abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69806665
Ik zit al heel lang ergens mee. Ik zal proberen de situatie te schetsen.

Ik woon al jaren samen met mijn vriend. Vriend is inmiddels de 30 al gepasseerd.
Vriend heeft een zeer dominante moeder die dus een erg sterke eigen mening heeft. Zij laat te pas en te onpas weten wat zij van dingen vindt. Mijn vriend krijgt van hieruit heel vaak commentaar van haar over allerlei zaken. Denk hierbij aan gewicht, kleding, gespreksonderwerpen, vrienden, e.d. van mijn vriend. Om de situatie wat duidelijker te maken: het is voor de moeder van mijn vriend niet mogelijk om een normaal gesprek met hem te voeren zonder commentaar over iets te geven of zonder te commanderen wat hij wel of niet moet doen. Dit commanderen of commentaar noemt zij advies of ze zegt dat ze alleen maar eerlijk is. Elke keer als we dus bij haar op bezoek zijn, krijgt hij een lading kritiek over zich heen of is ze geirriteerd op hem. Een normaal gesprek voeren zit er gewoon niet in.

Het karakter van mijn vriend is heel anders. Mijn vriend is niet assertief,geeft zijn mening niet, is onzeker en komt niet voor zichzelf op. Het resultaat is dat zijn moeder compleet over hem heen walst. Mijn vriend probeert er weleens tegenin te gaan, maar dit lukt meestal niet omdat hij dan wordt afgebekt en geen weerwoord meer weet te geven. Zij heeft dus altijd het laatste woord.

Dit zit mij al jaren heel erg dwars. We hebben het hier ook weleens met haar over gehad, maar dit helpt niet echt. Alles gaat gewoon zo door. De laatste keer was ze bij ons thuis op bezoek. Ook bij deze bezoekjes is het voor haar niet mogelijk om gewoon op bezoek te komen en een praatje te maken. Meestal doet ze als het ware een inspectieronde door het huis en geeft dat 'advies' wat zij anders had gedaan en wat zij niet leuk of mooi vindt. Mijn vriend gaat niet dus niet tegen in en neemt alles aan wat zij zegt. Dus als zij zegt dat dit beeldje beter daar kan staan, dan doet mijn vriend dat. (dit is dan maar een vb, maar zo gaat het dus met heel veel dingen) Hij laat zich gewoon zeggen wat hij moet doen.

Ik heb het hier al heel vaak over gehad met mijn vriend, maar hij blijft dit alles gewoon slikken. Momenteel zit het mij heel erg hoog. Ik begin me ook aan mijn vriend te irriteren omdat ik het eigenlijk gewoon slap van hem vindt dat hij dit pikt en het geen halt toeroept.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
  zondag 7 juni 2009 @ 20:59:21 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69806693
Zeg maar dat-ie moet kiezen. Een relatie met jou, of eentje met zijn moeder.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:00:10 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69806730
Weggaan als moeders op bezoek komt , hoef je je ook niet te ergeren
pi_69806823
Ongemogelijke situatie

Je zegt dat de gesprekken die jullie met zijn moeder hebben gehad geen effect hebben gehad. Maar hoe zagen die gesprekken er precies uit? Jullie (of alleen jij) zei(den) dat ze daar mee op moest houden en zij beloofde beterschap?
  zondag 7 juni 2009 @ 21:04:57 #5
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_69806930
Je vriend is een mietje. Daar ben je toch op gevallen?
Ik wens je een dolfijne dag
  zondag 7 juni 2009 @ 21:05:15 #6
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_69806940
Gewoon tegen de moeder zeggen (als ze weer begint): Oprotten, en kom pas terug als je normaal kan doen.
Zou ik doen tenminste.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_69806956
VonHinten: zij zegt dan dat ze is hoe ze is en dat ze dat niet kan veranderen.

Ik zie het zelf zo dat zij haar dominante positie gewoon niet op wil geven.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:06:45 #8
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69806998
Je hebt hier toch al eens een topic over gehad?
pi_69807012
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:05 schreef cerror het volgende:
Gewoon tegen de moeder zeggen (als ze weer begint): Oprotten, en kom pas terug als je normaal kan doen.
Zou ik doen tenminste.
Ik heb al eens zoiets in die richting gezegd. Maar ook dat heeft het kritiek en commentaar op mijn vriend niet doen afnemen.
pi_69807059
nicka, klopt. Ik zit er alleen nog steeds mee. Momenteel zit het me erg hoog.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:09:46 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69807121
De situatie gaat echt niet veranderen , dus wat ga jij er aan doen voor jezelf?
  † In Memoriam † zondag 7 juni 2009 @ 21:13:04 #12
21636 Feestkabouter
pi_69807253
is er ook nog een pa in het spel (of buiten dit spel dan, maar in het leven van je vriend)?
pi_69807275
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:09 schreef N.icka het volgende:
De situatie gaat echt niet veranderen , dus wat ga jij er aan doen voor jezelf?
dat vraag ik mij nu dus af. Ik heb het er al met mensen over gehad en zij zeggen dan dat ik het los moet laten en het naast me neer moet leggen. Maar ik kan dat gewoon niet. Ik kan niet aanzien hoe iemand zo respectloos wordt behandeld en hoe iemand zo wordt afgebrand door zijn eigen moeder. Ik kan daar echt niet tegen. Ik zou het bij mijzelf never nooit accepteren. Mijn vriend doet alleen niets en praat het goed wat zij doet. Zegt dan ook nog dat ik te gevoelig reageer. Daar kan ik de laatste tijd dus heel erg kwaad om worden.
pi_69807314
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:13 schreef Feestkabouter het volgende:
is er ook nog een pa in het spel (of buiten dit spel dan, maar in het leven van je vriend)?
nee die is overleden en heb ik verder ook nooit gekend. Ik denk wel dat mijn vriend ongeveer hetzelfde karakter als hij had. Maar dat weet ik niet zeker.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:16:06 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69807369
Op de leeftijd die zijn moeder heeft, gaat zij nooit meer veranderen, ik denk dat als zijn relatie hem lief is, dat hij afscheid van zijn moeder met nemen en zijn eigen leven moet gaan leiden.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:16:59 #16
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69807400
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:13 schreef cat2 het volgende:

[..]

dat vraag ik mij nu dus af. Ik heb het er al met mensen over gehad en zij zeggen dan dat ik het los moet laten en het naast me neer moet leggen. Maar ik kan dat gewoon niet. Ik kan niet aanzien hoe iemand zo respectloos wordt behandeld en hoe iemand zo wordt afgebrand door zijn eigen moeder. Ik kan daar echt niet tegen. Ik zou het bij mijzelf never nooit accepteren. Mijn vriend doet alleen niets en praat het goed wat zij doet. Zegt dan ook nog dat ik te gevoelig reageer. Daar kan ik de laatste tijd dus heel erg kwaad om worden.

Ok... jij kan het niet aanzien en de situatie gaat niet veranderen, dus......
pi_69807687
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:16 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ok... jij kan het niet aanzien en de situatie gaat niet veranderen, dus......
dus zit ik nu met een probleem want we zijn net verhuisd.
Het is verder een schat van een man, een heel goed persoon e.d. maar van dit punt word ik gewoon niet goed.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:27:08 #18
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69807765
Dus of je accepteerd het , of niet en dan is de keus aan jou

Wat wil je liever je man met vervelende schoonfamilie of geen man ?
pi_69807861
zo moeilijk is het toch niet? moeder is dan gewoon niet meer welkom in jullie husi en jij gaat niet mee naar haar huis. Als je vriend dan slim is steunt hij je erin en anders weet je sowieso al wat je aan hem hebt en zal er sowieso nooit iets veranderen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_69808110
Is het alleen de situatie met zijn moeder die je dwars zit, of ook zijn gedrag/persoonlijkheid (niet assertief,geeft zijn mening niet, is onzeker en komt niet voor zichzelf op) in het algemeen? Klinkt namelijk nogal als een slappe zak.
  † In Memoriam † zondag 7 juni 2009 @ 21:36:19 #21
21636 Feestkabouter
pi_69808132
heel simpel gezegd, maar het is een kwestie van grenzen stellen.
het is duidelijk niet meer mogelijk om het in overleg met haar op te lossen. dus grenzen stellen.

naar je partner toe, zeggen dat de maat vol is en dat het absoluut moet veranderen en dat het anders heel moeilijk gaat worden tussen jullie.

en dan samen met hem naar zijn moeder toe de grenzen heel duidelijk communiceren. en consequenties aangeven (eerst met je partner bespreken).
jullie leven, jullie keuzes. zij mag best haar mening hebben, maar in het vervolg die alleen noemen als jullie er specifiek om vragen.
als zij er is en iets van een beeldje zegt en je partner gaat dat beeldje dan verplaatsen, dan zeg je heel duidelijk: "zet terug waar het stond, het is stompzinnig om het nu te verplaatsen en straks als je moeder weer weg is weer terug te zetten, dus je zet het nu meteen terug."
dat is meteen ook een duidelijk signaal aan je schoonmoeder.

