quote:veldmuis70 (1 dag geleden) Toon Verbergen -2 Gemarkeerd als spam Antwoorden | Spam
mooier dan cohen
Klacht:quote:Qweentjuh (1 dag geleden) Toon Verbergen 0 Gemarkeerd als spam Antwoorden | Spam
dit is een supper nummer en ik vind deze beter als die van Jeff Buckley
Bwoh, in die van Jeff Buckley zit meer gevoel. Maar wel beter dan de versie van die X-Factor miep iig.quote:
Zo, wanneer ben jij uit het ei gekropen? Die cover is al weken oud...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:33 schreef Florian_ het volgende:
Ik zat dus net naar de radio te luisteren (TS luistert radio) toen opeens het nummer "Hallelujah" begon te spelen.
[...]
Ze kan anders wel aardig zingen hoor...quote:Oké. Je wint zo'n baggershow terwijl je nauwelijks talent hebt.
Een cover geniaal noemen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:33 schreef Florian_ het volgende:
Vooral de versie van Jeff Buckley is echt geniaal.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:48 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Een cover geniaal noemen?![]()
Als Jeff Buckley het mag coveren en na hem daarna nog een stuk of 86 'artiesten' dan mag onze X factor mevrouw dit toch ook?
Tuurlijk kan een cover zelden het origineel overtreffen en dat doet Lisa ook niet maar vind dat ze hem goed zingt.
In het algemeen heb je zeker gelijk, maar soms (heel soms) zijn er covers die beter zijn dan het origineel. Dat nummer is daar een mooi voorbeeld van. Ik vind zowel de versie van Rufus Wainright als de versie van Jeff Buckley beter dan het origineel van Leonard Cohen. Maar de versie van die x-factor muts is maar slecht. Daarnaast ook nog een incompleet, omdat het anders te lang duurt voor op de radioquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:48 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Tuurlijk kan een cover zelden het origineel overtreffen en dat doet Lisa ook niet maar vind dat ze hem goed zingt.
Bullshit.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:17 schreef thloreg het volgende:
nummer Hallelujah is van die Joodse groep Milk & Honey
quote:
Het nummer dat Lisa coverde is oorspronkelijk van Leonard Cohen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:17 schreef thloreg het volgende:
Ah die XFactor heet Lisa (oid) en het nummer Hallelujah is van die Joodse groep Milk & Honey is mij vertelt Dus waar al die andere namen vandaan komen is mij een raadsel
Meen je dit? Dat Milk & Honey toevallig ook een nummer heeft dat Hallelujah heet is toch helemaal niet relevant in deze discussie?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:24 schreef IQM het volgende:
[..]
Niks bullshit. 't Is alleen een ander nummer.
Gast, zelfs Gewoon Rutger zou snappen dat het hier over de Hallelujah die ook door xfactor-Lisa uitgevoerd is gaat.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef IQM het volgende:
Wat? Dat zeg ik toch nergens? Jij noemt het alleen bullshit dat "Hallelujah" (er wordt niet gezegd welke) van Milk & Honey is. Terwijl dat geen bullshit is.
En waarom gebruiken ze exact hetzelfde nummer als de winnares van X-Factor in Engeland... en die vind ik beter klinken dan Lisa, al heeft die veel meer een 1.000.000.000 in een dozijn stem, met als voorbeeld het gemiddelde R&B zingende trutje... (specifiek voorbeeld: Esmee Denters)quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:41 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat Lisa goed kan zingen... Maar waarom dit nummer?? Wat mij betreft had ze beter aan een eigen repertoire kunnen beginnen...
Covers an sich zijn prima, maar doe het dan wel goed. Dat is vaak niet het geval.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:56 schreef BobbyB het volgende:
Sowieso, al die covers/remixes van de laatste tijd.Kansloze rukkers die even denken op andermans succes mee te kunnen liften. Dan hoor ik nog liever Lady Gaga en Britney Spears.
Laat ik het dan zo zeggen: 99% van de covers die tevens in de top 40 staan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:05 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Covers an sich zijn prima, maar doe het dan wel goed. Dat is vaak niet het geval.
Omdat ze nu vlug moeten scoren, nu de hype nog vers is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:56 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En waarom gebruiken ze exact hetzelfde nummer als de winnares van X-Factor in Engeland... en die vind ik beter klinken dan Lisa, al heeft die veel meer een 1.000.000.000 in een dozijn stem, met als voorbeeld het gemiddelde R&B zingende trutje... (specifiek voorbeeld: Esmee Denters)
Origineel:quote:
En wat denk je hier van:quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Origineel:
Cover:
Ik weet wel, welke versie ik beter vind hoor..![]()
Verder zuigt de versie van Jeff Buckley hard en dat is een feit.
Die van Don Mercedes inderdaadquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:22 schreef B.E.D het volgende:
[..]
En wat denk je hier van:
Origineel:
Cover:
Ik weet ook wel welke ik het beste vind
idd ze kan goed zingen maar dit nummer door haar laten zingen is wat minder.quote:
Alsof Lisa kan kiezen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:16 schreef Eisoep het volgende:
[..]
idd ze kan goed zingen maar dit nummer door haar laten zingen is wat minder.
ze heeft er waarschijnlijk ook niet zelf voor gekozen om van dit nummer haar 1e single te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |