om eerlijk te zeggen, denemarken is niet mijn land en zal het ook niet worden.quote:Op donderdag 30 april 2009 08:24 schreef TallMan het volgende:
Maar dan blijft toch de vraag of het bevalt.
in frankrijk moet je 2 jaar je rijbewijs hebben voordat je een auto kan huren, dus daarom vroeg ik mij dat af.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:26 schreef TallMan het volgende:
Nou, euh, gewoon bij een verhuurder lijkt me zo. Rijbewijs uiteraard, creditcard zag ik net dat een vereiste is bij in ieder geval.avis, van de anderen weet ik het niet.
Huurder moet 6 maanden rijbewijs hebben, mocht het in een land zijn uitgegeven met een niet romeins alfabet moet er ook een internationaal rijbewijs in bezit zijn.quote:Kørekort
Lejer skal have haft et gyldigt kørekort til personbil i mindst 6 måneder. Hvis lejer har et kørekort, som er udstedt i et land med et andet alfabet end det romerske (fx arabisk eller hebraisk) skal lejer forevise et internationalt kørekort og det nationale kørekort.
Minimumleeftijd voor het huren van een auto in DK.quote:Minimumsalder
Minimumsalderen for leje af bil i Danmark er:
- 21 år for vans (bilgruppe J, M, N og O)
- 23 år for small, medium og large compact samt medium stationcar (bilgruppe A, B, C og P)
- 25 år for large standard, large stationcar og minibusser (bilgruppe D, E, G og K)
- 28 år for øvrige bilgrupper
heb je geen vriendin dan ?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:32 schreef TallMan het volgende:
Hier op het platteland kan ik in ieder geval een flink stuk meer zien dan toen ik nog in Tilburg woonde.
Deze week moet de tuinman komen om onze grond te bewerken en gras te zaaien. 750 m2 klei doorspitten is toch niet echt mijn hobby.
Ja kijk.... dat is dan niet handig, je moet ook geen vrouw nemen maar een vriendin, die eerste denken: ik ben binnen...en die laatste moet je 'graag' blijven houden...quote:Op maandag 4 mei 2009 21:45 schreef TallMan het volgende:
Ik heb een vrouw, en die wil het ook niet doorspitten. Maar als spitten je hobby is laat het ff weten.
Die is er ook geweest ja.. maar nu.. heerlijk:)quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:29 schreef TallMan het volgende:
Gistermiddag is mijn tuin gegrubt. Vandaag is hij gefreest. Morgen wordt hij geegaliseerd en gras gezaaid. Nu maar hopen dat die regen die er na het weekend staat ook komt.
Volgens mij gaan er jaarlijks miljarden kronen daar de grens over. Ik ben ook wel eens gecontroleerd.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:21 schreef TallMan het volgende:
En maar hier de grens naar duitsland over rijden om bij de grenswinkels massaal de alcohol in te slaan. Geeft af en toe echt grappige beelden.
- Figuren die 7 traytjes bier mee in de vakantiebus naar huis willen nemen. Als de hele bus dat wil wordt het echt grappig.
- Oude Mercedes die wegreed waarbij de uitlaat over de weg sleepte. En gewoon doorrijden.
- Gezin op weg naar huis van de vakantie, hele auto vol bagage, komen ze bij de auto, kinderen op de achterbank, per kind 3 traytjes op schoot, moeders op de passagiersstoel, die krijgt er nog eens 4 op schoot. En dan aan de reclame bij het nummerbord zien dat de auto waarschijnlijk nog zo'n 250km te gaan heeft.
Echt waar, je zou bijna gaan camperen op zo'n parkeerterrein om die acties.
ik drink niet en rook nietquote:Op maandag 18 mei 2009 20:41 schreef TallMan het volgende:
Het is vanaf de snelweg zo'n 5 km extra rijden, sommige liggen er nog dichter bij. Overigens mocht je er stoppen, doe het wel vroeg op de ochtend of later op de avond. Ik heb het daar echt gezien dat mensen bij de uitgang meeliepen met mensen om bij de auto maar het karretje te kunnen overnemen.
over frisdranken wordt niet gesproken, hoe is dat dan geregeld?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:58 schreef TallMan het volgende:
Beperkingen zijn er ja (bron: belastingsdienst)
In het kort, per persoon.
10l 22+ promille (whisket)
20l 22- promille (sherry/port)
90l Wijn
110l Bier
800stuks sigaretten
200 sigaren
1kg tabak
En met de colaprijzen in DK tov wat het in Duitsland kost kun je met puur frisdrank halen ook makkelijk je benzine eruit halen (ja, afhankelijk van afstand).
En voor het statiegeld dat in Duitsland geheven wordt, daar heb je vrijstelling voor, moet je een exportverklaring voor invullen.
ALS ze beperkingen opgeven is dat in strijd met de europese wetten. Dus ik denk dat er geen beperking isquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:29 schreef TallMan het volgende:
Waarschijnlijk geen beperking ivm vrij verkeer van goederen binnen de EU.
volgende keer dan maar 2000 liter cola meenemen a 1 euro winst per flesquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ALS ze beperkingen opgeven is dat in strijd met de europese wetten. Dus ik denk dat er geen beperking is
Jah, max 1 pallet drank in blikjes per persoon. Ik geloof dat er 104 traytjes van 24 blikjes op zitten, voor die 200lites moet je toch met zijn 3en gaan, 832 liter max per persoon.quote:Fleggaard støtter i alle henseende op omkring bekæmpelsen af illegal grænsehandel.
Derfor kan du som kunde maksimalt købe/bestille 1 palle dåse-drikkevarer pr. pers. hos os.
De beperking is dat je moet kunnen bewijzen dat het voor eigen gebruik is ofzo....quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ALS ze beperkingen opgeven is dat in strijd met de europese wetten. Dus ik denk dat er geen beperking is
Pfff ik heb zo'n buurman die 2x per week het gras maait, en tussen de heg door de randjes van ons gras probeert mee te nemenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:22 schreef TallMan het volgende:
Mijn gras groeit! Ik ga me maar gauw mentaal voorbereiden op het grasmaaien.
@Draz: Is natuurlijk je eigen schuld dat je op dat duivelseiland gaat wonen.
zo zijn wij ook naar denemarken geweestquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:12 schreef TallMan het volgende:
Ik geloof dat er overigens wel wat grenswinkels zijn die je beperken in de hoeveelheid.
[..]
berekening
oke dankjequote:Op woensdag 27 mei 2009 09:36 schreef Draz het volgende:
[..]
Oh, en ik blame m'n vriendin! Ik trok bij haar in... als zij nu niet hier had gewoond, woonde ik hier nu ook niet
@psv-gomes
Typisch Deens bier: Tuborg (de Heineken van Denemarken), Carlsberg (nog steeds uilepis) en Royal Export, de enige die voor mij nog te drinken is
Geen idee of er Deense wijn is... Gammel dansk is een soort bitter. Typisch Deens, maar ik vind het maar niks... geef mij maar een Schotse whiskey
Maar als je je uitschrijft in Nederland heb je toch voor die uitgeschreven jaren geen recht meer op AOW etc.? Ik heb ongeveer een budget van EUR 1000-1100/maand. Dat zal mijn kosten toch wel dekken (uitgaande van EUR600 huisvestingskosten?)quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:57 schreef TallMan het volgende:
Als inwoner betaal ik in ieder geval geen zorgverzekering (buiten dan een aanvullende die ik heb), hoe het zit voor tijdelijke situaties met studenten durf ik niet te zeggen.
Als je je uitschrijft in NL lijkt het me niet dat je daar nog verzekerd moet zijn. Als je je inschrijving in NL bij de gemeente handhaaft zal je lijkt me wel je NLse verzekering moeten aanhouden.
Overigens moet je er van uitgaan dat veel dingen in DK duurder zijn (boodschappen, uitgaan). Weet je waar je die kamer zou krijgen, locatie, grootte etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |