Tja, dat kind zou me nog wel wat langer dan 10 jaar dwars zitten hoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:15 schreef fraggie1975 het volgende:
Heb zelf geen kinderwens , maar mocht het gebeuren
zal ik het met liefde verzorgen (er vanuit gaande dat mijn vriendin van dat moment het natuurlijk ook wil)
Btw, abortus raad ik iedereen af , niet vanwege overtuiging , maar vanwege geestelijke gezondheid v/d vrouw.
mijn ex vriendin heeft een abortus gehad (een relatie voor mij btw)
10 jaar later zat het haar nog dwars, dus...
huh? en 'jij' niet omdat je hem zonder condoom in je liet komen??quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:16 schreef the_witch het volgende:
"Dus stel dat jij/je partner/je scharrel zwanger blijkt te zijn. Wat doe je dan?"
Dan was jij HEEL dom geweest om geen condoom te gebruiken. KLAAR.
Jij mag dus niet meer klagen. Volgende keer iets meer volwassen doen.
QFTquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:26 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
huh? en 'jij' niet omdat je hem zonder condoom in je liet komen??
Wie zegt dat het komt doordat er geen condoom is gebruikt? Het kan ook gescheurd zijn oid.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:16 schreef the_witch het volgende:
"Dus stel dat jij/je partner/je scharrel zwanger blijkt te zijn. Wat doe je dan?"
Dan was jij HEEL dom geweest om geen condoom te gebruiken. KLAAR.
Jij mag dus niet meer klagen. Volgende keer iets meer volwassen doen.
Verklaar je nader? Je zou je zwangerschap verhullen voor je scharrel of .. ?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:37 schreef lichtekooi het volgende:
Ik heb pas net iemand ontmoed.
Ik zou het nu niet kunnen of willen, maar met mijn ex had ik in elk geval er over gepraat. Nu zou ik niks zeggen.
Ik heb nu nog niet eens seks gehadquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:38 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Je zou je zwangerschap verhullen voor je scharrel of .. ?
Tja, blijkbaar duik je dus in bed met mannen waar je nog weinig emotionele band mee hebt.. Maar goed, wat nu als je wél een emotionele band hebt.. Welke stem weegt zwaarder..?quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:03 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Ik heb nu nog niet eens seks gehad
Als ik pas met iemand ken, vindt ik niet dat ik hem daar mee hoef op te zadelen. Ik denk toch niet dat ik nu een baby zou willen, dus dan zou ik het weg laten halen. Ik wil dan niet dat hij zich zorgen maakt. Of ermee bemoeit.
Dat is wel zwart wit gezegd, maar ik vind het meer mijn probleem dan het zijne als onze band (nog)niet emotioneel is.
Ik zeg net dat ik GEEN seks met hem heb gehad. Maar jij had het over een scharrel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar duik je dus in bed met mannen waar je nog weinig emotionele band mee hebt.. Maar goed, wat nu als je wél een emotionele band hebt.. Welke stem weegt zwaarder..?
Tuurlijk, maar de vrouw kan ook de pil gebruiken od andere dingen gebruiken om ongewenste zwangerschap te voorkomen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wie zegt dat het komt doordat er geen condoom is gebruikt? Het kan ook gescheurd zijn oid.
waarom zeg je dan net zelf dat je heel dom bent geweest om geen condoom te gebruiken? Er is in ieder geval geen touw vast te knopen aan je opmerkingen..quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:51 schreef the_witch het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de vrouw kan ook de pil gebruiken od andere dingen gebruiken om ongewenste zwangerschap te voorkomen.
Ik denk niet dat ik een abortus over m'n hart zou kunnen krijgenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:52 schreef fruityloop het volgende:
Hoezo? We willen dan wel geen kinderen, echter zijn wij beiden van mening dat mocht het zover komen door een ongelukje oid, we er liefdevol voor zullen zorgen. We zijn beiden normaal stabiele volwassenen ( ja echt waar) met fatsoenlijke opleidingen en ditto salaris, dus er staat in principe ons niks in de weg om een kind op te voeden, mocht dit ons onverhoopt overkomen. We zijn beiden dus ook van mening dat abortus een no-go is in onze specifieke situatie, aangezien er geen praktische belemmeringen zijn, en of er medische zijn is pas te bezien als het zover ooit komt.
Waarom die 2 jaar bedenk tijd?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:19 schreef stbabylon het volgende:
Goed onderwerp. Ik ben nu bezig met 2 jaar bedenk tijd voor een vasectomie, dus over een tijdje speelt het niet meer, maar nu nog wel.
Ik wil echt totaal GEEN kinderen op de wereld (laten) zetten door mijn zaad. Als het wel fout gaat, dan, als het aan mij ligt, wordt er abortus gepleegd. En daar wringt de schoen. Je kunt als man nog zo hard een abortus eisen, de vrouw besluit. Als zij het kind wil houden, kun je daar helemaal niks aan doen (andersom geldt hetzelfde).
Geinig detail, ook al wil de man nog zo graag een abortus, als de vrouw dat niet wil en het kind baart, is de man wel iig financieel verantwoordelijk.
Nou goed, om dat soort situaties te voorkomen (en omdat de wereld vol genoeg is, zelfs zonder mijn kinderen), neem ik geen kinderen en wil ik een abortus laten uitvoeren als het fout gaat.
Nog zo'n 1,5 jaar, dan heb ik als het goed is geen levende zaadcellen meer
Niet helemaal waar. Alleen op het moment dat jij als man zijnde het kind erkend, kan de vrouw aanspraak maken op alimentatie, anders zal zij eerst voor het gerecht een verzoek tot vaderschapsactie (voor het 5de levensjaar van het kind) moeten indienen, waarbij een DNA-test wordt gedaan. Als dan blijkt dat je werkelijk de biologische vader bent wordt je in de MEESTE gevallen verplicht alimentatie te betalen.. Na deze periode zijn haar kansen dus hoe dan ook verkeken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:19 schreef stbabylon het volgende:
Geinig detail, ook al wil de man nog zo graag een abortus, als de vrouw dat niet wil en het kind baart, is de man wel iig financieel verantwoordelijk.
Waarom zou je dat willen als je nog geen kinderen hebt. Je kan toch ook gewoon anticonceptie gebruiken. Als je het mij vraagt ben je gewoon heel bang te worden genaaidquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:19 schreef stbabylon het volgende:
Goed onderwerp. Ik ben nu bezig met 2 jaar bedenk tijd voor een vasectomie, dus over een tijdje speelt het niet meer, maar nu nog wel.
Ik wil echt totaal GEEN kinderen op de wereld (laten) zetten door mijn zaad. Als het wel fout gaat, dan, als het aan mij ligt, wordt er abortus gepleegd. En daar wringt de schoen. Je kunt als man nog zo hard een abortus eisen, de vrouw besluit. Als zij het kind wil houden, kun je daar helemaal niks aan doen (andersom geldt hetzelfde).
Nou goed, om dat soort situaties te voorkomen (en omdat de wereld vol genoeg is, zelfs zonder mijn kinderen), neem ik geen kinderen en wil ik een abortus laten uitvoeren als het fout gaat.
Nog zo'n 1,5 jaar, dan heb ik als het goed is geen levende zaadcellen meer
Rillingen krijg ik van dat woord voor ongesteld.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:44 schreef Wazeggie het volgende:
[...]
euh wanneer had ik ongi moeten worden???
[...]
Dat is ook een andere situatie, ik had op dat moment al 2 kinderen, dus ik hoefde mijn leven er niet drastisch voor om te gooien. Maar voor mij persoonlijk zou abortus gewoon nooit een optie zijn, dus dan wordt t gewoon roeien met de riemen die je hebtquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:13 schreef Cat_Tank het volgende:
Ontopic: ik en m'n vriend moesten er zelf eens hard over nadenken toen ik flink over tijd was. Wat zouden we doen als de test een blije smile zou laten zien. Ik had eerst altijd gezegd dat de kans groot was dat ik voor abortus zou kiezen, maar op dat moment kon ik het niet over mijn hart verkrijgen die beslissing ook echt te nemen als het erop aan kwam. Ik vind ons beide te jong, we zijn financieel niet onafhankelijk, wonen niet samen en zijn beiden nog aan de studie. Ik was zielsgelukkig toen het loos alarm bleek. Want ik zou het echt niet weten. Nu neem ik nog meer voorzorgsmaatregelen dan voorheen, ik wil gewoon niet onverwacht met die keuze geconfronteerd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |