abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71837275
Aan de andere kant, wat is er mis met een VMBO'er die na z'n examen door wil leren bv via de HAVO?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71837325
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef du_ke het volgende:
Aan de andere kant, wat is er mis met een VMBO'er die na z'n examen door wil leren bv via de HAVO?
Niets, maar dat kan ook gewoon.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71837610
Goede zaak, al moet het niveau van de opleidingen wel gewaarborgd blijven. de afgelopen jaren is alles aangepast aan het traagste wagonnetje, dat moet veranderen. Niveau moet weer omhoog. Maar iemand die begint op kader moet de mogelijkheid hebben om zijn VWO te kunnen doen, al zal een echte kader leerling zoiets nooit halen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 02:07:25 #44
3542 Gia
User under construction
pi_71838451
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef du_ke het volgende:
Niks, vraag me alleen af waarom? Daar krijg ik maar geen antwoord op.

Wat is er mis om via MBO naar HBO te gaan?
pi_71838458
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:13 schreef isogram het volgende:
Het lijkt me in principe een goed idee. Alles wat eraan bijdraagt dat jongeren zonder diploma of met te weinig kennis van school gaan, is mooi meegenomen.
Psies
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 02:11:55 #46
3542 Gia
User under construction
pi_71838485
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 01:06 schreef Harlon het volgende:
Goede zaak, al moet het niveau van de opleidingen wel gewaarborgd blijven. de afgelopen jaren is alles aangepast aan het traagste wagonnetje, dat moet veranderen. Niveau moet weer omhoog. Maar iemand die begint op kader moet de mogelijkheid hebben om zijn VWO te kunnen doen, al zal een echte kader leerling zoiets nooit halen.
Mijn jongste doet Kader. Heeft vorig jaar het hele jaar geen klap uitgevoerd. De laatste twee maanden wat aandacht eraan besteedt, ging over naar examenjaar met twee vieren en een vijf. Waarvan één vier voor handvaardigheid wat toch echt voldoende moest zijn in het derde leerjaar!!!

Heeft wel een vakantieopdracht die ook weer niet veel voorstelt.

Inderdaad, het niveau holt achteruit. Kinderen moeten gewoon over. Sta je slecht voor maatschappij? Kun je nog een herexamen doen. Extra opdracht voor handvaardigheid, hm.....nog steeds onvoldoende? Dan maar een opdracht voor de vakantie. Je moet over.......
pi_71840420
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 02:07 schreef Gia het volgende:

Havo is breder. Bij MBO kies je toch al een richting. Vandaar dat Havo m.i. de betere keuze is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71841248
quote:

[..]

Als jij de hersens voor HAVO hebt, dan ga je MBO niet overleven. Het niveau is daar voor jou dan zo bedroevend laag dat elke motivatie wegtrekt. Daarnaast, de HAVO is vele malen breder en geeft ook nog een keer toegang tot VWO en je bent er nog sneller doorheen ook.
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 02:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn jongste doet Kader. Heeft vorig jaar het hele jaar geen klap uitgevoerd. De laatste twee maanden wat aandacht eraan besteedt, ging over naar examenjaar met twee vieren en een vijf. Waarvan één vier voor handvaardigheid wat toch echt voldoende moest zijn in het derde leerjaar!!!

Heeft wel een vakantieopdracht die ook weer niet veel voorstelt.

Inderdaad, het niveau holt achteruit. Kinderen moeten gewoon over. Sta je slecht voor maatschappij? Kun je nog een herexamen doen. Extra opdracht voor handvaardigheid, hm.....nog steeds onvoldoende? Dan maar een opdracht voor de vakantie. Je moet over.......
Klopt, je moet over want de school krijgt voor een leerling in principe maar aantal jaren standaard opleiding (bij kader dus 4)+ 1 jaar subsidie voor je en ze mogen je niet zonder grondige reden van school kicken, meer dan 1x blijven zitten en je kost ze klauwen met geld. Oh en het gaat natuurlijk nog om de leerlingen he, totaaaaaaaaaaal niet om het geld. Hoe kom je er toch bij? Blijven zitten kost ze sowieso al pieken en zijn ze dus niet blij mee.

Ze willen marktwerking in het onderwijs, maar doen het dan op zo'n kromme gereguleerde manier dat het totaal niet werkt.
pi_71842513
quote:

[..]

Voordeel is dat je met de HAVO meer keuze hebt in vervolgopleidingen. Stel jouw zoon had een onderwijsrichting gedaan op het MBO maar wil daarna pakweg naar de HEAO of HTS dan wordt die overstap lastig.
pi_71842566
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:47 schreef Harlon het volgende:

[..]

Als jij de hersens voor HAVO hebt, dan ga je MBO niet overleven. Het niveau is daar voor jou dan zo bedroevend laag dat elke motivatie wegtrekt.
Ach dat is ook weer volkomen onzin natuurlijk. Er stromen zoveel MBO'ers door naar het HBO (waar je toch wel havo niveau voor nodig hebt) dat deze bewering niet kan kloppen. Ik ken persoonlijk zelfs vrij veel mensen die de route MAVO/MBO/HBO/WO met succes hebben gevolgd. Het gaat puur om je eigen motivatie. Volgens jou zouden die mensen dan al heel vroeg in de route afgekapt moeten zijn...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:46:54 #51
3542 Gia
User under construction
pi_71845687
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:47 schreef Harlon het volgende:

[..]

Als jij de hersens voor HAVO hebt, dan ga je MBO niet overleven. Het niveau is daar voor jou dan zo bedroevend laag dat elke motivatie wegtrekt. Daarnaast, de HAVO is vele malen breder en geeft ook nog een keer toegang tot VWO en je bent er nog sneller doorheen ook.
Maar een Hunterlife die op zijn 17de (wat hij nu uit zijn post verwijderd heeft ) examen VMBO-K doet, en dit simpel vond, moet niet denken dat hij dan dus de HAVO wel aankan.
Mijn oudste heeft VMBO-T gedaan en dat verschil met Kader is toch best wel groot. Laat staan het verschil met Havo.

En dan zeg ik: Als je weet wat je wilt, kun je als VMBO leerling ook via MBO naar de HBO. Met Havo heb je nog helemaal niks. Kun je hooguit achter de kassa bij de supermarkt. MBO is echt zo'n slechte keuze nog niet voor een jongen als Hunterlife. Hij moet daar alleen zelf nog achter komen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:51:01 #52
3542 Gia
User under construction
pi_71845780
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voordeel is dat je met de HAVO meer keuze hebt in vervolgopleidingen. Stel jouw zoon had een onderwijsrichting gedaan op het MBO maar wil daarna pakweg naar de HEAO of HTS dan wordt die overstap lastig.
Klopt, aan de andere kant ben ik achteraf wel blij dat het op deze manier gegaan is. Uiteraard moeten we nog afwachten of hij de zorg wel ziet zitten. Maar goed, dat is zo breed. Persoonlijk zie ik hem in de toekomst wel op een eerstehulp of ambulance werken, maar wie weet gaat hij nog wel de geriatrie in.

We zien het wel. Ze moeten het zelf doen en hun eigen keuzes maken.

De jongste wil overigens artiest worden. En ook die keuze ondersteunen we.
pi_71846113
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]
De jongste wil overigens artiest worden. En ook die keuze ondersteunen we.
Ach zolang die er ook maar een opleiding bij volgt die een zekere basis geeft moet dat kunnen. Dan kom je (bijna) altijd wel op een goede plek terecht. Al is het misschien niet als wereldberoemde artiest .
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:15:27 #54
3542 Gia
User under construction
pi_71846382
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach zolang die er ook maar een opleiding bij volgt die een zekere basis geeft moet dat kunnen. Dan kom je (bijna) altijd wel op een goede plek terecht. Al is het misschien niet als wereldberoemde artiest .
Nou, die ambitie heeft hij wel. Haha. Hij voert op school geen klap uit, maar aan zijn muziek werkt hij keihard.

Ik verwacht overigens dat hij volgend jaar nog niet op de muziekopleiding terecht kan, te jong, te onervaren . Hij zit nu op een vmbo-koksopleiding en zou dan eerst 2 jaartjes een opleiding tot hulpkok kunnen volgen. Als hij dan nog de muziekwereld in wil, mag hij dat natuurlijk proberen. Zijn doel is via MBO artiestenopleiding naar HBO conservatorium.

We zien het wel.
pi_71846515
Ach Horeca en artiesten gaan ook goed samen .
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:23:43 #56
3542 Gia
User under construction
pi_71846612
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:20 schreef du_ke het volgende:
Ach Horeca en artiesten gaan ook goed samen .
Phil Collins is ook ooit als kok begonnen....
pi_71850886
Je in een VMBO hokje laten plaatsen is sowieso bullshit, tegen alle vmbo`ers zou ik willen zeggen, kies een beroep/richting waar je interesse ligt ongeacht het niveau en werk je reet eraf om er te komen.

Ik kom zelf van een LOM- school en ben uiteindelijk op universitair niveau terecht gekomen. Nothing is impossible <--- ! ! !
pi_71860349
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dat is ook weer volkomen onzin natuurlijk. Er stromen zoveel MBO'ers door naar het HBO (waar je toch wel havo niveau voor nodig hebt) dat deze bewering niet kan kloppen. Ik ken persoonlijk zelfs vrij veel mensen die de route MAVO/MBO/HBO/WO met succes hebben gevolgd. Het gaat puur om je eigen motivatie. Volgens jou zouden die mensen dan al heel vroeg in de route afgekapt moeten zijn...
Wat in heel veel gevallen dan dus ook gebeurd. De uitval en mensen die wel degelijk HBO kunnen maar door deze route het HBO niet halen zijn veel sterker vertegenwoordigd dan de groep die het wel haalt. Daarnaast is de stap MBO - HBO best groot in sommige gevallen waardoor er ook weer meer uitval komt. Havo bereid gewoon beter voor op het HBO.
pi_71860489
Zes fucking jaar voor een VMBO opleiding Hoe kansloos.
pi_71860537
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar een Hunterlife die op zijn 17de (wat hij nu uit zijn post verwijderd heeft ) examen VMBO-K doet, en dit simpel vond, moet niet denken dat hij dan dus de HAVO wel aankan.
Mijn oudste heeft VMBO-T gedaan en dat verschil met Kader is toch best wel groot. Laat staan het verschil met Havo.

En dan zeg ik: Als je weet wat je wilt, kun je als VMBO leerling ook via MBO naar de HBO. Met Havo heb je nog helemaal niks. Kun je hooguit achter de kassa bij de supermarkt. MBO is echt zo'n slechte keuze nog niet voor een jongen als Hunterlife. Hij moet daar alleen zelf nog achter komen.
Krijgen er komend jaar eentje in de klas die van kader afkomt, hele zomer al keihard bezig met voorbereiden, tot op het bot gemotiveerd, kan je bijna garanderen dat hij het gaat halen. Groot deel komt dus op motivatie aan.

Zolang de route maar beschikbaar blijft en de keuze aan de leerling zelf kan ik me overal in vinden. De overheid moet zich hier gewoon NIET mee bemoeien. They do not know what is best for us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')