Noem eens wat voorbeelden dan waarmee hij jou "totaal verblufte"?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik dacht vroeger ook dat het absurd was om wat dan ook in kaarten te zien. Het leek me gewoon logischerwijze onmogelijk.
Ik leerde op een gegeven moment iemand kennen die de Tarot "van huis uit" legde (van zijn moeder/grootmoeder/etc geleerd) en daar heb ik stukje bij beetje gezien wat het tarotleggen nou werkelijk behelsde. Hij verblufte me een paar keer totaal met de dingen die hij aan een paar mensen om hem heen voorspelde -bepaalde dingen die volledig ondenkbaar waren en die werkelijk uit bleken te komen-,
en dat maakte dat ik die Tarot toch eens van dichterbij heb willen ontdekken!
En met dat ontdekken blijf je dan vervolgens een leven lang bezig natuurlijk.
Hoe dan ook, de 'reis' heeft me nooit teleurgesteld!
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:58 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..
Dat mensen er wat aardigheid aan hebben om een kaartje te leggen vind ik prima, maar insinueren dat je hierdoor voorspellende gaven krijgt is simpelweg bullshit.
Zijn toch orakelkaarten?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die aartsengelenkaarten hebben?![]()
Ik heb al een jaar of 15 tarot-kaarten, verschillende decks... en nu sinds kort dan die engelenkaarten.
En ik vraag me dan af hoe andere mensen dat dan trekken, omdat het allemaal positieve/motiverende kaarten zijn.
In tegenstelling tot tarotkaarten.
Uiteraard begrijp ik dat het hele andere kaarten zijn, maar toch vroeg ik het me af...
Ik weet wel hoe ik ze moet trekkenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zijn toch orakelkaarten?![]()
Kun je een nemen iedere dag, als opbeurende tekst, maar je kan ook de kaarten neerleggen in een waaier, en met je hand eroverheen voelen, bij de kaart die het warmste voelt, of die je aantrekt pik je er dan uit.
Kan ook terwijl je aan een vraag denkt vermoed ik.. zou het gewoon proberen
Ik heb er wel een deck van, maar ze hebben me nooit voldoende geïnspireerd om dan ook mee te leggen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die aartsengelenkaarten hebben?![]()
Ik heb al een jaar of 15 tarot-kaarten, verschillende decks... en nu sinds kort dan die engelenkaarten.
En ik vraag me dan af hoe andere mensen dat dan trekken, omdat het allemaal positieve/motiverende kaarten zijn.
In tegenstelling tot tarotkaarten.
Uiteraard begrijp ik dat het hele andere kaarten zijn, maar toch vroeg ik het me af...
Zijn er mensen die een andere visie hebben ? bijv. die op de hoogte zijn van het ontstaan van de Tarot ? Of die de Tarot als een soort rooster zien; of die de Tarot als een soort periodiek systeem van de kosmos beschouwen ?quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:37 schreef Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
Deel 2![]()
Het vorige deel
Een kleine korte uitleg mijnerzijds over enkele vragen en misverstanden die er over bestaan;
.......Hoe kan ik de Tarot het best leren kennen en gebruiken?
Je kunt dit bereiken met behulp van boeken over tarot of met een goede cursus. Daarnaast echter vooral door veel ervaring op te doen met de kaarten zelf. Een vaak aangeraden methode is bijvoorbeeld om dagelijks er 10 tot 15 minuten voor uit te trekken en in die tijd één bepaalde kaart grondig te bekijken en er iets over te lezen. Op die manier heeft je na zo’n 11 weken met alle kaarten kennis gemaakt.
Bekijk de kaart goed, let op de symboliek, de dieren, de kleuren en de figuren die er opstaan. Sluit nu je ogen en zie de kaart in gedachten voor je ogen. Voer desnoods een gesprekje met het figuur van de kaart, voel het landschap noem maar op. Zo raak je vertrouwd met de kaarten en voel je de sfeer van de kaart. Ook stimuleer je zo je intuitie.
het was dus in de eerste plaats bedoelt om een spel mee te spelen. Later kwam iemand op het briljante idee dat de kartonnetjes de toekomst kunnen voorspellen e.d. so there you go.quote:The tarot (first known as tarocchi, also tarock and similar names), pronounced /ˈtæroʊ/, is a pack of cards (most commonly numbering seventy-eight), used from the mid fifteenth century in various parts of Europe to play card games such as Italian tarocchini and French tarot.
Ik ben bekend dat de (Italiaanse) renaissance wellicht het begin van de kartonnen kaartjes waren, maar de symboliek was al veel ouder m.n. de Grote Arcana (vaak wordt het Oude Egypte als origine genoemd).quote:Op zondag 28 maart 2010 00:45 schreef Michielos het volgende:
Ik weet wel het ontstaan van Tarot. De de daadwerkelijke origine van Tarot is het italiaanse kaartspel Tarocchi.
[..]
het was dus in de eerste plaats bedoelt om een spel mee te spelen. Later kwam iemand op het briljante idee dat de kartonnetjes de toekomst kunnen voorspellen e.d. so there you go.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |