Was wat kort van stof. Ik denk zelf dat dit de natuurlijke grootte is van de SP, rest (de 25 zetels) was protest die nu grotendeels naar PVV en D66 gaat (gek, want wsl. niet echt gunstig voor ze)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:04 schreef mcyodogg het volgende:
SP was de grootste bij de Twee Kamerverkiezingen in Nijmegen.
Dorpen rondom Nijmegen zijn het alleen CDA, PVV en PvdA die de stemmen krijgen. Nijmegen zelf gooit echt alles omquote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Toch tenenkrommend dat GroenLinks zo groot is in mijn studentenstad.
Wees blij met de groei van D66 (mede door mijn stem).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Toch tenenkrommend dat GroenLinks zo groot is in mijn studentenstad.
De opkomst is flink aan het dalen, staat nu op 32.8%quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:06 schreef isogram het volgende:
[..]
De opkomst lijkt uit te komen op 36,5 procent.
Dat vind ik prima, die hebben ook veel op campus rondgelopen overigens. Maar van GroenLinks krijg ik chronische diarree.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wees blij met de groei van D66 (mede door mijn stem).
Maar het probleem daarmee is dat het wilders-geluid WEL vrijwel puur racisme is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies, ik denk dat die hele PVV vanzelf weer wegvalt als ze daadwerkelijk verantwoordelijkheid moeten dragen. Maar dat bereik je niet door alles weg te schrijven als een 'rascistische stem'.
In Heumen en Wijchen heeft D66 het ook best aardig gedaan. Groesbeek ben ik ook nog wel benieuwd naar, denk wel veel PVVquote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:06 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Dorpen rondom Nijmegen zijn het alleen CDA, PVV en PvdA die de stemmen krijgen. Nijmegen zelf gooit echt alles om.
Gemeente Edam-Volendam: PVV 39,8%quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:03 schreef Apache4U het volgende:
Zoek Volendam maar eens op ;-).
Dat komt door die grote steden, die hebben slechte opkomsten. Rotterdam bijv. 29%, dat drukt het gemiddelde wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De opkomst is flink aan het dalen, staat nu op 32.8%
Je draait een beetje in een cirkel, en ik heb geen zin daar achteraan te lopen. Wilders is NIET alleen racsime, en dit is GEEN terugslag ten opzichte van de peilingen. Voor onderbouwing zie mijn vorige posts.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Maar het probleem daarmee is dat het wilders-geluid WEL vrijwel puur racisme is.
Het draait alleen maar om moslims zus, moslims zo.
Anti-islam zijn is heel wat anders dan racistisch zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Maar het probleem daarmee is dat het wilders-geluid WEL vrijwel puur racisme is.
Verder is het gewoon asociaal extreem rechts dom beleid, zoals afschaffen van minimum loon, ontslagbescherming, alles weg asfalteren etc.
Je weet wel van die zaken die de krediet crisis veroorzaakt hebben.
Ik vraag me echt af of de armere witte PWers nu echt denken dat hun stem de zg. "islamisering" zal stoppen, of dat er 1 buitenlander minder naar NL zal komen. Echt niet, dus.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De opkomst is flink aan het dalen, staat nu op 32.8%
zeg maar extreem laag. Wilders heeft geprofiteerd van de lage opkomst daar, misschien wel in het hele land.quote:In Rucphen, met ruim 18.000 kiesgerechtigden, werd het CDA tweede met 25,8 procent. Wel was de opkomst hier met 22 procent vrij laag.
Minimumloon schrappen is geen dom of asociaal idee, lees er zelf eens wat over, dan zou je weten waarom er al veel langer over wordt gepraat en het dus niet iets is van de PVV ineens. Zelfde met ontslagbescherming.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Verder is het gewoon asociaal extreem rechts dom beleid, zoals afschaffen van minimum loon, ontslagbescherming, alles weg asfalteren etc.
Ik vraag me echt af of de armere witte PWers nu echt denken dat hun stem de zg. "islamisering" zal stoppen, of dat er 1 buitenlander minder naar NL zal komen. Echt niet, dus.
Nu weer 36.4 inderdaad. En de SP is in Oss verslagen door de PVV...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:10 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat komt door die grote steden, die hebben slechte opkomsten. Rotterdam bijv. 29%, dat drukt het gemiddelde wel.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:05 schreef ASroma het volgende:
sittard niet naar wilders whahaha
Nee, ik denk dat ze 1 keer landelijk massaal op de PVV stemmen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:08 schreef BogardeRules het volgende:
Waarom zou Wilders profiteren van en lage opkomst en bijvoorbeeld de SP niet?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:11 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
[..]
zeg maar extreem laag. Wilders heeft geprofiteerd van de lage opkomst daar, misschien wel in het hele land.
De opkomst is schrikbarend laag. Toen Nederland in 2005 de Europese Grondwet verwierp met 38,5% voor en 61,5% tegen, was een veelgehoorde kreet: MASSAAL verworpen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:07 schreef Apogist het volgende:
Ik denk juist dat veel anti-eu mensen helemaal niet hebben gestemd vandaag. De pro-eu lui waren natuurlijk ook allemaal op de hoogte van de verkiezingen, en zijn veel meer bij europa betrokken.
bij de landelijke verkiezingen is het dus goed mogelijk dat het anti-europa volk luider van zich laat horen.
maar hopelijk zit ik er naast![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |