Nee. Maar wie een stok zoekt om een hond te slaan, vindt er natuurlijk altijd wel een. En ik veronderstel enige intelligentie bij mijn gesprekspartners. Soms ten onrechte, blijkt nu.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat dat er wel redelijk bovenop lag?
Daar zouden we het inderdaad eens over kunnen hebben, ja.quote:[..]
Dat opent de vraag of er een ander Israel had kunnen bestaan?
Misschien. Maar het probleem had ook anders gesteld kunnen worden.quote:Bedenk wel dat het gesticht is om niet meer aan de grillen van niet-joden overgeleverd te zijn.
Deporteren is zo 40-45.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:51 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
[..]
Cancerous tumour in the heart of the Muslim world - Ayatollah Ali Khamenei
Israël kan wel weer worden hersticht in de Mojavewoestijn.
Gebrek aan zelfreflectie in die kringen is echt een bekend iets.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vraag me eerlijk gezegd af of jij überhaupt iets zelf bedenkt, of dat je alleen maar napraat wat anderen je voorgekauwd hebben.
[..]
huh .. omdat jij niet de enige bent die iets zegt heb jij gelijk en praat ik maar onzin, is dat wat je probeert te zeggen? Rare logica dat, als je dat door zou trekken heeft iemand als Hitler en Stalin ook gelijk gehad, ze waren immers niet de enigen die 'het' zeiden
[..]
lol .. doe je het weer, eerst ontkennen en in de volgende zin mijn standpunt bevestigen.
Een conflict van alle invalshoeken bekijken en geheel automatisch op het punt komen dat de dader gereduceert is tot slachtoffer is een bepaalde kant op redeneren jaquote:Dus een conflict van alle invalshoeken bekijken en van daaruit je conclusies trekken is 'een bepaalde kant op redeneren' .. aah zo .. v
Daar hadden we het niet over.quote:Vertel, welke kant kijk jij op als Israël de zoveelste resolutie naast zich neer legt,
We gaan het nu niet 'ineens' hebben over Israel dat zich niet aan afspraken houd.quote:oh men .. grow up huilie .. ik vind het doodnormaal als een land dat zichzelf beschaafd noemt zich houd aan de internationale wetgeving en de afspraken die ze gemaakt hebben, dat is namelijk politiek correct.
..quote:Zucht, even chronologisch voor de **** dan .. ik zei dat jij de afwijzing van de staat Israël gelijk stelt aan antisemitisme, dat quote jij en noemde jij een projectie, om meteen daaraan aansluitend te zeggen dat het wel zo is dat juist antisemieten de staat Israël afwijzen
quote:en nee, je hebt niemand direct voor antisemiet uitgemaakt, tenminste niet dat ik weet, maar dat beweer ik dus ook nergens .. ik ken heus wel het verschil tussen direct benoemen en achterbaks suggereren
Nee, we hebben het over jouw fantasie.quote:Gaat je fantasie weer met je aan de haal of zo .. moussie weet ? Moussie zei dat het goed mogelijk is dat de situatie 'anders' was, dat gebied is immers in oorlog en dan tellen er ander wetten/keuzes .. dat is geen weten maar een mogelijkheid .. begrijp je dat, dat het gebruik van het woord mogelijk een mogelijkheid impliceert en geen zekerheid is, geen weten?
Nee, dat weet ik niet. Ik moet het doen met het originele bericht, en ga er geen dingen bij bedenken.quote:Nee, diegene die hier alweer beweerd iets te 'weten' ben jij .. jij weet niet alleen dat zij wel een keuze hadden, jij weet ook waaruit die bestond
Jij zegt toch dat het 'goed mogelijk is', dan is de vraag: "Hoe kom jij daarbij" toch niet 'achterlijk'?? Lijkt me een voor de hand liggende vraag.quote:En even terugkomend op je leeskunsten en interpretaties .. ik zei dat het goed mogelijk is dat ze de keuze hadden tussen of het kind of het hele gezin .. hoe kom je aan de achterlijke vraag 'hoe kom je erbij dat ze geen keuze hadden' ?
Nope, ik was diegene die stelde dat ik die geluiden niet tegenkwam.quote:wablief .. was jij niet diegene die schoorvoetend moest toegeven dat er 'wel wat' positieve geluiden zijn nadat je eerst beweerde dat die nog geboren moest worden .. neeuh, ik klik niet op die link want die lui bestaan toch niet ?
Ja, die zinssnede heb ik idd gebruikt, diende overigens wel in de juiste context gezien te worden (pallestijnen die hun eigen kinderen eerst martelen en daarna ophangen zijn barbaren), maar hier kan ik natuurlijk een lekker politiek-correct pedant antwoord op verwachten: "Ja, maar dat zei je niet!quote:En tja, volgens mij ken jij de feiten net zo min als ik, ondertussen sta jij wel al klaar met je oordeel : alle Palestijnen zijn barbaren.
En dat berichtje uit 2004 notabene betekent wat??quote:En met deze uitspraak laat jij zien hoe weinig jij eigenlijk afweet van die hele situatie
http://www.nkusa.org/activities/recent/arafat110704.cfm
Ik veronderstel correct taalgebruik in discussies, en geen ruggegraatloos gedrag als: "Ik gaf weliswaar wel ruiterlijk toe dat ik per definitie voor de pallestijnen ben, en tegen Israel, maar zo had ik het toch niet bedoeld hoorquote:Op zaterdag 13 juni 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. Maar wie een stok zoekt om een hond te slaan, vindt er natuurlijk altijd wel een. En ik veronderstel enige intelligentie bij mijn gesprekspartners. Soms ten onrechte, blijkt nu.
Lijkt mij ook, als jij van mening bent dat Israel 'op een andere manier' had kunnen ontstaan.quote:Daar zouden we het inderdaad eens over kunnen hebben, ja.
Nee, zeker weten.quote:Misschien.
Dat laatste wel mee eens ja.quote:Maar het probleem had ook anders gesteld kunnen worden.
En de gekozen oplossing was ook niet vanzelfsprekend.
Ik zit voor de grap ff te googlen,quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:05 schreef moussie het volgende:
En met deze uitspraak laat jij zien hoe weinig jij eigenlijk afweet van die hele situatie
[..]
http://www.nkusa.org/activities/recent/arafat110704.cfm
gebrek aan zelfreflectie ontbreekt idd vaak bij strikt gelovigen, niet alleen bij moslims ..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gebrek aan zelfreflectie in die kringen is echt een bekend iets.
Kunnen we lezen in kranten, e.d., jij maakt nergens op wat voor manier het tegendeel aannemelijk.
Denk jij dat de realiteit zich schikt naar de uitkomsten van jouw discussies ofzo?
En dat is dus wat jij doet, niet naar alle invalshoeken kijken, dat dan weer niet, maar wel geheel automatisch tot de conclusie komen dat de Joden voor de zoveelste keer het slachtoffer zijn, dit keer van de barbaarse Palestijnenquote:Een conflict van alle invalshoeken bekijken en geheel automatisch op het punt komen dat de dader gereduceert is tot slachtoffer is een bepaalde kant op redeneren ja![]()
Nog een keer dan maar, een 'mogelijkheid' impliceren is geen weten .. is dat nou zou moeilijk om te begrijpen ?quote:Want er had natuurlijk heel veel aan de hand kunnen zijn. Van alles.
Maar jij 'weet' hoe het zit, ze zijn slachtoffer.
Als je een hond lang genoeg schopt wordt die vals en gaat bijten naar iedereen, is dat dan de schuld van de hond of de schuld van de baas?quote:Daar hadden we het niet over.
We hadden het over jou zeer politiek correcte 1 kant op redeneren, waar daders automagisch slachtoffer worden.
Tuurlijk niet, stel je voor we gaan het over de oorzaak hebben .. het is immers heel normaal dat je grond ingepikt wordt door een of ander volk dat er 2000 jaar geleden verdreven is, dat dat volk zich aan geen enkele afspraak of regelgeving houdt, en daar sta je dan alleen voor, bijna niemand ter wereld die je helpt, want die stikken nog in hun oude schuldcomplex van eeuwen pogroms met als klapstuk de holocaustquote:We gaan het nu niet 'ineens' hebben over Israel dat zich niet aan afspraken houd.
Nee dat klopt niet, antisemieten willen nou juist graag dat alle Joden oprotten richting hun beloofde land, opgerot staat netjes (next best thing na 'opgeruimd')quote:En dat klopt niet? Dat antisemieten Israel vaak in z'n geheel afwijzen?
huh .. ik bedenk helemaal niets, ik opper een mogelijkheidquote:Dus je geeft toe dat je het erbij bedenktNet als die pallies die hun zoon vermoordden, dat die 'slachtoffer' niet dader waren, dat 'bedenk' je er oo bij.
Blij dat je het zelf toe geeft, het kan van alles zijn, ook gewoon een misdaad zoals hier ook voorkomt .. met het verschil dat je dan niet meteen alle Nederlanders voor barbaren uitmaakt ..quote:Nee, we hebben het over jouw fantasie.
Jouw 'slachtoffer lezing' valt helemaal nergen te bevestigen. Nergens. Het kan vanalles zijn, ook gewoon een misdaad zoals die bv in dit land ook wel eens voorkomen.
Maar laat het maar aan moussie over, om 'spontaan' het scenario te bedenken dat de pallestijnen geen keus hadden, ze waren slachtoffer.
Waarom sta je dan klaar om een heel volk te veroordelen als je het ook niet weet?quote:Nee, dat weet ik niet. Ik moet het doen met het originele bericht, en ga er geen dingen bij bedenken.
En dat er niks bekend is, betekent beslist niet dat het scenario dat jij bedenkt ineens 'waarheid is'
omg .. je let echt niet op hé ? Je vroeg hoe ik erbij kwam dat ze geen keuze hadden, en tja, het is geen leuke keuze, je kind of je hele gezin, maar het is een keuze .. dus je vraag slaat nergens opquote:Jij zegt toch dat het 'goed mogelijk is', dan is de vraag: "Hoe kom jij daarbij" toch niet 'achterlijk'?? Lijkt me een voor de hand liggende vraag.
Wat jij stelt blijkt namelijk nergens uit.
Nope, jij begon met 'die moet nog geboren worden', een paar posts later werd het pas 'ik ben het nog niet tegen gekomen' .. daarbij heel zorgvuldig die url naar die blog ontwijkend ..quote:Nope, ik was diegene die stelde dat ik die geluiden niet tegenkwam.
ik klik anders wel op die links die bouachaille ed aanleverenquote:En ondertussen ben jij degene die zich laat kennen door onwelvallig nieuws terzijde te schuiven![]()
Startbericht zonder bronvermelding door iemand die zijn haat niet onder stoelen of banken steekt, en als je die bron dan opzoekt blijkt het een rechts-orthodox-zionistische krant te zijn, een soort Telegraaf dusquote:Leuk geprobeerd, snel terugwijzen, maar jij bent diegene die het flikt om te zeggen: "Wat? Pallestijnen die hun kinderen martelen? Dat kan niet zo zijn hoor, is een ongewenste uitkomst, ik neem het met een korrel zout!"
Wat boekdelen spreekt over je vooringenomenheid, ook nog even potsierlijk komen met 'wachten tot we meer feiten hebben', alsof dit medium zo werkt. Nee. Je hebt een startbericht, daar ga je vanuit.
tuurlijk joh, en alle Belgen zijn pedofielen, Nederlanders ketenen hun kinderen aan het bed vast in een verdonkerde kamer, en in Oostenrijk sluiten ze hun dochters in kelders op .. hartstikke normaal toch, een heel volk gaan aanspreken op de acties van een enkelingquote:Ja, die zinssnede heb ik idd gebruikt, diende overigens wel in de juiste context gezien te worden (pallestijnen die hun eigen kinderen eerst martelen en daarna ophangen zijn barbaren), maar hier kan ik natuurlijk een lekker politiek-correct pedant antwoord op verwachten: "Ja, maar dat zei je niet!Je zei "Pallestijnen"!
"
Ik dacht dat we het over het clubje uit de OP hebben, en dat is een tamelijk grote groep, zeker in Jeruzalem nadrukkelijk aanwezig heb ik me laten vertellen, en ja, het is een andere groep dan de orthodoxe zionisten die nu in de regering zitten, Lieberman en the likes ..quote:En dat berichtje uit 2004 notabene betekent wat??
Probeer je een gematigd orthodox joods geluid op te waarderen tot normatief ofzo?
Ga je huiswerk ens doen, het gros van alle orthodoxen is niet 'gematigd'. Het gros is equivalent aan onze SGP, maar dan nog erger.
De laatste verkiezingen in Israel zijn je ontgaan? Waar er een rechts religieus blok op is gestaan, wat probeert de boel om te vormen tot een theocratie model Iran?
Ik heb Netanyahu nog niet horen pleiten voor het opheffen van Israel, jij wel?
En nu erkennen wat eerst ontkend moest worden.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:12 schreef moussie het volgende:
[..]
gebrek aan zelfreflectie ontbreekt idd vaak bij strikt gelovigen, niet alleen bij moslims ..
Al uitgelegd. Er is een verschil tussen of iets tegenkomt tijdens je normale gang van zaken, en of iets bestaat.quote:en dat voor jou niets aannemelijk is is al lang duidelijk, informatie die iets anders zegt wil jij gewoonniet zien .. neuh, ik klik niet op die link, waarom zou ik ..
Je haalt wat topics door elkaar ofzo?quote:En dat is dus wat jij doet, niet naar alle invalshoeken kijken, dat dan weer niet, maar wel geheel automatisch tot de conclusie komen dat de Joden voor de zoveelste keer het slachtoffer zijn, dit keer van de barbaarse Palestijnen
Dat is goed te begrijpen.quote:Nog een keer dan maar, een 'mogelijkheid' impliceren is geen weten .. is dat nou zou moeilijk om te begrijpen ?
Het is nog steeds niet relevant. Ik snap prima dat jij het graag wil hebben over Israel bashen, daar ben je goed in, maar het hoe en waarom en wanneer van Israel dat zich niet aan afspraken houd, was niet iets waar we het over hadden.quote:Als je een hond lang genoeg schopt wordt die vals en gaat bijten naar iedereen, is dat dan de schuld van de hond of de schuld van de baas?
Herhaling:quote:Tuurlijk niet, stel je voor we gaan het over de oorzaak hebben .. het is immers heel normaal dat je grond ingepikt wordt door een of ander volk dat er 2000 jaar geleden verdreven is, dat dat volk zich aan geen enkele afspraak of regelgeving houdt, en daar sta je dan alleen voor, bijna niemand ter wereld die je helpt, want die stikken nog in hun oude schuldcomplex van eeuwen pogroms met als klapstuk de holocaust
nee, 'we' gaan het wel ineens over een Palestijns gezin hebben, die bewijzen namelijk wat voor barbaren Palestijnen zijn ..
Dan heb je het sec over anti-semieten wellicht. In de praktijk lopen antisemitisme en jodenhaat lekker door elkaar heen.quote:Nee dat klopt niet, antisemieten willen nou juist graag dat alle Joden oprotten richting hun beloofde land, opgerot staat netjes (next best thing na 'opgeruimd')
Ja, en die 'mogelijkheid' heeft natuurlijk added bonus, dat de daders weg zijn, en setje lowlifes dat z'n eigen vlees en bloed martelt en vermoord, ineens 'slachtoffer' isquote:huh .. ik bedenk helemaal niets, ik opper een mogelijkheid
Sowieso was alle pallestijnen jouw toevoegingquote:Blij dat je het zelf toe geeft, het kan van alles zijn, ook gewoon een misdaad zoals hier ook voorkomt .. met het verschil dat je dan niet meteen alle Nederlanders voor barbaren uitmaakt ..
voor de rest nog een keer dan maar .. je weet wat 'mogelijk' betekent ?
Ik veroordeel niet een heel volk, ik veroordeel een setje beesten die hun eigen kinderen afmaken.quote:Waarom sta je dan klaar om een heel volk te veroordelen als je het ook niet weet?
En tja, ik heb nergens beweerd dat mijn 'goed mogelijk' de waarheid is, dat is toch echt wat jij probeert ervan te maken, dat jij niet weet hoe je het woord 'mogelijk' moet gaan interpreteren ..
quote:omg .. je let echt niet op hé ? Je vroeg hoe ik erbij kwam dat ze geen keuze hadden, en tja, het is geen leuke keuze, je kind of je hele gezin, maar het is een keuze .. dus je vraag slaat nergens op
Herhaling:quote:Nope, jij begon met 'die moet nog geboren worden', een paar posts later werd het pas 'ik ben het nog niet tegen gekomen' .. daarbij heel zorgvuldig die url naar die blog ontwijkend ..
Soms doe ik dat wel, soms doe ik dat niet.quote:ik klik anders wel op die links die bouachaille ed aanleveren
Hypocriet tot op het bot. Dat anti-Israel nieuws uit net zulke verdachte anti-Israelische bronnen komt, belet je ook niet om het voor de absolute waarheid aan te nemen. Je vooringenomenheid spat er weer vanaf.quote:Startbericht zonder bronvermelding door iemand die zijn haat niet onder stoelen of banken steekt, en als je die bron dan opzoekt blijkt het een rechts-orthodox-zionistische krant te zijn, een soort Telegraaf dus
Je reageert wel, maar leest tactisch niet waar je op reageerd?quote:tuurlijk joh, en alle Belgen zijn pedofielen, Nederlanders ketenen hun kinderen aan het bed vast in een verdonkerde kamer, en in Oostenrijk sluiten ze hun dochters in kelders op .. hartstikke normaal toch, een heel volk gaan aanspreken op de acties van een enkeling
Een vriendin van mij woont in Israel, die vind het afgrijselijk dat de pijpenkrullen dat land om willen vormen in een theocratie. Ik heb mezelf dus ook 'e.e.a. laten vertellen', van een bron die er woont.quote:Ik dacht dat we het over het clubje uit de OP hebben, en dat is een tamelijk grote groep, zeker in Jeruzalem nadrukkelijk aanwezig heb ik me laten vertellen, en ja, het is een andere groep dan de orthodoxe zionisten die nu in de regering zitten, Lieberman en the likes ..
Ik heb het over de groep die er idd al die eeuwen gewoond heeft .. en hun standpunt uit 2004 is het standpunt van 1909 en 2009 .. deze staat was toen al een blasfemie volgens hun en dat is die nu nog
ik ontken alleen maar dat alle moslims zo zijnquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:44 schreef ExTec het volgende:
En nu erkennen wat eerst ontkend moest worden.
huh .. er bestaan een boel dingen die je niet tegenkomt tijdens je normale gang van zaken, dat klopt .. dat betekend toch niet dat ze niet bestaan? Dat jij ze niet tegenkomt/niet tegen wil komen is jouw pakkie aan, ondertussen bestaan ze dus wel .. en tja, op een link klikken met daarachter informatie is voor mij eigenlijk wel een normale gang van zaken, als je dan alsnog op je achterste poten zit te beweren dat het gewoon niet bestaat ..quote:Al uitgelegd. Er is een verschil tussen of iets tegenkomt tijdens je normale gang van zaken, en of iets bestaat.
Boehoe, ik mag wel dingen aanhalen uit andere topics en jij lekker niet ..quote:Je haalt wat topics door elkaar ofzo?
We hadden het over een pallestijn die slachtoffer was van mede pallestijnen.
Dat volk daar leeft in een oorlogssituatie en in een oorlog gebeuren verschrikkelijke dingen .. je zegt zelf dat het allemaal barbaren zijn, dus hoe irreëel is de mogelijkheid dat dat gezin door hun eigen mensen onder druk werd gezet .. jullie zoon werkt met de Israëliërs, jullie gaan ons morgen vertellen wie die verraden heeft of anders ?quote:Dat is goed te begrijpen.
Zoals het ook goed te begrijpen is dat, in geval een exces, op de proppen komen met de meest vergoeilijkende scenario's, die in feite trachten daders neer te zetten als slachtoffers, een vorm van bagataliseren is.
In dit topic gaat het over de orthodoxe Joden in Jeruzalem, jouw erbij gesleepte Palestijns gezin was al een meer dan doorzichtige poging om de discussie een andere kant op te sturenquote:Het is nog steeds niet relevant. Ik snap prima dat jij het graag wil hebben over Israel bashen, daar ben je goed in, maar het hoe en waarom en wanneer van Israel dat zich niet aan afspraken houd, was niet iets waar we het over hadden.
Doorzichtige poging om de discussie een andere kant op te sturen
[..]
Herhaling:
Het is nog steeds niet relevant. Ik snap prima dat jij het graag wil hebben over Israel bashen, daar ben je goed in, maar het hoe en waarom en wanneer van Israel dat zich niet aan afspraken houd, was niet iets waar we het over hadden.
Doorzichtige poging om de discussie een andere kant op te sturen
an·ti·se·mi·tis·me het; o anti-Joodse gezindheid; Jodenhaatquote:Dan heb je het sec over anti-semieten wellicht. In de praktijk lopen antisemitisme en jodenhaat lekker door elkaar heen.
het heeft geen added bonus, het is in een gebied dat zich in oorlog bevindt wel een mogelijkheid .. niet meer en niet minder ..quote:Ja, en die 'mogelijkheid' heeft natuurlijk added bonus, dat de daders weg zijn, en setje lowlifes dat z'n eigen vlees en bloed martelt en vermoord, ineens 'slachtoffer' is
euhm .. Palestijnen zijn barbaren .. niet alle dus ? Welke wel en welke niet dan? En mocht mijn mogelijkheid realiteit zijn, ben je dan barbaars als je je kind vermoord om je gezin te sparen?quote:Sowieso was alle pallestijnen jouw toevoegingIk had het niet over 'alle pallestijnen'.
niets van te merken andersquote:En ik weet wet mogelijk betekent ja.
Altijd nog beter dan zonder enige aanwijzing waarom het is gebeurt een heel volk voor barbaar uit te maken, heeft vast niets met je vooringenomenheid te makenquote:Het kan alles zijn, maar geheel 'toevallig' komt moussie met een uit de lucht gegrepen scenario waar de daders omgeturnd worden naar slachtoffers. Da's puur toevallig. Heeft niets met jouw vooringenomenheid te maken.
nee, dat deed je nietquote:Ik veroordeel niet een heel volk, ik veroordeel een setje beesten die hun eigen kinderen afmaken.
en dat was dus dezequote:Draaien draaien draaien, circelredenering.
Maar vraag staat.
Als je de keuze hebt tussen of je kind of je gezin heb je een keuze .. dus ik heb nergens gezegd dat ze geen keuze hadden ..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:44 schreef ExTec het volgende:
Want ik zal dat specifieke puntje nog een keer herhalen:
Hoe kom jij erbij dat die mensen geen keuze hadden?
Nog een keer dan maar, ik zeg nergens dat het waar is, het is een mogelijkheid .. jij blijft maar drammen dat ik dit als een waarheid zou hebben neergezetquote:Hoe kom jij erbij dat het scenario wat jij schets waar is? Ik zie het nergens. Jou gedram en gedraai maakt het niet waar.
Je schets als randvoorwaarde; ze moesten wel, wat hun kind of iedereen. Hoe kom jij daarbij?
Dat jij dingen die niet in je wereldbeeld passen doodgewoon negeert was inmiddels wel duidelijkquote:Herhaling:
Al uitgelegd. Er is een verschil tussen of iets tegenkomt tijdens je normale gang van zaken, en of iets bestaat.
[..]
Soms doe ik dat wel, soms doe ik dat niet.
Ik lees alles met het zoutvaatje naast me anders, en zeker berichtgeving over Israël, uit welke bron dan ookquote:Hypocriet tot op het bot. Dat anti-Israel nieuws uit net zulke verdachte anti-Israelische bronnen komt, belet je ook niet om het voor de absolute waarheid aan te nemen. Je vooringenomenheid spat er weer vanaf.
Ik plaatste het eerlijk gezegd in de algehele context van jouw uitspraken .. alle moslims dit, alle moslims datquote:Je reageert wel, maar leest tactisch niet waar je op reageerd?
Nog maar een herhaling dan:
Ja, die zinssnede heb ik idd gebruikt, diende overigens wel in de juiste context gezien te worden (pallestijnen die hun eigen kinderen eerst martelen en daarna ophangen zijn barbaren),
En deze mag ook herhaalt worden:
Sowieso was alle pallestijnen jouw toevoegingIk had het niet over 'alle pallestijnen'.
Tjeez, leer nou toch echt eens lezen .. je quote mij, ik had het over de groep orthodoxen die in afwachting van de terugkeer in ballingschap leeft, jij zegt dat die orthodoxen niet onder Arabisch bestuur willen leven .. nou dat willen ze nou juist wel .. en dat is dus die groep oude Joden die er al die tijd heeft geleefd.quote:Een vriendin van mij woont in Israel, die vind het afgrijselijk dat de pijpenkrullen dat land om willen vormen in een theocratie. Ik heb mezelf dus ook 'e.e.a. laten vertellen', van een bron die er woont.
Je geeft een leuk antwoord; maar de kern leek zo'n beetje dat jij een geluid wat in je eigen straatje past aan het opwaarderen bent tot normatief. We moeten de gedachten maar entertainen dat orthodoxe joden eigenlijk maar verdomd pro pallie zijnEn alsof ze in Israel een rabiaat rechts nationalitische regering hebben gekregen, 'out of the blue', en dat het merendeel het er heus niet mee eens is
Dat suggereerde jij keihard, door mijn stelling "Neem nou van mij aan dat orthodoxen echt geen zin hebben om onder arabisch bestuur te wonen', te beantwoorden met: "Je weet niet waar je het over hebt, zie hier mijn mooie quote van de Israelische vestiging van een ander joods geluid!"
Ik citeer mijn oorspronkelijke antwoord:quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik veronderstel correct taalgebruik in discussies, en geen ruggegraatloos gedrag als: "Ik gaf weliswaar wel ruiterlijk toe dat ik per definitie voor de pallestijnen ben, en tegen Israel, maar zo had ik het toch niet bedoeld hoor"
[..]
Lijkt mij ook, als jij van mening bent dat Israel 'op een andere manier' had kunnen ontstaan.
[..]
Nee, zeker weten.
Ze hebben Israel niet gesticht omdat ze plezier scheppen in pallies pesten. Dat hebben ze gedaan vanuit het begrijpelijke trauma de holocaust.
[..]
Dat laatste wel mee eens ja.
Je liegt en draait en verdraait aan een stuk door.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik wil mijzelf ook nog nomineren als niet per definitie voor de Palestijnen.
En, wellicht ten overvloede, moussie is ook niet per definitie voor Palestijnen.
Per definitie tegen Israel? In principe ben ik dat wel, maar goed, die staat bestaat nu eenmaal en dat is niet meer terug te draaien.
In de praktijk hangt het af van de daden van de staat Israel. En die gaan nogal eens in tegen de (internationale) rechtsorde, en dan ben ik dus tegen die daden.
Wat doe jij hier op het forum nogquote:Op maandag 15 juni 2009 02:46 schreef Kees22 het volgende:
@moussie: laat je niet verleiden tot oeverloos en zinloos gelul en ga wat leuks doen.
De lezer van deze topics zal zijn/haar eigen conclusies wel trekken.
Heb je zitten slapen of zo?quote:
alkoholisten ,zeggen ook dat ze geen alkoholist zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1) Hoeveel moslims zijn er op fok die zich actief mengen in Israël discussies.
2) Waarom meteen pro-israel of anti-palestijnen, of leef je altijd in zo'n zwart wereld.
Als je wil horen hoeveel mensen er niet per definitie voor de Palestijnen zijn (of "tegen de joden, zoals jij dat noemt"), dan noem ik een Meh7, Triggershot, IVHK, TheMagnificent en mijzelf bijvoorbeeld.
Nog nooit op een AA-meeting geweest zeker .. of gezien op TV?quote:Op maandag 15 juni 2009 18:24 schreef telavivnick het volgende:
[..]
alkoholisten ,zeggen ook dat ze geen alkoholist zijn
Zoiets goes a long way om het nogal eenzijdige beeld te schetsen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:17 schreef moussie het volgende:
huh .. er bestaan een boel dingen die je niet tegenkomt tijdens je normale gang van zaken, dat klopt .. dat betekend toch niet dat ze niet bestaan?
Je, het is namelijk relevant. Het toont jouw onzettend hypocriete inborst aan.quote:Boehoe, ik mag wel dingen aanhalen uit andere topics en jij lekker niet ..
Jij komt met die Palestijn aan in dit topic man, ga dan niet zaniken dat jouw posts uit weer andere topics er ook bij betrokken worden !
Nope, dat zei jij.quote:Dat volk daar leeft in een oorlogssituatie en in een oorlog gebeuren verschrikkelijke dingen .. je zegt zelf dat het allemaal barbaren zijn,
Heel irreeel. Je hebt dan namelijk ook nog de optie: je zoon het laatste beetje spaargeld geven, en hem succes wensen.quote:dus hoe irreëel is de mogelijkheid dat dat gezin door hun eigen mensen onder druk werd gezet .. jullie zoon werkt met de Israëliërs, jullie gaan ons morgen vertellen wie die verraden heeft of anders ?
Dat is niet vergoedelijken of bagatelliseren, dat is hun dagelijkse realiteit
Het is: vergezocht.quote:het heeft geen added bonus, het is in een gebied dat zich in oorlog bevindt wel een mogelijkheid .. niet meer en niet minder ..
Ja, zie de andere opties die er zijn een stukje hier boven.quote:euhm .. Palestijnen zijn barbaren .. niet alle dus ? Welke wel en welke niet dan? En mocht mijn mogelijkheid realiteit zijn, ben je dan barbaars als je je kind vermoord om je gezin te sparen?
Ongeveer de 5de keer vermoed ik, alle pallestijnen, het woord 'alle' was jouw toevoeging.quote:Altijd nog beter dan zonder enige aanwijzing waarom het is gebeurt een heel volk voor barbaar uit te maken, heeft vast niets met je vooringenomenheid te maken
Nee, treurig is iemand die zo vooringenomen is, dat er allehande extreem vergezochte scenario's op tafel gepleurd moeten worden met de tekst:quote:Het enige wat treurig maar waar is, is dat deze mogelijkheid in een oorlogsgebied aanwezig is.
Zoals de zinssnede over martelen bedoel je?quote:Dat jij dingen die niet in je wereldbeeld passen doodgewoon negeert was inmiddels wel duidelijk
Goh, die nuance in bold stond er de eerste keer niet bij hoor, kijk maar:quote:Tjeez, leer nou toch echt eens lezen .. je quote mij, ik had het over de groep orthodoxen die in afwachting van de terugkeer in ballingschap leeft, jij zegt dat die orthodoxen niet onder Arabisch bestuur willen leven .. nou dat willen ze nou juist wel .. en dat is dus die groep oude Joden die er al die tijd heeft geleefd.
Dat is dus een andere groep als Lieberman en consorten, orthodox-zionistisch en grotendeels verse import uit Rusland
Wat natuurlijk je reinste bullshit is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:30 schreef moussie het volgende:
voor het geval het je ontgaan is, dit hele topic gaat nota bene over Joden die vinden dat die staat niet zou mogen bestaan, die zijn ook per definitie tegen de staat Israël
Hmmmmmquote:ik had het over de groep orthodoxen die in afwachting van de terugkeer in ballingschap leeft
Jij bent echt een grap, weet je dat?quote:Op maandag 15 juni 2009 17:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je zitten slapen of zo?
Lees jezelf even in voor je domme vragen gaat stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |