In een asiel zitten meestal ook kittens.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
Ha!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:33 schreef innepin het volgende:
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Acquoi (vogels), Apeldoorn, Bruchem, Doetinchem, Ede, Ermelo (tamme konijnen),
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen
Top dat je een asielkat neemt trouwens!
Veel mensen gaan voor de kleine kittens ipv de poesjes in 't asiel, die net zo goed een huisje verdienen. Dus als iemand - zeker bij een eerste poes - een asielkat wil adopteren, vind ik dat tofquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Is dat zo heel bijzonder dan een asielkat?
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan
Alvast bedankt voor de tips/reacties, erg nuttig
Nou, dat is al één ding: je wilt een binnenkat. Meestal zijn ze in het asiel wel goed op de hoogte, dus een kat die graag naar buiten gaat, zullen ze je niet snel adviseren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Is dat zo heel bijzonder dan een asielkat?
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan
Alvast bedankt voor de tips/reacties, erg nuttig
Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor onsquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:41 schreef Lienekien het volgende:
Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden.
Ben ik ook helemaal voor. Maar als TS een beginneling is met katten zou ik toch voor een iets gemakkelijker dier kiezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:51 schreef innepin het volgende:
[..]
Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor onsJuist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
Dat dus, en die moeten gesteriliseerd worden, zodat er een beetje een rem kan komen op josti's die poezen nemen die vervolgens weer volgebatst worden door katers van andere josti's waardoor er een kattenoverschot komt. Het is al triest genoeg dat de asiels zo vreselijk vol zitten...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:30 schreef Addict89 het volgende:
[..]
In een asiel zitten meestal ook kittens.
idd, die bedoelde ik ook met mijn post.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Meddo het volgende:
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
Daar heeft mijn moeder ook een kat vandaanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/
Lieve mensen daar
Klopt. De kittens worden in de wijde regio van Eindhoven opgevangen. (ik zelf woon bij voorbeeld in Weertquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:15 schreef Mama_Mia het volgende:
http://www.redcat.nu/adoptie.htm
Is in Eindhoven, maar daar heb ik erg goede ervaringen meeZwerfkittens & volwassen katten worden hier in gastgezinnen opgevangen.
Ik ook, afgelopen vrijdag belde mijn vriendin maar was het een beetje onduidelijk, er waren wat dingen uit de test negatief en positief. Uiteraard werd niet telefonisch verteld hoe/wat en is haar verzocht een afspraak te maken. Vandaag om 08.40u staat die afspraak.quote:
Spannend!! Ik hoop dat het goed is voor je!quote:Op maandag 8 juni 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik ook, afgelopen vrijdag belde mijn vriendin maar was het een beetje onduidelijk, er waren wat dingen uit de test negatief en positief. Uiteraard werd niet telefonisch verteld hoe/wat en is haar verzocht een afspraak te maken. Vandaag om 08.40u staat die afspraak.
Ze is in ieder geval niet allergisch voor katten, dus project kat-in-huis () gaat door!
Volgens de huisarts kan ze altijd nog een allergie ontwikkelen, maar goed, dat zien we tegen die tijd dan wel. Nu nog informatie zoeken over "onze eerste kat" en wat we allemaal voor spullen nodig gaan hebben daarvoor.
Jullie alvast bedankt voor de tips, ik denk dat De Mere nu als eerste keus zal komen ivm de bereikbaarheid, maar eerst even afwachten wat het nieuws zometeen is
Ja hij is echt ontzettend leuk en met van die ondeugende kattenoogjesquote:Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef innepin het volgende:
Ahhhhh rode katertjes zijn zóoóóóó lief![]()
(kijk maar in het Joep & Teuntje topic)
Wat issie mooi zeg. Heel donkerrood, of lijkt dat maar zo?
quote:
Fotoooooooos komen zeker nogquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:15 schreef Logician het volgende:
Fotoooooooooooooooooooooooooooooo's
ps: hoe oud is ie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
OK superquote:Op zondag 21 juni 2009 11:18 schreef Cat22 het volgende:
Vragen zijn nooit vervelend.Liever teveel gevraagd dan onwetend een beestje slecht verzorgd.
Kan prima. Kittens eten kleine beetjes, verspreid over de dag, dus constant voer laten staan is juist goed.
Als hij ouder is kun je eventueel overgaan op bepaalde voermomenten per dag.
Zielig he, als ze zo piepen. Tis ook niet niks, vanuit een druk asiel met veel geluiden alleen in een kamer. Als het niet gauw beter gaat zou je wellicht een paar nachten de radio aan kunnen zetten, heeft hij toch nog wat geluiden.
Als je lamellen hebt, dan is het niet donker in de kamer. Voor jou misschien, maar niet voor een kat.quote:Op zondag 21 juni 2009 11:57 schreef Dragorius het volgende:
Wel zat ie in't pikkedonker, misschien toch maar een beetje een stukje lamelen open dat ie wat meer ziet?
Haha, doet me denken aan mijn vriendin, die zette ook altijd de radio aan voor haar katten. Is helemaal nergens voor nodig, de kleine gaat vanzelf wennen. Het enige wat je doet met de radio aan is je zelf troosten.quote:Op zondag 21 juni 2009 11:18 schreef Cat22 het volgende:
Vragen zijn nooit vervelend.Liever teveel gevraagd dan onwetend een beestje slecht verzorgd.
Kan prima. Kittens eten kleine beetjes, verspreid over de dag, dus constant voer laten staan is juist goed.
Als hij ouder is kun je eventueel overgaan op bepaalde voermomenten per dag.
Zielig he, als ze zo piepen. Tis ook niet niks, vanuit een druk asiel met veel geluiden alleen in een kamer. Als het niet gauw beter gaat zou je wellicht een paar nachten de radio aan kunnen zetten, heeft hij toch nog wat geluiden.
We laten hem alleen nog in de woonkamer. We hebben een serre, maar daar mag ie nog niet in. Dat wil ik liever ook niet, want die wordt loeiheet aangezien de zon daar de hele dag op staat. We kunnen er zelf niet eens zitten overdagquote:Op zondag 21 juni 2009 12:27 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als je lamellen hebt, dan is het niet donker in de kamer. Voor jou misschien, maar niet voor een kat.
Kan hij wel achter de lamellen om naar buiten te kijken (onwaarschijnlijk dat het hem niet lukt). Het zou een idee zijn om in de vensterbank een plekje te reserveren voor Garfield om naar buiten te kunnen kijken (of heb je glas tot aan de vloer ?).
quote:Op maandag 22 juni 2009 14:54 schreef Dragorius het volgende:
Gisteravond in bed bedacht ik me nog, hoe compleet ik nu leef. Huisje, vriendinnetje en beestje
Aan de neus kun je niet veel aflezen. Nat of droog zegt dus eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:51 schreef Dragorius het volgende:
Hoe "nat" moet een kittenneusje zijn? Hij voelt niet uberdroog maar ook niet nat zodat je een nat plekje hebt als je zijn neusje aanraakt. Dit ook omdat ie dus de laatste dagen vaker niest en kokhalst.
Wat staat er voor dagelijkse hoeveelheid op de zak kattenbrokjes?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
Ja zijn oogjes zien er nog normaal uit (tenminste, niks raars te zien) en hij speelt/slaapt/eet ook "normaal.
Wel vind ik dat ons kitten (maar da's al sinds we hem hebben) niet overdreven veel eet. 40-50 gram zeg maar, en hij komt uit maart. Of is dat normaal?
Katers = haters? (quote:Op maandag 6 juli 2009 13:06 schreef tonja het volgende:
Goed idee, zeker nu garfield nog jong is. En doe een poes, geen katertje. Wel op tijd laten castreren dan.
Maar het gaat er echt vol op, ze zijn allbei wel in de rui (verliezen hele dag door haartjes) maar dan trekken ze plukjes eruit....en lijkt alsof ze vol met nagels + tanden erin gaan. kzn miauwt daar heel ongemakkelijk bij (ook al hoeft dat niet dat echt te betekenen) en Garfield zit hem echt continu achterna. Zelfs als kzn in slaap is gevallen. Hij grijpt naar zijn kont/balletjes lijkt het welquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:27 schreef ferrari_rood het volgende:
garfield laat zien dat hij de baas is. Als hij hem gaat likken en kzn laat dat doe dan is kzn onderdanig aan Garfield.
Voor leuke namen lees ik mee wij moeten er ook nog een bedenken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |