Te koop:
Nissan Almera 1.4 Pulsar![]()
Bouwjaar: 05-1997
KM-stand: ± 197.000 (wordt mee gereden)
Brandstof: benzine
Transmissie: 5v, handgeschakeld
Carrosserie: 3-deurs hatchback
Kenteken: opvraagbaar via PM ivm privacy
APK: tot juni 2011
Opties:- Airbag bestuurder
- Airco
- Bumpers in carrosseriekleur
- Centrale vergrendeling
- Elektrische ramen voor
- Elektrische spiegels
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lichtmetalen velgen
- Middenarmsteun voor (aftermarket)
- Stuurbekrachtiging
Aandachtspunten:- De speaker rechtsvoor is niet meer 100%, na het heel hard in de file (onderweg naar EK in Bern even sfeer maken) afspelen van het meest bekende "Oooooooh Dennis Bergkamp twee éééééééééén"-Jack van Gelder-fragment ter wereld, is de sound niet meer wat het geweest is . Vervangen is er nog niet van gekomen.
- Het rechter portierslot is kapot. Een half jaar terug is er ingebroken en zijn beide slotjes eruit gebikt. Geen lakschade. Slot linksvoor is vervangen, maar aangezien ik het rechterslot nooit gebruik heb ik dat laten zitten. Centrale vergrendeling werkt nog probleemloos!
- De airco werkt nog wel, maar niet meer zo optimaal als 13 jaar terug toen 'ie nieuw was.
Onderhoud:- Maart 2008: nieuwe ruitenwisserstang (bekend Nissankwaaltje);
- Juni 2008: Beurt + APK, probleemloos;
- Zomer 2008: onder garantie de airco gerepareerd en opnieuw afgevuld;
- Zomer 2008: twee nieuwe banden voor;
- Maart 2009: nieuwe uitlaat (zowel midden- als einddemper) ivm slijtage.
- Mei 2009: grote beurt, remblokken vervangen
- Mei 2010: grote beurt (factuur aanwezig)
- Juli 2010: dynamo + rollen vervangen (factuur aanwezig)
Van het overige onderhoud zijn helaas geen bonnen aanwezig: dit ivm creatieve kostenberekeningen . Onderhoudsboekjes van nul tot aankoop door mij (dus tot juni '07) zijn in te zien.
Opmerkingen:Deze advertentie is bedoeld om te kijken wat mijn auto nog op kan leveren en of dat interessant genoeg is om 'm te verkopen en iets anders terug te kopen.
Ik heb de auto nu drie jaar in bezit en heb er veel plezier van. Waarom doe ik 'm dan weg? Omdat ik graag iets anders wil . Iets met meer vermogen en net wat meer comfort (qua lengte zit ik tegen de twee meter, ik wil iets met een tikje meer beenruimte). Het beestje is nu dertien jaar oud en is helaas op parkeerplaatsen van supermarkten niet helemaal gespeend gebleven van deuren en bumpers van andere automobilisten. Lichte gebruikerssporen zijn dus zichtbaar. Dit ook dankzij de vorige eigenaar, die op elke hoek wat krasjes op de bumper heeft achtergelaten (parkeren is moeilijk blijkbaar ). Alle krassen zijn echter oppervlakkig en zijn niet doorgedrongen tot in de lak.
In de drie jaar dat ik de auto heb heeft 'ie me nog nooit laten staan. Ongeacht de buitentemperatuur is het starten, lopen en gaan. Op diverse buitenlandtripjes urenlang achtereen 150 - 160 op de teller gehad en geen centje pijn.
De vaste lasten zijn zo'n 70 euro per maand (33 MRB, 35 verzekering WA+).
Het verbruik varieert, ik hou zelf wel van doorrijden als de motor warm is en haal gemiddeld 1:13 gecombineerd. 1:15 of meer is echter ook prima haalbaar weet ik uit eigen ervaring. De motor verbruikt nagenoeg geen olie, tussen de beurten door heb ik in 60.000km één keer een litertje bijgevuld, anderhalf jaar terug.
De radio op de foto is in principe niet inbegrepen, maar bij bijbetaling kan ik 'm laten zitten (JVC KD-G631, 2,5 jaar oud).
Vraagprijs: ¤ 1.500Foto's:![]()
![]()
![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Dubbeldrank op 30-07-2010 13:57:35 ]