En datquote:Op donderdag 4 juni 2009 11:37 schreef MaGNeT het volgende:
Sinds gisteren weer een verse APK
Wel wat aan gesleuteld ivm remmen en schokdempers.
Verslag met foto's is weer te vinden op:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=532837#532837
Ik was voor de 2 complete veerpoten 75 euro kwijt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:45 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja. Schokdempers zijn natuurlijk niet heel duur, en hoeveel schijven denk je nog op te gaan maken gedurende het leven van deze 740? .
. . .quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik was voor de 2 complete veerpoten 75 euro kwijt.
En hoeveel remschijven? Tsja... Ik rij zo'n 25.000 - 30.000 per jaar en wil toch nog 20 jaar met deze auto toe kunnen. Dan is het niet zo gek om alle lagers te smeren en vooruit te kijken
[ afbeelding ]
Nee, jij moet in de eigenlijk-boeien-me-volvo's-geen-ruk-want-financieel-is-een-fucking-prius-veel-voordeliger-categorie. Neem een voorbeeld aan Magnet .quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:05 schreef bluebit het volgende:
uhm, met pijn in mijn hart, moet ik uit de lijst volvo rijders verwijderd worden.
(misschien een extra categorie: ex-volvorijders -en wellicht in de toekomst weer-)
Aangepast, klopt dat zo?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:05 schreef bluebit het volgende:
uhm, met pijn in mijn hart, moet ik uit de lijst volvo rijders verwijderd worden.
(misschien een extra categorie: ex-volvorijders -en wellicht in de toekomst weer-)
Mee eens. Vind dat blauw zelfs te uitbundig .quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vind het overigens erg jammer dat het logo zo groot op de grille staat tegenwoordig, ik vind oude stijl toch net iets mooier.
Je kan mijn foto pakken uit het vorige topic .quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
Misschien een idee om foto's aan te leveren en die er bij te zetten als klikbare thumbnail?
Stond ie op hetzelfde weggetje als de mijne voor die foto?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:47 schreef ErikN het volgende:
Sinds vandaag heb ik ook weer een auto. Een volvo 440. Hopen dat deze langer dan een half jaar meegaat en ik ben tevreden.
[ afbeelding ]
http://www.eriknijland.nl/volvo440/
500 euroquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:49 schreef r8ality het volgende:
Wat heb je ervoor betaald?
Hehe, lijkt er wel verdacht veel op. Net opgehaald in Amsterdam. Die foto's zijn iig niet daar in de buurt gemaakt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:52 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Stond ie op hetzelfde weggetje als de mijne voor die foto?
Prima prijs .quote:
Die van mij komt uit stompetoren of all placesquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:54 schreef ErikN het volgende:
[..]
500 euro
[..]
Hehe, lijkt er wel verdacht veel op. Net opgehaald in Amsterdam. Die foto's zijn iig niet daar in de buurt gemaakt.
Spoiler is origineel, met 3e remlicht erin..quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:31 schreef r8ality het volgende:
Whehe, is dat een originele spoilert? Dan zeg ik, omlaag met dat ding en BBS-en eronder .
Oeh, fabriekscruisecontrol . Werkt alles ook nog? .quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:22 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Spoiler is origineel, met 3e remlicht erin..
Dit geval heeft alle opties, behalve de elektrische bedienbare passagiersstoel..
Alleen de elektrisch verstelbare stoel is ontspoord op de achterste stand, dus binnenkort even losmaken.. Maar voor mijn lange benen moet hij toch op de achterste stand dus maakt opzich niet uit, maar wel leuker als je kunt schuiven natuurlijk..quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:23 schreef r8ality het volgende:
[..]
Oeh, fabriekscruisecontrol . Werkt alles ook nog? .
Checkquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:20 schreef Mr.Adams het volgende:
Ik graag erbij met C30, zie vorige topic voor de foto's
Vergeleken met de oude bakstenen is het natuurlijk een heel andere auto.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)ft-gespot#post-29375
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Binnenkort maar op hyundai overschakelen want de volvo's beginnen er nu koreaans uit te zien
De huidige C70 is verschrikkelijk mooi, deze overduidelijk niet.
http://link.marktplaats.nl/256432725quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:45 schreef Klonk het volgende:
Hoi lieve Volvo fans
Opgegroeid in Daf 66 en later Volvo 343 en 340 wil ik eigenlijk ook weer een leuk cheap ass ding hebben, iemand goeie tips voor betrouwbare (volvo handelaren) waar ik voor 500/600 euro een leuke 343/340 kan scoren of zijn dat alweer youngtimers aan het worden met bijbehorende prijzen..
Ziet er mooi uit!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:06 schreef Mikkie het volgende:
Mooie S40 op het oog: Klik hier.
Zit alleen te twijfelen over de km-stand (en de prijs die vrij laag is). 215k is op zich voor een Volvo niet schrikbarend veel, maar je moet 'm wel onderhouden en dat kan ik zelf niet, moet echt naar de garage daarvoor. Wat zijn jullie nou ongeveer per jaar kwijt aan onderhoud, en zijn dat zelfklusprijzen, of prijzen bij de universele garage of de dealer? Dit omdat ik er zo'n 20 à 30 per jaar mee wil gaan rijden, en vooral komend jaar moet het ding retebetrouwbaar zijn, aangezien ik zes dagen per week ervan afhankelijk ben voor werk en stage.
Ietsie groterquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Vandaag met een nog grotere Volvo gereden..
[ afbeelding ]
En toen toch maar besloten om mijn Volvo in te ruilen:
[ afbeelding ]
Is dat die mooie 360 die op Marktplaats stond? Kwijl!quote:Op zondag 7 juni 2009 21:34 schreef -Carioca- het volgende:
Je mag mij ook in het lijstje aanpassen. M'n 340 is verkocht en inmiddels naar de eeuwige autobahn volgens mij.
Maar, daar komt een 360 GL uit 1986 voor in de plaats 3-deurs, met B200K motor. Deze week nog de APK en distributie en dan vrijdag ophalen
www.volvo300club.nl Staan er genoeg op. Meld je even aan op het forum, daar staan meer interessante aanbiedingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:45 schreef Klonk het volgende:
Hoi lieve Volvo fans
Opgegroeid in Daf 66 en later Volvo 343 en 340 wil ik eigenlijk ook weer een leuk cheap ass ding hebben, iemand goeie tips voor betrouwbare (volvo handelaren) waar ik voor 500/600 euro een leuke 343/340 kan scoren of zijn dat alweer youngtimers aan het worden met bijbehorende prijzen..
Wat heb je te besteden?quote:Op zondag 7 juni 2009 22:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Vraagje, wat is voor een student met niet heel veel geld een betaalbare Volvo? En hoe krijg ik mijn ouders zover dat ik er één mag kopen?
Wat heb ik te besteden, qua aanschaf wil ik eigenlijk niet verder gaan dan 1000 euro.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat heb je te besteden?
En van welke leeftijd zoek je iets?
En welke maandelijkse lasten kan/wil je dragen?
Wil je eigenlijk wel een auto?quote:Op zondag 7 juni 2009 23:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat heb ik te besteden, qua aanschaf wil ik eigenlijk niet verder gaan dan 1000 euro.
Maandelijkse lasten natuurlijk echt zo laag mogelijk, dus mogelijk een belastingvrije Volvo. Maarja voor een goede betaal je natuurlijk wel meer in de aanschaf
Edit: Maar de aanschaf wil ik eigenlijk ook zo laag mogelijk .. Of kan ik misschien beter naar een Peugeot 205 kijken ofzo
Tuurlijk wil ik een auto . Ben wel bereid om zelf wat te doen aan onderhoud, maar dan moet ik dat nog wel leren . Ben wel gecharmeerd van de modellijn van de 340 en de 240 enzo, dus de vierkante hokken zijn prima . Alleen het liefst wel een handgeschakeldequote:Op zondag 7 juni 2009 23:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wil je eigenlijk wel een auto?
Ah ja, wat je ook koopt, de kans is groot dat je in het begin tegen een reparatie aanloopt.
Dus je kan dan:
- zelf proberen te sleutelen (al dan niet met hulp)
- naar de garage (kost geld)
Oude auto's zijn eenvoudiger in de techniek.
Zoek een auto waar er nog veel van rondrijden, daar zijn de onderdelen ook gebruikt goed van te vinden.
Belastingvrij zou je een Volvo 340 kunnen zoeken.
http://link.marktplaats.nl/252657253
Maar het is wel een model waar je van moet houden...
Wat vind je zelf mooi? Gestroomlijnd? Vierkant?
http://www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2230quote:Op zondag 7 juni 2009 23:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tuurlijk wil ik een auto . Ben wel bereid om zelf wat te doen aan onderhoud, maar dan moet ik dat nog wel leren . Ben wel gecharmeerd van de modellijn van de 340 en de 240 enzo, dus de vierkante hokken zijn prima . Alleen het liefst wel een handgeschakelde
Die gaat naar favorieten voor morgenquote:Op zondag 7 juni 2009 23:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
http://www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2230
Voila, mooie auto, belastingvrij, niet duur, eigenaar die goed onderhoud gepleegd heeft (bekende). Verwacht geen 100% mooie auto, wel een leuke, goede auto.
Kilometerbeperking, aan hoeveel zit ik dan maximaal. V3C ken ik ja . Heb al genoeg op dat forum rondgeneusd, veel informatie te vindenquote:Op maandag 8 juni 2009 17:41 schreef Barcaconia het volgende:
Verzekering: lijkt me niet veel meer dan 200 euro per jaar. Oldtimerverzekering met km-beperking kost haast niets. Je hebt geen wegenbelasting dus dat is geen last. Grootste kosten zit in regulier onderhoud en benzine. Mits correct afgesteld (vario die 100% werkt, carburateur met verse pakkingen etc.) rijdt hij 1:16, naar mate de afstelling gaarder wordt zakt dit naar 1:10 ongeveer. De verkoper kennende is dit behoorlijk goed op orde dus daar wordt hij zuinig van.
Mocht je écht geen automaat willen, heb je deze auto voor ¤100 en een middagje werk omgebouwd naar handbak, maar dat zou ik nooit doen. Vario rijdt heerlijk!)
Onderhoud kost niet veel, zolang je het bijhoudt.
Je ouders hebben niets te zeggen als je 18 bent Tenzij de auto op de oprit of in de garage moet staan natuurlijk Ik zou gewoon het verhaal eens uitleggen.
Meld je ook aan op de Volvo 300 club als je hem koopt Een gezellig forum.
Nouja, ik heb geen flauw idee hoeveel kilometers ik ga maken. Met een eigen auto heb je natuurlijk sneller de neiging om met de auto te gaan . Maar met maximaal 15k moet ik het wel redden neem ik aanquote:Op maandag 8 juni 2009 18:00 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zoek even wat foto's, er zijn genoeg foto's op V3C forum te vinden van de kofferbak.
De bank kan plat en er is trouwens kofferruimte genoeg.
Km.beperking is doorgaans 5.000km geloof ik, maar kan ook 10k, 20k etc zijn maar dan wordt je premie wel hoger. Aan de manier hoe jij je vraag stelde dacht ik dat je weinig km's ging maken.
Oh dat moet voldoende zijn . Hoedenplank er uit en de versterker kan gewoon rechtop in een hatchback.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:03 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een sedan. De breedte is hetzelfde, maar een hatchback is minder diep. Als je de bank platgooit of er uit pakt (wat gewoon een kliksysteem is, 1 minuut werk dus) is de ruimte nog dieper dan deze sedan.
Ze weten dat ik m niet echt nodig heb , meestal staat de Astra er wel. Die word toch amper gebruiktquote:Op maandag 8 juni 2009 23:10 schreef Barcaconia het volgende:
Meer overtuigingskracht... Leg ze uit dat je echt een auto nodig hebt en hun astra dan niet iedere keer weg is.
Ja vind ik ook, de vrijheid en het zelf kunnen prutsen enzo . En daarnaast gewoon Volvoquote:
Dat dus. Kan nu dan nog wel helemaal niks, op een luchtfiltertje en lampje verwisselen na dan. Maar ben wel bereid om het te leren, lijkt me juist super tof als je zelf wat aan je eigen auto kan doenquote:Op maandag 8 juni 2009 23:55 schreef Barcaconia het volgende:
Zelf kunnen prutsen is ongeveer ook de reden dat ik mijn 360 heb. Ik heb zo ontzettend veel geleerd van die simpele techniek. Ik kan de hele auto nu blind uit elkaar halen en weer in elkaar zetten zo'n beetje. Alles heb ik in mijn handen gehad en dat is gewoon leuk om te doen.
Zie mijn sleuteldagboek in m'n onderschriftquote:Op maandag 8 juni 2009 23:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat dus. Kan nu dan nog wel helemaal niks, op een luchtfiltertje en lampje verwisselen na dan. Maar ben wel bereid om het te leren, lijkt me juist super tof als je zelf wat aan je eigen auto kan doen
Daar maak ik me ook niet druk om . Het grootste punt zijn mijn oudersquote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zie mijn sleuteldagboek in m'n onderschrift
Ik kon in het begin ook niets en nu al iets meer
Zonde, was een leuke eerste auto geweest . Zo vind je ze niet gauw in ieder geval. Maar ik doel meer op informatie over hoe lang een echte leek daarmee bezig is enzo. Maarja eerst mijn ouders maar zover krijgen, wil niet echt lukkenquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:38 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kan je er alles over vertellen, maar dat lijkt me meer wat voor PM... De auto die ik meldde is inmiddels verkocht trouwens.
Ik weet het niet, maar zou voor mij ook nog een optie kunnen zijn. In estate vorm danquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:48 schreef Koploperkopper het volgende:
Weten jullie toevallig nog een leuke 240 (liefst een sedan, ~'85) te koop staan voor een prikkie? Er mag wel enig werk aan zitten, maar het liefst geen enorme roestplekken.
Fijne auto's .quote:Op zaterdag 13 juni 2009 07:51 schreef snoertje het volgende:
Zet mij maar bij de 240 in de OP, ga 'm straks ophalen
't is een 240 2.3 DL Estate uit '90. zal dit weekend ook wel fotos hier neerzetten.
Dat is wel weinig voor een auto van 15 jaar. Staat dat alleen op de teller of is er ook echt maar zo weinig mee gereden?quote:
Mooi ding hoor .quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:46 schreef Dennis121 het volgende:
Mag ik nu ook meepraten? Ik heb ook een Volvo gekocht!:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben nog hard bezig voor het rijbewijs! Maar gezien de druk hoger kwam omdat we een wagen voor onze autovakantie moest hebben, heb ik hem toch al gekocht.
Ook om met de mensen met wie ik op vakantie ga, te testen, om gezeur in de vakantie zelf zoveel mogelijk te voorkomen.
Dit moet mijn beginnersauto worden, zodra ik na de vakantie mijn bewijs (hopelijk snel!) ga halen
Specs:
ABS, afdekscherm bagageruimte, airbag bestuurder, airbag passagier, airconditioning, stoelverwarming voorstoelen, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, centrale vergrendeling afst. bediend, cruise control , deelbare achterbank, elektrische buitenspiegels, elektrische ramen voor + achter, hoofdsteunen achter, houtinleg, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), lederen stuurwiel, lendesteun, middenarmsteun, mistlampen voor, radio voorbereiding, ruitenwisser achter, stuurbekrachtiging, velours bekleding
Klopt, die plaat wil ik nog gaan vervangen, maar heeft even geen prioriteit.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi ding hoor .
Wel jammer van al die butsen in de kentekenplaat... kennelijk konden de eigenaar of z'n buurtbewoners niet zo goed parkeren...
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? En wat de tellerstand is?
De prijs staat gewoon op Internet hoor, ik ben benieuwd hoeveel je er nog af hebt gekregen . En voor een auto met die opties is het niet duur .quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:04 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Klopt, die plaat wil ik nog gaan vervangen, maar heeft even geen prioriteit.
Ik denk de bestuurder zelf... lichte schade ook aan de zijkant bij de achterlichten...
De teller staat op 151.110km
De prijs durf ik niet te noemen, ik heb nu namelijk een goed gevoel
Ik heb veel georienteerd en bedrijven afgeweest.... erg vervelend is dat deze modellen niet aan te slepen zijn overal... ze worden achter elkaar verkocht.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De prijs staat gewoon op Internet hoor, ik ben benieuwd hoeveel je er nog af hebt gekregen . En voor een auto met die opties is het niet duur .
Als de tellerstand klopt is het niet verkeerd inderdaad. Blijft een flink bedrag voor een auto van 11 jaar oud, maar daar doe je helaas weinig aan tegenwoordig .quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:50 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ik heb veel georienteerd en bedrijven afgeweest.... erg vervelend is dat deze modellen niet aan te slepen zijn overal... ze worden achter elkaar verkocht.
Dus veel speling hebben ze allemaal niet, omdat ze toch wel verkocht worden.
Ik heb hem afgemaakt op 3100 euro met een nieuwe APK en garantie.
(Overigens ook de garantie dat wat er eventueel bij die APK naar boven komt, dit zonder meerprijs vergoed wordt).
Maar goed, daar staar ik me maar niet blind op
De prijs leek me correct... als ik deze vergelijk overal.
Absoluut mee eens.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als de tellerstand klopt is het niet verkeerd inderdaad. Blijft een flink bedrag voor een auto van 11 jaar oud, maar daar doe je helaas weinig aan tegenwoordig .
Helemaal waar, zit zelf ook naar een S40 of V40 van rond 1999 - 2001 te kijken (de Phase II is wel écht mooier, maar ja, ook duurder hè...). Probleem is alleen dat ik m'n vorige auto wel eerst verkocht moet krijgen, anders houdt het feest snel op...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:54 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Absoluut mee eens.
Maarja, blijf dit wel een beetje een auto vinden met enige klasse, dit model is ondanks zn leeftijd wat minder gedateerd vind ik.
Klopt ja... voor mij nu niet op te brengen (heb het op t moment ook niet voor over).quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Helemaal waar, zit zelf ook naar een S40 of V40 van rond 1999 - 2001 te kijken (de Phase II is wel écht mooier, maar ja, ook duurder hè...). Probleem is alleen dat ik m'n vorige auto wel eerst verkocht moet krijgen, anders houdt het feest snel op...
Ik rij nu een Nissan Almera uit '97. Op zich een prima auto met de opties erop die ik nodig heb, retebetrouwbaar, maar ik wil graag iets met een tikje meer comfort (ik ben tegen de twee meter) en iets meer auto, zeg maar. Het ding is te jong voor de slooppremie en ook zéker wel meer waard, maar er zijn gewoon amper belangstellenden .quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:13 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Klopt ja... voor mij nu niet op te brengen (heb het op t moment ook niet voor over).
Daarbij wordt dit mn eerste auto.... heb zelfs mn rijbewijs nog niet.... prima begin zo
Maar goed, wel lastig als je eerst met je oude auto zit ja...
Wat rij je nu?
Kun je hem niet inruilen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Helemaal waar, zit zelf ook naar een S40 of V40 van rond 1999 - 2001 te kijken (de Phase II is wel écht mooier, maar ja, ook duurder hè...). Probleem is alleen dat ik m'n vorige auto wel eerst verkocht moet krijgen, anders houdt het feest snel op...
Oh, net na mn editquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik rij nu een Nissan Almera uit '97. Op zich een prima auto met de opties erop die ik nodig heb, retebetrouwbaar, maar ik wil graag iets met een tikje meer comfort (ik ben tegen de twee meter) en iets meer auto, zeg maar. Het ding is te jong voor de slooppremie en ook zéker wel meer waard, maar er zijn gewoon amper belangstellenden .
Heb al twee leuke V40's gezien, beiden particulier . Bij de dealer ben ik vaak wat huiverig voor teruggedraaide tellers. En een hoop exemplaren met dik twee ton. Op zich geen ramp (daar is de prijs meestal ook naar), maar ik ben komend jaar zes dagen per week afhankelijk van m'n auto, dus ik heb eigenlijk geen tijd om onderhoud te laten doen. Ik moet dus een auto hebben die in principe nog 20 à 30k mee gaat, zonder gezeik. Dan wil je liever een exemplaar met weinig op de teller, en die zijn er niet heel veel en zijn bovendien aardig aan de prijs. Bij een particulier heb ik vaak het idee, als ze de auto al een paar jaar in bezit hebben, dat je meer kans hebt op een eerlijke auto. Probleem is wel dat je ook daar weer achterstallig onderhoud kan hebben...quote:
Mja, ik vind het ook een retesaai ding, maar voor een student is een auto met airco, elektrische ramen/spiegels en CV niet verkeerd hè . Dat is een beetje het probleem. Ik wil ook wel iets met meer schwung, waarmee je net wat meer auto rijdt en het kneut-stadium verlaat, maar ja, dat heeft z'n prijs. En ik weet niet of ik die op dit moment kan en wil betalen .quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:20 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Oh, net na mn edit
Ja de rede dat ik niet voor dergelijke auto's ben gegaan, is dat ik ze botweg te saai vind
Ik weet dat die merken goed zijn, maar vind ze standaard ofzo.... gevoel wat ik niet goed kan uitleggen.
Heb meer feeling bij dergelijke auto's als deze Volvo...
Maar dat is wel balen dat er weinig belangstelling voor is... zeker als je EIGENLIJK toch wel wat anders wilt Ondanks het niet direct nodig is...
Nee dat is als student zijnde zeker niet verkeerdquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heb al twee leuke V40's gezien, beiden particulier . Bij de dealer ben ik vaak wat huiverig voor teruggedraaide tellers. En een hoop exemplaren met dik twee ton. Op zich geen ramp (daar is de prijs meestal ook naar), maar ik ben komend jaar zes dagen per week afhankelijk van m'n auto, dus ik heb eigenlijk geen tijd om onderhoud te laten doen. Ik moet dus een auto hebben die in principe nog 20 à 30k mee gaat, zonder gezeik. Dan wil je liever een exemplaar met weinig op de teller, en die zijn er niet heel veel en zijn bovendien aardig aan de prijs. Bij een particulier heb ik vaak het idee, als ze de auto al een paar jaar in bezit hebben, dat je meer kans hebt op een eerlijke auto. Probleem is wel dat je ook daar weer achterstallig onderhoud kan hebben...
[..]
Mja, ik vind het ook een retesaai ding, maar voor een student is een auto met airco, elektrische ramen/spiegels en CV niet verkeerd hè . Dat is een beetje het probleem. Ik wil ook wel iets met meer schwung, waarmee je net wat meer auto rijdt en het kneut-stadium verlaat, maar ja, dat heeft z'n prijs. En ik weet niet of ik die op dit moment kan en wil betalen .
Wat is je budget ookalweer?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:18 schreef Mikkie het volgende:
Staat een leuke phase II op speurders. 260k gelopen, diesel, december 2002. 5k moet ie opbrengen en ziet er top uit! Ben alleen zo bang voor het onderhoud waar je tegenaan gaat lopen met die tellerstand...
Bovendien op de lange termijn niet echt rendabel, omdat ik na dit jaar toch minders km's ga rijden...
Om en nabij de 4k, waarvan zo'n 1,5k ingeruimd is voor de inruil van m'n oude auto. Dus ik wil iets van 2,5k bijleggen hooguit, er moet immers ook nog collegegeld betaald worden binnenkortquote:
De kentekenplaten inmiddels vervangen:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi ding hoor .
Wel jammer van al die butsen in de kentekenplaat... kennelijk konden de eigenaar of z'n buurtbewoners niet zo goed parkeren...
Het is ook maar goed ook he dat we niet allemaal het zelfde willen .quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:21 schreef Mikkie het volgende:
Dat had ik dan weer nooit gedaan. Het is weliswaar mooier, maar ze worden minder vuil. En hoe vuiler, hoe minder makkelijk afleesbaar als je geflitst bent
Heb je wel eens naar een W202 gekeken?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:21 schreef Mikkie het volgende:
Dat had ik dan weer nooit gedaan. Het is weliswaar mooier, maar ze worden minder vuil. En hoe vuiler, hoe minder makkelijk afleesbaar als je geflitst bent
Ik meestal ook niet, maar vooral als een auto in de winter ranzig wordt, zijn geperste kentekens op een gegeven moment moeilijker leesbaar dan de kentekens met opgelegde letters. Maar goed, jij bent volgens mij wel iemand die z'n auto meestal goed schoon houdt. Ik ben iemand die stof en vuil en een hele tijd op laat zitten omdat het me niet boeit (kan nu ook goed door de auto komen hoor, is niet mooi genoeg om vaak te poetsen ), alleen vogelpoep haal ik er direct af ivm zuur dat in de lak vreet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:26 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Het is ook maar goed ook he dat we niet allemaal het zelfde willen .
Sowieso heb ik een hekel aan vieze auto's, dus ook een geperste zou bij mij netjes blijven.
Overigens heb ik nooit moeite met geperste kentekens lezen op afstand?
Maar goed... als jij blijer wordt van geperste kentekens, prima
Waar blijven de interieurfoto's? En wat zijn de specs? Motorisering, bouwjaar, kmstand enzo? .quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:05 schreef CohibaCigars het volgende:
Ik heb een 850 Estate aangeschaft, voor een trip/reis/halfjaar naar Noorwegen, om er te komen en daar wat rond te kachelen, aanschouw het bakbeest!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het nadeel aan Benzen van die leeftijd vind ik echt het enorme kampersimago. Er rijden van die 40+'ers uit achterstandswijken in. Lang niet in allemaal, maar dat imago hebben ze wel, ondanks dat het vast prima auto's zijn. .quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:05 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar een W202 gekeken?
Ik heb nu 3 dagen en 950 kilometer een 220 CDI en ben echt verast gewoon!
quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:16 schreef Mikkie het volgende:
Waar blijven de interieurfoto's? En wat zijn de specs? Motorisering, bouwjaar, kmstand enzo? .
[..]
Eindelijk.....een mooie diesel hybride.quote:tenzij u wacht tot 2012. Dan heeft Volvo namelijk zijn via het stopcontact oplaadbare dieselhybride klaar. Als gemiddeld verbruik geeft men daarvoor 1,9 liter diesel per 100 kilometer op …
Pics? En wat gegevens mag altijdquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:15 schreef Dimitri_ het volgende:
Wie wil er een 740 kopen?
Ofja, niet zomaar een.. Mijn 740!
For now:quote:
Jammer dat het geen belasting vrije is . En wat is die plek op de voorbumper?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:39 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
For now:
http://link.marktplaats.nl/254748623
Echt een superauto
Als ik straks eindelijk weer eens wat geslapen heb typ ik wel even wat erbij en post ik wel wat extra foto's.. Maar ik ben nu echt te moe, haha..
Inderdaad jammer, is ook een van de redenen dat hij eruit gaat.. Heb nu een 960 en een 740 in de belasting en verzekering en dat is een dure hobby.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jammer dat het geen belasting vrije is . En wat is die plek op de voorbumper?
Wat zijn de verzekeringskosten ongeveer? Ik weet niets over jouw situatie (leeftijd/schadevrije jaren), maar dan heb ik toch een indicatiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:17 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Inderdaad jammer, is ook een van de redenen dat hij eruit gaat.. Heb nu een 960 en een 740 in de belasting en verzekering en dat is een dure hobby.
Het benzineverbruik van een 960 3.0 is sowieso om te huilen..
En die plek zat een sticker, is er nu vanaf en je ziet er eigenlijk niets meer van. Heeft een of andere onverlaat er ooit opgeplakt.
Nouja ik ben zelf maar 19, maar hij is verzekerd op mijn vaders naam dus niet echt relevant.. Mijn vader is 51 en heeft de maximale korting..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat zijn de verzekeringskosten ongeveer? Ik weet niets over jouw situatie (leeftijd/schadevrije jaren), maar dan heb ik toch een indicatie
Ben zelf ook 19, vader 57 en maximale korting. Maar ik weet niet of ik m op mijn vaders naam mag verzekeren van hem . Ze doen sowieso altijd moeilijk over een auto.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:51 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nouja ik ben zelf maar 19, maar hij is verzekerd op mijn vaders naam dus niet echt relevant.. Mijn vader is 51 en heeft de maximale korting..
Eventueel zou je voor een indicatie even op een willekeurige verzekeringsssite kunnen kijken.. Kenteken is SV-12-SL
Ja dan is het inderdaad wel lastig.. Het is jammer dat hij zo duur is in de belasting, en best wel veel verbruikt, het is namelijk een erg leuke beginnersauto.. Ruim genoeg om een heleboel vrienden comfortabel te vervoeren (Itt een Polo oid), hartstikke betrouwbaar en oerdegelijk (Dus niet dat ineens je halve auto uit elkaar ligt na het uitgaan) en je kunt er best een keer mee over de kop gaan. Verder is hij niet zo belachelijk duur dat je buikpijn hebt van een deukje ofzo..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben zelf ook 19, vader 57 en maximale korting. Maar ik weet niet of ik m op mijn vaders naam mag verzekeren van hem . Ze doen sowieso altijd moeilijk over een auto.
Tja, als ik een auto koop wil ik wel zoiets als dit . Hoef die kleine koekblikjes niet, onze Astra vind ik zelfs al aan de kleine kant . Mijn moeder doet nu al weer moeilijk toen ik er over begon . "Ja je hebt nu dan wel geld, maar straks als je weer naar school gaat niet meer omdat je dan minder kan werken enzo". Gezeurquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:03 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ja dan is het inderdaad wel lastig.. Het is jammer dat hij zo duur is in de belasting, en best wel veel verbruikt, het is namelijk een erg leuke beginnersauto.. Ruim genoeg om een heleboel vrienden comfortabel te vervoeren (Itt een Polo oid), hartstikke betrouwbaar en oerdegelijk (Dus niet dat ineens je halve auto uit elkaar ligt na het uitgaan) en je kunt er best een keer mee over de kop gaan. Verder is hij niet zo belachelijk duur dat je buikpijn hebt van een deukje ofzo..
Damn wat ben ik een slechte verkoper.
je moet minimaal een keer in je leven dat rijden wat je echt wilt. straks als je een baan hebt, kinderwens etcetera dan is het tijd om slimme keuzes te maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja, als ik een auto koop wil ik wel zoiets als dit . Hoef die kleine koekblikjes niet, onze Astra vind ik zelfs al aan de kleine kant . Mijn moeder doet nu al weer moeilijk toen ik er over begon . "Ja je hebt nu dan wel geld, maar straks als je weer naar school gaat niet meer omdat je dan minder kan werken enzo". Gezeur
Ach de auto die ik echt wil rijden is nog eens praktisch ook. 850Rquote:Op vrijdag 31 juli 2009 07:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
je moet minimaal een keer in je leven dat rijden wat je echt wilt. straks als je een baan hebt, kinderwens etcetera dan is het tijd om slimme keuzes te maken.
Je krijgt volgens mij ook een speciaal nummerplaat waar factory delivery opstaat.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:15 schreef Kreator het volgende:
Ik ga niet het hele topic doorlezen, maar iedereen dit gelezen?
http://www.volvocars-campagnes.nl/C30factorydelivery/
Vond het wel een leuke aanbieding, zeker dat je ook in de fabriek mag kijken enzo.
Vliegen, lekker eten, rondleiding, hotel. Allemaal gratiz. En dan ook nog lekker een stukje naar huis rijden in je nieuwe C30. Zou ik zeker wel doen als ik een nieuwe C30 zou willen....quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:18 schreef Pas259 het volgende:
Je krijgt volgens mij ook een speciaal nummerplaat waar factory delivery opstaat.
Leuke actie idd.
Ze hebben waarschijnlijk een flinke partij C30 staan die ze niet kwijt rakenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vliegen, lekker eten, rondleiding, hotel. Allemaal gratiz. En dan ook nog lekker een stukje naar huis rijden in je nieuwe C30. Zou ik zeker wel doen als ik een nieuwe C30 zou willen....
Het zal idd neit helemaal losstaan vd crisis. En op zich wel kansloos dat dat nu ineens wel kan hè, en dat ze dan nog steeds winst maken. .quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:37 schreef Sjoegerd het volgende:
Ze hebben waarschijnlijk een flinke partij C30 staan die ze niet kwijt raken
Heb je gelezen wat je er allemaal bij krijgt nu dan?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:42 schreef Pas259 het volgende:
Ze doen al langer aan factory delivery hoor.
Als ik last van geld had, kocht ik er vandaag nog 1quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:15 schreef Kreator het volgende:
Ik ga niet het hele topic doorlezen, maar iedereen dit gelezen?
http://www.volvocars-campagnes.nl/C30factorydelivery/
Vond het wel een leuke aanbieding, zeker dat je ook in de fabriek mag kijken enzo.
Dan mag ik er vast ook wel bij onder V40, 1.8, 152Kquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:48 schreef mistermaniac het volgende:
Voor de volgende OP: De 440 blijft, en er komt een 850 Sedan bij. 2.5 , 8 Klepjes, en 270K
Niks mis met een T5 of D5 anders nee . Alhoewel ik dan liever een S40 of V50 voor de deur zou zetten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:19 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Als ik last van geld had, kocht ik er vandaag nog 1
Doe mij die C30 maar hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niks mis met een T5 of D5 anders nee . Alhoewel ik dan liever een S40 of V50 voor de deur zou zetten.
http://www.trends.be/nl/e(...)rd-euro-verlies.htmlquote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het zal idd neit helemaal losstaan vd crisis. En op zich wel kansloos dat dat nu ineens wel kan hè, en dat ze dan nog steeds winst maken. .
Foto's?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:25 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Dan mag ik er vast ook wel bij onder V40, 1.8, 152K
Mooie kleur , vind de body kit alleen niet zoquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef _Led_ het volgende:
Oeh, sta ik niet bij de lijst van fanboys ?
S60 2.4 170pk, Premium audio, 213k.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind de bodykit wel mooi (met name het kontje), maar had 'm liever in een andere kleur gehadquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mooie kleur , vind de body kit alleen niet zo
Ik de kleur, jij de bodykit?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik vind de bodykit wel mooi (met name het kontje), maar had 'm liever in een andere kleur gehad
doe me een antraciet-grijze T5 of R, dan mag jij deze meenemenquote:
Tja, kan ik net zo goed zelf een rode 850R kopen denk ikquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:43 schreef _Led_ het volgende:
[..]
doe me een antraciet-grijze T5 of R, dan mag jij deze meenemen
Doe het dan goed en koop een gele.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja, kan ik net zo goed zelf een rode 850R kopen denk ik
Ik heb meer met de rode . Een donkergroene met beige leer is anders ookquote:Op zondag 2 augustus 2009 11:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Doe het dan goed en koop een gele.
[ afbeelding ]
Ik zal wel geen echte fan zijn, want ik vind die gele juist een van de lelijkste.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb meer met de rode . Een donkergroene met beige leer is anders ook
Och, ik ben zelf ook niet weg van de kleur hoor, ik neem het je niet kwalijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:10 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ik zal wel geen echte fan zijn, want ik vind die gele juist een van de lelijkste.
Ik vind vooral die kleur (en uitvoering) van die S60 van _Led_ helemaal t toppunt van lelijk zo'n beetje
Vind het wel een heel gaaf en sportief model.
Smaken verschillen, maar sommige dingen begrijp ik echt niet
Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens... want ik vind het nou niet echt een fleurige kleur... maar meer een beetje vies.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Och, ik ben zelf ook niet weg van de kleur hoor, ik neem het je niet kwalijk
Ik heb er wel anders naar leren kijken toen ik eens voor het stoplicht om me heen keek en letterlijk 18 zwarte en 16 zilvere auto's telde.
Dan denk je bij jezelf : "Och, ik vrolijk het straatbeeld tenminste nog een beetje op !"
Eindelijk iemand die het ook ziet Zwart en grijs is toch saai? Waarom niet een mooi kleurtje. Gelukkig beginnen veel mensen dat te snappen, je ziet steeds meer kleur de laatste tijd. In Duitsland is het nog erger dan hier trouwens...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Och, ik ben zelf ook niet weg van de kleur hoor, ik neem het je niet kwalijk
Ik heb er wel anders naar leren kijken toen ik eens voor het stoplicht om me heen keek en letterlijk 18 zwarte en 16 zilvere auto's telde.
Dan denk je bij jezelf : "Och, ik vrolijk het straatbeeld tenminste nog een beetje op !"
Er gaat niets boven een diep zwarte metallic lak... zeker niet op grotere luxe wagens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het ook ziet Zwart en grijs is toch saai? Waarom niet een mooi kleurtje. Gelukkig beginnen veel mensen dat te snappen, je ziet steeds meer kleur de laatste tijd. In Duitsland is het nog erger dan hier trouwens...
Zelfs op een zakenauto misstaat kleur niet. Fel is dan inderdaad een beetje not-done, maar waarom zwart of grijs als je ook donkerblauw of donkergroen oid kunt nemen. En dan natuurlijk niet tè donker maar gewoon sjiek.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:57 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Er gaat niets boven een diep zwarte metallic lak... zeker niet op grotere luxe wagens.
Ik heb juist een bloedhekel aan die zogenaamd hippe ' vlotte ' wagentjes met die ' hippe ' kleurtjes
Maar goed, ik ben ook maar van de zakenauto's
Donkerblauw is ook niets mis mee. Maar een mooie kleur zwart vind ik het gewoon het netste bij een zakelijke luxe wagen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:04 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zelfs op een zakenauto misstaat kleur niet. Fel is dan inderdaad een beetje not-done, maar waarom zwart of grijs als je ook donkerblauw of donkergroen oid kunt nemen. En dan natuurlijk niet tè donker maar gewoon sjiek.
Die vlotte hippe wagentjes brengen tenminste kleur in het wagenpark. Ik vind dat mooi om te zien.
Ik ookquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:32 schreef Dennis121 het volgende:
Donkerblauw is ook niets mis mee. Maar een mooie kleur zwart vind ik het gewoon het netste bij een zakelijke luxe wagen.
Meh, ik parkeer 'm gewoon bij de buren voor de deur en als ik erin zit zie ik 't nietquote:Dat geel van hierboven vind ik op zo'n manier lelijk dat het wel weer wat heeft... best leuk dat af en toe te zien... zou het alleen zelf niet hoeven hebben
het grootste nadeel van zwart is dat je vuil erop ziet liggen, iets wat donkerblauw minder heeft (tenzij iemand midden op het dak een ventje tekent). Op het eerste zicht zie je op mijn auto geen vuil liggen, tot je er even met je vinger over gaat. Dat heb je met zwart niet; als je daar iets van vuil op hebt zie je dat direct.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:32 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Donkerblauw is ook niets mis mee. Maar een mooie kleur zwart vind ik het gewoon het netste bij een zakelijke luxe wagen.
Patserquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef _Led_ het volgende:
Oeh, sta ik niet bij de lijst van fanboys ?
S60 2.4 170pk, Premium audio, 213k.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beige is ook wel mooi voor een zakenauto eigenlijk.quote:Donkerblauw is ook niets mis mee. Maar een mooie kleur zwart vind ik het gewoon het netste bij een zakelijke luxe wagen.
Donkergroen vind ik meestal toch minder
Ja ik vind het een prachtige bak, dat weet jequote:
Nee als ik ooit van auto wissel dan denk ik een oldtimer ofzo, weer eens iets heel andersquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ik vind het een prachtige bak, dat weet je
Ben zelf ook volvo liefhebber, 2 maal een 440 gehad (met bladveren) het rijdt zo relaxed.
Ruilen voor mn degelijke zwarte astra station, anderhalf jaar oud maar?
Dus een 440quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee als ik ooit van auto wissel dan denk ik een oldtimer ofzo, weer eens iets heel anders
Nou ik zat nog ouder te denkenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus een 440
Had er 1 met een choke.
Oh dammm 300 Pk!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef _Led_ het volgende:
Inderdaad, zoiets.
Hebben ze die ook met >= 200Pk ?
Edit:
Ja dus !
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=193707285&p_type_lijst=RL&o_id=3514248
[ afbeelding ]
Nou, zo te lezen en te zien heeft ie lang stilgestaan en moet er nog flink wat aan gebeuren,quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh dammm 300 Pk!
Wat een schoonheid!
Gisteren geabboneerd op youtube bij een kerel die een zillion dollars heeft en allerlei auto's koopt.. voor de heb.. die heeft al heeeel wat coole karretjes gespaard!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, zo te lezen en te zien heeft ie lang stilgestaan en moet er nog flink wat aan gebeuren,
maar bijzonder is ie wel zo als cabrio !
Ik wou dat ik een huis had met losse garage en brug ofzo... En de loterij won natuurlijk
Nee niet Jay, hoewel die ook veel moois heeft!!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:52 schreef _Led_ het volgende:
Niet toevallig Jay Leno ?
Wat die kerel allemaal aan auto's heeft is echt bizar...
Check z'n Blastolene Special, 1600pk aangedreven door de motor van een M47 Patton tank :
[ afbeelding ]
http://www.blastolene.com/jay_leno/index.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Blastolene_Special
Zit je op het volvo-forum? Daar kun je meer informatie krijgen dan hier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:42 schreef madco het volgende:
Hallo,
ik heb een vraag, ik zit hier met een v40 met kapotte turbo (lagers aan gort gereden)
Nou is mijn vraag wat jullie zouden doen? een vervanging turbo zoeken of zelf nieuwe lagers zoeken en plaatsen? handigheid is geen punt.
Het betreft type nummer:td04l-14t
part: 9443943
en het is voor een 1.9 t4
iemand misschien die weet waar ik onderdelen zou kunnen krijgen of desnoods een (goedkope?) 2e hands turbo?
ik zie op marktplaats dat er 2 opstaan, maar die zijn voor een 2.0L t4
met het type nummer td04l-12t , verder ziet hij er identiek uit. waar zit het verschil in bij deze turbo's en zou het met die 12t ook moeten lopen (en 200PK houden natuurlijk)
Je krijgt 500 euro korting (op Volvo accessoires) als je je C30 gewoon in Nederland op gaat halen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vliegen, lekker eten, rondleiding, hotel. Allemaal gratiz. En dan ook nog lekker een stukje naar huis rijden in je nieuwe C30. Zou ik zeker wel doen als ik een nieuwe C30 zou willen....
Zo'n weekendje is veel meer waard dan alleen 500 euro korting.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je krijgt 500 euro korting (op Volvo accessoires) als je je C30 gewoon in Nederland op gaat halen.
Lijkt mij persoonlijk ook, lijkt me echt een hele leuke ervaring alleen al.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:24 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Zo'n weekendje is veel meer waard dan alleen 500 euro korting.
Heb je het nieuwsbericht wel goed gelezen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:47 schreef r8ality het volgende:
Het is iig wel een Ford-Volvo . Zouden de remmen ook zo goed zijn? .
Second that!quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:46 schreef Pas259 het volgende:
Ik zou hem wel willen omruilen voor mijn Mercedes.
Ja? Und?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:49 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Heb je het nieuwsbericht wel goed gelezen?
accessoires en opties kan nog verschillend bekeken worden ook . Ik weet dat onze kia-dealer accesoires puur dakdragers, koffers, fietsrekken, wasproductjes... waren en dat alle zaken zoals een open dak een "optie" is. Als je dus enkel in de accessoires zou kunnen kiezen heb je er al helemaal niets aan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef Dimitri_ het volgende:
En wat heb je nou voor 500e aan accessoires? Een trekhaak ofzo?
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:25 schreef r8ality het volgende:
Ben er niet zo heel gecharmeerd van. Lijkt meer op een Amerikaan dan op een Volvo...
Toen ze het later met een andere Volvo op een testcircuit gingen uitproberen bleek dat het pas na 3x en flink mishandelen hetzelfde voordeed.quote:
Een optie bestel je af-fabriek, een accessoire wordt bij de dealer ingebouwd/bijgebouwd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
accessoires en opties kan nog verschillend bekeken worden ook . Ik weet dat onze kia-dealer accesoires puur dakdragers, koffers, fietsrekken, wasproductjes... waren en dat alle zaken zoals een open dak een "optie" is. Als je dus enkel in de accessoires zou kunnen kiezen heb je er al helemaal niets aan.
Trekhaak red je niet voor 500e verwacht ik. Was bij een Mercedes A-klasse al 1000 euro ofzo Trekhaak moet je nooit door de dealer eronder laten zetten Dan maar korting op je navigatie ofzo voor die 500 euro.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Lijkt mij persoonlijk ook, lijkt me echt een hele leuke ervaring alleen al.
En wat heb je nou voor 500e aan accessoires? Een trekhaak ofzo?
Ja duh, dat weet je zowiezo al als de politie "voorzorgsmaatregelen" gaat afkondigen . Maar toch is het typisch dat mijn 35 jaar oude full Svenska 144 het zelfs op de Ring uithoudt met remmen en een nieuwe geproduceerd onder Ford niet .quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:47 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Toen ze het later met een andere Volvo op een testcircuit gingen uitproberen bleek dat het pas na 3x en flink mishandelen hetzelfde voordeed.
Oftewel erg opgeblazen verhaal.
Ik hoop dat het in de toekomst verandert.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja duh, dat weet je zowiezo al als de politie "voorzorgsmaatregelen" gaat afkondigen . Maar toch is het typisch dat mijn 35 jaar oude full Svenska 144 het zelfs op de Ring uithoudt met remmen en een nieuwe geproduceerd onder Ford niet .
Dat is wel tof. Ik zag er vandaag nog één rijden. Attandeerde mijn vriendin erop die het afdeed met een schamele 'leuk' . Ik vind het echt toffe wagens, tegenwoordig voor een relatief lage prijs te krijgen. Maar let wel een beetje op de bijkomende kosten, ze zijn natuurlijk niet onverwoestbaar en je lokale benzinepomp zal ook blij zijn met je aankoopquote:Op zondag 6 september 2009 23:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Sprak ik vandaag mijn vader over Volvo's.. Vertelt ie doodleuk dat ie opzoek is naar een 850 T5-R.. Natuurlijk even een beetje gepusht, samen wat zitten marktplaatsen en misschien van de week maar eens een testritje doen, er staat een leuke vlagele station, full options, hier in de buurt..
Je koopt al een 850 voor weinig hoor. Denk je dat de variabele kosten je teveel gaan worden? Heb je al eens LPG overwogen?quote:Op maandag 7 september 2009 00:13 schreef Sjoegerd het volgende:
De 850 . Wil er ook één, maar nu nog niet haalbaar voor mij. Paar jaartjes dan moet het lukken
Hehe, er rijden anders ook zat mensen rond in Peugeotjes 106/205/306, Renault Clio's, Mercedessen uit begin jaren 90 etc. Zo'n kunst is het niet om een auto 10 jaar mee te laten gaan hoor Fijne auto overigens, die 440. Hij wel zijn mindere kanten, maar al met al een vrij goede auto.quote:Op maandag 7 september 2009 22:16 schreef Infinti het volgende:
Het blijft me verbazen dat er nog mensen rijden in een Volvo 440. Deze auto word al minstens 10 jaar niet meer geproduceerd toont wel weer aan wat voor kwaliteit Volvo levert .
Student . Dus dat word m nog niet . Weet dat je ze voor weinig al kan kopen, een nette T5 vind je al voor nog geen 5k. Alleen zijn het meestal de 2.5-10V of de 2.5-20V op G3 en niet de T5quote:Op maandag 7 september 2009 00:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je koopt al een 850 voor weinig hoor. Denk je dat de variabele kosten je teveel gaan worden? Heb je al eens LPG overwogen?
CY. Toffe kleur, maar niet iets voor mij . Geef mij maar brandweerwagenrood of donkergroek . Die velgen zijn trouwens welquote:Op maandag 7 september 2009 23:35 schreef Dimitri_ het volgende:
http://link.marktplaats.nl/273436651
Deze heeft ook erg veel potentie.. Wat een pornobak, maar weet niet of mijn vader het erg tof vind met de niet originele uitlaat, hij houdt toch meer van echte 'sleepers'..
Automaat .quote:Op maandag 7 september 2009 23:35 schreef Dimitri_ het volgende:
http://link.marktplaats.nl/273436651
Deze heeft ook erg veel potentie.. Wat een pornobak, maar weet niet of mijn vader het erg tof vind met de niet originele uitlaat, hij houdt toch meer van echte 'sleepers'..
Dat zijn toffe stickers, het Ferrari-logo met een eland .quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De originele uitlaat krijg je er bij volgens de advertentie, maar wat doet die sticker daar?
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/273436651/2
Automaat lijkt mij wel relaxedquote:Op dinsdag 8 september 2009 01:23 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Hij is ook niet voor mij, ik zou hem ook met handbak nemen maargoed..
Mocht ik ze in Zweden een keer tegenkomen neem ik ze wel mee . Maar volgens mij zijn die hier echt wel te krijgen ergens.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
die wil ook !
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:32 schreef r8ality het volgende:
Automaten zijn voor homo's en bedplassers .
Hier kun je ze bestellen. Allerlei soorten, als gewone sticker of voor aan de binnenkant van je raam en ook als magneet:quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:33 schreef r8ality het volgende:
[..]
Mocht ik ze in Zweden een keer tegenkomen neem ik ze wel mee . Maar volgens mij zijn die hier echt wel te krijgen ergens.
Ik ook niet, maakt je auto meteen een pauperbak. Zag gisteren nog een Mercedes rijden met zo'n plakaat achter op de bumper, verschrikkelijkquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:51 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik vind die stickers maar niks eigenlijk
Maar een Mercedes met een Volvo-sticker is natuurlijk ook geen porem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ook niet, maakt je auto meteen een pauperbak. Zag gisteren nog een Mercedes rijden met zo'n plakaat achter op de bumper, verschrikkelijk
Ik vind ze wel coolquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:51 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik vind die stickers maar niks eigenlijk
Ging om een andere duffe sticker. Stickers horen sowieso niet op een auto thuis vind ik.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar een Mercedes met een Volvo-sticker is natuurlijk ook geen porem.
heb je gelijk in, ik denk wel dat het in hoge mate door de gekozen kleur komt, tenminste, ik zie toch met grote regelmaat focussen in die kleur rondtuffen.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:45 schreef r8ality het volgende:
Ja, het begint een beetje op een Focus te lijken .
Hmmm. Ik vind die neus eigenlijk maar niks denk ik. Volgens mij moet ik er heel erg aan wennen. En aan de kont ook. .quote:Volvo heeft de nieuwe S60, die begin 2010 op de markt komt, ongecamoufleerd de weg opgestuurd in de VS. En dan is het kwestie van tijd dat de beelden op internet terecht komen.
Gelukkig houdt Volvo het fantastische lijnenspel van de conceptcar waarmee het merk begin dit jaar kwam grotendeels in stand. Uiteraard beschikt de productieversie van de nieuwe S60 over normale achterportieren. Het model dat gefotografeerd is beschikt over vierwielaandrijving, getuige het AWD-plaatje op de achterkant.
Volvo liet in de studie van de nieuwe S60 al laten zien dat het inzet op downsizen. Zo gaat de 1.6 GTDi, een viercilinder turbo met directe inspuiting die bij Ford EcoBoost heet, een rol van betekenis spelen. En Volvo komt ook met 2,0-liter met dergelijke techniek. De 2.0 GTDi met 200 pk debuteert in de XC60.
De vijfcilinder diesels zijn net vernieuwd en voldoen aan de Euro 5 emissie-eisen. Dus die kunnen we in 2010 ook verwachten in de nieuwe S60. Er staat zelfs een versie op stapel met een CO2-uitstoot van 119 gram per kilometer.
Op veiligheidsgebied is de nieuwe S60 helemaal up-to-date. Standaard beschikt de auto over City Safety, het systeem dat debuteerde op de XC60. Verder komt er Pedestrian Safety op, waarbij de auto zelf remt voor voetgangers.
Volvo wacht nog even tot de autoshow van Detroit, en dan krijgen we alle noviteiten van de S60. In het eerste kwartaal komt de auto op de markt. De S60 wordt in Gent gebouwd.
Ik denk dat ik eerder een Audi zal halen dan deze S60quote:Op donderdag 10 september 2009 17:24 schreef Mikkie het volgende:
De nieuwe S60 definitief:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Hmmm. Ik vind die neus eigenlijk maar niks denk ik. Volgens mij moet ik er heel erg aan wennen. En aan de kont ook. .
Inderdaad, dat hebben al die nieuwe Volvo modellenquote:Op woensdag 9 september 2009 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Die grille met dat grote logo
Echt tot en met de S60 stijl vond ik het mooie en stijlvolle auto's. Maar nu zijn de designers doorgeslagen, het Volvo karakter vind ik verdwijnenquote:Op donderdag 10 september 2009 18:50 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat hebben al die nieuwe Volvo modellen
Die goedkope plastic 'blokjes-grillen' vind het maar niks
Ben ik het helemaal mee eens.... ben nooit fan geweest van de blokjes... maar tot dusver kon ik daar nog wel mee leven... maar ze slaan nu helemaal door met die grote blokken in die grill...quote:Op donderdag 10 september 2009 18:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Echt tot en met de S60 stijl vond ik het mooie en stijlvolle auto's. Maar nu zijn de designers doorgeslagen, het Volvo karakter vind ik verdwijnen
De S80 en de V70 hebben nog wel de Volvo trekjes van hun voorgangers ja. Alleen de befaamde 5 cilinders beginnen te verdwijnen geloof ikquote:Op donderdag 10 september 2009 18:59 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens.... ben nooit fan geweest van de blokjes... maar tot dusver kon ik daar nog wel mee leven... maar ze slaan nu helemaal door met die grote blokken in die grill...
De nieuwe S80 vind ik nog wel supergaaf, maar die S60 is echt volstrekt doorgeslagen.
Ik vind de meeste vernieuwde Volvo modellen overigens minder geworden.
Erg jammer
Ik vind de blokjes wel wat hebben, maar ze moeten wel bij de stijl van de auto passen. Bij de nieuwe C30 en S60 vind ik het niet passen, al ligt dat meer aan de koplampen dan aan de blokjes. Bij de V40 Phase II is het dan weer wél mooi:quote:Op donderdag 10 september 2009 18:59 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens.... ben nooit fan geweest van de blokjes... maar tot dusver kon ik daar nog wel mee leven... maar ze slaan nu helemaal door met die grote blokken in die grill...
De nieuwe S80 vind ik nog wel supergaaf, maar die S60 is echt volstrekt doorgeslagen.
Ik vind de meeste vernieuwde Volvo modellen overigens minder geworden.
Erg jammer
Dat van die V40 is helemaal waar, vind ik een mooie bak om te zien . De C70 die hier ook ergens gepost is met de nieuwe koplampen vond ik er dan weer niet heel verkeerd uit zien.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind de blokjes wel wat hebben, maar ze moeten wel bij de stijl van de auto passen. Bij de nieuwe C30 en S60 vind ik het niet passen, al ligt dat meer aan de koplampen dan aan de blokjes. Bij de V40 Phase II is het dan weer wél mooi:
[ afbeelding ]
Vind de V40 ook een mooie bak om te zien, kan natuurlijk ook niet anders zeggen omdat ik er ook een voor de deur heb staan, maar ook daarin vind ik die plastic blokken gewoon een afbreuk op de auto.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat van die V40 is helemaal waar, vind ik een mooie bak om te zien . De C70 die hier ook ergens gepost is met de nieuwe koplampen vond ik er dan weer niet heel verkeerd uit zien.
V40 is the shitquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:54 schreef Mikkie het volgende:
[ afbeelding ]
Is ook wel een mooie kar hoor! Ipv een V40 waar ik al een tijdje over denk. Maar goed, eerst nog een jaartje sparen en dan maar eens zien wat het budget is .
Ik heb er (jammer genoeg) ook geen geld voor. En hoezo saai? Hooguit is het uiterlijk wat ingetogen, maar met de dikke 5 cilinder turbomotoren lijkt het mij niet bepaald saaiquote:Op donderdag 10 september 2009 22:58 schreef Pinkerton het volgende:
Ben wel een Volvo fanboy (de ouwe garde Volvo's) maar heb helaas geen geld voor een auto op het moment. Als ik geld heb ga ik denk ik toch heel erg hard twijfelen tussen een Amazone of een Amerikaan op gas. Iig leuk dat er toch zoveel liefhebbers zijn voor een merk dat door veel mensen als saai bestempeld wordt.
Er wordt veel naar uiterlijk gekeken, dan zijn het gedegen auto's. De meeste Volvorijders (de T4/T5 en R-liefhebbers daargelaten) zijn ook niet ultiem sportief. De vijfpitters hebben wel veel kracht, maar zijn ook geen scheurijzers. Volvo's staan bekend als wat 'belegen' auto's...quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb er (jammer genoeg) ook geen geld voor. En hoezo saai? Hooguit is het uiterlijk wat ingetogen, maar met de dikke 5 cilinder turbomotoren lijkt het mij niet bepaald saai
Ik houd juist van niet opvallende auto's. Vooral als ze dan een pittig torretje hebbenquote:Op vrijdag 11 september 2009 19:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Er wordt veel naar uiterlijk gekeken, dan zijn het gedegen auto's. De meeste Volvorijders (de T4/T5 en R-liefhebbers daargelaten) zijn ook niet ultiem sportief. De vijfpitters hebben wel veel kracht, maar zijn ook geen scheurijzers. Volvo's staan bekend als wat 'belegen' auto's...
Kan wezen, maar ik zit net in Carbase de specs van de S60 T5 te bekijken, da's toch ook mooi! Modelletje uit 2003 kost rond de 10 à 12k, 250pk. Niks mis mee .quote:
Nee an sich niet, ben alleen minder gecharmeerd van de achterkant van de S60 modellen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kan wezen, maar ik zit net in Carbase de specs van de S60 T5 te bekijken, da's toch ook mooi! Modelletje uit 2003 kost rond de 10 à 12k, 250pk. Niks mis mee .
Een Enzo behoort ook tot de zelfde doelgroep als Volvo wagens.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
C30, nieuw of oud, XC60, C70, 960 ... het maakt allemaal niks uit vergeleken met de Enzo waar ik vanmiddag/avond in Nijmegen bijna tegenop reed.
En ontopic: ik vind de vormgeving van de nieuwste Volvo's niet erg geslaagd. De V70 en V50 met die hoge dikke neuzen, De nieuwe C30 (de oude vind ik wel mooi), vind ik allemaal niet echt geweldig. Mijn favorieten zijn naast de 1800 vooral de oudere modellen en dan met name de 780, de 850, de 244 sedan met dikke bumpers.
Probeer maar eens een Ikea kast te vervoeren in je Enzo.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:29 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Een Enzo behoort ook tot de zelfde doelgroep als Volvo wagens.
Vette shitquote:Op zaterdag 12 september 2009 07:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Rijdend in Coehoornstraat/Prins Bernhardstraat richting Oranjesingel.
een ikea kast past overal in, dat zijn bouwpakketjesquote:Op zaterdag 12 september 2009 09:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Probeer maar eens een Ikea kast te vervoeren in je Enzo.
Ben je toch blij met een 740 Estate.
Volvo fanboy's deeltje 6.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:54 schreef Mikkie het volgende:
[ afbeelding ]
Is ook wel een mooie kar hoor! Ipv een V40 waar ik al een tijdje over denk. Maar goed, eerst nog een jaartje sparen en dan maar eens zien wat het budget is .
Valt echt wel tegen hoorquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
een ikea kast past overal in, dat zijn bouwpakketjes
Ik weet 't! Helaas hier een studentenbudget dat aardig inteert ivm een gebrek aan stufi maar wel alle lasten voor mezelf, dus ik hou het even bij m'n gare Almera . Een mooie Volvo komt er wel tegen de tijd dat de centen er voor zijnquote:Op zondag 13 september 2009 13:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Volvo fanboy's deeltje 6.
Had 'm idd liever in het zwart gehad maar je kan niet alles hebben
(Zo blijft er altijd wat om naar uit te kijken )
klopt, alleen met 150km per dag zoals ik wordt het wel een dure grap. Kunnen de snelle Volvo's eigenlijk goed op lpg rijden?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kan wezen, maar ik zit net in Carbase de specs van de S60 T5 te bekijken, da's toch ook mooi! Modelletje uit 2003 kost rond de 10 à 12k, 250pk. Niks mis mee .
Tegenwoordig met G3 moet dat niet zo'n punt zijn. De oude turbo's (240,740,940) schijnen wat moeilijker met gas om te kunnen gaan, veel last van backfires.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
klopt, alleen met 150km per dag zoals ik wordt het wel een dure grap. Kunnen de snelle Volvo's eigenlijk goed op lpg rijden?
Klopt, dan is een T5 wat te duur. Sowieso is een 2.4T of een 2.5T ook prima .quote:Op donderdag 17 september 2009 12:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
klopt, alleen met 150km per dag zoals ik wordt het wel een dure grap. Kunnen de snelle Volvo's eigenlijk goed op lpg rijden?
Dan wordt het wel interessant, mits er ook niet meer slijtage aan de turbo etc. optreed door de hetere verbranding. Ik ben wel gek op LPG, het gevoel van benzine (hogere toeren, vaak fellere reactie op het gas) maar een stuk voordeliger. En het vermogen gaat er tegenwoordig ook niet meer door omlaag (kan zelfs omhoog gaan). Maar zo'n D5 is ook wel lekker hoor...voor de veelrijders misschien net wat relaxter rijden.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
Tegenwoordig met G3 moet dat niet zo'n punt zijn. De oude turbo's (240,740,940) schijnen wat moeilijker met gas om te kunnen gaan, veel last van backfires.
Problemen met de G3? Mijn Vialle computer was kapot, waterschade. Grapje kostte me bijna 500 euroquote:Op donderdag 17 september 2009 21:55 schreef r8ality het volgende:
Ik moet morgen toch langs de gasboer, zal het even vragen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |