Origineel.quote:Op woensdag 10 juni 2009 06:03 schreef NorthernStar het volgende:
Eens met wat anderen al zeiden. Als je over een stelling wilt discussieren doe dan goede voorbeelden of laat het anders helemaal na.
En ook die mening heb ik al tig keer in de verschillende topics gezien.quote:Het "debat" na de europese verkiezingen was een vrij amateuristische vertoning omdat met name één peroxide hoofd overal doorheen kakelde en anderen steeds luider moesten praten om zich hoorbaar te maken en uiteindelijk iedereen door elkaar heen zat te schreeuwen.
"Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience"
Het zou een tip voor de fractievoorzitters voor een volgende keer kunnen zijn.
Goed dan wist je iig dat er nogal verschillend werd gedacht over wie er nu eigenlijk "slecht uit de verf kwamen" en kon je weten dat wat je hier presenteert als feit hooguit je eigen mening is.quote:Op woensdag 10 juni 2009 06:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En ook die mening heb ik al tig keer in de verschillende topics gezien.
Weer een typisch geval van niet feitelijke onderbouwing. Waar vriend en vijand het er in ieder geval het erover eens zijn, is dat Sotomayor BETER gekwalificeerd is dan de meeste zittende rechters toen zij werden gevraagd.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 07:21 schreef Lyrebird het volgende:
Maar zo'n Sotomayor heeft werkelijk niets laten zien - er zijn echt vele betere rechters te vinden - en wordt puur op basis van haar latina-zijn gekozen.
Colin Powel was iig zo zwart dat zijn vrouw hem weerhield voor het presidentsschap te kiezen, iets wat hij makkelijk zou gewonnen hebben, omdat hij waarlijk gematigd is.quote:Ik voorspel dat ze in het Hooggerechtshof niet betrapt zal worden op knappe uitspraken die worden geprezen door zowel links als rechts.
Net zoals dat Colin Powell en Condaleeza Rice niet zwart genoeg waren. Juist, op die fiets.
Bron?quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:36 schreef BogardeRules het volgende:
Waar vriend en vijand het er in ieder geval het erover eens zijn, is dat Sotomayor BETER gekwalificeerd is dan de meeste zittende rechters toen zij werden gevraagd.
Zo werkt het niet.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:15 schreef BogardeRules het volgende:
het internet?
jezus man, google het zelf. ik geef je toestemming om mijn woorden als sleutelwoorden te gebruiken.
Kansloosquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:29 schreef BogardeRules het volgende:
wel als je niet lui bent, maar ja de meeste rechtse witten zijn erg lui, die verwachten dat de Latinas al het werk voor hen doen ....![]()
![]()
En Jesse Jackson dan? hielp niet bij hem.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:02 schreef Leevancleef het volgende:
Een goed voorbeeld ter aanvulling van de OP is Barak Obama, die mede is verkozen vanwege het feit dat hij African American is. Zulks is evengoed niet kosher.
Wat betreft de werksfeer ben ik het helemaal met je eens. Het geldt overigens niet alleen voor vrouwen in een mannenorganisatie; verschillende culturen en meningen zijn enorm waardevol voor een organisatie, vooral als die organisatie drijft op creativiteit en oplossingsvermogen. Daarvoor hoef je niet altijd perse de best gekwalificeerde mensen aan te nemen. Als ik vier plaatsen te vergeven heb, dan kijk ik wel uit dat ik niet meer dan twee nerds aanstel.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:43 schreef speknek het volgende:
Een beetje hetzelfde idee dat vrouwen in een mannenorganisatie voor een prettigere werksfeer kunnen zorgen (en vice versa). Maar dat heeft er dus niks mee te maken dat ze achtergesteld zouden worden. Overigens kun je dit natuurlijk ook doorvoeren op het Hooggerechtshof. Ik ben er nog niet helemaal uit.
Nee, jij poneert zo'n gegeven, dan is het aan jou om dat aan te tonen. Ik ga jouw werk niet doen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:44 schreef BogardeRules het volgende:
sorry hoor maar dat Sotomayor overgekwalificeerd is, is zo bekend dat ik daar geen extra moeite voor ga doen.
Kom maar met geloofwaardige bronnen (dus niet fokkks en rash limbo) dat ze niet gekwalificeerd zou zijn.
het is idd kansloos dat rechtse rakkers nooit met feiten komen maar met meningen als ze willen discussieren.
Jesse Jackson is een aanfluiting voor de Democratische partij. Hij en Sharpton doen die partij, en de politieke zaak waarvoor ze strijden, meer kwaad dan goed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:55 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
En Jesse Jackson dan? hielp niet bij hem.
Dat had ik al gedaan, en aan een dergelijke link heb ik ook niks, en ik kom tot de conclusie dat jij haar woorden niet goed weergeeft.quote:
Nu wel ja, het is immers een politieke benoeming. De benoemingen werken dan ook door in beslissingen over vraagstukken als abortus, stamcelonderzoek, wapenwetgeving, vrijheid van meningsuiting en het fiatteren van systematische verkiezingsfraude om de president van de juiste partij die je voorgedragen heeft benoemd te krijgen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:01 schreef Lyrebird het volgende:
Echter, voor het Hooggerechtshof tellen al deze zaken niet. De enige taak van het Hooggerechtshof is om wetten aan de grondwet te toetsen. Althans, dat is de interpretatie die conservatieven hebben.
Nergens blijkt uit dat zij een slechte rechter is, mensen die haar niet zien zitten, het is immers een politieke benoeming, gaan op zoek en vinden dus wel mensen die het niet met haar eens waren. De een noemt iets een trivialiteit, de ander een juridisch kernpunt. Als ik het goed begrijp is zij uit de vijver gevist waar doorgaans de opperrechters uit worden gevist, en de rest is politiek. Een juridisch sluitende redenering kan elke rechter produceren, maar het gaat juist om de kwesties waarin voor beide kanten een sluitende juridische redenering kan worden gemaakt. Daar is het hooggerechtshof voor en zaken waarbij dat niet kan worden niet eens toegelaten. Dan gaat het om de afweging en dat is een kwestie van hoe iemand weegt en vanuit welk perspectief.quote:Daar komt geen creativiteit bij kijken.Helaas zijn daar de meningen wat over verdeeld. Ik moet toegeven, het is ook niet gemakkelijk om wetten die de problemen van vandaag aangaan, te toetsen aan een eeuwenoud document. Daar komt dan interpretatie bij kijken. Echter, een goede rechter doet zoiets MI beter dan een slechte rechter.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan, en aan een dergelijke link heb ik ook niks, en ik kom tot de conclusie dat jij haar woorden niet goed weergeeft.
Mijn woorden: "Die mevrouw noemt zichzelf een Latina en vindt dat ze een betere kandidaat is dan bijvoorbeeld een blanke man, vanwege het feit dat ze een Latina is en in een bepaald milieu is opgegroeid."quote:“I would hope that a wise Latina woman with the richness of her experiences would more often than not reach a better conclusion than a white male who hasn’t lived that life,” said Judge Sotomayor, who is now considered to be near the top of President Obama’s list of potential Supreme Court nominees.
Natuurlijk is die kritiek politiek gemotiveerd. Dat lijkt me heel normaal in dit soort zaken. Maar als Obama iemand had voorgedragen met een smetteloze staat van dienst als Miguel Estrada (latino genomineerd door Bush voor het Court of Appeals), dan hadden Republikeinen weinig te zeggen gehad.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Eén ding staat wel vast. De kritiek op haar voordracht is zuiver politiek gemotiveerd.
Wat is dan de smet op haar staat van dienst?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:49 schreef Lyrebird het volgende:
Natuurlijk is die kritiek politiek gemotiveerd. Dat lijkt me heel normaal in dit soort zaken. Maar als Obama iemand had voorgedragen met een smetteloze staat van dienst als Miguel Estrada (latino genomineerd door Bush voor het Court of Appeals), dan hadden Republikeinen weinig te zeggen gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |