Die ziet er iig uit alsof ie nog wel even meegaat.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:43 schreef sanger het volgende:
Iets boven je budget, maar wel een erg fijne auto die heel lekker rijdt![]()
[TK] Deawoo Nubira 2.0 16v CDX uit 1998
quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:50 schreef Nexie het volgende:
[..]
Die ziet er iig uit alsof ie nog wel even meegaat.
Wie zegt dat je waterpomp ook mee moet?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:07 schreef Chinless het volgende:
zn distributieriem moet elke 80.xxx vervangen worden dus rekenuit. Het is alleen duurder dan 200 euro (eerder 350, omdat je waterpomp etc ook mee moet).
Als het een motor is waarbij het lastig is om de waterpomp te vervangen, wordt deze vaak gelijktijdig met de distributieriem vervangen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Wie zegt dat je waterpomp ook mee moet?
Ik laat dat zelf vaak zat doen, meteen met sportieve nokkenassen e.d. heb je een blok dat weer zgan is en snellerquote:Op zondag 7 juni 2009 01:50 schreef Sjibble het volgende:
Die Golf in haarlem is crap, nieuwe apk, maar gereviseerd blok.
Dat is m'n punt dusquote:Op zondag 7 juni 2009 01:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het een motor is waarbij het lastig is om de waterpomp te vervangen, wordt deze vaak gelijktijdig met de distributieriem vervangen.
Overigens is een waterpomp zelf niet zo duur maar is het vooral het uurloon dat het duur maakt als je een half jaar na je distributieriem alsnog de waterpomp moet vervangen.
Bij m'n Volvo 740 is het niet veel werk, daarom heb ik hem destijds niet vervangen.
Overigens moest de waterpomp een jaar later alsnog omdat het lager eruit lag.
Omdat ik het zelf doe kosten de uren me sowieso niets
Een waterpomp voor m'n Volvo kost 42 euro incl.
Een paar tips:quote:Op maandag 8 juni 2009 19:02 schreef Sjibble het volgende:
We zijn 16 posts verder en ik heb nog steeds niks nuttigs?
Heb je zelf al gezocht op autotrack/autoscout24? Een beetje zelf zoeken kan natuurlijk geen kwaadquote:Op maandag 8 juni 2009 19:02 schreef Sjibble het volgende:
We zijn 16 posts verder en ik heb nog steeds niks nuttigs?
TS is een huilliequote:Op maandag 8 juni 2009 19:02 schreef Sjibble het volgende:
We zijn 16 posts verder en ik heb nog steeds niks nuttigs?
Ja, ik zoek me rotquote:Op maandag 8 juni 2009 21:07 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Heb je zelf al gezocht op autotrack/autoscout24? Een beetje zelf zoeken kan natuurlijk geen kwaad
Daarom kun je die mensen bellen om een afspraak te maken voor proefrit en een kijk onder motorkap!quote:Op maandag 8 juni 2009 21:53 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ja, ik zoek me rotKan alleen niet ruiken of de auto die ik zie technisch lang meegaat, om maar een voorbeeld te noemen.
En waarom is deze degelijker als een Golf 3?quote:Op woensdag 10 juni 2009 07:58 schreef rival het volgende:
[TK] BMW 325 Automaat 1987
Iets duurder, maar een stuk degelijker dan een golf 3
Die Golf gaat NEVER NOOIT NIET 1 op 20 rijden. In je dromen, heel misschien!quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:06 schreef Sjibble het volgende:
Ik ga denk voor die golf 3
Uitgerekend:
Wegenbelasting: 28
Verzekering: 40
Benzine: Als we van 1,5 euro per liter uitgaan: 30km school x3=90 || 20km stage x2 = 40 || 20km werk x2 = 40
= 90 + 40+ 40 = 170 km per week x 4 = 400 + 280 = 680km per maand
Hij rijdt tussen de 1 op 10, en 1 op 20 (stad en snelweg).
1 op 10 = 68 liter x 1,5 = 68 + 34 = 102 euro
1 op 15 = 51 liter x 1,5 = 51 + 25,5 = 76,5 euro
1 op 20 = 34 liter x 1,5 = 34 + 17 = 51
1/10 = 170
1/15 = 144,5
1/20 = 119
Geblaat en geraaskal
Weet ik et, ga ik morgen zienquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:21 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Die Golf gaat NEVER NOOIT NIET 1 op 20 rijden. In je dromen, heel misschien!
Ik denk dat je realistischer bent als je gaat voor een verbruik van 1 op 15 op zn zuinigst...
Wanneer heeft je Golf zijn laatste grote beurd gehad? En wanneer is de distrubutie snaar+rollers+spanners+waterpomp vervangen? Hoe is het met de rubbers?
dus dat, de vragen die hij stelt zijn een stuk belangrijker dan je beseftquote:
zo'n noob ben ik nou weer niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:57 schreef rival het volgende:
[..]
dus dat, de vragen die hij stelt zijn een stuk belangrijker dan je beseft
Bij de bmw is bijna alles vervangen, vandaar dat ik zeg degelijker
Gast, een BMW staat toch wel bekend om zijn betrouwbaarheid. Ik ken mensen met oude BMW's en oude Golfjes. De BMW's hebben naast regulier onderhoud nooit problemen. Die stomme Golfjes daarintegen, elke keer weer wat, maar dat komt doordat die dingen amper onderhouden zijn. En als er eenmaal een achterstand is in het onderhoud, dan loop je dat niet zo makkelijk meer in, kan het wel ingelopen worden maar kost dan erg veel geld.quote:
Dat is appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:58 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Gast, een BMW staat toch wel bekend om zijn betrouwbaarheid. Ik ken mensen met oude BMW's en oude Golfjes. De BMW's hebben naast regulier onderhoud nooit problemen. Die stomme Golfjes daarintegen, elke keer weer wat, maar dat komt doordat die dingen amper onderhouden zijn. En als er eenmaal een achterstand is in het onderhoud, dan loop je dat niet zo makkelijk meer in, kan het wel ingelopen worden maar kost dan erg veel geld.
Dus het gaat een lichte benzinebak worden met een blokje onder de 1.4 liter. Ford Fiesta 1.1 CLX (ofzo?) rijdt wel lekkerquote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:57 schreef Mikkie het volgende:
Jij bent wel echt koning in jezelf rijk rekenen. Er zijn ook zat diesels die 1:12 lopen en benzines die 1:15 lopen, waar ligt dan je omslagpunt?
Het is bekend dat het omslagpunt bij diesel lager ligt bij tweedehands dan bij nieuw, maar bij 6k per jaar, dat lijkt me wel erg weinig. Bovendien een mooi overweging: diesels maken vaak veel km's. Als jij een diesel koopt met een vraagprijs onder de 1.500 euro, dan heb je óf een exemplaar met enorm veel km's, of een afgeragd ding met een teruggedraaide teller. In beide gevallen ben je waarschijnlijk flink aan de beurt voor onderhoud. Ik ben benieuwd of je dat red met 50 euro per maand. En de kans dat je een diesel onder 1.500 euro vindt met een eerlijke tellerstand beneden de twee ton die bijna geen onderhoud nodig heeft, is net zo groot als de kans dat Suger Lee Hooper morgenochtend een BMI van 20 heeft.
Stap even van t idee "golf" af.... 2 rijdt niet beter dan n 3.. Vaak zijn t of afgeragde bakken of zijn ze gewoon verrot/op...quote:Op maandag 15 juni 2009 01:23 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dus het gaat een lichte benzinebak worden met een blokje onder de 1.4 liter. Ford Fiesta 1.1 CLX (ofzo?) rijdt wel lekkerZijn top mag wel wat hoger (dus ook vermogen) zodat ie niet zo hard draait als ik 120 rij (3,5K rpm in zn 5
).
Golf 3 ben ik op uitgekeken.. het rijdt gewoon niet lekker, die fiesta is dan stukken beter. Stuurbekrachtiging merk ik niks vanJa ff trekken aan het stuur kan ik wel.
Golf 2 dan, soortgelijke bak aan de Fiesta, en van binnen is ie ook niet verkeerd :p
Interieur moet gewoon relaxt zijn
Want mijn idee is dat ze wel zuiniger zijn, maar meer slijtage hebben als een 1.8 blok dat minder toeren hoeft te draaien. En het is toch net even lekker om goed op te trekken tussen 110 en 130, mocht ik in willen halen.quote:Op maandag 15 juni 2009 03:02 schreef Dartanion het volgende:
Is een Mitsu Colt CA0 1.3 GLi dan niks voor je? Lekker zuinig, niet lelijk van binnen (al zeg ik het zelf)En die dingen rijden ook nog eens heeeeeeerlijk. Maar je houdt altijd dat je redelijk wat toeren rijdt bij 120 met een auto met een relatief klein blokje
Dat soort bakkies bedoel ik. Mazda 121 bedoel je?quote:Op maandag 15 juni 2009 10:07 schreef Koepert het volgende:
[..]
Stap even van t idee "golf" af.... 2 rijdt niet beter dan n 3.. Vaak zijn t of afgeragde bakken of zijn ze gewoon verrot/op...
Fiesta/121 (zelfde model)
Colt idd
Starlet
Polo
etc
etc
Zal er over denkenquote:Op maandag 15 juni 2009 12:04 schreef Mikkie het volgende:
Als je echt geïnteresseerd bent is aan de vraagprijs nog wel te knutselen. Ik heb inmiddels ook gemerkt dat die wellicht wat hoog is en dat ik moet inschikken, dus ik sta open voor onderhandelingen.
Pics? Woonplaats?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:44 schreef Reza-impreza het volgende:
Je magmijn golf3 kopen voor 1250 eurie 1.4
Grapje , mijn golfje gaat in September lekker naar zijn laatste rustplaats voor 1K.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:24 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Zal er over denken
[..]
Pics? Woonplaats?
Voordat jij überhaupt nog verder nadenkt over auto's en het kopen ervan, raad ik je aan om je in te lezen in bepaalde dingen. Een Alfa is een auto waar veel geld in gaat zitten qua onderhoud, dit neemt alleen maar toe bij LPG. Een Seat uit de periode waar uit jij hem gaat kopen hoeft niet betrouwbaarder te zijn dan een "franse" auto.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:43 schreef Sjibble het volgende:
Mijn ouders zijn het er absoluut niet mee eens dat ik een Franse auto koop.
Ze hebben liever dat ik iets haal in de trant van Volkswagen, of een Seat.
Ik heb nog gerust een maandje om te zoeken, en te sparen. Haast heeft het zeker niet.
Wel wil ik ivm nieuwe stage in de toekomst toch echt zeker een bak hebben. Het is niet praktisch om meer als een uur naar je stage te reizen.
Ik spaar zo lang door tot ik iets lekkers vindtIk zie wel eens Alfa Romeo's met een LPG tank, voor onder de 2000 euro. Nou weet ik niet hoe het met de belasting zit, maar ik wil best op een halve euro per liter rijden als het zelfs beter is als de benzineprijs. Dan koop ik zelfs een auto van 2000
. Ik kan altijd van mijn ouders lenen.
Maargoed, ik zit bijv niet te wachten op een 1000cc clio, want die zijn niet vooruit te branden op de snelweg. 1400cc is genoeg.
Tsja, benzine of diesel, dat is ook nog eens een probleem. Want in de toekomst ga ik ook wel meer als 800km afleggen. Voor mijn eindstage zit ik misschien 30km verderop. Dat is 300 in de week..
Alles heeft zijn voor- en nadelenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:43 schreef Sjibble het volgende:
Mijn ouders zijn het er absoluut niet mee eens dat ik een Franse auto koop.
Ze hebben liever dat ik iets haal in de trant van Volkswagen, of een Seat.
Ik heb nog gerust een maandje om te zoeken, en te sparen. Haast heeft het zeker niet.
Wel wil ik ivm nieuwe stage in de toekomst toch echt zeker een bak hebben. Het is niet praktisch om meer als een uur naar je stage te reizen.
Ik spaar zo lang door tot ik iets lekkers vindtIk zie wel eens Alfa Romeo's met een LPG tank, voor onder de 2000 euro. Nou weet ik niet hoe het met de belasting zit, maar ik wil best op een halve euro per liter rijden als het zelfs beter is als de benzineprijs. Dan koop ik zelfs een auto van 2000
. Ik kan altijd van mijn ouders lenen.
Maargoed, ik zit bijv niet te wachten op een 1000cc clio, want die zijn niet vooruit te branden op de snelweg. 1400cc is genoeg.
Tsja, benzine of diesel, dat is ook nog eens een probleem. Want in de toekomst ga ik ook wel meer als 800km afleggen. Voor mijn eindstage zit ik misschien 30km verderop. Dat is 300 in de week..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |