Ja hoor, dat gaat prima lukkenquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:16 schreef Bob. het volgende:
Ik wil vanavond pannenkoeken maken, maar ik wist niet zeker wat nou gewoon bloem was. Dus nu heb ik "Hvede Mel" gekocht, voor de mensen die Deens kunnen onder ons: gaat het daar mee lukken?
Even voor google translate levert opquote:Pandekager er en ret som tilberedes i en stegepande. De mest normale ingredienser er hvedemel, salt, mælk og æg. I Danmark nyder vi tranditionelt pandekagen med sukker, kanel, syltetøj og flormelis.
Lijkt me dat het wel gaat lukken jaquote:pannenkoeken is een recht dat wordt bereid in een koekepan. De meest gebruikelijke ingrediënten zijn tarwe meel, zout, melk en eieren. In Denemarken zijn we genieten tranditionelt pannenkoek met suiker, kaneel, jam en poedersuiker.
Oh, dat ziet er best lekker uit, die Æbleskiver.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef TallMan het volgende:
Ik heb hier een æbleskiver pan. Je kunt em komen lenen. Denk wel dat je dan nogal laat eet.
Deense poffertjes? (Of moet ik "poffers" zeggen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef TallMan het volgende:
Ik heb hier een æbleskiver pan. Je kunt em komen lenen. Denk wel dat je dan nogal laat eet.
Wat denk jij?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:57 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Deense poffertjes? (Of moet ik "poffers" zeggen?)
Zijn die net zo lekker?
Ja dus.quote:
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 16 september 2009 01:41 schreef TallMan het volgende:
uoverenstemmelse zo ik gewoon een verschil van mening noemen, maar het hangt dus van de context af, precies gezien is het idd niet overeenstemmend..
quote:
Dat had ik ook gehoord ja, dat ik een huisarts uit zou moeten kiezen. Maar daar heeft de vrouw in het gemeentehuis niks over gezegd.. Maar ik krijg nog een pas thuisgestuurd, misschien zit daar het adres van mijn huisarts bij?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:48 schreef TallMan het volgende:
Behandeling door een fysio met een vergoeding (zo'n 40%) van de sygesikring kan alleen bij doorverwijzing door een dokter. (Vertaling)
Ik moest bij het inschrijven in de gemeente een dokterspraktijk kiezen. Neem aan dat jij dat ook moest. Dan dus een afspraak bij de dokter maken en daar een doorverwijzing krijgen. Doktersbezoek is als ik het me goed herinner geheel gedekt.
Hehe.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:13 schreef TallMan het volgende:
De makkelijke oplossing 'ingenting' zeggen.
Die trein die duurt zooooo langquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:49 schreef Bob. het volgende:
Ooh inderdaad, 29 euro voor een enkeltje.Nu wordt het toch wel verleidelijk, ik wilde terug gaan met de trein omdat ik dan zoveel bagage mee kan sleuren als ik wil, maar misschien ga ik nu mijn vriendinnen die op bezoek komen wel als pakezeltje gebruiken.
Scheelt toch heel wat uren!
Waarom heb jij eigenlijk besloten naar Denemarken te gaan?
Dankjewel! Ik ga naar Kopenhagen en ik wil 'simpel' werk zoeken, barkeepster of serveerster of vrouwtje-op-de-houten-achtbaan-stoel in Tivoli haha! Heb hier in NL geen studie afgemaakt en ben dat voorlopig ook nog niet van plan. Gelukkig is mn Deens redelijkquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef TallMan het volgende:
@Lotte. gefeliciteerd. Waar ga je heen en wat voor werk ga je zoeken? En al die vliegtuigen, dat hou ik niet in de gaten, is voor mij langzamer dan in de auto stappen en naar Nederland rijden.
Ik ging een keer naar een concert in Tivoli (ja ik kwam naar Denemarken speciaal voor dat concert) en ik was meteen verliefd. En ik zei dat ik nog nooit een studie heb -afgemaakt-, ben er wel een aantal begonnen, waaronder Scandinavistiekquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:23 schreef Bob. het volgende:
Een betere reden dan ergens heen gaan omdat je van het land houdt is er niet lijkt me. Tof! Maar hoe heb je Denemarken dan leren kennen? Vakanties of ken je hier mensen? Want in een paar vakantie leer je niet zomaar Deens lijkt me.
Sja, ik heb wel een auto en vanuit Sønderjylland doe ik er denk ik langer over om naar het vliegveld te gaan, inchecken, vliegen, bagage halen, trein naar Tilburg (kom ik dus vandaan) dan de 6,5/7 uur die het kost om te rijden. Goed, heen en weer kost me een 125-150 euro benzine maar ik kan wel meenemen wat ik wil. Op de terugweg dus een hele berg met zakken roast chicken and thyme chips van lays, die kosten per zak een hoop minder dan de gemiddelde zak chips hier.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:12 schreef Lotte. het volgende:
Ik vond naar DK rijden ook heel fijn, maar ik heb helaas geen eigen auto en ben dus afhankelijk van dit soort alternatieven. Ben daarom blij dat KLM (met prijzen vanaf 400 euro) niet meer de enige is.
Stel geen hoge verwachten van de gemeente(s).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:19 schreef Bob. het volgende:
Deens kunnen zou inderdaad handig zijn, waarom sturen de mensen van de gemeente me alsmaar brieven in het Deens? Als er iemand is die zou moeten weten dat ik hier pas net ben zijn zij het wel, pff.
quote:They were traditionally cooked with bits of apple (æble) or applesauce inside but these ingredients are very rarely included in modern Danish forms of the dish.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |