abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69929200
Eerder topic als achtergrond: Krakers vallen woning binnen

Onderstaand vind je een verwijzing naar een artikel uit het AD waarin wordt aangegeven dat een man in de problemen zit omdat krakers zijn woning hebben gekraakt en uitgewoond.
Nu heb ik het sowieso al nooit zo op krakers omdat ik het asociaal vind dat zij 'zomaar' dingen opeisen die niet van hun zijn. Dat onder het motto van : gebruik jij het niet, dan doen wij het. Waar halen zij het recht vandaan? Waarom mag er niet tegen worden opgetreden? Waarom liegen zij altijd (huis stond een jaar leeg).
Daar er op FOK toch ook wel aardig wat linkse rakkers zitten ben ik wel benieuwd hiernaar.

http://www.ad.nl/rotterda(...)_huis_in_woning.html

Krakers, het uitschot van de maatschappij!
quote:
ROTTERDAM - Gerard Devilee, de Rotterdammer wiens woning onlangs van de ene op de andere dag was bezet door krakers, heeft zijn huis terug.

Beduusd loopt Devilee door zijn huis aan de Charloisse Lagedijk in Rotterdam-Zuid. De wanden zijn beklad met anarchistische tekens en wilde tekeningen. De kussens zijn van de bank gehaald, het servies ligt in stukken op de grond. Buiten liggen de resten van barkrukken die in de hens zijn gestoken. ,,Ik denk dat ik nog geen peper- en zoutstelletje over heb,’’ zegt de 53-jarige man.

De krakers die Devilee uit zijn eigen huis hebben gezet, zijn gisteren vertrokken nadat de politie dat had geëist. De bewoner kwam er twee weken geleden achter dat zijn huis was gekraakt. Hij belde de politie, maar die greep niet meteen in. De krakers beweerden namelijk dat het pand al zeker een jaar leegstond en dus legaal gekraakt mocht worden. Nadat Devilee zijn verhaal vertelde in deze krant, stelde burgemeester Aboutaleb een onderzoek in. Duidelijk werd dat het pand weldegelijk bewoond werd. Exit krakers.

,,Ach jee, ach jee,’’ stamelt Devilee als hij ziet dan zijn jugendstil lamp nog redelijk onbeschadigd in een hoekje ligt. ,,Daar ben ik blij mee.’’ Even later slaakt hij weer een diepe zucht. Foto’s van zijn kinderen liggen op de grond van de slaapkamer boven. Op wat kleding na is de ruimte leeggehaald.

Plots wandelen twee krakers het huis binnen. Ze pakken de salontafel en gooien die achterin een grote, groene bus. Devilee staat erbij en kijkt ernaar. ,,Wat moet ik doen? Ik heb geleerd om beheersd te blijven. Als ik wat zou doen, kan ik niet meer stoppen. Dan zit ik straks twee jaar in de cel.’’

Als de krakers weg zijn, stapt Devilee met zijn lamp onder zijn arm op zijn fiets. Weg van het huis, nog niet wetend waar nu te slapen. Hij verzucht: ,,Dit is onbewoonbaar. Ik weet niet waar ik moet beginnen om het weer op te knappen.’’ Aangifte tegen de krakers doet Devilee niet, want dat heeft volgens hem geen zin. Wel tegen de politie. ,,Die had deze puinhoop kunnen voorkomen.’’

[ Bericht 30% gewijzigd door paddy op 11-06-2009 19:03:40 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:38:45 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69929314
quote:
Plots wandelen twee krakers het huis binnen. Ze pakken de salontafel en gooien die achterin een grote, groene bus. Devilee staat erbij en kijkt ernaar.
Droog
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:41:05 #3
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_69929403
bij kantoorpanden heb ik er minder moeite mee maar dit gaat toch echt een beetje te ver zeker omdat het huis volstond met spullen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_69929447
Ik zou werkelijk een hele knokploeg inhuren om die gasten eruit te sodemieteren

Echt ongelooflijk wat er daar gebeurt. Ik zou werkelijk helemaal flippen
  Forum Admin donderdag 11 juni 2009 @ 11:44:02 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_69929526
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef Matty___ het volgende:
bij kantoorpanden heb ik er minder moeite mee maar dit gaat toch echt een beetje te ver zeker omdat het huis volstond met spullen.
Ik heb er wel moeite mee. Je moet gewoon met je poten van andermans bezittingen afblijven.
Als het mij was overkomen had ik best wat zinvol geweld overwogen om die zwervers uit mijn huis te krijgen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:44:09 #6
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69929530
Het is jammer dat je dit tuig niet aan kunt pakken, want die hebben natuurlijk geen rode cent te besteden.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:46:05 #7
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69929608
Ongelooflijk.
En dat die man zo rustig blijft, ik zou helemaal door draaien als dat gajes dat in mijn huis zouden doen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:48:06 #8
136444 RedBloodsucker
sol omnibus lucet
pi_69929695
Het recht halen ze uit de wet.. Onder bepaalde voorwaarden mogen huizen gekraakt worden. Dit verhaal is niet tekenend voor de krakersgemeenschap. Het gebeurt vaak dat krakers afspraken maken met de eigenaars van de panden die ze kraken. Wat deze krakers doen kan uiteraard niet, en het lijkt me dat ze in een strafrechtelijke zaak niet sterk zijn. Maar vindt de verantwoordelijken maar eens, en ga die slepende procedures maar eens door. Erg vervelend voor die man. Maar zoals christelijke dominees zich soms schuldig maken aan pedofilie, imams aan haat zaaien, politici aan verkwisting van belastinggeld, zo komt elke sociale gemeenschap af en toe in een negatief daglicht te staan. Je mag generaliseren en er op kotsen, maar je bereikt er niets mee.
pi_69929749
Ik kan er sowieso met m'n verstand niet bij dat dit uberhaupt legaal is
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:54:52 #10
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_69929960
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik heb er wel moeite mee. Je moet gewoon met je poten van andermans bezittingen afblijven.
Als het mij was overkomen had ik best wat zinvol geweld overwogen om die zwervers uit mijn huis te krijgen.
als een kantorenpand 2 jaar leeg staat omdat niemand de huur ervoor wil betalen omdat het te oud is en het te duur is om het te laten slopen dan zie ik het probleem er niet van in.

bij woonhuizen vind ik het een ander verhaal
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:55:27 #11
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_69929985
Bij die titel dacht ik dat krakers een hius mochten houden.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_69930245
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:49 schreef babba het volgende:
QFT
pi_69930276
Tuig is het.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:06:51 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69930466
Het zal ongetwijfeld waar zijn dat dit een uitzondering is. Veel krakers zorgen juist dat buurten niet half leeg komen te staan, dat wijken die op een slooplijst staan niet verpauperen, zorgen goed voor het pand en hebben een prettig contact met de buurt.

Maar zolang de huidige situatie dit soort dingen in de hand werkt, moet het gewoon over zijn. Jammer voor de goeden, maar rechtsbescherming voor burgers moet voorop staan.
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 12:10:39 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69930607
Te belachelijk dat ze dus ook wettelijk gewoon in hun recht kunnen staan. Het zoveelste voorbeeld van de volkomen pure achterlijkheid van Nederland. Van andersmans spullen blijf je af, zo simpel hoort het te liggen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:11:55 #16
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_69930657
Dat krakers in een leegstaand pand (was dit leegstaand?) gaan zitten prima. Maar het slaat nergens op om dan maar alles te slopen.
To doom or not to doom
pi_69930738
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:11 schreef A-mineur het volgende:
Dat krakers in een leegstaand pand (was dit leegstaand?) gaan zitten prima. Maar het slaat nergens op om dan maar alles te slopen.
Daarom is dit ook zo'n raar verhaal. Zoiets gebeurt echt zelden.
Helaas vrees ik dat dit verhaal gebruikt zal worden om lekker krakers te demoniseren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:14:24 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69930768
quote:
Dat krakers in een leegstaand pand (was dit leegstaand?)
nee, die vent woonde er gewoon.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 12:14:53 #19
46149 __Saviour__
pi_69930790
quote:
Zelfs in een lang leegstand pand hebben ze niks te zoeken, het is niet hun eigendom. Echt walgelijk, dat hele kraakconcept
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:16:21 #20
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69930845
En dat tuig maar schelden dat PVVers een bedreiging voor de samenleving zijn
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_69930892
die arme man
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:17:30 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69930900
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee, die vent woonde er gewoon.
Het is echt te bizar voor woorden gewoon
quote:
ROTTERDAM - Na een paar dagen afwezigheid vier krakers op je bank aantreffen. Dat overkwam Rotterdammer Gerard Devilee deze week.Sindsdien verkeert hij in staat van verbijstering. En slaapt in een hotel.

Devilee (59) ziet afgelopen dinsdag zijn eigen open haard branden als hij bij zijn woning komt aanlopen. Hij belt direct de politie, die snel ter plaatse is. Met de agenten betreedt hij de woning. ,,Komen we binnen, zeggen die gasten: 'Deze woning is gekraakt','' verhaalt hij.

Geschokt ziet Devilee hoe een wand al vol graffiti is gespoten. De keuken is half gesloopt. Eenmaal boven blijken alle slaapkamers leeggehaald. Op één na, daar is alle inboedel op een grote hoop gegooid. ,,Mijn overhemden, administratie. Echt alles.''

Verbouwereerd richt Devilee zich tot een van de twee politie-agenten. Die zegt dat hij een civiele procedure moet starten bij de rechtbank als hij wil dat ze er uit gaan. ,,Die krakers beriepen zich erop dat de woning al een jaar leegstond. Dan mag een woning worden gekraakt. Maar dat is onzin, ik woon er al een paar jaar en sta hier ook ingeschreven. Het zijn gewoon inbrekers,'' klinkt het met ingehouden woede.

Sindsdien verblijft Devilee in een hotel waar hij zich tijdens slapeloze nachten het hoofd breekt over wat hem overkomt. In de paar dagen dat de krakers in de woning zitten, is er flink huisgehouden. Naast de woning ligt een deel van de keukeninboedel en een hoop administratie, waaronder blauwe enveloppen geadresseerd aan G.M. Devilee. De krakers zelf zijn op het moment van het bezoek niet aanwezig.

Moedeloos steekt Devilee zijn zoveelste sigaar op. Hij heeft de politie en burgemeester Aboutaleb al geschreven en beschikt over zes verklaringen van omwonenden en bedrijven uit de buurt die bevestigen dat hij de bewoner is. Ook de politie bevestigt Devilees verhaal, maar blijft erbij dat hij een civiele procedure moet starten. Iets anders zit er voor de Rotterdammer niet op.
Goede tip voor inbrekers. Als je gesnapt wordt, zeg je gewoon dat je aan het kraken bent
pi_69930910
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:16 schreef Het_hupt het volgende:
En dat tuig maar schelden dat PVVers een bedreiging voor de samenleving zijn
Want krakers zijn zoooooo gevaarlijk....
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 12:18:53 #24
46149 __Saviour__
pi_69930939
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Want krakers zijn zoooooo gevaarlijk....
Het is gewoon puur tuig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:21:45 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_69931045
quote:
De bewoner kwam er twee weken geleden achter dat zijn huis was gekraakt.
Beetje vaag artikel... Was meneer op vakantie ? Of heeft hij 2 woningen.

Als bewoner heb je toch wel door als mensen in je bed slapen
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:22:17 #26
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69931061
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is gewoon puur tuig.
dat dus, aanpakken dat werkschuw gezindel
pi_69931222
Zelfde als twee weken geleden?!
Krakers vallen woning binnen
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:36:46 #28
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69931548
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:21 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Beetje vaag artikel... Was meneer op vakantie ? Of heeft hij 2 woningen.

Als bewoner heb je toch wel door als mensen in je bed slapen
Denk eens logisch na man.
pi_69931626
--Sindsdien verblijft Devilee in een hotel waar hij zich tijdens slapeloze nachten het hoofd breekt over wat hem overkomt. In de paar dagen dat de krakers in de woning zitten, is er flink huisgehouden. Naast de woning ligt een deel van de keukeninboedel en een hoop administratie, waaronder blauwe enveloppen geadresseerd aan G.M. Devilee. De krakers zelf zijn op het moment van het bezoek niet aanwezig.--

Die meneer moet op zo'n moment het pand terugkraken en de boel op slot gooien.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:43:20 #30
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69931729
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:49 schreef babba het volgende:
Dit dus. En als je een paar klappen uit gaat delen om jouw bezit te verdedigen, krijg je zelf een proces aan je broek. Nederland slaap zacht
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69932067

Belachelijk, die gasten moet je echt helemaal kapot slaan. Zodat ze ECHT leren om van andermans spullen af te blijven, echt belachelijk dit.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:59:38 #32
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69932270
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:54 schreef Asgard het volgende:

Belachelijk, die gasten moet je echt helemaal kapot slaan. Zodat ze ECHT leren om van andermans spullen af te blijven, echt belachelijk dit.
Het blijft lastig in te schatten, maar ik denk dat ik wel wat mensen bereid had gevonden om met bivakmuts op en gewapend met een honkbalknuppel die gasten het pand uit te slaan. Dit heeft allang niet meer te maken met het vroegere idealistische kraken. Dit is pure (legale) criminaliteit.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69932708
Vaag verhaal. Eerdere nieuwsberichten vertelden juist dat meneer met zijn vrouw en kinderen in een ander huis woont en dit huis er naast bezit. Een buurtbewoner zou toen ook al toegegeven hebben dat het huis zo goed als onbewoonbaar zou zijn. Als voorbeeld werd gegeven dat de keuken door en door rot zou zijn.

Dit verhaal stinkt.

Neemt niet weg dat dit krakerstuig hard aangepakt zou moeten worden. Kraken is één ding, maar het pand en de inboedel vernielen zou keihard aangepakt moeten worden. Ik vind het ook bijzonder kwalijk dat meneer geen aangifte doet tegen de krakers. Als inderdaad bewezen is dat het huis bewoont was gaat het hier niet om kraken, maar om inbraak, diefstal en het vernielen van inboedel en huis. Als ik me niet vergis is dat gewoon strafbaar. Zeer kwalijk dat meneer ze niet vervolgt. Dan moet hij ook niet piepen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:11:41 #34
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69932740
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:59 schreef LENUS het volgende:

[..]

Het blijft lastig in te schatten, maar ik denk dat ik wel wat mensen bereid had gevonden om met bivakmuts op en gewapend met een honkbalknuppel die gasten het pand uit te slaan. Dit heeft allang niet meer te maken met het vroegere idealistische kraken. Dit is pure (legale) criminaliteit.
Ik ben normaal gesproken erg tegen dit soort vormen van eigenrichting, maar in dit geval valt er wat voor te zeggen ja. Als er mensen in je huis zitten en de politie je verwijst naar de civiele rechter, zit er niet veel anders meer op...
pi_69933880
Rapaille. dat is wat het is.

Krakers mekkeren veelal over huizentekort, terwijl ze enkel oog lijken te hebben voor grote huizen in de binnenstad. Zéér merkwaardig, dat daar de huizennood hoger ligt dan buiten het centrum. Ga werken voor je geld, en huur of koop een woning. Op deze manier profiteren van anderen vind ik uiterst lafhartig en respectloos. Dat nieuwsbericht is natuurlijk helemaal te treurig voor woorden. Opsluiten die bende.
pi_69934029
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben normaal gesproken erg tegen dit soort vormen van eigenrichting, maar in dit geval valt er wat voor te zeggen ja. Als er mensen in je huis zitten en de politie je verwijst naar de civiele rechter, zit er niet veel anders meer op...
Zo zijn Willem Holleder en Cor van Hout hun carriere ook begonnen. Kennelijk de helden van Nederland dat om recht en orde schreeuwt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:41:38 #37
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_69934046
omg wat een omgekeerde wereld.Knap dat die man zo rustig kon blijven nadat de politie zo reageerde. Ik had ze al lang in de nek geknuppeld (krakers en politie).
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_69934837
Wat een laaghartig smerig links tuig. Als ik die eigenaar van dat huis was dan had ik een vliegtuig vol met grieperige mexicanen in laten vliegen en die lui hun longen leeg laten hoesten tussen die dieven.

Ik hoop dat hij zijn gram weet te halen bij de politie, want ook smerig links tuig moet met hun handen afblijven van andermans spullen. Nog verbazingwekkend dat ze zomaar weer vertrekken.
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:02:56 #39
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69934850
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo zijn Willem Holleder en Cor van Hout hun carriere ook begonnen. Kennelijk de helden van Nederland dat om recht en orde schreeuwt.
Dat soort figuren speel je dan in de kaart ja. Een geweldsmonopolie zal alleen gerespecteerd worden als burgers er op kunnen vertrouwen dat het ingezet wordt wanneer nodig.
pi_69936434
Hij heeft zijn huis, of wat ervan over is, weer terug.
quote:
Krakers houden huis in woning
Door MARLIES VAN LEEUWEN

ROTTERDAM - Gerard Devilee, de Rotterdammer wiens woning onlangs van de ene op de andere dag was bezet door krakers, heeft zijn huis terug.

Devilee staat oog in oog met de mannen die zijn huis hadden gekraakt. Hij blijft rustig, ook als ze zijn tafel meenemen. FOTO DE GROEN

Maar echt blij is hij niet. Zijn woning is zwaar beschadigd.

Beduusd loopt Devilee door zijn huis aan de Charloisse Lagedijk in Rotterdam-Zuid. De wanden zijn beklad met anarchistische tekens en wilde tekeningen. De kussens zijn van de bank gehaald, het servies ligt in stukken op de grond. Buiten liggen de resten van barkrukken die in de hens zijn gestoken. ,,Ik denk dat ik nog geen peper- en zoutstelletje over heb,’’ zegt de 53-jarige man.

De krakers die Devilee uit zijn eigen huis hebben gezet, zijn gisteren vertrokken nadat de politie dat had geëist. De bewoner kwam er twee weken geleden achter dat zijn huis was gekraakt. Hij belde de politie, maar die greep niet meteen in. De krakers beweerden namelijk dat het pand al zeker een jaar leegstond en dus legaal gekraakt mocht worden. Nadat Devilee zijn verhaal vertelde in deze krant, stelde burgemeester Aboutaleb een onderzoek in. Duidelijk werd dat het pand weldegelijk bewoond werd. Exit krakers.

,,Ach jee, ach jee,’’ stamelt Devilee als hij ziet dan zijn jugendstil lamp nog redelijk onbeschadigd in een hoekje ligt. ,,Daar ben ik blij mee.’’ Even later slaakt hij weer een diepe zucht. Foto’s van zijn kinderen liggen op de grond van de slaapkamer boven. Op wat kleding na is de ruimte leeggehaald.

Plots wandelen twee krakers het huis binnen. Ze pakken de salontafel en gooien die achterin een grote, groene bus. Devilee staat erbij en kijkt ernaar. ,,Wat moet ik doen? Ik heb geleerd om beheersd te blijven. Als ik wat zou doen, kan ik niet meer stoppen. Dan zit ik straks twee jaar in de cel.’’

Als de krakers weg zijn, stapt Devilee met zijn lamp onder zijn arm op zijn fiets. Weg van het huis, nog niet wetend waar nu te slapen. Hij verzucht: ,,Dit is onbewoonbaar. Ik weet niet waar ik moet beginnen om het weer op te knappen.’’ Aangifte tegen de krakers doet Devilee niet, want dat heeft volgens hem geen zin. Wel tegen de politie. ,,Die had deze puinhoop kunnen voorkomen.’’
pi_69936658
heeft die kraker stront aan zijn rug zitten?
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 14:54:27 #42
8781 crew  Frutsel
pi_69936761
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:51 schreef buachaille het volgende:
Ongetwijfeld, ze hebben toch schijt aan alles.

Wel weer dom dat die vent geen aangifte doet
pi_69936813
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:51 schreef buachaille het volgende:
Liever langharig dan kortzichtig
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:56:26 #44
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69936830
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, ze hebben toch schijt aan alles.

Wel weer dom dat die vent geen aangifte doet
Wel wat vreemd inderdaad, temeer omdat ze zijn salontafel onder zijn neus stelen. Volgens mij mag hij gepast geweld gebruiken om deze diefstal tegen te gaan.
pi_69936917
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
Liever langharig dan kortzichtig
Liever kort haar en een schone rug dan lang haar en stront aan m'n rug.
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 14:59:55 #46
8781 crew  Frutsel
pi_69936956
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wel wat vreemd inderdaad, temeer omdat ze zijn salontafel onder zijn neus stelen. Volgens mij mag hij gepast geweld gebruiken om deze diefstal tegen te gaan.
Hij heeft vast wat te verbergen
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:00:49 #47
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_69936994
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja in Nederland moet je in zo'n situatie de politie bellen die vervolgens een uur later aan komt zetten om een proces op te maken. Vervolgens wordt het desbetreffende voorwerp (waarschijnlijk) nooit meer gevonden.

De werkwijze van Nederland is: Genezen is beter dan voorkomen (ja het gezegde omgedraaid).
To doom or not to doom
pi_69937016
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:59 schreef Frutsel het volgende:

Hij heeft vast wat te verbergen
Of het is een verstandige man en dacht hij bij zichzelf: voor een beetje brakke inboedel ga ik geen toestanden schoppen met extreem-links tuig.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:02:10 #49
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69937037
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:58 schreef buachaille het volgende:

[..]

Liever kort haar en een schone rug dan lang haar en stront aan m'n rug.
pi_69937199
Wat een verhaal zeg.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:18:43 #51
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69937569
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:48 schreef RedBloodsucker het volgende:
Het recht halen ze uit de wet.. Onder bepaalde voorwaarden mogen huizen gekraakt worden. Dit verhaal is niet tekenend voor de krakersgemeenschap. Het gebeurt vaak dat krakers afspraken maken met de eigenaars van de panden die ze kraken. Wat deze krakers doen kan uiteraard niet, en het lijkt me dat ze in een strafrechtelijke zaak niet sterk zijn. Maar vindt de verantwoordelijken maar eens, en ga die slepende procedures maar eens door. Erg vervelend voor die man. Maar zoals christelijke dominees zich soms schuldig maken aan pedofilie, imams aan haat zaaien, politici aan verkwisting van belastinggeld, zo komt elke sociale gemeenschap af en toe in een negatief daglicht te staan. Je mag generaliseren en er op kotsen, maar je bereikt er niets mee.
Wat wel tekenend is dat ze alle woningen die ze kraken helemaal uitwonen hahahahhihihi
pi_69937698
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat soort figuren speel je dan in de kaart ja.
Die innige band tussen de georganiseerde criminaliteit en de vastgoedsector is niet nieuw. Het zijn juist altijd de speculanten die de knokploegen inhuren, dat is van dat volk wat er niet moeilijk over doet om ernstig geweld te plegen om een pand uit winstbejag een paar jaar leeg te laten staan en zo lekker te parasiteren op een stad. Je zult begrijpen dat ik daar totaal geen medelijden mee heb, laat staan begrip voor.
quote:
Een geweldsmonopolie zal alleen gerespecteerd worden als burgers er op kunnen vertrouwen dat het ingezet wordt wanneer nodig.
Nee hoor. Je hebt altijd figuren die hun hand niet omdraaien voor geweld wanneer dat geld oplevert. Ik ben wel met je eens dat de burger ook tegen krakers beschermd moet worden, maar het verhaal van deze meneer en deze krant vertrouw ik voor geen meter. En het legale van kraken betreft op zich ook zuiver en alleen het bewonen, dus in principe is het enige belang van de burger wat daardoor aangetast wordt het speculatiebelang, en dat verdient in het geval van gebouwen in de stad in mijn optiek geen bescherming.

Ik vind wel dat buurtbewoners moeten worden beschermd tegen krakers van de asociale soort. Maar dat staat verder los van of het pand gekraakt of gehuurd is, en dat is ook niet waarvoor ooit een knokploeg in actie is gekomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:25:03 #53
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69937779
Goed dat hij de politie aansprakelijk stelt voor de schade. Die hebben immers de plicht op te komen voor de burgers wiens rechten geschonden worden.
pi_69937844
De les is: in soortgelijke gevallen nooit de politie bellen, regel liever een knokploeg.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:27:31 #55
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_69937854
Vraag aan die Hell's angels of ze een handje kunnen helpen.
pi_69940969
Ik vind het ook zo erg dat wanneer je een kraker confronteert met zijn fantastische leven (dus geen werk of ander inkomen buiten een uitkering), leven in huizen van anderen en het dragen van 3e hands kleding etc dat ze je echt staan aan te kijken of je water laat branden. Ze vinden het doodnormaal dat ze niet werken , waarom zou je in godsnaam werken als je geld kunt krijgen kreeg ik te horen. Afknallen dat soort gasten. Zodra ze een camera zien worden ze overigens nog agressief ook, hoe lomp is dat.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:55:06 #57
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69941639
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik vind het ook zo erg dat wanneer je een kraker confronteert met zijn fantastische leven (dus geen werk of ander inkomen buiten een uitkering), leven in huizen van anderen en het dragen van 3e hands kleding etc dat ze je echt staan aan te kijken of je water laat branden. Ze vinden het doodnormaal dat ze niet werken , waarom zou je in godsnaam werken als je geld kunt krijgen kreeg ik te horen. Afknallen dat soort gasten. Zodra ze een camera zien worden ze overigens nog agressief ook, hoe lomp is dat.
Het vervelende met dit soort gasten is dat ze als bloedzuigers aan de verzorgingsstaat hangen. Ze dragen helemaal niks bij aan de samenleving die ze in leven houdt. Ze zoeken alle gaten in het wetboek op, om zoveel mogelijk te kunnen misbruiken en profiteren. Hun eigen bijdrage bestaat uit grachtenpanden uitwonen, mensen bedreigen, rotzooi maken en leed veroorzaken. Ze verlangen naar anarchie, maar krijgen geld via de "vervloekte kapitalistische belastingbetaler". Dit alles doen zij zogenaamd onder het mom van idealisme. Hierdoor lijkt het alsof ze lieve boomknuffelaars zijn, maar ondertussen zijn het gewoon ordinaire criminelen. En zolang wij de wet niet dichttimmeren blijven deze bloedzuigers doorgaan met stelen, bedriegen en oplichten.
pi_69942724
quote:
wat lul je man, je hebt er nog nooit 1 ontmoet

sowieso.. "een kraker".. alsof het een aparte soort betreft met allemaal gelijke kenmerken..
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:51:23 #59
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69943940
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:19 schreef Yorrit het volgende:

[..]

sowieso.. "een kraker".. alsof het een aparte soort betreft met allemaal gelijke kenmerken..
Wat scheelt het?
pi_69944003
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:19 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Wat lul ik? Wij hadden hier een villa vol met die kutpaupers die de hele fucking nacht iedereen wakker hielden en tot overmaat van ramp ruzie kreeg met de plaatselijke kaalkopjes, links tegen rechts de hele nacht. Gezellig niet? Dus zeg nu nog eens dat ik er nog nooit een heb ontmoet, leuk dat jij voor anderen kunt uitmaken wie ze wel of niet hebben gezien/meegemaakt.
En ja , krakers zijn allemaal hetzelfde, allemaal werkeloos en profiterend van dingen waar andere mensen WEL hard voor werken. Jij als Hagenees zou toch wel moeten weten hoe dat kutvolk zich beweegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ronnie_bravo op 11-06-2009 17:59:43 ]
pi_69944120
Tvp
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:09:43 #62
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69944579
quote:
Waar haal je vandaan dat krakers niet werken maar een uitkering hebben?

En 'afknallen', wow. Toe maar, flinke taal hoor.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:10:20 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69944604
Pand in de fik steken met het tuig erin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:11:14 #64
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69944626
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Pand in de fik steken met het tuig erin.
Zonder het aan de eigenaar te vragen? En zijn eigendomsrecht dan?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:11:28 #65
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69944633
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Jij als Hagenees zou toch wel moeten weten hoe dat kutvolk zich beweegt.
Goede edit
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:11:55 #66
45206 Pietverdriet
pi_69944651
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:11 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Zonder het aan de eigenaar te vragen? En zijn eigendomsrecht dan?
Als ik de eigenaar van het pand was, zou ik dit doen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:14:54 #67
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69944747
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij zou je eigen huis in de fik steken?
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:15:30 #68
45206 Pietverdriet
pi_69944762
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jij zou je eigen huis in de fik steken?
In een geval als dit, ja.
pi_69945022
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In een geval als dit, ja.
Succes met de verzekering
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:28:51 #70
45206 Pietverdriet
pi_69945177
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Succes met de verzekering
Succes met je brandwonden
pi_69945371
Ben benieuwd wie elkaar de schuld gaan toeschuiven zodat uiteindelijk die man alsnog met lege handen staat en op eigen kosten z'n boeltje weer moet gaan inrichten.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:34:34 #72
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69945378
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou ze een voor een 'geruisloos' laten verdwijnen
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:36:02 #73
45206 Pietverdriet
pi_69945427
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:34 schreef xFriendx het volgende:
Ben benieuwd wie elkaar de schuld gaan toeschuiven zodat uiteindelijk die man alsnog met lege handen staat en op eigen kosten z'n boeltje weer moet gaan inrichten.
Ik voorspel je dat deze man er zwaar de dupe van zal zijn en dat de politiek correcten lekker wegkijken.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:37:27 #74
45206 Pietverdriet
pi_69945473
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:34 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik zou ze een voor een 'geruisloos' laten verdwijnen
Zou ze een het liefst achter de auto hangen en een stukje gaan rijden.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:38:59 #75
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69945531
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou ze een het liefst achter de auto hangen en een stukje gaan rijden.
joh, da's niet zo milieuvriendelijk, uitlaatgassen enzo jwt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')