Bronquote:Bijna alle medewerkers in overheidsdienst ervaren wel eens stress op het werk, waarvan één derde regelmatig. Meer dan de helft van de ambtenaren ligt wakker van het werk.
Please Wait ...
Uit onderzoek van InOverheid.nl blijkt dat van de ondervraagde ambtenaren 32% aangeeft ‘regelmatig’ stress te hebben, 59%‘soms’ en 3% ‘altijd’. In totaal ervaart 94% van de ambtenaren stress op het werk. Meer dan de helft (54%) ligt soms wakker van zijn of haar werk. Bij 7% gebeurt dit regelmatig.
Het overgrote deel van de ambtenaren vindt dit overigens niet erg. ‘Een beetje stress hoort er nu eenmaal bij’, zegt 96% van de ondervraagden.
Het percentage ambtenaren dat regelmatig stress ervaart ligt iets hoger dan het Nederlandse gemiddelde bij andere beroepsgroepen. Vorig jaar bleek uit een enquête onder 2.230 werknemers in loondienst, dat 27% frequent tot zeer frequent stress op het werk ervaart.
Werkdruk
De meeste ambtenaren (54%) ervaren stress vanwege een te hoge werkdruk. Vooral het werken met krappe termijnen en deadlines blijkt een bron van stress te zijn.
Eén derde van de ondervraagden (31%) ervaart stress, omdat ze te maken hebben met te veel regels, procedures en voorschriften. Ruim één op de vijf (22%) ondervraagden krijgt stress omdat zij complexe beslissingen moeten nemen, die van invloed zijn op anderen.
Voorts blijkt gebrek aan erkenning een stressbron te zijn.’Ik krijg te weinig waardering voor mijn werk’ is voor 26% van de respondenten een stressfactor.
Overwerken
De gevolgen, die de respondenten van stress ondervinden, zijn uiteenlopend. De meesten (38%) maken langere dagen op het werk. 34% zegt dat zijn of haar gezondheid eronder lijdt. Stress heeft ook negatieve gevolgen voor de prestaties op het werk (28%) en de thuissituatie (27%). Bovendien wil 28% van functie veranderen als gevolg van stress. Ziek melden wegens stress doen ambtenaren zelden; slechts 4% is absent ten gevolge van stress.
Slechts 20% van de ondervraagden vindt dat zijn of haar organisatie voldoende onderneemt om stress op het werk te verminderen. De helft van de ondervraagden (52%) vindt juist dat de werkgever te weinig doet om de stressbronnen weg te nemen. De rest weet niet of er iets aan gedaan wordt.
quote:Een ambtenaar weet het verschil niet tussen stress en uitgeslapen.Omdat ze de hele dag niets doen vallen ze in slaap, daardoor slapen ze s`nachts niet meer en denken dat het door stress komt maar zijn gewoon uitgeslapen.Ze worden moe van het niets doen en alle feestjes die gehouden worden.Ik ken ambtenaren die kijken s`morgens niet naar buiten omdat ze s`middags anders niets te doen hebben.
quote:Ben zelf bijna 30 jaar ambtenaar geweest en later overgegaan naar de vrije sector, Als ik terug denk aan die ambtenarentijd schaam ik me soms dood, want wij hadden toch de schijt aan de burger, zij moeten maar wachten wanneer wij de ambtenaar zin had om iets te doen of hier soms veel elende door kwam kon je weinig schelen, De ambtenaar is de baas hij maakt wel uit wanneer er iets gedaan moet worden.
quote:Meer dan de helft van de ambtenaren ligt wakker van het werk. Tja dan word het is tijd dat ze overdag geen dutje doen.
quote:hoezo druk????moest pas geleden, mn nieuwe rijbewjs afhalen en maar wachten, hoor ik die ene ambtenaar, achter de balie, tegen zijn collega zeggen: wat een vliegen hier, waarop zijn collega antwoord: ja, 34hoezo druk??????
quote:waar komt die stress van daan illigaal geld op het ijbankie gezet .mensen benadeeld linkse terreur waar je het niet mee eens bent
quote:Een ambtenaar weet het verschil niet tussen stress en uitgeslapen.Omdat ze de hele dag niets doen vallen ze in slaap, daardoor slapen ze s`nachts niet meer en denken dat het door stress komt maar zijn gewoon uitgeslapen.Ze worden moe van het niets doen en alle feestjes die gehouden worden.Ik ken ambtenaren die kijken s`morgens niet naar buiten omdat ze s`middags anders niets te doen hebben.
Uh, ja?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:37 schreef cerror het volgende:
Ja, en alle bouwvakkers zijn IQ-loze barbaren.
Precies. Ambtenaren hebben geen stress.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:18 schreef Chooselife het volgende:
Simpel te verklaren.
Als je niks gewend bent, levert de kleinste verplichting al stress op.
Er zit denk ik een behoorlijk groot verschil tussen de gemeente-ambtenaar en de rijks-ambtenaar, bij die laatste categorie zal de werksfeer niet veel verschillen van die van een grote multinational.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:16 schreef gunk77 het volgende:
Ik ben ook ambtenaar (diverse ministeries gewerkt) maar de tijd van het krantje lezen ligt echt al zo'n 25 jaar achter ons hoor!
Tuurlijk heb je ergens nog wel zo'n figuurtje zitten maar die zijn tegenwoordig nog op één hand te tellen...
Ben zelf ook ooit eens ambtenaar geweest bij een grote gemeente. Het is een ervaring om nooit meer te vergeten. Die gasten werken vrijwel allen (uitzonderingen daargelaten) op de "spaar". Het leek net alsof ik op de Antillen zat, zo rustig zat iedereen te ""werken". Voor projecten kreeg je vaak het dubbele van het aantal uren dat je nodig had om op een rustig tempo je werk te doen. En er werd ook als een dolle met geld gesmeten voor feesten, bijeenkomsten en inrichting. Ik voelde me destijds nog een beetje te jong om met half-pensioen te gaan, maar als je tegen de 50 loopt is het misschien wel wat voor je.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Ambtenaren hebben geen stress.
Mijn ervaring is dat veel interne nog steeds van het krantje lezen zijn en dat de externen het werk doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:16 schreef gunk77 het volgende:
Ik ben ook ambtenaar (diverse ministeries gewerkt) maar de tijd van het krantje lezen ligt echt al zo'n 25 jaar achter ons hoor!
Tuurlijk heb je ergens nog wel zo'n figuurtje zitten maar die zijn tegenwoordig nog op één hand te tellen...
Die dingen zouden natuurlijk ook de reden kunnen zijn dat juist mensen met een beperkte stressbestendigheid kiezen voor een baan als ambtenaarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:33 schreef Posdnous het volgende:
Ambtenaren over 1 kam scheren is natuurlijk uitermate dom.
Maar alleen al hun baanzekerheid, secundaire arbeidsvoorwaarden incl. vrije dagen die veel ambtenaren nu eenmaal hebben, makkelijk te krijgen hypotheek etc. zou moeten leiden tot minder spanningen dan bij normale werknemers, laat staan ondernemers of middenstanders.
Dit is idd ook uitermate storend. Afscheidsfeestjes van gemeenteambtenaren worden vaak in dure restaurants gehouden enzo. Op kosten van de gemeente...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:36 schreef LENUS het volgende:
En er werd ook als een dolle met geld gesmeten voor feesten, bijeenkomsten en inrichting.
Hoe het bij gemeenten is weet ik niet, maar bij de rijksoverheid is dat echt anders. Mijn vader ging weg als directeur van de automatisering (één van de grootste databases ter wereld beheert de Belastingdienst) bij de Belastingdienst, en hij kreeg een deel van het afscheid vergoed van zijn werkgever, de rest werd door hem zelf betaald. En dat ging over een afscheid waar 100 man ofzo kwam.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:39 schreef Posdnous het volgende:
Dit is idd ook uitermate storend. Afscheidsfeestjes van gemeenteambtenaren worden vaak in dure restaurants gehouden enzo. Op kosten van de gemeente....
Bij "mijn" gemeente was er vrijwel wekelijks een "brainstormsessie", projectafsluiting, teambuilding of gewoon een borrel. Altijd met luxe cathering en op de meest bijzondere locaties. Ging er altijd met plaatsvervangende schaamte naar toequote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe het bij gemeenten is weet ik niet, maar bij de rijksoverheid is dat echt anders. Mijn vader ging weg als directeur bij de Belastingdienst, en hij kreeg een deel van het afscheid vergoed van zijn werkgever, de rest werd door hem zelf betaald. En dat ging over een afscheid waar 100 man ofzo kwam.
Ik erger mij eerlijk gezegd altijd een beetje aan die houding dat alle ambtenaren graaiers en luie donder zijn, de echte graaiers zitten in de politiek. Een ambtenaar, zeker bij de rijksoverheid, haalt het niet in z'n hoofd om creatief te gaan doen omdat je anders naar je baan kunt fluiten.
Da's precies het treurige. Het is lopende bank-werk voor semi-geletterden. Ik zeg niet per se dat de ambtenaar als individu een graaier is, het gaat me om de hele sfeer die er hangt in het openbaar bestuur. Naargeestig tot en met. Wie ervoor kiest om 40 jaar lang te gaan schuilen bij de overheid is niet goed snik.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik erger mij eerlijk gezegd altijd een beetje aan die houding dat alle ambtenaren graaiers en luie donder zijn, de echte graaiers zitten in de politiek. Een ambtenaar, zeker bij de rijksoverheid, haalt het niet in z'n hoofd om creatief te gaan doen omdat je anders naar je baan kunt fluiten.
Met niet creatief doen bedoel ik te zeggen dat je niet creatief met regels of betalingen om moet gaan. Ook het aannemen van cadeaus is echt uit den boze. Als er alleen al de schijn is van dat iets niet volgens de regels is gegaan en de politiek krijgt er lucht van, dan kun je dezelfde dag nog bij de DG verschijnen om te vertrekken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:48 schreef Omnifacer het volgende:
Da's precies het treurige. Het is lopende bank-werk voor semi-geletterden. Ik zeg niet per se dat de ambtenaar als individu een graaier is, het gaat me om de hele sfeer die er hangt in het openbaar bestuur. Naargeestig tot en met. Wie ervoor kiest om 40 jaar lang te gaan schuilen bij de overheid is niet goed snik.
Dat geldt misschien voor de gemeente-ambtenaar, maar bij de rijksoverheid werken mensen die zelf de regels opstellen, die een organisatie aansturen van soms meer dan 10000 man en dat kan je niet alleen, daar is een staf voor nodig en daar is ondersteunend personeel voor nodig. Daarom zeg ik ook dat je daar een groot onderscheid in moet maken, het werken bij de rijksoverheid is vergelijkbaar met een baan in het bedrijfsleven.quote:Bovendien: als je een aanpakker bent dan kun je totaal niet tegen de inefficiente en stroperige prodedures. Dat is te frustrerend als je echt vooruit wilt. Iemand die wel gedijt in zo'n sfeer begrijp ik niet.
Ah, OK. Duidelijkquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met niet creatief doen bedoel ik te zeggen dat je niet creatief met regels of betalingen om moet gaan. Ook het aannemen van cadeaus is echt uit den boze. Als er alleen al de schijn is van dat iets niet volgens de regels is gegaan en de politiek krijgt er lucht van, dan kun je dezelfde dag nog bij de DG verschijnen om te vertrekken.
[..]
Dat geldt misschien voor de gemeente-ambtenaar, maar bij de rijksoverheid werken mensen die zelf de regels opstellen, die een organisatie aansturen van soms meer dan 10000 man en dat kan je niet alleen, daar is een staf voor nodig en daar is ondersteunend personeel voor nodig. Daarom zeg ik ook dat je daar een groot onderscheid in moet maken, het werken bij de rijksoverheid is vergelijkbaar met een baan in het bedrijfsleven.
Hoeveel ambtenaren ken je?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Ambtenaren zijn vaak ook van die humorloze luilakken, echt álles aan ze is sloom
Mijn oom was ook rijksambtenaar, en mijn neven altijd maar klagen, want die konden rond kerst twee dagen uittrekken om alle cadeautjes aan de deur in ontvangst te nemen. Je hebt nou eenmaal ambtenaren die met het bedrijfsleven te maken hebben, en dat bedrijfsleven trekt flink de knip om hen gunstig te stemmen. De meest fantastische wijnen, blikken Beluga en allerlei gadgets stonden hoog opgestapeld in de hal, om vervolgens allemaal weer naar kantoor gesjouwd te moeten worden waar het op de nieuwjaarsborrel onder al het personeel werd verloot. En iedereen kreeg wel wat. Maar dat was geen officiele procedure. Ambtenaren zijn vaak uit zichzelf onkreukbaar, omdat een keuze voor de rijksdienst meer is dan een keuze voor een carriere. Het is het bedrijfsleven wat ze probeert te kreuken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe het bij gemeenten is weet ik niet, maar bij de rijksoverheid is dat echt anders. Mijn vader ging weg als directeur van de automatisering (één van de grootste databases ter wereld beheert de Belastingdienst) bij de Belastingdienst, en hij kreeg een deel van het afscheid vergoed van zijn werkgever, de rest werd door hem zelf betaald. En dat ging over een afscheid waar 100 man ofzo kwam.
Het hele idee dat je zou kunnen proberen meer uit de publieke middelen te peuren dan je salaris en je pensioen gaat er bij het gros van de rijksambtenaren niet in. Die schieten al in de stress als ze maar net op tijd zijn met hun belastingaangifte, en een boekhouder die gaat kijken waar wat te halen is staat de meesten ook al tegen. En dat zijn vaak mensen die ook gewoon 60 uur in de week werken.quote:Ik erger mij eerlijk gezegd altijd een beetje aan die houding dat alle ambtenaren graaiers en luie donder zijn, de echte graaiers zitten in de politiek. Een ambtenaar, zeker bij de rijksoverheid, haalt het niet in z'n hoofd om creatief te gaan doen omdat je anders naar je baan kunt fluiten.
De paar die ik tegen ben gekomen waren allemaal humorloze luie kneusjesquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoeveel ambtenaren ken je?
(buiten de werktijden om)
Broodje aap.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
............. En je kunt het ook niet declareren, want de publieke middelen zijn er niet voor lekker eten. Iets dergelijks zag je ook bij de marmeren wc's in het UWV-hoofdkantoor, dat moest dan ook representatief zijn als in het bedrijfsleven. .........
Het eerste wat journalisten vragen bij het betreffende kantoor of dit verhaal waar is. Daarom krijgt iedereen die een rondleiding krijgt ook de beruchte WC's te zien.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Omdat die huichelaar van een Joustra het ontkende?
Maar het ging toch juist om zijn plannen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Het eerste wat journalisten vragen bij het betreffende kantoor of dit verhaal waar is. Daarom krijgt iedereen die een rondleiding krijgt ook de beruchte WC's te zien..
Doet er niet waar die wc-potten van gemaakt zijn. Waar het om gaat is dat een instantie waar iedereen wettelijk verplicht aan moet bijdragen en waarvoor de overheid ook nog eens het geld int, denkt dat het geld moet uitgeven om representatief te zijn en mee moet doen met uiterlijk vertoon van bedrijven die wel hun eigen geld verdienen. Terwijl ze helemaal niemand daarmee hoeven te imponeren, want ze zijn monopolist. Of het geld dan gaat zitten in de vloerbedekking of in de wc-potten is volslagen irrelevant.quote:
Dit is echt een geniaal verslag. Hulde!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:21 schreef Timmehhh het volgende:
Ik loop stage bij de belastingdienst en merk hier totaal niets van "stress".
Er is totaal geen werkdruk, je mag tussen 7 en 9 binnenwandelen, en je moet officieel 8 uur maken, maar meestal is de afdeling om een uurtje of 3 weer helemaal leeg. Het werk is heel relax, op de zogenaamde "kantoortoetsen" zitten totaal geen deadlines. Ik merk ook vaak dat iedereen op mijn afdeling maar een beetje met elkaar zit te ouwehoeren, de koffieautomaat is erg populair, het is zo'n nieuw ding waar ook een bekertje uitkomt. Vaak staan er een stuk of 4 man, gezellig te babbelen.
Het kantoor van iedereen ziet er ook heel leuk uit, met talloze bloemen, posters, en de radio keihard aan. Wat wel leuk is dat de deuren overal open staan. Gedwongen ontslagen zijn volgens mij nog nooit voorgekomen.
De ambtenaren hier raken al helemaal in rep en roer nu de landelijke sportdag is afgeschaft. Daar willen ze dus in actie tegen komen. Laatst ook een feestje in de kantine gehad van iemand die met zijn 58ste al met pensioen ging! Dat schijnt hier normaal te zijn.
De relaxte sfeer wordt vaak alleen maar aangemoedigd. Er zijn gasten die van die spreuken aan de muur hangen in de trend van "Werken kun je nog heel je leve, werk je niet uit de klere, wat vandaag niet gebeurd kan altijd morgen nog wel even". Als je dan een gesprek hebt met iemand en aan hem vraagt waarom die ambtenaar is geworden, krijg je 99 van de 100 keer een verhaal te horen over de relaxte sfeer de prachtige korte werktijden en vele vrije dagen maar nooit een verhaal die gaat over de passie voor het werk.
Ook zie ik ook overal posters van de SP en de FNV hangen, ook iets wat me is opgevallen.
Anyway kort samengevat: Ik merk totaal geen stress, en mijn stage heeft de algemene vooroordelen over ambtenaren alleen maar bevestigd.
Als dit waar isquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:21 schreef Timmehhh het volgende:
Ik loop stage bij de belastingdienst en merk hier totaal niets van "stress".
Er is totaal geen werkdruk, je mag tussen 7 en 9 binnenwandelen, en je moet officieel 8 uur maken, maar meestal is de afdeling om een uurtje of 3 weer helemaal leeg. Het werk is heel relax, op de zogenaamde "kantoortoetsen" zitten totaal geen deadlines. Ik merk ook vaak dat iedereen op mijn afdeling maar een beetje met elkaar zit te ouwehoeren, de koffieautomaat is erg populair, het is zo'n nieuw ding waar ook een bekertje uitkomt. Vaak staan er een stuk of 4 man, gezellig te babbelen.
Het kantoor van iedereen ziet er ook heel leuk uit, met talloze bloemen, posters, en de radio keihard aan. Wat wel leuk is dat de deuren overal open staan. Gedwongen ontslagen zijn volgens mij nog nooit voorgekomen.
De ambtenaren hier raken al helemaal in rep en roer nu de landelijke sportdag is afgeschaft. Daar willen ze dus in actie tegen komen. Laatst ook een feestje in de kantine gehad van iemand die met zijn 58ste al met pensioen ging! Dat schijnt hier normaal te zijn.
De relaxte sfeer wordt vaak alleen maar aangemoedigd. Er zijn gasten die van die spreuken aan de muur hangen in de trend van "Werken kun je nog heel je leve, werk je niet uit de klere, wat vandaag niet gebeurd kan altijd morgen nog wel even". Als je dan een gesprek hebt met iemand en aan hem vraagt waarom die ambtenaar is geworden, krijg je 99 van de 100 keer een verhaal te horen over de relaxte sfeer de prachtige korte werktijden en vele vrije dagen maar nooit een verhaal die gaat over de passie voor het werk.
Ook zie ik ook overal posters van de SP en de FNV hangen, ook iets wat me is opgevallen.
Anyway kort samengevat: Ik merk totaal geen stress, en mijn stage heeft de algemene vooroordelen over ambtenaren alleen maar bevestigd.
Ik vind het altijd een beetje apart dat al die hardwerkende Nederlanders overdag de tijd nemen om te klagen over de werklust van ambtenaren, te midden van nog veel meer gepost. Ik kan dat om overduidelijke redenen niet echt serieus nemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:27 schreef OldJeller het volgende:
Een groot deel van de ambtenaren voert écht geen moer uit en is inderdaad maar zo'n vijf uur effectief aan het werk op een werkdag van 9 tot 5, en dat is geen overdrijving.
Welke hardwerkende Nederlands exact?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het altijd een beetje apart dat al die hardwerkende Nederlanders overdag de tijd nemen om te klagen over de werklust van ambtenaren, te midden van nog veel meer gepost. Ik kan dat om overduidelijke redenen niet echt serieus nemen.
Van die mensen die zich kennelijk in het jachtige bedrijfsleven het vuur uit de sloffen lopen, maar tussendoor even een forum volposten, o.a. over hoe lui ambtenaren zijn.quote:
Dan moeten we eerst weten wat die mensen in het dagelijks leven doen. Zou het dan toch een eigen bedrijf zijn?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van die mensen die zich kennelijk in het jachtige bedrijfsleven het vuur uit de sloffen lopen, maar tussendoor even een forum volposten, o.a. over hoe lui ambtenaren zijn.
Natuurlijk; de overheid trekt nu eenmaal andere mensen aan dan het bedrijfsleven (losers en luilakken komen bij het bedrijfsleven er toch lastiger tussen en al die bevlogen idealisten ook niet)quote:
juist andersom; bij het rijk maakt het allemaal niet zoveel uit; komt het vandaag niet dan morgen, volgende week of maand wel. Niemand die je mist, niemand die die nieuwe wet graag direct wil hebben. . Bij de gemeente zit je dichter op de uitvoering; het vuil blijft liggen, de uitkeringen worden niet weggegeven, etc.Dan gaan burgers en masse klagen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er zit denk ik een behoorlijk groot verschil tussen de gemeente-ambtenaar en de rijks-ambtenaar, bij die laatste categorie zal de werksfeer niet veel verschillen van die van een grote multinational.
Dat is ook gewoon echte onzin, het bedrijfsleven heeft een streepje voor bij mij omdat ze hun eigen geld uitgeven en niet dat van anderen, maar het ophemelen van het bedrijfsleven omdat het allemaal van die harde werkers zijn is echt onzin. Bij heel veel functies in het bedrijfsleven begint het feest ook pas om half negen en sluit de tent alweer om 5 uur 's middags. Bij vrijwel alle kantoren waar ik heb gewerkt voor bijbanen/vakantiebanen (vooral verzekeraars, automatiseerders en banken) was ik om half 6 (4x 9 uur werkte ik) echt één van de weinigen die nog op kantoor aanwezig was. Natuurlijk zijn er mensen in het bedrijfsleven die veel langer werken, maar dat heb je ook bij de overheid, zo heeft men ten tijde van het bijna omvallen van Fortis en ING op het Ministerie van Financiën zich echt een slag in de rondte gewerkt. Niet zo gek ook als je ineens een bedrijf van 50000 man aan moet sturen als zijnde eigenaar.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:10 schreef Napalm het volgende:
in het bedrijfsleven vragen ze om 18:00 waar je naar toe gaat als je al je jas aantrekt...
Heb jij wel eens in het bedrijfsleven gewerkt?quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:10 schreef Napalm het volgende:
en in het bedrijfsleven vragen ze om 18:00 waar je naar toe gaat als je al je jas aantrekt...
Ja zij hebben die regels niet bedacht, maar kut is het wel.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:45 schreef kraakvandaal het volgende:
Vandaag mooi voorbeeld. Had nieuw identiteitsbewijs nodig, ik wat eerder weg van het werk om snel pasfoto's te laten maken en naar gemeentehuis.
3 man achter de balie om te melden. "goedendag kunnen we u helpen?"
Ja ik kom nieuw idendentiteitsbewijs aanvragen.
"Heeft u een afspraak?"
Huh? afspraak voor zoiets maken?
"Ja meneer dat heeft in de krant gestaan dat moet 's middags."
Ik zie verder geen drukte kan dat nu niet dan?
"Ik zal even kijken"
"Ja er is nog een gaatje"
Mooi loop ik verder, zit er 3 ambtenaren en 1 burger te wachten.
1 Ambtenaar veert op en vraagt wat ik wil.
identiteitsbewijs graag, hier is de oude en de nieuwe pasfoto's
" Ow mijnheer deze pasfoto's zijn niet goed, de bril heeft getinte glazen"
Huh?, ze zijn lichtgetint en heb 'm altijd op.
"Tsja ik kan deze foto's niet goedkeuren."
Ik weet niet in welke stad/gemeente jij woont, maar dergelijke zaken zijn normaal gesproken op de gemeente-website op te zoeken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:45 schreef kraakvandaal het volgende:
Vandaag mooi voorbeeld. Had nieuw identiteitsbewijs nodig, ik wat eerder weg van het werk om snel pasfoto's te laten maken en naar gemeentehuis.
3 man achter de balie om te melden. "goedendag kunnen we u helpen?"
Ja ik kom nieuw idendentiteitsbewijs aanvragen.
"Heeft u een afspraak?"
Huh? afspraak voor zoiets maken?
"Ja meneer dat heeft in de krant gestaan dat moet 's middags."
Ik zie verder geen drukte kan dat nu niet dan?
"Ik zal even kijken"
"Ja er is nog een gaatje"
Mooi loop ik verder, zit er 3 ambtenaren en 1 burger te wachten.
1 Ambtenaar veert op en vraagt wat ik wil.
identiteitsbewijs graag, hier is de oude en de nieuwe pasfoto's
" Ow mijnheer deze pasfoto's zijn niet goed, de bril heeft getinte glazen"
Op de website stond niets over afspraak maken voor identiteitsbewijs.quote:Op woensdag 10 juni 2009 07:13 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke stad/gemeente jij woont, maar dergelijke zaken zijn normaal gesproken op de gemeente-website op te zoeken.
Duidelijk een kwestie van je zaken niet op orde hebben en de schuld daarvan bij anderen neerleggen.
Heb je de URL van de gemeente site?quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:28 schreef kraakvandaal het volgende:
Op de website stond niets over afspraak maken voor identiteitsbewijs.
Duidelijk weer een fokuser die zijn oordeel al klaar heeft zonder de feiten te kennen.
Ja en? Mensen met een eigen bedrijf zitten hun tijd te verdoen, werknemers uit het bedrijfsleven zitten hun tijd te verdoen, en dan maar blaten over ambtenaren.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:59 schreef OldJeller het volgende:
Dan moeten we eerst weten wat die mensen in het dagelijks leven doen. Zou het dan toch een eigen bedrijf zijn?
Ik denk dat die 5 uur wel redelijk universeel is. In het bedrijfsleven is dat niet wezenlijk meer of minder (behalve aan bv een lopende band). Kantoorfuncties blinken over het algemeen niet uit in effectiviteit.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:27 schreef OldJeller het volgende:
Een groot deel van de ambtenaren voert écht geen moer uit en is inderdaad maar zo'n vijf uur effectief aan het werk op een werkdag van 9 tot 5, en dat is geen overdrijving.
Hallo? URL?quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:28 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Op de website stond niets over afspraak maken voor identiteitsbewijs.
Duidelijk weer een fokuser die zijn oordeel al klaar heeft zonder de feiten te kennen.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pasfoto%27s+identiteitskaart+bril&meta=quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:45 schreef kraakvandaal het volgende:" Ow mijnheer deze pasfoto's zijn niet goed, de bril heeft getinte glazen"
quote:Als de aanvrager een bril draagt op de foto is het van groot belang goed te controleren dat
- beide ogen volledig zichtbaar en het montuur niet op de ogen raakt
- de bril volledig doorschijnende glazen heeft en
- er geen reflectie in brillenglazen zichtbaar is, en
ook geen schaduw van de bril in de oogkassen
Nou deze heeft ze overnieuw kunnen maken zonder bril.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:57 schreef MartijnA3 het volgende:
Elke fotograaf die pasfoto's maakt is hiervan op de hoogte btw...
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:11 schreef vanhal het volgende:
En ik wil wedden dat op de site van zijn stad/gemeente gewoon vermeld staat dat je een afspraak moet maken voor het aanvragen van een identiteisbewijs....
Dus je geeft toe dat het niet aan de ambtnaar lag....quote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:25 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Nou deze heeft ze overnieuw kunnen maken zonder bril.
Ah, zwaktebod. Ik weet zeker dat het op die website staat dat je een afspraak moet maken om een identiteitsbewijs aan te vragen. Typisch dit...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:24 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ga je niet krijgen anders had ik woonplaats wel in mijn profiel staan.
lolquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:18 schreef Chooselife het volgende:
Simpel te verklaren.
Als je niks gewend bent, levert de kleinste verplichting al stress op.
Ik denk dat we de oorzaak van alle stress en slapeloze nachten hier te pakken hebben.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:42 schreef popolon het volgende:
Wacht even. Dus je werkt zo'n 36 uur per week, krijgt 40 vakantiedagen per jaar met allerlei ATV/ADV flauwekul er omheen, twintig koffiepauzes per dag en ontslagen worden is moeilijker dan de paus bekeren tot de islam.
Tja, ik zou ook stress ervaren.
Ik heb bij twee gemeentes gewerkt en defensie. Ik heb het één en ander gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |