Ik kijk wel uit.quote:Op maandag 7 september 2009 15:27 schreef Draz het volgende:
Ok, wie heeft er net naar m'n werk gebeld met de vraag of we mensen kunnen gebruiken hier?![]()
Hier (eindelijk) mét de gedachtenkronkels dan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:26 schreef TallMan het volgende:
- Maling
- Måling
- bil
- reol
- tastatur
- boliglån
- møde
- pige
- dreng
- farfar
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er maar een stuk of 3 a 4 in gedachte had. Heb er nog even een aantal bij moeten bedenken. Zou helemaal leuk zijn waarom je een bepaalde vertaling dacht. Misschien dat de gedachtenkronkels helemaal niet zo gek zijn.
Okee! Kom gerust hiernaartoe, voor een feestje!quote:Op maandag 7 september 2009 16:57 schreef TallMan het volgende:
Anyways, 3 weken solo. Mijn vrouw zit in het buitenland. Who's up for a party ?
Waarom? :pquote:Op maandag 7 september 2009 19:04 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit.Ik wil juist weg uit (Høje) Taastrup.
De reistijd speelt mee, maar vooral omdat Høje Taastrup nou niet bepaald de meest inspirerende omgeving is: op het randje van Storkøbenhavn, in the middle of nowhere, en dan ook nog zo'n deprimerende sfeer. Ik ga absoluut niet met tegenzin naar m'n werk, maar als ik van baan verander, dan liever niet in dezelfde omgeving.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:53 schreef Draz het volgende:
Waarom? :p
Bijna elke woensdag, want dan is het visdag in onze kantine.quote:Kom je trouwens ook weleens in City 2 hier?
Maken we toch een nieuwe lijst?quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:32 schreef TallMan het volgende:
Dank aan Draz voor de totale lijst, nu kan de rest niet meer spelen.
Om eerlijk te zijn zou ik het je niet kunnen zeggen. Ik heb zelf niks tegen vis, maar mijn collega's hebben er zo'n hekel aan (tenminste, aan de kantine-vis) dat ik me niet kan herinneren ook maar 1 keer in de kantine te hebben gegeten op woensdag.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:42 schreef TallMan het volgende:
@chibi, visdag, dat houdt denk ik niet in kibbeling of lekkerbekje?
Relatief gezien wel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:35 schreef Draz het volgende:
Maar het is 5minuten lopen vanaf m'n werkplek, zitten we eigenlijk wel dicht bij elkaar![]()
quote:Op woensdag 9 september 2009 15:05 schreef Draz het volgende:
...
Brød, grød og kød (:D nice one)
...
Punge Pung (eller skal der rigtigt nok være flertal?)
...
Succes
Nå ja, probeerde ze zoveel mogelijk op elkaar te laten lijkenquote:
Ah, tof!quote:Op woensdag 9 september 2009 15:05 schreef Draz het volgende:
Yeps, lijstje gemaakt voor diegene die mee willen doen
Sommige woorden toch wat makkelijker dan die van TallManmaar een paar zijn lastiger en/of zijn instinkers
Succes
En dat is een onmogelijk uit te spreken toetje!quote:Op woensdag 9 september 2009 18:41 schreef TallMan het volgende:
Je bent overigens nog 'rød grød med fløde' vergeten.
Sow, ik zie wel weer dat ik lekker cryptisch ben. Gewoon doorraden.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:55 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ah, tof!
Ventetid (Heb je bij de dokter)
Fjernsyn - Televisie, van het Duitse fernseh-nogiets?
Køleskab - Koelschap?(meeste Nederlanders noemen het een koelkast)
Lastbil - bil is al langsgeweest, ff spieken en doordenken
Vej - weg
Gade - straat
Lys - Heeft twee betekenissen, wel met elkaar te maken, de ene geeft de andere
Uoverensstemmelse - iets met overeenstemmen?Ja, maar dan niet
Brød, grød og kød - brood, iets en vlees,
en
Hint voor de middelste, sommige mensen eten het voor ontbijt.
Sol - zon
Måned - maand
Tæppe - Hier zit je er ook dichtbij, maar ook anders
Tapet - Tapijt? Geen idee! Je zit er dichtbij, maar dan op een andere manier
Penge - bij pinautomaten staat hier altijd pengeautomat o.i.d dus het zal wel pinnen zijn? Nope, niet het middel maar het doel
Punge - Je doet er iets in zodat het niet rammelt in je broekzak
Forslag - aanbieding! Zou ik zo niet vertalen. Doe nog eens een ...
Hemmelighed Ja, dit kan ik je echt niet vertellen
Hm, dat was moeilijker dan verwacht, halp?
Kon er even niet opkomenquote:Op woensdag 9 september 2009 18:41 schreef TallMan het volgende:
Grinn... met nieuwe aardappelen en bruine saus (jus)...quote:Op woensdag 9 september 2009 09:41 schreef TallMan het volgende:
Wat flæskesteg zou er toch wel ingaan hoor. Met nye kartofler end brun sovs.
wie post er voor bora even het recept in het Nederlands?
Grutjespap ofzo?quote:Op woensdag 9 september 2009 18:41 schreef TallMan het volgende:
Smakelijk eten, luister ook even naar de uitspraakquote:Op vrijdag 11 september 2009 01:06 schreef Bora-Bora het volgende:Ik zie al dat ik er flink naast zit! *proest!*
[..]
Grutjespap ofzo?
Is ook een instinkerquote:Op vrijdag 11 september 2009 07:36 schreef TallMan het volgende:
Je hebt er wel 3 goed hoor Bora.
Grappig overigens hoe iedereen dezelfde fout heeft bij tapet
Leuk om te kijken; de eerste foto's die ik ervan heb gezien doen me wel aan een doodnormale Nederlandse bruiloft denken trouwens. Later zal ik beter kijken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:44 schreef Happychappy het volgende:
nog foto's van de deense bruiloft btw![]()
http://www.a1-festbilleder.dk/christeljozef.asp?Under=V1
Bezoek Denemarken, neuk onze sletjesquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)sje_zoekt_vader.html
Had iemand van jullie wellicht een paar vrienden uit NL op visite?
Nou, hartstikke leuk...quote:Op maandag 14 september 2009 13:37 schreef chibibo het volgende:
[..]
Bezoek Denemarken, neuk onze sletjes
Het is een viral.
Maar ze woont wel bij mij in de buurt, volgens haar cv.
Ja is helemaal rond... behalve de koopakte die morgen gemaakt gaat worden (als er niet weer wat tussenkomt for helvede...)quote:Op maandag 14 september 2009 10:42 schreef TallMan het volgende:
Ey Draz, is je huis nu al rond of hoe zat het nou ook alweer met je schoonzusje (?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |