abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69815398
quote:
Op maandag 8 juni 2009 01:50 schreef Ringo het volgende:
Niet stemmen ook.

Ik noem eens drie willekeurige redenen:
1) mijn reet zit net zo lekker
2) boh, ben dronken
3) gaat het over het Songfestival? Nee laat maar
Zeker waar, maar het laat zien dat het draagvlak van de democratie maar erg dun, als de opkomst erg laag is (daar waarschuwt deze Afrikaanse democraat dan ook voor). Dat komt dus goed overeen met de visie die ik beschreef.
  maandag 8 juni 2009 @ 01:57:41 #52
122997 zquing
Drama Junk
pi_69815427
Een steekproef met 35% van het totaal zal slechts marginaal verschillen van 1 waar 80% aan meedoet. Ik snap het probleem niet echt
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_69815458
quote:
Op maandag 8 juni 2009 01:57 schreef zquing het volgende:
Een steekproef met 35% van het totaal zal slechts marginaal verschillen van 1 waar 80% aan meedoet. Ik snap het probleem niet echt
Het gaat er niet om dat er binnen de uitslag een andere verdeling is, het gaat er om dat niet eens de helft van de mensen over de hele EU gezien de Europese democratie een volmacht geeft door te gaan stemmen. De democratische ondersteunen van aangenomen wetten begint toch wel zeer dun te worden als je ziet dat wetsontwerpen gemiddeld met 60 % van de stemmen goedgekeurd worden, met een opkomst van 45 % kom je dan dus uit op een totaal van 27 % en dat terwijl het vaak om zeer ingrijpende beslissingen gaat.
  maandag 8 juni 2009 @ 08:40:56 #54
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_69816967
quote:
Heb je je bron eigenlijk wel gelezen?
Daarin staat nl. precies wat ik probeerde duidelijk te maken. Dat is dat het verdrag van Lissabon pas in werking kan treden als het door alle lidstaten geratificeerd is. Op dit moment zijn dat dus alle lidstaten, behalve Ierland. Het verdrag kan dus (nog) niet in werking treden. En vziw. zijn er geen plannen in Ierland om het verdrag op korte termijn alsnog te ratificeren.
  maandag 8 juni 2009 @ 09:03:12 #55
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69817295
quote:
Op zondag 7 juni 2009 23:33 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op. Die Afrikaanse verkiezingen moeten in de gaten worden gehouden omdat veel van die landen daar door en door corrupt zijn.
En toen die Tsjech bij Berlusconi op de koffie kwam was dat vast alleen voor wat gekeuvel en minderjarigen geneuk denk jij?

Macht corrumpeert. Je kunt er donder op zeggen dat Europa corrupt is.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:15:36 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69818756
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Fraude en corruptie zijn daar aan de orde van de dag.
In Italië en Bulgarije niet? http://ec.europa.eu/news/external_relations/080724_1_nl.htm
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69818889
quote:
Op maandag 8 juni 2009 01:57 schreef zquing het volgende:
Het probleem is dat je het hier niet hebt over een aselecte steekproef. Je hebt het namelijk nu over de 35% die bewus voor de Europese verkiezingen naar de stembus is gegaan Het soort mensen dat niet stemt zou wel een heel bepaalde polititeke voorkeur kunnen hebben als ze wel gestemd hadden.

Ik snap ook niet waarom mensen niet stemmen uit protest, niet stemmen is juist aangeven dat je het wel prima vindt wat er gaat gebeuren.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:43:58 #58
pi_69819530
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:21 schreef Moweeno het volgende:

Ik snap ook niet waarom mensen niet stemmen uit protest, niet stemmen is juist aangeven dat je het wel prima vindt wat er gaat gebeuren.
Stemmen is gezellig meedoen met het democratische proces. Maar er is geen democratisch proces dus kan ik helemaal niet meedoen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2009 @ 11:52:48 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69821540
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:21 schreef Moweeno het volgende:
Andersom. Met stemmen geef je je ok-stempel aan het systeem en keur je goed wat er daarna gebeurd.
Carpe Libertatem
pi_69822038
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stemmen is gezellig meedoen met het democratische proces. Maar er is geen democratisch proces dus kan ik helemaal niet meedoen.
Het democratisch proces verdwijnt als mensen niet meer stemmen. Democratie is iets dat door het volk gemaakt of gebroken wordt. Als die er te laks voor is dan verdwijnt democratie. Je kan niet de verantwoordelijkheid afschuiven, als je het er niet eens bent en je vindt stemmen te onbeduidend, dan moet je een eigen partij oprichten of kappen met zeiken.
pi_69822229
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Andersom. Met stemmen geef je je ok-stempel aan het systeem en keur je goed wat er daarna gebeurd.
Je hebt geen keus, Boze_Appel. Het is meedoen en semi-meebeslissen of niet meedoen en anderen voor jou laten beslissen.

Om die reden is vrijheid hier inderdaad relatief. Echter nog steeds ietsje beter dan elders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 8 juni 2009 @ 13:14:19 #62
pi_69823691
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het democratisch proces verdwijnt als mensen niet meer stemmen. Democratie is iets dat door het volk gemaakt of gebroken wordt. Als die er te laks voor is dan verdwijnt democratie. Je kan niet de verantwoordelijkheid afschuiven, als je het er niet eens bent en je vindt stemmen te onbeduidend, dan moet je een eigen partij oprichten of kappen met zeiken.
Het verdwijnt ook als een elitaire club een ondemocratisch orgaan op richt en de stemmer door heeft dat zijn mening daarin niet telt.
  maandag 8 juni 2009 @ 13:49:55 #63
182269 sneakypete
On the edge
pi_69824614
Ik heb wel gestemd, maar ik vind de heisa rondom niet-stemmers vaak overdreven. Waarom zou je niet het recht hebben de verkiezingen te boycotten? Natuurlijk kan het uit apathie zijn, maar is dat erg? Om een goede, weloverwogen stem uit te brengen moet je je eerst goed inlezen in wat partijen willen en dat spiegelen aan je eigen ideeën, welke je dus ook moet ontwikkelen en bijschaven door het volgen van actualiteiten en misschien het lezen van wat goede boeken over thema's als economie, politieke geschiedenis enz. Niet iedereen kan dat, en al kun je maar wil je niet? Nou en. In feite heeft dan nog steeds niemand het recht om over jouw lot te beschikken.
Liever niet stemmen omdat je toch geen idee hebt waar het over gaat, of niet stemmen omdat je geen juist alternatief kunt kiezen, dan wel stemmen omdat het zo hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')