als ze je naam niet kent bij een ONS heb je misschien wel geluk!quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:25 schreef _LotT het volgende:
op dit moment zeker abortus,
van een one-night stand of van in een relatie zou geen verschil maken
ik ben een zequote:Op donderdag 4 juni 2009 15:28 schreef Synthesist het volgende:
[..]
als ze je naam niet kent bij een ONS heb je misschien wel geluk!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:25 schreef _LotT het volgende:
op dit moment zeker abortus,
van een one-night stand of in een relatie zou geen verschil maken
Hmmwah. Ik heb toch redelijk wat kinderen geboren zien worden in situaties waarin je denkt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:48 schreef Thy... het volgende:
Ik zou het (in eerste instantie) niet leuk vinden. Echter heb ik een baan met modaal inkomen en is mn vriendin bijna afgestudeerd, dus we kunnen een kind wel een toekomst geven.
Ik ben niet tegen abortus, maar ik vind het een noodoplossing voor als je het kind echt geen toekomst kan geven. Het moet geen makkelijke uitweg worden omdat een foutje je toekomstplannen in de war brengen.
Ben trouwens 24 en m'n vriendin 23.
Simpele zielquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:31 schreef PinkCake het volgende:
Mijn vriend is bijna 26, dus die wil al wel kinderen. Ik moet nog minimaal 2 jaar naar school. Maar als ik nu zwanger was zou ik gewoon een paar jaar niet naar school gaan en later een deeltijd HBO doen. Mijn vriend verdient nu genoeg om hem, mij en eventueel kind te onderhouden. Dus ik zou geen abortus laten plegen. Als ik geen relatie had of een vriend die ook studeerde zou ik wel abortus overwegen.
Toen ik het er voor de grap met mijn 'schoonmoeder' over had was ze heeeel enthousiast. Dus mocht ik een oppas nodig hebben als ik ooit kinderen heb: dan is er in elk geval een hele leuke oma.
Wat zijn we weer lekker zelfstandig...quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:31 schreef PinkCake het volgende:
Mijn vriend is bijna 26, dus die wil al wel kinderen. Ik moet nog minimaal 2 jaar naar school. Maar als ik nu zwanger was zou ik gewoon een paar jaar niet naar school gaan en later een deeltijd HBO doen. Mijn vriend verdient nu genoeg om hem, mij en eventueel kind te onderhouden. Dus ik zou geen abortus laten plegen. Als ik geen relatie had of een vriend die ook studeerde zou ik wel abortus overwegen.
Want je persoonlijke situatie mee laten tellen bij de beslissing abortus of houden is not done?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:29 schreef BrokenBond het volgende:
[..]
Wat zijn we weer lekker zelfstandig...
Jouw ex aan een van jouw vrienden?quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Run for the freaking hills!!!!
Toevallig afgelopen weekend meegemaakt dat een ex aan een van mijn beste vrienden vertelde dat ze dacht dat ze zwanger was...................... Ik kon er wel om lachen, hij niet zo. Ja karma 's a bitch![]()
Ik zou er op dit moment nog niet aan moeten denken om een kind te hebben. Ik zou toch wel even aan het rekenen gaan en veel praten met d'r. Ik ben niet per definitie voor of tegen het plegen van abortus.
Hahaha nee, foutje van mijn kant. Er had moeten staan "zijn ex". Ze deed dat op een feestjequote:
Wat heeft zelfstandigheid er mee te maken? Een kind maak je en verzorg je toch met z'n tweetjes? (Van dit laatste maken veel mensen tegenwoordig een zooitje dus dat gaat ook niet altijd meer op. Maar wat mij betreft verzorg je in principe je een kind met z'n tweëen.)quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:29 schreef BrokenBond het volgende:
[..]
Wat zijn we weer lekker zelfstandig...
nou ja, op het moment dat ik aan kinderen zou beginnen, zou ik wel willen dat elke ouder opzich in z'n eentje het kind zou kunnen verzorgen mocht er iets in de relatie mis gaan, of mocht er iets gebeuren waardoor een van beide ouders niet meer kan werken (ongeval met handicap of dood tot gevolg).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:55 schreef NoktetMort het volgende:
[..]
Wat heeft zelfstandigheid er mee te maken? Een kind maak je en verzorg je toch met z'n tweetjes? (Van dit laatste maken veel mensen tegenwoordig een zooitje dus dat gaat ook niet altijd meer op. Maar wat mij betreft verzorg je in principe je een kind met z'n tweëen.)
En sowieso, je zit in een relatie met iemand, dan deel je toch dit soort dingen? Dan hoef je toch niet zelfstandig te zijn? Mijn vriendin heeft het ook niet zo breed en ik werk en heb het atm wel voor over om haar eten te betalen, etc. etc.
Ik werk nu tijdelijk fulltime. Ik heb een flexibele baan waarbij je ook zwangerschapverlof etc. op kan nemen en mag kiezen of je parttime of fulltime werkt. Dan las ik natuurlijk geen pauze in in mijn opleiding, maar start gewoon later een nieuwe in deeltijd. Als het kind naar de basisschool gaat ofzo. Dan zou de situatie als volgt worden:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik bedoel dat ik vind dat je niet financieel afhankelijk van je vriend moet zijn op het moment dat je de zorg van een kind op je neemt..
Hoezo? We willen dan wel geen kinderen, echter zijn wij beiden van mening dat mocht het zover komen door een ongelukje oid, we er liefdevol voor zullen zorgen. We zijn beiden normaal stabiele volwassenen ( ja echt waar) met fatsoenlijke opleidingen en ditto salaris, dus er staat in principe ons niks in de weg om een kind op te voeden, mocht dit ons onverhoopt overkomen. We zijn beiden dus ook van mening dat abortus een no-go is in onze specifieke situatie, aangezien er geen praktische belemmeringen zijn, en of er medische zijn is pas te bezien als het zover ooit komt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt geen kinderwens? maar als je zwanger wordt laat je het niet weghalen en zul je er liefdevol voor zorgen?
ik snap dat niet....
helaas is het wel zo dat je in deze materialistische en economisch georienteerde samenleving dan nog wel meer de kans hebt om dingen die mis gaan op te vangenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:17 schreef appelsap het volgende:
Je kan de situatie zo goed voor elkaar hebben, maar er kan altijd wat mis gaan.
Helaas kennen de statistieken over de betrouwbaarheid van de pil en condooms geen verschil in opleiding, je zal maar nét eentje van die 1% zijn..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:19 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Allereerst ben ik ervan overtuigd dat dit mij niet zal overkomen (ik ben geen tokkie).
knip
Bij goed gebruik is de pil 99,5 tot 99,9 % betrouwbaar. Maar in de praktijk wordt per jaar ongeveer 3% van de vrouwen die de pil slikt toch zwanger. Dit ligt niet aan de pil maar door de vrouwen die fouten maken bij het gebruiken ervan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Helaas kennen de statistieken over de betrouwbaarheid van de pil en condooms geen verschil in opleiding, je zal maar nét eentje van die 1% zijn..
Ik meende 99%, naja, je snapt wel wat ik bedoel, toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:12 schreef saaw het volgende:
[..]
Bij goed gebruik is de pil 99,5 tot 99,9 % betrouwbaar. Maar in de praktijk wordt per jaar ongeveer 3% van de vrouwen die de pil slikt toch zwanger. Dit ligt niet aan de pil maar door de vrouwen die fouten maken bij het gebruiken ervan.
Het verschil tussen 0,5 a 0,1 % en 1% is vrij fors in dit geval.
ok, dan wordt het een paar jaar zonder seksquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Helaas kennen de statistieken over de betrouwbaarheid van de pil en condooms geen verschil in opleiding, je zal maar nét eentje van die 1% zijn..
denk niet dat dat bij iedereen zo hoeft te zijn. Lijkt me heel erg persoonlijk hoe je daarmee om gaat en ook het hoe en waarom.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:15 schreef fraggie1975 het volgende:
Heb zelf geen kinderwens , maar mocht het gebeuren
zal ik het met liefde verzorgen (er vanuit gaande dat mijn vriendin van dat moment het natuurlijk ook wil)
Btw, abortus raad ik iedereen af , niet vanwege overtuiging , maar vanwege geestelijke gezondheid v/d vrouw.
mijn ex vriendin heeft een abortus gehad (een relatie voor mij btw)
10 jaar later zat het haar nog dwars, dus...
offtopicquote:Op zondag 7 juni 2009 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
dat het haar dwars zat, zegt niet dat er geen mensen zijn die wel vrede met hun besluit kunnen hebben
Tja, dat kind zou me nog wel wat langer dan 10 jaar dwars zitten hoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:15 schreef fraggie1975 het volgende:
Heb zelf geen kinderwens , maar mocht het gebeuren
zal ik het met liefde verzorgen (er vanuit gaande dat mijn vriendin van dat moment het natuurlijk ook wil)
Btw, abortus raad ik iedereen af , niet vanwege overtuiging , maar vanwege geestelijke gezondheid v/d vrouw.
mijn ex vriendin heeft een abortus gehad (een relatie voor mij btw)
10 jaar later zat het haar nog dwars, dus...
huh? en 'jij' niet omdat je hem zonder condoom in je liet komen??quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:16 schreef the_witch het volgende:
"Dus stel dat jij/je partner/je scharrel zwanger blijkt te zijn. Wat doe je dan?"
Dan was jij HEEL dom geweest om geen condoom te gebruiken. KLAAR.
Jij mag dus niet meer klagen. Volgende keer iets meer volwassen doen.
QFTquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:26 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
huh? en 'jij' niet omdat je hem zonder condoom in je liet komen??
Wie zegt dat het komt doordat er geen condoom is gebruikt? Het kan ook gescheurd zijn oid.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:16 schreef the_witch het volgende:
"Dus stel dat jij/je partner/je scharrel zwanger blijkt te zijn. Wat doe je dan?"
Dan was jij HEEL dom geweest om geen condoom te gebruiken. KLAAR.
Jij mag dus niet meer klagen. Volgende keer iets meer volwassen doen.
Verklaar je nader? Je zou je zwangerschap verhullen voor je scharrel of .. ?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:37 schreef lichtekooi het volgende:
Ik heb pas net iemand ontmoed.
Ik zou het nu niet kunnen of willen, maar met mijn ex had ik in elk geval er over gepraat. Nu zou ik niks zeggen.
Ik heb nu nog niet eens seks gehadquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:38 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Je zou je zwangerschap verhullen voor je scharrel of .. ?
Tja, blijkbaar duik je dus in bed met mannen waar je nog weinig emotionele band mee hebt.. Maar goed, wat nu als je wél een emotionele band hebt.. Welke stem weegt zwaarder..?quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:03 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Ik heb nu nog niet eens seks gehad
Als ik pas met iemand ken, vindt ik niet dat ik hem daar mee hoef op te zadelen. Ik denk toch niet dat ik nu een baby zou willen, dus dan zou ik het weg laten halen. Ik wil dan niet dat hij zich zorgen maakt. Of ermee bemoeit.
Dat is wel zwart wit gezegd, maar ik vind het meer mijn probleem dan het zijne als onze band (nog)niet emotioneel is.
Ik zeg net dat ik GEEN seks met hem heb gehad. Maar jij had het over een scharrel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar duik je dus in bed met mannen waar je nog weinig emotionele band mee hebt.. Maar goed, wat nu als je wél een emotionele band hebt.. Welke stem weegt zwaarder..?
Tuurlijk, maar de vrouw kan ook de pil gebruiken od andere dingen gebruiken om ongewenste zwangerschap te voorkomen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wie zegt dat het komt doordat er geen condoom is gebruikt? Het kan ook gescheurd zijn oid.
waarom zeg je dan net zelf dat je heel dom bent geweest om geen condoom te gebruiken? Er is in ieder geval geen touw vast te knopen aan je opmerkingen..quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:51 schreef the_witch het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de vrouw kan ook de pil gebruiken od andere dingen gebruiken om ongewenste zwangerschap te voorkomen.
Ik denk niet dat ik een abortus over m'n hart zou kunnen krijgenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:52 schreef fruityloop het volgende:
Hoezo? We willen dan wel geen kinderen, echter zijn wij beiden van mening dat mocht het zover komen door een ongelukje oid, we er liefdevol voor zullen zorgen. We zijn beiden normaal stabiele volwassenen ( ja echt waar) met fatsoenlijke opleidingen en ditto salaris, dus er staat in principe ons niks in de weg om een kind op te voeden, mocht dit ons onverhoopt overkomen. We zijn beiden dus ook van mening dat abortus een no-go is in onze specifieke situatie, aangezien er geen praktische belemmeringen zijn, en of er medische zijn is pas te bezien als het zover ooit komt.
Waarom die 2 jaar bedenk tijd?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:19 schreef stbabylon het volgende:
Goed onderwerp. Ik ben nu bezig met 2 jaar bedenk tijd voor een vasectomie, dus over een tijdje speelt het niet meer, maar nu nog wel.
Ik wil echt totaal GEEN kinderen op de wereld (laten) zetten door mijn zaad. Als het wel fout gaat, dan, als het aan mij ligt, wordt er abortus gepleegd. En daar wringt de schoen. Je kunt als man nog zo hard een abortus eisen, de vrouw besluit. Als zij het kind wil houden, kun je daar helemaal niks aan doen (andersom geldt hetzelfde).
Geinig detail, ook al wil de man nog zo graag een abortus, als de vrouw dat niet wil en het kind baart, is de man wel iig financieel verantwoordelijk.
Nou goed, om dat soort situaties te voorkomen (en omdat de wereld vol genoeg is, zelfs zonder mijn kinderen), neem ik geen kinderen en wil ik een abortus laten uitvoeren als het fout gaat.
Nog zo'n 1,5 jaar, dan heb ik als het goed is geen levende zaadcellen meer
Niet helemaal waar. Alleen op het moment dat jij als man zijnde het kind erkend, kan de vrouw aanspraak maken op alimentatie, anders zal zij eerst voor het gerecht een verzoek tot vaderschapsactie (voor het 5de levensjaar van het kind) moeten indienen, waarbij een DNA-test wordt gedaan. Als dan blijkt dat je werkelijk de biologische vader bent wordt je in de MEESTE gevallen verplicht alimentatie te betalen.. Na deze periode zijn haar kansen dus hoe dan ook verkeken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:19 schreef stbabylon het volgende:
Geinig detail, ook al wil de man nog zo graag een abortus, als de vrouw dat niet wil en het kind baart, is de man wel iig financieel verantwoordelijk.
Waarom zou je dat willen als je nog geen kinderen hebt. Je kan toch ook gewoon anticonceptie gebruiken. Als je het mij vraagt ben je gewoon heel bang te worden genaaidquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:19 schreef stbabylon het volgende:
Goed onderwerp. Ik ben nu bezig met 2 jaar bedenk tijd voor een vasectomie, dus over een tijdje speelt het niet meer, maar nu nog wel.
Ik wil echt totaal GEEN kinderen op de wereld (laten) zetten door mijn zaad. Als het wel fout gaat, dan, als het aan mij ligt, wordt er abortus gepleegd. En daar wringt de schoen. Je kunt als man nog zo hard een abortus eisen, de vrouw besluit. Als zij het kind wil houden, kun je daar helemaal niks aan doen (andersom geldt hetzelfde).
Nou goed, om dat soort situaties te voorkomen (en omdat de wereld vol genoeg is, zelfs zonder mijn kinderen), neem ik geen kinderen en wil ik een abortus laten uitvoeren als het fout gaat.
Nog zo'n 1,5 jaar, dan heb ik als het goed is geen levende zaadcellen meer
Rillingen krijg ik van dat woord voor ongesteld.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:44 schreef Wazeggie het volgende:
[...]
euh wanneer had ik ongi moeten worden???
[...]
Dat is ook een andere situatie, ik had op dat moment al 2 kinderen, dus ik hoefde mijn leven er niet drastisch voor om te gooien. Maar voor mij persoonlijk zou abortus gewoon nooit een optie zijn, dus dan wordt t gewoon roeien met de riemen die je hebtquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:13 schreef Cat_Tank het volgende:
Ontopic: ik en m'n vriend moesten er zelf eens hard over nadenken toen ik flink over tijd was. Wat zouden we doen als de test een blije smile zou laten zien. Ik had eerst altijd gezegd dat de kans groot was dat ik voor abortus zou kiezen, maar op dat moment kon ik het niet over mijn hart verkrijgen die beslissing ook echt te nemen als het erop aan kwam. Ik vind ons beide te jong, we zijn financieel niet onafhankelijk, wonen niet samen en zijn beiden nog aan de studie. Ik was zielsgelukkig toen het loos alarm bleek. Want ik zou het echt niet weten. Nu neem ik nog meer voorzorgsmaatregelen dan voorheen, ik wil gewoon niet onverwacht met die keuze geconfronteerd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |