Wat heeft zelfstandigheid er mee te maken? Een kind maak je en verzorg je toch met z'n tweetjes? (Van dit laatste maken veel mensen tegenwoordig een zooitje dus dat gaat ook niet altijd meer op. Maar wat mij betreft verzorg je in principe je een kind met z'n tweëen.)quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:29 schreef BrokenBond het volgende:
[..]
Wat zijn we weer lekker zelfstandig...
nou ja, op het moment dat ik aan kinderen zou beginnen, zou ik wel willen dat elke ouder opzich in z'n eentje het kind zou kunnen verzorgen mocht er iets in de relatie mis gaan, of mocht er iets gebeuren waardoor een van beide ouders niet meer kan werken (ongeval met handicap of dood tot gevolg).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:55 schreef NoktetMort het volgende:
[..]
Wat heeft zelfstandigheid er mee te maken? Een kind maak je en verzorg je toch met z'n tweetjes? (Van dit laatste maken veel mensen tegenwoordig een zooitje dus dat gaat ook niet altijd meer op. Maar wat mij betreft verzorg je in principe je een kind met z'n tweëen.)
En sowieso, je zit in een relatie met iemand, dan deel je toch dit soort dingen? Dan hoef je toch niet zelfstandig te zijn? Mijn vriendin heeft het ook niet zo breed en ik werk en heb het atm wel voor over om haar eten te betalen, etc. etc.
Ik werk nu tijdelijk fulltime. Ik heb een flexibele baan waarbij je ook zwangerschapverlof etc. op kan nemen en mag kiezen of je parttime of fulltime werkt. Dan las ik natuurlijk geen pauze in in mijn opleiding, maar start gewoon later een nieuwe in deeltijd. Als het kind naar de basisschool gaat ofzo. Dan zou de situatie als volgt worden:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik bedoel dat ik vind dat je niet financieel afhankelijk van je vriend moet zijn op het moment dat je de zorg van een kind op je neemt..
Hoezo? We willen dan wel geen kinderen, echter zijn wij beiden van mening dat mocht het zover komen door een ongelukje oid, we er liefdevol voor zullen zorgen. We zijn beiden normaal stabiele volwassenen ( ja echt waar) met fatsoenlijke opleidingen en ditto salaris, dus er staat in principe ons niks in de weg om een kind op te voeden, mocht dit ons onverhoopt overkomen. We zijn beiden dus ook van mening dat abortus een no-go is in onze specifieke situatie, aangezien er geen praktische belemmeringen zijn, en of er medische zijn is pas te bezien als het zover ooit komt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt geen kinderwens? maar als je zwanger wordt laat je het niet weghalen en zul je er liefdevol voor zorgen?
ik snap dat niet....
helaas is het wel zo dat je in deze materialistische en economisch georienteerde samenleving dan nog wel meer de kans hebt om dingen die mis gaan op te vangenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:17 schreef appelsap het volgende:
Je kan de situatie zo goed voor elkaar hebben, maar er kan altijd wat mis gaan.
Helaas kennen de statistieken over de betrouwbaarheid van de pil en condooms geen verschil in opleiding, je zal maar nét eentje van die 1% zijn..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:19 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Allereerst ben ik ervan overtuigd dat dit mij niet zal overkomen (ik ben geen tokkie).
knip
Bij goed gebruik is de pil 99,5 tot 99,9 % betrouwbaar. Maar in de praktijk wordt per jaar ongeveer 3% van de vrouwen die de pil slikt toch zwanger. Dit ligt niet aan de pil maar door de vrouwen die fouten maken bij het gebruiken ervan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Helaas kennen de statistieken over de betrouwbaarheid van de pil en condooms geen verschil in opleiding, je zal maar nét eentje van die 1% zijn..
Ik meende 99%, naja, je snapt wel wat ik bedoel, toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:12 schreef saaw het volgende:
[..]
Bij goed gebruik is de pil 99,5 tot 99,9 % betrouwbaar. Maar in de praktijk wordt per jaar ongeveer 3% van de vrouwen die de pil slikt toch zwanger. Dit ligt niet aan de pil maar door de vrouwen die fouten maken bij het gebruiken ervan.
Het verschil tussen 0,5 a 0,1 % en 1% is vrij fors in dit geval.
ok, dan wordt het een paar jaar zonder seksquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Helaas kennen de statistieken over de betrouwbaarheid van de pil en condooms geen verschil in opleiding, je zal maar nét eentje van die 1% zijn..
denk niet dat dat bij iedereen zo hoeft te zijn. Lijkt me heel erg persoonlijk hoe je daarmee om gaat en ook het hoe en waarom.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:15 schreef fraggie1975 het volgende:
Heb zelf geen kinderwens , maar mocht het gebeuren
zal ik het met liefde verzorgen (er vanuit gaande dat mijn vriendin van dat moment het natuurlijk ook wil)
Btw, abortus raad ik iedereen af , niet vanwege overtuiging , maar vanwege geestelijke gezondheid v/d vrouw.
mijn ex vriendin heeft een abortus gehad (een relatie voor mij btw)
10 jaar later zat het haar nog dwars, dus...
offtopicquote:Op zondag 7 juni 2009 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
dat het haar dwars zat, zegt niet dat er geen mensen zijn die wel vrede met hun besluit kunnen hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |