Ik ben Mrien, bijna 27 jaar oud en nu ruim een jaar getrouwd met S. Sinds 28 juni 2008 ben ik mama van Lotte.
Ik ben geboren in Rotterdam, maar heb daar zelf niet gewoond.
Mijn jeugd heb ik doorgebracht in Spijkenisse. Aan mijn basisschooltijd heb ik niet echt goede herinneringen. Ik viel er een beetje buiten, had op zich wel een paar vriendjes/vriendinnetjes , maar ben ook regelmatig gekwetst en gepest.
Toen ik bijna 12 was gingen we verhuizen (tussen Rotterdam en Zoetermeer in) en ging ik ook naar de middelbare school. De mavo werd het, in Rotterdam. De eerste 2 jaar ging niet echt geweldig, in de groei zijn en leren schijnt niet echt een goede combinatie te zijn bij mij

Bijna bleef ik in de 2e zitten, dat was echt wel even schrikken. Mijn beste vriend bleef toen wel zitten en ik was echt zo boos op hem

In de derde ging het een stuk beter en in de 4e deed ik examen met hogere cijfers voor schoolonderzoeken dan ik zelf had verwacht.
Ik wist toen nog niet zo goed wat ik worden wilde, maar je moest toen een keuze maken en ik koos voor MBO Secretarieel. Nog voor ik begonnen was aan de opleiding wisselde ik al naar MBO Automatisering

De opleiding zelf was echt 20x niks, uiteindelijk heb ik een diploma systeembeheer/netwerkbeheer gehaald, maar vind niet dat je daar echt wat mee kunt. De praktijk heb ik in ieder geval in de stages goed geleerd.
In 1999 heb ik S. leren kennen op vakantie in Italië. Hij zou daar niet op vakantie gaan en ik zou helemaal niet op vakantie gaan, en toch leer je elkaar dan kennen. Hij woonde aan de ene kant van het land en ik aan de andere, toch hield de relatie stand ondanks een reis van elke keer 3,5 uur om bij elkaar te komen.
Na een jaar (we waren toen allebei nog wel heel jong), wilden we gaan samenwonen omdat we het gereis gewoon helemaal zat waren.
Er is toen heel veel gebeurd waarover ik nu niet ga uitweiden, het komt er in ieder geval op neer dat ik geen contact meer heb met mijn ouders, inmiddels al een behoorlijke tijd dus.
We gingen samenwonen in Hengelo (OV) omdat de opleiding van S. in Enschede was en mijn opleiding (MBO Automatisering) ook daar verder kon. Het 3e en laatste jaar deed ik dus in Hengelo en na mijn examen ging ik werken in de IT.
Ik heb jaren in de IT gewerkt, tot ik teveel last kreeg van m'n pols. Toen wilde ik wel weer gaan studeren, het werd de PABO. Ik heb deze opleiding anderhalf jaar gevolgd en toen ben ik gestopt. Ook weer 2 verschillende scholen vanwege de verhuizing naar Emmen ondertussen en dat heeft uiteindelijk veel meegeteld alhoewel ik op de pabo in Hengelo ook al twijfelde. Ik vind kinderen geweldig, het lesgeven ook, maar ik miste iets. Dit was niet wat ik wilde..en uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt om te stoppen.
Inmiddels was S. begonnen met werken in de makelaardij (andere richting dan hij in eerste instantie deed) en waren we daarom verhuisd. De reisafstand was op zich prima te doen (uurtje), maar door drukte werd het vaak veel meer en hij kreeg steeds meer afspraken ’s avonds.
Emmen dus. Inmiddels wonen we hier alweer bijna 3 jaar en hebben we het goed naar ons zin.
Na de pabo ben ik weer gaan werken, ik ben bij Tempo Team terecht gekomen als Vestigingsassistent en verzorgde daar de planning voor een groot aantal productiebedrijven.
Na mijn zwangerschapsverlof ben ik weer gaan werken en toen werd vanwege de crisis mijn contract niet verlengd.
Inmiddels heb ik een nieuwe en hele leuke baan gevonden bij de gemeente Emmen. Ik werk nu op de afdeling Multimedia, verzorg de ontvangstbevestigingen, afschrijvingen van sollicitaties, loop op de repro mee, verzorg het samenstellen en printen van raads –en commissiestukken en malingen en van alles en nog wat. Ik ben de hele dag bezig en dat is echt een verademing t.o.v. mijn vorige banen. Ik heb het er echt goed naar m’n zin

Mijn hobbies zijn koken, lezen, computeren, spelletjes, de Wii. In mijn hoofd wil ik heel veel maar het komt er allemaal nog niet zo uit. Zo wil ik heel graag weer meer creatief bezig zijn, maar ik kan me er niet toe zetten. Hopelijk gaat dat een keer goed komen Bakken vind ik ook erg leuk en doe ik regelmatig.
!Ik vind mountainbiken en skaten heerlijk, maar het komt er momenteel eigenlijk nooit van. Ik heb jaren aan judo gedaan, bruine band, les gegeven en ik was scheids. Maar door blessures ben ik daar mee gestopt. Daarna heb ik een hele tijd paardgereden, heerlijk! Dat wil ik op den duur ook echt weer gaan doen.
De komende tijd ga ik energie steken in de opleiding als contactpersoon voor de VBN (Vereniging borstvoeding natuurlijk) en de nieuwbouwplannen die wij hebben!
Ik ben fan van de boeken van James Patterson, Karin Slaughter, Tess Gerritsen en JK Rowling. Verder lees ik eigenlijk alles wat los en vast zit, maar m'n voorkeur gaat naar Thrillers. Laatste boek dat ik gelezen heb is van
Brain Haig – Moordenaar van de presidentLezen vind ik echt heerlijk, ik verslind ze echt. Ik lees snel en mensen kijken vaak verbaasd als ik weer een boek uit heb

Toevallig zijn we momenteel de zolder aan het opruimen en ik heb echt veel boeken

De beste film vind ik lastig, ik heb veel films gezien die ook echt wel goed waren. Waar ik in ieder geval fan van ben zijn: LOTR triologie, Harry Potter films, Oceans 11/12/13, A walk to Remember, the Lake House. De film die ik volgens mij wel tig keer gezien heb ondertussen is the Italian Job, blijft een goede film vind ik en ik kan hem gerust nog meerdere malen bekijken!
Qua eten hou ik erg van Italiaans eten. Ik ben gek op allerlei soorten kaas, in het buitenland vind ik de supermarkten dan ook altijd geweldig met hun grote en mooie uitgebreide kaasafdelingen! We zijn net weer in Italië geweest en ik vind het land ook echt helemaal fijn. De cultuur, de omgeving, de mensen, gewoon alles bij elkaar.
’s Nachts wakker maken, liever niet. Al wordt ik momenteel teveel wakker gemaakt door Lotte. Maar een bord gnocci met gorgonzola saus laat ik denk ik niet zo snel staan

quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:07 schreef Jelief het volgende:Ik heb wel een vraag voor je. Ik heb via jou OUD op de hoogte gehouden tijdens de bevalling van Ruben. Heel fijn om zo'n lijntje met mijn verslaving te hebben vond ik.
Hoe verslaafd ben jij aan OUD? En wat voor invloed heeft dat op je 'echte' leven?
Mooie vraag! Hoe verslaafd ben ik aan OUD…
Ik ben op FOK! Terecht gekomen toen Genuivere & Bastardhost in afwachting waren op de geboorte van Sverre. Bastardhost was destijds mijn collega (op andere vestiging) en ik leefde toen erg mee met de zwangerschap van Genuivere en de vroeggeboorte van Sverre.
Toen ben ik eigenlijk blijven lurken tot ik af en toe eens mee begon te posten. Toen we zelf zwanger wilden worden heb ik me aangemeld onder een kloon (had wat bekenden langs zien komen) en actief begonnen met posten. Na de 12 weken echo ben ik verder gegaan onder mijn eigen naam (waar ik ook op andere fora’s mee post).
Ik denk ondertussen dat ik toch wel behoorlijk verslaafd geraakt ben. Op m’n mobiel heb ik nu ook internet en de startpagina is OUD. Het meeleven, meelezen en ervaren, tja..dat werkt blijkbaar verslavend. Ik kan me nog genoeg situaties bedenken die ik nog weet van de afgelopen jaren en waar ik zo heb meegeleefd zelfs thuis nog.
Qua invloed op mijn echte leven..lastig. Ik internet graag wat op m’n mobiel als Lotte ook aan het spelen is, vaak staat OUD er dan op, even bijlezen. Reageren wil niet altijd even makkelijk dan, maar lezen wel.
Sowieso zit ik normaal wel veel achter de computer, die verslaving heb ik toch wel over gehouden aan de IT. Ik denk dat de verslaving soms best wel eens wat minder mag zijn

Ik heb
LovelyLady gevraagd het stokje over te nemen en die heeft ze geaccepteerd

Mijn vraag aan jou is:
Jij bent nu mama van Sander en Koen. Jouw vriend is niet de vader van Sander. In hoeverre merk je een verschil in opvoeding tussen Sander en Koen.
Nu snel op invoeren drukken, voor ik misschien spijt krijg

Ik ben overigens op een bepaald stuk niet openhartig geweest omdat het al ellende genoeg in de familie veroorzaakt heeft, helaas.