abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:46:54 #51
3542 Gia
User under construction
pi_71845687
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:47 schreef Harlon het volgende:

[..]

Als jij de hersens voor HAVO hebt, dan ga je MBO niet overleven. Het niveau is daar voor jou dan zo bedroevend laag dat elke motivatie wegtrekt. Daarnaast, de HAVO is vele malen breder en geeft ook nog een keer toegang tot VWO en je bent er nog sneller doorheen ook.
Maar een Hunterlife die op zijn 17de (wat hij nu uit zijn post verwijderd heeft ) examen VMBO-K doet, en dit simpel vond, moet niet denken dat hij dan dus de HAVO wel aankan.
Mijn oudste heeft VMBO-T gedaan en dat verschil met Kader is toch best wel groot. Laat staan het verschil met Havo.

En dan zeg ik: Als je weet wat je wilt, kun je als VMBO leerling ook via MBO naar de HBO. Met Havo heb je nog helemaal niks. Kun je hooguit achter de kassa bij de supermarkt. MBO is echt zo'n slechte keuze nog niet voor een jongen als Hunterlife. Hij moet daar alleen zelf nog achter komen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:51:01 #52
3542 Gia
User under construction
pi_71845780
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voordeel is dat je met de HAVO meer keuze hebt in vervolgopleidingen. Stel jouw zoon had een onderwijsrichting gedaan op het MBO maar wil daarna pakweg naar de HEAO of HTS dan wordt die overstap lastig.
Klopt, aan de andere kant ben ik achteraf wel blij dat het op deze manier gegaan is. Uiteraard moeten we nog afwachten of hij de zorg wel ziet zitten. Maar goed, dat is zo breed. Persoonlijk zie ik hem in de toekomst wel op een eerstehulp of ambulance werken, maar wie weet gaat hij nog wel de geriatrie in.

We zien het wel. Ze moeten het zelf doen en hun eigen keuzes maken.

De jongste wil overigens artiest worden. En ook die keuze ondersteunen we.
pi_71846113
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]
De jongste wil overigens artiest worden. En ook die keuze ondersteunen we.
Ach zolang die er ook maar een opleiding bij volgt die een zekere basis geeft moet dat kunnen. Dan kom je (bijna) altijd wel op een goede plek terecht. Al is het misschien niet als wereldberoemde artiest .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:15:27 #54
3542 Gia
User under construction
pi_71846382
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach zolang die er ook maar een opleiding bij volgt die een zekere basis geeft moet dat kunnen. Dan kom je (bijna) altijd wel op een goede plek terecht. Al is het misschien niet als wereldberoemde artiest .
Nou, die ambitie heeft hij wel. Haha. Hij voert op school geen klap uit, maar aan zijn muziek werkt hij keihard.

Ik verwacht overigens dat hij volgend jaar nog niet op de muziekopleiding terecht kan, te jong, te onervaren . Hij zit nu op een vmbo-koksopleiding en zou dan eerst 2 jaartjes een opleiding tot hulpkok kunnen volgen. Als hij dan nog de muziekwereld in wil, mag hij dat natuurlijk proberen. Zijn doel is via MBO artiestenopleiding naar HBO conservatorium.

We zien het wel.
pi_71846515
Ach Horeca en artiesten gaan ook goed samen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:23:43 #56
3542 Gia
User under construction
pi_71846612
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:20 schreef du_ke het volgende:
Ach Horeca en artiesten gaan ook goed samen .
Phil Collins is ook ooit als kok begonnen....
pi_71850886
Je in een VMBO hokje laten plaatsen is sowieso bullshit, tegen alle vmbo`ers zou ik willen zeggen, kies een beroep/richting waar je interesse ligt ongeacht het niveau en werk je reet eraf om er te komen.

Ik kom zelf van een LOM- school en ben uiteindelijk op universitair niveau terecht gekomen. Nothing is impossible <--- ! ! !
pi_71860349
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dat is ook weer volkomen onzin natuurlijk. Er stromen zoveel MBO'ers door naar het HBO (waar je toch wel havo niveau voor nodig hebt) dat deze bewering niet kan kloppen. Ik ken persoonlijk zelfs vrij veel mensen die de route MAVO/MBO/HBO/WO met succes hebben gevolgd. Het gaat puur om je eigen motivatie. Volgens jou zouden die mensen dan al heel vroeg in de route afgekapt moeten zijn...
Wat in heel veel gevallen dan dus ook gebeurd. De uitval en mensen die wel degelijk HBO kunnen maar door deze route het HBO niet halen zijn veel sterker vertegenwoordigd dan de groep die het wel haalt. Daarnaast is de stap MBO - HBO best groot in sommige gevallen waardoor er ook weer meer uitval komt. Havo bereid gewoon beter voor op het HBO.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71860489
Zes fucking jaar voor een VMBO opleiding Hoe kansloos.
pi_71860537
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar een Hunterlife die op zijn 17de (wat hij nu uit zijn post verwijderd heeft ) examen VMBO-K doet, en dit simpel vond, moet niet denken dat hij dan dus de HAVO wel aankan.
Mijn oudste heeft VMBO-T gedaan en dat verschil met Kader is toch best wel groot. Laat staan het verschil met Havo.

En dan zeg ik: Als je weet wat je wilt, kun je als VMBO leerling ook via MBO naar de HBO. Met Havo heb je nog helemaal niks. Kun je hooguit achter de kassa bij de supermarkt. MBO is echt zo'n slechte keuze nog niet voor een jongen als Hunterlife. Hij moet daar alleen zelf nog achter komen.
Krijgen er komend jaar eentje in de klas die van kader afkomt, hele zomer al keihard bezig met voorbereiden, tot op het bot gemotiveerd, kan je bijna garanderen dat hij het gaat halen. Groot deel komt dus op motivatie aan.

Zolang de route maar beschikbaar blijft en de keuze aan de leerling zelf kan ik me overal in vinden. De overheid moet zich hier gewoon NIET mee bemoeien. They do not know what is best for us.
pi_71860583
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:09 schreef Galenus het volgende:
Nonsens. Een persoon die is geboren als het spreekwoordelijke dubbeltje, wordt nooit een kwartje.
Dat is dan weer klinklare onzin. Ik genoeg succesvolle mensen die het tegendeel bewijzen.
pi_71862161
goed initiatief, maar ik denk dat mensen die vmbo-t niet halen uiteindelijk gewoonweg de capaciteiten niet hebben.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:09:17 #63
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71896187
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:04 schreef Resco het volgende:

[..]

Bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16076

Waarom zouden alle vmbo-leerlingen het hoogste niveau moeten kunnen halen? Wat is zo'n papiertje dan nog waard? Survival of the fittest enzo (alhoewel, "VMBO" en "fittest" combineren al niet goed natuurlijk ).
Dat concept heet Dumbing Down

Lees dit artikel, Scholen, Weapons of mass instruction en je snapt wat ik bedoel.
quote:
“Op school wordt de nieuwsgierigheid vermoord. Je krijgt er antwoord op vragen die je je nooit hebt gesteld en blij" met de echte vragen zitten tot het vlammetje flakkert en dood". Op school beschouwen ze
je als een vat dat moet worden volgestampt, niet als een spons die zich vanzelf volzuigt, zolang je de gaatjes maar niet met onzin verstopt. Het is bijna onmogelijk om een kind het leren te beletten, maar op school krijgen ze het voor elkaar (p. 152)”. En: “... scholen zijn niet zozeer gebouwd om kinderen iets te leren als wel om de maatschappij van ze te vrijwaren, ongeveer zoals gevangenissen dienen om de maatschappij tegen boeven te beschermen (p.222)
Midas Dekkers, De Larf
En zo is het maar net. Scholen zijn indoctrinatiegevangenissen.

Hier een heel boek wat er gaande is, Underground History of American Education
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71896420
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat concept heet Dumbing Down

Lees dit artikel, Scholen, Weapons of mass instruction en je snapt wat ik bedoel.
[..]

En zo is het maar net. Scholen zijn indoctrinatiegevangenissen.

Hier een heel boek wat er gaande is, Underground History of American Education
sodiemieter op naar BNW met je conspiracy shit.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:40:43 #65
3542 Gia
User under construction
pi_71898480
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Zes fucking jaar voor een VMBO opleiding Hoe kansloos.
Als je na 4 jaar kader, nog met 2 jaar theoretische leerweg naar de havo kan, wat is daar dan mis mee.
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:56 schreef Harlon het volgende:

[..]

Krijgen er komend jaar eentje in de klas die van kader afkomt, hele zomer al keihard bezig met voorbereiden, tot op het bot gemotiveerd, kan je bijna garanderen dat hij het gaat halen. Groot deel komt dus op motivatie aan.

Zolang de route maar beschikbaar blijft en de keuze aan de leerling zelf kan ik me overal in vinden. De overheid moet zich hier gewoon NIET mee bemoeien. They do not know what is best for us.
Die zal dan wel heel aardige cijfers hebben gehaald op kader en waarschijnlijk niet op 17-jarige leeftijd pas.

Hunterlife beweert dat hij gewoon een late leerling is. Ja, minstens een jaar te laat. Vmbo examen, als je nooit bent blijven zitten, doe je op je 15de (als je pas in juni, juli, augustus of september jarig bent) of op je 16de. Ben je 17, dan heb je dus ergens een jaartje dubbel gedaan.
En nee, dan denk ik niet dat je met een kaderdiploma wel even havo kunt doen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:41:23 #66
3542 Gia
User under construction
pi_71898495
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:52 schreef electronique het volgende:
goed initiatief, maar ik denk dat mensen die vmbo-t niet halen uiteindelijk gewoonweg de capaciteiten niet hebben.
Of geen inzet.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:50:30 #67
52357 Lambiekje
pi_71899881
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

sodiemieter op naar BNW met je conspiracy shit.
Je ziet het toch gebeuren!?!

TV programma's worden sneuer en sneuer. Leuk TV met meiden van Lekker Slim.

Er is wel degelijk een Dumbingdown process aan de gang. Politici willen dat helft alle leerlingen VWO aankunnen.?!! Bedenk nu eens 1 rede hoe dat te bewerkstelligen? Juist ja niveau bijstellen. Paupers met het IQ van een garnaal kunnen VWO halen?!
Bedrijven klagen steen en been, Universiteiten klagen steen en been.

Bestudeer het Nieuwe Rekenen maar. geen wonder dat pabo-studenten falen. Bekijk het kolomsgewijs vermenigvuldigen. Te bespottelijk voor woorden.

Ze willen echt MOEDWILLIG dat niemand meer kan rekenen. Er IS geen andere conclusie mogelijk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:33:44 #68
3542 Gia
User under construction
pi_71900822
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een Dumbingdown process aan de gang. Politici willen dat helft alle leerlingen VWO aankunnen.?!! Bedenk nu eens 1 rede hoe dat te bewerkstelligen? Juist ja niveau bijstellen. Paupers met het IQ van een garnaal kunnen VWO halen?!

Bestudeer het Nieuwe Rekenen maar. geen wonder dat pabo-studenten falen. Bekijk het kolomsgewijs vermenigvuldigen. Te bespottelijk voor woorden.

Ze willen echt MOEDWILLIG dat niemand meer kan rekenen. Er IS geen andere conclusie mogelijk.
Ben het wel met je eens dat het onderwijsniveau daalt. Zat mensen met een HBO-opleiding die niet eens kunnen spellen. Of regelmatig de lange en korte ij/ei door elkaar gebruiken. Want, ach, daar heb je toch secretaresses voor om dat te verbeteren.....

Maar het is wel zo dat studenten binnen een scholengemeenschap mavo/havo/vwo wel mogen opklimmen naar vwo niveau, al kost dat 8 jaar, maar op een vmbo-school mag dat niet van basis naar kader, want je mag er niet langer dan 5 jaar over doen. Dat gegeven vind ik wat krom.
Een kader leerling zou gewoon de mogelijkheid moeten krijgen om in 2 extra jaren alsnog een mavo-diploma te bemachtigen om zodoende door te stomen naar de havo.

Ik vind wel dat die extra jaren mogelijkheid niet bedoelt mag zijn voor extra doubleren.
pi_71910086
Het hele VMBO moet gewoon worden afgeschaft.

Ik vind het systeem in Engeland vele malen beter, waar iedereen tot 16 jaar gewoon het GCSE programma volgt. Wat qua niveau ergens tussen MAVO en HAVO zit. Iedereen zou dit gewoon moeten kunnen halen. Studenten die aan modderen op VMBO-BB / KBL / GL etc hebben gewoon andere problemen (slechte thuissituatie, ongeïnteresseerde ouders etc) en zouden qua intelligentie het wel moeten kunnen halen.
pi_71910701
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:31 schreef Muzz_ het volgende:
Het hele VMBO moet gewoon worden afgeschaft.

Ik vind het systeem in Engeland vele malen beter, waar iedereen tot 16 jaar gewoon het GCSE programma volgt. Wat qua niveau ergens tussen MAVO en HAVO zit. Iedereen zou dit gewoon moeten kunnen halen. Studenten die aan modderen op VMBO-BB / KBL / GL etc hebben gewoon andere problemen (slechte thuissituatie, ongeïnteresseerde ouders etc) en zouden qua intelligentie het wel moeten kunnen halen.
Juist meneer de expert. Tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Want iedereen met een IQ van rond de 80-90 kan hetzelfde als mensen met een IQ van 105. Oh wacht.

Misschien een idee om je enigszins in te lezen in de materie voor je hier met dit soort uitspraken aan komt zetten.

De UK erbij halen is natuurlijk helemaal achterlijk, gezien de hoeveelheid tienermoorden, ontspoord tuig etc.
pi_71910849
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Voor de 1000499383 keer.......wat is jouw opleiding geweest lambiekje?
pi_71911289
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:00 schreef Harlon het volgende:

[..]

Juist meneer de expert. Tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Want iedereen met een IQ van rond de 80-90 kan hetzelfde als mensen met een IQ van 105. Oh wacht.

Misschien een idee om je enigszins in te lezen in de materie voor je hier met dit soort uitspraken aan komt zetten.

De UK erbij halen is natuurlijk helemaal achterlijk, gezien de hoeveelheid tienermoorden, ontspoord tuig etc.
Rara welk land uitblinkt in de top 50 universiteiten van de wereld? Juist, Engeland. VMBO maakt mensen alleen maar dom / lui, de meeste VMBO'ers kunnen met gemak TL aan. Het zijn vaak oorzaken als een taalachterstand, ongeïnteresseerde ouders / ongedisciplineerde opvoeding die het veroorzaakt. Als die koters in plaats van elke dag zitten te niksen de boeken open zouden slaan zouden ze het echt wel kunnen halen. UK bewijst het maar, waar de meerderheid van de bevolking gewoon GCSE haalt (wat tussen VMBO TL en HAVO zit).
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:26:05 #73
3542 Gia
User under construction
pi_71916223
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:27 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Rara welk land uitblinkt in de top 50 universiteiten van de wereld? Juist, Engeland. VMBO maakt mensen alleen maar dom / lui, de meeste VMBO'ers kunnen met gemak TL aan. Het zijn vaak oorzaken als een taalachterstand, ongeïnteresseerde ouders / ongedisciplineerde opvoeding die het veroorzaakt. Als die koters in plaats van elke dag zitten te niksen de boeken open zouden slaan zouden ze het echt wel kunnen halen. UK bewijst het maar, waar de meerderheid van de bevolking gewoon GCSE haalt (wat tussen VMBO TL en HAVO zit).
Onzin. Ik heb er eentje op Kader zitten, die misschien wel de hersens heeft voor Theoretische leerweg, maar absoluut niet het vermogen om de leerstof op te nemen. Gewoon omdat hij dat niet zoekt.
En wij zijn absoluut geen ongeïnteresseerde ouders en er zijn ook geen problemen in de gezinssituatie. Wij kunnen wel met hem de leerstof doornemen, maar dan ligt hij ondersteboven op de bank, draait dan weer eens de andere kant op, maar er komt weinig aan van wat wij zeggen. Economie, maatschappijleer zijn de enige leervakken die hij heeft op Kader, maar het lukt em gewoon niet.

Volgend jaar gaan we het op een andere manier proberen, examenjaar. We willen toch dat hij verder kan gaan.

Overigens volgt hij ook een muziekopleiding. Voor die theorie haalt hij met gemak een 9,5. Waaruit ik kan concluderen dat hij iets wat hem wel interesseert wel kan leren.
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:39:35 #74
52357 Lambiekje
pi_71920179
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:06 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Voor de 1000499383 keer.......wat is jouw opleiding geweest lambiekje?

dat is al 1000499383 keer beantwoord.
pi_71920250
Gia,ik ben nooit blijven zitten op het vmbo. Ik was 13 in de eerste klas van het vmbo en 4 jaar later ben ik geslaagd voor mijn examens op 17 jarige leeftijd, en ik heb absoluut geen jaar dubbel gedaan op het vmbo, wat je ook beweert.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en je 'een hunterlife' als voorbeeld uit je toekomstige posts wilt halen, want er zijn genoeg mensen die op hun 17e, zonder te blijven zitten hun diploma hebben behaalt na 4 jaar vmbo.

En ik vind dat wanneer een leerling een hoger niveau wilt halen, en super gemotiveerd is, hij of zij die kans gegeven moet worden. Wat is er mis met een leerling die hoger op wilt komen?
pi_71920531
quote:

[..]

Het zou nieteens zo´n gek idee zijn. Als je ziet dat er toch een flink aantal (met name allochtonen) laatbloeiers zijn in het onderwijs zou hiermee voorkomen kunnen worden dat jongeren al vroegtijdig lager worden geplaatst.
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:52:29 #77
52357 Lambiekje
pi_71920832
quote:

[..]

IQ is maar relatief. Kijk naar Beauty and the Nerd. Wiskundig weten ze iets maar qua mens met gevoel en communicatief zijn het nietsnutten.

Daarnaast is z'n IQ test te leren. Het is een maniertje. IQ is opgesteld door de industrie om mensen te meten. Naar mijn idee slaat dat nergens op.

Gates en Spielberg waren dropouts, zijn ze daarom nu dom. Nee ik denk juist slimmer. Beetje voldaan aan de standaard waardes die de zwaar materialistische wereld van ons eist. Zo werkt het dus mooi niet.

IQ is dan ook quatsch naar mijn idee.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:04:13 #78
3542 Gia
User under construction
pi_71924842
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:40 schreef Hunterlife het volgende:
Gia,ik ben nooit blijven zitten op het vmbo. Ik was 13 in de eerste klas van het vmbo en 4 jaar later ben ik geslaagd voor mijn examens op 17 jarige leeftijd, en ik heb absoluut geen jaar dubbel gedaan op het vmbo, wat je ook beweert.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en je 'een hunterlife' als voorbeeld uit je toekomstige posts wilt halen, want er zijn genoeg mensen die op hun 17e, zonder te blijven zitten hun diploma hebben behaalt na 4 jaar vmbo.

En ik vind dat wanneer een leerling een hoger niveau wilt halen, en super gemotiveerd is, hij of zij die kans gegeven moet worden. Wat is er mis met een leerling die hoger op wilt komen?

Dan heb je drie jaar gekleuterd, of zo. Het is niet normaal om pas op je 17de examen vmbo te doen.
Normaal gesproken kom je op je 12de van de basisschool af.

Als je in groep 8 al 13 bent geworden, en dan nog niet eens advies vmbo T of Havo krijgt, dan denk ik niet dat je met een kaderdiploma wel effe havo kunt gaan doen.
pi_71925746
Dat zullen we dan nog wel eens zien beste Gia. Mijn tijd op de basis school kan ik me niet herinneren, wat ik me wel kan herinneren is dat ik niet ben blijven zitten op het vmbo.

Ik snap persoonlijk niet waarom je niet wilt accepteren dat het wel degelijk mogelijk is. Uiteindelijk ligt het aan jezelf, of je er genoeg werk in wilt steken om er wat van te maken.
pi_71945180
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:04 schreef Resco het volgende:

[..]

Bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16076

Waarom zouden alle vmbo-leerlingen het hoogste niveau moeten kunnen halen? Wat is zo'n papiertje dan nog waard? Survival of the fittest enzo (alhoewel, "VMBO" en "fittest" combineren al niet goed natuurlijk ).
Om zodoende op de lange termijn het gemiddelde opleidingsniveau van het land omhoog te halen...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:42:20 #81
3542 Gia
User under construction
pi_71948637
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:50 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Om zodoende op de lange termijn het gemiddelde opleidingsniveau van het land omhoog te halen...
Maar, bouwvakkers, vuilophalers, koks, obers, enz......zijn ook nodig in een maatschappij. Mensen met een hogere opleiding willen dat werk niet doen.

Niet iedereen kan minimaal mavo aan, en dat hoeft dus ook niet. Mensen die sterk gemotiveerd zijn, moeten wel de mogelijkheid hebben om eventueel op te klimmen naar een hoger niveau. Dus 2 jaar extra om kader in T om te zetten is geen verkeerd idee. Met T kan iemand dan weer naar de Havo en eventueel zelfs nog hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')