als jij als werkloze dierenartsenassistente tijdelijk als vrijwilliger meerijdt op de dierenambulance is dat goed voor je cv. maar niet per definitie gratis werk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dus eigenlijk werk je gewoon gratis?
Op die manier kom je volgens mij bij alle bedrijven wel binnen ja
Doe dat anders eens hierquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:52 schreef JDx het volgende:
Nou... eindelijk eens een telefoon nummer weten te achterhalen van iemand BINNEN een bedrijf in plaats van dat via via gedoe bij die uitzendbureau's etc... kan ik eindelijk mijn eigen verhaal kwijt, vertellen wat ik kan en wil doen.
Morgen meteen even bellen!
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 1 juli 2009 20:36 schreef Ceehaa het volgende:
Om bezig te blijven doe ik momenteel vrijwilligerswerk. Omdat dit werk ook relevant is voor mijn cv, is het nog goed voor mijn kansen op werk ook nog.
Ja, dus? Het vrijwilligerswerk vinden was niet erg moeilijk inderdaad, en nee, ik krijg er geen geld voor.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dus eigenlijk werk je gewoon gratis?
Op die manier kom je volgens mij bij alle bedrijven wel binnen ja
Lang gesprek gehad aan de telefoon, ze zochten iemand die ambities had om echt systeembeheerder te gaan worden, op zich hoefde ik niet veel kennis te hebben, het was vooral veel computers installeren etc... wou het wel doen, maar dan verder zoeken naar iets anders, gewoon als tijdelijk.quote:
Het is een installatietechniek bedrijf, loodgieters enzo, ik zou systeembeheerder zijn op de administratie afdeling. Administratie medewerkers en monteurs is alles wat daar rondloopt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen die niet weet wat ie wil wil van alles een beetje doen en aan niemand verantwoordelijkheid afleggen. Alleen blijf je dan altijd een loopjongen en ben je altijd als eerste aan de beurt
Ik zou gewoon voor die baan gaan en je daar proberen te bewijzen, voor je een vaste aanstelling hebt ben je toch een jaar verder en dan moet je beter weten of je dat wil. Als je dat niet wil zijn er misschien wel andere mogelijkheden binnen dat bedrijf
Triest dat in Nederland lamballen zoals jij gesubsideerd wordenquote:Op donderdag 2 juli 2009 18:43 schreef Osramp het volgende:
Och, waarom moeite doen om werk te krijgen? In de VS zijn in juni bijna een half miljoen mensen ontslagen en hup, alle beurzen zijn vandaag weer een stuk omlaag gedonderd.
Ik stop met erg actief solliciteren, het levert toch niks op. Dan kan ik beter de rest van de dag in mijn nest liggen, werk krijg je nu toch niet. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Na bijna 5 maanden keihard solliciteren en zoeken naar een baan heb ik nog zelfs geen dingetjes lopen die mss tot een baan leiden. Steeds sluit ik niet genoeg aan op de eisen, zelfs op banen die ik in het verleden in exact dezelfde vorm heb gehad. Dan is de baan hetzelfde, maar gaat het om een ander produkt en dan hoeven ze je niet meer, ineens.
Er is zoveel aanbod, je moet echt op EXACT dezelfde functie schrijven die je gehad hebt, in dezelfde sector. Dan heb je nog een kans, anders is het verspilde moeite.
Je bent gewoon jaloers omdat jij wel moet werken voor je centen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Triest dat in Nederland lamballen zoals jij gesubsideerd worden
Van mij mag je onder de brug in je bed blijven stinken
Jaloers? Trots zul je bedoelenquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:49 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers omdat jij wel moet werken voor je centen.
Ook dat, maar vooral trots dat ik mijn geld niet "krijg" maar verdienquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:44 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Trots op het feit dat je 'een vak hebt geleerd'?
als je het topic even terugleest, kan je zien dat Osramp (en TS) er echt wel het nodige aan doen om werk te vinden hoor. ik kan me heel goed voorstellen waar de frustratie vandaan komtquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook dat, maar vooral trots dat ik mijn geld niet "krijg" maar verdien
Ja, want wij werklozen zijn echt blij met deze situatie..quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook dat, maar vooral trots dat ik mijn geld niet "krijg" maar verdien
Dat beweert dan ook niemandquote:Op vrijdag 3 juli 2009 07:24 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja, want wij werklozen zijn echt blij met deze situatie...
Ik kan lezen, en zo komt het op mij overquote:Op vrijdag 3 juli 2009 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat beweert dan ook niemandLeer lezen!!!
Het gaat er gewoon om dat je heel blij mag zijn dat er voor je gezorgd wordt door de werkende mens en dat je op zijn allerminst je mag inzetten om zo snel mogelijk aan de slag te komen
Lamballen mogen van mij onder de brug slapen
Ik heb tenminste nog eens de moeite gedaan bij AH te solliciteren (je wordt afgewezen overigens; te duur).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef Doagere het volgende:
Gister brief terug gekregen, omdat er meer dan 100 mensen op die vacature hadden gerageerd, was ik het niet geworden.
Anders gezegd: je hebt tegenwoordig minder dan 1% kans om gekozen te worden.
Op TV was er eergister in het ochtend journaal dat het 'voor net afgestudeerde scholieren vechten was om een baan' Jippie..![]()
Vanaf 15 juni zit ik dus werkloos thuis. (Net afgestudeerd Directiesecretaresse/Management assistent MBO niveau 4).
Is er dan echt niks te krijgen? Ik zou vakken kunnen vullen bij de AH, maar dat is zo beneden mijn niveau.![]()
Probleem is: Er is te weinig aanbod, en veeels teveel vraag.
Denk je nou ECHT dat jouw mening mij iets interesseert?quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Triest dat in Nederland lamballen zoals jij gesubsideerd worden
Van mij mag je onder de brug in je bed blijven stinken
Geen enge zelfmoord praat he! Het is allemaal kut, en klote, en je voelt je niks waard.. maar dat is natuurlijk niet waar!!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:11 schreef Osramp het volgende:
[..]
Denk je nou ECHT dat jouw mening mij iets interesseert?
Ik probeer heel hard om aan het werk te komen, zowat elke vacature die ik kan uitoefenen (ook ongeschoold en laaggeschoold werk) aangeschreven en ik krijg steeds een afwijzing. Toch niemand nodig of verkeerde achtergrond of zelfs te hoog opgeleid.
Ik spring binnenkort van die brug af waar je over spreekt. Dan ben ik van alles af, en weer een uitkeringsopvreter minder.
Niks waard voelen is maar de helft ervan. Het feit dat je nergens aan de bak komt bewijst je lage marktwaarde. Daar heb ik me dan 10jaar moeite voor gedaan om een mbo en hbo vakopleiding voor te doen (elektrotechniek). Zelfs als monteur kom ik niet aan de bak. Het salaris interesseert me niet, ik wil gewoon werk hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Geen enge zelfmoord praat he! Het is allemaal kut, en klote, en je voelt je niks waard.. maar dat is natuurlijk niet waar!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |