abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69651478
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zit nu in Istanbul, kan eventjes alleen met moeite nederlandse programma's zien. Maar als je erover leest weet je al genoeg.
Oh veel plezier daar
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_69653636
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ze heeft wel smaak. Op de kleur na dan.
IR

Ik was al bang dat je carriere dusdanige proporties had aangenomen dat een bezoek aan Fok niet meer tot de mogelijkheden behoorde.

Maar Halsema heeft inderdaad een prima smaak. Alleen die politieke ideeen...
pi_69653730
Je bedoelt waanzinnige politieke ideeën?
pi_69653940
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:09 schreef Underverse het volgende:
Je bedoelt waanzinnige politieke ideeën?
Correct.
pi_69653991
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Correct.
Nee dan is het goed
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:48:50 #181
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_69654477
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

IR

Ik was al bang dat je carriere dusdanige proporties had aangenomen dat een bezoek aan Fok niet meer tot de mogelijkheden behoorde.
Ik zit sinds 2 maanden bij de gemeente, dus dáár hoef je je geen zorgen over te maken.

Maar ik was inderdaad wel tot de conclusie gekomen dat Fok niet heel veel toevoegt aan mijn bestaan. Misschien moeten we gaan linkedinnen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_69654491
Nah.. Fantastisch!!!.. Subliem!!!
  woensdag 3 juni 2009 @ 06:57:47 #183
136 V.
Like tears in rain...
pi_69655444
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Of dat niet op een minder platte manier kan bedoel je?

Allicht.

Zou je zeggen dat het op al die minder platte manieren al succesvol is gebleken?
...en dat zegt dus alles over het electoraat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_69657750
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 06:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

...en dat zegt dus alles over het electoraat.

V.
Het feit dat alle manieren van 'het volk' om duidelijk te maken aan haar regenten dat e.e.a. anders moet, dat dat totaal niet aankomt, ligt dat aan het electoraat?

Maar ik gun iedereen z'n dogma's, jou ook.

Sneu voor jou dat je denkt dat de 'nachtmerrie' wel verdwijnt als die maffe geert maar van het toneel verdwijnt, want er zijn natuurlijk geen problemen, geertje bedenkt ze, als geertje weg is wordt het weer paradijs hierzo.

Ik wens je nog een prettige tijd tegemoed, met de verkiezingen et al.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:42:25 #185
136 V.
Like tears in rain...
pi_69661955
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:19 schreef ExTec het volgende:

Sneu voor jou dat je denkt dat de 'nachtmerrie' wel verdwijnt als die maffe geert maar van het toneel verdwijnt, want er zijn natuurlijk geen problemen, geertje bedenkt ze, als geertje weg is wordt het weer paradijs hierzo.
Wat een onzin. Natuurlijk zijn er problemen, maar problemen los je op door deugdelijke analyses en een dito aanpak. Ik denk dat het land (en het Wilders/Verdonk-electoraat) meer gebaat zou zijn bij een intelligentere en inhoudelijkere aanpak. Maar ik vrees niet dat dat zal gebeuren.
quote:
Ik wens je nog een prettige tijd tegemoed, met de verkiezingen et al.
Ik jou ook, zij het met een 't'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_69662508
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat een onzin. Natuurlijk zijn er problemen, maar problemen los je op door deugdelijke analyses en een dito aanpak. Ik denk dat het land (en het Wilders/Verdonk-electoraat) meer gebaat zou zijn bij een intelligentere en inhoudelijkere aanpak. Maar ik vrees niet dat dat zal gebeuren.
Maar de pappen en nathouden powers that be hebben gewoon totaal geen intentie om een intelligentere en inhoudelijkere aanpak te gaan inzetten.

Kun je nog iets met dat gegeven, of niet?

Of verwacht je dan feitelijk dat het gepeupel maar weer gaat stemmen op de gevestigde orde in de ijdele hoop dat ze er deze ronde wel wat aan gaan doen?

Het trucje: "Ja, wij doen weliswaar niks, maar als je op X stemt, wordt het alleen nog maar erger " wordt een keertje oud hey, nog nooit bij stil gegaan?

Met een beetje pech krijgen we straks een setje politieke avonturiers in de kamer waar de honden geen brood van lusten. En wiens schuld is dat?

