abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69891416
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:19 schreef du_ke het volgende:Dus als een mannelijk buitenlandse leider op bezoek in Israël een keppeltje draagt is dat ook onderdrukking van de man?
En het is echt niet zo dat de plicht om een hoofddoekje te dragen in Iran hier wordt toegejuicht. Er wordt vooral gezegd dat de kritiek op de persoon die verplicht wordt dat hoofddoekje te dragen in zo'n geval onzinnig en erg goedkoop is.
Ja, als diezelfde mannelijk leider een moskee bezoekt en zijn schoenen uittrekt dan doet ook niemand er moeilijk over. Zelfs niet als het de paus betreft.
pi_69891432
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:16 schreef du_ke het volgende:

Volgens mij moet het al zodra er een man bij is die niet je echtgenoot is. Bijvoorbeeld de cameraman.
Ja, ingeval je een moslimvrouw bent en je getrouwd bent met een moslim. Is le Fever dat?
pi_69891452
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er geen kritische vragen gesteld mogen worden over een kwestie als deze.
pi_69891522
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:23 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja, ingeval je een moslimvrouw bent en je getrouwd bent met een moslim. Is le Fever dat?
Ligt er maar net aan hoe de Iraanse Islamitische rechtbanken dit soort zaken interpreteren. Zou le Fever dat risico moeten willen lopen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_69891546
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:23 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, als diezelfde mannelijk leider een moskee bezoekt en zijn schoenen uittrekt dan doet ook niemand er moeilijk over. Zelfs niet als het de paus betreft.
Inderdaad .
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:27:27 #256
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_69891564
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:24 schreef vanhal het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er geen kritische vragen gesteld mogen worden over een kwestie als deze.
Welke kwestie is er in hemelsnaam?

Zijn er nou echt geen dingen waarover je je drukker zou moeten maken dan het feit dat een journaliste in een ander land een hoofddoekje draagt?
put
your
clothes
on!
pi_69891570
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:26 schreef du_ke het volgende:

Ligt er maar net aan hoe de Iraanse Islamitische rechtbanken dit soort zaken interpreteren. Zou le Fever dat risico moeten willen lopen?
Mag je dergelijke kritische vragen niet stellen dan?
pi_69891587
Vanuit rechtse hoek is er al eerder kritiek geweest op krypto-antisemiet Le Fever: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7503
quote:
Nog even iets over dat favoriete NOS-journaal-woord “bezetting” waarin het hele verraad der krypto-antisemieten besloten ligt. Normaal gesproken gaat het dan over de “Westbank”, het gebied direct ten westen van de rivier de Jordaan, dat sinds duizenden jaren eigenlijk Samaria en Judea heet. Ja, dat weet bijna niemand meer en dat grote vergeten heeft de “ge-oliede Israëlische propagandamachine” niet kunnen voorkomen. Niet waar, Joris Luyendijk? De “Westbank” - Samaria en Judea dus - is in alle oorspronkelijke door de Volkenbond geratificeerd afspraken sinds 1920 aan Israël toegewezen. Maar de Israëli’s hebben dat gebied, waarin hun heiligste stad Jeruzalem ligt, aan de Jordaniërs gelaten in 1948. Daarna zijn Judea en Samaria twee keer, in 1967 en in 1973, door de Arabieren gebruikt als springplank in pogingen tot genocide op de Joden. Want iets anders, nogmaals en nogmaals, waren die oorlogen niet. Maar de Westerse media blijven maar misleidend bazelen over “Westbank” en “bezette gebieden”.
Echt, mensen als die Le Fever zijn de pest voor de onafhankelijke berichtgeving

Al moet ik zeggen dat ik dit stuk van haar dan weer wel waardeer: http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/telaviv/index.html
pi_69891603
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:27 schreef vanhal het volgende:

[..]

Mag je dergelijke kritische vragen niet stellen dan?
Natuurlijk mag je die wel stellen maar is de verontwaardiging niet heel selectief? En waarom zou ze tijdens uitzendingen vanuit Iran geen hoofddoek mogen dragen als dat daar algemeen geldende mores is?

Maar goed moet le Fever van jou het risico gaan lopen om opgepakt te worden?
pi_69891662
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:27 schreef Jerruh het volgende:
Welke kwestie is er in hemelsnaam?

Zijn er nou echt geen dingen waarover je je drukker zou moeten maken dan het feit dat een journaliste in een ander land een hoofddoekje draagt?
Ik vond toen ik het item in de desbetreffende journaal uitzending zag de hoofddoek van le fever vreemd, het viel me op dat ze een hoofddoek droeg, te meer omdat de hoofddoek in mijn mening voor de onderdrukking van de vrouw staat. Daarna kwamen de kamervragen van de PVV en kwam dit topic.
Het onderwerp interesseert me, en ik ga niet zomaar klakkeloos mee in de verklaring dat ze zich op dat moment in Iran bevindt en ze zich dus automatisch aan de daar geldende regels moet houden. Dat mag toch, hoop ik?
pi_69891673
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:28 schreef buachaille het volgende:
Vanuit rechtse hoek is er al eerder kritiek geweest op krypto-antisemiet Le Fever: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7503
[..]

Echt, mensen als die Le Fever zijn de pest voor de onafhankelijke berichtgeving
Hetvrijevolk is wel erg discutabel hoor .
pi_69891733
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:30 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik vond toen ik het item in de desbetreffende journaal uitzending zag de hoofddoek van le fever vreemd, het viel me op dat ze een hoofddoek droeg, te meer omdat de hoofddoek in mijn mening voor de onderdrukking van de vrouw staat. Daarna kwamen de kamervragen van de PVV en kwam dit topic.
Het onderwerp interesseert me, en ik ga niet zomaar klakkeloos mee in de verklaring dat ze zich op dat moment in Iran bevindt en ze zich dus automatisch aan de daar geldende regels moet houden. Dat mag toch, hoop ik?
Tuurlijk mag dat maar heb je zelf ook gezocht naar informatie die de verklaring die al vele jaren stand houdt over dit onderwerp in een ander daglicht kan stellen?
pi_69891735
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je die wel stellen maar is de verontwaardiging niet heel selectief? En waarom zou ze tijdens uitzendingen vanuit Iran geen hoofddoek mogen dragen als dat daar algemeen geldende mores is?

Maar goed moet le Fever van jou het risico gaan lopen om opgepakt te worden?
In de eerdere quote die ik in een reactie postte kon je lezen dat er niet hard tegen het niet houden aan de geldende kledingregels opgetreden kan worden. Dat betekent voor mij dat ze een keuze heeft. Ze kiest er dus bewust voor om voor een Nederlands miljoenen publiek met hoofddoek op te verschijnen. Opzich vind ik dat niet een voor de hand liggende keuze.
pi_69891751
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:31 schreef du_ke het volgende:

Tuurlijk mag dat maar heb je zelf ook gezocht naar informatie die de verklaring die al vele jaren stand houdt over dit onderwerp in een ander daglicht kan stellen?
Heb jij dergelijke informatie?
pi_69891760
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:15 schreef buachaille het volgende:

[..]

Mevrouw zal echt niet in het gevang gegooid worden als ze voor de camera haar hoofddoekje even afdoet. Ik weet dat die Iraniërs wrede barbaren zijn waarbij de kledingpolitie de straten afschuimt, maar zo erg?
En dan nog, als het Staatsjournaal een rapportage uitzendt vanaf een nudistencamping dan trekt men toch ook even een onderbroekje aan als het rode lampje van de camera gaat branden?
Er is in Nederland dan ook geen wet die het mensen verplicht om naakt te zijn (al dan niet op een nudistencamping).
In tegenstelling tot Iran, waar het wel verplicht is voor een vrouw om een hoofddoek te dragen. En voor zover ik zo snel kan vinden, staat op het niet dragen een gevangenisstraf of boete.
pi_69891773
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hetvrijevolk is wel erg discutabel hoor .
Is het beleid wat in Iran op dit moment gevoerd wordt NIET discutabel dan?
pi_69891789
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:32 schreef morg78 het volgende:

[..]

Er is in Nederland dan ook geen wet die het mensen verplicht om naakt te zijn (al dan niet op een nudistencamping).
In tegenstelling tot Iran, waar het wel verplicht is voor een vrouw om een hoofddoek te dragen. En voor zover ik zo snel kan vinden, staat op het niet dragen een gevangenisstraf of boete.
Heb je van dat laatste een bron?

Ik lees namelijk hier dit:
quote:
Vorige maand deelde president Mahmoud Ahmadinejad nog mee dat niemand Iraanse vrouwen kan dwingen tot het op juiste wijze dragen van de hoofddoek en verdere islamitische kleding.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ndash_maar_niet_heus
pi_69891830
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:31 schreef vanhal het volgende:

[..]

In de eerdere quote die ik in een reactie postte kon je lezen dat er niet hard tegen het niet houden aan de geldende kledingregels opgetreden kan worden. Dat betekent voor mij dat ze een keuze heeft. Ze kiest er dus bewust voor om voor een Nederlands miljoenen publiek met hoofddoek op te verschijnen. Opzich vind ik dat niet een voor de hand liggende keuze.
Er kan wel degelijk hard tegen opgetreden worden. En de Iraanse politie staat nou niet bepaald bekend als zachtzinnig..
En het is iets dat ze (en andere vrouwen) al jaren doen als er uitzendingen zijn vanuit pakweg Iran of Saoedi Arabië. Als je te gast bent in een land pas je je deels aan aan de daar geldende zeden. Is dat echt zo verschrikkelijk raar?
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:35:14 #269
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69891841
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:03 schreef vanhal het volgende:

[..]

Rustig maar, geen reden om persoonlijk te worden, dat doe ik ook niet, dus ik verwacht van jou dat jij dat ook niet doet.
Ik werd niet persoonlijk hoor, behalve als je vindt dat zeggen dat je complete onzin praat 'persoonlijk worden' is
quote:
Ik verzin die 'algemene angst voor de islam' niet, ik baseer me oa op een nipo onderzoek waarbij de uitkomst is dat de helft van de nederlanders angst heeft voor het toenemend aantal moslims in NL.
Je hebt mij niet over 'angst' horen praten, jij zei iets heel anders : dat de nederlander zich voortdurend aand e gemiddelde moslim moet aanpassen.
En dat is simpelweg onzin.
quote:
Daarnaast, hoe vaak kwam er niet in het nieuws dat Nederlanders zich hier in Nederland moesten aanpassen aan gebruiken van Moslims? Oa het handschudden om maar 1 voorbeeld te noemen.
Hoezo hebben wij ons moeten aanpassen dan ?
Ik wist niet dat het tegenwoordig verboden is handen te schudden ?
quote:
Recentelijk was het verbod op het dragen van een hoofddoek bij oa ambtenaren nog actueel.
Waar hebben wij ons moeten aanpassen dan ?
Loop jij nu verplicht met een hoofddoek ofzo ?
quote:
Het is een reactie op het groeiend aantal moslims in Nederland en daarmee het gevoel dat Nederlanders ons moeten schikken aan de gebruiken van Moslims.
Moeten wennen aan het feit dat er mensen met andere gebruiken zijn is iets anders dan "ons altijd aan die moslims moeten aanpassen !!!! ".
Dat er ook een halal-slagerij is wil niet zeggen dat jij nu verplicht halal moet eten.
quote:
Het wordt wat krom zodra het gevoel overheerst dat wij zowel hier in Nederland alswel in het buitenland moeten schikken aan de regels/gebruiken van een ander, wie die ander ook mag zijn, moslim, rus etc etc.
Nogmaals, draag jij een hoofddoek, moet jij verplicht naar het oosten bidden, mag je geen handen meer geven ?
Zo niet, waar heb je het dan in bobsnaam over als je zegt dat we ons hier in Nederland aan de gebruiken van een ander moeten aanpassen ???
zzz
pi_69891845
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:32 schreef vanhal het volgende:

[..]

Is het beleid wat in Iran op dit moment gevoerd wordt NIET discutabel dan?
Zeer zeker wel .
pi_69891867
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:32 schreef vanhal het volgende:

[..]

Heb jij dergelijke informatie?
Nee want ik vind de verklaring zeer aannemelijk .
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:36:39 #272
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_69891884
Hha, hetvrijevolk.com gebruiken om voor 'onafhankelijke berichtgeving' te pleiten. Het wordt steeds grappiger.
quote:
Kritische vragen over een cultuur waar een vrouw zonder hoofddoekje niet wordt geaccepteerd, of kritische vragen over vrouwen die een hoofddoekje dragen? In het ene geval worden vrouwen als slachtoffer gezien van Islamisering, en in het andere geval worden de vrouwen als onderdeel van het probleem gezien. Nu nog even de 'kritische vragen' van Wilders opnieuw lezen en je kan zien welke visie Wilders aanhangt.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:37:30 #273
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69891913
quote:
Wat valt er in bobsnaam te vragen ?
Er is een verslaggever in het buitenland die zich aan de plaatselijke wet houdt.

OH NOES, DOE ER WAT AAN GEERTJE !!!

zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:40:39 #274
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_69892029
quote:
Dit is geen kritische vraag, maar een stupide vraag. Als je het antwoord al weet hoef je de vraag niet te stellen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_69892051
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:36 schreef Montov het volgende:
Hha, hetvrijevolk.com gebruiken om voor 'onafhankelijke berichtgeving' te pleiten. Het wordt steeds grappiger.
[..]

Kritische vragen over een cultuur waar een vrouw zonder hoofddoekje niet wordt geaccepteerd, of kritische vragen over vrouwen die een hoofddoekje dragen? In het ene geval worden vrouwen als slachtoffer gezien van Islamisering, en in het andere geval worden de vrouwen als onderdeel van het probleem gezien. Nu nog even de 'kritische vragen' van Wilders opnieuw lezen en je kan zien welke visie Wilders aanhangt.
Ik denk dat het ene (kritische vragen over vrouwen die een hoofddoekje dragen) voortvloeit uit het andere (Kritische vragen over een cultuur waar een vrouw zonder hoofddoekje niet wordt geaccepteerd).

Maar gezien de reacties op het optreden van de zwitserse minister (http://www.nrc.nl/buitenland/article1886251.ece/Kritiek_op_hoofddoek_Zwitserse_minister_in_Iran) zijn reacties die volgen op de verslaggeving van le fever niet zo heel raar. Ik vind het op zich een goed teken dat verboden die leiden tot onderdrukking aan de kaak worden gesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')