebrug – Slotlaan – Capelle Centrum – De Terp. De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Poortugaal – Rhoon – Slinge – Zuidplein – Maashaven – Rijnhaven – Wilhelminaplein – Leuvehaven – Beurs – Stadhuis – Centraal Station (NS). Alleen de dikgedrukte stations zijn ondergronds, de rest is bovengronds dus ![]() Maar inderdaad, het metronet van de r'damse metro is erg uitgebreid en naar mijn idee ook erg goed en bijna altijd op tijd. De lijn dwars door de tarwewijk is inderdaad wel erg sneu aangelegd zo dwars door een woonwijk. Daar had een tunnel meer op zijn plaats geweest. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Metro2005 op 11-06-2009 16:36:22 ] | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 16:36 |
Zijn Troelstralaan en Parkweg niet ook ondergronds? | |
Flashwin | donderdag 11 juni 2009 @ 16:57 |
quote:Het zijn openliggende stations die lager liggen dan de omliggende wegen. Zou ze niet als ondergronds bestempelen. quote:Die zijn ook bovengronds. | |
Tonio-mcdo | vrijdag 12 juni 2009 @ 00:18 |
quote:Bij dit station komt de metro bovengronds ![]() | |
blup | vrijdag 12 juni 2009 @ 00:31 |
quote:Ik moest lachen ![]() | |
Ra-z | vrijdag 12 juni 2009 @ 00:46 |
Grootste minpunt van de metro van rotterdam is dat het in rotterdam is ![]() | |
SilentChaos | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:15 |
Metro's in Nederland ![]() Rotterdam, 2 lijnen ![]() Londen, Parijs, New York, DAT zijn pas metrolijnen, je hebt geen auto meer nodig en kan alles met de metro doen! San Francisco heeft trouwens ook een goed OV systeem ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:17 |
quote:Dat hoop ik wel ja. Status ontlenen aan je woonplaats ![]() | |
68Chevelle | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:42 |
quote:In Londen wonen ca. 7,3 miljoen mensen. In Parijs wonen ca. 2,1 miljoen mensen In New York wonen circa 19 miljoen mensen In Rotterdam wonen ca. 600000 mensen. Iets met appels en peren? ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:46 |
quote:Behoorlijk appels en peren. Net als de metro in Rotterdam en Amsterdam. Beide steden zijn zo verschillend, dat een vergelijking maken niet echt makkelijk is. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:49 |
quote:600000 Rotterdamse inwoners + de voorsteden Capelle a/d IJssel, Schiedam, Vlaardingen, Rhoon en Spijkenisse. ![]() | |
lavache | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:52 |
Wat een wereldstad ineens ![]() quote: | |
Lastpost | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:54 |
tvp. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:04 |
quote:Ja he ![]() ![]() SPOILER | |
lavache | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:05 |
![]() quote: | |
SilentChaos | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:07 |
quote:Is't niet oorzaak gevolg ![]() ![]() Maar goed, idd, appels met peren, net zoals a'dam met r'dam vergelijken. r'dam kan je alleen maar vergelijken met de bijlmer of al die andere ellendige wijken in a'dam ![]() ![]() | |
Megumi | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:16 |
Dat je in Amsterdam nog voor de Metro moet betalen is een schandaal. Goor slecht onderhouden bende. ![]() | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:16 |
quote: ![]() | |
Tonio-mcdo | vrijdag 12 juni 2009 @ 11:24 |
Waarom ben ik niet verbaasd dat dit om citybashing uitloopt? ![]() | |
Semisane | vrijdag 12 juni 2009 @ 11:54 |
quote:Of Moskou, welke het grootste metrostelsel heeft van de wereld en een deel is ontworpen en gebouwt door een Nederlander als ik het goed heb, in opdracht van Stalin....en uiteraard geheel in stijl werd de beste man daarna door Stalin in een of ander kamp getrapt...maar ja dat waren nog eens tijden. ![]() | |
Semisane | vrijdag 12 juni 2009 @ 11:56 |
quote:Valt toch wel mee....een beetje heen en weer trappen hoort erbij, bij Rotterdam en Amsterdam. Geld over het algemeen altijd tussen de twee grootste steden in welk land dan ook. ![]() | |
68Chevelle | vrijdag 12 juni 2009 @ 12:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() Moet je eens opletten hoe snel er een slot op komt. ![]() | |
Peter | vrijdag 12 juni 2009 @ 13:41 |
Den Haag (Regio haaglanden mat meer dan een miljoen inwoners) heeft ook een metro WANT er zijn twee stations ondergronds en 1 ligt verdiept ![]() | |
SilentChaos | vrijdag 12 juni 2009 @ 13:56 |
En als't regent is't een zwembad ![]() Den Haag ![]() | |
Fred2 | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:00 |
quote:Als je ze opnoemt, doe het dan goed ![]() Kralingse Zoom – Capelsebrug – Slotlaan zijn bovengronds. Troelstralaan is ook deels ondergronds Parkweg is geheel ondergronds. | |
Peter | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:03 |
quote:Een onderwatermetro zelfs ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:04 |
quote:Twee ondergrondse tramhaltes maakt van de tram nog geen metro hoor. ![]() Zelfde arrogantie als A'dam, 5 ondergrondse metrostations en durven ze die verkapte trams daar nog ook metro te noemen. ![]() Regio Rotterdam-Rijnmond heeft meer dan 1,2 miljoen inwoners dus Regio Haaglanden zegt mij niets! ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:08 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:09 |
quote: Den Haag is toch gewoon een voorstad van Rotterdam? ![]() | |
Tonio-mcdo | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:10 |
quote: Grapje, ik werd gefopt door de enorme lichtstralen die er altijd te zien zijn(overdag) | |
Peter | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:11 |
HAP HAP HAP, leer je PI eens lezen ![]() | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:13 |
quote:Ik zeg: ondergronds. ![]() ![]() | |
Hephaistos. | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:14 |
Ik zeg: lekker boeiend. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:16 |
![]() ![]() Parkweg ligt dus ondergronds. ![]() | |
Tonio-mcdo | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:17 |
Zo ver waren we al ![]() | |
Tonio-mcdo | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:18 |
Op bovenstaand plaatje mist nog de hoeksche lijn, die hopelijk snel realiseert wordt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:24 |
quote:Ja, dan kunnen we met de metro naar het strand en zo dus die pokkefiles vermijden! ![]() Maar als de nieuwe Kuip er bij komt, wordt er weer een 4de lijn gerealiseerd(Zuidplein-Nieuwe Kuip-Kralingse Zoom) en dat al die achterstandswijken worden gesloopt en gerenoveerd en uiteindelijk ziet de Rotterdamse metro over 40 jaar er zo uit: ![]() 1 totale maar een werkende chaos ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 12-06-2009 14:26:08 ] | |
SilentChaos | vrijdag 12 juni 2009 @ 14:57 |
![]() Of zo natuurlijk : ![]() | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 12 juni 2009 @ 15:01 |
Of zo ![]() ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | vrijdag 12 juni 2009 @ 15:29 |
quote:De stadionlijn, idd daar waren ze ook mee bezig. ![]() | |
Kopbal | vrijdag 12 juni 2009 @ 15:32 |
quote:Dat gaat de Coen Moulijn heten. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 16:47 |
quote:Verdien er geld mee en leg dat voor bij de RET!!! ![]() ![]() Goed bedacht trouwens. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door o.us op 12-06-2009 16:48:23 ] | |
68Chevelle | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:10 |
quote:Idd.... knallen, nu!! ![]() | |
Kopbal | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:13 |
Ik meen het hoor, dacht dat ergens gelezen te hebben. Het verzoek was iig al ingediend.. | |
littledrummergirl | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:22 |
quote:ik was een keer in rotterdam met wat brabantse klasgenootjes, riep er 1 ineens "kijk daar!! een ondergrondse mc donalds!! " ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:27 |
Ga eens in Wenen, Londen, Parijs, Muenchen of voor mijn part Moskau kijken, daar heb je metros, niet die paar lijntjes in Adam of Rdam | |
Mike_Litoris | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:38 |
Tvp | |
murphyjenkins | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:38 |
amsterdam is beter ![]() ![]() | |
viagraap | vrijdag 12 juni 2009 @ 19:00 |
quote:Toen ik klein was vond ik Rotterdam geweldig omdat er zoveel mc donalds zaten ![]() Maar als je metro M's niet meetelt zijn het er alsnog veel trouwens ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 12 juni 2009 @ 19:13 |
Rotterdam Metro Hooligans 4 life! | |
Ofyles2 | vrijdag 12 juni 2009 @ 19:19 |
Definitief Rotterdam. Vanuit het stadscentrum kun je virtueel alle windstreken uit. Bovendien ook nog een beter regionaal bereik (Schiedam, Alblasserwaard, Spijkenisse en Capelle). | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 23:24 |
quote:Tsjaa, je woont nou eenmaal in Nederland en daar moet je het mee doen. ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 12 juni 2009 @ 23:30 |
quote:Ik woon in europa, | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 23:32 |
quote:Een echte Europeaan spelt Moskou niet fout! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2009 @ 14:04 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2009 @ 03:33 |
![]() ![]() | |
Tonio-mcdo | donderdag 31 december 2009 @ 03:38 |
Bedankt voor de kutkick | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2009 @ 03:42 |
Waarom gaat die donkerblauwe metrolijn nou via Nootdorp en niet via Delft? Zou perfect zijn. [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2009 03:42:41 ] | |
Duvel | donderdag 31 december 2009 @ 09:19 |
quote:Daar ligt al spoor, daar rijdt NS. | |
Semisane | donderdag 31 december 2009 @ 09:24 |
quote:In ieder geval zo nu en dan. ![]() | |
Duvel | donderdag 31 december 2009 @ 09:25 |
Even vaak als de RET over de Hofpleinlijn dus. ![]() | |
fs180 | donderdag 31 december 2009 @ 15:16 |
Huillies die hun e-penis willen vergroten door amsterdam af te kraken..![]() | |
Ticker | donderdag 31 december 2009 @ 15:21 |
quote:AMSTERDAM? WAAR LEG DAT DAN??!! | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2009 @ 15:22 |
quote:Wat is Amsterdam? | |
fs180 | donderdag 31 december 2009 @ 15:45 |
quote:De stad. | |
Ofyles2 | donderdag 31 december 2009 @ 16:05 |
quote:Ik blijf echter bij mijn standpunt dat het metronetwerk van Rotterdam beter is dan die van Amsterdam. Rotterdam heeft de Tweede Wereldoorlog beter aangegrepen de stad te vernieuwen dan Amsterdam. Bovendien wordt die stad niet gegijzeld door NIMBY's die liever een mooie gevelwoning hebben dan een snelle OV-verbinding. | |
Ofyles2 | donderdag 31 december 2009 @ 16:06 |
quote:Dat is waar het geld wordt verbrast. Veel geld... | |
Fred2 | donderdag 31 december 2009 @ 16:31 |
quote:In Rotterdam kunnen ze iig tunnels boren zonder dat er huizen instorten. | |
Ofyles2 | donderdag 31 december 2009 @ 16:39 |
quote:Dat ook. En bovendien heeft de gemeente Rotterdam meer expertise (techniek) dan Amsterdam (kleuren). | |
Sounddragon | donderdag 31 december 2009 @ 19:24 |
quote:En het beste wat uit 020 komt is de trein náár Rotterdam ![]() Leuk potentiëel reltopic ![]() | |
DoimeN | vrijdag 1 januari 2010 @ 16:01 |
Lol, die rotterdammers altijd. Altijd zeiken en huilen dat zij veel beter zijn. Maar ze blijven altijd achter amsterdam, hoe nieuw die hele stad ook is. ![]() | |
Fortune_Cookie | vrijdag 1 januari 2010 @ 16:13 |
quote:Amsterdam is vergane glorie idd. Komt toch echt door al die provinciaaltjes die zich hier helemaal het binkie voelen, maar nog immer dezelfde provinciale grijze muizen zijn. Geen smaak of kraak aan. Viel me gisteren ook weer op met de jaarwisseling hoeveel anders Amsterdam nu is dan 15 jaar geleden. Compleet ingedut en vooral onamsterdams. Bah. | |
Duvel | vrijdag 1 januari 2010 @ 19:42 |
quote:Ja doeg. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:05 |
quote:In Rotterdam verdienen we het; in Den Haag verdelen ze het, en in 020 pleuren ze het over de balk ![]() Muur deromheen, en mooi afvullen met een laagje beton van een metertje of 15 dik ![]() Leuk dorpje verder wel hoor ![]() | |
Yreal | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:46 |
Alle huillies met maar Amsterdam is niet ondergronds, dat boeit geen flikker. Het gaat erom dat ie met niks ander kruist en dus geen hinder van ondervind, dan is et een tram.![]() dit is ook gewoon een metro. Hell de zoetermeer stadslijn is binnen zoetermeer ook een metro ![]() overigens zijn beide metro's nou niet echt geweldig. al heb ik Amsterdam minder last van rellend gespuis ![]() | |
fs180 | vrijdag 1 januari 2010 @ 21:16 |
quote:Om dat tuig weer naar huis af te voeren ja. ![]() | |
Anne | vrijdag 1 januari 2010 @ 21:26 |
quote:Ja, toch niet. Graag fatsoenlijk (PTA gerelateerd) reageren. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:48 |
quote:Maar de metro's staan er bekend om dat ze vaak ondergronds zijn, met dank aan steden als NY, London en Parijs. | |
Semisane | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:53 |
quote:Rotterdam had toen nou ook weer niet zoveel keus hè. ![]() | |
Fred2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:55 |
quote:Ook daar rijdt een groot deel boven de grond. Alleen in het stadshart rijden de metro's onder de grond. Het beeld dat metro's altijd onder grond moeten rijden komt door kortzichtige toeristen die alleen het centrum van een stad bezoeken en daar alleen maar ondergronds in de metro zitten, waarbij men gelijk de (foute) aanname maakt dat de metro dan wel in de hele stad onder de grond rijdt. |