abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68510179
zit nu weer 2 maanden hier in denemarken....
het is zo anders... zit echt in een super mooie omgeving en vandaag voor het eerst naar legoland geweest...
  donderdag 30 april 2009 @ 08:24:34 #252
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68521115
Maar dan blijft toch de vraag of het bevalt.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  donderdag 30 april 2009 @ 09:26:39 #253
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_68521587
Hmm dat is wel minder om te horen

Wij zijn dan van plan om, misschien al over 1,5 jaar, te verhuizen naar het platteland (west van Køge bv.). Dan is m'n vriendin van plan om het huurhuis waar we nu in wonen te blijven huren en dan onder te verhuren. Dat heeft bepaalde financiële voordelen natuurlijk ook nadelen, maar daar valt omheen te werken met wat verstand.
Kunnen wij ook borg in gaan houden

Maar ja TallMan, kun je beter geen geld steken in proberen de borg terug te krijgen (verf etc neem ik aan?) als ik dat zo hoor.
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
pi_68526002
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:24 schreef TallMan het volgende:
Maar dan blijft toch de vraag of het bevalt.
om eerlijk te zeggen, denemarken is niet mijn land en zal het ook niet worden.
maar voor de rest heb ik het wel naar mijn zin

Ik denk dat als ik hier klaar ben, misschien weer naar frankrijk ga, waar ik al eerder heb gewerkt
  donderdag 30 april 2009 @ 15:25:21 #255
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68530864
We hebben ook alles geverfd hoor. En het ging beter dan verwacht, schijnbaar krijgen we de borg terug echter heeft hij nog 2 weken om schriftelijk te melden dat dit en dat niet op orde is en gerepareerd gaat worden a x bedrag. Nu gaf hij gisteren gewoon aan dat alles er netjes uitzag, maar ik wacht even die twee weken af.
Overigens is de verf hier DUUR. Beetje kwalitatieve muurverf kost je zo 100+ euro per 10 liter en daarmee mochten we nog leuk 3x over de beige muren om ze wit te krijgen.
Nu had ik dan wel de verf in de aanbieding gekocht voor onder de helft van de prijs

Van horen van collega's zijn er woningbouwverenigingen die de controle laten doen door de schilder die het zou moeten schilderen. Als het niet goed is is het geld voor hem. Overigens zijn er ook woningbouwverenigingen waarbij je per maand 1% betaalt voor een nieuwe schilderbeurt. Daar kun je dus na 8 jaar en 4 maanden uit zonder te schilderen en je volledige borg terug.
Voor je eruit gaat zou ik het huurcontract goed doornemen om te weten waar je staat.
pi_68555055
hoe zit het trouwens met auto's huren in denemarken?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:26:37 #257
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68556461
Nou, euh, gewoon bij een verhuurder lijkt me zo. Rijbewijs uiteraard, creditcard zag ik net dat een vereiste is bij in ieder geval.avis, van de anderen weet ik het niet.
pi_68574191
Vandaag weer teruggekomen was weer mooi.
De natuur ook als je dan met de quad t weiland invliegt en je komt 3 reeën tegen en een aantal fazanten.
En 's nachts is het daar tenminste nog echt donker
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:35:19 #259
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68574418
Buiten de grote steden is het idd donker, ik denk dat je in Kopenhagen toch echt niet moet gaan proberen om veel sterren te tellen.
pi_68574652
nee idd maar daar zit ik dan ook helemaal niet in de buurt
pi_68577251
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:26 schreef TallMan het volgende:
Nou, euh, gewoon bij een verhuurder lijkt me zo. Rijbewijs uiteraard, creditcard zag ik net dat een vereiste is bij in ieder geval.avis, van de anderen weet ik het niet.
in frankrijk moet je 2 jaar je rijbewijs hebben voordat je een auto kan huren, dus daarom vroeg ik mij dat af.
kon het nergens vinden
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:31:45 #262
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68580757
Nu ik even wat verder kijk:
quote:
Kørekort
Lejer skal have haft et gyldigt kørekort til personbil i mindst 6 måneder. Hvis lejer har et kørekort, som er udstedt i et land med et andet alfabet end det romerske (fx arabisk eller hebraisk) skal lejer forevise et internationalt kørekort og det nationale kørekort.
Huurder moet 6 maanden rijbewijs hebben, mocht het in een land zijn uitgegeven met een niet romeins alfabet moet er ook een internationaal rijbewijs in bezit zijn.
quote:
Minimumsalder
Minimumsalderen for leje af bil i Danmark er:
- 21 år for vans (bilgruppe J, M, N og O)
- 23 år for small, medium og large compact samt medium stationcar (bilgruppe A, B, C og P)
- 25 år for large standard, large stationcar og minibusser (bilgruppe D, E, G og K)
- 28 år for øvrige bilgrupper
Minimumleeftijd voor het huren van een auto in DK.
Kan het wel vertalen maar er staan genoeg engelse woorden in dat het wel te volgen is vermoed ik.
pi_68580948
6 = seks

hihihi
  maandag 4 mei 2009 @ 09:25:32 #264
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_68645990
Viel wel mee met de sterren in Kopenhagen

Ik zat afgelopen donderdag o.i.d. 's avonds laat in de tuin, was lekker fris na een warme dag, en ik kon toch echt sterren tellen! Waarschijnlijk niet zoveel als men doet buiten de stad... bij mij waren ze tenminste nog te tellen
Maar goed, dan woon ik ook in een buitenwijk hè.
  maandag 4 mei 2009 @ 10:32:58 #265
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68647458
Hier op het platteland kan ik in ieder geval een flink stuk meer zien dan toen ik nog in Tilburg woonde.

Deze week moet de tuinman komen om onze grond te bewerken en gras te zaaien. 750 m2 klei doorspitten is toch niet echt mijn hobby.
pi_68647829
wat is st bededag voor feestdag?
  maandag 4 mei 2009 @ 11:15:34 #267
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68648851
Grote biddag.
Oorsprong ligt op Sjælland in 1686 als een bijzondere extra biddag voor het hele land. Dit naast verschillende andere kleine biddagen toen der tijd.
pi_68664512
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:32 schreef TallMan het volgende:
Hier op het platteland kan ik in ieder geval een flink stuk meer zien dan toen ik nog in Tilburg woonde.

Deze week moet de tuinman komen om onze grond te bewerken en gras te zaaien. 750 m2 klei doorspitten is toch niet echt mijn hobby.
heb je geen vriendin dan ?
nothing will change without a rebel
  maandag 4 mei 2009 @ 21:45:15 #269
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68670956
Ik heb een vrouw, en die wil het ook niet doorspitten. Maar als spitten je hobby is laat het ff weten.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:23:28 #270
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_68682338
Haha mijn vriendin houdt van werken in de tuin, met bloemen en planten enzo... echte groene vingers, maar spitten laat ze aan mij over Te zwaar zegt ze dan
Niks gewend joh, die Denen!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:30:18 #271
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68688041
Ah, ik heb hier de vrijwilliger om mijn klei om te spitten, graag toch zo'n 80cm diep ivm dat het goed is vastgereden door bouwverkeer.

Ik was zondag zo'n 2,5 uur kwijt om de ijzeren pijpjes die de hoekpunten van mijn grond aangeven terug te vinden, en dan had ik dus afstandsmaten tussen de onderlinge pijpjes en zaten ze niet dieper dan 15 cm. Ik moest er zo'n 5 a 6 vinden.

Vraag op MSN maar om het adres.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:14:16 #272
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_68691694
M'n vriendin vertikt 't en mijn prijzen wil je niet weten Voorrijkosten zijn al zo'n 2000 DKK
Øv øv!

Misschien wil m'n 7 jarige stiefdochter wel wat plantjes zaaien?
pi_68696986
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:45 schreef TallMan het volgende:
Ik heb een vrouw, en die wil het ook niet doorspitten. Maar als spitten je hobby is laat het ff weten.
Ja kijk.... dat is dan niet handig, je moet ook geen vrouw nemen maar een vriendin, die eerste denken: ik ben binnen...en die laatste moet je 'graag' blijven houden...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:54:59 #274
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68697868
Dan is die tiunman die het komt doen denk ik in totaliteit iets goedkoper (alhoewel Draz het concept vrijwilliger niet helemaal snapt, die vangen niets).

En ja, de vrouw was al bijna 11 jaar mijn vriendin voor ze mijjn vrouw werd, die was er toch niet meer ingetrapt.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:00:49 #275
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_68722477
Werk bij een bank hè, ik ben gewend niks vrijwillig te doen
  donderdag 7 mei 2009 @ 07:35:25 #276
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68759629
Zoals het laatste half jaar te merken is hebben banken wel meer dingen niet goed begrepen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:29:42 #277
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68935260
Gistermiddag is mijn tuin gegrubt. Vandaag is hij gefreest. Morgen wordt hij geegaliseerd en gras gezaaid. Nu maar hopen dat die regen die er na het weekend staat ook komt.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:45:47 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69161454
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:29 schreef TallMan het volgende:
Gistermiddag is mijn tuin gegrubt. Vandaag is hij gefreest. Morgen wordt hij geegaliseerd en gras gezaaid. Nu maar hopen dat die regen die er na het weekend staat ook komt.
Die is er ook geweest ja.. maar nu.. heerlijk:)

Zit ook in Denemarken, Kopenhagen. Voor werk, zit er nu 3 maanden ongeveer met korte tussenpauzes. Moet zeggen, prachtige en leuke stad, leuke mensen.
Niets mis mee om hier langer te moeten /mogen verblijven

Overigens is me opgevallen dat ze verschrikkelijk kunnen zuipen die denen. Vanaf smorgens vroeg tot savonds laat...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 18 mei 2009 @ 20:21:28 #279
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69163072
En maar hier de grens naar duitsland over rijden om bij de grenswinkels massaal de alcohol in te slaan. Geeft af en toe echt grappige beelden.
- Figuren die 7 traytjes bier mee in de vakantiebus naar huis willen nemen. Als de hele bus dat wil wordt het echt grappig.
- Oude Mercedes die wegreed waarbij de uitlaat over de weg sleepte. En gewoon doorrijden.
- Gezin op weg naar huis van de vakantie, hele auto vol bagage, komen ze bij de auto, kinderen op de achterbank, per kind 3 traytjes op schoot, moeders op de passagiersstoel, die krijgt er nog eens 4 op schoot. En dan aan de reclame bij het nummerbord zien dat de auto waarschijnlijk nog zo'n 250km te gaan heeft.

Echt waar, je zou bijna gaan camperen op zo'n parkeerterrein om die acties.
pi_69164104
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:21 schreef TallMan het volgende:
En maar hier de grens naar duitsland over rijden om bij de grenswinkels massaal de alcohol in te slaan. Geeft af en toe echt grappige beelden.
- Figuren die 7 traytjes bier mee in de vakantiebus naar huis willen nemen. Als de hele bus dat wil wordt het echt grappig.
- Oude Mercedes die wegreed waarbij de uitlaat over de weg sleepte. En gewoon doorrijden.
- Gezin op weg naar huis van de vakantie, hele auto vol bagage, komen ze bij de auto, kinderen op de achterbank, per kind 3 traytjes op schoot, moeders op de passagiersstoel, die krijgt er nog eens 4 op schoot. En dan aan de reclame bij het nummerbord zien dat de auto waarschijnlijk nog zo'n 250km te gaan heeft.

Echt waar, je zou bijna gaan camperen op zo'n parkeerterrein om die acties.
Volgens mij gaan er jaarlijks miljarden kronen daar de grens over. Ik ben ook wel eens gecontroleerd.

Ik denk dat de skat en de politiek ook uiteraard zich nu pas realiseert wat de impact is van hoge belastingen heffen op drank en frisdrank. Ze lopen zo miljoenen kronen mis !

Als ik naar nl ga en weer terugkom uiteraard vroegen mijn collega's of ik aub even wilde omrijden om in te kopen. Heb het nooit gedaan trouwens...
  maandag 18 mei 2009 @ 20:41:28 #281
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69164218
Het is vanaf de snelweg zo'n 5 km extra rijden, sommige liggen er nog dichter bij. Overigens mocht je er stoppen, doe het wel vroeg op de ochtend of later op de avond. Ik heb het daar echt gezien dat mensen bij de uitgang meeliepen met mensen om bij de auto maar het karretje te kunnen overnemen.
pi_69164291
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:41 schreef TallMan het volgende:
Het is vanaf de snelweg zo'n 5 km extra rijden, sommige liggen er nog dichter bij. Overigens mocht je er stoppen, doe het wel vroeg op de ochtend of later op de avond. Ik heb het daar echt gezien dat mensen bij de uitgang meeliepen met mensen om bij de auto maar het karretje te kunnen overnemen.
ik drink niet en rook niet
pi_69164530
Ik heb ze wel gezien met een auto-ambulance vol met blikjes frisdrank en bier en dan spanbanden eromheen en een auto ervoor met 4 man erin
pi_69169249
Ik ben niet zo iemand wat wel en niet mag, maar is er een grens voor het importeren van drank en frisdrank en food naar Denemarken ?
Wie weet dat ?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 00:58:00 #285
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69176014
Beperkingen zijn er ja (bron: belastingsdienst)

In het kort, per persoon.
10l 22+ promille (whisket)
20l 22- promille (sherry/port)
90l Wijn
110l Bier

800stuks sigaretten
200 sigaren
1kg tabak

En met de colaprijzen in DK tov wat het in Duitsland kost kun je met puur frisdrank halen ook makkelijk je benzine eruit halen (ja, afhankelijk van afstand).

En voor het statiegeld dat in Duitsland geheven wordt, daar heb je vrijstelling voor, moet je een exportverklaring voor invullen.
pi_69177233
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 00:58 schreef TallMan het volgende:
Beperkingen zijn er ja (bron: belastingsdienst)

In het kort, per persoon.
10l 22+ promille (whisket)
20l 22- promille (sherry/port)
90l Wijn
110l Bier

800stuks sigaretten
200 sigaren
1kg tabak

En met de colaprijzen in DK tov wat het in Duitsland kost kun je met puur frisdrank halen ook makkelijk je benzine eruit halen (ja, afhankelijk van afstand).

En voor het statiegeld dat in Duitsland geheven wordt, daar heb je vrijstelling voor, moet je een exportverklaring voor invullen.
over frisdranken wordt niet gesproken, hoe is dat dan geregeld?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:29:02 #287
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69181038
Waarschijnlijk geen beperking ivm vrij verkeer van goederen binnen de EU.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:25:04 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69195241
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 10:29 schreef TallMan het volgende:
Waarschijnlijk geen beperking ivm vrij verkeer van goederen binnen de EU.
ALS ze beperkingen opgeven is dat in strijd met de europese wetten. Dus ik denk dat er geen beperking is
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_69197416
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

ALS ze beperkingen opgeven is dat in strijd met de europese wetten. Dus ik denk dat er geen beperking is
volgende keer dan maar 2000 liter cola meenemen a 1 euro winst per fles
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:12:04 #290
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69201132
Ik geloof dat er overigens wel wat grenswinkels zijn die je beperken in de hoeveelheid.
quote:
Fleggaard støtter i alle henseende op omkring bekæmpelsen af illegal grænsehandel.
Derfor kan du som kunde maksimalt købe/bestille 1 palle dåse-drikkevarer pr. pers. hos os.
Jah, max 1 pallet drank in blikjes per persoon. Ik geloof dat er 104 traytjes van 24 blikjes op zitten, voor die 200lites moet je toch met zijn 3en gaan, 832 liter max per persoon.

Even voor de grap de berekening, de cola niet in de aanbieding overigens bij de Fleggaard kost je voor 3 traytjes 140 dkk (18.70 euro) voor 24 liter. Is per liter dan 5.83 dkk (0.77 euro). In DK is deze week toevallig bij de fakta (goedekope supermarkt) de coca cola in de aanbieding 12.95 dkk (1.72 euro) waar deze normaal 24.95 dkk (3.32 euro) kost. Dat is 12.50 dkk (1.67 euro) per liter in DK (zonder aanbieding).

Als je 9 traytjes haalt voor 420 dkk (56 euro) wat je in DK voor dezelfde hoeveelheid cola 900 dkk (120 euro) kost, dan spaar je al snel nogal wat geld. Dan snap je wel waarom Denen toch in Duitsland kopen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:01:54 #291
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_69409827
Lijkt me inderdaad leuk om op die parkeerplaats te camperen en die gekke Denen met massa's drank weg te zien gaan

Helaas is het voor mij veel te ver weg. M'n auto is niet de zuinigste en Duitsland is het meest dichtbij via Rødby-Puttgarden. Als je dat eruit wilt halen, moet je wel heel veel kopen.

Trouwens, ik mis de laatste tijd steeds meer kleine dingetjes qua kruiden/eten. Weten jullie of deze te krijgen zijn en zo ja, waar?
- Curry saus
- Satésaus
- Nasi/bami groenten
En vast nog wel een paar waar ik even niet op kan komen.
Ik heb in alle bekende supermarkten gekeken, zoals Fakta, Netto, Superbrugsen, Irma, Føtex. Al kom ik in de laatste nog maar weinig, doordat ie zoveel duurder is en je er je kont niet kan keren. Kleine gangetjes en drukte doet mij niet veel goeds.

Ik probeer trouwens m'n (geïmporteerde) auto te verkopen. Ik krijg alleen maar geïnteresseerden die willen ruilen... nu is de markt niet echt goed natuurlijk, maar dat werkt in m'n nadeel én m'n voordeel, aangezien ik een andere (goedkopere) auto terug wil kopen. Proberen goede prijs neer te zetten en hopen op een liefhebber. Ruilen is prima, als er een andere goede auto tegenover staat en ie niet duurder is.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 10:06:15 #292
135486 Manu82
How you doin'?
pi_69409936
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De beperking is dat je moet kunnen bewijzen dat het voor eigen gebruik is ofzo....
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_69410926
na 12 weken heb ik besloten om weg te gaan uit denemarken. Dinsdag vertrek ik naar nederland
Het is niet mijn land en ik voel mij hier niet thuis.
Mijn contract ga ik verder uitdienen in frankrijk wordt ik wordt overgeplaatst.

Nu wil ik wel iets voor het this front meenemen
wat is typisch deens bier en wijn?

wat is dat gammeldansk voor iets?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:22:41 #294
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69419581
Mijn gras groeit! Ik ga me maar gauw mentaal voorbereiden op het grasmaaien.

@Draz: Is natuurlijk je eigen schuld dat je op dat duivelseiland gaat wonen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:36:48 #295
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_69445097
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:22 schreef TallMan het volgende:
Mijn gras groeit! Ik ga me maar gauw mentaal voorbereiden op het grasmaaien.

@Draz: Is natuurlijk je eigen schuld dat je op dat duivelseiland gaat wonen.
Pfff ik heb zo'n buurman die 2x per week het gras maait, en tussen de heg door de randjes van ons gras probeert mee te nemen
Ikzelf maai het als het teveel op heide begint te lijken

Oh, en ik blame m'n vriendin! Ik trok bij haar in... als zij nu niet hier had gewoond, woonde ik hier nu ook niet

@psv-gomes
Typisch Deens bier: Tuborg (de Heineken van Denemarken), Carlsberg (nog steeds uilepis) en Royal Export, de enige die voor mij nog te drinken is
Geen idee of er Deense wijn is... Gammel dansk is een soort bitter. Typisch Deens, maar ik vind het maar niks... geef mij maar een Schotse whiskey
pi_69445288
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:12 schreef TallMan het volgende:
Ik geloof dat er overigens wel wat grenswinkels zijn die je beperken in de hoeveelheid.
[..]

berekening
zo zijn wij ook naar denemarken geweest . Bagage in de auto en voor de rest héél de wagen afladen met bier (geen invoerbeperking) en wat sterke drank. Die reis heeft ons vanuit België in totaal rond de 75€ per persoon gekost voor 5 dagen, brandstof, eten, toegang tot musea & reisverzekering in
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69502098
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:36 schreef Draz het volgende:

[..]

Oh, en ik blame m'n vriendin! Ik trok bij haar in... als zij nu niet hier had gewoond, woonde ik hier nu ook niet

@psv-gomes
Typisch Deens bier: Tuborg (de Heineken van Denemarken), Carlsberg (nog steeds uilepis) en Royal Export, de enige die voor mij nog te drinken is
Geen idee of er Deense wijn is... Gammel dansk is een soort bitter. Typisch Deens, maar ik vind het maar niks... geef mij maar een Schotse whiskey
oke dankje

enne hoe zit het met de deense arbeidsinspectie? waar kan je klagen
want die baas van mij is op zijn zachts gezgd niet echt netjes bezig
pi_69663443
Inmiddels afgestudeerd en enkele maanden geleden mij ingeschreven bij de Copenhagen Business School. In juni weet ik tevens of ik geaccepteerd ben. Zij regelen ook huisvesting, hetgeen wel duur is (600 EUR voor een kleine kamer). Nu nog een Engels TOEFL examen en vingers gekruist houden dat ik geaccepteerd wordt.

Nog even een vraagje m.b.t. de zorgverzekering. Volgens mij ben ik kosteloos verzekerd in Denemarken, maar tegelijkertijd dien ik verplicht verzekerd te zijn in NL. Je betaalt dus dubbel. Klopt dit?
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:57:44 #299
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69664127
Als inwoner betaal ik in ieder geval geen zorgverzekering (buiten dan een aanvullende die ik heb), hoe het zit voor tijdelijke situaties met studenten durf ik niet te zeggen.
Als je je uitschrijft in NL lijkt het me niet dat je daar nog verzekerd moet zijn. Als je je inschrijving in NL bij de gemeente handhaaft zal je lijkt me wel je NLse verzekering moeten aanhouden.

Overigens moet je er van uitgaan dat veel dingen in DK duurder zijn (boodschappen, uitgaan). Weet je waar je die kamer zou krijgen, locatie, grootte etc?
pi_69664986
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:57 schreef TallMan het volgende:
Als inwoner betaal ik in ieder geval geen zorgverzekering (buiten dan een aanvullende die ik heb), hoe het zit voor tijdelijke situaties met studenten durf ik niet te zeggen.
Als je je uitschrijft in NL lijkt het me niet dat je daar nog verzekerd moet zijn. Als je je inschrijving in NL bij de gemeente handhaaft zal je lijkt me wel je NLse verzekering moeten aanhouden.

Overigens moet je er van uitgaan dat veel dingen in DK duurder zijn (boodschappen, uitgaan). Weet je waar je die kamer zou krijgen, locatie, grootte etc?
Maar als je je uitschrijft in Nederland heb je toch voor die uitgeschreven jaren geen recht meer op AOW etc.? Ik heb ongeveer een budget van EUR 1000-1100/maand. Dat zal mijn kosten toch wel dekken (uitgaande van EUR600 huisvestingskosten?)

Hoe moeilijk is het trouwens voor een student afgestudeerd in een Engelstalige HBO bedrijfskundestudie om een part-time baan te vinden in Kopenhagen?

Een van de bovenstaande locaties.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dvm86 op 03-06-2009 14:28:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')