Fijn dat je jezelf voor schut zet door niet te weten waar de term 'metro' voor staat.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze het in Amsterdam een metro durven te noemen omdat ze 5 ondergrondse stations hebben.
Nee hoor, maar je OP lokt deze reactie uit.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:17 schreef o.us het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n Amsterdammer met een grote mond over de A'dam metro?
Incl. herenhuizen als ondergrondse stations!quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed dat is die in Rotterdam ook een stuk nieuwer, hoe dan ook zijn beide metrolijnen nou niet echt subliem te noemen hoor, vergeleken met subway/metro stelsels in andere wereldsteden.
En wie weet, heeft A'dam rond 2040 die, op papier, geweldig mooie noord-zuid lijk gereed en dat loopt A'dam weer voor.
Nee, het merendeel is bovengronds.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
Rotterdamse metro FTWBijna alle stations zijn ondergronds.
![]()
vanaf de maas iig.... Weet niet uit mn hoofd of dat meer dan de helft vd stations zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Nee, het merendeel is bovengronds.
En de andere kant op dan? Vanaf Kralingse Zoom tot Nesselande is ook buiten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vanaf de maas iig.... Weet niet uit mn hoofd of dat meer dan de helft vd stations zijn
owjah de rode lijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
En de andere kant op dan? Vanaf Kralingse Zoom tot Nesselande is ook buiten.![]()
[ afbeelding ]
Nesselande
Zuid.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vanaf de maas iig.... Weet niet uit mn hoofd of dat meer dan de helft vd stations zijn
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.
Die vind ik geniaal met die grote "M" voorop... net een superheldenkostuum:quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:27 schreef littledrummergirl het volgende:
de noord zuid lijn
oude rotterdamse metro's
[ afbeelding ]
Nee, die van Rotterdam is meer dan tien jaar ouder dan die van Amsterdam.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer,
De Nederlandse standaarden wbt metro's zijn dan ook niet van dien aard dat je daar trots op moet zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.
Jhaa, idd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:43 schreef Flurry het volgende:
[..]
Die vind ik geniaal met die grote "M" voorop... net een superheldenkostuum:
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
De Nederlandse standaarden wbt metro's zijn dan ook niet van dien aard dat je daar trots op moet zijn.Althans ik ken geen enkele Amsterdammer die trots is op de metro in A'dam, dat Rotterdammers dat wel zijn op hun metro zegt weinig over A'dam en erg veel over Rotterdam.
Oh ja? Wist ik niet, nou ja weer wat geleerd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, die van Rotterdam is meer dan tien jaar ouder dan die van Amsterdam.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.
De Rotterdamse metro was er veel eerder, met je nieuwer.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer, hoe dan ook zijn beide metrolijnen nou niet echt subliem te noemen hoor, vergeleken met subway/metro stelsels in andere wereldsteden.
En wie weet, heeft A'dam rond 2040 die, op papier, geweldig mooie noord-zuid lijk gereed en dat loopt A'dam weer voor.
In Rotterdam ligt de Noord-Zuid lijn er al sinds 1968 en daar is geen gebouw door verzakt (er stond dan ook nog vrij weinigquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Na de aanleg van de Noord-Zuidlijn wint Amsterdam het. Tuurlijk, het kost je 2,5 miljard en tientallen verzakte gebouwen, maar dan heb je ook wat
Het verschil is dat ze in Amsterdam wél graag richting Zuid reizenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Rotterdam ligt de Noord-Zuid lijn er al sinds 1968 en daar is geen gebouw door verzakt (er stond dan ook nog vrij weinig[sub]er stond toch wel heel wat bij nader inzien).
Zit wat in. De grootste fout in Rotterdam is het viaduct op Zuid. Daarmee is de boel wel grondig verpest. En het lullige is dat het één stem scheelde in de gemeenteraad of er had wel een tunnel gelegen op Zuid.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze in Amsterdam wél graag richting Zuid reizen
Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zit wat in. De grootste fout in Rotterdam is het viaduct op Zuid. Daarmee is de boel wel grondig verpest. En het lullige is dat het één stem scheelde in de gemeenteraad of er had wel een tunnel gelegen op Zuid.
Je kunt het ook omdraaien dat niemand meer in de Tarwewijk wilde wonen omdat die klotemetro op raamhoogte door de straat rijdt, waardoor alle woningen in die buurt in waarde gedaald zijn en er alleen nog maar achterstandstypes terecht kwamen waardoor de wijken verpauperd zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.
Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Incl. herenhuizen als ondergrondse stations!
Zie een paar posts later, brainiac.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:54 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
De Rotterdamse metro was er veel eerder, met je nieuwer.![]()
Amsterdam tegen die tijd ook wel weer, vrees ik.quote:En Rotterdam heeft plannen zat om voor 2040 uit te breiden..
quote:
Meer dat mensen het niet echt waarderen dat er elke 5 minuten een metro langsdendert vol met passagiers die zo de privacy van je eigen huis in kunnen gluren.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.
Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
Wat HeatWave zegt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, als je zelf niets voorstelt ga je maar patsen met het OV van je stad, tis maar waar je je eigenwaarde vandaan haalt he?.
Alleen sukkels laten de discussie daar op uitlopen. Het ging over de metro's.quote:
Ja, nog even... Als die metro ondergronds was gegaan was Zuid een bloeiend, welvarend, veilig, fris en fruitig stadsdeel geworden natuurlijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Meer dat mensen het niet echt waarderen dat er elke 5 minuten een metro langsdendert vol met passagiers die zo de privacy van je eigen huis in kunnen gluren.
Ja, minstens!quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, nog even... Als die metro ondergronds was gegaan was Zuid een bloeiend, welvarend, veilig, fris en fruitig stadsdeel geworden natuurlijk
Bijna alle stations zijn onder de grond in R'dam???quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
Rotterdamse metro FTWBijna alle stations zijn ondergronds.
![]()
Ik snap sowieso niet waarom ze het in Amsterdam een metro durven te noemen omdat ze 5 ondergrondse stations hebben.
De Rotterdamse metrotrein:
[ afbeelding ]
En de Amsterdamse:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |