abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70529322
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:29 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

"het niveauprobleem"? Zeg me nog niet zo veel, kun je dat eens expliciet maken? Waaraan herken ik bijvoorbeeld een niveauprobleem?
Niveauprobleem in de zin dat iemand mee praat over W onderwerpen terwijl hij daar geen kennis van heeft , of met een religieuze onderbouwing mee denkt te kunnen doen.

Ik vind het op zich niet erg als iemand iets wil leren, en dat via een topic probeert te doen.
Het is echter wel een probleem wanneer zo iemand een discussie doodslaat met loze argumenten door gebrek aan onderlegging.
pi_70529422
Of we delen wetenschap op in Faust-wetenschap, die zich bezighoudt met de Welträtsel, en laag-bij-de-grondse wetenschap, die zich bezighoudt met zaken als het leven van de eendenmossel en medische zaken. Tussen het eerste en filosofie en levensbeschouwing is een band, tussen het tweede en die twee niet.
pi_70529469
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:34 schreef Wouter1989 het volgende:
Of we delen wetenschap op in Faust-wetenschap, die zich bezighoudt met de Welträtsel, en laag-bij-de-grondse wetenschap, die zich bezighoudt met zaken als het leven van de eendenmossel en medische zaken. Tussen het eerste en filosofie en levensbeschouwing is een band, tussen het tweede en die twee niet.
Kun je dat dan niet beter gewoon biologie noemen ipv. wetenschap?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:37:10 #204
257727 Nicephorus
Alias Fritz Spritz
pi_70529517
Kan prima bij elkaar lijkt me. Zoveel wetenschappelijke discussies zijn er niet in WFL in vergelijking met de andere subfora.
Spritzkuchen oder auch Spritzringe sind ein Fett- bzw. Siedegebäck aus Brandteig. Sie sollten innen noch etwas feucht sein und schmecken am Tag der Zubereitung am besten.
pi_70529528
Het meeste valt allicht daaronder, maar vast niet alles, al weet ik nu geen voorbeeld te bedenken.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:42:10 #206
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70529728
Ik vind dat Wotuer1989 wel een goed punt heeft. Als het gaat om de systeembouwers, of de discussies over ‘een theorie van alles’, dan schurken W&FL gezellig tegen elkaar aan. Als het gaat om evolutietheorie als metafysisch naturalistisch paradigma, dan schurken ze nog even lekker door. Als het gaat om een vondst van een fossiel, dan staat W natuurlijk al duidelijk los van die twee.

Maar dit is natuurlijk wel het verschil waarom de ene user WFL graag bij elkaar ziet, en b.v. pfaf een samenwerking met DE wel ziet zitten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:46:01 #207
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70529872
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:50 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Daar ben ik het behoorlijk mee eens.

Toch post ik ondanks mijn achtergrond in beide nauwelijks. Wat is de wetenschappelijke discussie die ik aan wil gaan op Fok? Het is gewoon moeilijker een mening te hebben over W dan over L.
Pfaf, jij bent net afgestudeerd toch? Iets stromingsleerderigs, dacht ik. Welke topic zou je daarover op willen zetten?

Is een afstudeerders topic niet iets? Maar dan wel inhoudelijk. Zo nu en dan zie je in de Promovendi topic (in WGR!) wel eens een heel korte inhoudelijke discussie, maar met wat meer kritische massa is het voor alle afstudeerders c.s. misschien wel grappig om uit te leggen wat ze aan het doen zijn.
Dat is misschien wel een leuk idee. Ik zou wel een topic over m'n vakgebied kunnen openen, maar dan ben ik een paar uur aan het typen en wordt het tien keer gelezen. De leukste en leerzaamste topics zijn stiekem vaak de topics waar een complete nitwit op een vakgebeid iets wordt uitgelegd door de kenners, vaak ontstaan zulke topics ook nog eens nadat de eerste veertig posts helemaal nergens over gingen...

Een afstudeerders/promovendi et cetera topic zou de boel wellicht wel een richting in kunnen duwen. Ik vrees echter dat zo'n topic weinig levensvatbaar zal zijn. Een topic staat of valt toch bij interesse en vooral discussie en die laatste zie ik weinig ontstaan in een afstudeerders+ topic....
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:50:20 #208
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70530048
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:46 schreef pfaf het volgende:
Dat is misschien wel een leuk idee. Ik zou wel een topic over m'n vakgebied kunnen openen, maar dan ben ik een paar uur aan het typen en wordt het tien keer gelezen.
Dat is toch al vaker dan menig afstudeerscriptie? Maar je hebt wel gelijk, zulke topics kosten veel moeite, en als ze niet opgepikt worden, dan is dat jammer van je inzet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70530084
Er is een specifiek voorstel gedaan zojuist achter de schermen in overleg met Iblis, zodra er daarvoor groenlicht komt wordt het met jullie meegedeeld, als de oppositie te groot is ( op basis van goede argumenten ) gaat het niet door, in ieder geval worden jullie snel met het een en ander meegedeeld. Nog even geduld aub.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:18:01 #210
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_70531107
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:45 schreef Triggershot het volgende:
In WFL-FC bespreken?
Ow ja, strak plan
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_70531242
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:29 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

"het niveauprobleem"? Zeg me nog niet zo veel, kun je dat eens expliciet maken? Waaraan herken ik bijvoorbeeld een niveauprobleem?
Lees je eigen post nog eens.
Ik weet het ook niet
pi_70533409
Waarom zie ik dit topic nu pas?

Na alles doorgespit te hebben denk ik dat Alicey ( ) mijn mening het beste weergeeft:
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 08:44 schreef Alicey het volgende:
Juist door de combinatie van gebieden wordt het imo een interessant forum. Er komen verschillende soorten mensen bij elkaar die vanuit een verschillende invalshoek discussieren. Het enige mogelijke probleem dat ik zie is een kwaliteitsgebrek doordat er ongefundeerde dingen worden geroepen en wordt getrolld. Die problemen los je niet op door de boel op te splitsen; die problemen los je op door een duidelijk beleid en duidelijke moderatie.

Wanneer iemand puur over levensbeschouwing wil praten met geloofsgenoten kan diegene naar het EO forum. Voor wetenschap en filosofie zijn er ook elders fora waar men dan eerder terecht zou komen dan op FOK!
pi_70536329
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:21 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Lees je eigen post nog eens.
herken ik dan een niveauprobleem?

Ik neem aan dat er dus een groep WFL'ers is die niet aan de gestelde niveau-eisen kunnen voldoen, wellicht omdat die niet afgestudeerd zijn ofzo? Moet er niet een pasjes-systeem komen dan, zodat je je kunt kwalificeren voor deelname? Of misschien iets met punten, zo van, voor een HBO-titel 1 punt, voor een WO-titel 3 punten? En dat je dan minimaal 5 punten moet hebben om mee te mogen praten?

Zijn we gelijk van Trigger verlost, dat is wel lekker natuurlijk
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:03:38 #214
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70536389
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 07:57 schreef Marlies1981 het volgende:
Ik denk dat dit punt nu wel voldoende onder de aandacht gebracht is.
pi_70536920
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik denk dat dit punt nu wel voldoende onder de aandacht gebracht is.
Dat is waar, als hij zich rustig houdt laat ik 'm verder met rust.

Verder nog een reactie? Ik heb namelijk sterk het gevoel dat de mensen die van mening zijn dat er iets aan het niveau gedaan moet worden vooral vinden dat er iets aan het niveau van de bijdragen van anderen gedaan moet worden, en dat klinkt mij een beetje te elitair in de oren.
pi_70537488
Onder "niveau" wordt denk ik vooral de manier van reageren bedoeld, en een zekere mate van openheid.
pi_70537637
Zucht, ik ben wel een obsessie geworden voor sommigen hiero lijkt het, maar idd genoeg daar over, willen we het daar verder over hebben schrijf het in je dagboek of zoals onze kloon al aangaf verder per pm.

Met het opvoeren van niveau wordt er bedoeld dat er iets gedaan wordt voor het structureel terugdringen van baggerreacties, hardliners en topickapers die de essentie van een discussie proberen te veranderen zoals het nu vaak het geval is. Het is dan nog steeds de bedoeling dat er alledaagse onderwerpen in WFL kunnen besproken worden, zonder bagger, zonder offtopic meer tot to the point.
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 09:30:43 #218
5428 crew  miss_sly
pi_70537697
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:28 schreef Triggershot het volgende:
Zucht, ik ben wel een obsessie geworden voor sommigen hiero lijkt het, maar idd genoeg daar over, willen we het daar verder over hebben schrijf het in je dagboek of zoals onze kloon al aangaf verder per pm.

Met het opvoeren van niveau wordt er bedoeld dat er iets gedaan wordt voor het structureel terugdringen van baggerreacties, hardliners en topickapers die de essentie van een discussie proberen te veranderen zoals het nu vaak het geval is. Het is dan nog steeds de bedoeling dat er alledaagse onderwerpen in WFL kunnen besproken worden, zonder bagger, zonder offtopic meer tot to the point.
Prima plan, maar dat heeft dus niets met de plaats van W, F of L te maken, maar alles met de moderaters die op tijd in moeten grijpen en modereren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:30:46 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70537699
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:43 schreef Marlies1981 het volgende:
Verder nog een reactie? Ik heb namelijk sterk het gevoel dat de mensen die van mening zijn dat er iets aan het niveau gedaan moet worden vooral vinden dat er iets aan het niveau van de bijdragen van anderen gedaan moet worden, en dat klinkt mij een beetje te elitair in de oren.
Dit is een open forum, en het trekt natuurlijk veel mensen aan, en als je wat interessants in de lijst met actieve onderwerpen ziet, dan reageer je natuurlijk. Het is niet erg als mensen dan een beginnersvraag stellen, maar het is natuurlijk wel erg als er een discussie is over b.v. de drie-eenheid of over een bepaald verschijnsel uit de relativiteitstheorie en iemand komt en zegt ‘ha wat een stomme discussie want God bestaat niet’ of ‘Einstein had ongelijk’. Daar wordt niemand beter van denk ik.
pi_70537756
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Prima plan, maar dat heeft dus niets met de plaats van W, F of L te maken, maar alles met de moderaters die op tijd in moeten grijpen en modereren.
Dat is één van de manieren hoe we het willen aanpakken, dat het niet met de losse subforums of een combinatie van de subforums te maken heeft is wat sterk uitgedrukt, want een deel van het probleem komt wel degelijk daaruit voort.

Ik zal in detail treden zodra ik meer weet over mijn voorstel achter de schermen.
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 09:38:55 #221
5428 crew  miss_sly
pi_70537879
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is één van de manieren hoe we het willen aanpakken, dat het niet met de losse subforums of een combinatie van de subforums te maken heeft is wat sterk uitgedrukt, want een deel van het probleem komt wel degelijk daaruit voort.

Ik zal in detail treden zodra ik meer weet over mijn voorstel achter de schermen.
Als mensen in de lijst nieuwe topics een topic met een bepaalde titel zien staan waar ze iets mee denken te kunnen, zullen ze reageren. De plaats van dit topic is dan niet relevant. Mensen die nu vinden dat ze hun (a)theisme keer op keer onder de aandacht moeten brengen, zullen zich hiervan ook niet laten afbrengen door een ander subforum.

En nogmaals vraag ik me af waarom de LFC weg moest. Ik heb werkelijk nergens een argument gelezen dat dat onderbouwt.

En ik vraag me af of jij, Trigger, je dan ook gaat onthouden van het plaatsen van erg slechte topics of replies, want ik heb toch ook vaak opgetrokken wenkbrauwen gehad bij het lezen van diverse van jouw posts.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70538106
Ik geloof dat dat al meerdere keren gemeld is. De boodschap lijkt me dan ook wel duidelijk.
pi_70538209
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als mensen in de lijst nieuwe topics een topic met een bepaalde titel zien staan waar ze iets mee denken te kunnen, zullen ze reageren. De plaats van dit topic is dan niet relevant. Mensen die nu vinden dat ze hun (a)theisme keer op keer onder de aandacht moeten brengen, zullen zich hiervan ook niet laten afbrengen door een ander subforum.
Weldegelijk, daar zit dus wel een groot verschil in de topics over religie in historie bijvoorbeeld of in pol over religie daar gaat de discussie wel op een totaal ander manier, omdat subforum waarin je post duidelijk aangeeft welke doel voor ogen het heeft met de discussie. In WFL missen we dat helaas een beetje. Wellicht een extreem voorbeeld maar een topic met exact zelfde titel en OP in WFL of in ONZ / KLB zal totaal anders opgevuld worden.
quote:
En nogmaals vraag ik me af waarom de LFC weg moest. Ik heb werkelijk nergens een argument gelezen dat dat onderbouwt.
De LFC had allang niets meer met WFL te maken behalve dat het hier werd geopend, geen inhoudelijk affiniteit met WFL, kliekjesvorming en het idee dat niet alle subforums een sc hoeven te hebben terwijl er genoeg opvang alternatieven zijn voor de SCers fokwide was één van de heersende redenen waarom de sc in o.a. WFL is gesloten, WFL was niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn denk ik.
quote:
En ik vraag me af of jij, Trigger, je dan ook gaat onthouden van het plaatsen van erg slechte topics of replies, want ik heb toch ook vaak opgetrokken wenkbrauwen gehad bij het lezen van diverse van jouw posts.
Oh absoluut, ik ben dit jaar ook 2 x gebanned en krijg gewoon nog steeds notes van mijn collega mods, als je denkt dat er in de toekomst onterecht macht wordt beoefend zou ik je vragen het eerst met mij over te hebben via email, pm, feedback oid, zo niet staat het je ten alle tijde vrij om je te richten tot Iblis, forum admins etc wanneer ik me in het vervolg niet gedraag.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:50:56 #224
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70539855
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weldegelijk, daar zit dus wel een groot verschil in de topics over religie in historie bijvoorbeeld of in pol over religie daar gaat de discussie wel op een totaal ander manier, omdat subforum waarin je post duidelijk aangeeft welke doel voor ogen het heeft met de discussie. In WFL missen we dat helaas een beetje. Wellicht een extreem voorbeeld maar een topic met exact zelfde titel en OP in WFL of in ONZ / KLB zal totaal anders opgevuld worden.
[..]

De LFC had allang niets meer met WFL te maken behalve dat het hier werd geopend, geen inhoudelijk affiniteit met WFL, kliekjesvorming en het idee dat niet alle subforums een sc hoeven te hebben terwijl er genoeg opvang alternatieven zijn voor de SCers fokwide was één van de heersende redenen waarom de sc in o.a. WFL is gesloten, WFL was niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn denk ik.
[..]

Oh absoluut, ik ben dit jaar ook 2 x gebanned en krijg gewoon nog steeds notes van mijn collega mods, als je denkt dat er in de toekomst onterecht macht wordt beoefend zou ik je vragen het eerst met mij over te hebben via email, pm, feedback oid, zo niet staat het je ten alle tijde vrij om je te richten tot Iblis, forum admins etc wanneer ik me in het vervolg niet gedraag.
sorry, maar nog 1 keertje: wat voor negatieve invloed had de WFL SC? Kliekvorming? Elke forum heeft kliekvorming, met of zonder SC. En welke alternatieven? Ik ken er geeneen waar mensen met dezelfde interresses zitten, iets wat wel fundamenteel is voor een SC. En wat voor kwaad kan het. het is een topic waar eventuele offtopic items in kunnen, waar saamhorigheid is. Als die behoefte er is (en die was erblijkbaar, anders was het niet zo'n succes geworden), waarom zo'n initiatief door de users afschieten? En als je het niks vind: je hoeft er niet te posten en te lezen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70541059
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 07:57 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

herken ik dan een niveauprobleem?
Dat ik dit nog moet uitleggen kun je als een ja opvatten
quote:
Ik neem aan dat er dus een groep WFL'ers is die niet aan de gestelde niveau-eisen kunnen voldoen, wellicht omdat die niet afgestudeerd zijn ofzo? Moet er niet een pasjes-systeem komen dan, zodat je je kunt kwalificeren voor deelname? Of misschien iets met punten, zo van, voor een HBO-titel 1 punt, voor een WO-titel 3 punten? En dat je dan minimaal 5 punten moet hebben om mee te mogen praten?

Doe je het er om? Er is allang duidelijk gezegd dat het niet om kennis gaat, maar om de bereidheid te erkennen dat je die kennis misschien niet hebt, en de bereidheid om een fatsoenlijke dialoog te voeren door je aan een aantal regels te houden. Een daarvan is bijvoorbeeld dat je, wanneer je denkt de hele natuurkunde overhoop te kunnen gooien, je fatsoenlijke argumenten en documentatie aanvoert. Een ander is dat je niet loopt te trollen, puur omdat je het ergens niet mee eens bent.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iblis op 01-07-2009 11:46:39 (Ad hominem weggehaald.) ]
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')