ik weet het, makkelijk gezegd allemaal. maar het is duidelijk dat daadkracht nu van jou af moet komen, want van hem en haar komt het niet.

veel mensen hebben ong hetzelfde probleem over de opvoeding van hun kinderen. dat oma zich ernstig bemoeit met de manier waarop je je kids verzorgt/opvoedt.
pi_69809074
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:35 schreef Devz het volgende:
Is het alleen de situatie met zijn moeder die je dwars zit, of ook zijn gedrag/persoonlijkheid (niet assertief,geeft zijn mening niet, is onzeker en komt niet voor zichzelf op) in het algemeen? Klinkt namelijk nogal als een slappe zak.
Het is eigenlijk alleen in de situatie met zijn moeder dat het mij dwars zit. Omdat zij compleet over hem heen walst. Andere mensen niet in die extreme mate, dus in die andere gevallen irriteert het mij niet.
pi_69809227
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:35 schreef Devz het volgende:
Ik snap wel dat mensen dit als slappe zak beschrijven. Ik heb er altijd anders over gedacht. Mijn vriend is van kinds af aan al zo behandeld en heeft hierdoor niet assertief kunnen worden, en niet geleerd voor zichzelf op te komen, en zijn mening niet heeft gegeven. Juist omdat hij zo ondergesneeuwd werd. Ik heb hier altijd begrip voor gehad. De laatste tijd heb ik dit niet meer zo veel als eerst. Ik vind het gewoon belachelijk dat hij dit accepteert en alles laat zeggen.
  zondag 7 juni 2009 @ 23:08:34 #24
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_69811783
trek m van zijn mammies tiet af en vertel m dat tie nou een grote jongen is...

Hij heeft ze moeder toch niet nodig om hem te vertellen hoe hij zijn leven moet leven!! Wtf!!

Waar is zijn ruggegraad gebleven??

Ze zeggen achter elke sterke man staat een sterke vrouw..
........

Maak m sterker!! Ofzo vergroot zijn ego of overrule zijn mammie. Maar wel met tactiek want je moet er zeker niet al te opvallend tussen gaan staan. Daar houden mannen niet van..

Jullie wonen toch samen waarom sta jij toe dat ze je huisje verbouwd??

Dus gewoon die vent van je van zijn moeders tepel afrukken en aan de jouwe leggen blijkbaar heeft tie het nodig!!

good luck!!
pi_69812145
hmm, haar niet meer uitnodigen en ook niet meer langs gaan. Laat hem maar alleen gaan dan, en geef bij hem ook duidelijk de rede aan waarom je niet mee wil.
Lambo of Rekt
pi_69813572
Bah, doe die vent een ruggengraat cadeau. Of behandel hem net zo als zijn moeder hem behandelt. Ga hem compleet domineren en becommentariseer alles wat hij zegt/doet/draagt. Als hij er wat van durft te zeggen zeg jij:
'Waarom zou ik het laten? Dit vind je toch zo lekker? Van je mammie pik je het ook!'
  maandag 8 juni 2009 @ 00:29:38 #27
82136 Xennia
gekroond
pi_69814143
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:58 schreef cat2 het volgende:
Ik zit al heel lang ergens mee. Ik zal proberen de situatie te schetsen.

Ik woon al jaren samen met mijn vriend. Vriend is inmiddels de 30 al gepasseerd.
Vriend heeft een zeer dominante moeder die dus een erg sterke eigen mening heeft. Zij laat te pas en te onpas weten wat zij van dingen vindt. Mijn vriend krijgt van hieruit heel vaak commentaar van haar over allerlei zaken. Denk hierbij aan gewicht, kleding, gespreksonderwerpen, vrienden, e.d. van mijn vriend. Om de situatie wat duidelijker te maken: het is voor de moeder van mijn vriend niet mogelijk om een normaal gesprek met hem te voeren zonder commentaar over iets te geven of zonder te commanderen wat hij wel of niet moet doen. Dit commanderen of commentaar noemt zij advies of ze zegt dat ze alleen maar eerlijk is. Elke keer als we dus bij haar op bezoek zijn, krijgt hij een lading kritiek over zich heen of is ze geirriteerd op hem. Een normaal gesprek voeren zit er gewoon niet in.

Het karakter van mijn vriend is heel anders. Mijn vriend is niet assertief,geeft zijn mening niet, is onzeker en komt niet voor zichzelf op. Het resultaat is dat zijn moeder compleet over hem heen walst. Mijn vriend probeert er weleens tegenin te gaan, maar dit lukt meestal niet omdat hij dan wordt afgebekt en geen weerwoord meer weet te geven. Zij heeft dus altijd het laatste woord.

Dit zit mij al jaren heel erg dwars. We hebben het hier ook weleens met haar over gehad, maar dit helpt niet echt. Alles gaat gewoon zo door. De laatste keer was ze bij ons thuis op bezoek. Ook bij deze bezoekjes is het voor haar niet mogelijk om gewoon op bezoek te komen en een praatje te maken. Meestal doet ze als het ware een inspectieronde door het huis en geeft dat 'advies' wat zij anders had gedaan en wat zij niet leuk of mooi vindt. Mijn vriend gaat niet dus niet tegen in en neemt alles aan wat zij zegt. Dus als zij zegt dat dit beeldje beter daar kan staan, dan doet mijn vriend dat. (dit is dan maar een vb, maar zo gaat het dus met heel veel dingen) Hij laat zich gewoon zeggen wat hij moet doen.

Ik heb het hier al heel vaak over gehad met mijn vriend, maar hij blijft dit alles gewoon slikken. Momenteel zit het mij heel erg hoog. Ik begin me ook aan mijn vriend te irriteren omdat ik het eigenlijk gewoon slap van hem vindt dat hij dit pikt en het geen halt toeroept.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Je bent dus nog geen flikker verder sinds je in 2008 zo'n beetje exact hetzelfde topic opende?

respectloos?

Wat verwacht je nog van fok dan?? Je hebt kennelijk zelf niet genoeg ruggengraat om een keuze te maken.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:37:12 #28
256575 Joe-Momma
pi_69814293
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:29 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je bent dus nog geen flikker verder sinds je in 2008 zo'n beetje exact hetzelfde topic opende?

respectloos?

Wat verwacht je nog van fok dan?? Je hebt kennelijk zelf niet genoeg ruggengraat om een keuze te maken.

Tumterumtemtumtumderum!!

Inspector gadget!!!

Goed gevonden speurneus...
  maandag 8 juni 2009 @ 00:45:39 #29
82136 Xennia
gekroond
pi_69814460
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:37 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Tumterumtemtumtumderum!!

Inspector gadget!!!

Goed gevonden speurneus...
Ik herinner me dat topic gewoon nog en ik snap niet waarom je een nieuwe zou openen als de situatie niet veranderd is. Het werd daar ook al gezegd: vriend en moeder veranderen niet, TS moet bij zichzelf na gaan of ze het accepteert, of niet. Dat kan niemand anders voor haar doen.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:48:07 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69814517
precies, voor deze keer ben ik het eens met Xen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juni 2009 @ 01:08:27 #31
256575 Joe-Momma
pi_69814890
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik herinner me dat topic gewoon nog en ik snap niet waarom je een nieuwe zou openen als de situatie niet veranderd is. Het werd daar ook al gezegd: vriend en moeder veranderen niet, TS moet bij zichzelf na gaan of ze het accepteert, of niet. Dat kan niemand anders voor haar doen.
Sommige mensen hebben een denkbeeldige holschop nodig om hun leven op orde te krijgen, en zij is er 1 van... Denk ik...

Verder ben ik het met je eens.

Zal dit ook opgaan: achter elke slappe vent staat een nog slappere vrouw!!
  maandag 8 juni 2009 @ 01:11:02 #32
236046 NotYou
tigerblood
pi_69814931
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door Mordreth op 08-06-2009 08:54:53 (ONZ is ergens anders) ]
Je suis Charlie Sheen
pi_69819815
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:59 schreef cat2 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk alleen in de situatie met zijn moeder dat het mij dwars zit. Omdat zij compleet over hem heen walst. Andere mensen niet in die extreme mate, dus in die andere gevallen irriteert het mij niet.
Omdat als zij er niet is jij alles voor het zeggen hebt en hij jouw kruiphondje is?

Volgens mij irriteert het je gewoon dat zijn moeder hem net iets meer kan laten kruipen dan jijzelf, en niet zozeer het feit dat je vriend een ruggengraatloos ventje is.
onzin?
pi_69820041
Nieuwsflits:

Mannen veranderen in de regel niet, hoe vrouwen er ook van dromen en het nutteloos proberen.

Als hij niet met geld om kan gaan, dan moet je hem niet leren budgeteren, maar het uit handen nemen.

Als hij een dominante man met losse handjes is, blijft hij een dominante man met losse handjes.

Als hij een introverte, niet assertieve, verlegen man is blijft hij dat.

Dus als jij niet om kan gaan met de kritiek van die moeder, die hem waarschijnlijk al jaren een schop onder zijn hol probeert te geven en probeert te veranderen (omdat het per slot van rekening een vrouw is en hem natuurlijk probeert te veranderen), dan moet je of de contacturen minimaliseren, of erin berusten dat het zo is (accepteren), of de situatie verlaten.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  maandag 8 juni 2009 @ 11:15:48 #35
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_69820411
wat een slappe zak!
  maandag 8 juni 2009 @ 12:27:13 #36
199339 MrSelecta
Looie Dakduvel
pi_69822512
Karaktereigenschappen kun je niet veranderen, gedrag wel. Alleen zoals ik het lees lijkt het me geen gek idee dat je vriend naar een psych gaat om wat assertiviteit te leren. Tis nog niet te laat.

Jij kan dat niet voor hem doen, je bent z'n vriendin, niet zijn therapeut.
I don't have a girlfriend, but I do know a woman who gets mad everytime I say this.
  maandag 8 juni 2009 @ 12:35:07 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69822712
blijkbaar vind vriendlief het allemaal wel best zo, hij heeft er blijkbaar niet zoveel moeite mee als dat jij hebt. Als je deze situatie niet aankan is het misschien tijd om zelf verder te gaan.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69825120
IK heb het je vorige keer ook al gevraagd in het andere topic: als je vriend nu de omgang met zijn moeder ineens drastisch zou veranderen op een manier die jouw goedkeuring kan hebben en hij vervolgens daar zelf minder gelukkig van wordt, zou dat jou dan wél gelukkig maken?
Arseen (As), atoomnummer 33
  maandag 8 juni 2009 @ 16:25:35 #39
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_69829233
Ga jij dan iedere keer tegen zijn moeder in als ze weer eens kritiek heeft, neem het voor hem op.
Leert hij misschien wel van zodat hij het zelf ook beter durft en haar wordt het misschien ook eens duidelijk dat ze dat niet zo veel moet doen. Of ze wordt alleen maar bozer en jullie verbeken het contact, probleem opgelost.

En zorg dat je vriend naar een assertiviteitscursus gaat.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 8 juni 2009 @ 17:20:12 #40
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69831108
Die moeder is gewoon zo. Haar gedrag kun je in ieder geval onmogelijk aanpassen, het zit in de aard van het beestje. Wat je wel kunt doen is proberen om je er niet zo aan te ergeren. Ze komt af en toe een uurtje langs en zeurt dan. Ach, als dat het is? Natuurlijk is het irritant, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het onmogelijk is om iemand van die leeftijd nog om te vormen in iets anders.
Primum non nocere
pi_69833435
ik vind het geen zeuren wat ze doet. Het is gewoon iemand kleineren en de les lezen. Beetje baasje spelen over iemand anders. En dan niet 1 keer, maar echt elke keer. Ik vind het niks.
pi_69833466
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:25 schreef Luxuria het volgende:
Ga jij dan iedere keer tegen zijn moeder in als ze weer eens kritiek heeft, neem het voor hem op.
Leert hij misschien wel van zodat hij het zelf ook beter durft en haar wordt het misschien ook eens duidelijk dat ze dat niet zo veel moet doen. Of ze wordt alleen maar bozer en jullie verbeken het contact, probleem opgelost.

En zorg dat je vriend naar een assertiviteitscursus gaat.
heb ik allang gedaan. Dan is het flauw en kinderachtig waar ik over val.
Ik vind trouwens dat hij dit zelf moet doen en niet ik.
pi_69833491
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:07 schreef As_33 het volgende:
IK heb het je vorige keer ook al gevraagd in het andere topic: als je vriend nu de omgang met zijn moeder ineens drastisch zou veranderen op een manier die jouw goedkeuring kan hebben en hij vervolgens daar zelf minder gelukkig van wordt, zou dat jou dan wél gelukkig maken?
nee dat zou mij niet gelukkig maken.
(kan me niet herinneren dat dit ooit eerder is gevraagd)
pi_69833605
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:01 schreef Aardwetenschapper het volgende:

Dus als jij niet om kan gaan met de kritiek van die moeder, die hem waarschijnlijk al jaren een schop onder zijn hol probeert te geven en probeert te veranderen (omdat het per slot van rekening een vrouw is en hem natuurlijk probeert te veranderen), dan moet je of de contacturen minimaliseren, of erin berusten dat het zo is (accepteren), of de situatie verlaten.
Mijn vriend is toch het product van zijn eigen (lees haar) opvoeding? Waarom dan iemand veranderen?
Als het schoppen onder de kont zijn, dan mag ze daar weleens mee ophouden. Ze bereikt namelijk het tegenovergestelde ermee: iemand die juist onzeker wordt. Niet echt slim dan.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:28:38 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69835649
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:29 schreef cat2 het volgende:

[..]

heb ik allang gedaan. Dan is het flauw en kinderachtig waar ik over val.
Ik vind trouwens dat hij dit zelf moet doen en niet ik.
jij vind dat hij jouw bevelen moet opvolgen? je bent een zeikwijf, want zelf doe je er niks aan behalve hier klagen!
  maandag 8 juni 2009 @ 20:09:40 #47
200052 Empje
Fuck yeah
pi_69837414
Zij geeft meningen, geen feiten. Als zij een beeldje daar en daar mooier vindt, kan je vriend toch zeggen: "mag je vinden, maar ik vind het zo mooi". Hij hoeft d'r niet af te bekken, gewoon weerleggen wat ze zegt. Dat kan je vriend goed oefenen door een assertiviteit-training te volgen. Het heeft echt geen zin dit soort mensen de bek te snoeren. Rustig blijven, mening accepteren en daarna weerleggen met dat van jou en dan erover ophouden. Probeer je vriend eens aan zo'n training te krijgen. Dat is ook gewoon goed om te trainen voor andere situaties
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
  maandag 8 juni 2009 @ 23:37:29 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69847432
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef Empje het volgende:
Zij geeft meningen, geen feiten. Als zij een beeldje daar en daar mooier vindt, kan je vriend toch zeggen: "mag je vinden, maar ik vind het zo mooi". Hij hoeft d'r niet af te bekken, gewoon weerleggen wat ze zegt. Dat kan je vriend goed oefenen door een assertiviteit-training te volgen. Het heeft echt geen zin dit soort mensen de bek te snoeren. Rustig blijven, mening accepteren en daarna weerleggen met dat van jou en dan erover ophouden. Probeer je vriend eens aan zo'n training te krijgen. Dat is ook gewoon goed om te trainen voor andere situaties
En dadelijk wordt vriendlief eens assertief naar haar toe, dan is het ook weer niet goed, want het was de bedoeling dat hij assertief naar zijn moeder toe werd!
Ik hoor die vriend niet klagen, alleen de TS hier.
maar zij klaagt alleen maar, ipv actie te ondernemen
pi_69848216
ik heb de laatste jaren al zat actie ondernomen. Ik begin het nu gewoon zat te worden want ik vind dit geen normale manier van omgang. De man is midden 30!

Ik wil helemaal niet dat mijn vriend mijn bevelen uitvoert zoals iemand dat hier zei. Ik wil graag dat mijn vriend zelfrespect krijgt en inziet dat hij beter verdient. Niet voor mij, maar voor zichzelf. En waar nodig zijn moeder dus corrigeert als ze te ver gaat en hem aan het kleineren is. Dat is alles.
pi_69852548
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:57 schreef cat2 het volgende:
ik heb de laatste jaren al zat actie ondernomen. Ik begin het nu gewoon zat te worden want ik vind dit geen normale manier van omgang. De man is midden 30!

Ik wil helemaal niet dat mijn vriend mijn bevelen uitvoert zoals iemand dat hier zei. Ik wil graag dat mijn vriend zelfrespect krijgt en inziet dat hij beter verdient. Niet voor mij, maar voor zichzelf. En waar nodig zijn moeder dus corrigeert als ze te ver gaat en hem aan het kleineren is. Dat is alles.
JIJ vindt, hij blijbkaar niet. Waarom is wat jij vindt belangrijker dan wat hij vindt? Want hij vindt het wel goed zo, hij wordt waarschijnlijk helemaal niet gelukkiger van in opstand komen tegen zijn moeder aangezien hij wat zij doet helemaal niet opvat als kleinerend, maar gewoon als een normaal onderdeel van hun relatie. En de relatie tussen die twee is er eentje die ze zelf mogen bepalen, niet jij.
Arseen (As), atoomnummer 33
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')