Soms maak je wat mee op FOK. De bonte verzameling aan users die dag in, dag uit hun kunsten vertonen is zo groot dat er je haast wel iets op moet vallen aan die groep. Wat mij de laatste tijd meer en meer begint op te vallen, is dat er een aantal users bestaat dat geen tegenspraak duldt. Users die, uit angst voor nachtmerries, hun gelijk moeten halen en hun virtuele zaadlozing behalen op het moment dat de tegenstander, hun opponent, hen gelijk geeft.
De vraag rijst al snel hoe het zo heeft kunnen komen dat deze users zo'n opmerkelijke ontwikkeling hebben doorgemaakt? Zouden zij misschien vroeger alleen de zuurtjes gelust hebben als hun moeder hen een snoepje aanbood of was dit het type dat erop stond om een half uur eerder naar de peuterspeelzaal te gaan om zodoende de truck veilig te stellen en in hun eentje de gehele tijd erop rond te rijden. Neen, het moge duidelijk zijn dat zo'n karikatuur van de werkelijkheid eigenlijk de waarheid vrij dicht benadert.
Zoals al eerder gesteld, is er voor dit type user niets mooier in de wereld dan het gelijk krijgen. De inhoudelijke discussie staat als het ware ondergeschikt aan de gelijk-vraag. Vanwaar deze extreme focus op zichzelf en hun specifieke gelijk? Zou dat zo zijn omdat de onzekere charlatan een bepaalde zekerheid nodig heeft, een ego-boost om zichzelf boven anderen te plaatsen? Vele verklaringen lijken mogelijk voor dit aparte gedrag; gedrag dat op FOK toch veel volgelingen kent.
Om hun eigen gelijk te onderstrepen, zijn zij in staat om over een kleine fout uren te verhalen omdat ze hun gelijk niet krijgen. Los van gelijk in het algemeen zoals dat op vele manieren in verdekte termen opgesteld kan worden, wordt er enorm veel waarde gehecht aan het woord 'gelijk'. De hele wereld staat of valt bij dit woordje dat eigenlijk geen betekenis heeft, enigszins ironisch dat desalniettemin men er veel waarde aanhecht.
Vanzelfsprekend zal dit type user in dit topic mij tegenspreken en wijzen op mijn hypocrisie. Alsof dat een argument zou zijn tegen mijn inhoudelijke redeneringen, een hoog gehalte van het "shoot the messenger"-gehalte. Zolang zij zichzelf in het middelpunt van de wereld blijven stellen en op FOK hun eigen ego boven alles blijven stellen, dan zullen zij blijven vervallen in dezelfde opmerkelijke gedragingen.
Ik weet niet of KLB de juiste plaats is om zo'n observatie te plaatsen, maar aangezien ik me stoorde aan dit gedrag en daaraan een duidelijke klacht ontleende, heb ik ervoor gekozen om dit stuk hier te plaatsen. Hopelijk kan de pretentieuze lezer zich in staat stellen om in KLB een stuk op niveau te lezen, zonder in de gelijk-reflex te vervallen. Gelieve te focussen op de inhoud in plaats van niet ter zake doende details.
Bovenstaande tekst geschreven door Emimich.
_____________________________________________________________________________________
Wie miste de knopjes om nummer 2 aan te maken....?
P.s Ik heb geen idee als er een nummer 2 mag komen, dus geen note aub.
Deel 1[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 10-06-2009 17:19:54 ]