abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69638596
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:05 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Had net een partij gekopieerd die het wel 'goed' had .. ge-edit
Ik snap ook niks van die denkwijze van die partijen. Volgens mij zijn alleen de meest linkse partijen (partij voor de dieren bijv.) tegen deze vormen van dierenmishandeling. De PvdA maakt het al helemaal bont door voor ritueel slachten te zijn én voor stierenvechten te zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat het puur tegen moslims gericht is, dat ritueel slachten is gewoon best wel barbaars vind ik. Misschien die partijen ook, maar willen ze wél zulke culturele bullshit behouden.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_69639460
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef n00000b het volgende:

[..]

Ik snap ook niks van die denkwijze van die partijen. Volgens mij zijn alleen de meest linkse partijen (partij voor de dieren bijv.) tegen deze vormen van dierenmishandeling. De PvdA maakt het al helemaal bont door voor ritueel slachten te zijn én voor stierenvechten te zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat het puur tegen moslims gericht is, dat ritueel slachten is gewoon best wel barbaars vind ik. Misschien die partijen ook, maar willen ze wél zulke culturele bullshit behouden.
Om eerlijk te zijn vind ik dat het ritueel slachten moet kunnen maar het stierenvechten niet. Simpelweg omdat het ritueel slachten onderdeel is van het Jodendom en de Islam. Als je het verbied gebeurt het alsnog en bovendien doen ze het niet omdat ze het zelf leuk vinden. Het moet gewoon...

Stierenvechten is puur voor de lol, net als jagen(meestal). Ik vind die lijdensweg van de stier echt niet kunnen. Maar toch heb ik bij de Stemwijzer gekozen dat ze ook dat met rust moeten laten. We moeten ze maar overtuigen dat t fout is en hopelijk doen ze zelf wat eraan.
pi_69639806
Ik vind het ritueel slachten ook niet kunnen.
Omdat jij gelovig bent moet het beesie lijden? w/e
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:57:21 #154
196697 Heathen.
Its No Game
pi_69639824
Geen uitzondering maken met slachting vanwege een geloofsovertuiging is mijn mening. Zolang je Jood bent of moslim zou je ineens bevoegd zijn om een dier meer pijn te gaan doen dan een ander. Dat is natuurlijk absurd.
pi_69639866
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Heathen. het volgende:
Geen uitzondering maken met slachting vanwege een geloofsovertuiging is mijn mening. Zolang je Jood bent of moslim zou je ineens bevoegd zijn om een dier meer pijn te gaan doen dan een ander. Dat is natuurlijk absurd.
Nee natuurlijk niet. Ik zei alleen dat je het niet moet verbieden omdat zij het toch verplicht zijn te doen en het ook zullen doen. Anderen zouden dit dus ook mogen doen. Denk dat een verplichting weinig nut zou hebben. Het is nu wel goed geregeld dat er speciale plekken voor zijn met slachters die weten wat ze doen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:00:12 #156
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_69639902
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]
Stierenvechten is puur voor de lol, net als jagen(meestal). Ik vind die lijdensweg van de stier echt niet kunnen.
Zo'n stier heeft een beter leven dan een gemiddelde stier in de bioindustrie
Ok stelletje hokboeren
pi_69639999
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:00 schreef padlarf het volgende:

[..]

Zo'n stier heeft een beter leven dan een gemiddelde stier in de bioindustrie
Je zal mij de bio-industrie nooit horen goedpraten, kutsysteem
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:21:45 #158
196697 Heathen.
Its No Game
pi_69640594
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:59 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Ik zei alleen dat je het niet moet verbieden omdat zij het toch verplicht zijn te doen en het ook zullen doen. Anderen zouden dit dus ook mogen doen. Denk dat een verplichting weinig nut zou hebben. Het is nu wel goed geregeld dat er speciale plekken voor zijn met slachters die weten wat ze doen.
En ik zeg dat we inmiddels in een beschaving leven waar dit soort rituelen aan de kant gezet kunnen worden.
pi_69640860
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:21 schreef Heathen. het volgende:

[..]

En ik zeg dat we inmiddels in een beschaving leven waar dit soort rituelen aan de kant gezet kunnen worden.
Dat is een mening van jou. Maar in de praktijk is t niet te doen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:36:36 #160
177885 JoaC
Het is patat
pi_69641076
Ik denk dat mensen beter verder in POL kunnen gaan.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69641246
Pass eens linkje naar die test dan
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:43:15 #162
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69641326
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:56 schreef Moozzie het volgende:
Ik vind het ritueel slachten ook niet kunnen.
Omdat jij gelovig bent moet het beesie lijden? w/e
Wie heeft jou aangepraat dat het beest meer lijdt bij een rituele slachting dan bij de gebruikelijke methode waar een stalen pin die door de hersenpan wordt geramd?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69641500
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Pass eens linkje naar die test dan
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:50:46 #164
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69641624
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Pass eens linkje naar die test dan
www.ene-wijze-stem.be
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69641705
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:48 schreef Agiath het volgende:

[..]


?
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_69641852
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:52 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

?
Staat op pagina 1 al.

Eens te meer bewezen dat PVV niets voor mij is, staat laatste itt D66 waarmee ik bijna alles eens ben.
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_69642234
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:56 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Staat op pagina 1 al.

Eens te meer bewezen dat PVV niets voor mij is, staat laatste itt D66 waarmee ik bijna alles eens ben.
Waar dan ?
Want ik had al gekeken en ik zag et niet, en ik zie et nu nog steeds niet eigenlijk ?

Edit: ik heb em al

[ Bericht 8% gewijzigd door Buffalo-Soldier op 02-06-2009 19:13:14 ]
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_69642607
D66-PVDA op gedeelde eerste plaats
Groenlinks (??) - SP op gedeelde tweede plaats
VVD, gevolgd door de christenmeuk
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:07:09 #169
177885 JoaC
Het is patat
pi_69647043
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:16 schreef EricT het volgende:
D66-PVDA op gedeelde eerste plaats
Groenlinks (??) - SP op gedeelde tweede plaats
VVD, gevolgd door de christenmeuk
Pro-Europa dus
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:18:40 #170
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69647528
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:07 schreef JoaC het volgende:

[..]

Pro-Europa dus
Pro-Europa? D66 is juist de meest succesvolle partij als het aankomt op beslissingen op nationaal niveau te houden, had ik begrepen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:22:42 #171
177885 JoaC
Het is patat
pi_69647677
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:18 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Pro-Europa? D66 is juist de meest succesvolle partij als het aankomt op beslissingen op nationaal niveau te houden, had ik begrepen.
Ja en nee, D66 is voor een verdeling van de macht, maar vooral voor duidelijkheid. Ze willen dat de taken die Europa wel uitvoert, zonder veto zijn, zodat de EU ook werkelijk daadkracht kan tonen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:00:41 #172
154052 RobertVH
I am your father
pi_69649377
ik kreeg PVV, VVD en CDA
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:12:57 #173
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_69649806
Stelletje dierenknuffelaars. Met de vragen over dierenhuilie bedoelen ze niet of er wat tegen gedaan moet worden maar of er vanuit de Eu er wat aan gedaan moet worden. Daarom heeft iedereen die niet goed nadacht zo'n schaamhaar uitkomst.

  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:14:55 #174
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_69649881
Van de site uheefthetvoorhetzeggen.nl:
quote:
Kan ik op een kandidaat uit een andere lidstaat stemmen?
Als u in Nederland stemt, stemt u voor de Nederlandse leden van het Europees Parlement. U kunt dus niet stemmen op een kandidaat die bijvoorbeeld in België of Frankrijk op de kandidatenlijst staat.

Wanneer u echter op het moment van de verkiezingen in een andere EU-lidstaat woont èn u zich daar registreert als kiezer, stemt u op een kandidaat uit dat land.

Overigens kunnen personen die uit een andere EU-lidstaat afkomstig zijn en in Nederland wonen, zich wel kandidaat stellen voor de verkiezing van de Nederlandse leden van het Europees Parlement.
Helaas, geen uitleg over het hoe-en-waarom hiervan. Ik heb een mail gestuurd naar het contactadres dat op de site genoemd wordt:
quote:
Op http://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/veelgestelde_vragen/1/ wordt aangegeven dat het voor in Nederland geregistreerde kiezers slechts mogelijk is om op in Nederland geregistreerde kandidaten te stemmen. Echter: een Nederlander die in een andere lidstaat als kiezer geregistreerd is kan/moet op een kandidaat die in de betreffende lidstaat geregistreerd is stemmen. Blijkbaar is er dus geen hard verband tussen de nationaliteit van de kiezer en de nationaliteit van de kandidaat van keuze (immers, onder de genoemde omstandigheden bestaat de mogelijkheid om te stemmen op een kandidaat uit een andere lidstaat dan de kiezer) en lijkt de keuzemogelijkheid beperkt te zijn door de lidstaat waarin de kiezer zijn/haar stem uitbrengt.

Helaas wordt op de site niet toegelicht waaróm deze beperking bestaat. Naar mijn mening is het niet logisch en niet terecht dat ik niet wérkelijk op de kandidaat van mijn keuze kan stemmen omdat deze in een andere lidstaat geregistreerd is. Dit strookt gevoelsmatig niet met de 'Eén Europa' gedachte en ik voel me door deze regelgeving beperkt in mijn keuzemogelijkheden.

Graag zou ik van u een duidelijke toelichting ontvangen over het waaróm van deze regelgeving (de regelgeving zelf wordt duidelijk genoeg op de website aangegeven, deze hoeft u mij niet meer toe te sturen!). Graag zou ik van u informatie ontvangen over hoe en waar ik binnen de organisatie van het Europees Parlement deze kwestie aan de orde kan stellen.

Met vriendelijke groet,
Beelzebufo
Benieuwd óf en hóe er gereageerd gaat worden...

[edit]
Er stoppen ineens een aantal geblindeerde auto's voor de deur waar een stel dreigend uitziende figuren in donkere pakken uitstapt. Mocht ik ineens niet meer reageren, waarschuw dan de kranten en de telev
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_69650092
1. D66;
2. GroenLinks ;
3. PvdA.

Het wordt waarschijnlijk PvdA, hoewel D66 ook nog in de race is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')