abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69726707
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou moderne moslims zijn niet eens voor hoofddoeken
Ja, en hoeveel van de moslims die naar Nederland emigreren zijn modern?
pi_69726709
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Jeejtje, er hebben bij mij in de stad al 27% van de kiezers op de PVV gestemd. Je moet wel in een hele andere cultuur dan ik zijn opgegroeid wil je dat doen.
De Nederlandse cultuur wellicht?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:31:46 #228
237207 Magere_Gein
Muahahahaha
pi_69726710
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:22 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

En jij denkt dat de regering nu goudeerlijk is?
Ik niet dus, ik vind dat de PVV best wat zetels mag hebben als goede tegenhanger niks mis mee nml
Nee, precies! Ordnung muss sein!
Er is leven na de lach.
pi_69726717
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:27 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Je bedoelt een godsdienst die vrouwen onderdrukt uitsluiten. Ook 'goedwillende' moslims doen hieraan mee, het is nou eenmaal hun geloof.

Edit: goedwillende is geen sarcasme, is gebrek aan een beter woord
Dat is dus gewoon onzin. Ook in de bijbel worden de vrouwen gewoon als minder gezien hoor. Maar de mensen die daarin geloven onderdrukken toch ook niet allemaal hun vrouw
pi_69726725
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon onzin. Ook in de bijbel worden de vrouwen gewoon als minder gezien hoor. Maar de mensen die daarin geloven onderdrukken toch ook niet allemaal hun vrouw
Ook met veel dingen van het Christendom ben ik het niet eens. Het is wel gewoon een feit dat Christenen hierin een stuk minder extremistisch zijn en daarom zal Wilders zich hier (nu) niet mee bezig houden.
pi_69726735
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:31 schreef Papabear het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur wellicht?
Niet mijn Nederlandse cultuur. Helaas misschien een Nederlandse cultuur, maar ik ben toch echt in een andere cultuur opgegroeid.
pi_69726740
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:31 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Er zijn moslima's met hoofddoek die 800 keer moderner zijn dan moslimas zonder hoofddoek.

En hoeveel moslims ken je uberhaupt? En met kennen bedoel ik echt kennen.
pi_69726751
Nu ga ik wel slapen.

Iedereen een fijne avond.

Ook zhe-devill.
pi_69726765
Weltrusten.
pi_69726767
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:34 schreef IHVK het volgende:
Nu ga ik wel slapen.

Ook zhe-devill.
Welterusten, laat de uitslag je niet wakker houden.
pi_69726784
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:27 schreef PirE het volgende:

[..]

I don't do drugs, dus daar zal ik niet mee zitten
[..]

Ik geloof niet en wat mij betreft verbieden ze de bijbel ook gewoon , I couldn't care less. Die boeken hebben voor ik weet niet hoeveel doden gezorgd, daar kan zelfs Stalin niet tegenop
[..]

Dat is wat minder
[..]

Zolang Geert niet zegt dat ik elke zondag verplicht naar de kerk moet vind ik het best.

3-1 voor Geert
Ja, laten we alle rechten waarvoor we gevochten hebben en mensen hun leven voor gegeven hebben zo makkelijk opgeven. Jij levert over een paar jaar ook zo je stemrecht in, met het argument 'ja, ik ging toch lang niet altijd stemmen'.
pi_69726797
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Niet mijn Nederlandse cultuur. Helaas misschien een Nederlandse cultuur, maar ik ben toch echt in een andere cultuur opgegroeid.
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Alleen moet jouw cultuur dan haast wel een cultuur zijn waar de gemiddelde Nederlander het niet (meer) mee eens is.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:38:03 #238
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_69726817
Als onze westerse cultuur daadwerkelijk superieur is zou dat zijn vanwege twee grote peilers:
1) Vrijheid van meningsuiting 2) Verbod op discriminatie. Deze twee zaken komen echter onherroepelijk met elkaar conflict. Wat je dan moet doen, is per geval kijken wat moreel de juiste keuze is omdat een algemene lijn nou eenmaal niet is uit te zetten. Dat is een moeilijkere weg dan een van die twee peilers onderuit schoffelen ten bate van de ander, maar je moet hem mijns inziens wel bewandelen omdat je met de andere optie je beschaving afbreekt.

Onze westerse democratie is nou eenmaal moeilijk en genuanceerd, maar juist daarom superieur aan staatssystemen waar alle politieke en maatschappelijke bewegingen enkel worden afgewogen aan de veronderstelde wil van een opperwezen. En daarom ben ik niet blij met de opkomst als een partij als de PVV.
pi_69726825
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is 27% van jouw gemeente het zat dat buschauffeurs, conducteurs et cetera elke dag riskeren op hun bek geslagen te worden. Ik zeg niet dat de PVV daar iets kan doen vanuit het Europees parlement, velen zullen uit protest PVV gestemd hebben.
pi_69726833
Geert is gewoon tof, anders had ie niet zoveel bodyguards gehad
pi_69726844
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:36 schreef Papabear het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Alleen moet jouw cultuur dan haast wel een cultuur zijn waar de gemiddelde Nederlander het niet (meer) mee eens is.
Pas op he, het zijn maar 4 of 5 van de 25 zetels, met een opkomst van 40%, dat is gelukkig nog lang geen meerderheid van Nederland. En wat ik ermee wilde zeggen was eigenlijk alleen maar dat we in Nederland zelf al enorme cultuurverschillen hebben, dus waarom zou dat in Europa ineens een probleem zijn?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:40:45 #242
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69726853
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Ook met veel dingen van het Christendom ben ik het niet eens. Het is wel gewoon een feit dat Christenen hierin een stuk minder extremistisch zijn en daarom zal Wilders zich hier (nu) niet mee bezig houden.
afgezien van dat Wilders zich daar nooit mee bezig zou houden(om zn evt joods/christelijke aanhang tevreden te houden) heeft het de christenen in nederland ong 300 jaar gekost om begrip te kweken tussen katholieken en protestanten. Ik vind niet dat het met moslims ook zou moeten duren, maar om daarom een geloofsschrift waar net zoveel verwerpelijke passages in staan als in ieder ander geloofsschrift dat je letterlijk neemt minachten werpt nou eenmaal weinig begrip op.
pi_69726854
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Pas op he, het zijn maar 4 of 5 van de 25 zetels, met een opkomst van 40%, dat is gelukkig nog lang geen meerderheid van Nederland. En wat ik ermee wilde zeggen was eigenlijk alleen maar dat we in Nederland zelf al enorme cultuurverschillen hebben, dus waarom zou dat in Europa ineens een probleem zijn?
Als jij bang bent dat er geen vooruitgang komt als elk land een vetorecht heeft, is het cultuurverschil binnen Europa dus wél een probleem.
pi_69726857
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:31 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

1 op de 300
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69726862
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar om daarom een geloofsschrift waar net zoveel verwerpelijke passages in staan als in ieder ander geloofsschrift dat je letterlijk neemt minachten werpt nou eenmaal weerstand op.
Dat begrijp ik volkomen.
pi_69726870
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:34 schreef IHVK het volgende:
Nu ga ik wel slapen.

Ook zhe-devill.
Zelfs ik m.a.w

Nou trusten en droom niet van geblondeerde ministers vannacht
bwhahahahahahhahahaa
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69726871
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:38 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is 27% van jouw gemeente het zat dat buschauffeurs, conducteurs et cetera elke dag riskeren op hun bek geslagen te worden. Ik zeg niet dat de PVV daar iets kan doen vanuit het Europees parlement, velen zullen uit protest PVV gestemd hebben.
Iedereen baalt daarvan. Maar ten eerste is het geweld in mijn stad de laaste jaren afgenomen. Dat kan je in cijfers van gemeente rapporten zien, maar die lezen PVV stemmers natuurlijk niet. Ten tweede gaat Wilders deze problemen niet oplossen maar alleen maar erger maken door te polariseren.
pi_69726890
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:38 schreef Cruoninga het volgende:
Als onze westerse cultuur daadwerkelijk superieur is zou dat zijn vanwege twee grote peilers:
1) Vrijheid van meningsuiting 2) Verbod op discriminatie. Deze twee zaken komen echter onherroepelijk met elkaar conflict. Wat je dan moet doen, is per geval kijken wat moreel de juiste keuze is omdat een algemene lijn nou eenmaal niet is uit te zetten. Dat is een moeilijkere weg dan een van die twee peilers onderuit schoffelen ten bate van de ander, maar je moet hem mijns inziens wel bewandelen omdat je met de andere optie je beschaving afbreekt.

Onze westerse democratie is nou eenmaal moeilijk en genuanceerd, maar juist daarom superieur aan staatssystemen waar alle politieke en maatschappelijke bewegingen enkel worden afgewogen aan de veronderstelde wil van een opperwezen. En daarom ben ik niet blij met de opkomst als een partij als de PVV.
Onze westerse cultuur is zeer zeker niet superieur. Dat zal ik nooit zeggen. Het verschilt in ieder geval teveel van sommige andere culturen die haaks staan tegenover de Nederlandse cultuur. En ik ben het als Nederlander meer dan zat, dat juist die haakse culturen zo worden beschermd.
Er is niets mis met een muliculturele samenleving, maar wij leveren veel teveel in.
pi_69726893
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:40 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Als jij bang bent dat er geen vooruitgang komt als elk land een vetorecht heeft, is het cultuurverschil binnen Europa dus wél een probleem.
Ja handig man landen als malta en luxemburg die al die 100en miljoenen burgers van andere landen vertellen wat niet mag
pi_69726894
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Iedereen baalt daarvan. Maar ten eerste is het geweld in mijn stad de laaste jaren afgenomen. Dat kan je in cijfers van gemeente rapporten zien, maar die lezen PVV stemmers natuurlijk niet. Ten tweede gaat Wilders deze problemen niet oplossen maar alleen maar erger maken door te polariseren.
Jij polariseert ook met 'maar die lezen PVV stemmers natuurlijk niet'. In welke stad woon je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')