abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69629012
Hallo lieve dierenminnende Fok!kers

Onlangs (lees: 2 maanden geleden) hebben mijn vrienden en ik onze intrek genomen in onze eerste woning samen. Heerlijk, en zoals (bijna) ieder samenwonend stel kunnen we nu eindelijk die dingen doen zoals we die zelf zouden willen. Onderdeel hiervan is het in huis nemen van een asielkat. We hebben beide meerdere redenen hiervoor en zijn er 100% zeker van dat we het willen (en ons ook bewust van ALLE verantwoordelijkheden / evt. nadelen van het in huis nemen van een kat (of dier uberhaupt)). Mijn vriendin krijgt deze week nog de uitslag van haar allergietest, aangezien ze last heeft van hooikoorts kun je ook sneller allergisch zijn voor dieren.

Maar, we lopen tegen één ding aan... Er is nagenoeg geen asiel te vinden "in de buurt". We hadden verwacht dat, aangezien Nijmegen toch echt een redelijk grote stad is, dat er hier wel een zou zitten.
We willen een kat uit het asiel omdat deze ofwel aan hun lot zijn overgelaten, danwel dat er niet meer voor ze gezorgd kon worden. Ook is het fijn dat je dan een goede medische achtergrond hebt (toch?) zodat je weet wat er wel/niet extra nodig is.

Zou iemand hier weten wat er qua mogelijkheden zijn in omgeving Nijmegen? En eventueel extra tips mbt "je eerste kat" ?

Alvast bedankt!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_69629101
Ondanks dat ik een gruwelijke hekel aan katten heb waardeer ik het wel dat je er iig een uit het asiel wilt halen.... Zodat er iig niet meer van die beesten bij komen. Ik woon in nijmegen maar ik ken verder geen asiel in de buurt (nooit in verdiept of zo) dus kan je helaas niet verder helpen... succes
I'm not the man you think I am!
pi_69629143
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69629147
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
You dream it, I live it.
pi_69629210
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
In een asiel zitten meestal ook kittens.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_69629294
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Acquoi (vogels), Apeldoorn, Bruchem, Doetinchem, Ede, Ermelo (tamme konijnen),
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen

Top dat je een asielkat neemt trouwens!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:34:00 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629313
Andere asiels in de provincie Gelderland vind u in
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen.

Even verder zoeken op www.dierenasiels.com
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:34:25 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629329
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:33 schreef innepin het volgende:
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen

Top dat je een asielkat neemt trouwens!
Ha!
pi_69629363
Is dat zo heel bijzonder dan een asielkat?
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan

Alvast bedankt voor de tips/reacties, erg nuttig
Mr. Prolapse 2009
pi_69629387
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ha!

ik heb de spelfout nog even weggehaald, vond het zo stom staan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:38:07 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69629435
Volgens dierenasiel.nl zit de dichtsbijzijnde in Zevenaar.
Ik heb mijn beide katten via Stichting Braaf, een herplaatsings-club waarbij de dieren bij de oorspronkelijke eigenaars blijven totdat een nieuwe baas is gevonden, maar ik weet niet of die nog functioneert, de website was al niet veel, en nu bestaat www.stichtingbraaf.nl helemaal niet meer, volgens SIDN is de domein-naam weer beschikbaar.
Op http://kat.sitepark.nl/ staan onder het kopje "Plaatsing en Herplaatsing" een hoop organisaties die nieuwe baasjes zoeken voor katten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_69629474
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan

Veel mensen gaan voor de kleine kittens ipv de poesjes in 't asiel, die net zo goed een huisje verdienen. Dus als iemand - zeker bij een eerste poes - een asielkat wil adopteren, vind ik dat tof

Bij het asiel weten ze vaak wel welke katten echt naar buiten moeten kunnen en welke evt als binnenkat gehouden kunnen worden. Hoewel ik er bij moet zeggen dat ik drie tuttebollen uit het asiel heb die per se alleen maar op de kattenbak plassen en poepen, ondanks dat ze vaak buiten zijn en ik zou het zelf een beetje zielig vinden om een kat alleen om die reden binnen te houden, maar ja
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:41:41 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629527
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

Nou, dat is al één ding: je wilt een binnenkat. Meestal zijn ze in het asiel wel goed op de hoogte, dus een kat die graag naar buiten gaat, zullen ze je niet snel adviseren.

Wil je eventueel een tweede kat erbij? Dan is het wel goed om er nu een te kiezen die goed met andere katten overweg kan.

Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden. Vraag ook naar medische achtergrond. Er zitten bijv. ook katten die blaasgruis hebben. Dan zit je meestal levenslang vast aan duurder dieetvoer. En daar moet je dan wel bewust voor kiezen.

Wij waren afgelopen zaterdag nog in een asiel, voor een kat voor mijn moeder. Zelf hebben we ook een asielpoes.
pi_69629817
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:41 schreef Lienekien het volgende:
Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden.
Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor ons Juist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:57:30 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629969
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:51 schreef innepin het volgende:

[..]

Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor ons Juist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
Ben ik ook helemaal voor. Maar als TS een beginneling is met katten zou ik toch voor een iets gemakkelijker dier kiezen.
pi_69630576
Bij Arnhem is ook een opvang voor moederloze kittens
Kijk eens hier: http://www.wijzeweeskitten.nl/
of informeer bij stichting Kattenzorg. Zij kunnen je ook vast meer informatie geven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:25:23 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69630630
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/

Lieve mensen daar
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69631407
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:30 schreef Addict89 het volgende:

[..]

In een asiel zitten meestal ook kittens.
Dat dus, en die moeten gesteriliseerd worden, zodat er een beetje een rem kan komen op josti's die poezen nemen die vervolgens weer volgebatst worden door katers van andere josti's waardoor er een kattenoverschot komt. Het is al triest genoeg dat de asiels zo vreselijk vol zitten...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_69631491
http://www.ikzoekbaas.nl/ is trouwens ook nieuw, daar hangen nu overal campagneposters van in abri's enzo. Misschien vind je daar wel een poes
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:19:16 #20
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69631938
ga eens in Balgoij kijken (weet niet of ik het zo goed spel...) daar zitten katten genoeg. hebben wij flip ook gehaald een aantal jaren geleden
Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:21:22 #21
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69631988
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Meddo het volgende:
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
idd, die bedoelde ik ook met mijn post.
tvp
Ex nihilo nihil fit
pi_69636931
Bedankt voor de vele en snelle reacties. Zoals gezegd, eerst even afwachten wat de uitslag is van haar allergietest (keeping my fingers crossed ) en dan gaan we eens aan de slag met wat tips van hier.
Zodra één en ander gerealiseerd is komen hier uiteraard foto's!
Mr. Prolapse 2009
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 16:22:17 #23
18653 crew  D.
pi_69637011
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/

Lieve mensen daar
Daar heeft mijn moeder ook een kat vandaan
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 16:34:46 #24
18653 crew  D.
pi_69637323
Misschien wil je wel een Fok! kitten

Kittens: Pim, Boris, Noes & Evie
pi_69682141
http://www.redcat.nu/adoptie.htm

Is in Eindhoven, maar daar heb ik erg goede ervaringen mee Zwerfkittens & volwassen katten worden hier in gastgezinnen opgevangen.
♥ scars make us who we are ♥
pi_69691055
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:15 schreef Mama_Mia het volgende:
http://www.redcat.nu/adoptie.htm

Is in Eindhoven, maar daar heb ik erg goede ervaringen mee Zwerfkittens & volwassen katten worden hier in gastgezinnen opgevangen.
Klopt. De kittens worden in de wijde regio van Eindhoven opgevangen. (ik zelf woon bij voorbeeld in Weert De adoptie kost wat duiten, maar dan krijg je een ontwormd en gevaccineerd kitten met een gratis afspraak voor castratie of sterilisatie. En als je alles optelt is dat goedkoper dan adoptie van een gratis kitten, waarbij je die kosten nog zelf moet lappen.

[/infomercial]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 09:05:14 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_69691155
*duimt voor goede allergietest!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69809890
In Arnhem zit www.kittenopvangarnhem.nl
Zij hebben momenteel ook enkele volwassen schatten die een huisje zoeken.
Kijk bij baasje gezocht.
  zondag 7 juni 2009 @ 22:55:51 #29
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_69811346
Je kunt ook contact opnemen met de dierenambulance in Nijmegen, die weten je vast wel verder te verwijzen
pi_69816756
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
*duimt voor goede allergietest!
Ik ook, afgelopen vrijdag belde mijn vriendin maar was het een beetje onduidelijk, er waren wat dingen uit de test negatief en positief. Uiteraard werd niet telefonisch verteld hoe/wat en is haar verzocht een afspraak te maken. Vandaag om 08.40u staat die afspraak.

Ze is in ieder geval niet allergisch voor katten, dus project kat-in-huis ( ) gaat door!
Volgens de huisarts kan ze altijd nog een allergie ontwikkelen, maar goed, dat zien we tegen die tijd dan wel. Nu nog informatie zoeken over "onze eerste kat" en wat we allemaal voor spullen nodig gaan hebben daarvoor.

Jullie alvast bedankt voor de tips, ik denk dat De Mere nu als eerste keus zal komen ivm de bereikbaarheid, maar eerst even afwachten wat het nieuws zometeen is

[ Bericht 24% gewijzigd door Dragorius op 08-06-2009 09:04:55 ]
Mr. Prolapse 2009
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 09:05:34 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_69817333
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik ook, afgelopen vrijdag belde mijn vriendin maar was het een beetje onduidelijk, er waren wat dingen uit de test negatief en positief. Uiteraard werd niet telefonisch verteld hoe/wat en is haar verzocht een afspraak te maken. Vandaag om 08.40u staat die afspraak.

Ze is in ieder geval niet allergisch voor katten, dus project kat-in-huis ( ) gaat door!
Volgens de huisarts kan ze altijd nog een allergie ontwikkelen, maar goed, dat zien we tegen die tijd dan wel. Nu nog informatie zoeken over "onze eerste kat" en wat we allemaal voor spullen nodig gaan hebben daarvoor.

Jullie alvast bedankt voor de tips, ik denk dat De Mere nu als eerste keus zal komen ivm de bereikbaarheid, maar eerst even afwachten wat het nieuws zometeen is
Spannend!! Ik hoop dat het goed is voor je!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69962534
Vanavond gaan we een kattenbak + andere benodigdheden scoren!
Mr. Prolapse 2009
pi_69969524
En wanneer komt poezel zijn of haar intrede maken in huis?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70025584
Ha, tijdje terug (ahum) en we zijn als volgt gevorderd;
Afgelopen zaterdag naar het asiel De Mere geweest, in Balgoij. Werkelijk waar overspoeld met te lieve diertjes daar...

Afijn, we gaven aan dat we opzoek waren naar een echte binnenkat, daar hadden ze er op dat moment maar 2 van zitten, eentje van 8 (kater) en een poes van 11. De poes van 11 was erg krabberig (auw ) en de zwarte kater was heel erg afstandelijk. Daarbij hadden we ook niet echt een "click" met de beestjes. Enigszins teleurgesteld verlieten we dat binnenhok, tot we bij de kittens kwamen. Ondanks miijn grote mond hierboven over "wij gaan voor een oude kat" werden onze harten meteen gestolen door de ondeugende verschijning van een oranje-met-witte-giraffe-vlekken-kitten-met-wit-puntje-op-neus.
Zo lief, zo klein...
Navraag leerde dat deze kitten (kater) nog geënt moest worden, en dat zal waarschijnlijk morgen gebeuren. Als dat zo is (ik bel morgen voor bevestiging) dan krijgen we zaterdag ons nieuwe gezinslid in huis!

Foto vriendin weg-editen ivm privacy
Mr. Prolapse 2009
pi_70025942
Ahhhhh rode katertjes zijn zóoóóóó lief
(kijk maar in het Joep & Teuntje topic )
Wat issie mooi zeg. Heel donkerrood, of lijkt dat maar zo?
pi_70026266
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef innepin het volgende:
Ahhhhh rode katertjes zijn zóoóóóó lief
(kijk maar in het Joep & Teuntje topic )
Wat issie mooi zeg. Heel donkerrood, of lijkt dat maar zo?
Ja hij is echt ontzettend leuk en met van die ondeugende kattenoogjes
Hij is inderdaad vrij donker, daarom, het is net een katten-giraffe.
Mr. Prolapse 2009
pi_70026453
En hoe gaat ie heten?
pi_70026534
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:10 schreef innepin het volgende:
En hoe gaat ie heten?

Dat is dus het volgende probleem...haha
Mr. Prolapse 2009
  maandag 15 juni 2009 @ 15:52:06 #39
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_70027873
Wat een leukerd!
Rode katers zijn écht het einde...ben nog steeds verliefd op mijn Sam!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_70028316
Die stomme kittens ook altijd met hun vertederende snoetjes! Veel plezier met hem.

Een van de meest briljante namen voor een witte-sokken-kater is ooit door mijn neven gegeven: kleintje pils.
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 16:23:53 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_70029125
aww, poeppiee!!!
pi_70191333
Ladies and gentlemen, we got him!
Nou, Garfield (lekker origineel ) is in huis!!! Tijdens de rit naar huis (ong. 15-20 min) was ie heel rustig, 1 klein miauwtje, en het laatste stuk heeft ie zelfs geslapen!!
Thuis bleef ie een paar minuten in het reismandje zitten en is daarna een soort verkenningstocht gaan houden. We hadden hem meteen op de kattenbak gezet maar daar klom ie na een minuut al uit. Kan geen kwaad denk ik?
Hij heeft nog niet gegeten of gedronken, maar al wel 2x (nu de 2e keer) in zo'n diepe kittenslaap.
Valt dit onder normaal gedrag? Of is ie nog erg bangig? Hij liet zich wel door mijn vriendin kroelen op zijn buik en toen ging hij hoorbaar spinnen!!

Oh, nog even een vraag tussendoor (sorry sorry ) moeten we nu al kattengras gaan "planten"? Vanuit het bakje? Of daar nog even mee wachten?

Foto's volgen!!!
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:47:02 #43
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_70193510
awww wat een poepie
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator zaterdag 20 juni 2009 @ 13:59:19 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_70193787
Volgens mij is dat gewoon normaal gedrag Als ie weet waar z'n eten en drinken staat, komt dat ook wel goed. Er zijn nu nog zoveel nieuwe indrukken, dat er even geen tijd is voor eten en drinken. Lekker z'n gang laten gaan, en er veel van genieten En als ie op z'n gemak is natuurlijk ook veel foto's maken
pi_70197800
Niks mis met zijn gedrag hoor. Zoveel nieuwe indrukken is hartstikke spannend en vermoeiend voor zo'n klein ding, maar kittens zijn superflexibel.
Hij weet nu waar de kattebak staat dus die vindt hij wel als het nodig is. Bij die kleintjes wel altijd zorgen dat ze niet té ver moeten lopen, het is net als met kleine kinderen: als ze te lang wachten moeten ze heel snel in de bak kunnen!

Met kattegras zou ik even wachten: hij verliest nu niet veel haartjes dus hoeft ook nog niks op te hoesten. Hou je nog even hetzelfde grit en voer aan als in het asiel? Dan kun jij langzaam overschakelen naar door jullie gewenst spul.
pi_70199894
Hij heeft daarstraks al een flinke kattenboodschap gedaan Netjes in de kattenbak! Hij heeft al wel gegeten maar nog niet gedronken, en al veel gespeeld en verkend. Die kleine nep-muisjes zijn schijnbaar erg populair.
Nu ligt ie weer in zo'n echte "kittenslaap" diep weggezonken...heerlijk!
Mr. Prolapse 2009
pi_70200353
Fotoooooooooooooooooooooooooooooo's

ps: hoe oud is ie?
pi_70201120
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:15 schreef Logician het volgende:
Fotoooooooooooooooooooooooooooooo's

ps: hoe oud is ie?
Fotoooooooos komen zeker nog
Op zijn paspoort staat maart 2009, dus hij zou nu 3-4 maanden moeten zijn...maar hij heeft dinsdag zijn kitten-enting gehad, en volgende maand moet ie daarvoor op herhaling. Dus ik weet niet precies hoe oud, aangezien dit nestje was gedumpt bij het asiel.

Wel geniaal om dat beestje te zien slapen, af en toe een soort snurkje, en wat bewegen, net als ik in bed! En als ie wakker is, dan lekker spelen en ontdekken en al een beetje kattenkwaad uithalen. Wel valt op dat hij bij m'n vriendin lekker rustig blijft liggen en lekker geaaid wil worden, maar bij mij is ie nog een beetje onwennig.

Ik zit een forum op Fok! als kittenblog te gebruiken
Mr. Prolapse 2009
pi_70215315
Ok, misschien wordt het vervelend maar ik heb toch nog een vraag: Hoe moeten we het voeden aanpakken? Dat is voor ons nog niet geheel duidelijk. Vanmorgen heb ik zijn bakje gevuld en vers water neergezet. Kan ik dat bakje (met droogvoer - brokjes) nu de hele dag laten staan? Hij eet er af en toe van. Dan gaat ie eerst spelen/slapen en dan knabbelt ie wat, dan gaat ie weer een tijdje spelen enzo en dan knabbelt ie uiteindelijk weer wat. Dit omdat ie morgen zijn eerst "overdag' alleen is.
Bedankt lieve Fok!kers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr. Prolapse 2009
pi_70215714
Vragen zijn nooit vervelend. Liever teveel gevraagd dan onwetend een beestje slecht verzorgd.

Kan prima. Kittens eten kleine beetjes, verspreid over de dag, dus constant voer laten staan is juist goed.
Als hij ouder is kun je eventueel overgaan op bepaalde voermomenten per dag.

Zielig he, als ze zo piepen. Tis ook niet niks, vanuit een druk asiel met veel geluiden alleen in een kamer. Als het niet gauw beter gaat zou je wellicht een paar nachten de radio aan kunnen zetten, heeft hij toch nog wat geluiden.
pi_70215747
Ow ja, als je een TT change aanvraagt (lief klein pluizig poesje in huis, of zoiets ) dan komen de die hard F&F experts vast met de drommen op dit topic af!
pi_70216443
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:18 schreef Cat22 het volgende:
Vragen zijn nooit vervelend. Liever teveel gevraagd dan onwetend een beestje slecht verzorgd.

Kan prima. Kittens eten kleine beetjes, verspreid over de dag, dus constant voer laten staan is juist goed.

Zielig he, als ze zo piepen. Tis ook niet niks, vanuit een druk asiel met veel geluiden alleen in een kamer. Als het niet gauw beter gaat zou je wellicht een paar nachten de radio aan kunnen zetten, heeft hij toch nog wat geluiden.
OK super
Ja als je bij het asiel bent stel je ook al wat vragen maar dit soort dingen komen nu pas echt goed naar voren
Het ging wel goed verder, we hoorden hem 2x miauwen, en vanmorgen vond mijn vriendin hem in de bak (die hij als mandje gebruikt nog nu). Wel zat ie in't pikkedonker, misschien toch maar een beetje een stukje lamelen open dat ie wat meer ziet?

Oh en, hij is stom want hij gaat bij mij op de bank liggen en dan tussen mijn benen slapen aandachtsaapje Foto's waarschijnlijk vanavond!
Mr. Prolapse 2009
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 12:20:59 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70217023
Topic titel aangepast

En wat een heerlijk beestje, dat er maar veel foto's en verhalen mogen volgen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 21 juni 2009 @ 12:27:30 #54
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_70217212
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:57 schreef Dragorius het volgende:
Wel zat ie in't pikkedonker, misschien toch maar een beetje een stukje lamelen open dat ie wat meer ziet?
Als je lamellen hebt, dan is het niet donker in de kamer. Voor jou misschien, maar niet voor een kat.
Kan hij wel achter de lamellen om naar buiten te kijken (onwaarschijnlijk dat het hem niet lukt). Het zou een idee zijn om in de vensterbank een plekje te reserveren voor Garfield om naar buiten te kunnen kijken (of heb je glas tot aan de vloer ?).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:33:09 #55
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70217375
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:18 schreef Cat22 het volgende:

Haha, doet me denken aan mijn vriendin, die zette ook altijd de radio aan voor haar katten. Is helemaal nergens voor nodig, de kleine gaat vanzelf wennen. Het enige wat je doet met de radio aan is je zelf troosten.

Lief klein ding! Als je droogvoer geeft, kan dat gewoon de hele dag blijven staan. Garfield eet wanneer het hem uitkomt. Gaat helemaal goed komen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_70217422
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:27 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als je lamellen hebt, dan is het niet donker in de kamer. Voor jou misschien, maar niet voor een kat.
Kan hij wel achter de lamellen om naar buiten te kijken (onwaarschijnlijk dat het hem niet lukt). Het zou een idee zijn om in de vensterbank een plekje te reserveren voor Garfield om naar buiten te kunnen kijken (of heb je glas tot aan de vloer ?).
We laten hem alleen nog in de woonkamer. We hebben een serre, maar daar mag ie nog niet in. Dat wil ik liever ook niet, want die wordt loeiheet aangezien de zon daar de hele dag op staat. We kunnen er zelf niet eens zitten overdag
Wat wel kan is misschien de vitrage in de serre wat open te laten zodat ie op de vensterbank in de woonkamer kan?
Mr. Prolapse 2009
  zondag 21 juni 2009 @ 12:54:03 #57
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70217987
Zolang je de vitrage nog hebt is het een goed idee.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_70223064
Brokjes kunnen heel de dag blijven staan. Een kat kan uitzonderingen daar gelaten prima doseren. Een kat is een nachtdier dus 's avonds actiever. Het kan dus zijn dat hij 's nachts wil spelen waarschijnlijk had hij speelkameraadjes in het asiel. Als hij pas zijn 1e enting heeft gehad en volgende week zijn 2e is hij zo'n week of 11 a 13 als ik de enting weken aanhou die raskatten in het nest krijgen.
pi_70234855
Leeeuk hè, zo'n kleintje in huis? . Je bent echt de hele dag in een soort high, en álles wat hij doet is grappig .

Over dat voeren, het is al vaak zat gezegd dat je het gewoon kan laten staan, maar let er tegen de tijd dat hij een halfjaar oud is 's op of hij niet stiekem te dik wordt. De mijne heeft wel erg veel genoten van het kittenvoer, en is nu toch wat dikkig. Hij krijgt daarom ook gewoon volwassen voer nu (8 maanden, dus kan prima), en 's ochtends en 's avonds een portie. Daar wennen ze vanzelf aan.
pi_70243223
Hehe het is gewoon zo lastig, om toch streng te blijven. En ja hoor, vannacht vond ik het weer zielig om hem allleen in het donker te laten (lamellen naar de serre open dus, wat voor ons "donker" is, daarin moet hij kunnen "zien?") en dan besef ik me dat die beestjes dat moeten kunnen...
Kom je 'smorgens beneden, heeft ie toch je barricade voor de vriezer (daar hebben we nog geen afdekplaat van, die erop hoort) enigszins afgebroken

Nu z'n eerste "overdag" alleen thuis...brokjes gevuld tot zijn "dagmaximum" en lekker vers water neergeploft. Ik ben benieuwd
Hij kan iig de vensterbank op, zodat ie via de serre naar buiten kan kijken (vitrage stukje open).

Ik ben echt een softie geworden sinds ie in huis is
Mr. Prolapse 2009
pi_70252496
Och man, softie, hou op. Toen ik mijn kitten in huis kreeg mocht hij de eerste nachten bij mij op bed slapen. Deels omdat ik het zielig vond, meteen zo in zijn eentje, maar ook omdat in zijn eentje toch wel betekende bij mijn andere kat, die nog niet zo gecharmeerd was van de kleine.
En dan word je 's nachts wakker, tast eens liefdevol naar dat kleine hoopje wat zo lekker tegen je aangedrukt ligt...

Beweegt niet!

Voelt koud!

Rechtop in bed, op weg naar de telefoon om 112 te bellen, licht aan...

Waarop dat stille koude hoopje met lodderige oogjes verwijtend opkijkt en je lijkt te vragen waarom je in godesnaam dat felle licht hebt aangedaan. Hij sliep net zo lekker.

En ik nog een half uur heb wakker gelegen om de adrenaline te laten zakken terwijl hoopje kitten inmiddels weer verder sliep. Hoopje is inmiddels een (k)ater van ruim 5 kilo.
pi_70253567
Ik moest de neiging onderdrukken om niet net tijdens m'n lunch op en neer te fietsen Bij thuiskomst maar even een flinke knuffel + kroel geven en dan water verversen en kattenbakje uitscheppen!
Gisteravond in bed bedacht ik me nog, hoe compleet ik nu leef. Huisje, vriendinnetje en beestje
Mr. Prolapse 2009
  maandag 22 juni 2009 @ 19:32:14 #63
174925 Judeljuud
pi_70264012
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:54 schreef Dragorius het volgende:
Gisteravond in bed bedacht ik me nog, hoe compleet ik nu leef. Huisje, vriendinnetje en beestje
Wat lief!

En nu stoppen met dat sentimentele gedoe...en hup met die foto's!
pi_70324715
Jammer dat ze niet zo lang klein blijven Maar ze blijven wel lief hoor!
Mijn vriend was nooit zo'n kattenvriend, maar zodra de eerste kat in huis kwam was ie om. Lag ie na z'n werk gelijk op z'n buik voor de bank (waar kat dan onder gevlucht was) om de kat te lokken. Mannen...
Kleur buiten de lijntjes.
pi_70326550
Foto's!!!
edit: zijn ze uiteraard lang niet allemaal maar moet ze nu (geen kabeltje) via mijn mobiel mailen naar mijn werk waarna ik ze upload...*zucht*

Gisteravond heeft ie plots een paar keer geniesd en maakte ie "soort" kokhals-achtige bewegingen. Hij is ingeeent maar toch, als nieuwe-pappa maak je je toch een beetje zorgen. Maar goed, hij eet goed en speelt nog lekker door (was erg klauwig, beetje baldadig maar komt goed) dus dat lijkt me nog in orde.

Is kattengras echt nodig? Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen hierover. Veel mensen beweren ook dat dit totaal niet nodig is. En wanneer begin ik daar mee? Nu al? Vanwege dat kokhalzen?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:40:37 #66
30252 Soempie
Procreating
pi_70326674
Oeh, wat mooi zo'n donkere rode!

Kattengras hebben wij hier niet staan. Ooit wel even gehad, maar ze doen er niks mee hier. Tot nu toe nog nooit een probleem mee gehad in elk geval.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_70327950
Wat 'n schandalig tevreden grijns op die eerste foto zeg
pi_70330998
Wij hebben wel kattengras en die van ons zijn er dol op. Dat kokhalsen kan ook zijn omdat hij zich te druk heeft gemaakt oid.
pi_70331010
Onze katten zijn gewoon gewend aan af en toe kammen, dat vinden ze heerlijk. Zo'n plant vinnik maar niets, en kammen scheelt énorm in het haar, ik heb ze nooit haarballen op zien kotsen. Daarnaast is kammen een mooie smoes om de kat te verwennen met aandacht.
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:08:35 #70
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_70352325
schitterend beestje !
Ex nihilo nihil fit
pi_70394997
Hoe "nat" moet een kittenneusje zijn? Hij voelt niet uberdroog maar ook niet nat zodat je een nat plekje hebt als je zijn neusje aanraakt. Dit ook omdat ie dus de laatste dagen vaker niest en kokhalst.
Mr. Prolapse 2009
pi_70396037
Aaahw ik vind het zo lief dat ze gewoon midden op de vloer in slaap vallen
11 juli krijgen we onze kitten
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:26:03 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70396219
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:51 schreef Dragorius het volgende:
Hoe "nat" moet een kittenneusje zijn? Hij voelt niet uberdroog maar ook niet nat zodat je een nat plekje hebt als je zijn neusje aanraakt. Dit ook omdat ie dus de laatste dagen vaker niest en kokhalst.
Aan de neus kun je niet veel aflezen. Nat of droog zegt dus eigenlijk niks.

Maar eh, hij niest? En hoe zien zijn oogjes eruit?
pi_70396269
Ja zijn oogjes zien er nog normaal uit (tenminste, niks raars te zien) en hij speelt/slaapt/eet ook "normaal.

Wel vind ik dat ons kitten (maar da's al sinds we hem hebben) niet overdreven veel eet. 40-50 gram zeg maar, en hij komt uit maart. Of is dat normaal?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:36:07 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70396584
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
Ja zijn oogjes zien er nog normaal uit (tenminste, niks raars te zien) en hij speelt/slaapt/eet ook "normaal.

Wel vind ik dat ons kitten (maar da's al sinds we hem hebben) niet overdreven veel eet. 40-50 gram zeg maar, en hij komt uit maart. Of is dat normaal?
Wat staat er voor dagelijkse hoeveelheid op de zak kattenbrokjes?

Dat niezen moet je wel in de gaten houden. Ondanks de inenting kan 'ie niesziekte krijgen en dat heeft wel behandeling nodig.
pi_70396846
Tsja, het is Royal Canine Kitten en 55-70 geloof ik, voor zijn leeftijd ongeveer. Hij drinkt wel gewoon "lekker" door.

Ja ik had vandeweek al contact met zowel asiel als dierenarts en morgenvroeg gaan we even langs het asiel, dan keken ze ook even hoe/wat en anders krijgen we pilletjes van ze mee. Arm kittentje.

Dierenarts zei trouwens dat het gewoon kan dat ie dus niest ivm niesziekte en dat "kokhalzerige" en zolang er geen pus uit neusje + problemen bij oogjes zijn, dat ie gewoon eroverheen moet groeien/genezen.
Mr. Prolapse 2009
pi_70456201
Hoi, een korte update van onze kant. Vrijdag kwam ik thuis om 16.45u en ik werd meteen begroet met een niesbuitje en wat hoest/kokhalzen. Ook viel op dat hij wel heel weinig had gegeten. En ja, het onderbuikgevoel dat ik kreeg was niet goed. Dierenarts gebeld en gevraagd of het zin zou hebben om langs te komen, die avond was er open spreekuur van 18u tot 19u. Samen met mijn vriendin en ons kittentje daarheen gegaan. Nou, temperatuur opnemen (dat vond ie niet zo leuk ) gelukkig geen koorts maar wel 3 medicijnen meegekregen. 1 antibioticakuur van 2 weken en een ontstekingsremmende pijnstiller +zalf voor zijn oogje (in de wachtkamer ging hij ineens aan zijn oog krabben ) "indien nodig" te gebruiken.
Nu zijn we dus paar dagen verder en hij eet weer genoeg en is lekker aan het drinken + spelen + je voelt dat ie wat voller zit weer. Hij is ook al (voor ons idee) gegroeid naar een wat groter hummelke.
Katten zijn cool
Mr. Prolapse 2009
pi_70461623
Goed dat je toch geweest bent dan En fijn dat het weer wat beter gaat
♥ scars make us who we are ♥
pi_70461791
Wat een lekker ding, die Garfield van jullie!
pi_70482459
Hij is toch al gegroeid!

Mr. Prolapse 2009
  maandag 29 juni 2009 @ 21:42:18 #81
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70493708
Droppie hoor. Gaat het nu al beter met de medicijnen?
pi_70504196
Hij niest nog wel maar hij eet wel "genoeg" nu. Dat is al een hele verbetering. Hij voelt ook wat voller (niet dik, maar gevulder) waar hij eerst toch wat ribbig was. Niezen lijkt me geen probleem (alsof die antibiotica het in 3 dagen oplost) zolang hij maar lekker blijft eten en spelen.
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:43:30 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70504515
Ik ben blij dat je er zo 'bovenop zit'. Kittens kunnen heel kwetsbaar zijn.

Fijn dat het goed gaat!
pi_70504568
Hehe, volgens mij vindt ie dat ook af en toe best irritant, naar mij "klauwt" hij wat meer. Niet met nagels echt maar meer spelerig, zoals ie bijv. ook met de speelmuisjes doet.
Mr. Prolapse 2009
pi_70507840
Het is echt zo'n cutie meer fotos?
Je weet toch zichzellef.
pi_70697249
Ok, w zijn alweer "een tijdje" (ahum) verder, en het gaat goed! 's Morgens ligt hij al voor de deur, en hij mag van ons nu ook in de serre.
Wat foto's (ik maak ze met mijn HTC Touch dus het is niet super denderend, maar toch!)
"Hier laat ik nog maar eens zien wie van de 2 mannen in huis de meeste aandacht van het vrouwtje krijgt"

"Leuk dat die mensdingen een mandje en kleedje enzo voor mij hebben, maar de hoek van een houten tv-meubel ligt het lekkerst "( )

We denken er trouwens heel sterk over na om er toch een 2e kitten bij te nemen. Dan kunnen ze overdag, als wij werken, samen optrekken en misschien is dat ook beter voor hun sociale ontwikkeling. We weten alleen nog niet wanneer dat het beste zou kunnen. In augustus (midden) hebben we een week vakantie in huis (eerste week gaan we weg en zit ons schatje in een pension) dus wie weet is dat de beste tijd? Dan kunnen we ze samen in de gaten houden. Tips/suggesties zoals altijd hartstikke welkom van jullie!
Mr. Prolapse 2009
  maandag 6 juli 2009 @ 13:06:53 #87
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70697510
Goed idee, zeker nu garfield nog jong is. En doe een poes, geen katertje. Wel op tijd laten castreren dan.
pi_70697591
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:06 schreef tonja het volgende:
Goed idee, zeker nu garfield nog jong is. En doe een poes, geen katertje. Wel op tijd laten castreren dan.
Katers = haters? ( sorry)
Nouja, zijn bouwmaand is maart, dus dan zou dat tegen oktober mogen? Of eerder? Dan kan zo'n kittenpoesje er nog wel bij dan in augustus denk ik. Zijn ze overdag in ieder geval ook niet alleen.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 6 juli 2009 @ 13:16:18 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70697807
Het kan goed gaan een katertje bij een katertje, een poesje bij een katertje gaat vaker goed. En hoe jonger hoe beter.
pi_70736422
Meelees-tvp!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_70742788
Ik heb alleen maar katers momenteel 2 straks weer 3. Is altijd zonder problemen gegaan. Poezen zijn juist vaak kattiger dan katers. Volgens mij kan alles gewoon wel bij elkaar. Jem oet dan wel een beetje op het karakter letten.
pi_70772845
Ok, we gaan zoals het er nu naar uitziet toch voor een tweede kitten, en dat deze zaterdag al. Dan hebben ze elkaar toch overdag en dan kunnen ze ook echt opgroeien als kittens/katten, en wat kattengedrag van elkaar overnemen.

Vanmiddag bellen met het asiel hoe we dat het beste kunnen aanpakken enzo. Voordeel is denk ik zelf dat we hem nu pas 2 en een halve week hebben en dat Garfield uit maart komt, dus nog relatief jong.

Mijn vriendin is maandag vrij dus dan hebben we 3 dagen lang om ze volledig in de gaten te houden, kijken hoe ze het kunnen vinden.

En wij maar denken we houden het bij 1...zijn we toch om Het zijn ook zulke heerlijke beesten, zoals ie gisteravond weer bij mij kwam liggen om te slapen, dan smelt ik helemaal van binnen

Hebben jullie vanuit eigen ervaring nog tips/suggesties?
Mr. Prolapse 2009
pi_70775050
Ze zijn nog vrij jong. Misschien zit er een katje dat iets ouder is dan 8 weken. Bij ons accepteerde de kleintjes elkaar meteen. Ik was al verhuisd maar Fire woonde nog even bij mijn ouders toen Amigo daar kwam. Zij verschillen een maand. En die waren meteen dikke vrienden. Zijn ze nog steeds als ze weer bij elkaar komen. Succes ermee. Wat wordt het een kater of poes?
pi_70775118
Weten we nog niet, we laten ons even informeren door het asiel denk ik. Maakt mij persoonlijk niks uit en mijn vriendin ook niet. Als we de klik ermee maar weer hebben zoals bij Garfield
Wel spannend!
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:31:02 #95
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70779071
Het kan heel goed gaan zoals bij mij. Ik had Harry eerst, toen ik Loes erbij zette was het meteen helemaal goed. Te goed, want de eerste 2 dagen was het net een treintje; Harry's neus leek vast te zitten onder Loes d'r staart
Ik heb het spul wel op tijd laten castreren. Nu zijn ze nog steeds een echt stelletje. Alles gaat samen, behalve op de kattebak. Harry heeft wel nog steeds dekneigingen wat weleens voor ongewenste intimiteiten zorgt, maar Loes staat wat dat betreft prima haar 'mannetje'
Ik raad je dus een poesje aan.
pi_70883114
Ladies and gentlemen, may we introduce you to vlooienbaal #2 , KZN (KatZonderNaam) !

*zzz*

*ZZZ* (hij lijkt al op zijn grote "broer" )

Wat een schatje is het toch! Het was nu nog moeilijker kiezen, er liepen er wel 30 (er zaten er nog ong. 20 in quarantaine bij moederpoezen) rond, maar deze is het dus geworden, een katertje uit april.

Het eerste wat hij deed was, na even wat rondgelopen te hebben, het eten van die ochtend op zijn kats uitbraken. Het leek wel ragout (die ochtend kregen ze vlees bij het asiel)

Alleen is Garfield constant aan het vechten met hem, waarbij naamloos (wie heeft ideeen?) heel hard gaat miauwen en een beetje blazen, en af en toe terugvecht. Voor ons gevoel gaat het er vrij heftig aan toe, maar schijnbaar hoort dat? Hoelang kan dat ongeveer duren? Ben bang dat ze elkaar pijn doen....
Wat dan wel weer gek is, is dat ze wel uit dezelfde bak tegelijk kunnen eten, dat tolereren ze dus wel ;')

Oh, en een wij-slapen-samen-foto (ik heb de kleine erbij gelegd en ze sliepen zo verder)

Ben blij dat we nu toch een 2e hebben genomen, kunnen ze samen mooi opgroeien en heeeeel oud en gelukkig worden
Mr. Prolapse 2009
pi_70883821
Hierheen dan, goed plan inderdaad Maar: Hollandsche Namen, of Stripfiguren?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_70884125
Maakt ons niet zoveel uit, een "leuke" naam
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 juli 2009 @ 19:58:16 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70884247
Bij Garfield hoort natuurlijk Odie. Of Jon
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 20:04:04 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70884410
En de TT aangepast
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_70884582
Is het ook echt normaal gedrag? Wij hebben echt zoiets van > Garfield zit naamloos wel echt bijna constant op de huid, ook als naamloos zelf aan het spelen is. En dat miauwen erbij van naamloos is ook echt bijna zeurderig/huilerig... Maar goed, ze dronken net ook weer tegelijk uit het waterbakje...
Mr. Prolapse 2009
pi_70885115
garfield laat zien dat hij de baas is. Als hij hem gaat likken en kzn laat dat doe dan is kzn onderdanig aan Garfield.

Voor leuke namen lees ik mee wij moeten er ook nog een bedenken.
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 20:28:04 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_70885141
Jeroen
pi_70886070
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:27 schreef ferrari_rood het volgende:
garfield laat zien dat hij de baas is. Als hij hem gaat likken en kzn laat dat doe dan is kzn onderdanig aan Garfield.

Voor leuke namen lees ik mee wij moeten er ook nog een bedenken.
Maar het gaat er echt vol op, ze zijn allbei wel in de rui (verliezen hele dag door haartjes) maar dan trekken ze plukjes eruit....en lijkt alsof ze vol met nagels + tanden erin gaan. kzn miauwt daar heel ongemakkelijk bij (ook al hoeft dat niet dat echt te betekenen) en Garfield zit hem echt continu achterna. Zelfs als kzn in slaap is gevallen. Hij grijpt naar zijn kont/balletjes lijkt het wel
Er is in ieder geval nog weing gelikt naar elkaar
Mr. Prolapse 2009
pi_70889421
Het ene moment lijken ze samen iets te ondernemen (achter een plastic tas jagen) en dan slaat Garfield ineens om en gaat ie weer vol voor naamloos. Ik weet ook niet of ik naamloos vannacht in zijn reiskooi moet laten slapen of dat ik ze gewoon "los" bij elkaar kan laten... Vrij desperate ben ik
Het lijkt me niet dat ze elkaar echt pijn doen maar het gaat er voor het gevoel ZO ruig aan toe, en dan trappelen met de achterpotjes tegen de kop enzo.... Of ben ik nu overbezorgd?

Zodra naamloos gaat eten/drinken, zie je Garfield er wel op af sluipen in jacht-modus maar dan stopt ie net voordat hij er is en laat hem gewoon eten/drinken. Dus daarom twijfelen we zo.

Wel of niet in het reiskooitje vannacht?

[ Bericht 15% gewijzigd door Dragorius op 11-07-2009 23:19:57 ]
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:18:06 #106
174925 Judeljuud
pi_70889556
Wat leuk! Twee van die pluizige dotjes!
Wat dacht je van Azraël (kat van Gargamel bij de Smufen)?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:25:17 #107
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70889749
De ene in een kooi en de andere los vind ik een beetje sneu... Kan je ze niet alletwee aparte kamers geven?
pi_70889807
Mjah dan moeten we hem dus meteen laten slapen in een voor hem nieuwe kamer, ik weet niet of dat "gezond" is...
Het liefst laat ik ze bij elkaar maar ben bang dat ze elkaar in het donker echt pijn kunnen doen of toch tever gaan als wij boven slapen...
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:42:16 #109
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70890198
Je kan altijd zijn kooi in die kamer zetten. Ik kan me voorstellen dat dat voor hem veilig aanvoelt. Kattenbakje erbij eten, water. Als ie maar niet na die stress ook nog met een ongastvrije huisgenoot te maken krijgt in de eerste nacht.
Maar opsluiten in een kooitje zou ik niet doen.
pi_70890271
We hebben geen 2e kattenbak omdat dat volgens het asiel niet nodig is... Hmm....
Ik kijk het nog ff aan, naamloos slaapt nu op de bank naast me en Garfield is aan het rommelen door de kamer. Sorry dat ik zo "dom" en soft overkom maarja, allemaal nieuw voor ons en dat stoeien, gaat er hard op zeg
edit: en nu is Garfield "voor" naamloos gaan liggen en gaat ook slapen...*zucht* katten... ik denk dat ik een lichtje aanhoud in de keuken voor ze vannacht.
TS is een stomme kattenpapa en kattenmama slaapt al boven
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:55:58 #111
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70890547
Je kan ook even een plastic teiltje als kattenbak doen voor de eerste nacht. Als je niet vertrouwd hoe ze nu met elkaar omgaan lijkt het me wel goed om ze de eerste nacht niet bij elkaar te laten.
  zondag 12 juli 2009 @ 09:57:26 #112
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_70894713
Goede morgen TS

Hoe is het vannacht gegaan?
pi_70894758
Katten zijn stom
Ik kom als eerste beneden (vriendin was nog aan het aankleden) en naamloos lag op de vensterbank, in een hoekje en Garfield op de leuning van de bank. Ze kwamen tegelijk naar mij toe, allebei aandacht vragen, naast elkaar.
Ik bracht daarstraks mijn vriendin naar het station, ik kom terug, liggen ze samen in het blauwe mandje van Garfield
Gaan ze ook nog eens samen slapen daar!!!
Ik denk dat we het gewoon verkeerd ingeschat hebben, dat ze gewoon wat wild spelen (naar de kop trappelen, bijten maar geen idee hoe hard, ze hebben geen wondjes) en af en toe zet Garfield wel een dikke staart op... Maar vooralsnog, ze laten elkaar lekker eten en eten ook samen uit dezelfde bak. Misschien toch wat meer gewenning. Ik vond het wel spannend, mijn vriendin had zoiets van "maak je niet zo druk"
edit: En noem me een geek, maar omdat naamloos een Cyperse kater is, heeft die zo'n M op zijn voorhoofdje...ik moet iedere keer denken aan Dragonball Z, Majin Buu en Majin Vegeta hehe...
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 juli 2009 @ 11:30:19 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70895892
Kittens vallen elkaar niet zo snel aan, het zal echt wel spelen zijn. En als ze samen eten en samen slapen zal het allemaal dus wel goed gaan

O, en die M is van Miauw, dat weet elke kattenliefhebber
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70895934
Het is inderdaad een echte miauwer/prater, Garfield hoor je eigenlijk nooit. En naamloos geeft echt constant kopjes, en als je dan even stopt met aaien miauwt ie weer
En nu liggen ze weer samen te maffen in een mandje. Ondanks hun mooie eigen willetje nu al een verrijking van ons leven die twee
Mr. Prolapse 2009
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 11:34:28 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_70895969
Is Mori niks dan, als naam? Eén van de Nameks Niet zo'n knapperd, maar wel een leuke naam
pi_70896538
Onze Fire heeft ook een M. Ik zei al tegen mijn vriend als we ooit nog een kat krijgen met een M op zijn kop gaat hij Mickey/mike oid heten.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:18:25 #118
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_70896933
Ooooh, wat een heerlijk topic dit.
Wat een lieffies, kittens zijn zoooo leuk!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_70901636
Vandaag hebben ze echt een zondag, hele dag lekker lui aan het liggen, slapen, eten, beetje stoeien (dit keer zonder echt miauw en geblaas, heerlijk!!!)
Garfield heeft net naamloos gelikt, en naamloos liet het gebeuren. Lijkt erop dat de machtsstrijd dus voorbij is
En nu liggen ze lekker tegen elkaar aan samen in het mandje. Straks wat foto's van wederom slechte kwaliteit ooit kopen we een goeie camera ipv met het mobieltje...
Mr. Prolapse 2009
  zondag 12 juli 2009 @ 15:58:46 #120
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_70903537
Wat een leukerds allebei!!
Don't come closer, I might hurt you
pi_70903885
Ik dacht dat mijn vriendin onrustig was in haar slaap, maar die kittens winnen het makkelijk van haar. Hehe, ze blijven maar verplaatsen, schitterend!

Is dat echt een teken van acceptatie/onderdanigheid? Het likken/schoonmaken van elkaar?
Mr. Prolapse 2009
  zondag 12 juli 2009 @ 16:15:14 #122
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70904082
Elkaar verzorgen is een heeeeeeeeeeel goed teken
pi_70904134
Het ziet er echt heel lief uit, het is net alsof Garfield zichzelf ziet als de grote broer (of papa/mama?) en ook met het slapen nu, houdt hij hem echt "vast" met zijn voorpootjes en als hij dan wakker wordt eventjes kort likken. Schitterend...vind het lastig foto's te maken want ik wil ze niet laten wakkerschrikken van het bewegen daar nu.
Mr. Prolapse 2009
  zondag 12 juli 2009 @ 16:21:06 #124
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70904273
Waarschijnlijk worden het levenslange vriendjes
pi_71291328
Hoe is het nu met de twee kittens? Kunnen ze het nog steeds goed vinden samen?
Is naamloos nog steeds naamloos?
pi_71291442
Hey, ja sorry voor de wat langer-wegblijvende update

Naamloos is nu Dino geworden, hij vertoont van dat T-rex gedrag, zeker met spelen, ik zal het binnenkort eens filmen
Garfield had helaas weer wat opgelopen, nu dankzij Dino een virus uit het asiel waardoor hij een ontstoken gewricht kreeg. Kreeg hij tolfedine voor, na een paar dagen ging het weer prima. Nu is Dino aan de doxycycline omdat hij begon met niezen, gaat ook verder prima. Ze groeien als kool en ze spelen lekker samen, en likken elkaar en het beginnen echte katertjes te worden. We kunnen niet meer zonder ze. Zal dit weekend weer wat foto's posten.
Ze kunnen inmiddels het hele huis door en dat gaat prima!!
Wel probeerden we laatst van die bandjes met belletje erom om te doen,zeker handig voor op zolder enzo, maar die vielen ze steeds bij zichzelf aan dus hebben we maar weer afgedaan. Hehe.
Mr. Prolapse 2009
pi_71411522
Smelt-topic dit! Fijn dat het zo goed gaat samen.

En ik zal sowieso geen halsbandjes omdoen bij katten. Ze kunnen er namelijk aan blijven hangen en dan stikken
pi_71411615
Dit zijn van die veilige bandjes Die losklikken meteen als ze blijven hangen
Vandeweek foto-post, ik heb weer heel wat nieuwe
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')