De zittende macht, die faalt, niks meer niks minder.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_69662549
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:42 schreef Verbal het volgende:
Maar die 'intelligentere en inhoudelijkere aanpak' is toch wat de regering nu laat zien? En blijkbaar is die aanpak niet altijd even succesvol. Wellicht dat wilders het daarom over een andere boeg gooit.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 13:12:31 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69662799
nou de huidige aanpak is veel dingen maar niet intelligent of inhoudelijk

we komen niet verder dan symptoombestrijding at best als we uberhaupt al aan het bestrijden ervan toekomen ... ik zou al blij zijn met het (h)erkennen ervan

maar Wilders is het andere uiterste
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 13:15:41 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69662899
persoonlijk neem ik de hele integratie/immigratie kwestie trouwens helemaal niet mee in mijn keuze op wie te stemmen, het boeit me niet en ik vind de problemen die er zijn simpelweg niet groot genoeg

en zonder de hele Islam kwestie is dat partijprogramma van Wilders zo dun als de Donald Duck
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_69709553
quote:
Gelukkig maar dat er nog eerlijke, keurige verkrachters bestaan
In tijden van verkiezingen raken politici nerveus en dat is onmiddellijk te merken aan een toenemend onderling geruzie, dat meestal niet uitmunt door hoogstaande gedachten of subtiel taalgebruik.

De afgelopen week ben ik onevenredig vaak de woorden laf, beschamend, onbegrijpelijk, woest en verontwaardigd tegengekomen. Aan grote emoties geen gebrek, waarbij men elkaar voortdurend de loef probeerde af te steken in fatsoen en ander moreel gedrag.

Tragisch
Het begon met de opmerking van Geert Wilders over de journaliste Joanie de Rijke, die onlangs het boek In handen van de Taliban heeft gepubliceerd. Daarin beschrijft zij haar ontvoering, de verkrachting door krijgsheer Ghazi Ghul en tenslotte haar vrijlating, waarvoor een losgeld moest worden betaald. De manier waarop De Rijke over haar tragisch avontuur verhaalt, werd door Wilders aangegrepen om daarin een voorbeeld te zien van ‘het morele verval van de elite in Nederland’.

De opmerking van Wilders veroorzaakte bij Femke Halsema een aanval van een bijna groteske verontwaardiging. ‘U kent geen enkele ethische begrenzing, maar het stuit me tegen de borst dat u het verhaal van deze vrouw gebruikt voor uw eigen arbitraire gelijk. Schaam u!’, riep ze. Ook premier Balkenende liet zich niet onbetuigd. Hij noemde het verwijt van Wilders ‘uiterst pijnlijk en smakeloos’.

Een dag later mengde Joanie de Rijke zelf zich in het debat. ‘Heel, heel pijnlijk. Ik ben aan het herstellen van mijn trauma. Geert Wilders bedrijft politiek over mijn rug’, zei ze naïef over de dubbelzinnigheid van haar woorden.

Debat
Ze raadde Wilders aan In handen van de Taliban te lezen en wilde, als hij dat had gedaan, wel met hem in debat. Een goede raad lijkt me, al vermoed ik dat Femke Halsema en premier Balkenende het boek evenmin hebben ingezien. Wat dat betreft was het verantwoordingsdebat ook in een ander opzicht een schijndebat.

Het verwijt van moreel verval is erg oud. Het Romeinse Rijk is niet ingestort vanwege de te lange verbindingslijnen, maar omdat de elite er een decadente levenswandel op nahield. Die lag liever languit op de bank met een slavin aan het voeteneinde en tros druiven in de mond. Dat is een romantische mythe, die maar al te graag in stand wordt gehouden.

Wilders
Doorgaans geldt de moraal voornamelijk de anderen. Op het meer persoonlijke vlak zou je een van die kwinkslagen van Oscar Wilde kunnen citeren, die eens heeft gezegd ‘dat moraal de houding is die wij aannemen tegenover mensen aan wie wij een bijzondere hekel hebben’.
Die opmerking lijkt Geert Wilders helemaal op het lijf te zijn geschreven.

Niettemin is In handen van de Taliban een heel raar boek.

‘Heel, heel pijnlijk. Ik ben aan het herstellen van mijn trauma. Geert Wilders bedrijft politiek over mijn rug’Een beetje een zielig boek ook, want Wilders heeft wel degelijk gelijk met zijn opmerking in de Kamer dat Joanie de Rijke haar verkrachting vergoelijkt met allerlei opmerkingen over het respect dat zij toch ook van die Talibancommandant heeft ondervonden.

Triootje
Hoewel Ghazi Ghul zijn eigen vrouw er maar al te graag had bijgehaald voor een triootje – zo preuts zijn die Taliban niet – vindt mevrouw De Rijke het toch van egards getuigen dat hij speciaal voor haar een koekje bij de thee serveert.

In een interview met deze krant (Buitenland, 12 mei) zei De Rijke dat zij haar ervaringen graag wilde ‘nuanceren’, dat ‘dingen nu eenmaal naast elkaar bestaan’ en dat het bij mannen in alle culturen voorkomt ‘dat zij de hormonen niet onder controle hebben’.

Direct na het interview kwam onder de kop ‘Postmodern geleuter in een christelijke jas’ een snerpende reactie uit onverdachte hoek. In Trouw wees Elma Draijer erop dat mevrouw De Rijke een duidelijk slachtoffer is van het Stockholmsyndroom, het verschijnsel waarbij de slachtoffers van gijzelingen achteraf verklaren dat de daders eigenlijk mensen zijn met een nobele inborst, die geen andere keus hadden.

Moraal
Volgens Draijer toont het boek van Joanie de Rijke opnieuw aan ‘hoe diep de postmoderne moraal is ingedaald. Er bestaat geen goed, er bestaat geen kwaad. Wat jij vrijheidsberoving noemt, noem ik gastvrijheid. Wat jij een ordinaire verkrachter noemt, noem ik een man die last heeft van zijn hormonen. Wat jij een dader noemt, noem ik een slachtoffer.’

Een treffende opmerking van Draijer. Toen ik onlangs een aantal stukken las over de oorlogsmisdadiger Demjanjuk kwam ik de opmerking tegen dat Demjanjuk zelf ook een slachtoffer was. Was hij niet min of meer bij toeval als kampbewaker in Sobibor terechtgekomen? Bij Joanie de Rijke lees je: ‘Ik wil de Taliban niet afschilderen als monsters. Ik ben ook niet kwaad op Ghazi Gul. Hij heeft me per slot van rekening in leven gelaten.’
In leven gelaten!

Edelmoedig
Dat is werkelijk wel heel edelmoedig van die Gul. Een normale vrijheidstrijder zonder een greintje fatsoen zou Jo

anie niet alleen verkracht hebben, maar hij zou haar ook hebben gemarteld en gedood. Gelukkig maar dat er nog eerlijke, keurige verkrachters bestaan.
Het lijkt mij aannemelijk dat de column van Elma Draijer de inspiratiebron is geweest voor de opmerkingen van Wilders. Helaas kwam het in de Kamer niet tot een debat over het verval van zeden onder de (linkse) elite, door Draijer ook wel ‘het modieuze glibberdenken’ genoemd.

Zo’n debat had ik graag willen meemaken. Toen Femke Halsema als een ware nazaat van juffrouw Laps opriep tot schaamte, kwam er van zo’n gedachtewisseling niets meer terecht en kon Wilders rustig mokken dat hij geen millimeter zou wijken. Nederlandse politici, je zou je er bijna voor schamen.
Bron

Max Pam is het er ook al mee eens. Femke, misschien moet je toch eens in de spiegel kijken?
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:18:11 #191
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_69709724
Nou ja, ik denk dat Max Pam en Femke zelden in hetzelfde kamp te vinden zijn, maar in dit geval heb ie wel een punt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 18:18:40 #192
230491 Zith
pls tip
pi_69709737
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:28 schreef Zith het volgende:
Halsema reageerde woedend: ‘U kent geen enkele ethische begrenzing, maar het stuit me tegen de borst dat u het verhaal van deze vrouw gebruikt voor uw eigen arbitraire gelijk.

Dat deed wilders toch ook? Dat die vrouw zelf aan een of ander syndroom leidt doet daar niet aan af.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_69710004
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:09 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat wijf is stapel mesjokke.
Stockholm syndroom.
edit: Maar dat zegt de uitgever ook zie ik nu pas

[ Bericht 15% gewijzigd door Disorder op 04-06-2009 18:35:53 ]
  donderdag 4 juni 2009 @ 19:10:09 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69711223
volgens mij is ze helemaal niet verkracht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_69711574
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Mogen we concluderen dat Geert zich in deze beter heeft voorbereid dan Femke? Dat geeft toch te denken over de fundering van Femkes andere standpunten. Wel oordelen, maar de feiten niet kennen. Woorden als onderbuik en populisme komen in me op.

En oh ja, haar auto:

Zie ook: http://www.carwoman.nl/2009/05/14/de-auto-van-femke-halsema/
De auto van haar vriend.
Hij weet tenminste wel wta een mooie auto is
  donderdag 4 juni 2009 @ 19:29:46 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69711948
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De auto van haar vriend.
Hij weet tenminste wel wta een mooie auto is
hij weet ook hoe ie mooie docus kan maken, zie ook 'de zwemmers'.
pi_69712707
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:10 schreef zoalshetis het volgende:
Schijnt dat ze kaas kreeg.
pi_69712917
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:28 schreef Disorder het volgende:

[..]

Stockholm syndroom.
edit: Maar dat zegt de uitgever ook zie ik nu pas
Ik heb dat mens 2 keer gezien op TV.
Het ging alleen maar om haarzelf.
Ikke Ikke Ikke..en de edele Taliban-leider
Geen woord over hoe de Taliban daar heerst of over andere zaken.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_69730947
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:10 schreef zoalshetis het volgende:
zeg dat maar tegen d'r, in d'r gezicht.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:19:18 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69731060
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

zeg dat maar tegen d'r, in d'r gezicht.