http://europakiest.nos.nl/nieuws/artikel/id/tcm:44-524832/quote:TV-debatten met 12 lijsttrekkers
Aan de vooravond van de Nederlandse stembusgang gaan twaalf Europese lijsttrekkers met elkaar in debat. Dat gebeurt in twee afzonderlijke tv-uitzendingen vanuit het Stadhuis in Den Haag, in aanwezigheid van publiek.
In het eerste lijsttrekkersdebat dat geleid wordt door Dominique van der Heyde, is het de beurt aan zes kleine(re) partijen. Het gaat om D66, ChristenUnie/SGP, Partij voor de Dieren, Libertas, Liberaal Democratische Partij en Solidara.
Lijsttrekkersdebat deel 1: 18.55-19.55 uur Nederland 2
De deelnemers aan het tweede lijsttrekkersdebat, geleid door Ferry Mingelen, zijn CDA, PvdA, VVD, PVV, SP en GroenLinks aan de beurt.
Lijsttrekkersdebat deel 2: 20.50-22.00 uur Nederland 2
In beide debatten komen in ieder geval twee belangrijke Europese thema's aan bod: Europa en de economische crisis en de macht van Europa versus de macht van de individuele lidstaten.
U kunt de twee tv-debatten vanavond ook volgen via de Live-pagina van NOS Europa Kiest en het digitale themakanaal Politiek 24.
Als u vragen heeft over de Europese verkiezingen, stel die dan via europakiest@nos.nl.
Vind ik ook, een objectieve staatsomroep behoort zo'n indeling te maken óf op basis van de huidige zetelverdeling in de Tweede Kamer óf op basis van de zetelverdeling in het Europees Parlement en dus niet dat zelf met de arbitraire natte duim beslissen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:14 schreef 0100 het volgende:
Raar dat D66 niet mee mag doen met de 'grotere partijen'. Ten eerste heeft de PVV geen zetel in het Europees Parlement. Daarnaast is Sophie één van de meest bekende Europarlementariërs in Nederland en heeft ze meer bereikt dan menig ander.
Deze keuze is niet volledig arbitrair. Ze zullen heus wel naar de huidige peilingen gekeken hebben en daarin is de PVV gewoon een zeer populaire partij.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vind ik ook, een objectieve staatsomroep behoort zo'n indeling te maken óf op basis van de huidige zetelverdeling in de Tweede Kamer óf op basis van de zetelverdeling in het Europees Parlement en dus niet dat zelf met de arbitraire natte duim beslissen.
het is toch ook een splinterpartijquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:14 schreef 0100 het volgende:
Raar dat D66 niet mee mag doen met de 'grotere partijen'. Ten eerste heeft de PVV geen zetel in het Europees Parlement. Daarnaast is Sophie één van de meest bekende Europarlementariërs in Nederland en heeft ze meer bereikt dan menig ander.
Is die gekloond van Marianne Thieme?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:15 schreef speknek het volgende:
Dat wijf van de Partij van de Dieren, argh, ik moet een extra trui aantrekken voor de tocht die uit haar hoofd komt.
Nee, Marianne Thieme zou ik overheen gaan.quote:
Ze kijkt in ieder geval dommig uit haar ogen.quote:
Het lelijke zusje zou kunnenquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee, Marianne Thieme zou ik overheen gaan.
Volgens mij had ze niet helemaal door wie ze voor zich had qua dingen bereikt hebbenquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Eline van den Broek begint weer eens (verrassend alweer) op de man te spelen.
Ik denk dat die vraag niet ter sprake zal komen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:22 schreef Monidique het volgende:
Neemt iemand het even op wanneer ze haar gaan vragen over het martelen van verdachten,?
Sophie wint dit debat met alle vingers in de neus, Natasja en Eline zouden nooit meer uitgenodigd mogen worden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:28 schreef speknek het volgende:
Het is ook wel duidelijk dat D66 de enige normale partij van het zooitje is, omdat Sophie op elke vraag tenminste gewoon een antwoord heeft..
Haha, true.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:31 schreef sneakypete het volgende:
Bij d66 zitten vaak goede debaters maar slappe standpunten.
Omgekeerd is het bij Eline.
Maar toch heb je faalhazen genoeg die op Natasja (quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:32 schreef Palmboom313 het volgende:
kan pvdd ook ergens praten dan over die dieren
Partij voor de Dieren over iets anders praten dan dieren?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:32 schreef Palmboom313 het volgende:
kan pvdd ook ergens praten dan over die dieren
Stoere praat van Eline, maar dat zal alleen maar tegen haar partij werken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:33 schreef Maloney het volgende:
Wat wil Eline er zelf gaan doen als het parlement toch geen macht heeft? Kan ze beter gelijk commissaris worden.
ik ga niet stemmenquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:34 schreef Steeven het volgende:
Wow, ik was van plan niet te gaan stemmen, maar de LibDem beginnen me toch te overtuigen om het te gaan doen.
Amen..quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:06 schreef speknek het volgende:
Godskolere wat een kneuzenkermis weer zeg.
Ik ook. Ik denk dat de website van LibDem mij toch ervan overtuigd heeft morgen D66 te stemmen,quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:30 schreef speknek het volgende:
Tuyll van LibDem vind ik trouwens ook wel aardig. Jammer genoeg, want ik zit al heel lang tussen D66 en LibDem te dubben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |