abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:22:46 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69916075
Het vorige deel: Slank # 759 Stik maar met je viscuisine! :6
Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_69916110
Niet FiPo
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:24:55 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69916189
sepo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:26:06 #4
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69916246
DaD: een cupcake is over het algemeen van een andere structuur, lijkt meer op cake (goh ) terwijl een muffin meer op het binnenste van een warm stokbrood lijkt zeg maar. Muffins zijn (in theorie) ook stukken hoger dan cupcakes.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_69916267
Inderdaad naar bed
Morgen misschien weer eindelijk tijd om bij te lezen
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:26:47 #6
148689 Muis006
pi_69916282
En ik word echt gék van die diclofenac en het opgeblazen gevoel dat daarbij hoort . Mijn buik is wel een luchtballon, ik wou dat ik erin vliegen kon.

Van voor naar achter van links naar rechts
pi_69916316
wat gaat het weer snel hier, ik heb net een paar handjes cashewnootjes op, nouja beter dan de chips, waar ik eigelijk zin in had
pi_69916368
Het verschil tussen muffins en cupcakes hangt een beetje af van wie je voor je hebt. Ik zou zeggen: muffins zijn echt van die luchtige dingen, cupcakes meer cake-achtig: vettig, zwaarder. Maar dat is geen wet van Meden en Perzen.

Chico, dat bruisen komt idd door het ontstaan van CO2-belletjes. Die zorgen er in gebak voor dat het mooi luchtig wordt.

Verder, over het bakpoeder/bicarbonaat/bakmeeldilemma: bakmeel is bloem met wat bakpoeder. IMHO kun je in het algemeen net zo goed zelf mengen. Bicarbonaat is een onderdeel van bakpoeder (meestal samen met wijnsteenzuur). Met een zuur erbij krijg je dan gasvorming als je 't in de oven zet. In muffinrecepten zie je vaak het gebruik van zowel bakpoeder als bicarbonaat, met een zure vloeistof. Dit lijkt dubbelop, maar geeft wel het meest luchtige resultaat

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 10-06-2009 22:48:10 ]
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:28:44 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69916383
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:27 schreef Ek-Mei het volgende:
wat gaat het weer snel hier, ik heb net een paar handjes cashewnootjes op, nouja beter dan de chips, waar ik eigelijk zin in had
Ik een hand pinda's en een paar dropjes.
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:29:54 #10
148689 Muis006
pi_69916447
Ik en mijn ballon gaan slapen.

Trusten!
pi_69916483
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik een hand pinda's en een paar dropjes.
drop op mijn werk hebben we altijd van die grote zakken zachte, zoete figuurdrop van de aldi
pi_69916609
en ik ga naar bed want morgen gaat de wekker om 5.30

pi_69916628
Verder, wat betreft eventuele kook/eetmeets: ik wil best een etentje organiseren voor wat slankies, al dan niet samen gekookt. Ergens tussen nu en eind september!
Ik vrees dat ik niet genoeg ruimte en keukenspullen heb om heel Slank te ontvangen; als er veel animo is, kunnen we misschien splitsen, of we kunnen ergens een kookstudio afhuren (op een meer centrale plaats)?

Wie zin heeft: stuur me even een PM en laat ook meteen weten wat je wilt: alleen eten of ook koken, en indien koken, of je evt een kookstudio ook leuk vindt. Dan inventariseer ik even hoeveel animo er is en wat de bijpassende opties zijn.
pi_69917510
Hallo . Het wil niet echt lukken met vroeg gaan slapen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_69918522
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:47 schreef kwakveense het volgende:
@ pf: waarom bestel je bij albert? dat is toch veel duurder dan even naar de lokale super fietsen?
Nee het was juist goedkoper. Ik had een kortingsbon van 10 euro en de bezorgkosten waren 6 euro. Dus 4 euro korting!

Plus dat ik bijvoorbeeld zocht op "melk" en dan sorteren op prijs en de goedkoopste nemen. En dat bij elk product. Dat ga ik echt niet in de super doen En ik heb allemaal zware ding in de bonus genomen die ik anders misschien niet zou halen of iedere keer maar een..
pi_69918720
Tvpee! Ik heb niet meer super bijgelezen, alleen het lammetje van Sigme is me bijgebleven, arm ding

Ik ben bij mijn beste vriendinnetje geweest, ik heb d'r een laptop aangesmeerd en we hebben een abonnement op internets en TV uitgezocht voor als ze alleen gaat wonen meet haar kindje (ligt in scheiding). En zondag gaan we misschien nog eventjes stappen in haar durrep (en dat is pas ECHT een durrep).

En tegen de depri in bad geweest vantevoren, alles geshaved, haar gestyled en een kekke rok aangetrokken en in de auto heel hard met dance meegeblerd en nu gaat het weer wat beter (tot de volgende dip )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_69918782
En nu ga ik de laatste muffin opeten en dan slapen.

Welterusten dagboek Slankies
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:22:25 #18
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69918806
tvp en welterusten!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_69918927
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:22 schreef kwakveense het volgende:
tvp en welterusten!
Oh, jou moest ik nog eventjes een flinke dikke knuffel geven! Goed dat je de psych hebt gebeld je verdient het gewoon om weer fijn in je velletje te zitten
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:35:20 #20
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69919352
dat vind ik lief van je syrena! ik hoop dat jij je ook weer snel wat lekkerder voelt... je hebt genoeg aan je hoofd nu...
pi_69919561
Ik ga ook op bed. Sweet dreams, allemaal. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:59:33 #22
331 Merel
Be here now.
pi_69920056
Hoi! Ik wil kleren ruilen bij Tink en koken bij CF en sushi eten bij MoBlo en toekijken hoe jullie spinnen bij Cycle. Ben ik dan nog een meetmogelijkheid vergeten?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 11 juni 2009 @ 05:02:51 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_69922772
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:33 schreef Ek-Mei het volgende:
en ik ga naar bed want morgen gaat de wekker om 5.30

Ah, lekker uitslapen

Ik ga werken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_69922901
Goedemorgen allemaal
Nu naar mijn werk en vanmiddag een erg natte shoot zo te zien
  donderdag 11 juni 2009 @ 07:30:58 #25
331 Merel
Be here now.
pi_69923067
Ik pas in een rokje waar ik voor het laatst in paste toen ik nog op de middelbare school zat ofzo
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_69923093
Het blijft de hele dag regenen . En ik was afgevallen, maar het is er nu alweer bij en dat is stom.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_69923099
Goedemorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat een heerlijk werk-weer
Ja doei.
pi_69923133
Bleeh, door die ploegendiensten ben ik mijn hele slaapritme bijster, weet niet meer eens wat dag-nacht is.

Goedemorgen btw.
pi_69923164
goedemorgen en ik wil dat het droog wordt want met OV naar mijn werk is zowat niet te doen en dan ben ik ook niet op tijd bij de sportschool vanavond. Dus eigenljik ist helemaal niet zo'n goede morgen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69923186
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 07:41 schreef F04 het volgende:
Bleeh, door die ploegendiensten ben ik mijn hele slaapritme bijster, weet niet meer eens wat dag-nacht is.

Goedemorgen btw.
wat doe je hier?
Ja doei.
pi_69923303
Goedemorgen

Wilde ik net beginnen met het afronden van mijn deelvraag die ik uiterlijk 11 uur moet inleveren; heb ik mijn laatste versie niet op mijn USB stick staan Wilde ik mijn zusje bellen (die is thuis), ligt ze nog te pitten dus ze reageert niet! Hmmpf, begint goed

Lijstje dump:
O: cruesli met melk en een beker optimel
T: water en banaan
L: op kantoor, geen idee wat ze vandaag voor iets hebben!
T: water, appeltje
D: wat de pot schaft, ik geloof dat het spinazie met gekookte aardappelen en haaskarbonade wordt..
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:04:32 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69923311
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 07:30 schreef Merel het volgende:
Ik pas in een rokje waar ik voor het laatst in paste toen ik nog op de middelbare school zat ofzo
Leuk is dat hè . Ik pas ook weer in een Levi's van toen ik 16 was.
Maar ik vind dat nu zo'n foeilelijk ding dat ik hem toch niet meer aan doe .

Goedemorgen . Triest weer hier .

Ik wil ook naar CF en hoe en wat maakt me niet zoveel uit, maar ik ben wel degene die het verst moet reizen, dus ik moet nog zien of het wel haalbaar is... Misschien tot A'dam treinen en dan vanaf A'dam oid met iemand meerijden?
Niet meer actief op Fok!
pi_69923323
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 07:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat doe je hier?
Nah, zag dit topic bij toeval in de AT staan. Enfin, ik vlucht weer gauw terug naar GC.

EDIT: Ik zie net dat ik in het verkeerde topic heb gepost. Sorry, ben namelijk niet zo helder op het moment.

[ Bericht 22% gewijzigd door F04 op 11-06-2009 08:12:44 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:06:13 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69923325
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 07:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat doe je hier?
Inderdaad .

Niet onaardig bedoeld hoor

O ja, verder wilde ik nog even zeggen dat ik het best wel decadent vind van PF dat ze eten bij Albert.nl bestelt. Kom op zeg . Je bent een jonge, gezonde, frisse meid! Wat is er mis met naar de AH fietsen / lopen en zelf een tas vol boodschappen halen? Ik vind Albert.nl meer voor mensen die slecht ter been zijn, zoals invaliden of bejaarden. Maar goed, just my 2 cents . Volgens mij bezorgt Albert hier niet eens .
Niet meer actief op Fok!
pi_69923384
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Inderdaad .

Niet onaardig bedoeld hoor

O ja, verder wilde ik nog even zeggen dat ik het best wel decadent vind van PF dat ze eten bij Albert.nl bestelt. Kom op zeg . Je bent een jonge, gezonde, frisse meid! Wat is er mis met naar de AH fietsen / lopen en zelf een tas vol boodschappen halen? Ik vind Albert.nl meer voor mensen die slecht ter been zijn, zoals invaliden of bejaarden. Maar goed, just my 2 cents . Volgens mij bezorgt Albert hier niet eens .
eensch
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:32:56 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69923579
Hooi! Even een stomme vraag voor ik op mn fiets de regen ga trotseren: ik heb gisteren een stuk zalm gekocht (excellent was goedkoper dan gewoon! ) en dat ga ik morgen (12e) maken. Maarrrr! Op de verpakking staat dat ie tot de 11e houdbaar is. Nou denk ik dat dat meestal niet zo'n wereldschokkende ramp zal wezen, maar ik dacht: ik kan hem voor de zekerheid ook in de vriezer mikken

What say you: gewoon in de koelkast of in de vriezert?

Ik ben een beetje een vis-noob
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_69923813
Mogguh mensen

Gaan we meeten bij CF? Of is het een mini meet van enkelen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:50:04 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69923892
Ik ben er vandoor

Tataaa
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:50:14 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69923900
Goeiemorgen

Hier ook echt pleurisweer, maar ik wil toch zo echt ff richting de sportschool voor de ochtendles RPM!

Wij bestellen soms ook wel eens bij albert. Soms uit tijdgebrek, maar meestal als we echt heel veel moeten hebben, zoals bij onze verjaardagen. Dan hoef ik niet met m'n kraaklijf 3 trappen op met kratten bier, wijn en fris. Denk dat we 3 a 4 keer per jaar daar bestellen, verder halen we het gewoon, want het is best prijzig inderdaad.

En nu ff ontbijten .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69923969
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Leuk is dat hè . Ik pas ook weer in een Levi's van toen ik 16 was.
Maar ik vind dat nu zo'n foeilelijk ding dat ik hem toch niet meer aan doe .

Goedemorgen . Triest weer hier .

Ik wil ook naar CF en hoe en wat maakt me niet zoveel uit, maar ik ben wel degene die het verst moet reizen, dus ik moet nog zien of het wel haalbaar is... Misschien tot A'dam treinen en dan vanaf A'dam oid met iemand meerijden?
Niet alleen jij hoor. .
pi_69924071
ik sport me de tering en val niet af stom!
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:58:14 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69924092
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Niet alleen jij hoor. .
Ja maar het zal wel op een zaterdag zijn en dan kun jij niet, zei je. Dus .
Niet meer actief op Fok!
pi_69924125
als het 3 maanden van te voren laten weten heeft DaD alle tijd om vrij te vragen
Ja doei.
pi_69924170
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar het zal wel op een zaterdag zijn en dan kun jij niet, zei je. Dus .
Oh, er wordt al vanuit gegaan dat ik er niet bij ben. Aha.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:02:46 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69924202
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:59 schreef motorbloempje het volgende:
als het 3 maanden van te voren laten weten heeft DaD alle tijd om vrij te vragen
Idd.
En dan hoef ik niet alleen te reizen .
Niet meer actief op Fok!
pi_69924386
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
Same, maar als ik meer ga sporten ga ik er ook bij eten als een bootwerker, misschien is dat het verband in mijn geval
pi_69924428
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goeiemorgen

Hier ook echt pleurisweer, maar ik wil toch zo echt ff richting de sportschool voor de ochtendles RPM!

Wij bestellen soms ook wel eens bij albert. Soms uit tijdgebrek, maar meestal als we echt heel veel moeten hebben, zoals bij onze verjaardagen. Dan hoef ik niet met m'n kraaklijf 3 trappen op met kratten bier, wijn en fris. Denk dat we 3 a 4 keer per jaar daar bestellen, verder halen we het gewoon, want het is best prijzig inderdaad.

En nu ff ontbijten .
dat vind ik iets anders, jij kunt niet zomaar zware boodschappentassen tillen zonder problemen, en voor een feestje een x met kratten bier erbij oid vind ik het wat anders, dan gewoon zomaar.

Ik moet zeggen dat ik er zelfs nog nooit aan heb gedacht om het zo te bestellen, ik haal altijd mijn boodschappen gewoon zelf en als het ECHT veel is, leen ik een auto van mijn ouders.
Als ik later miljoenen verdien, bestel ik wel bij albert.nl, nu besteed ik mijn centjes liever aan iets anders.
pi_69924459
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hooi! Even een stomme vraag voor ik op mn fiets de regen ga trotseren: ik heb gisteren een stuk zalm gekocht (excellent was goedkoper dan gewoon! ) en dat ga ik morgen (12e) maken. Maarrrr! Op de verpakking staat dat ie tot de 11e houdbaar is. Nou denk ik dat dat meestal niet zo'n wereldschokkende ramp zal wezen, maar ik dacht: ik kan hem voor de zekerheid ook in de vriezer mikken

What say you: gewoon in de koelkast of in de vriezert?

Ik ben een beetje een vis-noob
Ik durf het niet te zeggen, Maria, maar je bent inmiddels toch al weg, dus het maakt ook niet uit wat ik zeg
Wat ist geworden, vriezer of koelkast?

Succes in de regen!
pi_69924471
4 op een rij, ik ga mijn spinningcd voor vanavond even checken!
pi_69924504
spinning

volgende week maar weer 's gaan.. vorige keer afgehaakt halverwege dus wil nu de les wel afmaken..
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:16:48 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69924564
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:11 schreef cyclechick het volgende:

[..]

dat vind ik iets anders, jij kunt niet zomaar zware boodschappentassen tillen zonder problemen, en voor een feestje een x met kratten bier erbij oid vind ik het wat anders, dan gewoon zomaar.

Ik moet zeggen dat ik er zelfs nog nooit aan heb gedacht om het zo te bestellen, ik haal altijd mijn boodschappen gewoon zelf en als het ECHT veel is, leen ik een auto van mijn ouders.
Als ik later miljoenen verdien, bestel ik wel bij albert.nl, nu besteed ik mijn centjes liever aan iets anders.
Precies. In het geval van een feestje is het een ander verhaal en in het geval van X_M natuurlijk ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_69924692
Goedemorgen.

Wat een heerlijk weer en wat een prachtige dag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:23:37 #53
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69924744
mogguh

Ik heb ook wel eens bij albert besteld hoor! Ze hebben af en toe een aanbieding dat je bijv. 10 euro korting krijgt, en bezorgen kost ongeveer 5 euro dus dan heb je 5 euro korting op je boodschappen en ze komen het nog brengen ook Ik bestel dan een shitload aan zware en lang houdbare dingen, lekker makkelijk

maargoed, lijstjeeeees:

Gisteren:
O: havermout met banaan en pindakaas
L: 4x allinsonbrood (1x 30+ en blauwe kaas tosti, 1x vegapate)
T: paprika en komkommer dippen in hummus
D: huisgenoot van vriend 'kookt' (lees: vies vet taai droog vlees, heel vette gebakken aardappels en een miniscule hoeveelheid groente uit blik ) voor 3 personen maakte hij: 1 heel pak (500g ) witte rijst, met 1 zakje voorgesneden nasigroente oid (ik denk de kleinste die hij kon vinden, 200g? ) en uitgedroogde stukjes kipfilet, oh en niet te vergeten de nasi kruidenmix en een halve liter olie EN cassave chips erbij (om in de droge rijst te dippen )
T: laatste cakeje om mezelf te troosten over het avondeten en misschien ook nog een glas wijn en misschien maar beter ook een perzik en een paar stukjes knackebrod in hummus gedipped

ik vind het echt niet erg om af en toe ongezond te eten, maar dan wil ik wel dat het lekker is, is dat zo raar? ik was echt een beetje chagrijnig van het avondeten gisteren

maar goed, vandaag bepaal ik weer lekker zelf wat ik eet

planning:
O: brinta met banaan en rozijnen
L: 4x allinson (1x vegapate, 1x tosti)
T: golden kiwi als die er nog is, bakje yoghurt
D: moet ik nog bedenken, iig iets met groente
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_69924755
Planning voor vandaag Resultaat van gisteren :
O: brinta
T: 2 3 volkoren matzes met gebraden vegagehakt
L: yoghurt met muesli en lijnzaad
T: 2 1 volkoren knackebrod met houmous + 2 volkoren matzes met gebraden vegagehakt
T: 3 augurken
D: Weet nog niet risotto met spinazie, snijbonen, erwtjes, paprika, lenteui, sjalotjes oude kaas en grada padano, met salade caprese

Planning voor vandaag:
O: brinta
T: kliekje risotto
L: yoghurt met muesli en lijnzaad
T: 3 volkoren matzes met gebraden vegagehakt
T: 1 volkoren knackebrod met houmous, 1 volkoren matze met gebraden vegagehakt, augurken
D: Iets uit de oven
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:24:03 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69924761
Goedemorgen. Kutweer hier
pi_69924785
ja, kutweer maar gelukkig zit ik op 't werk
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:27:06 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69924858
Hier wordt niet bezorgd, maar als ik ¤ 5 korting op de boodschappen zou krijgen en ze brengen het nog langs ook, zou ik ook bestellen. En dat terwijl ik een auto heb Spaart tijd en geld.

En PF, heb je nu ook opgeschreven wat de goedkoopste producten zijn? Hoef je in de AH niet meer te zoeken en ben je in de toekomst ook goedkoper uit.
pi_69924866
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:23 schreef Blurred86 het volgende:
ik vind het echt niet erg om af en toe ongezond te eten, maar dan wil ik wel dat het lekker is, is dat zo raar? ik was echt een beetje chagrijnig van het avondeten gisteren
Was het dan tenminste met liefde bereid?
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:29:00 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69924914
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:13 schreef cyclechick het volgende:
4 op een rij, ik ga mijn spinningcd voor vanavond even checken!
Mag ik deze nog ff een keer tippen?

Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:32:06 #60
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69925027
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]
Was het dan tenminste met liefde bereid?
Nee niet eens Hij zet gewoon alles tegelijk op en dan gaat hij iets anders doen en dan als datgene dat het langst duurt om gaar te worden gaar is dan is het eten klaar.
Als je zijn kooktechniek in beschouwing neemt is het eten trouwens nog verrassend eetbaar
pi_69925147
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:32 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Nee niet eens Hij zet gewoon alles tegelijk op en dan gaat hij iets anders doen en dan als datgene dat het langst duurt om gaar te worden gaar is dan is het eten klaar.
Als je zijn kooktechniek in beschouwing neemt is het eten trouwens nog verrassend eetbaar

Sorry maar die laatste zin is te grappig.
Wel vervelend dat hij zo weinig moeite doet voor jullie avondeten
The way you rock'n'roll
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:37:38 #62
148689 Muis006
pi_69925197
Blurred, hoelang kookt hij de rijst ?
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:39:09 #63
148689 Muis006
pi_69925234
Ik heb trouwens een heel moeilijke beslissing moeten nemen ik wilde dat ene vak herkansen voor een hoger cijfer, maar ik wil de 2 vakken die daarna komen echt dit jaar halen. Dus ik herkans het vak waar ik een hoger cijfer voor wil volgend jaar, zodat ik me nu kan focussen op die andere 2 vakken.

Echt irritant want ik vind dat ene vak veel en veel leuker dan die andere 2, maar ik moet nou eenmaal alles halen om mijn diploma te krijgen
pi_69925247
quote:
Hmmm.
En zelf aanbieden om uitgebreid voor de mannen te koken, is dat wat?
pi_69925269
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:39 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb trouwens een heel moeilijke beslissing moeten nemen ik wilde dat ene vak herkansen voor een hoger cijfer, maar ik wil de 2 vakken die daarna komen echt dit jaar halen. Dus ik herkans het vak waar ik een hoger cijfer voor wil volgend jaar, zodat ik me nu kan focussen op die andere 2 vakken.

Echt irritant want ik vind dat ene vak veel en veel leuker dan die andere 2, maar ik moet nou eenmaal alles halen om mijn diploma te krijgen
Welk voordeel haal je uit een hoger cijfer?
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:41:47 #66
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69925322
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Sorry maar die laatste zin is te grappig.
Wel vervelend dat hij zo weinig moeite doet voor jullie avondeten
Tsja, zelf vind hij het wel lekker geloof ik?
Gelukkig hoef ik het maar heel af en toe te eten, ik ben niet hele weken bij mijn vriend dus meestal lukt het wel om het zo te plannen dat hij 'kookt' op de dagen dat ik er niet ben

@muis: ik heb geen idee hoe lang hij de rijst kookt, het is beter voor mijn bloeddruk als ik niet in de keuken ben als hij kookt
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:42:49 #67
148689 Muis006
pi_69925354
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:40 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Welk voordeel haal je uit een hoger cijfer?
Dat ik een hoger cijfer heb en een hoger gemiddelde.
pi_69925358
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mag ik deze nog ff een keer tippen?

Altijd! Graag zelfs!! Sta altijd open voor muzieksuggesties, thanks!

Heb er nu inzitten:

En verder Die mojito reclame song, sky & sand, milc inc, pink, headlock (esser) en nog wat. Ik vind vooral die NERD echt superlekker! ga binnenkort een eigen lijstje maken, voor als ik tijdritten moet rijden op de fiets, en deze komt erin
pi_69925388
quote:

[..]

donderdag 11 juni 2009 @ 09:44:00 #70
148689 Muis006
pi_69925393
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:41 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Tsja, zelf vind hij het wel lekker geloof ik?
Gelukkig hoef ik het maar heel af en toe te eten, ik ben niet hele weken bij mijn vriend dus meestal lukt het wel om het zo te plannen dat hij 'kookt' op de dagen dat ik er niet ben

@muis: ik heb geen idee hoe lang hij de rijst kookt, het is beter voor mijn bloeddruk als ik niet in de keuken ben als hij kookt
Haha okee ik vind niets erger dan natte, niet gare rijst
pi_69925414
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:21 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen.

Wat een heerlijk weer en wat een prachtige dag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor jouw oven en wat dat met je humeur doet
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:45:20 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69925429
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:39 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Hmmm.
En zelf aanbieden om uitgebreid voor de mannen te koken, is dat wat?
Zou ik nou nooit doen. Voor je het weet ben je ook aan het strijken, poetsen, knopen aanzetten onder het mom van "dat kan jij beter".
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:45:54 #73
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69925444
quote:
mogguh

Ik heb ook wel eens bij albert besteld hoor! Ze hebben af en toe een aanbieding dat je bijv. 10 euro korting krijgt, en bezorgen kost ongeveer 5 euro dus dan heb je 5 euro korting op je boodschappen en ze komen het nog brengen ook Ik bestel dan een shitload aan zware en lang houdbare dingen, lekker makkelijk

ja maar, zijn de boodschappen per stuk niet al duurder dan gewoon in de winkel? buiten de korting? en ik neem aan dat ze ook geen euroshopper hebben enzo?

goeiemorgen trouwens!
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:46:05 #74
148689 Muis006
pi_69925448
Wat een butweer is het trouwens he!

Ik blijf lekker binnen vandaag. Moest vanochtend met mijn schwester naar Eindhoven maar het begon pas te regenen toen we weer in de auto zaten, gelukkig
pi_69925461
k heb een 5,8 voor mijn tentamen, die bij die opdracht hoort waar ik een 9.2 voor had. nu had ik ook niet echt hard geleerd, maar een 6.5 a 7 had ik toch stiekem wel gehoopt.. Nou ja, voldoende is voldoende, en het vak is klaar nu...
pi_69925486
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zou ik nou nooit doen. Voor je het weet ben je ook aan het strijken, poetsen, knopen aanzetten onder het mom van "dat kan jij beter".
Hahahaha heel slim inderdaad, beter slik je 1x per week die kleffe hap weg en houd je hem zelfstandig
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:48:11 #77
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69925503
ik voel me vandaag 10 keer bete dan gisteren. alleen een irritante kriebelhoest en nog een klein beetje slapjes
en ik woog vnochtend 88,6 - jeeeej!

lijstje vandaag:
o- volkoren cruesli
t- mueslireep (bijna op bijna op)
l- radijsjes, wortel, volkoren boterhammen, rauwe ham
t- naar de schoonheidsspecialiste!
d- runderhamburger, verse aardappelpartjes gebakken in een klein beetje olie, komkommer en paprika.
pi_69925570
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:48 schreef kwakveense het volgende:
ik voel me vandaag 10 keer bete dan gisteren. alleen een irritante kriebelhoest en nog een klein beetje slapjes

lijstje vandaag:
o- volkoren cruesli
t- mueslireep (bijna op bijna op)
l- radijsjes, wortel, volkoren boterhammen, rauwe ham
t- naar de schoonheidsspecialiste!
d- runderhamburger, verse aardappelpartjes gebakken in een klein beetje olie, komkommer en paprika.
Ik vind het een beetje weinig Kwak! waarom geen tussendoortje tussen Lunch en diner in?
Wel een net lijstje! en YAY voor je gewicht
pi_69925571
Je kan beter tijdens je master een hoog gemiddelde nastreven. Dan heb je veel meer vakken die je echt liggen dan tijdens je bachelor! En je master is ook belangrijker, omdat dat echt de specialisatie is waarmee je werk wil gaan vinden (meestal dan). Dit gaat natuurlijk niet op als je een master wil gaan doen waarvoor een hoog gemiddeld cijfer een ingangseis is.

Goedemorgen trouwens!

Maria, ik zou het in de vriezer leggen, zeker met vis vertrouw ik het niet meer als het over datum is. Vaak bereid ik zalm toch niet helemaar doorgebakken.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:51:10 #80
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69925582
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:45 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja maar, zijn de boodschappen per stuk niet al duurder dan gewoon in de winkel? buiten de korting? en ik neem aan dat ze ook geen euroshopper hebben enzo?

goeiemorgen trouwens!
Nee hoor, prijzen zijn hetzelfde als in de supermarkt en ze hebben ook euroshopper.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:53:54 #81
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69925658
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:50 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje weinig Kwak! waarom geen tussendoortje tussen Lunch en diner in?
Wel een net lijstje! en YAY voor je gewicht
mja, ik heb nog niet zoveel eetlust, word ook snel misselijk bij de gedachte aan eten, dus ik ben mezelf al aan het pushen met überhaupt ontbijt en lunch... ws. blijft er wel wat rauwkost over als T, zal extra veel maken...
pi_69925725
k ga zo maar eens de dok bellen, ben nu nog steeeeds een iniminibeetje ongesteld, heb die klotenuvaring al ruim 2 weken in daarbij voel ik me echt een labielo de afgelopen tijd en dat HAAT ik, want zo ben ik helemaal niet..
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:57:20 #83
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69925750
Sowee, heb ik ff drie topics gemist
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69925924
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:42 schreef Muis006 het volgende:
Dat ik een hoger cijfer heb en een hoger gemiddelde.
Dat snap ik.

Maar op zich heb je er niet echt wat aan, toch?
Of ga je voor "genoegen" of "lof" ipv "geen bezwaar"?
pi_69926022
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:56 schreef cyclechick het volgende:
k ga zo maar eens de dok bellen, ben nu nog steeeeds een iniminibeetje ongesteld, heb die klotenuvaring al ruim 2 weken in daarbij voel ik me echt een labielo de afgelopen tijd en dat HAAT ik, want zo ben ik helemaal niet..
En wat wil je dan van de dokter?
Ik bedoel die kan dat niet voor je oplossen. Hooguit weer een andere vorm van anticonceptie maar deze heb je nog niet zo lang toch? Ik zou het nog wat langer aankijken of het nog bijtrekt.
Ook weer niet te lang aankijken want blijven tobben er mee is ook niet fijn en ik ken meerdere mensen waar de nuvaring gewoon niet optimaal werkte.
The way you rock'n'roll
pi_69926026
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:44 schreef cyclechick het volgende:
voor jouw oven en wat dat met je humeur doet
Senx.

Balen van je cijfer, maar toch een mooi gemiddelde.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:45 schreef Tinkepink het volgende:
Goed punt!
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:48 schreef kwakveense het volgende:
Yeah!
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:06:05 #87
148689 Muis006
pi_69926037
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Ja ik wil minstens "genoegen". Maar volgend jaar moet ik sowieso het gewone lesprogramma van het 2e jaar volgen, omdat ik dit jaar maar 2 vakken uit jaar 2 (en 1 uit jaar 1) afrond. Dus dat vak komt nog een keer voorbij, wat me weer twee tentamenmogelijkheden voor een hoger vak geeft.
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:06:07 #88
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69926039
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Voor genoegen of lof moet je toch ook alles in 1 keer halen? Bij ons wel in ieder geval. Bij ons mag je trouwens ook geen voldoendes herkansen.
Wat is 'geen bezwaar'?
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:09:16 #89
148689 Muis006
pi_69926133
Op mijn uni:
quote:
Een bachelorstudent heeft “met genoegen” gepresteerd als hij/zij gemiddeld over alle onderdelen van het examen ten minste het cijfer 7.5 heeft behaald en voor de bachelorthesis ten minste het cijfer 7.5.
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:13:29 #90
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69926274
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:06 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Voor genoegen of lof moet je toch ook alles in 1 keer halen? Bij ons wel in ieder geval. Bij ons mag je trouwens ook geen voldoendes herkansen.
Wat is 'geen bezwaar'?
bij ons hoefde je niet alles in 1 keer gehaald te hebben voor "cum laude" maar je meost wel gemiddeld een 9 als eindjudicium hebben (8 is geen cum laude bij letteren in leiden)

ik heb t alleen maar gehaald omdat de docenten m'n gemiddelde opgehaald hebben (dat mogen ze doen als ze vinden dat je het verdient) dat, of ze konden niet rekenen: mn gemiddelde was een 8,7 (=9=cum laude) zónder scriptie. mét scriptie een 8,4 (=8,5 = met zeer veel genoegen). maar ze hebben me een 9 eindjudicium gegeven

je hebt er overigens niks aan. zelfs voor mn promotie traject hoefde ik niet hoger dan een 8 te staan...
pi_69926327
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

En wat wil je dan van de dokter?
Ik bedoel die kan dat niet voor je oplossen. Hooguit weer een andere vorm van anticonceptie maar deze heb je nog niet zo lang toch? Ik zou het nog wat langer aankijken of het nog bijtrekt.
Ook weer niet te lang aankijken want blijven tobben er mee is ook niet fijn en ik ken meerdere mensen waar de nuvaring gewoon niet optimaal werkte.
Vragen of dat normaal is en hoe lang ik dat moet blijven aanzien, want ik begin het een beetje zat te worden. Heb net de de assistente gesproken en ze gaat het even overleggen met de arts (over die doorbraakbloedingen). Verder zegt ze dat ik het twee maanden moet geven qua stemmingsbijwerkingen en als dat dan niet over is, kan ik besluiten over te stappen/stoppen/whatever.
n ik twijfelde of ik nu wel beschermd was, aangezien mijn menstruatie vanaf dag 1 dus niet heeft doorgezet maar de hele tijd " doordruppelt" en ik van de week sex heb gehad

edit, ik zit nu trouwens in de derde week en heb 'm deze keer wel in weten te houden
pi_69926390
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef kwakveense het volgende:

[..]

bij ons hoefde je niet alles in 1 keer gehaald te hebben voor "cum laude" maar je meost wel gemiddeld een 9 als eindjudicium hebben (8 is geen cum laude bij letteren in leiden)

ik heb t alleen maar gehaald omdat de docenten m'n gemiddelde opgehaald hebben (dat mogen ze doen als ze vinden dat je het verdient) dat, of ze konden niet rekenen: mn gemiddelde was een 8,7 (=9=cum laude) zónder scriptie. mét scriptie een 8,4 (=8,5 = met zeer veel genoegen). maar ze hebben me een 9 eindjudicium gegeven

je hebt er overigens niks aan. zelfs voor mn promotie traject hoefde ik niet hoger dan een 8 te staan...
Als ik mijn 5.8 omdraai is het ook een mooi cijfer
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 10:17:55 #93
70532 loveli
N
pi_69926436
Mogguh. Naar de kl#te door te hard werken en daardoor voor de tv in slaap vallen

Balen van dat lammetje, Sigme.

En ik ga CF PM-en
crap in = crap out
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:33 #94
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69926499
heb het even opgezocht: je kunt hier helemaal niet met genoegen slagen maar wel cum laude
cum laude =
a. voor alle tentamens behorend tot het examen is een voldoende behaald,
b. het gewogen gemiddelde is minstens een 8.00, met dien verstande dat
c. er voor niet meer dan twee tentamens een zes behaald is.

je hoeft het dus niet allemaal de eerste keer gehaald te hebben (maar je kunt voldoendes niet herkansen), dat slaat toch nergens op?

wel stom ook dat dat niet gewoon overal hetzelfde is, dat dacht ik eigenlijk..
pi_69926521
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:57 schreef ElisaB het volgende:
Sowee, heb ik ff drie topics gemist
Hoe is het met je moeder?
Ja doei.
pi_69926726
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:15 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Vragen of dat normaal is en hoe lang ik dat moet blijven aanzien, want ik begin het een beetje zat te worden. Heb net de de assistente gesproken en ze gaat het even overleggen met de arts (over die doorbraakbloedingen). Verder zegt ze dat ik het twee maanden moet geven qua stemmingsbijwerkingen en als dat dan niet over is, kan ik besluiten over te stappen/stoppen/whatever.
n ik twijfelde of ik nu wel beschermd was, aangezien mijn menstruatie vanaf dag 1 dus niet heeft doorgezet maar de hele tijd " doordruppelt" en ik van de week sex heb gehad

edit, ik zit nu trouwens in de derde week en heb 'm deze keer wel in weten te houden
En was je beschermd? Denk het wel toch?
Fijn dat je 'm in hebt weten te houden
Sterkte er mee
The way you rock'n'roll
pi_69926869
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Blurred86 het volgende:
heb het even opgezocht: je kunt hier helemaal niet met genoegen slagen maar wel cum laude
cum laude =
a. voor alle tentamens behorend tot het examen is een voldoende behaald,
b. het gewogen gemiddelde is minstens een 8.00, met dien verstande dat
c. er voor niet meer dan twee tentamens een zes behaald is.

je hoeft het dus niet allemaal de eerste keer gehaald te hebben (maar je kunt voldoendes niet herkansen), dat slaat toch nergens op?

wel stom ook dat dat niet gewoon overal hetzelfde is, dat dacht ik eigenlijk..
Ik vind het niet zo gek hoor, dat je niet alles in 1x hoeft te halen. Je hebt in 3 jaar tijd toch altijd wel een keer dat je in een tentamenperiode niet optimaal kan presteren, bijvoorbeeld omdat je wat ziekig bent of net in een verhuizing zit ofzo. Als je alles in 1x moet halen, gaan mensen in zulke situaties tentamens maar helemaal niet maken en lopen ze achterstand op. En dat wil je als universiteit liever niet hebben (ze krijgen overheidsgeld naar rato van afgestudeerden).

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaidra op 11-06-2009 10:54:28 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69926911
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

En was je beschermd? Denk het wel toch?
Fijn dat je 'm in hebt weten te houden
Sterkte er mee
Ja, gelukkig wel beschermd! Dacht ik ook al wel, maar wilde het toch even checken. oh wel, nog max 5 weken labielo zijn moet ik wel overleven, ben al bijna op de helft
jammer alleen dat mrGiro er een beetje de dupe van wordt af en toe, hahaha.
pi_69926942
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wel beschermd! Dacht ik ook al wel, maar wilde het toch even checken. oh wel, nog max 5 weken labielo zijn moet ik wel overleven, ben al bijna op de helft
jammer alleen dat mrGiro er een beetje de dupe van wordt af en toe, hahaha.
Ik heb even wat gemist hoor door mijn vakantie.
Waarom heet MrGiro, MrGiro?
En is het echt officieel wat of dat nog niet?
The way you rock'n'roll
pi_69927164
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb even wat gemist hoor door mijn vakantie.
Waarom heet MrGiro, MrGiro?
En is het echt officieel wat of dat nog niet?
We kennen elkaar van de wielrenclub, hij zit in het bestuur en ik ben er pas als lid bijgekomen, en de eerste keer na de borrel, vroeg hij of ik zin had om koffie te komen drinken en de giro te komen kijken dus vandaar de naam.
En officieel wat, ik hoop dat dat eraan zit te komen, want ik vind hem ECHT heel leuk (zeker top 3 van alle mannen die ik de afgelopen jaren heb ontmoet, en geloof me, die zijn niet meer op 1 hand te tellen ) en hebben dus deze week voor het eerst ook seks gehad, maar verder niet over gehad of het wel of niet officieel iets is. Heb hem echter al wel 2x lastiggevallen met mijn onzekerheden en huilbuien die ik dus ineens heb Dan heb ik 't idee dat hij me niet meer leuk vindt om iets wat hij wel of niet heeft gezegd en ga ik daar over piekeren, en uiteindelijk toch maar bevestiging vragen. Beter doe ik dat dus niet meer, want op zich laat hij best merken dat ie me leuk vindt (smsje met " je bent een schatje!" of dat hij vindt dat we tijd voor elkaar moeten vrijmaken, of dat ik zeg " je moet nog een x voor me koken" en hij antwoordt dat hij heel vaak nog wil koken voor mij )

Hoe is het met jouw mister? Nog steeds helemaal in love? Hoe lang hebben jullie nu iets, nog niet zo heel lang toch?
pi_69927320
hm... klein stukje aardbeienvlaai op net dat was al ZO lang geleden! Dus dan straks maar 1 broodje bij de lunch nemen
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:46:48 #102
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69927378
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind het niet zo gek hoor, dat je niet alles in 1x hoeft te halen. Je hebt in 3 jaar tijd toch altijd wel een keer dat je in een tentamenperiode niet optimaal kan presteren, bijvoorbeeld omdat je wat ziekig bent of net in een verhuizing zit ofzo. Als je alles in 1x moet halen, gaan mensen in zulke situaties tentamens maar helemaal niet maken en ze achterstand oplopen. En dat wil je als universiteit liever niet hebben.
Ik vind dat cum laude slagen ook zou moeten betekenen dat je laat zien dat je het kunt halen binnen de gestelde tijd. In periodes dat ik ziekig was of door persoonlijke omstandigheden niet optimaal heb kunnen presteren, heb ik mijn tentamens nog wel gehaald (wel met een lager cijfer, maar toch). Ik vind het stom dat ik dan niet de kans krijg om dat tentamen nog een keer te doen (want: voldoende gehaald) en er een mooier cijfer van maken, terwijl iemand die de eerste keer een 3 haalt het nog wel rustig een keer (of 2, of 5, of 10 keer) over mag doen.

Eigenlijk vind ik dus dat het óf zo moet zijn dat je niet alles in een keer hoeft te halen maar dat voldoendes dan ook herkanst mogen worden, óf alles moet gewoon in 1x gehaald worden voor cum laude vermelding.

ik heb het nu trouwens niet over mensen die écht ziek zijn en daardoor studievertraging oplopen, dat is een ander verhaal
pi_69927451
en nu beni k misselijk
Ja doei.
pi_69927859
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:38 schreef cyclechick het volgende:

[..]

verhaal
Oh hij vindt je helemaal leuk Wat fijn joh! Geniet er van.
quote:
Hoe is het met jouw mister? Nog steeds helemaal in love? Hoe lang hebben jullie nu iets, nog niet zo heel lang toch?
McCollega en ik hebben nu 3,5 maand iets. De vakantie was heel fijn en we zijn nog steeds helemaal verliefd.
Beetje jammer was het feit dat hij zich niet zo makkelijk uit en ik daar heel onzeker van werd want hij zei alleen maar de dingen die 'm niet aanstonden en niet dat ie verder nog steeds gewoon heel blij met me was.
Daar hebben we dus wel even een pittig gesprek over gehad want het is suf dat ik me onzeker voel terwijl dat niet nodig blijkt.
Hij heeft uitgesproken wat hij voelt en hoe hij onze relatie ziet en dat zat gewoon helemaal goed dus nu gaat hij proberen dit wat meer te uiten.
The way you rock'n'roll
pi_69927946
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:46 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Ik vind dat cum laude slagen ook zou moeten betekenen dat je laat zien dat je het kunt halen binnen de gestelde tijd. In periodes dat ik ziekig was of door persoonlijke omstandigheden niet optimaal heb kunnen presteren, heb ik mijn tentamens nog wel gehaald (wel met een lager cijfer, maar toch). Ik vind het stom dat ik dan niet de kans krijg om dat tentamen nog een keer te doen (want: voldoende gehaald) en er een mooier cijfer van maken, terwijl iemand die de eerste keer een 3 haalt het nog wel rustig een keer (of 2, of 5, of 10 keer) over mag doen.

Eigenlijk vind ik dus dat het óf zo moet zijn dat je niet alles in een keer hoeft te halen maar dat voldoendes dan ook herkanst mogen worden, óf alles moet gewoon in 1x gehaald worden voor cum laude vermelding.

ik heb het nu trouwens niet over mensen die écht ziek zijn en daardoor studievertraging oplopen, dat is een ander verhaal
Je hebt hier wel een heikel punt ja. Maar zoals ik in mijn edit al heb aangegeven, een universiteit krijgt overheidsgeld aan de hand van het aantal afgestudeerden. Dus willen ze studenten zo snel mogelijk afgestudeerd zien, dat is goed voor de inkomsten. En meer studenten herkansingen aanbieden kost natuurlijk ook geld. Ik denk dat ze er daarom niet zo happig op zijn. Een oplossing zou zijn om 2 of 3 voldoendes te mogen herkansen als je alle vakken hebt afgerond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69928069
ik vind mezelf echt redelijk dom ik heb totaal geen ambitie om te studeren. Heb niet zoiets van ' dit en dit en dit wil ik graag leren, ik werk mezelf er dood voor '.

Gisteren op TV ook weer in een serie ( ) over promoveren, mensen die graag onderzoek willen doen, hier zelfs relaties voor aan de kant willen zetten of iig in het gedrang brengen...

Paar weken geleden bij een soort research-lab op de uni geweest, waar ze onderzoek deden naar 'onderhandelen'. In groepen, alleen, decision-making, etc.

En het verbaast me gewoon dat daar geld mee verdiend wordt en ik heb zoiets van ' care!!! '

En dat zit dan op de universiteit.. Ze zeggen altijd ' je bent zo slim, je doet WO! ' maar ik heb helemaal die ambitie niet die een WO-er zou moeten hebben volgens mij. Ik wil gewoon een leuke baan. Het liefst politie, en red ik de selectie niet, dan in de informatiekunde, maar al dat geresearch en gedoe..
Typisch HBO, maar dat trok me dan ook weer helemaal niet

Ik heb gewoon geen ambitie... een 5.6 is voldoende ik walg soms echt van mezelf
Ja doei.
pi_69928286
Onderzoek is ook niets voor mij, ik kan niet 4 jaar met hetzelfde onderwerp bezig zijn (en dan heb ik het nog niet over de eenzaamheid!). Maar dat betekent niet dat ik geen ambitie zou hebben, kom op zeg! Er zijn genoeg mensen die enkel WO doen vanwege het werk wat ze willen doen hoor. Dat is dan toch ook een ambitie op zich? Echt niet iedereen op het WO is een onderzoeker in de dop. Als jij een diploma haalt met enkel 6-jes, ben je echt niet minder geschoold dan iemand met allemaal 8-en.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69928347
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:11 schreef Phaidra het volgende:
Als jij een diploma haalt met enkel 6-jes, ben je echt niet minder geschoold dan iemand met allemaal 8-en.
daar ben ik het niet mee eens

als ik alles net haal in de 3e herkansing met een uitgepeuterde 5,6 ben ik echt niet even slim/intelligent/ambitieus als iemand die het in de eerste ronde met een >8 haalt...

Ik vind 't dan ook bijna lullig als ik een vak ' ook haal ' als ik dat met een 5,6 doe
Ja doei.
pi_69928412
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind mezelf echt redelijk dom ik heb totaal geen ambitie om te studeren. Heb niet zoiets van ' dit en dit en dit wil ik graag leren, ik werk mezelf er dood voor '.

Gisteren op TV ook weer in een serie ( ) over promoveren, mensen die graag onderzoek willen doen, hier zelfs relaties voor aan de kant willen zetten of iig in het gedrang brengen...

Paar weken geleden bij een soort research-lab op de uni geweest, waar ze onderzoek deden naar 'onderhandelen'. In groepen, alleen, decision-making, etc.

En het verbaast me gewoon dat daar geld mee verdiend wordt en ik heb zoiets van ' care!!! '

En dat zit dan op de universiteit.. Ze zeggen altijd ' je bent zo slim, je doet WO! ' maar ik heb helemaal die ambitie niet die een WO-er zou moeten hebben volgens mij. Ik wil gewoon een leuke baan. Het liefst politie, en red ik de selectie niet, dan in de informatiekunde, maar al dat geresearch en gedoe..
Typisch HBO, maar dat trok me dan ook weer helemaal niet

Ik heb gewoon geen ambitie... een 5.6 is voldoende ik walg soms echt van mezelf
Dat je geen studienerd bent, wil niet zeggen dat je dom bent

Het gaat er toch maar net om wat je wil bereiken, waar jij het meeste waarde aan hecht? Zoals Kwak en Muis, die willen graag met goede cijfers afstuderen (heeft kwak al gedaan natuurlijk) en jij kunt je niet druk maken om de cijfers, als ze je maar laten komen waar je heen wilt, daar is toch niks mis mee?
Ik ben ook niet zo'n studienerd hoor. Doe nu ook WO en ga straks zelfs een post-master opleiding doen, dat klinkt heel ambitieus, maar het gaat mij ook alleen om het uiteindelijke doel: sportpsycholoog kunnen zijn, dat lijkt me helemaal te gek! en of ik nu een 5.5 haal (oke is jammer) of een 7 (ben ik meestal heel blij mee) of een 9 (gebeurt bijna nooit, want dat is me teveel werk), zolang ik het maar haal en die opelding kan afmaken.
Ik leer nu, omdat ik de stof wil kennen die ik lees, want dat vind ik interessant, ik leer niet om een 8 te gaan halen op mijn tentamen.

Iedereen heeft andere doelstellingen en prioriteiten, maar het ene is niet minder dan het andere Mo, zolang je gewoon doet wat JIJ belangrijk vindt.
pi_69928454
Misschien niet even intelligent nee, maar een potentiële werkgever ziet alleen dat je een diploma hebt en kijkt verder naar relevante werkervaring. Er zijn maar weinig gevallen waarin de bepaalde cijfers echt belangrijk worden. Maar ambitie ligt toch niet alleen in het willen halen van hoge cijfers? Dat je met lagere cijfers tóch doorzet op het WO, geeft al aan dat je ergens wel ambitie hebt om deze opleiding af te maken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69928503
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens

als ik alles net haal in de 3e herkansing met een uitgepeuterde 5,6 ben ik echt niet even slim/intelligent/ambitieus als iemand die het in de eerste ronde met een >8 haalt...

Ik vind 't dan ook bijna lullig als ik een vak ' ook haal ' als ik dat met een 5,6 doe
Dat ligt maar net aan de reden: er zijn mensen die gewoon zo weinig leren dat ze precies op die 5.5 mikken en er zijn mensen die wel degeljik hard werken maar alsnog met moeite een 5.5-6 halen. Dat kan, je intelligentie kies je niet uit, dat geeft ook helemaal niets. Wat ik hier van jou heb meegekregen kost het je allemaal best veel moeite om het te halen, maar ondertussen DOE je het wel, je geeft niet op! uiteindelijk is het resultaat straks hetzelfde: je krijgt hetzelfde papiertje in handen als je studiegenoot die zonder moeite 7-8ens haalt.
pi_69928546
Whehe, high five Cycle!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69928618
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Whehe, high five Cycle!
Boks, ouwe!
pi_69928627
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:18 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de reden: er zijn mensen die gewoon zo weinig leren dat ze precies op die 5.5 mikken
zo iemand ben ik en daar schaam ik me best voor

diep van binnen wil ik wel een 8, maar ik heb gewoon de drive niet om ervoor te gaan leren
Ja doei.
pi_69928683
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zo iemand ben ik en daar schaam ik me best voor

diep van binnen wil ik wel een 8, maar ik heb gewoon de drive niet om ervoor te gaan leren
dat idee heb ik niet van jou eigenlijk, volgens mij doe jij best hard je best om het te halen, en heb je ook best veel dingen niet in 1x gehaald. Tis niet zo dat je nauwelijks leert en dan voor de 5.5 gaat toch?
pi_69928769
Over ambities gesproken, ik ga maar eens studeren, voordat ik zo moet werken!

Laturzzz, kindjes!
pi_69928771
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:22 schreef cyclechick het volgende:

[..]

dat idee heb ik niet van jou eigenlijk, volgens mij doe jij best hard je best om het te halen, en heb je ook best veel dingen niet in 1x gehaald. Tis niet zo dat je nauwelijks leert en dan voor de 5.5 gaat toch?
ik begin te laat en doe te weinig en besef me dan te laat dat ik nog heel veel moet doen, en dan lijkt het alsof ik keihard werk.

De dingen die ik LEUK vind doe ik overigens opzich wel goed, ook niet met al te veel moeite, maar dat lukt allemaal wel. Maar de dingen waar ik voor moet werken en die ik niet leuk vind.. tsja..., dan val ik door de mand
Ja doei.
pi_69928829
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb hetzelfde probleem
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_69928904
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:26 schreef progje het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde probleem
en dan waarschijnlijk ook gewoon netjes eten, genoeg drinken, etc...
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:30:33 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69928995
Zo! Terug! Fijne les

voor kwak

Heb ook WO gedaan, maar was ook altijd gewoon gemiddeld hoor. Enige vak waar ik echt m'n stinkende best voor heb gedaan was statistiek, omdat ik het anders gewoon nooit zou halen. Daar ben ik echt al een half jaar van tevoren mee begonnen. Samen met mn vader de basics rekenen (basisschoolwerk) opgefrist en langzaam opgebouwd. En toen nog gehaald met en 5,8 . Maar blij dat ik was . Daar stond tegenover dat er ook vakken waren die ik helemaal geweldig vond en niet erg vond om te leren. Daar had ik dan ook wel meestal een hoger cijfer voor. Maar ik was absoluut geen type om harder te lopen om een hoger cijfer te halen . Als ik het maar haalde, liefst met een 6,5 of hoger, maar als dat niet het geval was, tja boeiend eigenlijk. Nooit de ambitie gehad om te promoveren ofzo. (Hoewel ik daar nog wel voorzichtig voor gepolst werd toen ik een 10 voor m'n afstudeerscriptie kreeg )
pi_69929005
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en dan waarschijnlijk ook gewoon netjes eten, genoeg drinken, etc...
yep ik doe juist nu weer veel netter dan een tijd geleden..

Tijdje geleden hadden vriend en ik allerlei etentjes waar we niet onderuit konden..
waren we druk op het werk en veel laat thuis, dus dan al snel iets ongezonds koken enzo..
Al helemaal niet sporten..

Nu sport ik 3x in de week... eet zoveel mogelijk gezond.
Ga al helemaal niet uit eten..
Laat de drank staan..

En i.p.v. dat ik afval, kom ik alleen maar aan

Naja ik zet toch maar even door... maar leuk is het niet
pi_69929033
Lijstje:

O: allbran met halfvolle melk
T: Matze cracker met filet american
L: salade van kidney bonen + tomaat + sjalotje, dressing van olijfolie + azijn + zwik kruiden
T: plakje rauwe ham
D: geen idee, ben pas om 8 uur thuis en moet dan nog koken, dus iets snel / simpel en gezond.. maar wat weet ik nog niet
pi_69929110
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:16 schreef Phaidra het volgende:
Misschien niet even intelligent nee,
Ehm, wat hebben hoge cijfers met intelligentie te maken dan?
pi_69929230
er waren leraren die zeiden dat ik hoogbegaafd was

fail

*plop*
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:37:48 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69929279
MoBlo, waarom ga je eigenlijk niet naar de politieacademie, maar naar de politieschool?
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 11:39:45 #126
70532 loveli
N
pi_69929360
Om nog even terug te komen op de discussie over aanleg en dik worden, dit was ook en leuk onderzoek. Ze hebben een groep mensen een jaar lang meer kcals laten eten dan ze normaal deden, hoeveel weet ik niet meer, maar iedereen kreeg evenveel extra kcals. Iedereen kwam aan, geen uitzondering. Alleen was degene met de kleinste gewichtstoename 3 kilo aangekomen, de genetisch minder bevoorrechte met maximale gewichtstoename zat 30 kilo in de plus.

Verder is het bij vrouwen vaak zo dat ze met het stijgen van de leeftijd wel gelijk blijven in gewicht, maar dat het vetpercentage stijgt en de spiermassa afneemt. De weegschaal is dus geen goede maatstaf, het gaat om centimeters.
Hoe meer spieren, des te sterker worden/blijven de botten. Botontkalking op latere leeftijd is te voorkomen door actief te blijven en de spieren te blijven gebruiken en voldoende vitamine D binnen te krijgen. Tot je 35ste kan de dichtheid van je botten nog toenemen, daarna neemt het alleen nog maar af.
Moraal: Nu goed voor je lijf zorgen draagt bij aan een rechte rug op je 80ste.
crap in = crap out
pi_69929406
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
er waren leraren die zeiden dat ik hoogbegaafd was

fail

*plop*
En waarom zou je dat niet zijn?
Lees de WIKI over intelligentie eens door.
Niet alleen goed zijn in feitjes onthouden valt onder intelligentie, maar ook verschillende andere competenties.
Misschien ben jij wel heel goed in situaties inschatten.
Zou fijn zijn, want dat kan bijzonder handig zijn als je bij de politie werkt.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:41:29 #128
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69929418
30 kilo in de plus . Dat is dus precies wat ik ook vrees dat er gaat gebeuren als ik meer kcals ga eten
pi_69929422
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:33 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ehm, wat hebben hoge cijfers met intelligentie te maken dan?
Nou ja, ik bedoelde dat iemand die zonder veel te leren een 9 haalt, waarschijnlijk iets intelligenter is dan iemand die met heel veel moeite een 6 haalt. Op dat vlak in ieder geval. Maar intelligentie of hoge cijfers zeggen imo niet veel over ambitie of geschiktheid voor een bepaalde baan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69929434
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
MoBlo, waarom ga je eigenlijk niet naar de politieacademie, maar naar de politieschool?
Het is allemaal politieacademie hoor tenminste, dat stond op de enveloppe waar mn uitnodiging vandaan kwam.

Ik neem aan dat je bedoelt ' waarom ga je geen HBO-niveau doen'?

Omdat ik dat nog niet wil in zo'n beroep. Ik wil eerst praktijk, straatwerk, zodat ik, mocht ik ooit hogerop komen, weet wat ik 't over heb
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:42:24 #131
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69929451
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:15 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Dat je geen studienerd bent, wil niet zeggen dat je dom bent

Het gaat er toch maar net om wat je wil bereiken, waar jij het meeste waarde aan hecht? Zoals Kwak en Muis, die willen graag met goede cijfers afstuderen (heeft kwak al gedaan natuurlijk) en jij kunt je niet druk maken om de cijfers, als ze je maar laten komen waar je heen wilt, daar is toch niks mis mee?

geloof me, het maakte me in eerste instantie geen rochel uit
ik ben er zo eentje die met twee vingers in m'n neus door het gymnasium is gebanjerd, en toen ging ik studeren.
het ging nog steeds makkelijk (ik zie nu eenmala makkelijk grote verbanden, ik link makkelijk achtergrond aan specifieke informatie, ik heb inzicht en ik schrijf makkelijk. verder onthoud ik makkelijk crap) ... maar ik kán ook alleen maar leren voor een 10... man ik heb in drukke gestresste periodes weleens gejankt dat ik wilde wetne hoe je voor een zesje moest leren. want het kostte me nog steeds tíjd om een tentamen te leren, en die tijd had ik ook weleens niet...

gevolg: twee tentamens gedaan waar ik niks voor geleerd had (resultaat 6,5, mocht ik niet herkansen en resultaat 4,2 mocht ik laten staan en compenseren emt het essay dat erbij hoorde, maar essay heb ik nooit geschreven, vak laten vallen), twee vakken nooit afgemaakt, en één tentamen letterlijk half geleerd...de helft van de stof...had een 7,5 (de helft die ik niet leerde lag me wel goed en kon je op inzicht een eind mee komen)... (we hadden trws niet zoveel tentamens hier: twee periodes per jaar, met 1 tentamen voor elk vak, soms met nog een essay of twee gedurende de periode.

ik weet niet of ik er wel zo trots op moet zijn dat ik cum laude geslaagd ben met o.a. een tentamenresultaat 9,7 voor een vak waar ik geen ENKEL boek gelezen heb (zelfs niet de twee boeken die ik vergeleek in het essay waar ik een 9 voor had) en alles heb gehaald op samenvattingen en achtergrond bronnen...

ik ben gewoon een fluim die toevallig goed kan leren/leuk kan lullen op papier
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:43:37 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69929509
Nou, mijn ex is agent en die heeft echt de politieschool gedaan. Mijn vader heeft altijd les gegeven op de academie. Begreep van hem dat er altijd wel een onderscheid was . Zal het 'm nog eens vragen. Maar, kan je met HBO niet dan na je diploma ervoor kiezen om eerst de straat op te gaan?
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 11:43:40 #133
70532 loveli
N
pi_69929512
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
30 kilo in de plus . Dat is dus precies wat ik ook vrees dat er gaat gebeuren als ik meer kcals ga eten
Grmble... ik zal m'n bek houden voortaan.
crap in = crap out
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:43:40 #134
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69929513
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
ja, want natuuuuurlijk ben jij die ene genetische uitzondering die waanzinnig veel aankomt

muts! je moet geleidelijk opbouwen jij! als je zo weinig blijft eten als nu en je gaat in één keer meer eten dan je verbuikt (dan je verbruikt he!! ik heb het niet over meer eten dan je nu eet) kom je idd. waarschijnlijkl harder aan dan een ander.

dat heb je namelijk heel mooi voor jezelf zo verpest. en elke manier die wij proberen je het te laten repareren (dat kan namelijk nog) wijs je af...

ok dat was de preek weer voor vandaag.

ik ga essays nakijken *huil*
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 11:46:15 #135
70532 loveli
N
pi_69929616
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:42 schreef kwakveense het volgende:
ik weet niet of ik er wel zo trots op moet zijn dat ik cum laude geslaagd ben met o.a. een tentamenresultaat 9,7 voor een vak waar ik geen ENKEL boek gelezen heb (zelfs niet de twee boeken die ik vergeleek in het essay waar ik een 9 voor had) en alles heb gehaald op samenvattingen en achtergrond bronnen...

ik ben gewoon een fluim die toevallig goed kan leren/leuk kan lullen op papier
ik ben gezegend met een goed stel hersens, maar dat betekent niet dat ik mezelf moet afkraken, dus ik steek ff een pluim in m'n reet en ben trots op mezelf
crap in = crap out
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:47:20 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69929667
Nouja, het is wel dé angst die me remt om daadwerkelijk meer te gaan eten. Ik wil het wel, maar durf het niet. Hoe triest is dat .

Maar goed, maakt ook niet uit.

Succes met de essays!
pi_69929741
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef Phaidra het volgende:
Nou ja, ik bedoelde dat iemand die zonder veel te leren een 9 haalt, waarschijnlijk iets intelligenter is dan iemand die met heel veel moeite een 6 haalt.
Hoeft dus niet.
quote:
Op dat vlak in ieder geval.
Ook dat hoeft niet per se: Je kunt verschrikkelijk goed in wiskunde zijn maar toch slechte cijfers halen omdat je snel afgeleid bent. Omdat de opgaven je vervelen bijvoorbeeld.

Cijfers zeggen niet direct iets over intelligentie.
Ook intelligentietests niet, omdat die een bepaald gedeelte testen.
Als je daarin oefent kun je hoge scores halen.
Ik heb in mijn studie die testen afgenomen en maakte ze zelf foutloos.
Zegt niets over mijn intelligentie, ik was gewoon getraind in die specifieke onderdelen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:49:27 #138
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69929750
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nouja, het is wel dé angst die me remt om daadwerkelijk meer te gaan eten. Ik wil het wel, maar durf het niet. Hoe triest is dat .

Succes met de essays!
ja, en dat is een irreële angst, want wat zou er daadwerkelijk voor vreselijks met de wereld gebeuren als jij 2 kilo aankomt?

maar goed, het punt dat je professionele hulp nodig hebt voor die angsten daar wil je toch niet aan...
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 11:50:56 #139
70532 loveli
N
pi_69929815
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

Succes met de essays!
Maak eens een energiebalans. Schrijf je activiteiten op en hoeveel kcals je ermee verbruikt en wat je binnenkrijgt. Niet valsspelen, je rustmetabolisme moet je ook meenemen. En dan niet van 1 dag waarop je toevallig dat creme bruleetje hebt gegeten, maar van een week.
crap in = crap out
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:52:19 #140
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69929874
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:49 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Hoeft dus niet.
[..]

Ook dat hoeft niet per se: Je kunt verschrikkelijk goed in wiskunde zijn maar toch slechte cijfers halen omdat je snel afgeleid bent. Omdat de opgaven je vervelen bijvoorbeeld.

Cijfers zeggen niet direct iets over intelligentie.
Ook intelligentietests niet, omdat die een bepaald gedeelte testen.
Als je daarin oefent kun je hoge scores halen.
Ik heb in mijn studie die testen afgenomen en maakte ze zelf foutloos.
Zegt niets over mijn intelligentie, ik was gewoon getraind in die specifieke onderdelen.
euh ja, maar even generaliserend sprekend: doorgaans is iemand die zonder moeite een hoger cijfer haalt toch wel intelligenter dan iemand die voor hetzelfde heel veel moeite moet doen...

als een topsporter de 100 meter drie keer zo snel loopt als ik, dan zeg ik toch ook niet dat dat komt omdat ie getrainder is, of dat ik toevallig wat minder hard loop omdat ik dikker ben?

sterker nog: je voorbeeld van afgeleid zijn: de intelligentste mensen hebben geen lást van het fageleid zijn/dat merk je niet in hun cijfer...

maar goed, misschien is mijn mening controversieel in deze...
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:52:43 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69929888
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Maak eens een energiebalans. Schrijf je activiteiten op en hoeveel kcals je ermee verbruikt en wat je binnenkrijgt. Niet valsspelen, je rustmetabolisme moet je ook meenemen. En dan niet van 1 dag waarop je toevallig dat creme bruleetje hebt gegeten, maar van een week.
Oh dat wil ik best doen . Maar ik weet niet precies hoeveel ik verbruik tijdens achter de pc zitten / naar het station fietsen / RPM / etc. Is dat uit te rekenen of te googlen?
pi_69929920
Ahhh ik ben weer eens zenuwachtig om twee Fok!kers te ontmoeten....
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:53:41 #143
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69929926
pi_69929933
ik ben echt heel goed in afgeleid worden
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:54:11 #145
148689 Muis006
pi_69929944
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Grmble... ik zal m'n bek houden voortaan.
Niet doen hoor. Jij hebt duidelijk gezegd dat het experiment 1 jaar duurde en XM weet zelf ook dat ze na 2 maanden (of 1 maand, of 6 weken, of 3 weken etc..) de boel om kan gooien als een eetpatroon haar niet bevalt: deze mensen moesten 12 maanden doorgaan.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:56:59 #146
148689 Muis006
pi_69930059
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben echt heel goed in afgeleid worden
Ik heb nog een leuke mop

X2 en Tan lopen over straat en komen opeens Sigma tegen. "Wow!", zegt Tan, "wat een rondingen"

Zegt 2X: "Wat zei je? Ik was even afgeleid!"
pi_69930083
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:56 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ik heb nog een leuke mop

X2 en Tan lopen over straat en komen opeens Sigma tegen. "Wow!", zegt Tan, "wat een rondingen"

SPOILER
Ja doei.
pi_69930105
quote:

maar goed, vandaag bepaal ik weer lekker zelf wat ik eet
+1 herkenbaar Ook dat laatste
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:58:31 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69930116
Ik niet
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:58:47 #150
148689 Muis006
pi_69930126
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

SPOILER
Wiskunde humor is tha bomb!

donderdag 11 juni 2009 @ 11:59:41 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69930163
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:56 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ik heb nog een leuke mop

Ksnappumnie!

Wiskundefaal .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')