Je eigen?quote:Op maandag 8 juni 2009 01:05 schreef bloodysunday het volgende:
Ik zou haar helemaal vol spuiten met zaad
Pics van je zusje of GFTOquote:Op maandag 8 juni 2009 01:07 schreef Loedertje het volgende:
* Loedertje kijkt naar de TT en logt in...
*Iemand geil hier?*
De situatie ligt heel anders dan bij je voorbeeld. De spreektaal die gebezigd wordt, valt te verstaan als 'in deze'. Daarmee wordt nog niet gezegd dat het schrijven daarvan daadwerkelijk foutief zou zijn.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:06 schreef IQM het volgende:
Spreektaal is taal die men bij het gewone spreken gebruikt. Oftewel: hoe je doorgaans praat. En iedereen weet dat je bij het schrijven over het algemeen andere woorden gebruikt dan wanneer je een simpel gesprek houdt met je buurman. Nu kun je discussiëren over de vraag of "in deze(n)" spreektaal is of niet (er zijn namelijk maar weinig mensen die die versteende uitdrukking gebruiken in dagelijkse gesprekken, in tegenstelling tot het aantal mensen dat die uitdrukking gebruikt in brieven of iets dergelijks), maar het punt blijft dat die uitdrukking gewoon ALTIJD met een n wordt geschreven.
Of "mejuffrouw" nou spreektaal is of niet, je schrijft het ALTIJD met een w op het eind en niet zonder.
True. Maar onthoud deze ook even:quote:Op maandag 8 juni 2009 01:08 schreef Skylark. het volgende:
IQM, aangezien Emimich nooit een fout zal toegeven kun je je beter daarbij neerleggen.
Emimich die denkt een fout te hebben waargenomen.quote:
Altijd.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:07 schreef Loedertje het volgende:
* Loedertje kijkt naar de TT en logt in...
*Iemand geil hier?*
Sure.quote:
quote:
Daar sluit ik mij bij aan. Wij hebben allemaal naaktfoto's van elkaar, dus aan die eis moet jij voldoen. Creëert een speciale band.quote:Geslacht Vrouw
Jawel, Emimich' is de correcte spelling. Het zou je sieren als je in staat zou blijken om op niveau en met enige klasse je posts zou kunnen plaatsen.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:08 schreef IQM het volgende:
Beter hou je gewoon je mond, want iets slims komt er niet meer uit.
Jawel, dat wordt het wel.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:09 schreef Emimich het volgende:
[..]
De situatie ligt heel anders dan bij je voorbeeld. De spreektaal die gebezigd wordt, valt te verstaan als 'in deze'. Daarmee wordt nog niet gezegd dat het schrijven daarvan daadwerkelijk foutief zou zijn.
Ik hoop serieus voor hem dat het écht een knappe jongeman is met een goede opleiding en flitsende carrière.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:08 schreef Skylark. het volgende:
IQM, aangezien Emimich nooit een fout zal toegeven kun je je beter daarbij neerleggen.
Faalhaas het is een vrouwmens.quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 01:10 schreef Emimich het volgende:
[..]
Jawel, Emimich' is de correcte spelling. Het zou je sieren als je in staat zou blijken om op niveau en met enige klasse je posts zou kunnen plaatsen.
Het zou wel sneu zijn als je triest in real life én internet bent, inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:11 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ik hoop serieus voor hem dat het écht een knappe jongeman is met een goede opleiding en flitsende carrière.
In dit concrete geval zie ik de geschreven versie van spreektaal niets als een fout, nee.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:03 schreef Skylark. het volgende:
Maar sinds wanneer schrijf jij spreektaal op dit forum, Emimich? Of schrijf je dat alleen als het jou uitkomt?
Voor zover ik weet, spreek je 'Emimich' uit met een g op het einde. En de slotklank is bepalend voor de schrijfwijze van de bezitsvorm. En hierbij geldt de hoofdregel: schrijf direct een s aan de naam vast.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:10 schreef Emimich het volgende:
[..]
Jawel, Emimich' is de correcte spelling. Het zou je sieren als je in staat zou blijken om op niveau en met enige klasse je posts zou kunnen plaatsen.
HOP, EEN FOUTJE.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:13 schreef Emimich het volgende:
[..]
In dit concrete geval zie ik de geschreven versie van spreektaal niets als een fout, nee.
Oftewel, jij bepaalt hoe de taalregels zijn. Taal is niet subjectief, Emimich.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:13 schreef Emimich het volgende:
[..]
In dit concrete geval zie ik de geschreven versie van spreektaal niets als een fout, nee.
Ja, ik nu ook maar eens.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:14 schreef IQM het volgende:
Maar goed, genoeg omhooggevallen kneusjes belachelijk gemaakt. Ik ga slapen.
Daarom ben ik tenminste nog hip op het internet.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:12 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Het zou wel sneu zijn als je triest in real life én internet bent, inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |