ja, maar als je nou nog je twijfels bij eentje had a la, maar meestal wordt elke gebeurtenis toegedicht aan een bepaald complotquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:20 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Een conspiracy nut is gewoon gek. Niet iedereen die gelooft aan het bestaan van een bepaald complot, is gek. Jij bent niet gek, OpenYourMind is niet gek, enz.
Zo is de wereld ontstaan volgens zijn religie.quote:
licht toe want jij schijnt er alles van te weten ?quote:ja, maar als je nou nog je twijfels bij eentje had a la, maar meestal wordt elke gebeurtenis toegedicht aan een bepaald complot
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Volgens Ticker is het 'geloven' in een complot een kwestie van kijken naar de aantijgingen en de verifierbare feiten.
Volgens Ticker is het artikel er een die puur geschreven is op basis van smaak.
In dit geval was het een scepticus die zijn standpunt tegenover complot theorieën op een hoop wou gooien en zo doende alle mogelijke theorieën weg wou wuiven.
Het leuke is ook dat het selecte gezelschap wat zich zogenaamd sceptisch noemt, dan ineens meningen voor feiten aanneemt en dit willens en wetens niet door lijken te hebben.
De nuances.
Waarom?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:42 schreef merlin693 het volgende:
Dus degene die het eens waren met de stelling van Galilei waren eigenlijk de geloofsfanaticie...niet de inquisitie
Dat dus.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:47 schreef merlin693 het volgende:
lees het artiekel nog eens.......er word niet ingegaan op het feit of er een kern van waarheid die in de toekomst bewezen kan worden in zit , maar meteen een stikker "geloofsfanaat" plakken terwijl er niet voor open gestaan word dat het wel eens andersom kan zijn.
wie zijn dan de "geloofsfanaten" ?
Nee, want als je het artikel goed leest, dan zie je dat uit het onderzoek bleek dat de complotdenkers (net als gelovigen) vooral bezig zijn met hun gevoel en weinig hebben met feitelijk bewijs.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:42 schreef merlin693 het volgende:
Dus degene die het eens waren met de stelling van Galilei waren eigenlijk de geloofsfanaticie...niet de inquisitie
Is dat dan relevant?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:47 schreef merlin693 het volgende:
lees het artiekel nog eens.......er word niet ingegaan op het feit of er een kern van waarheid die in de toekomst bewezen kan worden in zit , maar meteen een stikker "geloofsfanaat" plakken terwijl er niet voor open gestaan word dat het wel eens andersom kan zijn.
Eh, nee, lees het nog eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:59 schreef merlin693 het volgende:
draai het eens om...dan kun je hetzelfde met de andere groep
Zou je dat eens toe kunnen lichten? Volgens mij zit er namelijk een duidelijk verschil tussen een feit en een gevoel...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:02 schreef merlin693 het volgende:
Iemand claimed dat ze niet met fijten werken maar met gevoel...dat noem ik pas met gevoel verklaringen vinden
Want je hebt het onderliggende artikel gelezen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:02 schreef merlin693 het volgende:
Iemand claimed dat ze niet met fijten werken maar met gevoel...dat noem ik pas met gevoel verklaringen vinden
ik blijf het een stemmingmakerij artiekel vinden...
ben er nu vandoor......groetjes allemaal
Dan meteen maar in het monster van Loch Ness geloven? Of in maankaboutertjes? Immers, het kan op ieder moment bewezen worden! Zie je het probleem? Wat weerhoud je er dan van om in alles te geloven? Het is volgens deze redenering immers allemaal even plausibel. Lijkt me niet echt een realistische of praktische instelling.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:47 schreef merlin693 het volgende:
Ticker deed eerder in het topic hetzelfde. Niet toevallig ook een complotdenker.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Want je hebt het onderliggende artikel gelezen?
Wel mooi dat je precies de conclusies bevestigt! Je noemt het een artikel dat op basis van stemmingmakerij is geschreven, terwijl het artikel de uitkomsten van een onderzoek beschrijft. Een onderzoek dat je niet hebt gelezen en waarvan je de gehanteerde methode niet kent. Maar tóch noem je het alvast stemmingmakerij.
Kortom, je bevestigt dat jij als complotdenker vooral uitgaat van je gevoel en niet van feiten. Is niet erg hoor, miljarden mensen doen hetzelfde onder de noemers van het christendom, de islam en het hindoeïsme.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:12 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ticker deed eerder in het topic hetzelfde. Niet toevallig ook een complotdenker.
Weer dat "misschien" hè. Kijk, meer feitelijk ingestelde mensen zouden éérst die postgeschiedenis door gaan lezen en áls ze dan iets zouden vinden over misbruik in Terechts jeugd, dán zouden ze daar misschien een theorie op gaan baseren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik ga eens even je Fok! historie snel door, misschien vind ik symptonen van misbruik in je jeugd.
Heb daar namelijk een psychologisch artikel over gelezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |