?!?!?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:12 schreef Re het volgende:"lukiede"
Dat zie ik ja.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:25 schreef zomaareennaam het volgende:
tja - de crisis heeft ook op internet toegeslagen he?
ook het plebs heeft tegenwoordig internet...
ludiek ja, en het staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, ik zie vaak genoeg gebeuren dat soms iets met een wat grappige intake wordt opgezet maar dan wordt het al snel tot het extreme doorgetrokken.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:19 schreef Buschetta het volgende:
[..]
?!?!?
Bedoel je ludieke ? Zo ja dan slaat het nog nergens op.
O.T
gewoon omdat het kan. Maar wel zielig zoals dat Mikey Mo topicDenk dat deze mensen ook echt niets waard zijn
MHOEHAHAHA, jij bent Ajax-fanquote:
zeg!! ik ben toevallig wel een hogeropgeleidde hbo-er met een iq van 138 he?quote:
Bewijs maar.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:29 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
zeg!! ik ben toevallig wel een hogeropgeleidde hbo-er met een iq van 138 he?
Je moet internet niet serieus nemen. Juist die extreme 'discussies' zijn het leukst, omdat het nep is. Het is spelen met taal. Schelden etc. is voor de minder bedeelden. Maar zo met woorden spelen dat je 'tegenstander' opeens beseft dat hij echt kwaad is, is een kunst.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:26 schreef Re het volgende:
[..]
ludiek ja, en het staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, ik zie vaak genoeg gebeuren dat soms iets met een wat grappige intake wordt opgezet maar dan wordt het al snel tot het extreme doorgetrokken.
hoe moet ik dat in godsnaam bewijzen? ga echt dat diploma niet scannen of zo he?quote:
Dat is het probleem dat je niet weet of die andere het nu serieus meent of niet.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je moet internet niet serieus nemen. Juist die extreme 'discussies' zijn het leukst, omdat het nep is. Het is spelen met taal. Schelden etc. is voor de minder bedeelden. Maar zo met woorden spelen dat je 'tegenstander' opeens beseft dat hij echt kwaad is, is een kunst.
Auwquote:Op zondag 7 juni 2009 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
MHOEHAHAHA, jij bent Ajax-fan
Dat zijn de ergste ! Miskende hoogopgeleiden, die hun ego moeten opkrikken ten koste van een ander.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:29 schreef zomaareennaam het volgende:
Nee JIJ kan dat niet inschatten. Of dat komt door je autisme of het gewoonweg niet inzien, durf ik niet te zeggenquote:Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is het probleem dat je niet weet of die andere het nu serieus meent of niet.
Inderdaad! Gelukkig ben ik erkendquote:Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef Bargain het volgende:
[..]
Dat zijn de ergste ! Miskende hoogopgeleiden, die hun ego moeten opkrikken ten koste van een ander.
Dat diploma kan ook nep zijn.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:32 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
hoe moet ik dat in godsnaam bewijzen? ga echt dat diploma niet scannen of zo he?
goh - je kunt altijd je problemen posten op fok hoor - ook je diepverborgen angsten - altijd wel mensen die je goede raad geven!!quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nee JIJ kan dat niet inschatten. Of dat komt door je autisme of het gewoonweg niet inzien, durf ik niet te zeggen.
Klopt. Snap niet waarom je nu een post van mij pakt?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:35 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
goh - je kunt altijd je problemen posten op fok hoor - ook je diepverborgen angsten - altijd wel mensen die je goede raad geven!!
Zo is dat ja. Als je ziet wat sommige mensen voor verknipt zelfbeeld hebben, dan is er altijd wel iemand om ze even terug op aarde te zetten. Je moet de oorzaak in 90% van de gevallen niet zoeken bij degene die lacht, maar bij degene die iets online flikkert en vervolgens boos wordt als er om gelachen wordt. Het leven is geen goed nieuws show.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:24 schreef Rosbief het volgende:
Sommige mensen doen het zichzelf aan (ik noem een Marcel Roubos)
Ik bedoelde het meer in algemene zin. Heel veel mensen weten niet of de ander nu serieus of niet.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nee JIJ kan dat niet inschatten. Of dat komt door je autisme of het gewoonweg niet inzien, durf ik niet te zeggen.
quote:
Ook op Fok! worden dat soort topics vrijwel altijd verkeerd begrepen door een groot deel van de users. Wat voor de een een spelletje is is voor de andere complete ernst.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je moet internet niet serieus nemen. Juist die extreme 'discussies' zijn het leukst, omdat het nep is. Het is spelen met taal. Schelden etc. is voor de minder bedeelden. Maar zo met woorden spelen dat je 'tegenstander' opeens beseft dat hij echt kwaad is, is een kunst.
Het zal voor het gevoel ook weinig uitmaken. Sommige mensen weigeren gewoon in de spiegel te kijken en verdragen helemaal niets.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dat weet ik.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Klopt. Snap niet waarom je nu een post van mij pakt?
Het was een serieuze opmerking richting tijn. Hij kan dat werkelijk niet goed inschatten, meteen een reden waarom ik hem nooit zou aanpakken. Goede gozer!
Als ik naar mezelf kijk doe ik het niet om anderen pijn te doen. Sterker nog, als ik dat idee krijg dan stuur ik een PM dat het voor mij een spelletje is. Als degene aangeeft het niet te trekken, kap ik ermee. Ik zie het ook echt niet als pesten, maar als spelen. Sterker nog, ik maak topics om zelf afgezeken te worden om vervolgens degene die mij afzeikt proberen te triggeren.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ook op Fok! worden dat soort topics vrijwel altijd verkeerd begrepen door een groot deel van de users. Wat voor de een een spelletje is is voor de andere complete ernst.
Om de vraag te beantwoorden: Ik verklaar het gedrag van tokkies op dezelfde manier. Mensen van een lager intellectueel niveau ontstijgen nooit de wetten van het schoolplein. Oppervlakkige status is belangerijk en wordt voornamelijk verkregen door anderen te kleineren. Meestal is het onschuldig of bij mensen die er bijna om smeken (zeg maar guido's e.d.), maar mensen die onzeker en/of jaloers zijn hebben de neiging om dit te proberen bij mensen die zij (of misschien beter, anderen) hoger aanslaan.
Dat gebeurd op het schoolplein met kinderen die slim zijn maar zich slecht kunnen verdedigen en dat gebeurd op internet met vrijwel iedere BN'er die een foutje maakt en zich bijna per definitie niet kan verdedigen.
Verder maken we ons allemaal wel eens schuldig aan sensatiezucht denk ik.
Je moet ook niet verwachten dat ze in de spiegel kijken. Wat maakt het uit. Mensen die echt iets willen veranderen die doen dat ook...quote:Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Het zal voor het gevoel ook weinig uitmaken. Sommige mensen weigeren gewoon in de spiegel te kijken en verdragen helemaal niets.
OOOH - dus ik ga zo meteen de bazooka die ik net uit het vet haalde maar weer opbergen - ga je dan dus ook maar niet opzoeken - sorryquote:Op zondag 7 juni 2009 11:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als ik naar mezelf kijk doe ik het niet om anderen pijn te doen. Sterker nog, als ik dat idee krijg dan stuur ik een PM dat het voor mij een spelletje is. Als degene aangeeft het niet te trekken, kap ik ermee. Ik zie het ook echt niet als pesten, maar als spelen. Sterker nog, ik maak topics om zelf afgezeken te worden om vervolgens degene die mij afzeikt proberen te triggeren.
Het is een spel.
Zo post ik op een haast masochistische manier nog wel eens in POLquote:Op zondag 7 juni 2009 11:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als ik naar mezelf kijk doe ik het niet om anderen pijn te doen. Sterker nog, als ik dat idee krijg dan stuur ik een PM dat het voor mij een spelletje is. Als degene aangeeft het niet te trekken, kap ik ermee. Ik zie het ook echt niet als pesten, maar als spelen. Sterker nog, ik maak topics om zelf afgezeken te worden om vervolgens degene die mij afzeikt proberen te triggeren.
Het is een spel.
Ik mag niet meer in de spiegel kijken van mn moeder - iedere keer dat ik kijk knapt ie van mijn ongeschrijvelijke knapte...quote:Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Het zal voor het gevoel ook weinig uitmaken. Sommige mensen weigeren gewoon in de spiegel te kijken en verdragen helemaal niets.
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:45 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Ik mag niet meer in de spiegel kijken van mn moeder - iedere keer dat ik kijk knapt ie van mijn onbeschrijvelijke knapte...
Jezelf quotenquote:
Drank speelt inderdaad vaak rol.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef VonHinten het volgende:
Ach ja, soms komt het rebelletje in een ieder van ons naar boven heh.. Ik merk vooral dat ik hele slechte trollposts ga maken als ik gedronken hebDan ben ik net een klein kind en is Fok! mijn zandbak.
Ja, dat heeft iedereen wel eens. Maar het massale lynchen op een site ala GeenStijl gaat wel wat verder dan lekker rebels zijn imo.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef VonHinten het volgende:
Ach ja, soms komt het rebelletje in een ieder van ons naar boven heh.. Ik merk vooral dat ik hele slechte trollposts ga maken als ik gedronken hebDan ben ik net een klein kind en is Fok! mijn zandbak.
Ik las laatste op Fok anders een quote die op GeenStijl veel gebruikt wordt bij opmerkingen van laag niveau: "Ga ff lekker terug naar Fok!"quote:Op zondag 7 juni 2009 11:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja, dat heeft iedereen wel eens. Maar het massale lynchen op een site ala GeenStijl gaat wel wat verder dan lekker rebels zijn imo.
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:24 schreef Ruud het volgende:
Ik zie de lol er ook niet zo van in om een foto van een Hyves profiel af te halen, hier te posten en dan met z'n allen er om lachen
Ik denk dat de behoefte er niet alleen op internet is, maar sowieso. Op internet is het alleen makkelijker en veiliger omdat je anoniem bent. Ik denk dat het alles te maken heeft met eigen frustraties, onzekerheden en verveling. Het is ook iets wat steeds meer hoort bij deze maatschappij en tijdsgeest. Het is een erg jammere ontwikkeling, maar je houdt het niet tegen en het ergste is dat je er zelf in meegesleurd wordt. Waar je de ene dag nog denkt waarom doen mensen zo gemeen, ben je de volgende dag, voor je er zelf erg in hebt, zelf net zo hard ermee bezig.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:12 schreef Re het volgende:
Waar komt die behoefte toch vandaan om mensen belachelijk te maken op het internet. Is het het gemak waarmee veilig achter een computer men de meest vreselijke dingen over iemand kan opzoeken en posten? Is het een soort bescherming van de eigen ego? Is het een verkapte jaloezie? Is het een zelfreflectie van hoe populair je zelf wel niet bent? of is het gewoon "omdat het kan!" omdat het toch wel anoniem is (behalve dan als echt alles erbij wordt gehaald en het internet zich naar IRL begeeft)
IRL heb je het natuurlijk ook wel maar op een compleet ander niveau, wat maakt het dat het soms compleet uit de klauwen loopt.
Ik zelf zie wel dat je veel makkelijker wordt meegesleurd in zit soort "ludieke" stromingen totdat er ergens een omslagpunt zit waar je denkt... oh, dat escaleert wel heel erg snel", maar dan is het dus meestal te laat.
Het zegt enkel dat ze zelf blijkbaar ook in de illusie geloven die ze verspreiden dat ze slechts 'journalistiek' bezig zijn. Niet dat fok enig niveau heeft, maar GeenStijl is maar net niet de absolute bodem.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:53 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik las laatste op Fok anders een quote die op GeenStijl veel gebruikt wordt bij opmerkingen van laag niveau: "Ga ff lekker terug naar Fok!"
Zegt genoeg denk ik.
Dat dus, zelfreflectie is voor velen een bitch, dus kun je je beter op de andere richten. En iedereen doet het (wel eens) ... en anderen verdienen het ook gewoon.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:20 schreef heksehiel het volgende:
... Ik denk dat het alles te maken heeft met eigen frustraties, onzekerheden en verveling. ...
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef VonHinten het volgende:
Sowieso is het mij een godsraadsel waar het woord "niveau" uberhaupt op slaat. Wie bepaalt wat er "van hoger niveau" is?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het zegt enkel dat ze zelf blijkbaar ook in de illusie geloven die ze verspreiden dat ze slechts 'journalistiek' bezig zijn. Niet dat fok enig niveau heeft, maar GeenStijl is maar net niet de absolute bodem.
Op internet is het gewoon makkelijk om iemand tot slachtoffer te maken.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:26 schreef Re het volgende:
[..]
ludiek ja, en het staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, ik zie vaak genoeg gebeuren dat soms iets met een wat grappige intake wordt opgezet maar dan wordt het al snel tot het extreme doorgetrokken.
nee daar heb ik ook nauwelijks problemen mee, weet ook echt niet waarom ik intake als woord gebruik trouwensquote:Op zondag 7 juni 2009 18:29 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Op internet is het gewoon makkelijk om iemand tot slachtoffer te maken.
Bijvoorbeeld hier zeg je "intake" misschien is dat typisch Nederlands maar in mijn ogen slaat het helemaal nergens op. Dus dan krijg je daarover een opmerking. De manier waarop jij reageert geeft de lezer aan of er met je te "fokken" valtDaar heb ik niet echt problemen mee. Dat kan gebeuren, mij ook vaak genoeg
het kudde gedrag bij dit soort dingen valt mij altijd op, mensen zo hard in de zeik zetten, die daarop weer reageren waarna het een en ander escaleert.quote:Waar ik van walg is de persoonlijke aanvallen die a.h.v foto's of persoonlijke informatie word uitgemelkt.
Zo af en toe de troll uithangen kan leuk zijn. Maar echt op zoek gaan naar een "zwakkere" tegenpartij is wel heel laag.
Ja, natuurlijk moet het kunnen, en vooral hier!quote:Op zondag 7 juni 2009 18:57 schreef Re het volgende:
Maar goed meeste wat ik zo lees is omdat het gewoon kan... maar moet het ook kunnen?
waarom?quote:Op zondag 7 juni 2009 19:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk moet het kunnen, en vooral hier!
Omdat dat FOK! is. Er zijn genoeg fora waar men wel op een respectvolle manier met elkaar praat, maar hier is dat niet zo, hier is het een spelletje om anderen uit de tent te lokken. Geweldige entertainment, soms zit ik met tranen van het lachen achter mijn beeldscherm te kijken hoe erg opgefokt mensen lijken te zijnquote:
quote:Op zondag 7 juni 2009 19:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat dat FOK! is. Er zijn genoeg fora waar men wel op een respectvolle manier met elkaar praat, maar hier is dat niet zo, hier is het een spelletje om anderen uit de tent te lokken. Geweldige entertainment, soms zit ik met tranen van het lachen achter mijn beeldscherm te kijken hoe erg opgefokt mensen lijken te zijn.
ik had het iig niet alleen over FOK! en nee FOK! is er niet om mensen een platform te geven anderen tot op het bot toe te vernederen dus ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt...quote:Op zondag 7 juni 2009 19:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat dat FOK! is. Er zijn genoeg fora waar men wel op een respectvolle manier met elkaar praat, maar hier is dat niet zo, hier is het een spelletje om anderen uit de tent te lokken. Geweldige entertainment, soms zit ik met tranen van het lachen achter mijn beeldscherm te kijken hoe erg opgefokt mensen lijken te zijn.
Slimme flame hoor, mij en mijn FOK!vriendjes een groepje randdebielen noemen. Je bent zelf net zo erg dat merk ik wel weerquote:Op zondag 7 juni 2009 19:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jouw FOK! is niet mijn FOK! geloof ik. Het FOK! waar ik al 10 jaar komt heeft een groepje randdebielen die zich gelukkig centreert op bepaalde subfora waar ik nooit kom en een groot gedeelte normale users die wel normaal en respectvol met elkaar om kunnen gaan.
Oh, okay. Dus omdat jij dat leuk vindt, neem jij aan dat dat de essentie van Fok! is?quote:Op zondag 7 juni 2009 19:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Slimme flame hoor, mij en mijn FOK!vriendjes een groepje randdebielen noemen. Je bent zelf net zo erg dat merk ik wel weer.
Het gaat er niet om wat de users etc er van vinden, het gaat er om wat Danny hier van vindt.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:59 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Oh, okay. Dus omdat jij dat leuk vindt, neem jij aan dat dat de essentie van Fok! is?
Het zou niet zo kunnen zijn dat een x-aantal prikkende toetsenbordhelden waar jij je graag aan spiegelt een sfeer suggereren die door een groter aantal users niet gedeeld wordt?
Ik denk dat de kijk van een vaste bezoeker van ONZ en KLB, of voor mijn part POL en TRU, nogal zou kunnen verschillen van de opvattingen van vaste bezoekers van andere subfora, waar het de kern en het wezen van fok betreft. Ik vind dat je nogal makkelijk aanneemt dat Fok! een speeltuin is, waar de schommel en de wip speciaal gemaakt zijn voor de trollen.
Tenzij het mannen met broden of courgettes betreftquote:Op zondag 7 juni 2009 15:00 schreef PanPan het volgende:
Misschien is het zo dat je op internet alles in extremen moet trekken omdat je het gemak van lichaamstaal mist. IRL zeg je bijvoorbeeld: 'Ach, sukkel' tegen iemand en met je lichaamstaal (met je hoofd schudden, je van diegene afwenden etc.) bevestig je dat, waardoor het nog harder aankomt en je de persoon in kwestie vermorzeld. Op internet mis je dat gemak en rust alles op de geschreven taal, die je dus een stuk duidelijker moet maken om hetzelfde effect te bereiken.
Wat ik dus zeg is: In het echte leven doe je ook wel kleine afzeikinkjes, maar heb je de behoefte niet om er hele extreme woorden aan vuil te maken en dus valt het minder op.
Ach gut, ja.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat de users etc er van vinden, het gaat er om wat Danny hier van vindt.
Ik geloof ook best dat het je beste vriendje is hoor - zeg ik ook nix over - mag van mij allemaal best.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Klopt. Snap niet waarom je nu een post van mij pakt?
Het was een serieuze opmerking richting tijn. Hij kan dat werkelijk niet goed inschatten, meteen een reden waarom ik hem nooit zou aanpakken. Goede gozer!
Daar kun je niet genoeg woorden en vernederende lichaamstaal aan vuil maken.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:11 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Tenzij het mannen met broden of courgettes betreft
Maar dan wel een randdebiel met zelfkennisquote:Op zondag 7 juni 2009 18:53 schreef Haushofer het volgende:
Een forum trekt randdebielen aan.
Daar ben ik misschien ook geen uitzondering op, nee.
Het is ook geoorloofd om mensen te vernederen IRL. Maar je bent er zelf bij of je je wil verlagen tot zoiets. Hoe dan ook, je houdt het niet tegen.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:58 schreef Re het volgende:
Gaat me meer om het algemene ervan, waarom is het geoorloofd om mensen te vernederen op het internet.
Of mensen die Victor heten.... of Reindert.... of mannen die blond haar hebben en niet van plan zijn een serieuze relatie aan te gaanquote:Op zondag 7 juni 2009 20:37 schreef PanPan het volgende:
[..]
Daar kun je niet genoeg woorden en vernederende lichaamstaal aan vuil maken.
Het feit dat je dat zo overtuigend brengt op het internet,moet het wel niet waar zijn.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:29 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Heerlijk om te zien hoe druk jij je er om maakt.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
Heerlijk om te zien hoe onsterfelijk belachelijk maanvis zich is aan het maken
preciesquote:Op zondag 7 juni 2009 21:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Heerlijk om te zien hoe druk jij je er om maakt.
Hey, gaat hier het hele topic niet over?
verpest mn dag nietquote:Is het het gemak waarmee veilig achter een computer men de meest vreselijke dingen over iemand kan opzoeken en posten? Is het een soort bescherming van de eigen ego? Is het een verkapte jaloezie? Is het een zelfreflectie van hoe populair je zelf wel niet bent? of is het gewoon "omdat het kan!" omdat het toch wel anoniem is (behalve dan als echt alles erbij wordt gehaald en het internet zich naar IRL begeeft)
je en die heb jij nietquote:
milgram ging toch iets andersquote:Op zondag 7 juni 2009 11:29 schreef picardmike het volgende:
Waarom? puur uit narcisme natuurlijk, elk mens is op een bepaald vlak narcistisch nooit van de milgram experimenten gehoort? iemand die niet wil luisteren die krijgt onbewust schokken toegedient.
De lol is het gezamenlijk lachen om iets absurds/ afwijkends En dan steeds meer dingen erover ontdekken, en het wordt steeds grappiger en alle reacties versterken elkaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik denk dat het een vorm van zelfverheerlijking is, het is natuurlijk heel makkelijk, met zn allen een beetje lachen om iemand met een zichtbaar "gebrek". Het is heel veilig en anoniem.
heb er alleen nooit echt de lol van begrepen
Wat is daar geweldig aan als iemand zich blijkbaar dat soort dingen erg aantrekt?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Het is toch geweldig als iemand helemaal de pan uit flipt omdat er virtueel iets gezegd wordt over diegene? Ik vind dat altijd geweldige amusement, beter dan SBS6 ofzo.
maar het komt er toch gewoon neer op " jezus zeg wat ziet die eruit, als ik er zo uitzag dan...."quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:11 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Als ik naar mijn motieven kijk is het niet eens zozeer het iemand willen vernederen, maar meer het lachen om iets afwijkends (als in: verbazing dat zoiets raars bestaat).
Zelfverheerlijking zou ik het niet willen noemen.
Ik geloof dat het 'onschuldig' lachen om absurditeit is.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
maar het komt er toch gewoon neer op " jezus zeg wat ziet die eruit, als ik er zo uitzag dan...."
Ik krijg daar een beetje een " er zijn mensen erger dan ik, zo erg ben ik er nog lang niet aan toe" gevoel bij. Dus je voelt jezelf dan toch gewoon beter dan diegene lijkt me?
( beetje krom verwoord i know)
dat bedoel ik iddquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:22 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik geloof dat het 'onschuldig' lachen om absurditeit is.
Maar dat is natuurlijk ook fijner om te vinden dan dat het om een misplaatst superioriteitsgevoel gaat.
Dus het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt.
Het verdient hoe dan ook geen schoonheidsprijs.
Het feit dat iemand zich iets aantrekt van de mening van anderen? Kom op zeg, het is Internetquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:11 schreef Rest het volgende:
[..]
Wat is daar geweldig aan als iemand zich blijkbaar dat soort dingen erg aantrekt?
quote:Als jij op straat loopt en iets onaardigs over zijn moeder zegt, zul je zien dat zoiemand ook de pan uit flipt (). Gaaf! Moet je doen! Ohnee, dat is toch wel eng...
Weet je wat ik royal sadness (en eigenlijk ook best dom en vooral heel vreemd) vind? Dat er werkelijk mensen zijn die het internet helemaal loskoppelen van de eigen persoon. Is het werkelijk zo dat jij als een computer fungeert? Dus als het internet uitgeschakeld is het voor jou ook helemaal niet bestaat en je je er emotioneel helemaal voor kan afschermen? Heel vreemd en apart.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat iemand zich iets aantrekt van de mening van anderen? Kom op zeg, het is InternetRoyal Sadness x 2.
[..]
Ja, ik ben op internet een totaal ander persoon dan in het echt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat ik royal sadness (en eigenlijk ook best dom en vooral heel vreemd) vind? Dat er werkelijk mensen zijn die het internet helemaal loskoppelen van de eigen persoon. Is het werkelijk zo dat jij als een computer fungeert?
Ja, in tegenstelling tot anderen laat ik mijn persoonlijkheid niet versmelten met een virtuele wereld van lettertjes en cijfertjes, waar andere personen acteren achter een grafisch schilletje.quote:Dus als het internet uitgeschakeld is het voor jou ook helemaal niet bestaat en je je er emotioneel helemaal voor kan afschermen? Heel vreemd en apart.
Nou bedankt, maar ik weet vrij zeker dat er weinig tot niks mis mee is als je het f*cking Internet niet zo serieus neemt als al die natnekken hier die gaan huilen als ze een keer onder vuur worden genomenquote:Niet als flame bedoeld, maar ik denk werkelijk dat je je dan maar eens moet laten onderzoeken op een persoonlijkheidsstoornis.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, ik ben op internet een totaal ander persoon dan in het echt.
[..]
Ja, in tegenstelling tot anderen laat ik mijn persoonlijkheid niet versmelten met een virtuele wereld van lettertjes en cijfertjes, waar andere personen acteren achter een grafisch schilletje.
[..]
Nou bedankt, maar ik weet vrij zeker dat er weinig tot niks mis mee is als je het f*cking Internet niet zo serieus neemt als al die natnekken hier die gaan huilen als ze een keer onder vuur worden genomen
Ik bedoel, kom op mensen, het is maar het Internet hoor. 10 jaar geleden konden we zonder, dus waarom zouden we het nu niet meer kunnen?
BTW, even uit nieuwsgierigheid gekeken naar je posthistory, en mijn vermoedens klopte; je bent een emotionele internetterquote:
ik vind persoonlijk dat er geen verschil is tussen belachelijk gemaakt worden door een willekeurige voorbijganger op straat en belachelijk gemaakt worden door een onbekende fokker. Ik zou het allebei even vervelend vinden lijkt me. sowieso, een onbekende die het recht denkt te hebben iemand de grond in te trappen...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:26 schreef Scorpie het volgende:Kansloze vergelijking. Het gaat hier juist om het feit dat je in de context van een VIRTUELE wereld praat. Ik bedoel, het is heel simpel. Ik zie 2 dingen van jou: je commentaar en je avatar, meer niet. Waarom zou ik mij dan iets moeten aantrekken van jouw mening? Mensen die dat doen zijn erg persoonlijk bezig met het hele internetgebeuren, en ja, daar kan ik stiekem wel om lachen.
Ook mee eens.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
BTW, even uit nieuwsgierigheid gekeken naar je posthistory, en mijn vermoedens klopte; je bent een emotionele internetterIk durf te wedden dat ze jou ook wel eens op de kast hebben gekregen?
En nu? Aan de galg ermee?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
BTW, even uit nieuwsgierigheid gekeken naar je posthistory, en mijn vermoedens klopte; je bent een emotionele internetterIk durf te wedden dat ze jou ook wel eens op de kast hebben gekregen?
Met je rotkop! Ga iemand's anders topic verzieken! Baviaan!quote:
LOL.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat ik royal sadness (en eigenlijk ook best dom en vooral heel vreemd) vind? Dat er werkelijk mensen zijn die het internet helemaal loskoppelen van de eigen persoon. Is het werkelijk zo dat jij als een computer fungeert? Dus als het internet uitgeschakeld is het voor jou ook helemaal niet bestaat en je je er emotioneel helemaal voor kan afschermen? Heel vreemd en apart.
Niet als flame bedoeld, maar ik denk werkelijk dat je je dan maar eens moet laten onderzoeken op een persoonlijkheidsstoornis.
Ja, dat bedoel ik. De triestheid gewoon. Sowieso, anderen belachelijk makenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik vind persoonlijk dat er geen verschil is tussen belachelijk gemaakt worden door een willekeurige voorbijganger op straat en belachelijk gemaakt worden door een onbekende fokker. Ik zou het allebei even vervelend vinden lijkt me. sowieso, een onbekende die het recht denkt te hebben iemand de grond in te trappen...
Ik snap niet dat mensen zich dingen aantrekken van onbekende individuen, naar mijn mening ben je dan niet in staat jezelf te verdedigen mbv woorden. Sowieso is het hele verdedigen niet nodig, vind je het leuk geweest dat iemand grappen over je maakt, dan negeer je die persoon.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik vind persoonlijk dat er geen verschil is tussen belachelijk gemaakt worden door een willekeurige voorbijganger op straat en belachelijk gemaakt worden door een onbekende fokker. Ik zou het allebei even vervelend vinden lijkt me. sowieso, een onbekende die het recht denkt te hebben iemand de grond in te trappen...
Playahataquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:38 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Met je rotkop! Ga iemand's anders topic verzieken! Baviaan!
Omdat ik het echt bizar vind dat iemand zich emotioneel totaal af kan schermen voor contact. Virtueel of niet.quote:
Je zou geeneens op een speeltoestel kunnen playen man.quote:
Nee, je snapt het verkeerd. Het is niet een kwestie van willen en kunnen, het is een kwestie van perspectief. De mensen die ik hier spreek zijn voor mij geen mensen van vlees en bloed, sterker nog, het zijn abstracte vormen van persoonlijkheden, die worden versterkt door het feit dat er geen grenzen zijn en de anonimiteit hoog ligt bij het gebruik van een virtueel medium als Internet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
Ik begrijp er werkelijk niets van dat je dat wilt en kunt scorpie. Het feit dat we best zonder internet zouden kunnen heeft niets te maken met het feit dat iets online je persoonlijk zou kunnen raken.
Dat is nogal een gewaagde stelling, vind je zelf niet? Het enige wat ik doe is doorhebben via welk medium ik communiceer, daarbij in het achterhoofd houdend wat het medium an sich impliceert.quote:Ik ben geen psycholoog,maar het feit dat het bij jou niet zo werkt is vreemder dan het feit dat je wel persoonlijk betrokken kunt raken/raakt bij het online contact met al dan niet virtuele anderen.
Ik kan het zelfs in het echt. Zo bizar is dat tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat ik het echt bizar vind dat iemand zich emotioneel totaal af kan schermen voor contact. Virtueel of niet.
Hoezo? Iemand scheld je uit op msn. Druk op 'block' en je bent klaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Af kan schermen? Je trekt wel alles uit de kast om mij een labeltje op te plakken, is het niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat ik het echt bizar vind dat iemand zich emotioneel totaal af kan schermen voor contact. Virtueel of niet.
En daar ligt inderdaad de clue. Ik zie de meeste figuren wel als mensen van vlees en bloed (al realiseer ik me best dat de helft relkloon, fictief of wat dan ook is) en aangezien ik geen zin heb om anderen onnodig te kwetsen gedraag ik me online net zo netjes naar mijn "medemens" als ik het normaal gesproken zou doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je snapt het verkeerd. Het is niet een kwestie van willen en kunnen, het is een kwestie van perspectief. De mensen die ik hier spreek zijn voor mij geen mensen van vlees en bloed, sterker nog, het zijn abstracte vormen van persoonlijkheden, die worden versterkt door het feit dat er geen grenzen zijn en de anonimiteit hoog ligt bij het gebruik van een virtueel medium als Internet.
Ja, dat zal best. Maar ik baseer me op wat ik hier zie.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Af kan schermen? Je trekt wel alles uit de kast om mij een labeltje op te plakken, is het niet?
Het feit dat ik kan relativeren in welke omgangsvorm ik aan het communiceren bent verteld jou dat ik mij afscherm voor contact?
Je bewijst zojuist mijn stelling, dat je absoluut geen idee hebt welke persoonlijkheid er achter mijn nickname schuilgaat. Als je mij IRL zou kennen zou je juist weten dat ik het tegenovergesteldde bent.
Tuurlijk, tegenwoordig is de anonimiteitsfactor een stuk omlaag gegaan, wat sommige mensen duur te staan komt, maar dat weerhoudt anderen er niet van om zich via Internet te ventileren op een manier die ze normaliter nooit zouden doen. Zolang je dat doorhebt kan je je er tegen 'wapenen', mocht je dat willen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En daar ligt inderdaad de clue. Ik zie de meeste figuren wel als mensen van vlees en bloed (al realiseer ik me best dat de helft relkloon, fictief of wat dan ook is) en aangezien ik geen zin heb om anderen onnodig te kwetsen gedraag ik me online net zo netjes naar mijn "medemens" als ik het normaal gesproken zou doen.
Overigens is internet niet zo anoniem en fictief als velen denken. Het kan soms keihard je normale leven binnendringen. Vandaar dat ik het credo huldig: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik sta gewoon met mijn kop op internet. Het enige wat anders is dat ik ontzettend kan overdrijven en mensen kan pakken op zwakke punten. Heb al twee fijne doodsbedreigingen achter de rug, maar wat gaan ze mij aandoen via internet? En wat gaan ze mij aandoen in het echt? Mensen hebben geen inzicht in mijn leefsituatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En daar ligt inderdaad de clue. Ik zie de meeste figuren wel als mensen van vlees en bloed (al realiseer ik me best dat de helft relkloon, fictief of wat dan ook is) en aangezien ik geen zin heb om anderen onnodig te kwetsen gedraag ik me online net zo netjes naar mijn "medemens" als ik het normaal gesproken zou doen.
Overigens is internet niet zo anoniem en fictief als velen denken. Het kan soms keihard je normale leven binnendringen. Vandaar dat ik het credo huldig: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En dus zit je fout met je beweringenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat zal best. Maar ik baseer me op wat ik hier zie.
Doe je mee? Groetjes van een emotionele posterquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:49 schreef Scorpie het volgende:Verder vind ik dat je een prima instelling hebt hoor, maar dat labeltjesplakken, daar moet je wel vanaf stappen hoor
Precies ! 90% van de communicatie tussen mensen is non-verbaal, wat betekent dat je effectief heel anders communiceert via Internet als dat je IRL zou doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:49 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik sta gewoon met mijn kop op internet. Het enige wat anders is dat ik ontzettend kan overdrijven en mensen kan pakken op zwakke punten. Heb al twee fijne doodsbedreigingen achter de rug, maar wat gaan ze mij aandoen via internet? En wat gaan ze mij aandoen in het echt? Mensen hebben geen inzicht in mijn leefsituatie.
Hoe kun je mensen beoordelen als mensen van vlees en bloed via het internet terwijl je 90% van de communicatie mist? De lichaamstaal, intonatie, bedoeling van het verhaal.
Gaan we dan samen naar de psychiater die jij mag uitzoeken, deal?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Doe je mee? Groetjes van een emotionele poster
Nu kun je wel een "quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Doe je mee? Groetjes van een emotionele poster
Gezelligquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gaan we dan samen naar de psychiater die jij mag uitzoeken, deal?
Juist. Zondebokmechanisme in combinatie met anonimiteit doet wonderen.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:21 schreef Iblis het volgende:
Dit naar aanleiding van TsimFuckis? Het lijkt me deels het equivalent van de freakshow, en natuurlijk het pesten van kinderen met een uiterlijke afwijkingen. Bij freakshows gebeurde het ook vaak genoeg (en nu gebeurt het ook in dierentuinen bij opvallende beesten) dat mensen gingen joelen, schreeuwen, stenen gingen gooien.
Het is raar, het trekt de aandacht, het is gemakkelijk om jezelf te verheffen ten koste van die persoon, daar het ‘zwakke punt’ duidelijk is. Het is op school het dikkerdje, of degene met de bochel, met het lamme been, de schele ogen, met de bril, met weet ik veel wat, die het gemakkelijkst slachtoffer wordt van pesterijen. Gewoon, omdat het opvalt.
En dat is op internet hetzelfde; daar is het bijkomende voordeel nog dat je niet op je bek geslagen kunt worden omdat je lekker veilig bent achter je computer.
Pfff, zulks een politiek correct antwoord.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:21 schreef Logician het volgende:
Ik ga er altijd vanuit dat het een combinatie van irl frustratie, onzekerheid & tekort aan levens ervaring is..
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
Scorpie is volgens mij iemand die stiekem 's nachts in z'n bedje ligt te huilen omdat hij op zeh internets uitgescholden is!
schop het maar naar GC oid, het is geen R&P topic.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:03 schreef Re het volgende:
uhmmm, kan er weer normaal gereageerd worden...
Daar ben ik wel benieuwd naar. In hoeverre kun je dat zeggen? Leef je je op het internet niet uit op een manier die je wellicht in "het echte leven" ook zou willen, maar niet doet door sociale controle, heersende opvattingen en dergelijke?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Het is iig duidelijk dat internet een apart en vooral anoniem medium is, met een grote afwezigheid aan regels. Dat maakt het leuk en interessant. Als de persoon die virtueel afgemaakt wordt niet meer anoniem is worden de regels van de lol eigenlijk overtreden.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:10 schreef servus_universitas het volgende:
Ik denk dat in de meeste gevallen geldt dat het gebeurt omdat het kan. Wanneer sociale remmingen wegvallen is een mens tot een hoop in staat. Wel valt het op dat er ook duidelijk een groep mensen is die er nooit aan zal meedoen. Ik vind het wel interessant wat dat verschil doet bestaan. Heeft iemand daar ideeën over?
Hoe je het ook bekijkt, wat je doet op internet zegt wat over je persoonlijkheid. Maar hoe je met mensen omgaat hoeft niet per definitie iets te zeggen over hoe je irl met mensen omgaat of zou willen omgaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar. In hoeverre kun je dat zeggen? Leef je je op het internet niet uit op een manier die je wellicht in "het echte leven" ook zou willen, maar niet doet door sociale controle, heersende opvattingen en dergelijke?
Ik denk dat je je hier lelijk op kunt verkijken, en ook heel makkelijk je postgedrag mee kunt relativeren. "Ja, nu ben ik ff een lul, maar in het echt ben ik heel anders".
Ik denk dat je wel degelijk een bepaalde mate van een gecreëerd personage kunt neerzetten. Althans, in de zin van hoe je je opstelt. Maar dat personage komt natuurlijk wel voort uit iets van jezelf. Het is niet de kant van je die je in het dagelijks leven laat zien, maar het is inderdaad wel degelijk een kant. Een internettroll kan dingen zeggen om heftige reacties te ontlokken. Hij zal die dingen doorgaans niet menen, maar het willen provoceren of choqueren is wel een onderdeel van zijn aard.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar. In hoeverre kun je dat zeggen? Leef je je op het internet niet uit op een manier die je wellicht in "het echte leven" ook zou willen, maar niet doet door sociale controle, heersende opvattingen en dergelijke?
Ik denk dat je je hier lelijk op kunt verkijken, en ook heel makkelijk je postgedrag mee kunt relativeren. "Ja, nu ben ik ff een lul, maar in het echt ben ik heel anders".
Nou dan ga ik dat maar eens doenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat ik royal sadness (en eigenlijk ook best dom en vooral heel vreemd) vind? Dat er werkelijk mensen zijn die het internet helemaal loskoppelen van de eigen persoon. Is het werkelijk zo dat jij als een computer fungeert? Dus als het internet uitgeschakeld is het voor jou ook helemaal niet bestaat en je je er emotioneel helemaal voor kan afschermen? Heel vreemd en apart.
Niet als flame bedoeld, maar ik denk werkelijk dat je je dan maar eens moet laten onderzoeken op een persoonlijkheidsstoornis.
Tsja, dan bepaal je voor jezelf al "wie het verdient". Ik heb zelf ook wel mensen in zekere zin belachelijk gemaakt hier op Fok!, maar dat was meestal na een ellenlange postwisseling waar geen eind aan leek te komen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:55 schreef Salvad0R het volgende:
Tegenwoordig ben ik wat rustiger. Ik maak onderscheid tussen mensen die het verdienen om belachelijk gemaakt te worden, en de mensen die er niets aan kunnen doen.
Ja. Daarom denk ik dat zo'n uitspraak "in het dagelijkse leven ben ik anders" ook naief is. Waarom zo'n verschil maken tussen dagelijks leven en internet? Is internet niet de plek waar vaak de ware aard van het beestje tevoorschijn komt?quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:26 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel degelijk een bepaalde mate van een gecreëerd personage kunt neerzetten. Althans, in de zin van hoe je je opstelt. Maar dat personage komt natuurlijk wel voort uit iets van jezelf. Het is niet de kant van je die je in het dagelijks leven laat zien, maar het is inderdaad wel degelijk een kant.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ja, in tegenstelling tot anderen laat ik mijn persoonlijkheid niet versmelten met een virtuele wereld van lettertjes en cijfertjes, waar andere personen acteren achter een grafisch schilletje.
[..]
Nou bedankt, maar ik weet vrij zeker dat er weinig tot niks mis mee is als je het f*cking Internet niet zo serieus neemt als al die natnekken hier die gaan huilen als ze een keer onder vuur worden genomen
Daarnaast is het natuurlijk een geweldig verschijnsel dat jij via het Internet notabene wel even zou bepalen dat ik een stoornis hebWat weet je nou eigenlijk van mij, behalve de woordjes die ik hier in het virtuele wereldje neerkrabbel? Helemaal niks
![]()
Ik bedoel, kom op mensen, het is maar het Internet hoor. 10 jaar geleden konden we zonder, dus waarom zouden we het nu niet meer kunnen?
QFT.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Daarom denk ik dat zo'n uitspraak "in het dagelijkse leven ben ik anders" ook naief is. Waarom zo'n verschil maken tussen dagelijks leven en internet? Is internet niet de plek waar vaak de ware aard van het beestje tevoorschijn komt?
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar ik vind (net als RRGJL) dat je het wel moet nuanceren. Kijk bijvoorbeeld eens naar GeenStijl en FOK!. Die staan bekend om hun harde sfeer dat vaak uitnodigt tot extreme reacties. Ik denk dat voor een groot deel geldt dat de mensen die online elkaar de huid vol schelden tot zelfs elkaar dood wensen, in het echt prima met elkaar een biertje kunnen drinken. Iemand die hier een ander dood wenst is in werkelijkheid echt niet iemand die diep van binnen een wens heeft om te moorden. Dat geloof ik niet. Het is niet uitsluitend individueel, het is ook voor een groot deel de sfeer die uitlokt tot extreme gedragingen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Daarom denk ik dat zo'n uitspraak "in het dagelijkse leven ben ik anders" ook naief is. Waarom zo'n verschil maken tussen dagelijks leven en internet? Is internet niet de plek waar vaak de ware aard van het beestje tevoorschijn komt?
Nee, de bar/disco/feestje inclusief alcohol is die plek.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is omdat je dan minder geremd bent. Het internet heeft al snel eenzelfde effect op mensenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, de bar/disco/feestje inclusief alcohol is die plek.
Jij denkt werkelijk dat mensen zoals DRA in het echt ook zo zijn?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren hequote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is omdat je dan minder geremd bent. Het internet heeft al snel eenzelfde effect op mensen
Waar generaliseer ik? Het hoeft ook niet persé zo te zijn en het is natuurlijk niet precies hetzelfde. Daarnaast heb je natuurlijk altijd mensen die moedwillig zitten te trollen, maar dat zegt ook wel weer wat over een karakter, denk ik.quote:
Maar wanneer noem je iets karakter... Is het (gedrag) ook karakter wanneer iets voort komt uit invloeden uit de omgeving of levenservaring? En hoe zit dat dan met mensen die het potentieel voor die karaktertrek wel hebben, maar waarbij het niet geprovoceerd is en het zich dus niet uit? Die zijn ogenschijnlijk verstandig, maar eigenlijk echt hetzelfde als de trolls of mensen die anderen belachelijk maken.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waar generaliseer ik? Het hoeft ook niet persé zo te zijn en het is natuurlijk niet precies hetzelfde. Daarnaast heb je natuurlijk altijd mensen die moedwillig zitten te trollen, maar dat zegt ook wel weer wat over een karakter, denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |