abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:46:19 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69931811
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer,
Nee, die van Rotterdam is meer dan tien jaar ouder dan die van Amsterdam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:46:38 #27
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_69931817
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.
De Nederlandse standaarden wbt metro's zijn dan ook niet van dien aard dat je daar trots op moet zijn. Althans ik ken geen enkele Amsterdammer die trots is op de metro in A'dam, dat Rotterdammers dat wel zijn op hun metro zegt weinig over A'dam en erg veel over Rotterdam.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:46:38 #28
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_69931818
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:42 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]


- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:47:31 #29
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_69931846
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:43 schreef Flurry het volgende:

[..]

Die vind ik geniaal met die grote "M" voorop... net een superheldenkostuum:
Jhaa, idd.

Btw, ze gaan een nieuwe metrolijn aanleggen totaan het strand van Hoek van Holland. Ze gaan de Hoeksche Lijn van de NS overnemen. Dit betekent dat ik straks gewoon met de metro naar het strand kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 11-06-2009 12:49:04 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_69931903
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Semisane het volgende:

[..]

De Nederlandse standaarden wbt metro's zijn dan ook niet van dien aard dat je daar trots op moet zijn. Althans ik ken geen enkele Amsterdammer die trots is op de metro in A'dam, dat Rotterdammers dat wel zijn op hun metro zegt weinig over A'dam en erg veel over Rotterdam.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:50:24 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_69931924
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, die van Rotterdam is meer dan tien jaar ouder dan die van Amsterdam.
Oh ja? Wist ik niet, nou ja weer wat geleerd. Toch knap dan dat het Amsterdam het zo oud heeft laten lijken dan. Ik zou zweren dat die metro bij ons minstens 2 decenia ouder is.

Na ja het is ook maar de metro verder...niet iets waar A'dam ooit goed mee gaat worden ben ik bang. Ik zie ook het nut niet echt, want het is niet als of je niet met de fiets door A'dam je bestemming kan bereiken....hoewel nu alles zo open ligt omwille die noord-zuid ding, wordt dat ook meer en meer een soort van avontuur.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:50:42 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69931938
Het voordeel van het feit dat de Rotterdamse metro zo veel ouder is, is dat de eerste generatie metrotreinen inmiddels gesloopt is, terwijl in Amsterdam de eerste generatie nog rondrijdt. Daarnaast zijn alle oude metrostations gerenoveerd zodat ze er een stuk moderner uitzien (witte beplating op de wanden e.d.). Tien jaar geleden reden er nog donkerblauwe metro's op bruine stations. De metro in Amsterdam staat aan de vooravond van zo'n renovatie. Nadeel is alleen dat de Amsterdamse metrostations door hun gruwelijke betongebruik lastig te verbeteren zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:52:37 #33
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_69932010
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:38 schreef Flashwin het volgende:
Maar voor Nederlandse standaarden is de Rotterdamse metro natuurlijk wel eindbaas.

Feyenoord Rotterdam
pi_69932101
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:
Ach ja...maar goed die in Rotterdam is ook een stuk nieuwer, hoe dan ook zijn beide metrolijnen nou niet echt subliem te noemen hoor, vergeleken met subway/metro stelsels in andere wereldsteden.

En wie weet, heeft A'dam rond 2040 die, op papier, geweldig mooie noord-zuid lijk gereed en dat loopt A'dam weer voor.
De Rotterdamse metro was er veel eerder, met je nieuwer.

En Rotterdam heeft plannen zat om voor 2040 uit te breiden..
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:55:18 #35
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69932121
Na de aanleg van de Noord-Zuidlijn wint Amsterdam het. Tuurlijk, het kost je 2,5 miljard en tientallen verzakte gebouwen, maar dan heb je ook wat
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:59:55 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69932282
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Na de aanleg van de Noord-Zuidlijn wint Amsterdam het. Tuurlijk, het kost je 2,5 miljard en tientallen verzakte gebouwen, maar dan heb je ook wat
In Rotterdam ligt de Noord-Zuid lijn er al sinds 1968 en daar is geen gebouw door verzakt (er stond dan ook nog vrij weinig er stond toch wel heel wat bij nader inzien).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:01:42 #37
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69932339
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Rotterdam ligt de Noord-Zuid lijn er al sinds 1968 en daar is geen gebouw door verzakt (er stond dan ook nog vrij weinig [sub]er stond toch wel heel wat bij nader inzien).
Het verschil is dat ze in Amsterdam wél graag richting Zuid reizen
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:03:58 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69932424
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het verschil is dat ze in Amsterdam wél graag richting Zuid reizen
Zit wat in. De grootste fout in Rotterdam is het viaduct op Zuid. Daarmee is de boel wel grondig verpest. En het lullige is dat het één stem scheelde in de gemeenteraad of er had wel een tunnel gelegen op Zuid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:08:20 #39
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_69932599
Hoekse Lijn wordt metro
SCHIEDAM - De Stadsregio neemt de exploitatie van de Hoekse Lijn in december van de NS over, om er in 2010 een metroverbinding van te maken.
Een van de gevolgen is dat reizigers uit de regio Waterweg dan hun directe verbinding met NS-station Rotterdam Centraal verliezen.

Het plan is immers de Hoekse Lijn op station Schiedam Centrum aan de huidige Calandlijn te koppelen. Reizigers met bestemming Rotterdam Centraal zullen dan voortaan op metrostation Beurs over moeten stappen.

Treinreizigers richting Gouda en Utrecht – die nu nog op Rotterdam Centraal overstappen – wordt geadviseerd in de metro te blijven zitten tot station Alexander. Daar stopt eveneens de sneltrein naar Gouda en Utrecht.

Dat dit nauwelijks extra reistijd zou betekenen, gaat er niet in bij de Schiedamse verkeerswethouder Yorick Haan. In een eerste verkenning van de Stadsregio – naar de omvorming van de Hoekse Lijn naar metro – wordt bovendien gesteld dat maar 11 procent van de huidige treinreizigers Rotterdam Centraal als eindbestemming hebben. En dus last kan ondervinden van de wijziging, omdat ze dan moeten overstappen.

Ook aan deze stelling rammelt het een en ander, denkt Haan. Er zijn oude cijfers voor gebruikt. Daarom heeft hij samen met zijn Vlaardingse collega Ben van der Velde bij de Stadsregio verzocht om de recentste cijfers. Wanneer die beschikbaar zijn, is nog onduidelijk.

Wie met Stena Line in Hoek van Holland arriveert en richting Amsterdam wil reizen, boekt volgens de Stadsregio juist tijdwinst. Nu is het zo dat ze met de Hoekse Lijn eerst naar Rotterdam Centraal moeten reizen om de intercity naar Amsterdam te kunnen pakken. Feitelijk reizen ze twee maal nutteloos langs Schiedam. Omdat Schiedam Centrum in het nieuwe intercityschema tussen Rotterdam en Amsterdam wordt opgenomen, kunnen de boottoeristen straks wel direct in Schiedam overstappen.

Rotterdammers zullen eerder de lusten dan de lasten van het doortrekken van de Calandlijn hebben. Zij kunnen rechtsreeks vanaf tal van metrostations naar het strand reizen.


Met de metro naar het strand
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:08:58 #40
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69932625
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zit wat in. De grootste fout in Rotterdam is het viaduct op Zuid. Daarmee is de boel wel grondig verpest. En het lullige is dat het één stem scheelde in de gemeenteraad of er had wel een tunnel gelegen op Zuid.
Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.

Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:14:08 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69932855
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.

Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
Je kunt het ook omdraaien dat niemand meer in de Tarwewijk wilde wonen omdat die klotemetro op raamhoogte door de straat rijdt, waardoor alle woningen in die buurt in waarde gedaald zijn en er alleen nog maar achterstandstypes terecht kwamen waardoor de wijken verpauperd zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_69933070
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Incl. herenhuizen als ondergrondse stations!
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:26:54 #43
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_69933452
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:54 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

De Rotterdamse metro was er veel eerder, met je nieuwer.
Zie een paar posts later, brainiac.
quote:
En Rotterdam heeft plannen zat om voor 2040 uit te breiden..
Amsterdam tegen die tijd ook wel weer, vrees ik.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:29:41 #44
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69933575
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:42 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]


geniaal toen k dat voor t eerst hoorde toen.

die "stem" gebruiken ze nu nog
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_69933713
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je bedoelt het metro-viaduct? Tja, volgens mij heeft Zuid wel grotere problemen dan dat. De reden dat veel mensen er niet heen willen is omdat het een zwaar belabberd imago heeft, er vele verpauperde wijken staan, alles volgebouwd is met treurige jaren '50 woningen en de criminaliteit er de pan uit rijst.

Daar had een tunnel weinig verschil in gemaakt lijkt me
Meer dat mensen het niet echt waarderen dat er elke 5 minuten een metro langsdendert vol met passagiers die zo de privacy van je eigen huis in kunnen gluren.
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 15:15:54 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69937479
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, als je zelf niets voorstelt ga je maar patsen met het OV van je stad, tis maar waar je je eigenwaarde vandaan haalt he? .
Wat HeatWave zegt.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:10:55 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69939720
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:15 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wat HeatWave zegt.
Alleen sukkels laten de discussie daar op uitlopen. Het ging over de metro's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:12:34 #48
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69939801
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Meer dat mensen het niet echt waarderen dat er elke 5 minuten een metro langsdendert vol met passagiers die zo de privacy van je eigen huis in kunnen gluren.
Ja, nog even... Als die metro ondergronds was gegaan was Zuid een bloeiend, welvarend, veilig, fris en fruitig stadsdeel geworden natuurlijk
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:19:40 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69940103
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, nog even... Als die metro ondergronds was gegaan was Zuid een bloeiend, welvarend, veilig, fris en fruitig stadsdeel geworden natuurlijk
Ja, minstens!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:30:24 #50
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69940528
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:09 schreef o.us het volgende:
Rotterdamse metro FTW Bijna alle stations zijn ondergronds.
Ik snap sowieso niet waarom ze het in Amsterdam een metro durven te noemen omdat ze 5 ondergrondse stations hebben.

De Rotterdamse metrotrein :
[ afbeelding ]

En de Amsterdamse :
[ afbeelding ]
Bijna alle stations zijn onder de grond in R'dam???

Even kijken:

De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Pernis- Vijfsluizen – Troelstralaan – Parkweg – Schiedam Centrum (NS) – Marconiplein – Delfshaven – Coolhaven – Dijkzigt – Eendrachtsplein – Beurs – Blaak (NS) – Oostplein – Gerdesiaweg – Voorschoterlaan – Kralingse Zoom – Capelsebrug – Slotlaan – Capelle Centrum – De Terp.


De Akkers – Heemraadlaan – Spijkenisse Centrum – Zalmplaat – Hoogvliet – Tussenwater – Poortugaal – Rhoon – Slinge – Zuidplein – Maashaven – Rijnhaven – Wilhelminaplein – Leuvehaven – Beurs – Stadhuis – Centraal Station (NS).


Alleen de dikgedrukte stations zijn ondergronds, de rest is bovengronds dus

Maar inderdaad, het metronet van de r'damse metro is erg uitgebreid en naar mijn idee ook erg goed en bijna altijd op tijd.

De lijn dwars door de tarwewijk is inderdaad wel erg sneu aangelegd zo dwars door een woonwijk. Daar had een tunnel meer op zijn plaats geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door Metro2005 op 11-06-2009 16:36:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')