quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:32 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik mis de optie Blanko stemmen
dus ik kan hier niets aangeven
Nee, democratie is een grrot goed, maar ik vertrouw er niet op dat de PVV die in stand wil houden.quote:
Of dit topic was gelinkt op een Christelijke sitequote:Op woensdag 3 juni 2009 19:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat er iemand met de poll zit/zat te kloten. Toen ik eerst keek stond pvv bovenaan. Nu staat cu/sgp ineens flink bovenaan, terwijl er op de andere partijen nauwelijks verder gestemd is. Het zou wel enorm toeval zijn als er ineens een enorme stroom cu-stemmers tegelijk op dit topic zou zijn gestuit.
Natuurlijk is er gekloot met de poll.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:03 schreef Crazy Harry het volgende:
Of er wordt gekloot met de poll, of ik had het mis, en mensen beseffen wel hoe de europese verkiezingen in elkaar zitten...
Heb je net het debat gekeken met die gast van de SP ?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:03 schreef Qwea het volgende:
SP. Wilde pvv stemmen, maar er zijn cruciale punten in hun partijprogramma wat me absoluut niet aanstaat.
Bij SP idem, maar bij pvv is de afkeer ervan vele malen groter.
Dat laatste zal wel fake zijn. Ik vermoed eigenlijk ook dat er een verband bestaat tussen leeftijd en weerstand tegen een Europese superdictatuur, in de zin dat die bij jongeren groter is. Dat zou eigenlijk wel interessant zijn om dat na te kunnen kijkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:23 schreef Ada. het volgende:
http://www.nu.nl/verkiezi(...)nder-scholieren.html
Zou dit de populariteit van de PVV op FOK! kunnen verklaren? Ik verbaas me trouwens over het aantal stemmen die CU/SGP gekregen heeft...
Sluit ik me helemaal bij aan. Voor mij wordt het morgen ook PVV, zo jammer dat er zoveel mensen zijn die constant op de mening van een ander moeten kankeren. Ik heb ook niks met Groenlinks, maar als er mensen zijn die er op willen stemmen ben ik blij dat er voor die mensen een partij in de vorm van Groenlinks die hun belangen behartigd. Zou leuk zijn als iedereen elkaar die ruimte zou bieden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo opvallend hier altijd hoe er om wordt gegaan met PVV. Nu in dit topic weer en ook in de reacties onder het bericht op de frontpage.
Tegenstanders van PVV die maar blijven roepen dat de mensen die er wel op stemmen dom zijn en eigenlijk vooral niet zouden mogen stemmen. Typisch trekje lijkt dat wel te zijn van ze. 'Lang leve de democratie ole ole, zolang je het maar met ons eens bent'
Ik vind dat de PVV een paradoxale naam heeft, omdat vrijheid van godsdienst een van de funderingen van de vrijheid van meningsuiting is, en gelijkheid een van de pijlers van de cultuur, als je een geloof verbiedt, ben je net zo erg als een Moslimextremist die ongelovigen varkens noemt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:21 schreef n00000b het volgende:
[..]
Sluit ik me helemaal bij aan. Voor mij wordt het morgen ook PVV, zo jammer dat er zoveel mensen zijn die constant op de mening van een ander moeten kankeren. Ik heb ook niks met Groenlinks, maar als er mensen zijn die er op willen stemmen ben ik blij dat er voor die mensen een partij in de vorm van Groenlinks die hun belangen behartigd. Zou leuk zijn als iedereen elkaar die ruimte zou bieden.
Ik vind het jammer dat de PVV zich maar op 1 religie focust.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV een paradoxale naam heeft, omdat vrijheid van godsdienst een van de funderingen van de vrijheid van meningsuiting is, en gelijkheid een van de pijlers van de cultuur, als je een geloof verbiedt, ben je net zo erg als een Moslimextremist die ongelovigen varkens noemt.
Tuurlijk niet, wees niet zo belachelijkquote:Op donderdag 4 juni 2009 04:24 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat de PVV zich maar op 1 religie focust.
Als de PVV zich nou sterk zou maken om alle religies af te schaffen zouden ze denk ik nog veel meer stemmen trekken.
Kijk voor de grap eens naar de naam van Noord-Korea.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV een paradoxale naam heeft, omdat vrijheid van godsdienst een van de funderingen van de vrijheid van meningsuiting is, en gelijkheid een van de pijlers van de cultuur, als je een geloof verbiedt, ben je net zo erg als een Moslimextremist die ongelovigen varkens noemt.
Ageren zij tegen Europa, nee toch?quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:30 schreef Windigo het volgende:
Ik heb op de Partij voor de Dieren gestemd omdat zij de enigen zijn die werkelijk tegen Europa ageren en tenminste ook goede milieupunten hebben.
Wel een beetje de lijn van de PVV natuurlijk, ´Lang leve de democratie ole ole, zolang je maar geen moslim bent´quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo opvallend hier altijd hoe er om wordt gegaan met PVV. Nu in dit topic weer en ook in de reacties onder het bericht op de frontpage.
Tegenstanders van PVV die maar blijven roepen dat de mensen die er wel op stemmen dom zijn en eigenlijk vooral niet zouden mogen stemmen. Typisch trekje lijkt dat wel te zijn van ze. 'Lang leve de democratie ole ole, zolang je het maar met ons eens bent'
En hun punten zijn?quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:21 schreef SeLang het volgende:
Zojuist gestemd: UK Independence Party - Nigel Farage
SGP script kiddy? Computeren mag toch helemaal niet van God?quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Yo, welke SGP script kiddy zit de poll te fucken?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:38 schreef isogram het volgende:
Ik weet werkelijk niet meer waar ik op moet stemmen. Het is vooral een kwestie van wegstrepen en dan zien wat er overblijft:
Ik stem uit principe niet op partijen met een religieuze grondslag. Komt nog bij dat de CDA straks in één fractie zit met de partij van Berlusconi; ik gruwel van de gedachte. Deze week zag ik een inhoudelijk goed spotje van een partij die zich niet bekendmaakte. Ze wezen onder meer op mensenrechten; een belangrijk punt. Toen bleek het een spotje van de ChristenUnie/SGP te zijn. CU die zich in allerlei bochten wringt om homo's niet te discrimineren, maar ze toch eigenlijk liever niet heeft; SGP die simpelweg vrouwen discrimineert.
Dus: CDA, ChristenUnie/SGP
De PVV heeft op sommige onderwerpen goede punten (bijvoorbeeld op het gebied van strafrecht) maar slaat op andere punten bizar door. Het is me te populistisch. Dus: PVV
De VVD is een partij in verval, met gebrek aan thema's en toekomstvisie. Krampachtig vasthouden aan zaken als AOW en hypotheekrenteaftrek; zaken die steeds moeilijker betaalbaar worden en veel geld kosten. Bovendien is de VVD verantwoordelijk voor marktwerking in de zorg en andere publieke sectoren; zwaar op tegen. De VVD is het spoor bijster. Dus: VVD
D66 is me iets te pro-Europa. Ik krijg bij D66 de laatste tijd het gevoel dat ze vooral iets zoeken om zich te onderscheiden van andere partijen. En het rad van avontuur wees deze keer op 'pro-Europa zijn', wat ze dan ook overdreven uitdragen. Daarnaast ben ik het programmatisch op een flink aantal punten niet met ze eens, hoewel ik wel sociaal-liberaal ben ingesteld. Helaas dus: D66
GroenLinks vind ik compleet wereldvreemd; dat bewijzen ze keer op keer weer, met idiote voorstellen. Laatst zijn ze weer moeilijk gaan doen over die 7 kilometer resterende snelweg. Het lukt me gewoon niet om deze club serieus te nemen. Overduidelijk: GroenLinks Oja, en in één adem: PvdD (nog zo'n overbodige onzin-partij)
SP... in het verleden op gestemd, maar ik krijg er tegenwoordig steeds vaker een slechte smaak van in de mond. Ik herinner me nog de brand op Schiphol en hoe de SP destijds Verdonk nog net niet voor moordenaar uitschold. Ik zie Van Bommel nog lopen in het protest tegen Israël: "Hamas, hamas..." - En nu vandaag weer een gefrustreerde Marijnissen (de SP doet het niet best in de peilingen) die gaat lopen schelden tegen een minister. Nee, het is mijn partij niet meer. Streep erdoor: SP
Tja, en wat heb je dan verder nog? Kleine splinterpartijen met veelal amateuristische websites. Of ze spreken me totaal niet aan, OF de kieswijzer wijst (helaas) uit dat ik het totaal niet met ze eens ben. De enige die ik überhaupt in overweging zou hebben genomen, was LibDem. Toch verschillen ze te veel met mijn opvattingen.
Dus: kleine partijen
Hebben we dan nog wat over? Uhmm... eens even zien. Verrek, we hebben de PvdA nog. Niet dat ik die partij nou de hemel in prijs, maar ze hebben regeringsverantwoordelijkheid genomen toen dat moest. Bos doet het goed en ik ben het programmatisch op veel fronten met ze eens. Er schort beslist nog wel het nodige aan; het mag wat resoluter en minder soft. Maar de partij heeft wel een realistische visie getoond tijdens de verkiezingen in 2006 en vertelde deze ook eerlijk.
Ik zie dus geen enkele andere reële optie meer dan PvdA stemmen.
Hoogvoorhoofdige karpatenkoppen die het niet kunnen laten om op die stinkbende van Wilders te stemmen.quote:
OP naar de politie-staat met PVV. Preventief fouilleren, concentratiekampen, jeugd SS waffe.quote:II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
* Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
* Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
* Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
* Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
* Minder taakstraffen
* Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
* Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
* Introductie heropvoedingskampen
* Preventief fouilleren in het hele land
* Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
* Wettelijk verbod op pedofielenpartij
* Professionelere hulp voor slachtoffers
* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
* Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
* Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
* 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
* Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
* Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
* Kraakverbod
* Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
SP stemmers?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoogvoorhoofdige karpatenkoppen die het niet kunnen laten om op die stinkbende van Wilders te stemmen.
Wat dacht je anders, helder licht?
quote:D66 vindt één Europese aanpak op het gebied van terrorisme en grensoverschrijdende misdaad noodzakelijk. Criminelen werken al ‘heel goed’ samen in Europa, nu de politie en justitie nog!
Georganiseerde criminelen opereren steeds vaker over de grens. Mensenhandel, drugssmokkel en het wit wassen van geld zijn slechts enkele voorbeelden. Europese politie en justitie werken dan ook steeds vaker samen. D66 juicht dit toe. Al moet die samenwerking nog wel veel efficiënter, democratischer en sneller worden dan de huidige trage besluitvorming. Bijvoorbeeld door het Europees Parlement op dit gebied meer bevoegdheden te geven.
D66 streeft op termijn naar een Europese politiemacht voor het bestrijden van grensoverschrijdende misdaad, en naar een Europees Openbaar Ministerie.
Samen zitten ze aan de 0 zetels.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik twijfel tussen Newropeans en LibDem. Ik kan alleen nergens vinden hoe ze er in de peilingen voor staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |