abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 20:51:44 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_70559537
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dus eigenlijk werk je gewoon gratis?
Op die manier kom je volgens mij bij alle bedrijven wel binnen ja
als jij als werkloze dierenartsenassistente tijdelijk als vrijwilliger meerijdt op de dierenambulance is dat goed voor je cv. maar niet per definitie gratis werk.

zomaar een voorbeeld.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:56:52 #177
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70559756
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:52 schreef JDx het volgende:
Nou... eindelijk eens een telefoon nummer weten te achterhalen van iemand BINNEN een bedrijf in plaats van dat via via gedoe bij die uitzendbureau's etc... kan ik eindelijk mijn eigen verhaal kwijt, vertellen wat ik kan en wil doen.

Morgen meteen even bellen!
Doe dat anders eens hier
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70560044
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:36 schreef Ceehaa het volgende:
Om bezig te blijven doe ik momenteel vrijwilligerswerk. Omdat dit werk ook relevant is voor mijn cv, is het nog goed voor mijn kansen op werk ook nog.
Hier hetzelfde Ik heb ook een vrijwilligersfunctie opgenomen en kan nu zelfs ermee gaan verdienen. In eerste instantie gaan die verdiensten nu naar het vrijwilligerscentrum, straks als het echt stabiel wordt, dan ga ik in elk geval een deel WW opzeggen. Het gaat hier om het geven van cursussen, wat ook mijn werk was.
Het houdt je aan de slag en het wordt positief ontvangen in gesprekken.
pi_70560260
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dus eigenlijk werk je gewoon gratis?
Op die manier kom je volgens mij bij alle bedrijven wel binnen ja
Ja, dus? Het vrijwilligerswerk vinden was niet erg moeilijk inderdaad, en nee, ik krijg er geen geld voor.
Maar het is beter dan niks doen en ik kan mijn cv weer aanvullen. En natuurlijk zoek ik ondertussen gewoon door naar een betaalde baan.
pi_70567479
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Doe dat anders eens hier
Lang gesprek gehad aan de telefoon, ze zochten iemand die ambities had om echt systeembeheerder te gaan worden, op zich hoefde ik niet veel kennis te hebben, het was vooral veel computers installeren etc... wou het wel doen, maar dan verder zoeken naar iets anders, gewoon als tijdelijk.

Maar heb echt een hekel aan het installeren van computers, bij een onbekend bedrijf had ik het gedaan, maar ik moest wel zeker weten dat ik erin verder wilde, anders zou mijn contactpersoon (kreeg het telnr via via) voor lul staan bij dat bedrijf. Erg moeilijke situatie.

Maar goed, ik kon niet overtuigend zeggen dat het echt mijn ambitie was om daar te gaan werken, en dat is natuurlijk ook niet zo, ik moet gewoon geld hebben. En ik kan het diegene via wie ik het telefoon nummer heb gekregen ook niet aan doen eigenlijk.

---

Wat ik precies wil, tjah... wist ik dat maar, zit al sinds mijn 12e (studiekeuze) met die vraag, wat wil ik, eigenlijk wil ik niks, eindelijk iets leuks gevonden, ook al verdiende het weinig. En dat was bij de autoverhuur. Auto's afleveren en ophalen, klanten helpen, telefoon opnemen, vanalles wat. Afwisseling, veel contact met mensen en onderweg zijn. Hou echt van autorijden! Maar goed, onze vestiging hier is sinds vandaag dus gesloten.
pi_70568483
Iedereen die niet weet wat ie wil wil van alles een beetje doen en aan niemand verantwoordelijkheid afleggen. Alleen blijf je dan altijd een loopjongen en ben je altijd als eerste aan de beurt

Ik zou gewoon voor die baan gaan en je daar proberen te bewijzen, voor je een vaste aanstelling hebt ben je toch een jaar verder en dan moet je beter weten of je dat wil. Als je dat niet wil zijn er misschien wel andere mogelijkheden binnen dat bedrijf
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70573611
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen die niet weet wat ie wil wil van alles een beetje doen en aan niemand verantwoordelijkheid afleggen. Alleen blijf je dan altijd een loopjongen en ben je altijd als eerste aan de beurt

Ik zou gewoon voor die baan gaan en je daar proberen te bewijzen, voor je een vaste aanstelling hebt ben je toch een jaar verder en dan moet je beter weten of je dat wil. Als je dat niet wil zijn er misschien wel andere mogelijkheden binnen dat bedrijf
Het is een installatietechniek bedrijf, loodgieters enzo, ik zou systeembeheerder zijn op de administratie afdeling. Administratie medewerkers en monteurs is alles wat daar rondloopt.

Ik kom zelf uit de reclamebureau sfeer, waar je zelf dingen maakt.

Als je het hele verhaal hebt gelezen, lees je ook dat ik in psychotherapie zit, onder anderen voor zware stemmingswisselingen, soort vorm van schizofrenie, als ik de hele dag stil zit, beetje computers te installeren kan ik opeens flippen uit het niets, is nog bij elke baas gebeurd, maar dat kan ik diegene niet aan doen, die werkt daar al jaren.

Mijn therapeut zegt ook dat ik beter eerst iets kan gaan doen waar ik mijn ei/energie kwijt kan, maarja, ik wil verdomme gewoon geld verdienen!

Ps. behalve bij mijn laatste baas had ik dat nooit, omdat ik vrijheid had, veel contact met mensen, zat af en toe in de auto om auto's af te leveren of op te halen, etc... veel afwisseling. Sinds ik daar werkte was mijn depressiviteit ook weg en had ik geen AD meer nodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door JDx op 02-07-2009 10:56:32 ]
pi_70587100
Och, waarom moeite doen om werk te krijgen? In de VS zijn in juni bijna een half miljoen mensen ontslagen en hup, alle beurzen zijn vandaag weer een stuk omlaag gedonderd.
Ik stop met erg actief solliciteren, het levert toch niks op. Dan kan ik beter de rest van de dag in mijn nest liggen, werk krijg je nu toch niet. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Na bijna 5 maanden keihard solliciteren en zoeken naar een baan heb ik nog zelfs geen dingetjes lopen die mss tot een baan leiden. Steeds sluit ik niet genoeg aan op de eisen, zelfs op banen die ik in het verleden in exact dezelfde vorm heb gehad. Dan is de baan hetzelfde, maar gaat het om een ander produkt en dan hoeven ze je niet meer, ineens.
Er is zoveel aanbod, je moet echt op EXACT dezelfde functie schrijven die je gehad hebt, in dezelfde sector. Dan heb je nog een kans, anders is het verspilde moeite.
pi_70590587
Pffff idd... vandaag nog gereageerd op een vacature die er 1 dag stond. Je kon mailen, via post (sowieso why?) en via telefoon.

Ik klikte op telefonisch, kreeg een nummer, ik bellen...

Heeee ja, hoi, ja er zijn zoveel reacties op geweest, niet normaal, stuur anders gewoon even je CV dan bel ik je morgen... sure..............
pi_70591691
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:43 schreef Osramp het volgende:
Och, waarom moeite doen om werk te krijgen? In de VS zijn in juni bijna een half miljoen mensen ontslagen en hup, alle beurzen zijn vandaag weer een stuk omlaag gedonderd.
Ik stop met erg actief solliciteren, het levert toch niks op. Dan kan ik beter de rest van de dag in mijn nest liggen, werk krijg je nu toch niet. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Na bijna 5 maanden keihard solliciteren en zoeken naar een baan heb ik nog zelfs geen dingetjes lopen die mss tot een baan leiden. Steeds sluit ik niet genoeg aan op de eisen, zelfs op banen die ik in het verleden in exact dezelfde vorm heb gehad. Dan is de baan hetzelfde, maar gaat het om een ander produkt en dan hoeven ze je niet meer, ineens.
Er is zoveel aanbod, je moet echt op EXACT dezelfde functie schrijven die je gehad hebt, in dezelfde sector. Dan heb je nog een kans, anders is het verspilde moeite.
Triest dat in Nederland lamballen zoals jij gesubsideerd worden

Van mij mag je onder de brug in je bed blijven stinken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:49:44 #186
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70592984
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je bent gewoon jaloers omdat jij wel moet werken voor je centen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:42:16 #187
65960 sanger
pi_70595050
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:49 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Je bent gewoon jaloers omdat jij wel moet werken voor je centen.
Jaloers? Trots zul je bedoelen
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:44:54 #188
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70595158
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Jaloers? Trots zul je bedoelen
Trots op het feit dat je 'een vak hebt geleerd'?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 2 juli 2009 @ 23:02:45 #189
65960 sanger
pi_70595841
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:44 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Trots op het feit dat je 'een vak hebt geleerd'?
Ook dat, maar vooral trots dat ik mijn geld niet "krijg" maar verdien
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 06:46:45 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_70600988
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:02 schreef sanger het volgende:

[..]

als je het topic even terugleest, kan je zien dat Osramp (en TS) er echt wel het nodige aan doen om werk te vinden hoor. ik kan me heel goed voorstellen waar de frustratie vandaan komt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 juli 2009 @ 07:24:13 #191
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70601107
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja, want wij werklozen zijn echt blij met deze situatie.. .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_70601145
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 07:24 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ja, want wij werklozen zijn echt blij met deze situatie.. .
Dat beweert dan ook niemand Leer lezen!!!

Het gaat er gewoon om dat je heel blij mag zijn dat er voor je gezorgd wordt door de werkende mens en dat je op zijn allerminst je mag inzetten om zo snel mogelijk aan de slag te komen

Lamballen mogen van mij onder de brug slapen
  vrijdag 3 juli 2009 @ 07:39:07 #193
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70601194
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat beweert dan ook niemand Leer lezen!!!

Het gaat er gewoon om dat je heel blij mag zijn dat er voor je gezorgd wordt door de werkende mens en dat je op zijn allerminst je mag inzetten om zo snel mogelijk aan de slag te komen

Lamballen mogen van mij onder de brug slapen
Ik kan lezen, en zo komt het op mij over . Leer gevoelens inschatten!

Er word voor mij gezorgd door mijzelf, daarom heb ik al die jaren gewerkt en WW-premie betaald.
pi_70601236
Toch is het de werkende mens die je uitkering betaalt. Het enige wat je gedaan hebt is rechten opgebouwd door te werken
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:00:46 #195
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70601335
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef Doagere het volgende:
Gister brief terug gekregen, omdat er meer dan 100 mensen op die vacature hadden gerageerd, was ik het niet geworden.

Anders gezegd: je hebt tegenwoordig minder dan 1% kans om gekozen te worden.

Op TV was er eergister in het ochtend journaal dat het 'voor net afgestudeerde scholieren vechten was om een baan' Jippie..

Vanaf 15 juni zit ik dus werkloos thuis. (Net afgestudeerd Directiesecretaresse/Management assistent MBO niveau 4).

Is er dan echt niks te krijgen? Ik zou vakken kunnen vullen bij de AH, maar dat is zo beneden mijn niveau.

Probleem is: Er is te weinig aanbod, en veeels teveel vraag.
Ik heb tenminste nog eens de moeite gedaan bij AH te solliciteren (je wordt afgewezen overigens; te duur).

Moeten we je nu helpen hopen dat je snel werk hebt met die typkut instelling? Neehhhhhhhh, denk het niet.
Intelligent, but fucked up.
pi_70601433
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Denk je nou ECHT dat jouw mening mij iets interesseert?
Ik probeer heel hard om aan het werk te komen, zowat elke vacature die ik kan uitoefenen (ook ongeschoold en laaggeschoold werk) aangeschreven en ik krijg steeds een afwijzing, zelfs voor vakkenvuller en postbode. Toch niemand nodig of verkeerde achtergrond of zelfs te hoog opgeleid.
Ik spring gewoon binnenkort van die brug af waar je over spreekt. Dan ben ik van alles af, en weer een uitkeringsopvreter minder.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:12:28 #197
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70601443
Hier is het ook leuk, door ziekte uiteindelijk van de WW de bijstand ingerold en vanuit daar moet ik via de WSW (Sociaal werk dus) na verloop van tijd weer een baan zien te krijgen mits het qua gezondheid weer beter gaat worden.
Voor mensen zonder vreemde zaken als een strafblad, lichamelijke/psychische klachten enz. is het al lastig om een normale baan te vinden, voor mij is het helemaal onbegonnen werk in deze situatie, heb je dan voor gestudeerd die jaren.

Begrijp dus best de frustratie en ergenis van veel topicgangers hier.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:12:39 #198
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70601448
Gooi Diego liever van een brug af. Zul je je veel beter voelen!
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:16:19 #199
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70601492
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:11 schreef Osramp het volgende:

[..]

Denk je nou ECHT dat jouw mening mij iets interesseert?
Ik probeer heel hard om aan het werk te komen, zowat elke vacature die ik kan uitoefenen (ook ongeschoold en laaggeschoold werk) aangeschreven en ik krijg steeds een afwijzing. Toch niemand nodig of verkeerde achtergrond of zelfs te hoog opgeleid.
Ik spring binnenkort van die brug af waar je over spreekt. Dan ben ik van alles af, en weer een uitkeringsopvreter minder.
Geen enge zelfmoord praat he! Het is allemaal kut, en klote, en je voelt je niks waard.. maar dat is natuurlijk niet waar!!
pi_70601558
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:16 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Geen enge zelfmoord praat he! Het is allemaal kut, en klote, en je voelt je niks waard.. maar dat is natuurlijk niet waar!!
Niks waard voelen is maar de helft ervan. Het feit dat je nergens aan de bak komt bewijst je lage marktwaarde. Daar heb ik me dan 10jaar moeite voor gedaan om een mbo en hbo vakopleiding voor te doen (elektrotechniek). Zelfs als monteur kom ik niet aan de bak. Het salaris interesseert me niet, ik wil gewoon werk hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')