Ik snap ook niks van die denkwijze van die partijen. Volgens mij zijn alleen de meest linkse partijen (partij voor de dieren bijv.) tegen deze vormen van dierenmishandeling. De PvdA maakt het al helemaal bont door voor ritueel slachten te zijn én voor stierenvechten te zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:05 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Had net een partij gekopieerd die het wel 'goed' had.. ge-edit
Om eerlijk te zijn vind ik dat het ritueel slachten moet kunnen maar het stierenvechten niet. Simpelweg omdat het ritueel slachten onderdeel is van het Jodendom en de Islam. Als je het verbied gebeurt het alsnog en bovendien doen ze het niet omdat ze het zelf leuk vinden. Het moet gewoon...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef n00000b het volgende:
[..]
Ik snap ook niks van die denkwijze van die partijen. Volgens mij zijn alleen de meest linkse partijen (partij voor de dieren bijv.) tegen deze vormen van dierenmishandeling. De PvdA maakt het al helemaal bont door voor ritueel slachten te zijn én voor stierenvechten te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat het puur tegen moslims gericht is, dat ritueel slachten is gewoon best wel barbaars vind ik. Misschien die partijen ook, maar willen ze wél zulke culturele bullshit behouden.
Nee natuurlijk niet. Ik zei alleen dat je het niet moet verbieden omdat zij het toch verplicht zijn te doen en het ook zullen doen. Anderen zouden dit dus ook mogen doen. Denk dat een verplichting weinig nut zou hebben. Het is nu wel goed geregeld dat er speciale plekken voor zijn met slachters die weten wat ze doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Heathen. het volgende:
Geen uitzondering maken met slachting vanwege een geloofsovertuiging is mijn mening. Zolang je Jood bent of moslim zou je ineens bevoegd zijn om een dier meer pijn te gaan doen dan een ander. Dat is natuurlijk absurd.
Zo'n stier heeft een beter leven dan een gemiddelde stier in de bioindustriequote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:45 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Stierenvechten is puur voor de lol, net als jagen(meestal). Ik vind die lijdensweg van de stier echt niet kunnen.
Je zal mij de bio-industrie nooit horen goedpraten, kutsysteemquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zo'n stier heeft een beter leven dan een gemiddelde stier in de bioindustrie
En ik zeg dat we inmiddels in een beschaving leven waar dit soort rituelen aan de kant gezet kunnen worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:59 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik zei alleen dat je het niet moet verbieden omdat zij het toch verplicht zijn te doen en het ook zullen doen. Anderen zouden dit dus ook mogen doen. Denk dat een verplichting weinig nut zou hebben. Het is nu wel goed geregeld dat er speciale plekken voor zijn met slachters die weten wat ze doen.
Dat is een mening van jou. Maar in de praktijk is t niet te doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:21 schreef Heathen. het volgende:
[..]
En ik zeg dat we inmiddels in een beschaving leven waar dit soort rituelen aan de kant gezet kunnen worden.
Wie heeft jou aangepraat dat het beest meer lijdt bij een rituele slachting dan bij de gebruikelijke methode waar een stalen pin die door de hersenpan wordt geramd?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:56 schreef Moozzie het volgende:
Ik vind het ritueel slachten ook niet kunnen.
Omdat jij gelovig bent moet het beesie lijden? w/e
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Pass eens linkje naar die test dan
www.ene-wijze-stem.bequote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Pass eens linkje naar die test dan
?quote:
Staat op pagina 1 al.quote:
Waar danquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:56 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Staat op pagina 1 al.
Eens te meer bewezen dat PVV niets voor mij is, staat laatste itt D66 waarmee ik bijna alles eens ben.
Pro-Europa dusquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:16 schreef EricT het volgende:
D66-PVDA op gedeelde eerste plaats
Groenlinks (??) - SP op gedeelde tweede plaats
VVD, gevolgd door de christenmeuk
Pro-Europa? D66 is juist de meest succesvolle partij als het aankomt op beslissingen op nationaal niveau te houden, had ik begrepen.quote:
Ja en nee, D66 is voor een verdeling van de macht, maar vooral voor duidelijkheid. Ze willen dat de taken die Europa wel uitvoert, zonder veto zijn, zodat de EU ook werkelijk daadkracht kan tonen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Pro-Europa? D66 is juist de meest succesvolle partij als het aankomt op beslissingen op nationaal niveau te houden, had ik begrepen.
Helaas, geen uitleg over het hoe-en-waarom hiervan. Ik heb een mail gestuurd naar het contactadres dat op de site genoemd wordt:quote:Kan ik op een kandidaat uit een andere lidstaat stemmen?
Als u in Nederland stemt, stemt u voor de Nederlandse leden van het Europees Parlement. U kunt dus niet stemmen op een kandidaat die bijvoorbeeld in België of Frankrijk op de kandidatenlijst staat.
Wanneer u echter op het moment van de verkiezingen in een andere EU-lidstaat woont èn u zich daar registreert als kiezer, stemt u op een kandidaat uit dat land.
Overigens kunnen personen die uit een andere EU-lidstaat afkomstig zijn en in Nederland wonen, zich wel kandidaat stellen voor de verkiezing van de Nederlandse leden van het Europees Parlement.
Benieuwd óf en hóe er gereageerd gaat worden...quote:Op http://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/veelgestelde_vragen/1/ wordt aangegeven dat het voor in Nederland geregistreerde kiezers slechts mogelijk is om op in Nederland geregistreerde kandidaten te stemmen. Echter: een Nederlander die in een andere lidstaat als kiezer geregistreerd is kan/moet op een kandidaat die in de betreffende lidstaat geregistreerd is stemmen. Blijkbaar is er dus geen hard verband tussen de nationaliteit van de kiezer en de nationaliteit van de kandidaat van keuze (immers, onder de genoemde omstandigheden bestaat de mogelijkheid om te stemmen op een kandidaat uit een andere lidstaat dan de kiezer) en lijkt de keuzemogelijkheid beperkt te zijn door de lidstaat waarin de kiezer zijn/haar stem uitbrengt.
Helaas wordt op de site niet toegelicht waaróm deze beperking bestaat. Naar mijn mening is het niet logisch en niet terecht dat ik niet wérkelijk op de kandidaat van mijn keuze kan stemmen omdat deze in een andere lidstaat geregistreerd is. Dit strookt gevoelsmatig niet met de 'Eén Europa' gedachte en ik voel me door deze regelgeving beperkt in mijn keuzemogelijkheden.
Graag zou ik van u een duidelijke toelichting ontvangen over het waaróm van deze regelgeving (de regelgeving zelf wordt duidelijk genoeg op de website aangegeven, deze hoeft u mij niet meer toe te sturen!). Graag zou ik van u informatie ontvangen over hoe en waar ik binnen de organisatie van het Europees Parlement deze kwestie aan de orde kan stellen.
Met vriendelijke groet,
Beelzebufo
Jawel. Net zoals iedereen ook dacht dat het niet te doen was dat roken in kroegen niet meer zou kunnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:30 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat is een mening van jou. Maar in de praktijk is t niet te doen.
Waarom dequote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:20 schreef TvhN het volgende:
1. D66;
2. GroenLinks;
3. PvdA.
Het wordt waarschijnlijk PvdA, hoewel D66 ook nog in de race is.
En zie hier een van de argumenten tegen de democratie.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:22 schreef slacker_nl het volgende:
Stem PVV, tenminste, zou ik ook gedaan hebben als dat een van de top 3 uitkomsten was voor mij. Die gekke Wilders in het EU parlement lijkt me geniaal.
hij is toch alleen lijstduwerquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:22 schreef slacker_nl het volgende:
Stem PVV, tenminste, zou ik ook gedaan hebben als dat een van de top 3 uitkomsten was voor mij. Die gekke Wilders in het EU parlement lijkt me geniaal.
idd, er staat op de website dat hij, mocht hij in aanmerking komen voor een zetel, hij deze zetel af zal staan aan iemand anders in de partij.quote:
Het is oberhaupt vaag, links of rechts. Alsof je over alles een uitsluitend linkse of rechtse mening hebt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:03 schreef Solipsis het volgende:
Hehe ik had ook bijna PVV, maar kwam toch uit op VVD wat echt best raar is voor mij!
Toch ga ik het stemmen want ik vind het ergens wel logisch dat ik binnen Nederland vrij links
ben maar internationaal redelijk rechts. Je hebt toch met andere zooi te maken.
Het argument tegen de democratie zijn de politieke holbewoners die ondanks de stem van het volk toch Ja hebben gezegd tegen een "grondwet" die amper is aangepast.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:44 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
En zie hier een van de argumenten tegen de democratie.
Ja nee prima hoor zoiets wil ik ook niet direct beweren, maar als je op pvda stemt dan wordt dat toch wel als links gezien en vvd als rechts. Ik kijk daar niet naar om mee te beginnen maar meer achteraf.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het is oberhaupt vaag, links of rechts. Alsof je over alles een uitsluitend linkse of rechtse mening hebt.
Daarom snap ik extreem links en extreem rechts ook niet. Doe je links of rechts met alles omdat je links en rechts wil zijn, of denk je over alles wat je zegt na...
pwned!! De grote winnaarquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:44 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
En zie hier een van de argumenten tegen de democratie.
Wilders 1 - 0 Mensheidquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
pwned!! De grote winnaar![]()
![]()
OMG OMG OMG De democratie heeft gesproken.
Geeft toch maar het niveau van (een deel van) de stemmers aanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
pwned!! De grote winnaar![]()
![]()
OMG OMG OMG De democratie heeft gesproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |