Dat is aan de hoge kant, zelfs voor briefstemmen. De procedure is overigens iets ingewikkelder als "gewoon stemmen met een stembiljet". Er moet namelijk ook een ondertekend briefstembewijs toegevoegd worden, met de handtekening van de kiezer erop. Ik vermoed dat daar veel misgegaan is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
[..]
Op de Antillen hadden ze er iets meer moeite mee: 13% ongeldig.
Ach, ik weet het niet, het zal wel hiermee te maken hebben: http://denhaag.nl.eu.org/quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Erg opvallend dat ze in Den Haag zo groot zijn.
Zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
Opvallend trouwens: in de omgeving waar die slavenhoudster vandaan kwam (Someren) heeft de VVD fikse winst geboekt.
Onzin.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
Opvallend trouwens: in de omgeving waar die slavenhoudster vandaan kwam (Someren) heeft de VVD fikse winst geboekt.
Helemaal niet dus hoor, hier wonen een handjevol buitenlanders waar je totaal geen last van hebt ,t gaat de meeste mensen denk ik meer om de lage celstraffen etc.En die paar domme koeien die hier over buitenlanders en overlast praten zijn op een hand te tellen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Zijn de uitwassen van de Islam dan zo groot in Volendam?
Die parate kennis valt wel mee. Het komt eerder neer op logisch nadenken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
Waardeer trouwens je parate kennis. Dat je zomaar uit je mouw kan schudden dat Toine Manders uit het naburige Asten komt. Hehe.
Op het kaartje is de vergelijking tussen 2004 en 2009 te zien. In 2004 deed Manders volgens mij ook al mee. Heb je voor deze afwijking ook een verklaring.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:39 schreef freako het volgende:
[..]
Die parate kennis valt wel mee. Het komt eerder neer op logisch nadenken.
Als een grote partij in een gemeente opvallend veel meer (en dat mag je met >3x zoveel wel zeggen) stemmen haalt bij de Europese verkiezingen van 2004 en 2009 dan bij de Tweede-Kamerverkiezingen in 2006, volkomen tegen de landelijke trend in, dan is er iets aan de hand. En dat is eigenlijk altijd een local hero hoog op de lijst. Zeker buiten de Randstad speelt dat.
k had de kandidatenlijsten hier toevallig nog op tafel liggen. Met 澭n Brabo bij de eerste 15 is het makkelijk gokken wie het zou kunnen zijn, zeker omdat Manders al een tijdje in het EP zit. En als je dan hier opzoekt waar in Noord-Brabant Asten ook al weer ligt, is 1 + 1 al snel 2..
De toename in de hele cirkel rond Asten m.u.v. Someren bedoel je?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op het kaartje is de vergelijking tussen 2004 en 2009 te zien. In 2004 deed Manders volgens mij ook al mee. Heb je voor deze afwijking ook een verklaring.
Raar fenomeen eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:55 schreef freako het volgende:
[..]
De toename in de hele cirkel rond Asten m.u.v. Someren bedoel je?
Als ik zo die uitslagen bekijk scoorde de VVD in 2004 alleen in Asten en Someren hoog, het is nu dan wel in bijna alle gemeenten hoger dan in 2004 in dat gebied, maar nog steeds lang niet zo hoog als Asten en Someren. Oftewel: ik denk dat de VVD / Manders in Someren vijf jaar eerder piekten dan in de omringende gemeenten. Asten zelf blijft wel hoog, want daar is het natuurlijk helemaal de local hero.
Een andere reden: Het kan natuurlijk ook toeval zijn..
Het is een verlies in procentpunten, niet in percentages. Als een partij erg groot is, gaat het ook erg hard ineens.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:00 schreef Reya het volgende:
Fors verlies in Noordoost-Twente, terwijl men daar normaliter vrij loyaal is, doch.
Een partij kan ook >10% groeien in een gemeente in deze statistieken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:08 schreef freako het volgende:
[..]
Het is een verlies in procentpunten, niet in percentages. Als een partij erg groot is, gaat het ook erg hard ineens.
In Tubbergen scoort het CDA nog 57,5%. Ze komen van 66,1%, dat is waar. 13% minder stemmen, dat is een flink verlies, maar landelijk komt het CDA op ruim 18% minder stemmen uit.
Voor mij als progressieveling is de winst in het Noorden niet zo leukquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:58 schreef freako het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is pas een veelzeggende kaart. Bizar.
Ik had me daarin inderdaad vergist, alhoewel het verlies van het CDA nog steeds behoorlijk is te noemen. Het verklaart ook waarom bij D66 een deel van de Bijbelgordel lichtgekleurd is; zelfs een bovengemiddelde relatieve winst zorgt nog voor een kleine absolute winst.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:08 schreef freako het volgende:
[..]
Het is een verlies in procentpunten, niet in percentages. Als een partij erg groot is, gaat het ook erg hard ineens.
In Tubbergen scoort het CDA nog 57,5%. Ze komen van 66,1%, dat is waar. 13% minder stemmen, dat is een flink verlies, maar landelijk komt het CDA op ruim 18% minder stemmen uit.
Och, dat weet ik niet. Er worden volksvertegenwoordigers gekozen. Je gaat ervan uit dat volksvertegenwoordigers zich inzetten voor JOUW belang. Dat kan ook het (algemeen)-Nederlandse belang zijn, maar Europarlementari褰s zitten niet in het Europese Parlement om heel Nederland te vertegenwoordigen. Ze zitten er om de belangen van HUN kiezers te vertegenwoordigen. Anders kun je er net zo goed een stel diplomaten neerzetten.quote:
De opkomst valt me zwaar tegen in Overijssel en de drie noordelijke provincies. In Tubbergen 32,2%, 10 procentpunten lager dan in 2009. Dat heeft het CDA zeker niet geholpen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik had me daarin inderdaad vergist, alhoewel het verlies van het CDA nog steeds behoorlijk is te noemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |