abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:32:14 #201
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70842652
Ik moet nog iemand vragen voor het stokje... dat wordt nog lastig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:47:05 #202
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70843180
Owmensen ik heb absoluut geen tijd om allemaal pm-tjes te gaan sturen en de antwoorden kan ik dus pas over een week ofzo lezen. Ik wil het sokje graag aan Poppedein geven als ze wil, mijn vraag voor haar zou zijn: Maakt je zwangerschap dat je heel anders inje werk alsverloskundige staat? Heb je al eye-openers gehad dat je dacht ooo voelt dat zo! ?

En anders misschien toch Pandora? Je kan natuurlijk ook een wat oppervlakkiger verhaal houden. Mijn vraag aan jou zou zijn: Je bent mee-mama in een latrelatie zou je op den duur wél bij je lief willen wonen om de zorg voor B helemaal samen te doen?
pi_70843229
Wat een mooi open en eerlijk verhaal. (en nog succes met de verhuizing)
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:48:53 #204
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70843255
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef bixister het volgende:
mooi & eerlijk geschreven, jelief. ik vind je een tof mens! succes met de verhuizing! klinkt wel als een plek waar je snel kunt wennen. (wat heftig trouwens dat je op je 16e al alleen moest wonen... ).
het was niet ideaal, maar het is zoals het is. Als ik alle dingen die in de loop der jaren beter hadden gekunt blijf herhalen dan kom ik nooit een steek verder. Mijn oudste zus is er zo een, die komt ook gewoon niet verder in haar leven, jammer vind ik dat.
pi_70843482
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:47 schreef Jelief het volgende:
En anders misschien toch Pandora? Je kan natuurlijk ook een wat oppervlakkiger verhaal houden. Mijn vraag aan jou zou zijn: Je bent mee-mama in een latrelatie zou je op den duur wél bij je lief willen wonen om de zorg voor B helemaal samen te doen?
Deze vraag wil ik op zich wel beantwoorden, maar mijn hele levensverhaal hier neer zetten durf / kan / wil ik echt niet... Dus ik denk niet dat ik een geschikte ben om het stokje aan aan te bieden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70843748
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:21:53 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70844407
Je hele levensverhaal hoeft ook helemaal niet Pandora.
Kijk maar naar de allereerste verhalen in het eerste topic, de vraag die Faja daar stelt aan de volgende is niet meer dan een lijstje met je favoriete boeken en je favoriete eten. Dan hou je het daar toch bij?
Niemand is verplicht zijn of haar grote of minder grote dingen te posten.

Mooi verhaal Jelief!
pi_70844737
Tja, verplicht misschien niet, maar iedereen doet het wel... En dus voel ik me "schuldig" als ik dat niet ook doen.
* Pandora73 vindt het heel moeilijk...

Ik ga nu eerst even lunchen, en dan zal ik sowieso de vraag beantwoorden, dat vind ik wel zo netjes. En zeker als er ook nog mensen zijn die het echt willen weten ;-)

De vraag was, of ik op den duur bij mijn lief zou willen gaan wonen en de zorg voor B samen zou willen delen. Het antwoord hierop is: Ja, heel graag. Ik zou heel graag een gezinnetje willen vormen met haar en B. Helaas zijn de omstandigheden daar nu nog niet naar, en is het allemaal nog te pril en te wankel om nu al dit soort grote beslissingen te nemen. Bovendien wíl zij stiekem B nog helemaal niet delen, omdat ze nu zelf eerst haar plek met B wil vinden. Maar... Als het aan mij ligt, verhuis ik volgend jaar. (En aangezien vorige week is aangekondigd dat het bedrijf waar ik werk wordt opgeslokt, is er een kans dat ik met een leuk bedragje kan vertrekken, dus dat zou wel een hoop schelen).

Om toch iets persoonlijks te kunnen melden, hier nog een fragment uit mijn "van-me-af-schrijf-bestand" (te onregelmatig om dagboek te heten, en het is een Word-bestand dus ook helemaal geen boek ;-) ) van eerder deze week. Dit geeft hopelijk een beetje aan hoe het nu zit.
==============================
It just hit me... with a bang!

Ik realiseerde me eerder vandaag opeens wat er aan de hand is.
Ik heb eindelijk iets om voor te vechten.
Dus niet meer vechten tégen, zoals ik al zo lang gewend ben, maar echt vechten vóór.

Hoe moeilijk het nu ook is, en hoe zeer ik ook gewend ben om gemakkelijk op te geven omdat het me - althans, dat is tot enkele maanden terug mijn ervaring - toch niet gegund is gelukkig te worden, of als ik me al eens gelukkig voelde ik daarna altijd weer keihard op de grond ben teruggesmeten… Dit voelt heel diep van binnen als iets waar ik keihard voor wil vechten.
Oerdrift, bijna.

Maar wat is dat dan, waar ik voor wil vechten? Tja, dat is lastig te omschrijven. Het is zo veelzijdig...
De enorme klik, gelijk vanaf het begin, vanaf de eerste berichtjes eigenlijk al.
Het begrip voor elkaar.
De eerlijkheid, die nog nooit zo weinig eng is geweest.
De zekerheid van het 'weten', ook al was het nog zo pril.
De openheid, die zo opvallend veilig voelde.
Het - eigenlijk voor het eerst, althans in mijn geval - niet bang zijn voor wat er zou kunnen (of waarschijnlijk zelfs moeten) veranderen.
De dingen die we ervaarden - waaronder niet in de laatste plaats de energieën die we letterlijk van elkaar voelden en delen konden.
De overtuiging dat dit goed is.

Natuurlijk, er zijn zonder al te diep na te denken al tientallen redenen te bedenken waarom het sowieso niet goed zou kunnen gaan. Denk alleen maar aan afstand, omstandigheden, verledens.
Bovendien: opgeven is inmiddels mijn tweede natuur geworden. Immers, dan valt het tenminste niet tegen als het later (zoals het bij mij tenslotte altijd steeds weer is gegaan) misloopt. Waarom dus al die energie ergens in stoppen, om daarna alleen maar extra teleurgesteld te raken? Dat is maar zonde van de tijd en moeite, en het bespaart veel pijn.

Maar ik wíl dit keer helemaal niet opgeven.
Het komt zelfs niet eens in mijn gedachten op, om de makkelijke weg te lopen.
Het is voor mij juist ineens volkomen vanzelfsprekend om *niet* te vluchten.
Omdat het zo enorm diep en goed voelt.

Maar degene voor wie ik wil vechten, kan - door haar eigen op hun kop gezette omstandigheden, en alle veranderingen en de heftigheid van haar nieuwgeboren emoties - juist datgene waar ik zo hard voor wil vechten, even niet meer zien. Omdat er te veel dingen en gevoelens nu vele malen dringender zijn. Omdat ze te moe is. Omdat er te veel te snel is veranderd. Omdat ze het zelf ook allemaal even niet meer weet.
Heel erg logisch, en volkomen begrijpelijk, vanuit haar standpunt bekeken. En rationeel gesproken vanuit mijn standpunt ook wel te snappen. Maar ja, ratio en emotie… dat zijn bij mij niet altijd de beste vrienden - helaas.

Zij moet momenteel al haar energie gebruiken om te leren omgaan met het heden; ze moet haar plaats weer vinden, haar leven opnieuw inrichten, haar dingen doen, haar ritme zoeken, haar veranderingen plaatsen.
En dan kom ik - voor het eerst van mijn leven vanuit mijn diepste ik overtuigd - superenthousiast met van alles aan, zowel daden als dingen als dromen; en wil ik haar letterlijk en figuurlijk uit dat voor haar toch al zo wankele heden, meesleuren op weg naar de toekomst. Althans, iets waarvan ik denk dat het een toekomst zou kunnen zijn.
En dat gaat niet.

Rationeel gezien snap ik volkomen dat zij nu het heden wil, en veiligheid en vertrouwdheid en een plek vinden. En natuurlijk kan ik me in mijn wildste verbeelding geen voorstelling maken van hoe heftig het allemaal voor haar is, zowel fysiek als geestelijk en emotioneel.
Maar het bizarre is dat er voor mij ook iets heel heftigs aan de hand is. Namelijk dat ik me eindelijk, na 35 jaar, met een goed gevoel op de toekomst wil richten. Ineens heeft het leven wél zin.
Ik wil opeens plannen maken, ik wil vooruit, ik wil verder, ik wil dingen doen, ik wil een leven.
Maar ik verlies daarbij uit het oog dat de basis voor de toekomst, altijd in het heden ligt.
En daar moet ik meer bij stilstaan.

Ik moet leren geduld te hebben, en accepteren dat ik niet meer alleen met mezelf rekening kan houden, maar plaats moet maken voor de behoeften en gevoelens van een ander. Dat heb ik nog nooit hoeven doen. Dus dat is een heftige verandering.
En daarbij zal ik ongetwijfeld nog veel fouten maken. Hoe vreselijk ik dat ook vind. Maar ik weet zeker dat ik het zal kunnen leren. Want ik weet waar ik het voor doe. Voor haar.

[ Bericht 88% gewijzigd door Pandora73 op 10-07-2009 12:57:10 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70846648
Wow Mooi stukje Pandora
pi_70848132
Mooi en open verhaal Jelief! mei tai heeft geen haast he
pi_70848236
Pandora ook mooi!
pi_70848293
pandora dat klinkt als een hele moeilijke situatie. goed bij jezelf blijven hoor, en tegelijkertijd voorlopig de verwachtingen t.o.v. je partner maar op een laag pitje houden.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:04:35 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_70899868
Jelief, mooi geschreven. Ik vind jou altijd zo'n uber-mama

pandora, ook heel mooi zo, echt! er is geen vaste vorm voor de stukjes hier, ik vind jouw stuk een hele leuke afwisseling! thanks!
stormy waters...
sailin'
pi_70916737
Dank allen voor de complimenten!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 13 juli 2009 @ 08:54:23 #215
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70924887
Mooi verhaal Pandora!
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70991218
Mooi verhaal Pandora! Wat een lastige periode lijkt me dat, ik hoop dat het allemaal fijn voor je uitpakt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70991927
Wat een prachtige verhalen, wat een liefde, emoties en gevoelens vliegen over mijn scherm.
alle schrijvers ontzettend bedankt ! Het is erg mooi om al jullie verhalen te lezen en een kijkje in jullie leven te krijgen ! Dankjewel !
pi_71046815
Poppedein, heb je al besloten of je het stokje aan gaat nemen?
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:48:54 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71046964
Ik heb nergens gezien dat iemand Poppedein gevraagd heeft? Toch?
Althans, Jelief gaf het als 1 van de 2 opties, maar die heeft niet gePMd zei ze en ik zie ook niet staan dat Pandorah haar gePMd heeft... mss dat even doen? Wellicht leest ze hier niet eens mee.
pi_71047014
Ik had poppedein al gepmd en het linkje van dit topic gegeven...
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:51:24 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71047042
Ah ok, maar dan nog... Pandorah heeft het stokje van Jelief aangenomen en dus is het aan haar om een volgende te kiezen toch? Tenzij zij Poppedein kiest, dan is er niks aan de hand.

Waar bemoei ik me toch ook weer mee.
pi_71047138
Oke excuus
PM jij pandora dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2009 21:54:52 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:57:33 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71047230
Ik had net besloten me er niet meer mee te bemoeien.
En Pandorah leest hier wel mee hoor, die ziet het vanzelf wel volgens mij.
pi_71048493
Ow sorry, maar ik dacht eigenlijk dat omdat ik het stokje niet formeel had overgenomen, maar slechts de vraag had beantwoord, dat ik niet meetelde qua estafette.
Jeutje, ik heb geen idee mensen, ik zou niet weten wie ik moet kiezen...
Heb ook eerlijk gezegd geen fut en tijd om een zoektocht naar een nieuwe stokjesdrager te starten... Er zijn al zoveel mensen geweest zag ik in de OP... Dus hoe met ik dan in vredesnaam iemand vragen?
Zijn er vrijwilligers, mensen die graag iets kwijt willen of zo?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:49:08 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71048811
Als ik me er dan ook ongevraagd mee mag bemoeien. Ik zie de hele tijd Mrien als TS staan en ik ben wel benieuwd naar haar verhaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')