FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Rotterdamse metro VS Amsterdamse metro
#ANONIEMdonderdag 11 juni 2009 @ 12:09
Rotterdamse metro FTW Bijna alle stations zijn ondergronds.
Ik snap sowieso niet waarom ze het in Amsterdam een metro durven te noemen omdat ze 5 ondergrondse stations hebben.

De Rotterdamse metrotrein :


En de Amsterdamse :


[ Bericht 33% gewijzigd door o.us op 11-06-2009 12:23:08 ]
Koewamdonderdag 11 juni 2009 @ 12:10
nou en?
getl0stdonderdag 11 juni 2009 @ 12:11
OV
#ANONIEMdonderdag 11 juni 2009 @ 12:17
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:10 schreef Koewam het volgende:
nou en?
Ben jij ook zo'n Amsterdammer met een grote mond over de A'dam metro?
Kopbaldonderdag 11 juni 2009 @ 12:18
A'dam heeft helemaal geen metro. Zijn gewoon verkapte trams.
spijkerbroekdonderdag 11 juni 2009 @ 12:20
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze het in Amsterdam een metro durven te noemen omdat ze 5 ondergrondse stations hebben.
Fijn dat je jezelf voor schut zet door niet te weten waar de term 'metro' voor staat.
Een metro (ook wel ondergrondse of stadsspoorweg) is een vorm van openbaar spoorwegvervoer in grote steden of agglomeraties die gebruik maakt van een conflictvrije baan (ongelijkvloerse kruisingen). Dat betekent dat de lijn meestal is aangelegd in een tunnel of op een viaduct.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_(vervoermiddel)
#ANONIEMdonderdag 11 juni 2009 @ 12:21


[ Bericht 100% gewijzigd door o.us op 11-06-2009 12:22:19 ]
HeatWavedonderdag 11 juni 2009 @ 12:23
Ach ja, als je zelf niets voorstelt ga je maar patsen met het OV van je stad, tis maar waar je je eigenwaarde vandaan haalt he? .
Koewamdonderdag 11 juni 2009 @ 12:24
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:17 schreef o.us het volgende:

[..]

Ben jij ook zo'n Amsterdammer met een grote mond over de A'dam metro?
Nee hoor, maar je OP lokt deze reactie uit.
(ook voordat je het aangepast had )
Biogardedonderdag 11 juni 2009 @ 12:24
Wat een kuttopic

Wat wil je nou bereiken? Heb zelf niets met beide steden, maar dit is wel sad hoor
Semisanedonderdag 11 juni 2009 @ 12:24
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer, hoe dan ook zijn beide metrolijnen nou niet echt subliem te noemen hoor, vergeleken met subway/metro stelsels in andere wereldsteden.

En wie weet, heeft A'dam rond 2040 die, op papier, geweldig mooie noord-zuid lijk gereed en dat loopt A'dam weer voor.
ThaBraindonderdag 11 juni 2009 @ 12:24
Wel makkelijk om een van de oude Amsterdamse metrostellen te laten zien.
In Rotterdam heb je ook van die oude grafbakken
Biogardedonderdag 11 juni 2009 @ 12:25
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed dat is die in Rotterdam ook een stuk nieuwer, hoe dan ook zijn beide metrolijnen nou niet echt subliem te noemen hoor, vergeleken met subway/metro stelsels in andere wereldsteden.

En wie weet, heeft A'dam rond 2040 die, op papier, geweldig mooie noord-zuid lijk gereed en dat loopt A'dam weer voor.
Incl. herenhuizen als ondergrondse stations!
littledrummergirldonderdag 11 juni 2009 @ 12:27
de noord zuid lijn


oude rotterdamse metro's

Kankerkachelsverkopertdonderdag 11 juni 2009 @ 12:27
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
De Rotterdamse metrotrein
Dat is er een uit de 5300 serie, bijna identiek aan de 5400 serie maar net wat ouder.

Ook rijden er op de Calandlijn nog metro's uit de 5200 serie. Niet zo mooi, maar beter dan die in Amsterdam, dat is waar.

Dit is het laatste GVD materieel overigens;


Voor wat ze kosten best walgelijk ja.
Flashwindonderdag 11 juni 2009 @ 12:29
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
Rotterdamse metro FTW Bijna alle stations zijn ondergronds.
Nee, het merendeel is bovengronds.
littledrummergirldonderdag 11 juni 2009 @ 12:30
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Nee, het merendeel is bovengronds.
vanaf de maas iig.... Weet niet uit mn hoofd of dat meer dan de helft vd stations zijn
Kankerkachelsverkopertdonderdag 11 juni 2009 @ 12:32
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

vanaf de maas iig.... Weet niet uit mn hoofd of dat meer dan de helft vd stations zijn
En de andere kant op dan? Vanaf Kralingse Zoom tot Nesselande is ook buiten.


Nesselande
Peterdonderdag 11 juni 2009 @ 12:33


Maar trouwens.. Rotterdam krijgt ook een tunnel voor de erasmuslijn.. gaat toch een stuk soepeler dan de N-Z lijn in A'dam...
littledrummergirldonderdag 11 juni 2009 @ 12:33
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

En de andere kant op dan? Vanaf Kralingse Zoom tot Nesselande is ook buiten.

[ afbeelding ]
Nesselande
owjah de rode lijn die is er ook nog.
Flashwindonderdag 11 juni 2009 @ 12:33
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

vanaf de maas iig.... Weet niet uit mn hoofd of dat meer dan de helft vd stations zijn
Zuid.
Vanaf Kralingse Zoom en verder alle voorsteden.

Alleen centrum, west en oost is ondergronds.
Flashwindonderdag 11 juni 2009 @ 12:38
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.
Tickerdonderdag 11 juni 2009 @ 12:41
De metro's in Rotterdam zijn zo schoon!!
Ik leg me bammetje in de ochtend, altijd zo op de stoel naast me neer. En eet ze vervolgens gewoon op!

Zo! Dat is schoon!
68Chevelledonderdag 11 juni 2009 @ 12:42
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.
Flurrydonderdag 11 juni 2009 @ 12:43
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:27 schreef littledrummergirl het volgende:
de noord zuid lijn


oude rotterdamse metro's

[ afbeelding ]
Die vind ik geniaal met die grote "M" voorop... net een superheldenkostuum:
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 12:46
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer,
Nee, die van Rotterdam is meer dan tien jaar ouder dan die van Amsterdam.
Semisanedonderdag 11 juni 2009 @ 12:46
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.
De Nederlandse standaarden wbt metro's zijn dan ook niet van dien aard dat je daar trots op moet zijn. Althans ik ken geen enkele Amsterdammer die trots is op de metro in A'dam, dat Rotterdammers dat wel zijn op hun metro zegt weinig over A'dam en erg veel over Rotterdam.
Tickerdonderdag 11 juni 2009 @ 12:46
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:42 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]


#ANONIEMdonderdag 11 juni 2009 @ 12:47
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:43 schreef Flurry het volgende:

[..]

Die vind ik geniaal met die grote "M" voorop... net een superheldenkostuum:
Jhaa, idd.

Btw, ze gaan een nieuwe metrolijn aanleggen totaan het strand van Hoek van Holland. Ze gaan de Hoeksche Lijn van de NS overnemen. Dit betekent dat ik straks gewoon met de metro naar het strand kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 11-06-2009 12:49:04 ]
Flashwindonderdag 11 juni 2009 @ 12:49
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Semisane het volgende:

[..]

De Nederlandse standaarden wbt metro's zijn dan ook niet van dien aard dat je daar trots op moet zijn. Althans ik ken geen enkele Amsterdammer die trots is op de metro in A'dam, dat Rotterdammers dat wel zijn op hun metro zegt weinig over A'dam en erg veel over Rotterdam.
Semisanedonderdag 11 juni 2009 @ 12:50
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, die van Rotterdam is meer dan tien jaar ouder dan die van Amsterdam.
Oh ja? Wist ik niet, nou ja weer wat geleerd. Toch knap dan dat het Amsterdam het zo oud heeft laten lijken dan. Ik zou zweren dat die metro bij ons minstens 2 decenia ouder is.

Na ja het is ook maar de metro verder...niet iets waar A'dam ooit goed mee gaat worden ben ik bang. Ik zie ook het nut niet echt, want het is niet als of je niet met de fiets door A'dam je bestemming kan bereiken....hoewel nu alles zo open ligt omwille die noord-zuid ding, wordt dat ook meer en meer een soort van avontuur.
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 12:50
Het voordeel van het feit dat de Rotterdamse metro zo veel ouder is, is dat de eerste generatie metrotreinen inmiddels gesloopt is, terwijl in Amsterdam de eerste generatie nog rondrijdt. Daarnaast zijn alle oude metrostations gerenoveerd zodat ze er een stuk moderner uitzien (witte beplating op de wanden e.d.). Tien jaar geleden reden er nog donkerblauwe metro's op bruine stations. De metro in Amsterdam staat aan de vooravond van zo'n renovatie. Nadeel is alleen dat de Amsterdamse metrostations door hun gruwelijke betongebruik lastig te verbeteren zijn.
#ANONIEMdonderdag 11 juni 2009 @ 12:52
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.

Kankerkachelsverkopertdonderdag 11 juni 2009 @ 12:54
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer, hoe dan ook zijn beide metrolijnen nou niet echt subliem te noemen hoor, vergeleken met subway/metro stelsels in andere wereldsteden.

En wie weet, heeft A'dam rond 2040 die, op papier, geweldig mooie noord-zuid lijk gereed en dat loopt A'dam weer voor.
De Rotterdamse metro was er veel eerder, met je nieuwer.

En Rotterdam heeft plannen zat om voor 2040 uit te breiden..
Hephaistos.donderdag 11 juni 2009 @ 12:55
Na de aanleg van de Noord-Zuidlijn wint Amsterdam het. Tuurlijk, het kost je 2,5 miljard en tientallen verzakte gebouwen, maar dan heb je ook wat
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 12:59
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Na de aanleg van de Noord-Zuidlijn wint Amsterdam het. Tuurlijk, het kost je 2,5 miljard en tientallen verzakte gebouwen, maar dan heb je ook wat
In Rotterdam ligt de Noord-Zuid lijn er al sinds 1968 en daar is geen gebouw door verzakt (er stond dan ook nog vrij weinig er stond toch wel heel wat bij nader inzien).
Hephaistos.donderdag 11 juni 2009 @ 13:01
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Rotterdam ligt de Noord-Zuid lijn er al sinds 1968 en daar is geen gebouw door verzakt (er stond dan ook nog vrij weinig [sub]er stond toch wel heel wat bij nader inzien).
Het verschil is dat ze in Amsterdam wél graag richting Zuid reizen
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 13:03
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het verschil is dat ze in Amsterdam wél graag richting Zuid reizen
Zit wat in. De grootste fout in Rotterdam is het viaduct op Zuid. Daarmee is de boel wel grondig verpest. En het lullige is dat het één stem scheelde in de gemeenteraad of er had wel een tunnel gelegen op Zuid.
#ANONIEMdonderdag 11 juni 2009 @ 13:08
Hoekse Lijn wordt metro
SCHIEDAM - De Stadsregio neemt de exploitatie van de Hoekse Lijn in december van de NS over, om er in 2010 een metroverbinding van te maken.
Een van de gevolgen is dat reizigers uit de regio Waterweg dan hun directe verbinding met NS-station Rotterdam Centraal verliezen.

Het plan is immers de Hoekse Lijn op station Schiedam Centrum aan de huidige Calandlijn te koppelen. Reizigers met bestemming Rotterdam Centraal zullen dan voortaan op metrostation Beurs over moeten stappen.

Treinreizigers richting Gouda en Utrecht – die nu nog op Rotterdam Centraal overstappen – wordt geadviseerd in de metro te blijven zitten tot station Alexander. Daar stopt eveneens de sneltrein naar Gouda en Utrecht.

Dat dit nauwelijks extra reistijd zou betekenen, gaat er niet in bij de Schiedamse verkeerswethouder Yorick Haan. In een eerste verkenning van de Stadsregio – naar de omvorming van de Hoekse Lijn naar metro – wordt bovendien gesteld dat maar 11 procent van de huidige treinreizigers Rotterdam Centraal als eindbestemming hebben. En dus last kan ondervinden van de wijziging, omdat ze dan moeten overstappen.

Ook aan deze stelling rammelt het een en ander, denkt Haan. Er zijn oude cijfers voor gebruikt. Daarom heeft hij samen met zijn Vlaardingse collega Ben van der Velde bij de Stadsregio verzocht om de recentste cijfers. Wanneer die beschikbaar zijn, is nog onduidelijk.

Wie met Stena Line in Hoek van Holland arriveert en richting Amsterdam wil reizen, boekt volgens de Stadsregio juist tijdwinst. Nu is het zo dat ze met de Hoekse Lijn eerst naar Rotterdam Centraal moeten reizen om de intercity naar Amsterdam te kunnen pakken. Feitelijk reizen ze twee maal nutteloos langs Schiedam. Omdat Schiedam Centrum in het nieuwe intercityschema tussen Rotterdam en Amsterdam wordt opgenomen, kunnen de boottoeristen straks wel direct in Schiedam overstappen.

Rotterdammers zullen eerder de lusten dan de lasten van het doortrekken van de Calandlijn hebben. Zij kunnen rechtsreeks vanaf tal van metrostations naar het strand reizen.


Met de metro naar het strand
Hephaistos.donderdag 11 juni 2009 @ 13:08
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zit wat in. De grootste fout in Rotterdam is het viaduct op Zuid. Daarmee is de boel wel grondig verpest. En het lullige is dat het één stem scheelde in de gemeenteraad of er had wel een tunnel gelegen op Zuid.
Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.

Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 13:14
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.

Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
Je kunt het ook omdraaien dat niemand meer in de Tarwewijk wilde wonen omdat die klotemetro op raamhoogte door de straat rijdt, waardoor alle woningen in die buurt in waarde gedaald zijn en er alleen nog maar achterstandstypes terecht kwamen waardoor de wijken verpauperd zijn.
Asgarddonderdag 11 juni 2009 @ 13:18
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Incl. herenhuizen als ondergrondse stations!
Semisanedonderdag 11 juni 2009 @ 13:26
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:54 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

De Rotterdamse metro was er veel eerder, met je nieuwer.
Zie een paar posts later, brainiac.
quote:
En Rotterdam heeft plannen zat om voor 2040 uit te breiden..
Amsterdam tegen die tijd ook wel weer, vrees ik.
marcel-odonderdag 11 juni 2009 @ 13:29
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:42 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]


geniaal toen k dat voor t eerst hoorde toen.

die "stem" gebruiken ze nu nog
Tonio-mcdodonderdag 11 juni 2009 @ 13:32
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.

Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
Meer dat mensen het niet echt waarderen dat er elke 5 minuten een metro langsdendert vol met passagiers die zo de privacy van je eigen huis in kunnen gluren.
jitzzzzedonderdag 11 juni 2009 @ 15:15
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, als je zelf niets voorstelt ga je maar patsen met het OV van je stad, tis maar waar je je eigenwaarde vandaan haalt he? .
Wat HeatWave zegt.
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 16:10
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:15 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wat HeatWave zegt.
Alleen sukkels laten de discussie daar op uitlopen. Het ging over de metro's.
Hephaistos.donderdag 11 juni 2009 @ 16:12
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Meer dat mensen het niet echt waarderen dat er elke 5 minuten een metro langsdendert vol met passagiers die zo de privacy van je eigen huis in kunnen gluren.
Ja, nog even... Als die metro ondergronds was gegaan was Zuid een bloeiend, welvarend, veilig, fris en fruitig stadsdeel geworden natuurlijk
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 16:19
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, nog even... Als die metro ondergronds was gegaan was Zuid een bloeiend, welvarend, veilig, fris en fruitig stadsdeel geworden natuurlijk
Ja, minstens!
Metro2005donderdag 11 juni 2009 @ 16:30
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
Rotterdamse metro FTW Bijna alle stations zijn ondergronds.
Ik snap sowieso niet waarom ze het in Amsterdam een metro durven te noemen omdat ze 5 ondergrondse stations hebben.

De Rotterdamse metrotrein :
[ afbeelding ]

En de Amsterdamse :
[ afbeelding ]
Bijna alle stations zijn onder de grond in R'dam???

Even kijken:

De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Pernis- Vijfsluizen – Troelstralaan – Parkweg – Schiedam Centrum (NS) – Marconiplein – Delfshaven – Coolhaven – Dijkzigt – Eendrachtsplein – Beurs – Blaak (NS) – Oostplein – Gerdesiaweg – Voorschoterlaan – Kralingse Zoom – Capelsebrug – Slotlaan – Capelle Centrum – De Terp.


De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Poortugaal – Rhoon – Slinge – Zuidplein – Maashaven – Rijnhaven – Wilhelminaplein – Leuvehaven – Beurs – Stadhuis – Centraal Station (NS).


Alleen de dikgedrukte stations zijn ondergronds, de rest is bovengronds dus

Maar inderdaad, het metronet van de r'damse metro is erg uitgebreid en naar mijn idee ook erg goed en bijna altijd op tijd.

De lijn dwars door de tarwewijk is inderdaad wel erg sneu aangelegd zo dwars door een woonwijk. Daar had een tunnel meer op zijn plaats geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door Metro2005 op 11-06-2009 16:36:22 ]
Duveldonderdag 11 juni 2009 @ 16:36
Zijn Troelstralaan en Parkweg niet ook ondergronds?
Flashwindonderdag 11 juni 2009 @ 16:57
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:36 schreef Duvel het volgende:
Zijn Troelstralaan en Parkweg niet ook ondergronds?
Het zijn openliggende stations die lager liggen dan de omliggende wegen. Zou ze niet als ondergronds bestempelen.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Bijna alle stations zijn onder de grond in R'dam???

Even kijken:
Kralingse Zoom – Capelsebrug – Slotlaan


Alleen de dikgedrukte stations zijn ondergronds, de rest is bovengronds dus
Die zijn ook bovengronds.
Tonio-mcdovrijdag 12 juni 2009 @ 00:18
quote:
Kralingse Zoom
Bij dit station komt de metro bovengronds
blupvrijdag 12 juni 2009 @ 00:31
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Dit is het laatste GVD materieel overigens;
[ link | afbeelding ]
Ik moest lachen .
Ra-zvrijdag 12 juni 2009 @ 00:46
Grootste minpunt van de metro van rotterdam is dat het in rotterdam is
SilentChaosvrijdag 12 juni 2009 @ 09:15
Metro's in Nederland

Rotterdam, 2 lijnen lekker metrosysteem heb je dan. De helft van rotterdam is kut te bereiken.

Londen, Parijs, New York, DAT zijn pas metrolijnen, je hebt geen auto meer nodig en kan alles met de metro doen!
San Francisco heeft trouwens ook een goed OV systeem
jitzzzzevrijdag 12 juni 2009 @ 09:17
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alleen sukkels laten de discussie daar op uitlopen. Het ging over de metro's.
Dat hoop ik wel ja. Status ontlenen aan je woonplaats
68Chevellevrijdag 12 juni 2009 @ 09:42
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:15 schreef SilentChaos het volgende:
Metro's in Nederland

Rotterdam, 2 lijnen lekker metrosysteem heb je dan. De helft van rotterdam is kut te bereiken.

Londen, Parijs, New York, DAT zijn pas metrolijnen, je hebt geen auto meer nodig en kan alles met de metro doen!
San Francisco heeft trouwens ook een goed OV systeem
In Londen wonen ca. 7,3 miljoen mensen.
In Parijs wonen ca. 2,1 miljoen mensen
In New York wonen circa 19 miljoen mensen
In Rotterdam wonen ca. 600000 mensen.


Iets met appels en peren?
jitzzzzevrijdag 12 juni 2009 @ 09:46
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:42 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

In Londen wonen ca. 7,3 miljoen mensen.
In Parijs wonen ca. 2,1 miljoen mensen
In New York wonen circa 19 miljoen mensen
In Rotterdam wonen ca. 600000 mensen.


Iets met appels en peren?
Behoorlijk appels en peren. Net als de metro in Rotterdam en Amsterdam.
Beide steden zijn zo verschillend, dat een vergelijking maken niet echt makkelijk is.
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 09:49
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:42 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

In Londen wonen ca. 7,3 miljoen mensen.
In Parijs wonen ca. 2,1 miljoen mensen
In New York wonen circa 19 miljoen mensen
In Rotterdam wonen ca. 600000 mensen.


Iets met appels en peren?
600000 Rotterdamse inwoners + de voorsteden Capelle a/d IJssel, Schiedam, Vlaardingen, Rhoon en Spijkenisse. Dan zit je ruw geschat ergens in de 900000.
lavachevrijdag 12 juni 2009 @ 09:52
Wat een wereldstad ineens
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:49 schreef o.us het volgende:

[..]

600000 Rotterdamse inwoners + de voorsteden Capelle a/d IJssel, Schiedam, Vlaardingen, Rhoon en Spijkenisse. Dan zit je ruw geschat ergens in de 900000.
Lastpostvrijdag 12 juni 2009 @ 09:54
tvp.
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 10:04
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:52 schreef lavache het volgende:
Wat een wereldstad ineens
[..]


Ja he
SPOILER
Mag ik niet iemand verbeteren zodat mijn mede FOK!ers de juiste info binnen krijgen? Jeez.
lavachevrijdag 12 juni 2009 @ 10:05
with good feelings
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:04 schreef o.us het volgende:

[..]

Ja he
SPOILER
Mag ik niet iemand verbeteren zodat mijn mede FOK!ers de juiste info binnen krijgen? Jeez.
SilentChaosvrijdag 12 juni 2009 @ 10:07
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:42 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

In Londen wonen ca. 7,3 miljoen mensen.
In Parijs wonen ca. 2,1 miljoen mensen
In New York wonen circa 19 miljoen mensen
In Rotterdam wonen ca. 600000 mensen.


Iets met appels en peren?
Is't niet oorzaak gevolg Dat kut systeem in R'dam zorgt ervoor dat er minder mensen willen wonen (of is dat de ellendige stad zelf?).

Maar goed, idd, appels met peren, net zoals a'dam met r'dam vergelijken.
r'dam kan je alleen maar vergelijken met de bijlmer of al die andere ellendige wijken in a'dam Niet met het gezellige toeristische centrum
Megumivrijdag 12 juni 2009 @ 10:16
Dat je in Amsterdam nog voor de Metro moet betalen is een schandaal. Goor slecht onderhouden bende.
Pleasureman_Gunthervrijdag 12 juni 2009 @ 10:16
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:07 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Is't niet oorzaak gevolg Dat kut systeem in R'dam zorgt ervoor dat er minder mensen willen wonen (of is dat de ellendige stad zelf?).

Maar goed, idd, appels met peren, net zoals a'dam met r'dam vergelijken.
r'dam kan je alleen maar vergelijken met de bijlmer of al die andere ellendige wijken in a'dam Niet met het gezellige toeristische centrum
Tonio-mcdovrijdag 12 juni 2009 @ 11:24
Waarom ben ik niet verbaasd dat dit om citybashing uitloopt?
Semisanevrijdag 12 juni 2009 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:15 schreef SilentChaos het volgende:
Metro's in Nederland

Rotterdam, 2 lijnen lekker metrosysteem heb je dan. De helft van rotterdam is kut te bereiken.

Londen, Parijs, New York, DAT zijn pas metrolijnen, je hebt geen auto meer nodig en kan alles met de metro doen!
San Francisco heeft trouwens ook een goed OV systeem
Of Moskou, welke het grootste metrostelsel heeft van de wereld en een deel is ontworpen en gebouwt door een Nederlander als ik het goed heb, in opdracht van Stalin....en uiteraard geheel in stijl werd de beste man daarna door Stalin in een of ander kamp getrapt...maar ja dat waren nog eens tijden.
Semisanevrijdag 12 juni 2009 @ 11:56
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:24 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Waarom ben ik niet verbaasd dat dit om citybashing uitloopt?
Valt toch wel mee....een beetje heen en weer trappen hoort erbij, bij Rotterdam en Amsterdam. Geld over het algemeen altijd tussen de twee grootste steden in welk land dan ook.
68Chevellevrijdag 12 juni 2009 @ 12:40




Moet je eens opletten hoe snel er een slot op komt.
Petervrijdag 12 juni 2009 @ 13:41
Den Haag (Regio haaglanden mat meer dan een miljoen inwoners) heeft ook een metro WANT er zijn twee stations ondergronds en 1 ligt verdiept
SilentChaosvrijdag 12 juni 2009 @ 13:56
En als't regent is't een zwembad

Den Haag
Fred2vrijdag 12 juni 2009 @ 14:00
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Metro2005 het volgende:
Bijna alle stations zijn onder de grond in R'dam???

Even kijken:

De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Pernis- Vijfsluizen – Troelstralaan – Parkweg – Schiedam Centrum (NS) – Marconiplein – Delfshaven – Coolhaven – Dijkzigt – Eendrachtsplein – Beurs – Blaak (NS) – Oostplein – Gerdesiaweg – Voorschoterlaan – Kralingse Zoom – Capelsebrug – Slotlaan – Capelle Centrum – De Terp.


De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Poortugaal – Rhoon – Slinge – Zuidplein – Maashaven – Rijnhaven – Wilhelminaplein – Leuvehaven – Beurs – Stadhuis – Centraal Station (NS).


Alleen de dikgedrukte stations zijn ondergronds, de rest is bovengronds dus
Als je ze opnoemt, doe het dan goed

Kralingse Zoom – Capelsebrug – Slotlaan zijn bovengronds.
Troelstralaan is ook deels ondergronds
Parkweg is geheel ondergronds.
Petervrijdag 12 juni 2009 @ 14:03
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:56 schreef SilentChaos het volgende:
En als't regent is't een zwembad

Den Haag
Een onderwatermetro zelfs
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 14:04
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:41 schreef Peter het volgende:
Den Haag (Regio haaglanden mat meer dan een miljoen inwoners) heeft ook een metro WANT er zijn twee stations ondergronds en 1 ligt verdiept
Twee ondergrondse tramhaltes maakt van de tram nog geen metro hoor.
Zelfde arrogantie als A'dam, 5 ondergrondse metrostations en durven ze die verkapte trams daar nog ook metro te noemen.

Regio Rotterdam-Rijnmond heeft meer dan 1,2 miljoen inwoners dus Regio Haaglanden zegt mij niets!
jitzzzzevrijdag 12 juni 2009 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:41 schreef Peter het volgende:
Den Haag (Regio haaglanden mat meer dan een miljoen inwoners) heeft ook een metro WANT er zijn twee stations ondergronds en 1 ligt verdiept
Pleasureman_Gunthervrijdag 12 juni 2009 @ 14:09
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:41 schreef Peter het volgende:
Den Haag (Regio haaglanden mat meer dan een miljoen inwoners) heeft ook een metro WANT er zijn twee stations ondergronds en 1 ligt verdiept

Den Haag is toch gewoon een voorstad van Rotterdam? Den Haag is gewoon een aftakking van de Rotterdamse metro, net als Spijkenisse en Capelle a/d IJssel.
Tonio-mcdovrijdag 12 juni 2009 @ 14:10
quote:
Parkweg is geheel ondergronds.
Parkweg ligt verzonken, dat is wat anders.

Grapje, ik werd gefopt door de enorme lichtstralen die er altijd te zien zijn(overdag)
Petervrijdag 12 juni 2009 @ 14:11
HAP HAP HAP, leer je PI eens lezen
Pleasureman_Gunthervrijdag 12 juni 2009 @ 14:13
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:10 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Parkweg ligt verzonken, dat is wat anders.

Ik zeg: ondergronds.



Hephaistos.vrijdag 12 juni 2009 @ 14:14
Ik zeg: lekker boeiend.
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 14:16


Parkweg ligt dus ondergronds.
Tonio-mcdovrijdag 12 juni 2009 @ 14:17
Zo ver waren we al
Tonio-mcdovrijdag 12 juni 2009 @ 14:18
Op bovenstaand plaatje mist nog de hoeksche lijn, die hopelijk snel realiseert wordt
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 14:24
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Op bovenstaand plaatje mist nog de hoeksche lijn, die hopelijk snel realiseert wordt
Ja, dan kunnen we met de metro naar het strand en zo dus die pokkefiles vermijden!
Maar als de nieuwe Kuip er bij komt, wordt er weer een 4de lijn gerealiseerd(Zuidplein-Nieuwe Kuip-Kralingse Zoom) en dat al die achterstandswijken worden gesloopt en gerenoveerd en uiteindelijk ziet de Rotterdamse metro over 40 jaar er zo uit:

1 totale maar een werkende chaos

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 12-06-2009 14:26:08 ]
SilentChaosvrijdag 12 juni 2009 @ 14:57


Of zo natuurlijk :

Pleasureman_Gunthervrijdag 12 juni 2009 @ 15:01
Of zo :

Kankerkachelsverkopertvrijdag 12 juni 2009 @ 15:29
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:24 schreef o.us het volgende:

[..]

Ja, dan kunnen we met de metro naar het strand en zo dus die pokkefiles vermijden!
Maar als de nieuwe Kuip er bij komt, wordt er weer een 4de lijn gerealiseerd(Zuidplein-Nieuwe Kuip-Kralingse Zoom) en dat al die achterstandswijken worden gesloopt en gerenoveerd.
De stadionlijn, idd daar waren ze ook mee bezig.
Kopbalvrijdag 12 juni 2009 @ 15:32
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:29 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

De stadionlijn, idd daar waren ze ook mee bezig.
Dat gaat de Coen Moulijn heten.
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 16:47
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:32 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Dat gaat de Coen Moulijn heten.
Verdien er geld mee en leg dat voor bij de RET!!!

Goed bedacht trouwens.

[ Bericht 9% gewijzigd door o.us op 12-06-2009 16:48:23 ]
68Chevellevrijdag 12 juni 2009 @ 17:10
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:32 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Dat gaat de Coen Moulijn heten.
Idd.... knallen, nu!!
Kopbalvrijdag 12 juni 2009 @ 17:13
Ik meen het hoor, dacht dat ergens gelezen te hebben. Het verzoek was iig al ingediend..
littledrummergirlvrijdag 12 juni 2009 @ 18:22
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:43 schreef Flurry het volgende:

[..]

Die vind ik geniaal met die grote "M" voorop... net een superheldenkostuum:
ik was een keer in rotterdam met wat brabantse klasgenootjes, riep er 1 ineens "kijk daar!! een ondergrondse mc donalds!! "
Pietverdrietvrijdag 12 juni 2009 @ 18:27
Ga eens in Wenen, Londen, Parijs, Muenchen of voor mijn part Moskau kijken, daar heb je metros, niet die paar lijntjes in Adam of Rdam
Mike_Litorisvrijdag 12 juni 2009 @ 18:38
Tvp
murphyjenkinsvrijdag 12 juni 2009 @ 18:38
amsterdam is beter
viagraapvrijdag 12 juni 2009 @ 19:00
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik was een keer in rotterdam met wat brabantse klasgenootjes, riep er 1 ineens "kijk daar!! een ondergrondse mc donalds!! "
Toen ik klein was vond ik Rotterdam geweldig omdat er zoveel mc donalds zaten

Maar als je metro M's niet meetelt zijn het er alsnog veel trouwens
von_Preussenvrijdag 12 juni 2009 @ 19:13
Rotterdam Metro Hooligans 4 life!
Ofyles2vrijdag 12 juni 2009 @ 19:19
Definitief Rotterdam.

Vanuit het stadscentrum kun je virtueel alle windstreken uit. Bovendien ook nog een beter regionaal bereik (Schiedam, Alblasserwaard, Spijkenisse en Capelle).
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 23:24
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga eens in Wenen, Londen, Parijs, Muenchen of voor mijn part Moskau kijken, daar heb je metros, niet die paar lijntjes in Adam of Rdam
Tsjaa, je woont nou eenmaal in Nederland en daar moet je het mee doen.
Pietverdrietvrijdag 12 juni 2009 @ 23:30
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:24 schreef o.us het volgende:

[..]

Tsjaa, je woont nou eenmaal in Nederland en daar moet je het mee doen.
Ik woon in europa,
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 23:32
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik woon in europa,
Een echte Europeaan spelt Moskou niet fout!
#ANONIEMdinsdag 16 juni 2009 @ 14:04
#ANONIEMdonderdag 31 december 2009 @ 03:33

Tonio-mcdodonderdag 31 december 2009 @ 03:38
Bedankt voor de kutkick
#ANONIEMdonderdag 31 december 2009 @ 03:42
Waarom gaat die donkerblauwe metrolijn nou via Nootdorp en niet via Delft? Zou perfect zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2009 03:42:41 ]
Duveldonderdag 31 december 2009 @ 09:19
quote:
Op donderdag 31 december 2009 03:42 schreef zarGon het volgende:
Waarom gaat die donkerblauwe metrolijn nou via Nootdorp en niet via Delft? Zou perfect zijn.
Daar ligt al spoor, daar rijdt NS.
Semisanedonderdag 31 december 2009 @ 09:24
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar ligt al spoor, daar rijdt NS.
In ieder geval zo nu en dan.
Duveldonderdag 31 december 2009 @ 09:25
Even vaak als de RET over de Hofpleinlijn dus.
fs180donderdag 31 december 2009 @ 15:16
Huillies die hun e-penis willen vergroten door amsterdam af te kraken..

Tickerdonderdag 31 december 2009 @ 15:21
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:16 schreef fs180 het volgende:
Huillies die hun e-penis willen vergroten door amsterdam af te kraken..


AMSTERDAM? WAAR LEG DAT DAN??!!
#ANONIEMdonderdag 31 december 2009 @ 15:22
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:16 schreef fs180 het volgende:
Huillies die hun e-penis willen vergroten door amsterdam af te kraken..

Wat is Amsterdam?
fs180donderdag 31 december 2009 @ 15:45
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:22 schreef o.us het volgende:

[..]

Wat is Amsterdam?
De stad.
Ofyles2donderdag 31 december 2009 @ 16:05
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:16 schreef fs180 het volgende:
Huillies die hun e-penis willen vergroten door amsterdam af te kraken..

Ik blijf echter bij mijn standpunt dat het metronetwerk van Rotterdam beter is dan die van Amsterdam.

Rotterdam heeft de Tweede Wereldoorlog beter aangegrepen de stad te vernieuwen dan Amsterdam. Bovendien wordt die stad niet gegijzeld door NIMBY's die liever een mooie gevelwoning hebben dan een snelle OV-verbinding.
Ofyles2donderdag 31 december 2009 @ 16:06
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

AMSTERDAM? WAAR LEG DAT DAN??!!
Dat is waar het geld wordt verbrast.

Veel geld...
Fred2donderdag 31 december 2009 @ 16:31
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik blijf echter bij mijn standpunt dat het metronetwerk van Rotterdam beter is dan die van Amsterdam.
In Rotterdam kunnen ze iig tunnels boren zonder dat er huizen instorten.
Ofyles2donderdag 31 december 2009 @ 16:39
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:31 schreef Cothen het volgende:

[..]

In Rotterdam kunnen ze iig tunnels boren zonder dat er huizen instorten.
Dat ook. En bovendien heeft de gemeente Rotterdam meer expertise (techniek) dan Amsterdam (kleuren).
Sounddragondonderdag 31 december 2009 @ 19:24
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:46 schreef Ra-z het volgende:
Grootste minpunt van de metro van rotterdam is dat het in rotterdam is
En het beste wat uit 020 komt is de trein náár Rotterdam

Leuk potentiëel reltopic
DoimeNvrijdag 1 januari 2010 @ 16:01
Lol, die rotterdammers altijd. Altijd zeiken en huilen dat zij veel beter zijn. Maar ze blijven altijd achter amsterdam, hoe nieuw die hele stad ook is.
Fortune_Cookievrijdag 1 januari 2010 @ 16:13
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:05 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik blijf echter bij mijn standpunt dat het metronetwerk van Rotterdam beter is dan die van Amsterdam.

Rotterdam heeft de Tweede Wereldoorlog beter aangegrepen de stad te vernieuwen dan Amsterdam. Bovendien wordt die stad niet gegijzeld door NIMBY's die liever een mooie gevelwoning hebben dan een snelle OV-verbinding.
Amsterdam is vergane glorie idd.

Komt toch echt door al die provinciaaltjes die zich hier helemaal het binkie voelen, maar nog immer dezelfde provinciale grijze muizen zijn. Geen smaak of kraak aan.

Viel me gisteren ook weer op met de jaarwisseling hoeveel anders Amsterdam nu is dan 15 jaar geleden. Compleet ingedut en vooral onamsterdams.

Bah.
Duvelvrijdag 1 januari 2010 @ 19:42
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat ook. En bovendien heeft de gemeente Rotterdam meer expertise (techniek) dan Amsterdam (kleuren).
Ja doeg. Die Rotterdamse tunnel ligt niet onder een historisch centrum maar voor het grootste deel onder doorgaande brede wegen. Iets minder risico. Ook andere grond.
Sounddragonvrijdag 1 januari 2010 @ 20:05
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 16:01 schreef DoimeN het volgende:
Lol, die rotterdammers altijd. Altijd zeiken en huilen dat zij veel beter zijn. Maar ze blijven altijd achter amsterdam, hoe nieuw die hele stad ook is.
In Rotterdam verdienen we het; in Den Haag verdelen ze het, en in 020 pleuren ze het over de balk

Muur deromheen, en mooi afvullen met een laagje beton van een metertje of 15 dik

Leuk dorpje verder wel hoor
Yrealvrijdag 1 januari 2010 @ 20:46
Alle huillies met maar Amsterdam is niet ondergronds, dat boeit geen flikker. Het gaat erom dat ie met niks ander kruist en dus geen hinder van ondervind, dan is et een tram.


dit is ook gewoon een metro. Hell de zoetermeer stadslijn is binnen zoetermeer ook een metro

overigens zijn beide metro's nou niet echt geweldig. al heb ik Amsterdam minder last van rellend gespuis
fs180vrijdag 1 januari 2010 @ 21:16
quote:
Op donderdag 31 december 2009 19:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En het beste wat uit 020 komt is de trein náár Rotterdam

Leuk potentiëel reltopic
Om dat tuig weer naar huis af te voeren ja.
Annevrijdag 1 januari 2010 @ 21:26
quote:
Op donderdag 31 december 2009 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
Leuk potentiëel reltopic
Ja, toch niet. Graag fatsoenlijk (PTA gerelateerd) reageren.
#ANONIEMvrijdag 22 januari 2010 @ 11:48
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:46 schreef Yreal het volgende:
Alle huillies met maar Amsterdam is niet ondergronds, dat boeit geen flikker. Het gaat erom dat ie met niks ander kruist en dus geen hinder van ondervind, dan is et een tram.

[ afbeelding ]
dit is ook gewoon een metro. Hell de zoetermeer stadslijn is binnen zoetermeer ook een metro

overigens zijn beide metro's nou niet echt geweldig. al heb ik Amsterdam minder last van rellend gespuis
Maar de metro's staan er bekend om dat ze vaak ondergronds zijn, met dank aan steden als NY, London en Parijs.
Semisanevrijdag 22 januari 2010 @ 11:53
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Rotterdam heeft de Tweede Wereldoorlog beter aangegrepen de stad te vernieuwen dan Amsterdam. .
Rotterdam had toen nou ook weer niet zoveel keus hè.
Fred2vrijdag 22 januari 2010 @ 11:55
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:48 schreef o.us het volgende:
Maar de metro's staan er bekend om dat ze vaak ondergronds zijn, met dank aan steden als NY, London en Parijs.
Ook daar rijdt een groot deel boven de grond. Alleen in het stadshart rijden de metro's onder de grond.

Het beeld dat metro's altijd onder grond moeten rijden komt door kortzichtige toeristen die alleen het centrum van een stad bezoeken en daar alleen maar ondergronds in de metro zitten, waarbij men gelijk de (foute) aanname maakt dat de metro dan wel in de hele stad onder de grond rijdt.