[quote]quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:23 schreef Haushofer het volgende:
Er moet strenger gemodereerd worden. In wetenschapstopics waar mensen de consensus bekritiseren mag er geëist worden dat een discussie een bepaalde kant op gaat, dat er geen zaken stelsmatig genegeerd worden en dat er gedegen argumentatie wordt gebruikt. In religieuze topics mag meer toezicht komen dat er niet tetrollt wordt in de trend van "geloven is voor debielen".
Andere fora zijn er niet echt. Ik vind verder ook dat een forum zo groot als dat van Fok! prima onderdak moet kunnen bieden aan deze onderwerpen, en dat deze daar ook serieus behandeld worden zonder gebagger en getroll. Er zijn genoeg subfora waar dat gedaan kan worden. Ik zie niet in waarom, puur omdat Fok! Fok! is, men gebagger zou moeten accepteren. Het subforum geeft aan wat de bedoeling is. Baggeren doe je maar in ONZ of KLB ofzo.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:39 schreef starla het volgende:
[..]
[quote]
Komen er dan ook modjes die verstand van zaken hebben? Valt me op dat Fok dé plek is voor mensen die moderator zijn zonder enige inhoudelijke kennis. In LIF is het net zo dramatisch valt me altijd op. Mensen die persoonlijke (medische) problemen aankaarten en de meest slechte -en soms zelfs voor de gezondheid gevaarlijke- adviezen krijgen. Geen modje dat hier een vinger naar uitsteekt. Ik denk dat in dit idee van jou de mods weer de zwakste schakel zullen zijn.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, hoewel het wel FOk blijft. Voor échte wetenschappelijke discussie zonder getroll, gezeik en gezever moet je toch naar andere sites/forums dan deze.
Pff je bent wel erg hard tegen de modjes. Ze doen goed hun best. Vergeet niet dat het heel veel tijd kost, we mogen blij zijn dat mensen dit er voor over hebben. Als we nog hogere eisen gaan stellen dan blijven er helemaal geen mods meer over. En Haushofers punt is volgens mij niet zozeer dat de mods enorm sterk op de inhoud moeten gaan modereren, maar meer dat ze in de geest van de topicstarter moeten modden. Dus geen gekwezel over spiritualiteit in een topic over moderne natuurkunde, en geen religie-bashing in een topic over de vraag of de mens van nature religieus is.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:39 schreef starla het volgende:
[..]
[quote]
Komen er dan ook modjes die verstand van zaken hebben? Valt me op dat Fok dé plek is voor mensen die moderator zijn zonder enige inhoudelijke kennis. In LIF is het net zo dramatisch valt me altijd op. Mensen die persoonlijke (medische) problemen aankaarten en de meest slechte -en soms zelfs voor de gezondheid gevaarlijke- adviezen krijgen. Geen modje dat hier een vinger naar uitsteekt. Ik denk dat in dit idee van jou de mods weer de zwakste schakel zullen zijn.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, hoewel het wel FOk blijft. Voor échte wetenschappelijke discussie zonder getroll, gezeik en gezever moet je toch naar andere sites/forums dan deze.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:23 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Pff je bent wel erg hard tegen de modjes. Ze doen goed hun best. Vergeet niet dat het heel veel tijd kost, we mogen blij zijn dat mensen dit er voor over hebben. Als we nog hogere eisen gaan stellen dan blijven er helemaal geen mods meer over. En Haushofers punt is volgens mij niet zozeer dat de mods enorm sterk op de inhoud moeten gaan modereren, maar meer dat ze in de geest van de topicstarter moeten modden. Dus geen gekwezel over spiritualiteit in een topic over moderne natuurkunde, en geen religie-bashing in een topic over de vraag of de mens van nature religieus is.
Ik denk dat het wel de taak is van de modjes om in bepaalde mate politieagent te spelen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:46 schreef Farenji het volgende:
Als je echt alle zwakke argumentaties wil aanpakken, en alle discussies constant wil bijsturen, en alle getroll consequent wil tegenhouden, dan heb je een superobjectieve mod nodig die full time politieagent speelt. Ten eerste is een superobjectieve mod al een utopie, maar stel dat je die vindt: na een paar weken heeft die er ook geen zin in, want dat is me een pokkewerk.
We moeten minder de nadruk leggen op de moderatie, die is veel minder belangrijk dan veel mensen denken. Het gaat meer om de users. Mods zijn alleen maar mensen die zorgen dat eea een beetje soepel loopt, het zijn geen magiers die een forum kunnen veranderen in iets wat het niet is. Ze zijn ondersteunend, niet leidend.
Als mod kun je geen bans uitdelen. En zeuren bij de forum admins om bans voor iedereen die onzin loopt te spuien in je wfl forum is behoorlijk zinloos, kan ik je vertellen. Daar worden mensen niet voor geband, of je moet het echt bont maken. Het is maar goed ook dat mods geen banrechten hebben. Want het is erg makkelijk om dat recht te misbruiken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:00 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel de taak is van de modjes om in bepaalde mate politieagent te spelen.
Ik denk ook dat het een kwestie van een paar dagen / weken schoonmaken is, en dat mensen dan wel weten wat wel en niet kan. Hard optreden, bans uitdelen. Moet je eens zien hoe snel iemand zich braaf gaat gedragen
Als we nog hogere eisen gaan stellen dan blijven er helemaal geen mods meer over.
Dat is natuurlijk een gigantische open deur, wat nu ook wel gebeurt maar in zodanige mate dat topics worden gekaapt. Uiteindelijk kom je wél bij mods uit die harder moeten moderaten. Wat je eigenlijk hieronder ook zegt:quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:23 schreef Dunckie het volgende:
En Haushofers punt is volgens mij niet zozeer dat de mods enorm sterk op de inhoud moeten gaan modereren, maar meer dat ze in de geest van de topicstarter moeten modden. Dus geen gekwezel over spiritualiteit in een topic over moderne natuurkunde, en geen religie-bashing in een topic over de vraag of de mens van nature religieus is.
Zoals je zelf eigenlijk al zegt, het getroll, gezeik en gezever mag best harder aangepakt worden. Over de inhoud gaan de users toch echt zelf. Maar wie over de nadelen van religie wil zaniken opent daar maar mooi zelf een topic over. Nu wordt er nog te vaak een serieus bedoeld topic gekaapt.
Doe het dan zelf.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:25 schreef starla het volgende:
[..]
Nog hogere eisen dan ingedaalde teelballen bedoel je?![]()
[..]
Dat is natuurlijk een gigantische open deur, wat nu ook wel gebeurt maar in zodanige mate dat topics worden gekaapt. Uiteindelijk kom je wél bij mods uit die harder moeten moderaten. Wat je eigenlijk hieronder ook zegt:
[..]
Dat valt hier in WFL wel mee, is mijn eigen ervaring.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:46 schreef Farenji het volgende:
Als je echt alle zwakke argumentaties wil aanpakken, en alle discussies constant wil bijsturen, en alle getroll consequent wil tegenhouden, dan heb je een superobjectieve mod nodig die full time politieagent speelt. Ten eerste is een superobjectieve mod al een utopie, maar stel dat je die vindt: na een paar weken heeft die er ook geen zin in, want dat is me een pokkewerk.
Ik werd er op den duur wel moe van eerlijk gezegd, om elke keer om argumenten en onderbouwing te vragen, al die dubbele topics proberen samenvoegen, discussies weg proberen te sturen van dat eeuwige "bestaat god" gemodder. En dan had je ook nog de akkersloten en rudeonlines... Door *te* streng te modereren maak je ook geen vrienden, dat gaat tegen je werken, en het is ook moeilijk om objectief te blijven en niet teveel je eigen mening erdoorheen te drukken. In die valkuil ben ik wel eens gevallen.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat valt hier in WFL wel mee, is mijn eigen ervaring.
We zijn bezig.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:09 schreef miss_sly het volgende:
En is er al een conclusie getrokken uit de bijdragen in dit topic? Is er een beleid, een voorstel, een nieuw idee? Hoe staat het nou werkelijk met de toekomst van WFL?
Klopt.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:32 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Misschien wel handig om de users een beetje up to date te houden, inhoudelijk.
Ik leef weer (12 dagen migraine, hoezee).quote:Op maandag 29 juni 2009 18:30 schreef Triggershot het volgende:
We zijn bezig.
Er is een nieuwe mod in WFL.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:32 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Misschien wel handig om de users een beetje up to date te houden, inhoudelijk.
Gefeliciteerd en succes. Wel jammer dat The Magnificent weggaat, ik had gehoopt dat het Trigger zou zijn. Nou ja, je kunt niet alles hebben.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:41 schreef Iblis het volgende:
Bij dezen dan! Annuntio vobis gaudium magnum! Habemus moderatorem:
Modwissel op WFL
Waarom dat, als ik vragen mag?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:39 schreef Marlies1981 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en succes. Wel jammer dat The Magnificent weggaat, ik had gehoopt dat het Trigger zou zijn. Nou ja, je kunt niet alles hebben.
In WFL-FC bespreken?quote:Op maandag 29 juni 2009 20:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik leef weer (12 dagen migraine, hoezee).
Laten we een MSN-date maken! Shoot!
Studie is de door hem gegeven reden, maar dat zou je beter in Magnificent bedankt! aan hem kunnen vragen denk ik.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:51 schreef Dunckie het volgende:
Waarom is TheMagnificent eigenlijk gestopt? 'Gewoon' geen zin meer of vanwege toekomstige veranderingen mbt het forum?
Nee hoor, ik vond je al een zak voordat ik gebanned werdquote:Op maandag 29 juni 2009 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Marlies is een kloon van een user die was gebanned, beetje boos op mij.
W met DIG? Waarom?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:14 schreef Catbert het volgende:
Wetenschap en "levensbeschouwing" / godsdiensten zijn gewoon onverenigbaar. Dat ze samen in een forum geplempt zijn is gewoon vreemd. Nu snap ik dat het geen forum is waar het erg storm in loopt als je het alleen over wetenschap hebt, maar dan kun je 't m.i. beter met DIG samenvoegen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:44 schreef RRGJL het volgende:
Ik neem aan dat dat de lesser of all evils is.
ik zou, als ik er over ging, mij eerst eens afvragen welk probleem ik nou eigenlijk wilde oplossen, voordat ik met een oplossing kwam.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:21 schreef Haushofer het volgende:
Ik hoopte eigenlijk dat die opsplitsing van W, F en L een beetje van de baan was, en men zich op belangrijke dingen ging richten achter de schermen
Jup, maar zie jij niet enkele terugkerende problemen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:11 schreef Marlies1981 het volgende:
ik zou, als ik er over ging, mij eerst eens afvragen welk probleem ik nou eigenlijk wilde oplossen, voordat ik met een oplossing kwam.
Ja, trigger, maar daar hadden we het al over gehadquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jup, maar zie jij niet enkele terugkerende problemen?
Het niveauprobleem, waarvan de oorzaak wordt gezocht in een samenvoeging van onderwerpen die eigenlijk niet met elkaar door een deur kunnen. Volgens mij is dat in elk geval een van de problemen. Wil je nou serieus zeggen dat je dat nog niet begrepen had?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:18 schreef Marlies1981 het volgende:
[..]
Ja, trigger, maar daar hadden we het al over gehad. Verder eigenijk niet. Ik heb er ook al een paar keer naar gevraagd: wat is nou precies het probleem dat opgelost moet worden?
Daar ben ik het behoorlijk mee eens.quote:
"het niveauprobleem"? Zeg me nog niet zo veel, kun je dat eens expliciet maken? Waaraan herken ik bijvoorbeeld een niveauprobleem?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het niveauprobleem, waarvan de oorzaak wordt gezocht in een samenvoeging van onderwerpen die eigenlijk niet met elkaar door een deur kunnen. Volgens mij is dat in elk geval een van de problemen. Wil je nou serieus zeggen dat je dat nog niet begrepen had?
Ik denk dat het voor een deel wel te wijten is aan het samenvoegen van onderwerpen. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ik erachter sta in die zin dat ik vind dat deze onderwerpen niet naast elkaar kunnen bestaan. Ik zeg enkel dat dit op Fok! niet mogelijk is, leert de ervaring.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Dunckie het volgende:
Maar dat niveauprobleem kan echt niet aan de samenvoeging van onderwerpen liggen, dat probleem zie je op het hele forum toch? Feit is dat een groot deel van de users het forum voor vermaak, frustatie of gebabbel gebruikt. Daar is niets mis mee lijkt me. Maar, er zijn ook mensen die graag serieus over nieuws, politiek, wetenschap, levensbeschouwing of filosofie praten. Het is jammer dat deze onderwerpen zich er goed voor lenen om door kwaadwillenden te worden gekaapt. Een veelgehoord argument is dan 'dat je maar een ander forum moet zoeken' als je serieus wilt discussieren. Yeah right, goed argument.... Het niveauprobleem is het probleem niet. Dat geaccepteerd wordt dat serieuze topics vernaggeld worden is wel het probleem. En het argument dat er sprake is van een glijdende schaal bij de beoordeling van reacties van mensen klopt wel, maar ja is dat niet overal in het leven het geval? Meestal weet/voel je echt wel aan of iemand loopt te kloten of niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |