quote:Op zondag 7 juni 2009 00:19 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een dorm, maar dan nog is het wel heel erg weinig
Bij nader inzien weet ik haast wel zeker dat het die Central hostel isquote:Op zondag 7 juni 2009 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist, ik zit als een malle te denken wat het zou kunnen zijn want ik dacht dat ik die buurt nou zo'n beetje wel uit m'n hoofd kende. Het enige waar ik aan kan denken is Central Hostel @ princes square in de buurt van Bayswaters.
Moet zeggen dat ik nog steeds bij geen enkele musical ben geweest in Londen. Die dingen trokken me nooit heel erg terug in Nederland. Shame on mequote:Op zondag 7 juni 2009 00:40 schreef jmac het volgende:
Net ff naar binnen gewipt bij We Will Rock You. Zeker 'n aanrader (afrader blijft die (#^@&$ musical van Joseph). Is wel iets duurder dan de meeste andere musicals in LDN maar je krijgt d'r wel wat voor terug natuurlijk. (of 't ligt er gewoon aan dat ik altijd pas 5 minuten voor aanvang naar binnen loop en kaartje koop).
Voor £12 mag je 12 uur van deze boot gebruik maken.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens heb ik onlangs wel zo'n boottocht gemaakt over de thames, had er niet veel van verwacht maar voor de prijs, 18pond voor retourtje Tower of London - London Eye. Al met al zit je toch meer dan een uur op zo'n boot. Wat zeker het geld waard is (mits het mooi weer is!)
Mja, ik ben er dan ook niet voor mezelf in gegaan (alhoewel ik het achteraf wel leuk vondquote:Op zondag 7 juni 2009 01:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor £12 mag je 12 uur van deze boot gebruik maken.
[ afbeelding ]
Een paar jaar geleden had ik een seizoenskaart om naar kantoor te gaan. Met 50 km/h over de rivier vliegen.
http://www.thamesclippers.com/
Voor de uitleg moet je maar een boekje kopen want dat doen ze niet.
Smart Hyde Park Inn, paar straten verderop. Al is het nu ik beter kijk 18 euroquote:Op zondag 7 juni 2009 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ken veel hotels in bayswaters, maar ken er geen enkele voor 15e per persoon
okee, dat hotel moet ik dan even onthoudenquote:Op zondag 7 juni 2009 10:55 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Smart Hyde Park Inn, paar straten verderop. Al is het nu ik beter kijk 18 euroAchja, ook goedkoop toch
![]()
Wat is een YHA/LHA Hostel eigenlijk?
Een YHA of een LHA hostel is een typische keten hostel bedrijf. Oftewel je hebt verscheidene YHA hostels over de UK en verscheidene LHA hostels in Londen, allemaal via het zelfde bedrijf.quote:Op zondag 7 juni 2009 10:55 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Smart Hyde Park Inn, paar straten verderop. Al is het nu ik beter kijk 18 euroAchja, ook goedkoop toch
![]()
Wat is een YHA/LHA Hostel eigenlijk?
Inderdaad een hostel, ze hebben wel 1 persoons kamers maar ik ga met 5 vrienden dus gewoon allemaal cheap met z'n allen in één dormquote:Op zondag 7 juni 2009 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een YHA of een LHA hostel is een typische keten hostel bedrijf. Oftewel je hebt verscheidene YHA hostels over de UK en verscheidene LHA hostels in Londen, allemaal via het zelfde bedrijf.
En Smart Hyde Park Inn is toch gewoon een Hostel? Die hebben toch alleen dorms? Of heb je een 1 persoons kamer daar weten te fixen? Uiteraard is je locatie wel uitstekend
Donequote:Op zondag 7 juni 2009 12:58 schreef Daph_ het volgende:
Teeveepee!
De OP moet denk ik even aangepast worden, want ik geloof niet dat London # 14 het vorige topic was
Vanuit Bedford heb je rechtstreekse treinen naar Londen, dag en nacht zelfs. Kun je best gewoon een familieticket ofzo kopen. Je hebt daar zowel de Midland railway welke ieder half uur ofzo een snelle trein nar Londen St. Pancras zal rijden. Daarnaast heb je frequente First Capital Connect services (die 24/7 zijn) naar St. Pancras, Farringdon, Blackfriars en London Bridge.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:26 schreef nm het volgende:
Hallo mensen,
Ik vraag me af of iemand een advies heeft over het volgende:
Wij gaan binnenkort een paar dagen naar Bedford, een plaats zo'n 60 mijl van het centrum van Londen. De bedoeling is om een dag naar Londen te gaan, naar de London Eye en omgeving.
Wat is handig: kunnen we naar de rand van London met de auto, ergens parkeren en de rest met de Tube? Of toch liever een trein, het liefst helemaal vanaf het begin? Of misschien met de auto naar Luton airport en dan met een coach?
Aangezien we een kleuter en een baby van 2 maanden bij ons hebben, willen we liever niet 5 keer overstappen als dat voorkomen kan worden ...
Advies is heel welkom. Heb uiteraard wel gekeken naar de plattegrond van de Tube, maar het is lastig om te bepalen wat handig is dan. Kan wel een eindstation nemen, maar wie zegt dat ik daar kan parkeren?
Alvast hartelijke dank!
Tamara
Je kunt het zelfs proberen met de wagen te doen, gewoon het centrum inrijden is echt geen complete ramp ofzo en je hebt hier ook gewoon parkeer garages genoeg om je wagen kwijt te raken.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:26 schreef nm het volgende:
Hallo mensen,
Ik vraag me af of iemand een advies heeft over het volgende:
Wij gaan binnenkort een paar dagen naar Bedford, een plaats zo'n 60 mijl van het centrum van Londen. De bedoeling is om een dag naar Londen te gaan, naar de London Eye en omgeving.
Wat is handig: kunnen we naar de rand van London met de auto, ergens parkeren en de rest met de Tube? Of toch liever een trein, het liefst helemaal vanaf het begin? Of misschien met de auto naar Luton airport en dan met een coach?
Aangezien we een kleuter en een baby van 2 maanden bij ons hebben, willen we liever niet 5 keer overstappen als dat voorkomen kan worden ...
Advies is heel welkom. Heb uiteraard wel gekeken naar de plattegrond van de Tube, maar het is lastig om te bepalen wat handig is dan. Kan wel een eindstation nemen, maar wie zegt dat ik daar kan parkeren?
Alvast hartelijke dank!
Tamara
Voor de goedkope tickets moet je even een beetje googlen, in de UK is het anders dan in Nederland, hier kun je op verschillende websites soms andere prijzen betalen. Van tevoren kopen vind ik wel makkelijk, maar het hoeft niet. Die park & drive van Tfl is wel makkelijk. Als je een trein neemt naar London Bridge kan je vervolgens wandelen naar de London Eye, da's een hele relaxte wandeling! En als je dat op donderdag, vrijdag of zaterdag doet kun je bij het begin van je wandeling even stoppen op Borough Market, echt een mega aanrader om even wat lekkers in te slaan voor onderweg!quote:Op zondag 7 juni 2009 14:51 schreef nm het volgende:
Geweldig advies, dank je! Met de trein rechtstreeks vanuit Bedford is natuurlijk het eenvoudigste. En in Londen zelf reden we ons wel verder...
Klopt het dat het goedkoper is om nu alvast die tickets te reserveren? Ik heb begrepen dat het veel duurder is om de kaartjes op het station te kopen, dan van te voren.
Hmmmmm.... dit klinkt ook wel heel verleidelijk om eerlijk te zijn .... Een rechtstreekse trein is gemakkelijk, maar dit helemaal. Sta je niet zo op tijd.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt het zelfs proberen met de wagen te doen, gewoon het centrum inrijden is echt geen complete ramp ofzo en je hebt hier ook gewoon parkeer garages genoeg om je wagen kwijt te raken.
Het probleem met je wagen ergens in een buitenwijk van Londen parkeren en dan de tube nemen is die buitenwijk. Ik ken ze niet allemaal goed genoeg, maar waar je meestal terecht komt aan het einde van de metrolijn zijn buurten waar je de auto wellicht liever niet parkeert... Je zou hem ergens rond Baker Street kunnen parkeren, dat is aan het einde van de M1 en daar kan je makkelijk met de tube naar Londen bridge, mooie wandeling naar de Eye. Maar goed, ik zou gewoon lekker het centrum in gaan en ergens van tevoren een grote parkeergarage uitkiezen.
Lekker makkelijk, geen gezeur met overstappen, etc.
Haha, er is echt helemaal niks mis met de gemiddelde buitenwijk, en die lijst die ik eerder naar linkte is een lijst van bewaakte parkings bij metrostations. Het is echt niet zo eng om buiten het centrum van Londen te komen, hoor. Er zijn een paar buurten waar je misschien wil oppassen (ik kan een lijstje maken als je wil) maar de gemiddelde buitenwijk is helemaal niks mis mee.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt het zelfs proberen met de wagen te doen, gewoon het centrum inrijden is echt geen complete ramp ofzo en je hebt hier ook gewoon parkeer garages genoeg om je wagen kwijt te raken.
Het probleem met je wagen ergens in een buitenwijk van Londen parkeren en dan de tube nemen is die buitenwijk. Ik ken ze niet allemaal goed genoeg, maar waar je meestal terecht komt aan het einde van de metrolijn zijn buurten waar je de auto wellicht liever niet parkeert... Je zou hem ergens rond Baker Street kunnen parkeren, dat is aan het einde van de M1 en daar kan je makkelijk met de tube naar Londen bridge, mooie wandeling naar de Eye. Maar goed, ik zou gewoon lekker het centrum in gaan en ergens van tevoren een grote parkeergarage uitkiezen.
Lekker makkelijk, geen gezeur met overstappen, etc.
De eindstations in het noorden die ik ken (Victoria line uitgezonderd) zijn best rijke buurten: Cockfosters op Piccadilly of Epping op Central. High Barnet op Northern is volgens mij ook best mooi.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:44 schreef Drive-r het volgende:
Het probleem met je wagen ergens in een buitenwijk van Londen parkeren en dan de tube nemen is die buitenwijk. Ik ken ze niet allemaal goed genoeg, maar waar je meestal terecht komt aan het einde van de metrolijn zijn buurten waar je de auto wellicht liever niet parkeert...
Zelfde geldt voor Uxbridge, Stanmore, Wimbledon, Richmond, Edgware, Amersham... ze allemaal eigenlijk, behalve Elephant en Castle en Upminster in mindere mate in het Oosten.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:21 schreef Individual het volgende:
[..]
De eindstations in het noorden die ik ken (Victoria line uitgezonderd) zijn best rijke buurten: Cockfosters op Piccadilly of Epping op Central. High Barnet op Northern is volgens mij ook best mooi.
Ben ik met je eens. Echter, als je mij nu voorstelt om in het wilde weg ergens mijn wagen te parkeren in een Londense buitenwijk, dan bedank ik daarvoor. Wil wel weten waar ik terecht kom. Die lijst die je stuurde is super nuttig, echt een goeie tip voor mensen die zo Londen in willen reizen!quote:Op maandag 8 juni 2009 12:23 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Haha, er is echt helemaal niks mis met de gemiddelde buitenwijk, en die lijst die ik eerder naar linkte is een lijst van bewaakte parkings bij metrostations. Het is echt niet zo eng om buiten het centrum van Londen te komen, hoor. Er zijn een paar buurten waar je misschien wil oppassen (ik kan een lijstje maken als je wil) maar de gemiddelde buitenwijk is helemaal niks mis mee.
Parkeren in het centrum van Londen is echt niet makkelijk en gaat erg duur zijn. Congestion charge is £8 plus parkeren wordt tegenwoordig per 5 a 10 minuten berekent... (reken op 5 pond per uur)
De trein zal ook veel sneller zijn. Bedford station naar London st. Pancras is 40 minuten volgens nationalrail.co.uk, Bedford naar Londen met de auto is 1 u 33 volgens Google MAps.
Moeilijk om te zien, ze hebben verschillende vestigingenquote:Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Zo, vrijdag voor vier dagen naar londen. Nog niet eerder geweest dus ben benieuwd.
We verblijven in dit http://www.marlinapartments.com/ appartement. Volgens mij wel een goede locatie. Ik lees net dat de uitverkoop eind juni pas begint dus het ziet er naar uit dat we dat net gaan missen.
Dat hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat voor wagen je daar parkeertquote:Op maandag 8 juni 2009 21:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Echter, als je mij nu voorstelt om in het wilde weg ergens mijn wagen te parkeren in een Londense buitenwijk, dan bedank ik daarvoor. Wil wel weten waar ik terecht kom. Die lijst die je stuurde is super nuttig, echt een goeie tip voor mensen die zo Londen in willen reizen!
Ik weet wel ongeveer welke wijken ik moet vermijden en ben zelf ook niet te lullig om uitstapjes te maken hoor, maar voor de gemiddelde toerist zou ik het advies hebben om het toch even te checken. Verder klinkt die trein zeker goed, ik denk dat die 1h33 van Google Maps alleen op goeie dagen gehaald wordt, trein is veel sneller dan ik dacht.
Ryanairquote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Voor de goedkope tickets moet je even een beetje googlen, in de UK is het anders dan in Nederland, hier kun je op verschillende websites soms andere prijzen betalen. Van tevoren kopen vind ik wel makkelijk, maar het hoeft niet. Die park & drive van Tfl is wel makkelijk. Als je een trein neemt naar London Bridge kan je vervolgens wandelen naar de London Eye, da's een hele relaxte wandeling! En als je dat op donderdag, vrijdag of zaterdag doet kun je bij het begin van je wandeling even stoppen op Borough Market, echt een mega aanrader om even wat lekkers in te slaan voor onderweg!
Ah ok, vestiging is geadresseerd aan 30 Queen Street.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Moeilijk om te zien, ze hebben verschillende vestigingen
Midden in de City, dus drukker door de week (als de kantoren open zijn) en doodstil in het weekeinde (als de kantoren gesloten zijn). Prima locatie hoor, wat was je kwijt per nacht?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:12 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Ah ok, vestiging is geadresseerd aan 30 Queen Street.
252 pond voor 3 nachten voor 2 personen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Midden in de City, dus drukker door de week (als de kantoren open zijn) en doodstil in het weekeinde (als de kantoren gesloten zijn). Prima locatie hoor, wat was je kwijt per nacht?
Lijkt me altijd prima, jammer dat het bij mij uit de buurt is, ik vind appartementen altijd wel handig voor als er vrienden langs komen...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:31 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
252 pond voor 3 nachten voor 2 personen.
Wat is het probleem daarmee precies?quote:
En de grijze is half open. Voor de rest is het suspended, suspended. Wat een feest hahaquote:Op woensdag 10 juni 2009 01:55 schreef jmac het volgende:
The RMT union strike started at 19:00 on Tuesday 9 June. Tube services will not return to normal until Friday morning 12 June. We will keep as many stations open and as much of the service running as possible. However, all lines are affected and some may have limited or no service.
Maar de Northern doet 't wel(vraag is voor hoelang natuurlijk)
Veruit de meeste Londoners zijn er blij mee. Ik ook. 99% van de camera's worden niet live bekeken, maar worden pas gebruikt als er iets is gebeurd.quote:
Ze moeten de RMT opdoeken! Greedy cunts! (excuse me french)quote:Op woensdag 10 juni 2009 01:55 schreef jmac het volgende:
The RMT union strike started at 19:00 on Tuesday 9 June. Tube services will not return to normal until Friday morning 12 June. We will keep as many stations open and as much of the service running as possible. However, all lines are affected and some may have limited or no service.
Herinner me uit de standard van gisteren dat 2500 voor was, 480 tegen en de rest heeft niet gestemd..quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:54 schreef Individual het volgende:
Die 10% mogen ze allemaal ontslaan en het land uitschoppen. Moet er trouwens niet een meerderheid zijn om de stakingsballot te ondersteunen?
http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
Om even de juiste cijfers er bij te halen, mijn vorige post was uit m'n hoofd. Dit is van een kennis van mij die de controller is voor de Bakerloo Line.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:44 schreef jmac het volgende:
[..]
Herinner me uit de standard van gisteren dat 2500 voor was, 480 tegen en de rest heeft niet gestemd..
London Zoo, de London Eye? Kew Gardens misschien? De London Aquarium? Al dat soort dingen zullen wel leuk zijn voor kinderen, neem ik aan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:22 schreef wendytje het volgende:
niemand die mij antwoord wil of kan geven?
of vraag ik het in het verkeerde topic?
Wat ook heel leuk is Harrods bij de speelgoed afdeling, alleen al rond kijken is voor de kids 10 keer zo leuk als het speelgoed zelf hebben. Het science museum is ook heel leuk en men heeft daar gedacht aan alles leeftijden, hier de link http://www.sciencemuseum.org.uk/visitmuseum/agegroups/5_to_7.aspx ( is trouwens gratis dus even gaan kijken kan geen kwaad)quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:22 schreef wendytje het volgende:
niemand die mij antwoord wil of kan geven?
of vraag ik het in het verkeerde topic?
Lijkt me Hamleys 100x leukerquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:50 schreef Tonesworldwide het volgende:
[..]
Wat ook heel leuk is Harrods bij de speelgoed afdeling, alleen al rond kijken is voor de kids 10 keer zo leuk als het speelgoed zelf hebben.
Wel oppassen voor rondvliegende objecten, racende autootjes, luchtbellenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef MonopolyMan het volgende:
Inderdaad, kwam net ook in mij op. Hamleys is geweldig voor kinderen.
Je mag niet klagen man, toen ik er nog woonde was het 1,48...quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:13 schreef veekeend het volgende:
Als die koers van de pond nou eens ging zakken... Zo worden de clubbing avondjes volgende week toch weer een stukje duurder tov de vorige keer, toen er bijna pariteit was
Nou ja, heel veel lager dan 1.09 heeft het niet lang gestaan, en die 10% zal je avond niet bederven. Ik weet niet, ben door de fluctuaties heen nooit meer of minder uit gaan geven, boeit allemaal niet zo. Clubben is toch al duur, daar moet je niet teveel over nadenken - wordt het namelijk niet leuker vanquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:13 schreef veekeend het volgende:
Als die koers van de pond nou eens ging zakken... Zo worden de clubbing avondjes volgende week toch weer een stukje duurder tov de vorige keer, toen er bijna pariteit was
waar was dat?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:02 schreef Syb.ren het volgende:
Ging gister ponden halen, gaf die vrouw me het aantal voor Dollars, dus ik had voor 50 euro 65 pond
Is ook wel zo natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nou ja, heel veel lager dan 1.09 heeft het niet lang gestaan, en die 10% zal je avond niet bederven. Ik weet niet, ben door de fluctuaties heen nooit meer of minder uit gaan geven, boeit allemaal niet zo. Clubben is toch al duur, daar moet je niet teveel over nadenken - wordt het namelijk niet leuker van
Ik heb geen bijzondere aanraders, denk ik. De usual suspects ken je waarschijnlijk al, plekken als Mahiki, Cuckoo, Kitts, etc. Vind zelf de Kingly Club altijd wel relaxed met wat vrienden, maar dat is vrij klein. Richting het oosten is er van alles rond Hoxton Square en Old Street. Het ligt er allemaal maar net aan wat je wilt, keuze zat in Londen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:50 schreef veekeend het volgende:
[..]
Is ook wel zo natuurlijk.Als je eenmaal aan het feesten bent, schuift dit plastic kaart steeds makkelijker door dat betaalapparaat
Heb je nog aanraders voor toffe clubs. Ben er van do tm dinsdag ditmaal, dus plenty time!
Het is 4 stops met de Victoria line vanaf Victoria station... da's niet echt ver. Voor de terugweg wil je wellicht iets regelen als het na 12-en (dan rijdt de tube niet meer), of je zoekt uit hoe de bussen rijden.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:24 schreef ecstasy het volgende:
Als het goed is ga ik een weekend met een vriendin in november. We willen waarschijnlijk op zaterdagavond naar Brixton (voor een concert), maar is het wel de moeite waard om dat te doen? Aangezien het volgens mij redelijk ver van het centrum ligt (en ik heb me er nog niet in verdiept eerlijk gezegd).
Ooooh, thanks! Dat moet wel te doen zijn denk ik.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is 4 stops met de Victoria line vanaf Victoria station... da's niet echt ver. Voor de terugweg wil je wellicht iets regelen als het na 12-en (dan rijdt de tube niet meer), of je zoekt uit hoe de bussen rijden.
Krijg je meteen de nachtbuservaring mee!quote:Op maandag 15 juni 2009 19:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
...of je zoekt uit hoe de bussen rijden.
Ik ken Brixton verder zelf niet echt goed, het heeft als buurt een vrij slechte reputatie. Maar goed, dat hebben zoveel plekken in Londen en vaak valt het wel mee. Gewoon zorgen dat je 's avonds laat de drukke straten neemt, zou allemaal geen zorgen moeten opleveren, maar wellicht goed om in je achterhoofd te houden.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:01 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Ooooh, thanks! Dat moet wel te doen zijn denk ik.Het wordt mijn eerste keer Londen en ik ben al zo'n ramp met openbaar vervoer etc.
quote:Op maandag 15 juni 2009 20:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Krijg je meteen de nachtbuservaring mee!(begint zo na 2-3 uur 's nachts echt leuk te worden)
Wat wil je nou met dat soort vragen? Als je zoiets vraagt over een stad in NL als wageningen of Houten of Aalsmeer dan kan je een concreet antwoord krijgen. Je beseft hoe groot London is? Doe zelf 's wat research of geef iig aan WAAR in London je iets zoekt e.d.?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:10 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Wie kent er nog een leuk en niet al te duur hotel in London? En restaurantjes?
Check de buurt bayswaters, daar heb je tig betaalbare hotels, met betaalbare restaurants in de buurt en binnen no time zit je in het centrumquote:Op maandag 15 juni 2009 20:10 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Wie kent er nog een leuk en niet al te duur hotel in London? En restaurantjes?
Echt waar! Heb het al een lange tijd niet meer gedaan (tja minicabs he?), maar in mijn 'jongere jaren' was het feest boven in de bus, waar flink gerookt en gedronken werd. Zal nu misschien anders zijn?quote:
Nee dat is niet anders, wees gerustquote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:21 schreef Individual het volgende:
[..]
Echt waar! Heb het al een lange tijd niet meer gedaan (tja minicabs he?), maar in mijn 'jongere jaren' was het feest boven in de bus, waar flink gerookt en gedronken werd. Zal nu misschien anders zijn?
Ja ik heb ook wat mooie dingen meegemaakt in de N77..! Het is trouwens best een goede plek om leuke vrouwen te ontmoeten, want de sfeer is vaak vrij open.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:21 schreef Individual het volgende:
[..]
Echt waar! Heb het al een lange tijd niet meer gedaan (tja minicabs he?), maar in mijn 'jongere jaren' was het feest boven in de bus, waar flink gerookt en gedronken werd. Zal nu misschien anders zijn?
Met de trein kan het beide. Met de bus kun je alleen reserveren volgens mij...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:30 schreef Casparovvv het volgende:
Dat vervoer vanaf Stansted dat in de OP genoemd wordt.. Moet je dat van te voren reserveren of kan je er vanaf het vliegveld zo opspringen?
Oh ja das waar, dat was ik ff vergeten..quote:Op maandag 15 juni 2009 21:09 schreef jmac het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je nou met dat soort vragen? Als je zoiets vraagt over een stad in NL als wageningen of Houten of Aalsmeer dan kan je een concreet antwoord krijgen. Je beseft hoe groot London is? Doe zelf 's wat research of geef iig aan WAAR in London je iets zoekt e.d.?![]()
Haha mooi. Misschien wel mooi om toe te voegen aan de off-the-beaten-track alternatieve toeristen ervaring.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja ik heb ook wat mooie dingen meegemaakt in de N77..! Het is trouwens best een goede plek om leuke vrouwen te ontmoeten, want de sfeer is vaak vrij open.
Mooiste herinnering is toch wel een dronken gast die dacht dat de achterdeur open was en naar buiten wil kotsen, kotst hij zo tegen de deur aan en alles loopt naar beneden over zijn schoenen.
www.easybus.co.uk kun je van te voren reserveren met creditcard, maar je kunt ook terplekke een kaartje kopen. Heb zelf vorige keer van te voren gereserveerd. Weet je tenminste zeker dat er nog plaats isquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:30 schreef Casparovvv het volgende:
Dat vervoer vanaf Stansted dat in de OP genoemd wordt.. Moet je dat van te voren reserveren of kan je er vanaf het vliegveld zo opspringen?
Natuurlijk. Anders gewoon bij het loket wisselen voor een nieuwe (mocht hij kapot zijn ofzo).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:34 schreef Palomar het volgende:
Heb zelf nog een vraag: ik heb nog een oyster card van vorig jaar (laatst gebruikt in augustus 2008). Weet iemand of die ook nog gewoon werkt en op te laden is? (kan het op de site van oyster niet direct vinden).
De standaard vraag hierop: Waar in Londen? De stad is zo groot, heb je een idee van wat je wilt? En hoe goedkoop?quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:00 schreef Brici het volgende:
Weet iemand een leuk en goedkoop hotel in London??
Ik ga van 29 Juli tot 3 Augustus
Met travelcard bedoel je neem ik aan een papieren kaartje? Ook daar is de Oyster card weer meester. Ik heb mijn Oyster sinds 2003 en behalve dat er wat verf af is werkt ie nog prima. Ik moet hem zelfs elke keer uit m'n portemonnee halen want er zitten wat andere pasjes in die het signaal verstoren.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:23 schreef Ericr het volgende:
Maandag teruggekomen na een lang weekend. Travelcard is wel handig maar wat sterven die dingen snel af zeg.
Ah ok, misschien moet ik ook eens kijken naar zo'n 2for1 deal als ik eens een bende attracties op een dag wil doen. Misschien is het wel goedkoper. Soms gebruik ik nog wel eens mijn 5 jaar oude studentenkaart voor korting. Heeft me veel geld bespaard vooral op de Thames Clippers seizoenskaarten. Voordeel van niet veel ouder uitzien dan 10 jaar geleden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:31 schreef Ericr het volgende:
Oyster is alleen geen meester in 2for1 London. Die travelcard, mits uitgegeven door National Rail, geeft bij diverse attracties 50% korting als je met 2 personen zo'n kaartje hebt.
Travelcard is inderdaad een papieren kaartje.
http://www.daysoutguide.co.uk/quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Ah ok, misschien moet ik ook eens kijken naar zo'n 2for1 deal als ik eens een bende attracties op een dag wil doen. Misschien is het wel goedkoper. Soms gebruik ik nog wel eens mijn 5 jaar oude studentenkaart voor korting. Heeft me veel geld bespaard vooral op de Thames Clippers seizoenskaarten. Voordeel van niet veel ouder uitzien dan 10 jaar geleden.
Kew Gardens is best duur dus dat zou een mooie korting zijn, helemaal voor 2. Goeie tip! (tips krijgen van toeristenquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.daysoutguide.co.uk/
Maar zoals gezegd, koop een travelcard op een station met een National Rail loket. Geen National Rail logo en je hebt pech.
Heb zelf Kew Gardens, City Cruise (Westminster naar Greenwich v.v.) en de Wellington Arch de vouchers gebruikt. Scheelt toch bij elkaar zo'n 28 pound. Had nog meer kunnen zijn maar ben niet overal aan toegekomen binnen 3 1/2 dag.
Liefst dicht bij het centrum natuurlijk, maar dat zal wel duur zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De standaard vraag hierop: Waar in Londen? De stad is zo groot, heb je een idee van wat je wilt? En hoe goedkoop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |